Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Skrevet

På lørdag fikk jeg plutselig noe blodblandet strekkbart slim (hæ?) og en time senere kom det litt brun utflod.

Har også blød bittelittegrann friskt både lørdag og søndag (ikke mer enn at det holder med ett truseinnlegg pr dag) men jeg håper og regner med at dette er en slags mens som endelig (dag 51) er kommet ??

Den blir kanskje litt sparsommelig og rar etter en MA/abort ?

(jeg har aldri spottet før mens tidligere, men det kan kanskje også være spotting ?)

Men puppene blir ikke mindre ømme, de burde da gi seg nå som "mensen" er i gang ?

Ja, ja - jeg fyrte iallefall igang min nye Persona - så får vi se om den kan hjelpe oss til å ikke bli gravide i februar og mars, og hjelpe oss å bli gravide fra april og utover :-)

I april skal jeg også ta Pergo - håper det hjelper meg til å få en ny spire.

Så selv om vi teknisk ikke er prøvere de neste par månedene - håper jeg at jeg får lov å snuse litt rundt her inne likevel, jeg er jo så spent på dere !

Nå har jo Katta og Maddemor blitt på tjukka - men jeg vil gjerne se dere andre i havn også snart :-)

Meg og lille snuppis - kan vi ikke ha en egen nedivektmensviventeropspiren-tråd ?

Jeg begynner :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge fertilityfriend er eg 5 DPO, så no er det berre å vente. Trur eg stressa litt med å måle tempen i starte for eg vokna alltid 1-2 t før vekkarklokka. Etter EL har eg sove bra :-)

Er veldig glad for at eg begynte med å tempe så har eg litt meir kontroll over kva som skjer. Første mens etter SA var veldig rar så eg veit ikkje om eg hadde EL. Så no treng eg 18 dager med høg temp, 5 er unnagjort...

Sidan det ikkje gjekk å få sommarbaby planlegg vi ferietur istaden - to veker med sol og varme saman med eit anna par med to små barn. Blir herlig! Men skulle det klaffe med graviditeten vil eg også få stor mage på turen. Så eg får heller passe barna medan dei andre drar på vinsmaking hehe.

Skrevet

Hei og hopp damer, hvordan står det til med dere alle der ute:))))

Er inne på tråden hver dag og leser, faktisk flere ganger om dagen:) Så føler meg rimelig oppdatert egentlig......hehe

herlig og lese om dere gravide det går fint med, bra UL undersøkelser og at dager og uker går frem mot det store målet:) For troen må vi bare ha, selv om det er lett og tvile litt underveis......

Selv er jeg vel sånn inn i siste uken før IKM neste lørdag/søndag. Og vet ikke helt hva jeg skal si om hva jeg tenker, tror og håper......hva jeg håper er jeg vel rimelig sikker på, men hva jeg tror er mer usikkert......

Ingen spes symptomer og snakke om, og håper det er veldig positivt egentlig.....

Fikk en mail fra Maigaard i Danmark i dag, og de mente IVF er best mulig alternativ for oss om vi velger og prøve dette......venter på time fra Volvat og får se hva vi går for. I mine mørke stunder, tenker jeg at kanskje vi skal hoppe av hele karusellen og fortsette og leve slik vi gjorde før.......men så går dette over igjen når noe minner på og trigger tanker, følelser og andre ting rundt dette prosjektet:)

Som dere kanskje forstår, er jeg inne i en mellom tung periode for tiden, tenker mye, er trøtt og vil helst bare sove, ikke så sosial som jeg pleier, snes alt er et tiltak og føles tungt og komme i gang.....

Så får man bare vente på helgen, om man skal teste eller ikke, vente å se om tr kommer eller ikke.......

Uff, dette ble en del depressivt ser jeg, men sånn er dagen litt nå føler jeg, men ser at det blir bedre igjen, har vært her før......

Godt å ha dere her inne, varm klem fra meg:)

Skrevet

Hei hei jenter

Har såvidt lest litt på innleggene her, men ble for mange til at jeg orket lese alle, men siden dette er en tråd for oss over 30 så tar jeg sjansen på å joine dere :)

Er så kjekt med jevnaldrende som er i samme situasjon.

Jeg er 34 år og vi har såvidt kommet i gang med prøvingen, jeg er litt nervøs pga tidligere endometriose diagnose, hadde laprascopi for 6 år siden hvor det ble brent bort vev på ene eggstokken, fikk da beskjed om at alt så bra ut og ingen grunn til å ikke skulle kunne bli gravid, men burde heller ikke vente for lenge.

