Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #126 Skrevet 22. juli 2010 Men du vet ingenting om hvordan stemoren TENKER, selv om hun tar i mot ham med åpne armer....
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #127 Skrevet 22. juli 2010 Hei HI! Skjønner godt hva du mener, selv har jeg en stesønn. Når jeg flyttet sammen med min mann så hadde han en avtale med sin eks om annenhver uke. 50/50 deling. Å det innstilte jeg meg på og sånn er det. Er guttungen her utenom den annenhver uka er han sammen med far. Elr far er ihvertfall hjemme. Jeg er stemor, glad i gutten, men jeg har ikkeno samværsavtale med mor. Så ikke jeg som har han, med mindre jeg tilbyr meg dette. Skulle gutten plutselig kommet å vært her hver dag, hadde jeg sakt ifra. For det er ikke det som var avtalt og det var ikke det jeg flyttet inn i !! Å sånn skal det ikke bli heller. Stebarn er herlig det, men de blir aldri som dine. Og man setter ikke stebarna forann så veldig mye... sånn er det bare... og de som nekter... de tror jeg ikke no på!!
TanteTroll Skrevet 22. juli 2010 #128 Skrevet 22. juli 2010 Mange som har svart her som ikke har peiling på hvordan det er å være stemor.... Håper du har fått noen brukbare svar HI! Jeg forstår frustrasjonen din.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #129 Skrevet 22. juli 2010 Og nå ser jeg at innlegget er fra januar, så da har sikkert saken løst seg til det beste for både HI, stedatter og far:-)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #130 Skrevet 22. juli 2010 Da må du nok si at pappa er kun pappa annenhver uke. Det passer ikke ellers. Eller rettere sagt: Du må si at du IKKE ønsker å være stemor mer enn annenhver uke. Et barn bør alltid kunne føle seg som hjemme hos begge foreldrene, og bør kunne være hos dere når hun måtte ønske. Deres felles barn (hvis det er noen) er jo også hos dere hele tiden. Det er ikke riktig å skulle spille på hennes samvittighet med å si at mammaen hennes blir lei seg hvis hun ikke er der. De som blir steforeldre VET at de blir det, og hvilke forpliktelser som medfølger. Jeg synes det er rart at man er nødt til å påpeke det gang på gang her inne. Faren har et barn fra før, og barnet er en del av deres familie. Enkelt og greit. Dessuten er hun stor nok til å kunne velge å bo mest hos faren. Hva vil du gjøre hvis det skjer? Sette ned foten?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #131 Skrevet 22. juli 2010 HI her... Saken er ikke løst til det beste for noen, da jeg prøvde å ta det opp med faren fikk jeg beskjed om at jeg fikk si det til henne selv hvis jeg følte det sånn, og hvis det var opp til ham, så skulle hun være hos oss hele tiden. HI
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #132 Skrevet 22. juli 2010 HI!! Jeg som skrev innlegg over her om min stesønn som vi har 50.50.. Gjør som meg da vettu.. Far får ta barnet når barnet er her utenom samværsavtale... Jeg finner bare på andre ting, å drar... Kan plutselig gå ut å ta en kaffe el. lignende... Å da er jo far nødt til å være her, om ikke barnet skal stå her aleine da... Å det vet han, så guttungen kan ikke komme hit når det passern selv... Om han skal være her mer, så får mor å far gå til mekling å få en ny avtale, så forholder vi oss alle til den. Men jeg er ikke stucked hjemme fordet... Jeg er kun med barnet alene om det er avtalt fra før... Å selv har jeg en gutt som er min annenhver uke... lar aldri sambo få han kasta på seg... jeg fikser evt barnepass osv... om det er noe, elr tar alt av henting, bringing osv med han selv...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #133 Skrevet 22. juli 2010 Jeg føler meg ikke bundet av at hun er der, med tanke på å måtte ta vare på henne. Hun klarer seg utmerket godt alene, og trives nok også med å være alene i huset nå og da. Det jeg sliter med er at jeg aldri har huset for meg selv, eller i alle fall aldri VET når jeg har det... HI
