Gå til innhold

Noen fra Klepp.


silly08

Anbefalte innlegg

Så bra at de var så forståelsesfulle=) Hva håper du mest på? Vanlig fødsel eller ks?

 

Så da har du Malin i armene dine innen 26 oktober? Greit å vite at du blir i gangsatt etter 6 dager da.

 

Æsj, NÅ begynner jeg å få mye vann i kroppen!! Spesielt i bena. Merker det når jeg står mye. Idag har jeg sittet å lest og skrevet mye, da ble føttene mine kjempe digre!!! Jeg må sitte ved spisebordet, og da blir den en del press på føttene. Er det noe som hjelper mot vann i kroppen? Har ikke vært plaget med det før nå, eller det går jo greit men har mye merker etter sokkene!

 

Så tror jeg at jeg så antydning til litt strekkmerke på undersiden av magen. Måtte bruke et lite lommespeil for å se for magen var i veien. Syns jeg så noe lyselilla streker:( Men de viste ikke godt..men det blir vel bare værre nå?

 

23 dager igjen=) Tiden går fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet egentlig ikke hva jeg har mest lust til, det er derfor det er greit å få snakket med noen der inne.

 

Ja jeg har vel Malin i hos meg innen 26. oktober. Gleder meg masse.

 

Jeg har også en del vann i kroppen, du må holde deg unna salt hvertfall. Med tanke på sokker bruker jeg bare ankelsokker da slipper jeg at det klemmer på leggen.

 

Jeg har også begynt å få litt strekkmerker. liker det ikke noe særlig.

 

Nå har fått handlet inn det meste, mangler bare pose til å ha i bilstolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvt ut sterilisatoren og. Måtte bare prøve den, så nå er alle flaskene, tuttene og brystpumpa sterilisert=)

 

Æsj, vi skulle montere bilstolen igår, og fant plutselig ut at vi ikke har isofix (tror det er det det heter) i bilen!! Skikkelig nedtur!! Vi fikk bilstolen med base av stesøsteren min så vi har ikke dummet oss ut med å kjøpe et nytt et, men syntes det var skikkelig frustrerende. Er det slik at vi ikke kan ha noen bilstoler med base da? Eller går det an å feste det på en annen måte? Æsj, syntes det virket så greit å bare ha base, slippe å dra av selen hver gang en skal inn og ut med babyen. Går det an å feste basen på en annen måte, eller blir det ikke sikkert nok?

 

Igår fikk Eirik for seg at vi bare måtte ta ned alt utstyr og sette det på plass der det skal vær. Lekegrinden måtte ned i stuen og slås opp, dyna og tepper måtte oppi, vippestolen måtte ned, vogna måtte stå under trappa, og bilstolen i bilen (men vi fikk ikke installert den da). Så nå er vi hvertfall klar. Syns det var litt tidlig å dra ned alle tingene, men det gjør ingenting. Litt koselig å se tingene på plass. Så fikk hunden snust skikkelig på tingene=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, jeg pleier bare koke det i en gryte.

 

Så dumt at dere ikke hadde det, men jeg mener dere kan feste basen med selen. Hvilke type bilstol er det dere har. Jeg hvet hvertfall at det går an å feste basen til maxi cosi med selen for det gjorde vi når Ørjan var liten.

 

Det er jo like greit å få tingene på plass. Jeg venter litt med å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britax tror jeg bilstolen heter. Eirik festet basen med selen, men jeg er litt usikker. Vi har prøvt å rive litt i stolen og den sitter godt, men er litt usikker på om det er sikkert nok og om det er lovlig? Vil jo ikke kjøre rundt hvis det kan være farlig. Hvis det ikke går (og er ulovlig) får vi bare bruke bilstolen uten basen da. Selv om det hadde vært MYE lettere med basen.

 

Imorgen er jeg i følge bim fødeklar, rart å tenke på! Føler meg ikke høygravid eller fødeklar!!

 

Jeg har et lite sår på fingeren min og hver gang jeg kommer borti skrorpen blør jeg ganske mye!! Kan det være pga jeg har mye vann i hendene/fingrene? Ble helt overrasket over hvor mye blod det kommer ut fra det lille såret og hvor lang tid det tar før det stopper. Litt irriterende, fordi jeg kommer fort borti såret hele tiden. Det er slik at det drypper masse blod på gulvet og blir til en dam hvis jeg ikke har noe papir tilgjengelig.

 

Har du hatt en fin dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går jo an å søke på nette eller ta en tur innom barnas hus og høre med dem. jeg har ingen kjennskap til det sete.