Vel vel det er nå en gang slik at ting ikke lar seg gjennomføre, først måtte jeg finne sambo og når jeg fant han så måtte jeg bruke tid på å få han klar til farsrollen.

Så da ble det til at jeg nå i en alder av 34 år skal prøve å bli mor for første gang.

Har siste året også hatt litt rare sykluser noe som skremmer meg, normalt så ligger jeg på 28 dager, men som sist så gikk det 32 dager, det kan riktignok skyldes av at jeg var fylt opp av tanker rundt å bli gravid.

I allefall så er mensperioden redusert til 2.5 dager, 1 dag med bare veldig lite blod så kommer dag 2 hvor det er full guffe og blør gjennom det meste, så dag 3 er det såvidt det er noe og det gir seg i løpet av dagen.

Tidligere har jeg hatt 3-5 dager med "normal" blødninger.

Venner sier jeg bare må slappe av og ta det som det kommer og prøver å være støttende.

Problemet er at de skjønner vel fint lite har jeg inntrykk av.

Jeg klarer ganske enkelt ikke slappe av og ta det som det kommer.

I skrivende stund svelger jeg vitaminer så det suser, sambo er satt på zink kur og jeg skal ha EL i løpet av en ukes tid, men skal kjøpe slike eggløsningstester for å være på den sikre siden.

Jaja det var en liten presentasjon om meg, håper på å bli bedre kjent med dere :)

Skrevet

Våger å slenge meg på her jeg også. Er snart 31 år og prøver på nr. 3 for meg, men den første for sambo. Har to fra før på 8 og snart 11 år, og siden det er så lenge siden føler jeg meg som en nybegynner igjen. Hehe.. Vi har nettopp startet på PP 4.

Tidligere har jeg blitt gravid svært lett, så blir litt engstlig for om det ikke skal klaffe nå, særlig siden min kjære frykter han er steril.

Men vi får prøve og se. Hehe..

Skal til lege på onsdag for en generel sjekk, og er plutselig litt nervøs for den, selv om jeg ikke har grunn til å være det.

Håper å bli bedre kjent med dere her inne etterhvert, og ønsker dere alle lykke til, krysser fingrene for en babyboom i tråden. :)

Skrevet

Velkommen til dere to nye - koselig med nye "fjes" :-)

Håper oppholdet her blir kort og koselig :-)

Det er iallefall veldig mye søte jenter her inne og takhøyde for å spørre og diskutere alt man ikke får utløp for andre steder.

Skrevet

Hei-hei, alle damer:)

Her går dagene fort, kunne vel egentlig gått i hi og sovi bort hele dagene så er jo ikke d så lett når en har 2 små å være mamma til også og en kjæreste som også skal koses med:):) Er jo bare 6+1, og krysser ennå fingrene om at allt står bra til med microben. Har allerede vært til kontoll, vi kjører påmed duotest denne gangene også! Vi endte opp med morkaketest forrige gang, kunne godt tenkt meg d denne gangen også, men leser her inne at d er damer fyllte 44 år som får tilbud om dette.......Dumt.... Ellers begynner jeg å lengte etter våren, skal jo ikke klage. Vi har virkelig hatt en flott vinter her i oslobyen, dog i d kaldeste laget, men vååååååår, kom du skjønne milde:)

Velkommen til dere nye, dere får kopiere lista vår og presse dere inn hvor dere føler dere mest hjemme:)

Sofaen roooooper, senga snart. Får komme sterkere tilbake!

FORVENTET IKM:

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Dotten ikm ca 22. desember. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 30. desember (pergofrimnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 1 eller 2 februar.

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- så gla': ikm ca. 1./2. febr. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

GRAVIDE:

- Bumblebie: venter gutt 27.april 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- anki: termin ca 4.august 2010, 3SA og 2 MA, gutt 6 og gutt 9.

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

- Mortine ( fått gutt)

Skrevet

FORVENTET IKM:

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 1 eller 2 februar.

- så gla': ikm ca. 1./2. febr. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

GRAVIDE:

HAR FØDT;

- Mortine ( fått gutt

Skrevet

Hei alle sammen og velkommen til dere nye :)

I dag har jeg "sprukket" totalt når det gjelder "slankeopplegget". Det varte i 2 dager, og var/er ikke særlig vellykket! Har aldri prøvd å slanke meg før, så det er første og siste gang jeg prøver en såkalt "kur" - tror jeg kommer til å finne på noe annet.... I skrivende øyeblikk sitter jeg og momser salt sild, potetgull og drikker brus, nam, nam :) :) :) så sprakk totalt i dag ja - er ikke motivert nok og når jeg er så sulten så bare mååååå jeg ha skikkelig mat, hehe, og nå i dag godteri!