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #134 Skrevet 22. juli 2010 Da hadde jeg bare sakt at idag passer det ikke... hun får gå hjem til mamma elr noe... Du har rett på litt privatliv, hvorfor skal din manns barn være der når ikke han selv er der?? Nei... du har ikkeno samværsavtale med den jenta... det er din mann. Å du er en del av det annenhver uke... ikke ellers Si det ikke passer..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #135 Skrevet 24. juli 2010 Det er jammen ikk lett å si at det ikke passer, det er jo ikke som å få vanlig besøk, det er jo faktisk hjemmet hennes halvparten av tiden...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #136 Skrevet 24. juli 2010 Mor og far har en avtale, men er det noen som har spurt barnet om avtalen er OK? Datteren er 12 år og bør tas med på råd om hvordan samværet skal foregå. Barnets behov må komme foran de voksnes.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #138 Skrevet 24. juli 2010 Når man har barn kan man aldri regne emd å ha huset for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #139 Skrevet 24. juli 2010 Igjen: det ER forskjell på egne barn og stebarn.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #140 Skrevet 24. juli 2010 Si til pappaen at han må snakke med mor og datter om at hun må begynne å være hos mor annehveruke for det blir vanskelig for deg å være nybaktmor og ha henne 100% og at du ikke vil ta det opp når babyen kommer, for da vil hun føle at det er babyens skyld at hun ikke får være der og at babyen har tatt hennes plass. Babytiden er slitsom få orden på det før barne kommer.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #141 Skrevet 24. juli 2010 Jeg blir så lei meg. Jeg er en stedatter som ble sendt til far for å være der fulltid pga jeg var en oppkjeftig tenåring. Saken var at kona hans sikkert hadde sett for seg å gifte seg med en HELGEPAPPA og ikke fulltidspappa. Slik som blir sagt over her, hi ble sammen med en deltidspappa, men ingen vet hva som skjer i dag, i morgen eller om noen år. ' Kona hans var ikke snill med meg og jeg følte meg ikke velkommen i mitt eget hjem. Gikk meeeget stille i dørene da jeg og hun var alene. Men uansett hva jeg gjorde, om jeg var rappkjeftig eller ikke, så ble det feil. Hun beskyldte meg til og med for ting jeg ikke hadde gjort hvis vi hadde vært alene sammen. Pappa tok hennes parti flere ganger. Jeg blir så trist når jeg ser innlegg som dette. Ungene legger merke til alt. Hvorfor kan du ikke prøve å bli oppriktig glad i henne og se det positive med å ha henne der. Hvis hun hadde vært din datter hadde det vært annerledes, men det er faktisk din manns datter og dere deler hjem enten du vil eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #142 Skrevet 25. juli 2010 Kjipt for stemoren din å være innstilt på et bonusbarn i huset et par helger i måneden, og plutselig få en obsternasig tenåring i huset på fulltid...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #143 Skrevet 25. juli 2010 Din mor greide ikke å styre med deg i din oppsternasige tenåringstid, og sender deg til far. Så guffer du over at stemora di ikke satte nok pris på deg? Lurer på hvem som svikta mest her MOR vs/ stemor? Det er jo godt mulig at faren di støtta kona si fordi de hadde en annen oppfatning av virkeigheten enn hva du hadde, eller? Ikke engang sikkert du husker det ordentelig og rett. Om faren din stolte blindt på kona sine påstander som ikke hadde noe som helst forankring i virkeligheten virker jo han like uansvarlig som din mor. Eller kanskje det ikke var like ille som du tenker.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #144 Skrevet 25. juli 2010 Helt enig med deg 18.54 Hadde hatt mer nag til morra mi enn stakkars stemor som gikk fra helgebesøk av tenåring til 100 % med tenåring... selv hadde jeg da dratt fra gubbe å alt å flytta... Her er det 50 50, stesønn annen hver uke... å det er mer enn nok skal han plutselig ha mer elr noe så drar jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå