Gå til innhold

Jeg er enke i helga jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alle utgiftene doblet?

Betaler man da: to husleier, to strømregninger, to lisenser, to forsikringer, to kabletvregninger osv?

For noe idiotisk å si

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, har du en hjerne, så vil du nok komme på det selv, uten at noen skal behøve å forklare det for deg...LOL

Skrevet

1326, utgiftene er ikke doblet. Kjøper ikke to hus selv om vi er to voksne vettu, vi bor på samme rom når vi er samboere! Har ikke to biler heller nødvendigvis, mannen spiser og skal ha klær, men han varmer ikke opp huset til dobbelt så varmt selv om han bruker strøm. Kjenner ingen menn som spiser og kler seg for 350 000 i året,jeg.

Skrevet

Det er da INGEN alenemødre jeg kjenner som er alene barna hver dag hele året! Enten har barnet en far som stiller opp eller de har familie som stiller opp.

Mulig de fins, men tror ikke det er det som er "vanlig" blandt alene mødre.

Skrevet

Det smakte ikke like godt når noen prøvde å begrense hva alenemødre kan få kalle seg, tydeligvis. Prøv å se ironien i at dere vil begrense hva andre kan kalle seg, men ikke at noen vil begrense hva dere kan kalle dere. Det var jammen lett å tenne mange med en sånn liten kommentar om bidrag...*smiler ondskapsfullt*

Skrevet

Nok en bekreftelse på at du ikke har et eneste argument å spa opp...

Skrevet

Så du vet hvordan en enkes sorg er du? Hurra.

Skrevet

Mannen kan jo passe ungene noen helger også for 13.32, selv om mor og far bor sammen. Det kan han unne sin frue, så blir hun mindre bitter på alle disse frie og franke alenemødrene som lever i sus og dus.

I bytte kan han jo forlange å slippe unna alle HVERDAGENE, for det er jo faktisk da kaoset virkelig er komplett og morgenstresset gjør kål på all familiehygge og smulehaugene ligger knehøye på kjøkkenet. Og så kan frua lure på om dette virkelig var et fordelaktig bytte... Tipper hun slutter å misunne sine venninner da.

Skrevet

Er fornøyd jeg. Lykkelig gift.

Nå har jo mange aleinemødre valgt sin situasjon og. Enten med å sparke en klogg i ræva på barnefar eller å ha tilfeldig, ubeskyttet sex.

Har ikke noe i mot aleinemødre. Er ikke misunnelig på de heller.

Men du verden jeg er lei det maset om at de blir lei seg når gifte bruker uttrykket "aleinemor" når de ikke er det. Det er jo en uttaleform i det norske språk, for å beskrive at man er aleine 2 dager_ 2 år! med barna.

Så begriper ikke at det kan plage de. Og siden jeg som gift er mye mer med barna mine enn mange av de, har jeg ikke noe problem med også å kalle meg aleinemor i blandt.

Og støter det de, så er de noen navlebeskuende sytepaver. Basta!

Skrevet

Nei, man har ikke det dobbelte av alt, bare inntekten. Ikke glem at disse alenemødrene betaler akkurat det samme som dere, med bare 1 inntekt. Så da kan du tenke litt.

Skrevet

Så da er du statsforsørget da, for alle som får barnetrygd blir jo forsørget av staten, da? Siden den skal gå til forsørgelse av barnet... Vent, eller kanskje det trengs MER penger enn som så, ja ha, da skjønner jeg. Ja, men da skjønner vel du også at bidrag er der for å BIDRA til forsørgelse av barnet. Det er nemlig ikke komplett!

Skrevet

Neida, utgiftene er ikke doblet, og jeg vet at mange mødre har det tøft enten de er alene på den ene eller andre måten.

Jeg er i grunnen bare ute etter å vise at det å bli fortalt av andre hva man kan og ikke kan kalle seg ikke er veldig fristende å svelge - for noen. Dere (alenemødre) er veldig på hugget når det gjelder å fortelle andre at de ikke har rett til å kalle seg hverken dette eller hint, men så fort noen prøver ( som meg) å begrense deres rett til å kalle dere noe, så braker helvete løs, med skjellsord og det hele. med andre ord - dere gikk rett i fella med begge bein.

En fornøyelig affære, egentlig ,men nå er jeg lei. Jeg har fått bekreftet mine antagelser.

God ettermiddag!

Vennlig hilsen 13.26, og en bråte andre innlegg.

Skrevet

Her var det mange sure og sjalue aleinemødre.

Skrevet

Fordi først og fremst:

1. Ekstra barnetrygd får man bare de 3 første årene. Dvs når barnet er 0-3 år. Og ekstra barnetrygd ligger under en 1000 lapp.

2. Barnebidrag får man, ja. Men ikke nok til å kunne forsørge seg selv. Pengen hjelper, men ikke nok til å kunne forsørge seg selv.