Får skeie ut i dag og så skal jeg ta tak i de små endringene som å ikke spise godteri i ukedagene, ikke brus osv. Skal fortsette å trene da og gå meg lange turer - det er jo ikke dumt uansett... Spiser jo ikke noe usunn mat i utgangspunktet, så må vel bare forbedre og justere det litt, hehe :)

På morgenen i dag etter at jeg hadde levert jentungen i barnehagen svingte jeg nedenom kirken (Hønefoss kirke brant jo ned i går!) og det var ett utrolig trist syn!!! Jeg giftet meg i den kirken og jentungen ble døpt der, så selv om jeg ikke anser meg som religiøs og ikke har noe mer tilknytning enn giftemål og dåp, så synes jeg det var utrolig trist!!!

Etter å ha vandret litt rundt området og sett på det tragiske som hadde skjedd, så dro jeg innom ett kjøpesenter og handlet med meg litt diverse. Er jo salg over alt nå - jeg skulle "bare" ha meg èn blå tunika - og så endte jeg opp med 3 tunika, 1 jakke og en lang t-skjorte, samt 2 par ullsokker til mannen, neglelakkfjerner og neglelakk. Stakk innom apoteket og kjøpte med meg noen graviditetstester (arghhhh - greier jo ikke la være, hehe!), så siden jeg er på CD 23 i dag greide jeg ikke la være å fyre av en test når jeg kom hjem og den ble selvsagt blendahvit, off - at jeg ikke greier å la være denne tidlige testingen - jeg vet jo at det er veeeeeeldig tidlig :(

Etter turen på apoteket bare bestemte jeg meg for å kutte ut denne dumme og tullete "slankekuren" min og dro innom butikken og kjøpte med meg både potetgull, brus og godteri - kjørte hjem og sprettet potetgullposen så fort jeg hadde tatt en CB-test som viste negativt resultat såklart, slo på pc`n og her sitter jeg da og momser, hihi :)

Det spørs om ikke TR er rett rundt hjørnet siden jeg er så full av pms symptomer for tiden, småkvalm, stikkninger i magen og brystene, arg så ømme de er, supertrøtt og småfryser - jeg har det jo sånn hver eneste måned, så det MÅ være pms symptomer... Og så fysen jeg blir på godteri, potetgull og brus når det nærmer seg TR - så hun dukker vel opp i løpet av de nærmeste dagene, men jeg krysser fingrene og håper at hun IKKE gjør det da!!!!

Dersom TR kommer ligger det klart 3 pk pergotime i toalettvesken min, starter på første trippel kur dersom det ikke er noe spire på gang denne pp`n heller... Krysser fingrene for at jeg slipper ny kur!

Ellers snakket jeg med mitt lokale sykehus i går (etter at jeg fikk arb.kontrakten i posten på lørdag) - og nå blir avtalen bare dårligere og dårligere - nå var det plutselig ikke 60% lenger, men kanskje bare 50% (i arb.kontrakten står det ikke fastsatte vakter, kun som ekstravakt) og muntlig er det kun fra februar og frem til og med 10.mai og så trengte de meg i sommer!! F....!!!! Jeg er da ingen skoleungdom som er desperat etter en ekstra jobb heller??!?!??!! Jeg kan da jobbe i sommer - men 3 uker må jeg ha da barnehagen til lille snuppis stenger i 3 uker! Med bare 50% lønn vil jeg faktisk tape økonomisk enn om jeg fortsatt går arb.ledig og mottar 60% av tidligere lønn, det sier seg selv at det går bare ikke rundt økonomisk. Jeg må ha minimum 60% jobb for at vi skal klare oss økonomisk, egentlig er det litt lite for oss nå, så vi må knipe noe voldsomt (og etter handleturen min i dag, blir det ikke noe shopping før om noen måneder igjen)... Åhhhh - som jeg skulle ønske at jeg ikke stod i denne situasjonen, krysser fingrene og håper at jeg får en annen jobb etterhvert, trenger pengene :) Og så vil jeg så gjerne bli gravid igjen!!!!!!!

Nei, det er ikke bestandig så enkelt nei, men vi får prøve å se det positive i det, ta en dag av gangen og gjøre det beste ut av hver dag!!!

Ha en strålende fin dag jenter :)

Klem fra

Skrevet

FORVENTET IKM:

-Efua Menu (35 år, gift, jenter 05+06) 1SA 2 pp IKM 6 feb

IGANG MED IVF;

GRAVIDE:

HAR FØDT;

- Mortine ( fått gutt

Skrevet

FORVENTET IKM:

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

IGANG MED IVF;

GRAVIDE:

HAR FØDT;

- Mortine ( fått gutt

Er fortsatt liv i meg... Lover å komme tilbake med litt skriverier om ikke for lenge, men er ikke mye her for tiden :)

Klem!!!

Skrevet

Går rundt og er så sulten for tida, bukar å ta lunsjen allereie i halv elleve tida, men i dag ligg matpakka heime. får vel sjå om eg finn meg noko i kantina snart.

Eg er blitt skikkeleg fasinert av BBT (basal body temp)= temping. Det er fyrste syklusen min etter at eg prøver å bli gravid at eg tempar og det stemmer iallefall med teorien. Hadde eit hopp på 0,4 grader etter EL og på dag 7 DPO får eg nok eit temperaturhopp på 0,3 grader. Dette KAN vere eit tidleg teikn på graviditet. Litt vanskeleg med slike diffuse ting, så lett å overtolke!

Eg har ikkje hatt noko problem med å bli gravid før (alle tre på første forsøk), men etter at eg hadde ein SA i veke 12 trur eg ikkje at det blir heilt det samme å få konstantert ein graviditet. Graviditet er desverre ikkje einsbetydane med baby. Men vi får sjå, det er uansett ventetid...

Skrevet

Hei jenter

Jeg fikk streng beskjed fra Maddemor om å komme meg over til dere, så har er jeg.

Må ærlig innrømme jeg ikke har lest alle innleggene over.

Litt om meg selv, jeg er -75 modell og bosatt på Skedsmo i Akershus.

Har en mars -07 gutt og har prøvd på nr. 2 siden august -08.

Vært gravid 2 ganger siden det, men begge endte i MA.

Vi komme nok til å prøve igjen så fort jeg er ferdig med denne MA'en.

Vi brukte 13 pp på guttungen, 3 pp på den 1. MA'en og 13 pp på den 2. MA'en.

Det er en likhet med dem alle. Ble først gravid med guttungen når vi stresset ned prøvingen, den andre MA'en ble vi gravide med før vi begynte å stresse og den 2. MA'en ble vi gravid med når vi stresset ned og hadde "pause mnd".

Så her er slagplanen: Ha sex når vi føler for det, ingen temping eller EL-tester (dersom jeg klarer). Ta ting som det kommer.

Skrevet

Hei jenter!

Så kjekt å se deg her inne ♂ + ♀ = ♂ ! Det er nemlig veldig koselig tråd der her ser du:)

Hjertelig velkommen til dere nye også!

Nå har jeg vært litt fraværende noen dager, så beklager at jeg ikke har fått oppdatert meg noe særlig....

Her har det virkelig gått i ett kjør i det siste!

I dag blir vi ferdig å pusse opp leiligheten i huset vårt og leieboerne skal flytte inn i morgen eller på søndag:)

Har fått bekkenløsning og allerede mage her i gården så det lover ikke godt for å greie å holde dette skjult særlig lenge... Men men:)

Har kommet meg snart til 8 fullgåtte uker og skal på ny ul mandag om 1 uke.....

Fortsatt go-følelsen her så håper det fortsetter slik:)

Stor klem

Skrevet

Heisan alle sammen!

Igår var jeg på St.Olavs og tok duotest. Tok blodprøver tidlig i uka som ble sendt dit.

Var første inne til ultralyd i ca 30 min. Var fantastisk å se den lille ligge der å sprelle. Hun tok seg god tid og jeg fikk se masse. Hun målte hode, nakkefold, lårben, studerte hjerte og målte slagene (sterke og rytmiske). Alt dette hun målte plottet hun inn i et skjema som igjen regnet ut sannsynligheten for at bebisen min har kromosomfeil. Før testen hadde jeg utfra min alder som er 38 år, et forhold som indikerte 1-178. Etter testen var jeg som en på 25 og forholdet var 1-1123. Dette var i forhold til trisomi 21(downs).

Da de fikk svar på alle blodprøver hadde jeg en hormonprøve med litt lave verdier. Da havnet jeg i en risikogruppe for kvinner som får bebiser med trisomi 13 og 18 som er en mye mer alvorligere kromosomfeil med dødlig utgang. Utfra dette fikk jeg tilbud om morkakeprøve. Da får jeg vite 100% om det er noe gale med lille bebisen min. Men jeg har veldig god følelse selv og tror ikke det er noe gale. Da hadde ikke alt sett så fint ut på ul tenker jeg. Siden desse to alvorlige tilfellene fører med seg alvorlige hjertefeil, ville vi vel sett noe på det. Ellers var vekstmål fine også, og desse kromosomfeil medfører også seinutvikling...(men det kan selvfølgelig skje seinere kanskje?)