 

Har aldri hørt om det at du blør mer nå du har vann i kroppen, men du er gjerne noe varmere i henden osv så gjør at blodet strømmer lettere.

 

I dag har jeg ikke hat så veldig god dag, vasket oppe i andre etasje så tok meg nok litt ut da. Når jeg går over gulvet vagger jeg som en gås hehe.

 

Hvordan har din dag hvert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i super form. Har nesten ikke vondt i ryggen lengre, eller jeg får jo vondt i ryggen når jeg gjør mye husarbeid og slikt, men ellers så går det kjempe greit!! Men håper jeg ikke får mer vann i kroppen...passer kun ett par sko nå..haha...

 

Hadde vært kjekt hvis magen og senket seg for han ligger veldig å presser på ribbeina, men men..vi får se=)

 

At vi er varmere i hendene visste jeg ikke, men det kan nok være årsaken til at jeg blør mye mer. Søsteren min ble helt overrasket når jeg var hos henne i går og begynnte å blø. Tar laaaang tid før det slutter å blø.

 

Har du bleiebøtten fra barnas hus? Lurer litt på om jeg skal få tak i den..men syns de refilene er litt dyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter virkelig med og motivere meg de siste ukene her, er rett og slett ganske så utslitt.

 

Det er sikker ikke så lenge til magen senker seg. Jeg tenkte du generelt var varmere i kroppen jeg og dermed også hendene men jeg er ikke sikker.

 

Jeg har sagnic (tror det er sånn det skrives) bleibøtte. Refilene kosetr 125 kr eller noe sånn.

 

Har fått time på sykehuset den 6. oktober. Blir spennede og høre hva de har å si der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vi skulle ta turen bort til Jærhagen å kikke idag. Vet at di har masse tilbud siden det er 5 års jubileum og har lyst å handle masse klær, men syns det er litt deprimerende å handle noe som jeg ikke kommer oppi før om et par mnder. Og jeg er litt redd jeg ikke skal komme tilbake til min skikkelige vekt og form.

 

Nå har permisjonen min begynt, føles litt rart ut selv om jeg ikke merker så mye til siden jeg var sykemeldt.

 

Naboen min fikk gutten i går (hun hadde termin 14 september). Han var 4,5 kilo. Syns det hørtes mye ut jeg..Håper ikke min blir så stor.

 

Skal til jordmor den 30, håper på at hodet har festet seg da. Hvis det ikke har det, er det slik at jeg må gå oftere til kontroll eller på ultralyd? Naboen min gikk på ultralyd fordi de ikke klarte helt å se om hodet var festet eller om han lå med hodet ned..

 

Har jenta di festet hodet sitt? Lurer på om vi kjenner noe forskjell...har hørt at noen føler de sitter på barnets hode da..hehhe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det på samme måte som deg. Kunne godt ha tenkt meg å handle nye kær, men venter for å se hvilke størrelse jeg blir etter hun har komt ut.

 

Hode har ikke festet seg hos meg enda, men hun ligger langt og godt nedi bekkenet, legen mente det var en vannblære som gjør at hode ikke fester seg. Det er jo ikke sikker det fester seg hos meg siden jeg er andregangs.

 

Jeg skal til jordmor den 30 for å sette modningsakupuntuer så skal jeg til legen på torsdagen.

 

Jeg håper ikke heller jeg får en så stor ungee så naboen din fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si for fødselen hvis hodet ikke har festet seg?

 

Prøvte du ut noen kjerringråd med Ørjan? Du gikk jo over terminen, men prøvte du noe? Og tenker du på å prøve noe nå, utenom modningsakupunktur? Når er det egentlig "tryggt" å begynne å prøve slike ting?

 

Er det jordmor på klepp du skal til for å få modningsakupunktur? Visste ikke at alle jordmødre drev med slik. Jeg og skal til jordmor den 30 på vanlig kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde bare å gå tur, spise litt sterk mat og sex, men ingenting hjalp. Men han ville jo ikke ut når jeg ble satt på drypp heller så det var jo ikke rart.

 

Tenkte jeg skulle gjør det samme denne gang, bare jeg også tar akupunktur denne gang også. Jeg skal ta hos kari utne denne gang.

 

Jeg våger ikke å prøve på lakserolje.

 

Hvis hode ikke er festet og vannet går må du legge deg ned mens du har en pute under hoftene. Det pga at barnet kan få navlestrengen rundt hode. Når du har lagt deg ned ringer du føden, så får du beskje om hva du skal gjøre, enten sette deg i bilen eller så kommer det ambulanse og henter deg. det er vertfall det jeg hat fått beskje om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med akupunkturen?

 

Jeg var hos jordmora idag, hodet har enda ikke festet seg helt. Men han ligger langt nede med hodet. Æsj, hadde håpet på at hodet var festet nå..men,men..

 

Føler det er så mange i oktoberforumet som har fått allerede!! Føler jeg leser hele tiden om folk som vannet har gått hos..Blir misunnelig,hehe..

 

 

Hvordan er formen? Jordmoren min fortalte meg at de ikke hadde så mange dobbelrom på barselhotellet, så vi måtte på en måte være forberdet på at det kanskje var fullt. Slik at eirik ikke kan sove over..æsj, det var jo kjedelig hvis det skulle skje..det er ikke krise, men hadde satt pris på å hatt han der første natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler det samme som deg. Vannet kunne ha godt her også, hadde en blitt en smule glad for å være ferdig ja.

 

Jeg skal til legen i morgen, blir spennede og høre om hode har festet seg da. Formen den er sånn passe, bekkenet føles ganske greit men har ikke energi lenger. Må vikelig dele opp dagene slik at jeg får gjort noe husarbeid.

 

Du får bare krysse fingrene på at Eirik får plass, det er veldig kjekt å han der første natta, og da blir han like kjent med det nye familie medlemmet som du er. Det fine med hotellet er at det ikke er besøkstider så han kan jo være der hele dagen og kvelden.

 

Hvordan er formen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er kjempe god=) Fikk til og med skrøyt av jordmoren fordi jeg såg så frisk og pigg ut.

 

Var hos frisøren og klippet meg idag. Det var herlig, for det blir vel en stund til neste gang. Er vel ikke det første en reiser ut på etter å født ut barnet. Tenkte jeg skulle ha føttene i grønnsåpevann i kveld, og behandle den harde huden under føttene mine. Er kjempedeilig etter det er gjort!

 

Imorgen skal jeg til bryne og hente bleiebøtten som vi får gratis av reflex/barnas hus. Skal innom kid på m44 å kjøpe gardiner til barnerommet. Såg noen tøffe fotballgardiner der. Eirik vil helst ha Liverpoolgardiner, for han er skikkelig liverpoolfan. Men det sa eg nei til. Han vil helst at alt skal være liverpoolting han da..hehe, nei et sted må grensen gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å få en sånn kommentar da, alltid kjekt å høre noe sånn.

 

Det skulle nok jeg også ha gjort, men tror ikke jeg gidder. Jeg har mamma hjemme på dagtid så hun kan sikker passe henne et par timer en stund etter fødselen slik at jeg kan klippe meg. Jeg gjorde hvertfall det med Ørjan. Får bare håpe hun er like rolig som Ørjan var. Kan nesten ikke huske de gangene han grein. Skal se vi får en kolikk unge denne gang:)

 

Hvordan gjør du det med den bleiebøtta, bare møter du opp i butikken å får den på Olsen eller barnas hus og sier du vil ha en slik bleiebøtte?

 

Så kjekt å få gardinen på plass da. Det har jeg fått, gleder meg bare nå til at det faktisk er en liten prinsesse som ligger i senga si og vogna. Blir veldig spennede og se henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må registrere deg på denne siden på nettet for å få bøtten: http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=314

 

Så tar du å printer ut ordrebekreftelsen og velger selv hvilken butikk du vil hente den i. Jeg var på Sørbø på Bryne, men du kan ulike steder. Står på nettsiden deres hvilke butikker du kan hente den i.

Virket veldig grei den bøtten, for du får plass til mange bleier og du slipper å snurre lokket på den (det måtte du på de gamle).

 

Jeg håper virkelig at vi heller ikke får en kolikkunge, for planen er å studere i permisjonen. Men går det ikke,så går det ikke. Men det hadde vært greit å fått det gjort=)

 

Vi fant ikke gardiner allikevel. Men vi kjøpte litt leker, og slike bokstaver til å ha på døren. Alltid noe å bruke penger på=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da får jeg registrer meg på den siden der. Tusen takk for informasjon.

 

Det var jo dumt dere ikke fant gardiner, men det er helt sant at det alltid er noe å bruke penger på. Vi var på olsen og kjøpte bag til søskenvognen i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var vi endelig i oktober. Syns det er rart å tenke på at i løpet av denne måneden skal jeg bli mor=)

 

Har hatt en del menssmerter som kommer og går di siste to dagene. Når jeg var ute å gikk tur med hunden i dag, følte det nesten om om jeg holdt på å tisse på meg. Fikk skikkelig stikking/svie der nede..rart..

 

Har slimproppen din komt? Lurer sånn på hvordan den ser ut jeg, og om den i det hele tatt kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant, denne mnd skjer det.

