Gå til innhold

Noen fra Klepp.


silly08

Anbefalte innlegg

I dag var jeg og vasket i huset til søsteren min, hun har hat det så travelt i det siste så jeg ville hjelpe henne litt.

 

Ellers fikk vi plantet noen kule thujaer med inngangspartiet, begynner endelig å se enden av ting vi kan gjøre ute før vinteren slår til for fult.

 

I dag har dagen startet kjempe dårlig, våknet mye i natt for jeg må så mye på do og er ellers kvalm og litt hodeverk i dag. Så det blir nok en dag der jeg bare slapper av og sitter på nette og ser tv.

 

I helgen har vi ingen planer, blir nok å finne på noe sammen med Ørjan. Ellers bare nyte dagene der alle har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I natt sov jeg litt dårlig. Fant liksom ikke roen. Så våknet jeg to ganger av at hunden klynget. Hun måtte på do, så jeg gikk ned for å slippe henne ut. Hun pleier å sove natten rundt og kan holde seg lenge før hun må på do. Så når jeg våknet av at hun klynget, forstod jeg at hun måtte veldig på do. Siste gangen jeg gikk ned, merket jeg plutselig at det rant nedover låret og dryppet litt på gulvet. Jeg sprang fort på do, men det kom ingenting mer. Så jeg bare tørket meg. Tror nok det bare var utflod, men jeg skvatt slik, for jeg trodde det kanskje var vannet. Jeg gikk å la meg videre og sovnet. Stod opp igjen i 7 tiden. Har hatt menssmerter siden da. kl.9 gikk jeg på do, og da kom d masse slim ut sammen med ferskt blod. Det var ingen slimklump, mer som en stripe som har kommet litt etter litt. Det kommer fortsatt litt blod og slim ut enda når jeg går på do. Menssmertene begynner og å bli litt mer vondere, men vett ikke om det er noe på gang. Føler ikke det er som menssmerter, for de er mye vondere. Kjenner de blir vondere og mer ubehagelige for hver gang. Så håper kanskje det skjer noe mer i fremtiden. Er det vanlig å få mye "menssmerter" etter slimproppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da, jeg hadde også mye menssmerter den dagen poppen gikk. Får håpe det er noe på gang da, det hadde jo vært kjempe godt for deg og bli ferdig med det. det er helt vanlig at det kommer litt om gangen. Jeg småblødde hele dagen da proppen gikk.

 

Du får holde meg oppdatert på hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Lenge siden jeg har skrevet nå. Som du sikkert forstår, var det rier jeg hadde den dagen jeg skrev til deg. jeg ringte til Eirik rundt hall 11 tiden på dagen og sa at nå var det i gang og at han måtte komme hjem. Rien var ikke vonde da, men siden jeg ikke hadde gått gjennom det før, ville jeg helst ha han hjem så fort som mulig. Riene kom vel sånn skikkelige rundt hall 1. Jeg ringte til føden og de sa at det var bra hvis jeg klarte å vente lengst mulig hjemme til riene varte rundt 1 min. Riene varte kun 30 sek men de kom under 5 min mellom hver. Så vi satt hjemme til hall 4, da varte riene 50 sek. Vi skulle jo kjøre Alex til foreldrene hans og så trodde vi at det kankskje ville være litt rush innover siden det var midt i den tiden. Det var lite kø, men vi var glad vi reiste inn når vi da. Når jeg kom inn hadde jeg 5 cm åpning. Jeg fikk ligge i badekaret med lystgass, vannet mitt gikk her, men måtte ut av badekaret etter en stund siden riene dabbet av. Da var kl. 6. De sjekket åpningen og jeg hadde rundt 9cm. Låg i sengen en time, fikk akupunktur fordi jeg skalv så mye og jeg kastet opp av lystgassen. Etter en time, hadde jeg endelig 10 cm åpning og kunne bgynne å presse. Presset 20 min og så var Evander ute. Fødselen min varte ikke så lenge, riene begynnte rundt 13, kom inn på sykehuset 16, og han var ute 19.20. Jordmødrene var overrasket over hvor fort det gikk. De hadde det ganske travelt for det var mange fødsler akkuratt da. Så de sprang veldig frem og tilbake.

 

Syns det var veldig vondt når det stod på, men er glad for at det gikk så fort så det gjorde! Vi lå på hotellet tre dager, første to nettene ble det lite søvn. Han hadde så vondt i magen og jordmødrene tok han på avlasting for oss slik at vi kunne sove 3 timer om natten. Ellers så hadde han veldig stram tungebånd, slik at det klippet de lørdagen. Etter dette gikk ammingen kjempe godt!!

 

Nå spiser og sover han kjempe godt!! Han sover hele natten med litt ammepauser, og han la på seg allerede etter andre dagen på sykehuset. Så det var jo kjempe godt! begynner å komme litt mer inn i rutiner nå, og vet hva han vil når han griner. Jeg har så mye melk, hadde mye melk med en gang. Han klarer ikke å drikke brystene tomme.

 

Alex (hunden) og Evander går kjempe godt overrens. Hun snuser litt på han, men bryr seg egentlig ikke så mye om han. Vi er flinke til å gi henne oppmerksomhet og tar henne med på trilleturene.

 

Rart å tenke på at i morgen er Evander en uke gammel. Syns det har gått kjempe fort!!

 

Hvordan er det med deg da? Du hadde termin på tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ut som du hadde en kjempe fødsel. Forstår kjempe godt at du ville reise tidlig inn til sykehuset. Ble det sånn du egentlig hadde forestilt deg? Det var jo litt dumt at det var så travelt da du var der inne, føler liksom de ikke har helt tid til deg da.

 

Hvordan sysn du det var på barselhotellet da?

 

Så flott at hunden og Evander går bra sammen. Det pleier som regel og gjør det.

 

Jeg har da også født nå som du så på facebook. Jeg hadde ikke en slik fødsel som du hadde nei.

 

For meg startet rien på onsdagen kl 20:30 da kl var 01:00 var det 5 min i mellom de og de varte i 45 sek så vi valgte å reise inn til sykehuset.

Da vi kom inn der hadde jeg 3 cm åpning men de mente jeg ikke var skikkelig fødsel, men siden jeg hadde litt angst for selve fødselen og siden vi bodde på klepp fikk vi komme inn på fødestue. Sånn som dette hadde vi det hele natten og hele torsdagen. På torsdagen ble vi sendt ut på permisjon for å gjøre noe annet, hadde nå 4 cm åpning, men de samme dårlige riene. Da vi kom tilbake fra permisjon tok de en ctg da viste det seg at malin sin puls var på 200 så da var det bare til å ta vannet for å få fart på sakene, hun fikk diode på hode slik at de skulle klare å følge ekstra med henne. det viste seg at pulsen hennes var så høy pga at jeg hadde infeksjon i de to fosterhinnene. Så nå måtte det være frremgang hele tiden hvis ikke ville det ende opp med keisersnitt denne gang også. Jeg fikk nå epidural slik at jeg skulle få slappe litt av.

 

Det gikk egentlig ganske bra nå fikk mer og mer åpning, og kom da endlig til 9 cm, men nå dabbet riene av så da var det å kjøre på med drypp, jeg lå med skikkelig pressetrang i 1 time før jeg fikk lov og presse, det viste seg at riene var alt fordårlige så de kjørte dryppet opp og de bestemte at de måtte bruke vakum. Jeg presset og presset i 40 min før hode kom ut og da forsvant alle rien dryppen opp på max en jordmor på magen 2 holdt beina og legen dro i kjettingen til vakumet og hun kom endelig ut kl 04:45 fredags morgen. Det var ingen liv i henne så de måtte ta henne med seg rett ut, vi hørte ingenting på 5 min men det gikk bra og de fikk liv i henne. Hun var stor 4170 og 51 cm lang. Jeg måtte sy noen sting pga klipping og så revnet jeg litt.

 

Hun ble sendt opp nyfødavdelingen pga at hun hadde feber, der oppe fant de ut at hun hadde knukket kravebeinet så jeg fikk henne ikke hos meg før på lørdagen.

 

Det ble på langt nær noe drømmefødsel og jeg er egentlig bare glad for at alt gikk bra. Nå har vi kommet oss hjem ammingen går fint og vi nyter det nye familielivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går altfor fort!! Får ikke tid til å svare deg så kjapt som før nei. Så er pc litt ødelagt, skal kjøpe ny neste mnd.

 

Jeg hadde egentlig ikke tenkt noe særlig over fødselen på forhånd, men jeg syns det var dumt at jeg ikke fikk føde i badekaret og at jordmoren var borte ganske mye. Men, men, eller gikk alt bra! Og jeg er ikke skremt! Skal ikke ha 6 barn, men må ha mer enn en=)

 

Barselhotellet synes jeg var kjempe fint! Veldig fine rom, og hyggelige personal. Men var veldig skuffet over maten. Hadde trodd at siden det var et hotell at i skulle få veldig god hotellmat, men det var det ikke. Elles syns jeg og at det var litt dumt av vi måtte mase på å få bleier og lignende. Vi måtte skifte 10 drittbleier den første natten, og når vi etterlyste flere bleier, fikk vi kun 3 bleier om gangan. Så vi måtte spørre etter bleier hele tiden følte vi. Men vi forstår jo at de ikke har lyst å dele ut for mange om gangen, slik at folk kan stjele dem med hjem. Ellers så er jeg glad jeg fikk ligge på hotellet. Kjente det var godt å slappe av i fred, og ha badet for seg selv.

 

Fytti, for en fødsel du hadde!! Ble helt satt ut når jeg leste historien din! Så bra at alt gikk bra til slutt!! å så lang fødsel du hadde! Klarer ikke forstille meg den skrekken det må ha vært når det ikke var liv i henne, og de måtte ta henne ut. Tenker på hvor hjelpesløse dere må ha følt dere. Hvordan syns mannen din det gikk? Må vel ha vært fælt for han å se på når de presste på magen din, og legen drog. Må vel ha sitt ganske så brutalt ut?

 

På tirsdag var jeg på barseltreff, var litt rart. Men var veldig koselig.Evander var minst, de eldste var fødd i august, og de andre i september. Hadde hjemmebesøk av helsesøster i går, kjempekoselig dame. Idag har vi vært på babykino og sett Michael Jackson- filmen. Har aldri vært på det før, men det gikk veldig greit. Evander sov hele tiden og de andre babyene var også ganske rolige. Ellers går dagene ganske så fort. Var å veide Evander på tirsdag, han var da 3905, så han har gått forbi fødselvekten sin. Veldig fornøyd med det. Jordmoren mente jeg måtte ha god melk=) Ellers så går ammingen veldig bra! Han drikker godt, og virker fornøyd. Har ganske masse bæsjebleier da, må skifte bleie hver gang jeg skal amme, ca 3-4timer mellom hver gang, bleiene er enten fulle av tiss eller avføring. Han fiser og en del, så håper det blir bedre snart. Navelen datt av første dagen hjemme, hadde trodd den skulle være lengre på. Inatt har han vært en del plaget av gult puss som er på øyet. Måtte vaske øyet flere ganger i natt fordi det bare klistrert seg igjen. men det ser mye bedre ut nå.

 

Hvordan går det med stingene dine? Noen av mine har revnet opp, så jeg må sikkert sy om igjen. Skal inn på hastetime imorgen.

 

Hvordan går det med Malin? og ørjan, er han sjalu? Må du gå til fysio med henne pga brekt kraveben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff det hørtes stress ut å måtte mase på bleier og diverse. Jeg hadde en veldig god opplevelse av barselhotelet og jeg skal love deg det at maten er akket bedre der en på barsel.

 

Det var ganske tungt for Ola denne fødselen han trengte en stund for å fordøye den. For min del var jeg sånn opp i det at jeg følte at alt gikk greit. Detvar ganske skremmende når de måtte ta henne med seg ut og frem til vi fikk vite hvordan det gikk med henne. Men nå er alt mye bedre, men tviler sterkt på at det blir flere barn på oss er liksom ganske ferdig md det å føde dem.

 

malin hun sover og spiser har litt feil døgnrytme så hun er velig veldig våken fra kl 8-12 hver kveld, men det snur nok snart skal du se.

 

Ørjan han er en kjempe stolt storebror som skal kos og hjepe til med henne. Han forteller også alle at han er blitt storebror.

 

Hørtes jo kjekt ut å være på kino da, vi har noen late dager hjemme sammen med hele familien.

 

Stingene mine er helt fine, har egentlig aldri hat noe veldig vondt i dem. Hvordan har dine hvert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår godt at du føler deg ferdig med å føde barn. Du har jo hatt to veldig harde fødsler.

 

Var hos legen med stingene mine. Han sa at han ikke ville sy før jeg var ferdig med å få barn. Og det er jo maaange år til da, så da får jeg gå rundt med delt kjønnsleppe imens..Men ellers er stingene fine. Håper jeg snart skal slutte å blø. Blør ikke så mye lengre, men skal bli herligt å bli ferdig med det.

 

I natt var Evander veldig dårlig i magen. Han sov jo noen timer, men ikke slik han pleier. Så spiste han hver 2 time, følte jeg ikke gjor noe annet enn å ha han på puppen i går. Han fiser en del, men i går var det veldig ekstremt. Vi spiste natchos på kvelden, så det kan være at det var tacokrydderet så var litt sterkt for han. Men han er mye bedre nå. Men merker det går en del bleier. Må skifte bleie før hvert måltid og han spiser som regel 3 hver time.

 

Reagere Malin noe på ting du spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja det er bare typen din som ser det he he, men hadde jo vært greit å få sydd de sammen igjen.

 

Jeg har da fått sopp av antibiotikakuren så jeg kjenner det litt godt nå.

 

Uff det er ikke noe kjekt når de ikke vil sove. Malin reagere ikke på noe til nå, men det kan jo endre seg. Neste gang han tuller kan du jo prøve med sukkervann. Kok opp 1 dl med vann og rør inn 2 ts med sukker. Der pleier å ha veldig god effekt. Gi 2 ml omgangen (tilsvarer ca 2 ts) Veldig greit å gi det i sprøyte. Du må ikke oppbevare det lenger en ett døgn før det kastes, tiltrekker seg mye bakterier ser du.

 

Jeg ammer også ca hver 3 time, jeg får veldig spreng hvis jeg ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi satt sato på barnedåpen, blir den 29 november. Er ikke så lenge til, men vi følte vi ikke hadde lyst å ha den oppi alt julestyret. Så skal jeg ha eksamen i januar og vil slippe å tenke på dåp oppi det. I tillegg skal bror til Eirik lage maten og han jobber i nordsjøen, så det var bare november det passet for han. Jaja, greit å få det overstått. Når tenker dere på å ha?

 

Har du pumpe? Jeg har slik avent manuell brystpumpe, men syns den er elendig. Trenger jo en evighet for å få ut masse melk. Lurer litt på om jeg skal kjøpe slik en elektrisk pumpe, men vet ikke om det er noen vits. For det blir jo ikke så ofte jeg må pumpe meg. Men alikevel hadde det vært greit å hatt, siden jeg synes det er vanskelig å få ut melka ved håndumping eller når jeg bruker den manuelle. Har du noen erfaring med elektrisk pumpe, noen merker å anbefale? Føler det er så mye å velge i mellom..vett ikke hvor dyre de er heller..

 

Hjelper sukkevann på mageknipe altså? Hmm..

 

Er det travelt å vær tobarnsmor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha dåpen før etter jul. Det er det som passer best, gidder ikke å ha det så travelt nå før jul.

 

Jeg har avent sin eletriske pumpe, den fungere greit. Men du vil alltid få ut mindre melk enn det du gjør når du ammer. Så er det veldig vanskelig å få det tilpasset med pumpingen siden du i utgangspunktet ammer så ofte. Jeg likte ikke noe særlig å pumpe meg når jeg ammet ørjan og valgte heller å bruke kollet morsmelkerstattning de få gangen jeg ikke kunne amme.

 

Sukkervann skal hjelpe på mageknipe ja.

 

Det er litt travelt, men nå er Ola hjemme i fødselspermisjon så det hjelper veldig på. Han er hjemme frem til torsdag så det er først da jeg kommer til å kjenne på det. Det jeg merker best er det at jeg ikke får sovet på morningen så er litt sliten fortiden med tanke på å være oppe på natten for å amme mens jeg står opp kl 07:00.

 

Trivs du i mammarollen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor mye en elektrisk pumpe koster? Men tviler på at jeg gidder kjøpe en..Kommer nok til å bli brukt så lite, at det er ikke vits.

 

Imorgen begynner Ola på jobb igjen? Blir deg du som må levere Ørjan i bhgen eller gjør Ola det?

 

Skal du ta svineinfluensavaksinen? Helsesøster sa at jeg og Eirik burde vurdere å ta den, med hensyn til Evander. Så vi skal nok ta den, hvis ikke hadde jeg nok ikke tatt den.

 

Vi har virkelige late dager. Ligger i sengen til kl.10-11 tiden, herligt..Han sover så godt hele tiden, sover riktig nok ikke rundt og skal ha noen ammepauser, men sover veldig bra utenom det. Må dere opp for å skifte bleie på nettene? Hvis ja, hvor mange ganger da? Ellers så stortrivs jeg i mammarollen. Men blir litt annerledes når eirik begynner på jobb igjen. Blir nok litt bortskjemt ved å ha han hjemme i fire uker..tenkte vi skulle prøve å kjøpe alle julegavene neste uke. Er greit å få det gjort når eirik er hjemme og vi kan gå å handle på dagtid.

 

Skal på nytt barseltreff på tirsdag på helsestasjonen, tenkte jeg skulle veie Evander da. Har du veid Malin etter dere kom hjem?

 

Skal til samtale med jordmor på mandag, bare for oppsjekking og fortelle hvordan det går. Hun skal og sjekke stingene mine. Har alle stingene dine gått ut? Ikke alle mine har det.

 

Hva slags prevensjonsmiddel skal du begynne på? Jeg var hos legen og fikk resept på minipiller, tenkte jeg skulle prøve det.

 

Skal du kjøpe noe til ola på farsdagen? vet ikke helt hva som er vanlig å kjøpe, men tenkte å kjøpe noen tskjorter til eirk, siden han trenger det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er rundt 1000 kr, men er ikke sikker det er så lenge siden jeg kjøpte min.

 

Ola begynte å jobbe i dag ja. Det blir nok jeg som levere, så lenge jeg orker å stå opp. I dag holdt hun det gående fra 3 til 6 så det var ganske tungt å stp opp kl 7 i dag.

 

Jeg har ikke vært på noe barseltreff, men gleder meg til det blir noe der, kjempe kjekt å treffe andre folk.

 

Jeg tror de fleste stingen har gått ut, men er ikke sikker.

 

Jeg setter nok inn en hormonspiral siden jeg ikke tenker på å ha noe unge hvertfall på lang lang tid.

 

Jeg er ikke sikker på hva jeg skal kjøpe til Ola, blir sikker noe klær eller noe sånn.

 

Har du lust å bli med å gå tur en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det nå som Ola er i full jobb igjen? Eirik begynner på jobb igjen neste uke, han gruer seg. Syns det har vært herlig å hatt så lenge fri.

 

Skal dere ta svineinfluensavaksinen? Det skal vi. Det er på torsdag på helsestasjonen kl.15.30 hvis du ikke vet det. Står på klepp-kommune.no

Da kan alle som har barn under 6 mnd ta den. Håper det ikke er for mye kø!

 

Hvordan går det med Malin? Har du veid henne etter du kom hjem? Jeg var å veide Evander i dag. Da var han 4600. Har lagt på seg godt (var 3905 for to uker siden).

 

Ble det noe feiring på farsdagen da? Vi var i selskap hos far min, hadde hadde bursdagg. Ellers ga jeg bare Eirik to tskjorter.

 

Ja, vi kan godt gå tur en dag. Men denne uka passer litt dårlig. Har det litt travelt. Skal i barseltreff imorgen, dåpssamtale på onsdag, vaksinering på torsdag + jeg har to oppgaver jeg må skrive i løpet av uken. Går det greit at vi utsetter turen til neste uke?

 

Nå har vi sendt ut alle dåpsinnbydelsene. Hvor mange kaker er det vanlig å ha i en barnedåp? Vi blir rundt 35 stk, har leid grendahuset på klepp st. til anledningen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går veldig greit å være alene. Litt travelt om morgenen når jeg skal kle meg selv og de to små, men begynner å gå seg til.

 

Vi skal også ta vaksinen på torsdag. Slipper værtfall være redd for å dra smitten med seg hjem selv da.

 

Vi feiret ikke noe veldig jeg var på klepp st og ga gave til pappa ellers så gav Ørjan en skjorte til Ørjan.

 

Vet ikke helt hvor mange kaker dere trenger til så mange folk, er ikke så veldig flink på det område hehe.

 

Ingen problem å ta turen neste uke, har det travelt selv denne uka. Jeg har ikke vært å veid Malin enda, tenkte jeg måtte prøve å ta meg en tur i løpet av denne uka. Hvordan gikk det hos jordmor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti, så fort tiden går! Skal på 6-ukers kontroll neste uke, og barnedåpen er neste helg! Wææ!! Men ellers går alt fint! Med deg da? Malin spiser godt og sover godt? Har dere vært å veid henne nå?

 

Det gikk kjempegodt hos jordmor, hun er så koselig.

 

Sover hun i egen seng? Evander liker best å sove i sengen med oss, våkner alltid når jeg er ferdig å amme og skal legge han i sin egen seng. Skikkelig trøttende.

 

Hvordan gikk det å ta vaksinen? Fikk dere noen bivirkninger? Jeg kjendte ingenting, men Eirik fikk vondt i hodet.

 

Æsj, hadde tenkt å gå tur men gidder ikke i det regnværet...

 

Jeg har vært inne å sett på dinbaby, men føler det ikke er så mange fra oktobergruppen der..ikke sikkert at alle vet om det den plassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden den går kjempe fort. jeg har ikke fått tid å veid henne enda. Jeg har ikke heller giddet å gå tur i dette været som har vært.

 

Malin sover alltid i sin seng, det er vi veldig bevisste på.

 

Vi hadde ikke så veldig mye bivirkninger, Ola hadde vondt i armen og begge hadde litt vondt i hode men ikke noe mer enn det.

 

Hva gjør du på dagene da?

 

Helt ening i at det ikke er så mange fra oktoberklubben der, er noen få inne på klubbsiden, men det er lite aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det jammen leeeenge siden jeg har skrevet her. Glemmer det rett og slett ut. I helgen hadde vi barnedåp. Gikk veldig greit. Evander sov nesten hele tiden. Jeg hadde bunad på meg, men hadde pumpet meg masse før, slik at vi kunne gi han i flaske. Var veldig godt å få dåpen overstått, var et styr når det tod på, men var kjekt og. Fekk masse fint=)

 

Ellers så har han fått sopp i munnen, så jeg har vært hos legen å fått en krem som jeg behandler han med. Evander spiser fortsatt godt, er veldig glupsk. men sover ikke så mye på dagen, men er glad han sover godt på nettene. er glad jeg kan sove så lenge jeg vil. det kan vel ikke du med to stk? er du ute å triller mye da?

 

tenk nå er det snart jul!! så fort tiden går! kjøper dere gave til malin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være lett og få gjort alt. Så bra at alt gikk bra me barnedåpen da. Jeg hadde også på meg bunad da jeg døpte Ørjan, men skiftet etter kirken og vi hadde fått tatt bilder.

 

Jeg var på 6 ukerskontroll med Malin hun veide 5245. hadde en veldig fi vekt kurve og alt stod bare bra til.

 

Så dumt at han har fått sopp da, du har vel ikke fått det på puppen også da?

 

Jeg er opp hver dag ca kl 07:00, så ammen jeg 1-2 ganger om natten. Men det går bra det. Nå har jeg vært alene hun i 1 uke og kjenner jeg begynner å bli ganske så sliten. Sliter egentlig med å få julestemmning for det er så travelt fortiden, føler ikke jeg sitter nedpå 5 min i løpet av dagen.

 

Jeg prøver og komme meg ut på tue, men det er ikke alltid jeg får tid. Du da?

 

Vi skal kjøpe gave til Malin ja, men det blir bare noe hun trenger. Leker og sånn har vi mer enn nok av, hun bare arver lekene til Ørjan. Hva har dere tenkt og gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evander veide 5240 på 6 ukerskontrollen, da er de ganske så lige=)

 

Har gått sånn soppmiddel som jeg sputer inn i munnen hans etter han har ammet, føler det hjelper allerede. Jeg vet ikke om jeg har fått på puppen, men jeg smører meg med det middelet der og. hadde veldig vondt for å amme en dag, følte jeg var veldig sår. så skulle jeg pumpe meg, så begynnte jeg å blø. det var ganske vondt. måtte tømme ut melken, for det var blod i hele den.

 

off, det høres skikkelig travelt ut. Jeg har det ikke travelt, men eirik jobber fra 07-20 hver dag og noen ganger i helgene. så det blir lange dager på meg. nå kjenner jeg det er kjedelig at vi ikke har to biler. jeg er ute å triller hver dag, å er flink til å reise på besøk, men kan kun reise til folk nær meg. tok buss med vogn for første gang sist uke, gikk greit det, men litt kjedelig å vær avhengig av buss for jeg kom for sent til bussen, så måtte jeg vente en time før neste gikk.