Men mandag får jeg alle svarene og da skal jeg virkelig slappe av og begynne å nyte dette svangerskapet. Får også vite kjønnet da. Det spurte de om jeg ville vite. Det finner de også ut fra morkaka. Er så spent så spent, selv om jeg er ganske sikker på at det er en gutt i magen min. Som dere skjønner er jeg sikker på at alt er bra. Men å ta morkakeprøve var ekkelt og vondt. Har hatt endel mensverk i ettertid og idag tar jeg det helt rolig. Ligger mye. Det følger litt abortfare med denne undersøkelsen, siden han stakk en nål i magen min.Så idag skal jeg være kun prinsesse.

Ha en fin dag :-)

Skrevet

Så spendende ***anki igang igjen***

Håper virkelig alt står bra til med den lille.

Lykke til

Skrevet

Hei igjen alle sammen:)

Så godt og høre dere begynner og komme i mål med alle prosjektene deres kjære Maddemor:) Er så glad for at alt står fint til med deg, og at du fortsatt har denne fine godfølelsen din:) Ikke stress for mye og ta vare på helsen din:)

Så deilig at alt ser ut til å gå fint med deg anki:) Spennende dager du har bak deg og ikke minst fremfor deg, hold oss oppdatert:)

Kjempe lei meg for det du har måttet oppleve kjære ♂ + ♀ = ♂, at livet skal by på så mange utfordringer finner jeg vanskelig og rettferdiggjøre mange ganger.....hvordan går det med deg vennen:) varm trøsteklem fra meg....

Hvordan står det til med deg der ute, kjære Meg og lille snuppis:) Vi har vel IKM nesten samtidig nå, og lest det er negative tester hos deg også. Jeg tok en på torsdag og den var nå veldig hvit da........leser også at alt ikke har gått helt veine med den jobben din, blir for liten stillingsbrøk.......uff, håper dette ordner seg eller at du finner en annen veldig spennende jobb:) Penger må man jo ha for å leve......

Jeg har vel IKM denne helgen, som som sagt en negativ test torsdag kveld, så har nok ikke gått veien denne pp`n eller.......så da tror jeg at jeg hopper over trippel pergokur og venter på timen fra Volvat:) Håper det ikke drøyer for lenge, man blir ikke akkurat mer tålmodig i denne bransjen vi er i, ikke sant jenter:) hehe

Ellers har jeg hatt to dager i sengen med migreneanfall, og ligget stille i et mørkt rom og bare kastet opp. Føler meg noe bedre nå og håper det er på retur.....har fri denne helgen og føler det skal bli deilig:) Kjenner jeg tegnene riktig, murrer det fælt der nede, og tanta kommer vel om ikke så lenge.......ja ja jenter, det er en kamp for tilværelsen:)

Ønsker dere alle sammen en riktig så fin helg:)

Klem fra meg

Skrevet

Hei alle sammen og velkommen til enda en ny prøver :-)

Uffameg, Tirilgirl - migrene er så kjedelig !

Jeg får selv sånn spenningshodepine en gang iblandt og det er utrolig vondt og hemmende.

Det blir bra spennende å se om du får mensen i helgen da - eller ikke ?

Krysser fingrene for deg vet du :-)

Maddemor og Anki, så bra alt vel med dere jenter !

Mage og ultralyd og morkakeprøver og bekkenløsning og greier - I cant wait to get there !!!

He he.

Jeg er nå på dag 12 etter siste positive ELtest og har tatt en kritthvit g-test, så jeg må vel bare innse at spiren ikke er der denne syklusen, uansett hvort merkelig kroppen oppfører seg.

Så gjelder det å bare å prøve å se bort fra mine ømme pupper, konstante mensnmurring og mitt livs merkeligste mens-blødning som kun var litt mørkebrunt slim i 2 dager.

Nå SKAL jeg hengi meg 100% til slankekur og trening de neste 2 månedene og så skal vi prøve igjen.

(jeg tror kanskje det faktum at jeg har lagt på meg 13 kg kan være medvirkende årsak til manglende eggløsning også ?)

Ha en kjempefin helg alle sammen, skal kose meg med texmex med mann og barn i kveld og ta et deilig glass rødvin også.

Skrevet

Hei og god helg alle sammen.