 

Jeg har det på samme måte, stikker og svir osv, men det blik liksom ikke noe mer enn det.

 

Slimproppen har ikke godt hos meg nei. Det er ikke alle den går på heller, men du vil merke det, masse slim som kommer, slett ikke sikker den er litt blodig. Sist hos meg var den helt blank.

 

Var hos legen i går, hode hadde ikke festet seg, men hun lå langt langt nede i bekkenet. Fikk ikke noen ny time hos henne siden jeg skal på sykehuset neste uke, ikke godt å vite hva som kommer ut av den timen.

 

I dag må jeg til legen med Ørjan han har fått feber og øreverk og det er 3 helga på rad med feber så nok får være nok.

 

Skal du gjøre noe kjekt i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, har ikke fått sykepengene mine fra NAV for september mnd. Ringte til dem sist uke, og da sa de at det hadde rotet bort litt papirene. Men de fant dem igjen, men det var 2 ukers behandlingstid..Typisk...Men jeg har fått permisjonspengene mine for september (de få dagene det var), så noe klarer de.

 

Hvordan gjorde dere det me Ørjan og hunden deres? Hvordan møttes dem? Er så spent på hvordan det skal gå. Har avtalt med svigerforeldrene mine at vi skal levere Alex til dem når vi reiser inn til sykehuset. Litt greit å slippe å tenke på at hun skal være alene hjemme når vi ikke vet hvor lang tid fødselen tar, og siden vi satser på at Eirik sover inne med meg.

 

Hmm, helgen ja. Eirik skal jobbe imorgen, så da blir det masse lesing på meg. Så skal vi på fotballkamp. Ellers så har vi ingen planer..Tar helgen litt som den kommer=) Du da?

 

Off, stakkars Ørjan. Håper han blir fort frisk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt da, alltid drit når pengene ikke står på kontoen den dagen du forventer at de er der.

 

Vi leverte også Mena til mine foreldre når vi var inne og fikk Ørjan, da vi kom hjem hilste hun på Ørjan for første gang da jeg holdt han i armene mine. Vi passet på at det ikke ble mye kjefting på henne og at en av oss ga henne også oppmerksomhet slik at hun ikke bare ble oversett. Hun var også med på badet og skiftet bleie osv bare slik at hun var en del av familien. Det gikk utrolig bra med de to. I dag er de kjempe gode venner.

 

Vi tar også helgen som den kommer. Blir nok en del inne siden Ørjan er syk. Tenkte jeg skulle prøve og gå meg en tur hvis formen er god. Gikk kjempe greit å gå i dag hvertfall.

 

Ørjan hadde kraftig ørebetennelse så gale at det hadde sprukket. Satser på det går for over nå som han får antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for et drittver!!! Skikkelig regnver!!!

Igår skrev jeg og Eirik en fødelapp, en lapp hvor det står resten av tingene vi må pakke med og ting vi må huske på vi må gjøre/sjekke før vi reise inn til sus.Regner med vi kommer til å være litt stresset når vannet går, og kommer til å glemme en del. Derfor har vi laget en liste..haha..

 

Ellers så venter jeg besøk i dag. Kjenner at det er skikkelig innevær. Men må ut å gå tur med alex, håper bare regnet stopper. Regnbuksa mi er så veldig ubehagelig å ha på og jakken min begynner å bli liten. Er glad jeg ikke skal gå rundt med stor mage hele vinteren. Måtte nok kjøpt ny jakke da..Gidder ikke gjøre de nå, så det får heller se litt "sprengt" ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikker lurt å ha en slik lapp, det er slett ikke sikker hode er med dere da nei.

 

Vi har vært ute og kjøpt ny vinterjakke til Ørjan i dag, var utrolig mange folk ute på handel i dag, følte det var fol uansett hvor vi var henne. Tenkte egentlig også og gå tur i dag, men her er formen i skikkelig ulag så det blir nok en dag på sofaen.

 

Jeg hadde ikke heller gidda og kjøpt ny jakke nå som det er så få dager igjen til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg går rundt og venter på at jeg skal få kynnere, elller noe slikt. Venter på tegn til fødsel, selv om det kan ta maaaange dager før jeg får noen tegn. Men syns det er litt dumt at jeg er så "frisk" for jeg føler da at fødselen er enda lengre borte enn den kanskje hadde vært hvis jeg gikk rundt og var dårlig. Men det er jo ikke sikkert, så jeg bør jo være glad for at jeg er så god. Haha,luksusproblem. Er det normalt å være dårlig noen dager før en føder, eller kan en være i kjempe form og så plutselig kommer fødselen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...