 

ellers har vi fått sendt ut julekortene, godt å få de vekk.

 

 

vi og kjøper nok bare noe nyttig til han, han er så liten enda at noe annet gidder jeg ikke.

 

hvor skal dere feire jul hen? skal du lage noe julekaker? i tilfelle, hva slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var jo veldig like i vekt da. Høres veldig stress ut å ha sopp da, godt at han er på bedringensvei.

 

Du har lange dager da hvis han jobber fra 7-20. Jeg klarer meg egentlig ganske bra. Sliter litt nå for jeg klarte og muligens brekke beinet som går i fra lille fingeren opp i håndflaten så det er litt stress og ikke ha en fungerende høyrehånd.

 

Jeg hadde aldri klart meg uten bil, men det er vel en vane sak.

 

Vi skal feire jul på randøy (hjelmeland) Må nok bake noen kaker, må ha kakemenner hvertfall. Men jeg stresser ikke noe med det. Har du pyntet til jul da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med handa? Dumt hvis den er brukken? Hvordan går det i hverdagen med en skadet hånd?

 

Ja, har pyntet til jul. Idag laget jeg julekaker med søstrene mine. Var veldig kjekt og så gikk det mye fortere når vi delte på å lage dem. Laget 5 sorter.

 

Hvordan ble bildene du tok i dag? Var det bilde av ørjan og malin, eller var du og ola og med på bildene? Hvor var du å tok dem?

 

Off, tenkte jeg skulle sende rundt jobbsøknader. Håper det dukker opp noe i klepp kommune. Tror nok jeg må satse på å få Evander inn ved personalplass, er ganske så mange babyer så er født i år sa kommunen. i tilegge er han jo født etter 1 september, skikkelig irriterende.

 

har du benyttet deg av ammefri i jobben din? hvordan virker det? har hørt at noen får gå 1 time tidligere fra jobb pga ungen er hjemme. jeg hadde håpet jeg fortsatt ammet når jeg begynner på jobb igjen i juni mnd, da starter pappapermisjonen til eirik.

 

vett du noe om når vi får foreldrepengene denne mnd og får vi da halv skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hånda går det mye bedre med. Var ganske så trasig de første dagen, men nå går det veldig fint, kjenner bare jeg er lei av å være alene etter 14 dager nå.

 

Jeg har også fått pyntet til jul, men tror rett og slett ikke jeg orker å begynne på noe bakst.

 

Det dukker nok opp masse jobber i Klepp kommune, er bare å sende inn en søknad. Jeg hadde også satset på og få personal plass du må bare sette det som et krav, det er så mangel på førskolelærer at de innfrir sikker det kravet. Jeg får hvertfall plass til Malin i min barnehage.

 

Jeg benyttet meg ikke av ammefri. Så jeg hvet egentlig ikke hvordan det fungere.

 

Jeg får ikke lønn utbetalt av Nav så jeg får lønn den 20. desember. Hadde halv skatt i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Endelig kommer jeg inn på siden. Har ikke klart å logge meg inn, vet ikke hva som har vært galt.

Nå er jula over, har vært en veldig koselig men travel tid. Har nok spist litt ting som evander ikke har likt, han har vært litt plaget med dårlig mage og har dermed vært litt suttritte de dagene. Har spist så masse god julemiddag, og jeg synes det ikke er så lett å vite hva man kan spise og ikke spise.

 

fikk malin og ørjan mye fint da? og dere? her var det naturlig nok evander så fikk de fleste gavene, mest leker med lyd i.

 

syns det har vært kjekt med snø, men syns den kan forsvinne nå. er ikke så lett å trille.

 

neste uke skal jeg ha examen, gleder meg til å få den overstått slik at jeg kan nyte permisjonen skikkelig.

 

hvordan gikk det på nyttår? vi var bare hjemme fordi alex er livredd raketter. hu låg under trappen og skalv. nektet å komme frem. godt at det kun er 1 gang i året.

 

hvordan er dagene dine da? har dere noe rutiner på dagen? hvordan spiser og sover malin?

 

var herlige bilder du hadde lagt ut av de=)

 

om to uker skal jeg på 3mnds kontroll, helt sinnsykt så fort tiden går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...