Ting går litt bedre med meg nå. Tror det kommer til å holde med denne uken med sykemelding i motsetting til sist hvor jeg var borte i 2.

Føler meg klar for å prøve igjen nå med en gang.

Gråter ikke så mye som sist, men har fremdeles veldig dårlig matlyst.

Blir kylling og litt rødvin i kveld etter at guttungen har lagt seg regner jeg med.

På søndag tror jeg vi tar en tur på kino og ser Pelle politibil. Første kino tur til gutten. Jeg gleder meg.

Ha en kjempe fin held jenter, og kos dere

Skrevet

Hei alle sammen :)

Anki: Jeg er sååååå glad for at det går den rette veien, stol på magefølelsen din, dette kommer til å gå så bra. Vi er heldige som lever i ett Helse-Norge hvor vi har så god oppfølging og helsetilbud. Mange av oss klager og klager over manglende behandling, dårlig behandling etc, men i forhold til resten av verden så har vi det meget godt her i Norge. Det er jo stort sett enkelttilfeller man hører om, og gjerne de verste historiene også, og det er jo gjerne de historiene som fester seg. Jammen godt at vi har så god oppfølging, prøver, tester, medikamenter osv. Jeg ønsker deg nå bare fortsatt lykke, lykke til - jeg tenker jo masse på deg :)

Tirilgirl og -68mamma: Uff - så dere har fått negativ test dere også - ja, livet er ikke helt rettferdig må jeg si - synes virkelig det er på tide med en positiv test for en del av oss her inne nå... Hvorfor faen skal det være så jævlig vanskelig å bli gravid og å få spiren til å sitte da??!?!??!?!?!?!???? Husker da vi gikk på skolen så sa læreren at det var "sååååå lett å bli gravid, bare man glemte en p-pille og kondomet kunne sprekke" osv, osv - joda, for noen er det kjempelett å bli gravid, noen trenger bare å se på en mann, mens andre sliter i måneder og kanskje år!!! Nei, livet er jammen ikke rettferdig altså :/ Kos deg med texmex i dag -68mamma, det skal vi ha også, nam, nam :)

Velkommen inn til deg ♂ + ♀ = ♂, Kira1979, mrspoo, efua menu: Får håpe dere får ett kort opphold her da. Som jeg nevnte over her livet er jammen ikke alltid rettferdig - noen må slite mer enn andre for å få det til å klaffe, men jeg krysser fingrene mine (ikke beina, hehe) for at det ikke tar så lang tid før spiren sitter :)

Så gla`: Jeg savner deg her inne og gleder meg til å få en oppdatering med tid og stunder når du har tid og lyst. Håper at alt står bra til med deg. Tenker masse på deg vet du :)

Maddemor: Takk for at du svarte meg på den andre tråden ang det med "spenn" i tennene, håper jo selvsagt på ett lite mirakel nå, så jævlig lei av å vente.... :( Sorry banningen min i dag - jeg er bare litt sint og frustrert, hihi - og det er så godt å "blåse ut" her inne, hehe :)

Så deilig det må være å komme i orden nå, men ta det litt med ro da - og ta godt vare på deg selv og den lille i magen, hehe :)

Dotten: Godt å høre at det er liv i deg også, gleder meg til en nærmere oppdatering på hvordan det går med deg :)

DOLCE&GABBANA-the one: Første kontroll allerede? Så bra da!!! Dette kommer til å gå bra vet du - men sikkert greit å ta duo-testen denne gangen også ja, det er jo så fint at vi har slike tilbud i dag. Kos deg og nyt svangerskapet nå :)

Eva76: Hvordan går det med deg?? Er så stille fra kanten din og lurer på hvordan du har det... :)

Bumblebie, CK76, Drømmer om jente ♥♥♥, små einsteins og Liten spire: Hvordan går det med dere? Lenge siden oppdatering fra dere nå... :)

Her er en oppdatering fra meg:

Da er jeg på syklusdag 25 og 11 dpo. Har sånn "spenn/vondt" i alle tennene mine, vondt/øm i brystene og "fryst" så mye de to-tre siste dagene - så jeg kjørte ned til apoteket i dag tidlig for å kjøpe inn graviditetstester.