Var ikke det en god nok argument? La oss si at du bor sammen med mannen din, og han forsørger dere hele tiden. Med hel lønna si. Mens ensligforsørgerer får bare en brøkdel av lønna til eksene sine. Ikke nok til å kunne forsørge seg, men nok til at det hjelper på økonomien. Du kan ha mulighet til å være en hjemmeværende mor, men det kan ikke aleneforsørgerer, for dem må ut og jobbe for å kunne forsørge seg selv. Dem har ingen andre som kan forsørger for dem. Dette må dem klare seg.

Skrevet

Stakkars du er så dum at du ikk$e vet det selv,,

Tenk å hasselere med noe så alvorlig!!

En ting er å si at en er alenemor, men enke??

Bli voksen!!

Skrevet

Høh...enda en skutt kvinnfolk.

Mange sure og sjalue alenemødrer? Høres mer ut som sure og sjalue gifte kvinnfolk. Hvorfor skal man ellers klage så jævlig mye da?

Skrevet

Vil heller si at det er overtall av samboere/ gifte fruer jeg.

Tenk å være så smålige at dere misunner alenemødre frihelger og overgansstønad.

Skam dere

Skrevet

Jeg veit ingen ting om noen ANDRES sorg. Det påsto jeg ikke. Sorgen er den samme for MEG, sorgen over MITT tap er nesten større enn den ville ha vært om JEG hadde sett mannen min dø. For da hadde jeg sluppet mange fæle ting han rakk å gjøre og si før han dro.

Skrevet

Tror ikke dere fruer at alenemødre blir like såret over at fruer kaller seg alenemødre som at jeg med ironi kaller meg enke?

Jeg tror faktisk dere som ikke er alenemødre har noen forutsetning for å vite hvordan det er å være alenemor jeg!

Har da selv fått prøvd det i mange år, og det var slett ikke noen dans på roser det!

Fikk os ja, fikk dobbel barnetrygd ja, fikk minstebidrag, ja,men dette til sammen utgjorde langt fra en vanlig lønn!

Skrevet

13.53 er det du som er HI?

I såfall, så begynte du å si på hi at du er enke når manne din drar bort. Du er ikke det, for han er ikke død i helgen, og kommer tilbake til deg. Du er heller ikke alenemor bare fordi han er borte i 1 helg. Så da er det feil av deg å kalle deg selv for enke og alenemor. For du er ingen av delene.

Men som noen over her sier, du er en gressenke da. Stor forskjell.

Hvis du (13.53 ) ikke er HI, så er dette ment til HI.

Skrevet

Brukte ingen skjellsord, men påpekte at man ikke tjener penger på å være enslig; utgiftene reduseres ikke til det halve. Det finnes til og med en forening for husholdninger på 1 person som mener at de diskrimineres, fordi alt er lagt opp etter to inntekter og etter økonomisk stordrift. Men bare meld deg ut så snart du får saklig motbør, du, eller kom med noe bedre. Hvor ser du skjellsordene...?

Skrevet

Jeg har dyp respekt for dem som er alenemødre på heltid. Jeg er totalt utslitt etter at mannen min har vært borte i en uke..

Men om jeg har lyst å si at jeg er alenemor i en uke, så kan jeg det. Jeg er aleneMOR!!! Jeg er alene om barna, om huset osv. Selv om vi har to innktekter er jeg jo alene om alt ansvaret i den uka!!

Dere får være så uenige som dere bare vil men det er jo realiteten..

Men å gå til det skrittet å si at en er enke i helga bare for å provosere, er vemmelig.. Pass deg så det ikke går troll i ord..

Skrevet

"Brødhue, dumbass, skutt i huet, hvis du har en hjerne..."

Kom gjerne med saklig motbør - hittil har den vært mangelvare...Men nok en gang, det er ikke saken som er viktig for meg, men det å vise til at ingen vil bli fortalt hva de kan få lov til å kalle seg.

Jeg har aldri sagt at man tjener penger på å være alenemor - hvor ser du det? Jeg bare påpeker at så lenge man er flere ( enten det er far eller staten) som kommer med tilskudd til forsørgelsen av barnet, samme hvor lite, så er man ikke alene om å forsørge. Selv om det er kotyme å kalle seg det. Men jeg bryr meg egentlig ikke om annet enn å krangle med folk som mener de har rett til å bestemme over hva andre kan si.

13.12/13.26 osv. ( og jeg er ikke HI)

Skrevet

Gud, jeg blir irritert på deg siste her, 14.06.

Du er ikke alenemor om du er alene 1 uke. Du er IKKE alene om utgiftene kun alene om å passe dine egne barn.. 1 uke.. Håper nesten du en dag får oppleve hvordan det er å virkelig være alenemamma..

Skrevet

Håper nesten det??? Hva faen er det for noe da??? Så stygt sagt!!!

En ting er å ha en saklig diskusjon om noe man er uenig i, men å ønske noe så vondt for andre er stygt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...