Gå til innhold

Stebarn i huset hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min stedatter på 12 kommer hjem til oss hver dag etter skolen, selv når det ikke er vår uke... Jeg vil gjerne ha huset for meg selv annenhver uke, men syns ikke jeg kan avvise henne på trappen. Hvordan takler jeg det på en ok måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du jobber med deg selv til du ikke lenger er så egoistisk at du må ha huset for deg selv annenhver uke.

Skrevet

du sier at hun må gå hjem til sin mor, for det er trist for moren hvis hun ikke er der også

Skrevet

Oi, skjønner at man gjerne vil ha henne hjem til mora når det er mora sin uke, men om du tar det opp med mor eller barn kan dette lett tas på feil måte og bli helt krise. Har du og faren snakket om dette? Hva om han formidler til mor at han synes (og det er viktig at han sier det er han som synes) at hun burde være like mye hos mora si som hos dere. Det kan godt være at mora synes dette er litt sårt også og gjerne skulle hatt henne hjem til seg selv...Det ville nok jeg ha syntes. Uansett ville jeg ikke tatt det opp med andre enn mannen din..Håper det ordner seg

Skrevet

Hvorfor skal jeg jobbe med meg selv?

Det er MITT hus...

Skrevet

Som du eier sammen med barnets far, går jeg ut fra?

Synes uansett at du er egoistisk hvis du kan ha egne barn på full tid, men ikke klarer at din manns barn er der.

Skrevet

Sorry, jeg synes også du fremstår en smule egoistisk, HI...

Skrevet

Det er akkurat der problemet ligger, Mrs Rincewind.

Det er så veldig litt å trø feil, og det siste jeg vil er at barnet skal føle seg avvist, men jeg vet også at jeg blir en bedre stemor den uken hun er hos oss hvis jeg får ladet opp den andre uken...

Har foreløpig ikke tatt det opp med mannen min, bare nevnt det "tilfeldig" et par ganger.

HI

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er viktig at hun får tid sammen med mor også. Hvis mor er en god omsorgsperson og jenta trives der. Hvis jenta har det vanskelig kan jeg ikke skjønne hvorfor du skal avvise henne.

MEN, har dere ikke egne barn? sender dere dem også bort annenhver uke for at du skal få huset for deg selv? for et merkelig innlegg....

Skrevet

Ja, jeg ER egoistisk. Deri ligger problemet.

Jeg trenger tid for meg selv, og det er derfor jeg ikke vil ha huset fullt hele tiden. Jeg har ikke egne barn ennå.

HI

Skrevet

Du burde ikke få det heller, kan jeg meddele deg.

Du virker ikke egnet, enkelt og greit!

Skjønner godt at du ikke har tatt dette opp i klar tekst med mannen din enda, for han vil neppe like holdningene dine.

Skrevet

Håper virkelig du jobber grundig med å endre holdning før dere får egne barn i huset. Dette høres veldig spesielt og egoistisk ut...

Skal du ta dette opp med din mann så pass deg veldig for å si noe galt om å ha datteren hans hos dere, det kan lett oppfattes feil. Si heller at en uke på hver plass er jo for at hun skal få like mye tid med begge foreldre, og slik det er nå har hun nesten ikke noe tid sammen med mor. La ham ta seg av kommunikasjon med mor og datter på området. Om far, datter og biomor er fornøyd med situasjonen slik den er i dag synes jeg bare du skal ti stille og godta at man får barn for å omgås dem. Se på det som trening til å bli mor selv, da får du atskillig mindre privatliv enn med en 12-åring i hus...

Skrevet

Ho ho, jeg visste slike svar ville komme.

Eget barn på vei, dessverre. Blir nok en fæl oppvekst på henne, stakkars.

HI

Skrevet

He he, det er herlig å se alle moralens vokter komme fram fra treverket...

Skrevet

Hvorfor er det egoistisk av en stemor å ikke ville ta vare på en annen kvinnes barn hele tiden, hjelpe med lekser og lage mat, når moren er i full stand til dette selv?

Skrevet

Nei, da! Bernet ditt får det kjempefint, siden det blir forskjellsbehandlet og satt på en pidestall i forhold til halvsøsteren.

De som får lide er stedatteren din som føler seg avvist, og mannen din som blir satt i en veldig vanskelig situasjon, men det driter vel du i.

God bedring!

Skrevet

Jeg syns ikke HI er egoistisk for at hun vil ha litt alenetid. Det har man lyst på også selv om man kun har egne barn. Alle trenger egentid.

Hvorfor kommer hun til dere?

Har faren spurt henne om det?

Skrevet

Fordi det ville blitt slik permanent hvis barnets mor falt fra?

Det er noe alle steforeldre burde ta inn og vurdere som mulighet, FØR de etablerer seg med noen som har barn fra tidligere forhold!

Skrevet

Moralens vokter er vel å ta litt hardt i. Det er faktisk snakk om et barn, jeg regner med HI var klar over hennes eksistens før hun flyttet sammen med faren hennes og ble stemor på deltid. Hun ser jo ut til å være såpass oppegående at hun ikke kaster ungen på dør eller buser ut med tankene sine til mannen sin, eller biomor, og det er bra...

Skrevet

Når man gifter seg med en som har barn fra før, så er det bare sånn det er, du kan ikke velge bort hans eget kjøgtt og blod bare fordi du "vil ha huset for deg selv".

Hva med å ta det som et kompliment/en tillitserklæring at datteren hans trives så godt hos dere, at hun kommer til deg hver dag?

Tipper hun hadde blitt kjempelei seg om det kom frem at du synes det er et ork å ha henne der når det ikke er "din uke".

Skrevet

Hvis, om og når...

Hvis biomor faller fra, er det en selvfølge at barnet bor her permanent, men enn så lenge er det faktisk biomor som har hovedomsorgen, og hun er fullt kapabel til å ta vare på sitt eget barn, så hvorfor skal hun ikke få gjøre det?

HI

Skrevet

Det er sånn det er å velge en mann som har barn fra før. Barna kommer først, uansett, og barna kommer før deg. Hadde jeg vært din mann hadde du fått så hatten passet hvis du prøvde deg på å avvise datteren min. Vil du ikke ha barn hos deg hele tiden skulle du valgt en mann uten barn.

Skrevet

Jeg føy mellom husene til min mor og min far da jeg var på den alderen og det var helt greit for alle innvolverte, for ingen ville jeg skulle føle på det å være "delt"...Hvis denne jenta er så fortrolige med dere at hun kommer innom støtt og stadig er jo det kjempe-fint. Hvis hennes mor er like fortrolig, helt topp. Hvis far og datter og mor til barnet har en grei dialog, flott!

Det er nok du som må tilpasse deg, ditt kors og bære!

Stakkars deg om du nevner dette for noen andre enn din mann, for da er jeg redd elvete er løs!

Skrevet

Jeg vil _ikke_ at stedatteren min skal føle seg avvist, det er derfor jeg ikke sier noe. Du leser virkelig akkurat det du vil lese?

God bedring.

HI

Skrevet

Jeg valgte en mann som hadde barn halvparten av tiden, ikke HELE.

Det har fungert fint i mange år, som sagt blir jeg en bedre stemor når jeg får et lite pusterom innimellom.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...