Tok den ene når jeg kom hjem og den var helt blendahvit, ikke antydning til verken svak strek, skyggestrek eller "ønskestrek" engang!!! Ble jo litt skuffa - da jeg håper så veldig hver eneste måned, men håpet er jo ikke 100% ute enda - her må en være positiv inntil det motsatte er bevist :)

Håper bare at TR ikke kommer på søndag/mandag - men kjenner jeg har mensmurringer, stikninger i magen, lyst på godteri og da nærmer nok TR seg... :(

Dersom TR kommer en av de nærmeste dagene er planen å begynne på trippel pergo til uken og så skulle jeg ringe gyn og få ny time da. Kan ikke si at jeg gleder meg så veldig mye til det - jeg er litt både òg når det gjelder disse "kurene". Har jo tålt pergo godt, bare ikke siste dobbel kuren, da fikk jeg mye bivirkninger - men det kan jo godt være at jeg ikke var helt i toppform også da, så håper i såfall at det går bedre denne gangen - dersom jeg skal begynne på trippelkur - men dere får krysse fingrene da for at jeg bare produserer litt sen hcg for en gangs skyld og at testen blir positiv til mandag :)

Er bare sykt lei prøvingen og dette med jobb/økonomi osv - det tar på for å si det sånn :/ Det positive midt oppi alt dette er at jeg har fått så mye mer energi. Jeg føler meg i kjempeform og "bank i bordet" jeg har ikke hatt UVI siden rett før JUL :) :) :) Ok, så har jeg hatt tendens til det, men kroppen har ordnet opp selv, og symptomene gikk fort tilbake - og det er såååå godt!!!!! Så det er tydelig at jeg har fått "hvilt" skikkelig ut etter at jeg var sykmeldt den siste tiden på jobben før jul og frem til nå - det har vært godt for både kropp og sjel, hehe :)

Nei, nå må jeg ta meg av lille snuppis litt, mannen er på vei hjem fra jobb og jeg tenkte å begynne med maten - deilig kyllingburritos i dag, nam, nam :)

Ha en strålende fin helg jenter :)

Stoooooor klem fra

Skrevet

Takk for velkomsthilsner, alle sammen. :)

Jeg har nå begynt med EL-tester, siden tanta endelig dro sin vei igjen. Har begynt å proppe i gubben vitaminer også (med sink og B12 og alt mulig sunt..). Syntes ikke jeg skal være alene om å svelge piller og tenke på kosthold osv. Han er jo minst like ivrig som meg på å bli gravide, om ikke mer, siden det er hans første, og det var han som begynte å ta opp emnet med en liten en... Hehe..

Ellers er jeg spent på legetimen til uka. Litt nervøs og samtidig vil jeg ha det overstått. Dersom alt er bra hos meg (noe det ikke er noen grunn til å tro det ikke er), så blir det forhåpentligvis mer grunn for gubben til å få seg selv sjekka også.

Neste IKM er nå i uke 7 (18. eller 19. feb.), og det føles milevis unna. Jeg har beregnet min EL til 4-5 feb. så skal bli spennende å se om det stemmer med EL-testene...

Lykke til til alle dere her inne vidre, gleder meg til å skravles mer med dere. :))

Skrevet

FORVENTET IKM:

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM 14. februar (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

IGANG MED IVF;

GRAVIDE:

HAR FØDT;

- Mortine ( fått gutt

Skrevet

Hei alle sammen nye og "gamle" ønsker dere en fin helg, her laver det ned med snø :( er så lei av kulde å snø, savner sol og grønne plener, trur jeg lider rett å slett av værsyken om dagen hihihi

Har ikke vært her inne på kjempe lenge, fy meg skammer meg virklig, er innim hver dag men har ikke skrivd så mye på her eller på de andre sidene.

Har kommet meg til 17,2 uker men kan ikke tru at jeg er gravid å at dette skal gå bra.

Har vært på 3 UL tilsammen nå, den ordinære også men da var jeg bare 16,4 uker på vei så skal tilbake om noen uker siden hu ikke så alt , den var visst litt utydelig, men det hu så var veldig bra sa hu.

Men fikk ikke sett hjerte riktig om det var fire kamere der så da får me se, men hu trudde alt så bra ut, tenkte jeg skulle spørre om evt kjønn neste gang.

Kjenner spark og hører hjertelyden med gjevnne mlm rom så trur det er en liten inni der, sutta på tommlen nå når vi så den sist , men klarer ikke å slippe gleden heilt allikavel.

Skal tilbake på jobb igjen til mandag etter 2 mnd hjemme på sofan pga prolaps, gruer meg litt men gleder meg også.

Skal begynne med aktiv sykm. så ta det derfra, men kommer ikke tilbake fult , han ville bar eat jeg skulle ta det slik som jeg følte, å ikke stresse osv, godt at jeg blir tatt vare på hos noen iallefal :)

Så siden han bestemer ( legen) så skal jeg ikke ha dårlig samvitighet, å bare nyte den tiden nå fram til spira blir født.Etter fødslen skal jeg gjennom MR og scanning for å være heilt sikker på at ting er som det skal eller da få behandlig for det, sorry for et rotet innlegg dette blei.

Ellers er det vel ikke så mye å si, dere som har blitt gravide Gratulerer så masse,

Ønsker dere en flott helg alle sammen.

til alle dere andre så ønsker jeg dere lykke til å håper dere kommer etter snart.

Skrevet

Langt nede på side 2, det går bare ikke an :)

Er egentlig på vei i seng jeg, men måtte dytte oss opp litt.

Velkommen ♂ + ♀ = ♂, Kira1979, mrspoo, efua menu: Håper dere får et langt opphold her på tråden, men MED baby i magen!! Det er en super tråd.

Jeg er i Stavanger hos min mamma akkurat nå, sammen med snuppa. Begynner å lengte hjem til mannen og hverdagen nå, reiser tilbake tidlig tirsdags morgen. Mamma er ikke helt frisk, så det er både trist og godt å være her kjenner jeg. Det tærer en del på meg, jeg sleit litt med angst noen måneder for et par år siden, men har fått pratet meg ut av det. Kan kjenne litt tendensen av og til, men da må jeg bare minne meg selv på at det er lov å kjenne sorg, tap, avmakt...osv. Da går det bra :)

Anyway...

Ang slankekurene deres; Jeg har stappet i meg alt mulig dritt denne uka, føler meg skikkelig slapp, feit og ufresh. Usj. Må gjøre noe med det når jeg er tilbake. Kan jo ikke slanke meg, men kutte godteri og trimme mer, DET kan jeg! Og må jeg. Var på 3D UL og sonografen tok mål av babyen, sa at i denne farten ville han være over 4 kg ved termin. Iiikhh!!! Snuppa var bare 2791, og det synes jeg var helt passe. Så hvis noen vil være med å være litt sunne fremover så henger jeg gladelig på:)

Har ikke fått lest meg opp (som vanlig) men skummet gjennom innleggene. Flott å høre om Maddemor, Anki og Påsan! Dette går veien! Æsj og fysj til negative tester og tantebesøk!

Ble kort og hastig dette, men jeg må prøve å få meg noen timers søvn. Er hardt å måtte stå opp med prinsessa hver dag, vi pleier å bytte på det i helgene.

Alt er bra med meg, er faktisk over i 3.trimester i dag, uke 29 nå (helt utrolig) og har rukket å bli hele 32 år siden i går ;) Hehe.

Kommer sterkere tilbake!

Klem klem!

Skrevet

Blir ett kort innlegg fra meg i dag...

CD 28 og min IKM i dag ut fra når jeg hadde EL - OG NEG test :(((

Men ingen tegn til TR og heller ingen tegn til at hun kommer nå heller, æsj... Fikk jo bare lagt inn aksjer 3 ganger denne pp`n - mannen ble jo syk midt i EL perioden, har aldri hatt så lite sex som vi har hatt denne pp`n - så selv om man er forberedt på at det ikke ble noe av denne gangen - så hadde man ett lite håp allikevel, men sånn ble det ikke denne gangen heller :(

Har bestemt meg for å ikke skrive meg på flere IKM tråder - nå får det bare gå som det går!!! Kommer jo selvsagt til å være her inne, men prøver jo å trappe litt ned da - og TENK - jeg var bare innom her 1 gang i går, hehe - det er jo en begynnelse :)

Føler meg usikker på om jeg skal begynne på trippel pergo eller ikke - prøver å nå gjennom på telefonen til gynekologen min nå, sukk - bare opptatt!!! Han har telefontid mellom kl 13-14, så har bare 35-40 min igjen å komme gjennom på telefonen!!! Må få satt opp en ny time så vi kan "snakke litt" - føler akkurat nå at vi aldri kommer til å bli gravide av oss selv - jaja, vet at jeg er litt pessimist nå, men den følelsen "gnager" litt nå altså :( Vet ikke hva det er - men man bør stole på magefølelsen - den sier oss mer enn vi tror :)

Ønsker dere en riktig, riktig fin dag - jeg håper TR kommer så fort som mulig siden jeg fortsatt tester negativt, slik at vi kan komme igang med prøvingen igjen... men jeg MÅÅÅÅÅ da bare prøve å ikke være så BESATT av tanken på å bli gravid igjen, arggggghhhh - hvordan skal jeg greie dette?? Noen som har noen tips?

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...