Gå til innhold

Noen fra Klepp.


silly08

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Bur på Klepp eg=) E fra bryne, men he budd på klepp i øve 1 år. He termin 15 oktober. Du då? E 85-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Verdalen. Har termin 20 oktober og venter nr 2. Jeg er 84 modell. Er det gutt eller jente du skal ha. Jeg skal ha en liten jente denne gang. Tenkte det var litt kjekt å bli kjent med noen som jeg gjerne kunne gå litt på tur sammen med osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bur rett bak rådhuset=) Skal ha gutt, min første=) Har sjøl bursdag 10 oktober, så det blir spennanes å se om han kanskje komme på dagen min. Koss e formen din då? Blitt stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å vise veldig godt ja. Formen kunne ha vært mye bedre, jeg er 50% sykemeldt pga bekkenløsning, skal ha ferie om en uke så får vi se hvordan formen er når ferien er slutt. Er litt redd for at det gjerne blir en 100%. Hvordan er din form da? Hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100 % som førskolelærer, men begynner å kjenne det i ryggen. Ellers målte jeg magen for første gang hos jordmor sist uke, var da 24+4, hadde symfemål (tror det heter det) på 21 cm. Blir spennende å følge utviklingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi samme yrke. Jeg er ped. leder på en stor avdeling. Jobber i Espira Vagletjørn. Mitt symfysemål var 21 cm da jeg var 23+2. hvilken barnehage jobber du i da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den bhgen på Sandnes? Er du oppvoksen i verdalen? du har ikke tilfeldig vis gått på bryne videregående? Tok du utdannelsen på universitet i stavanger? mange spm her=) Jeg jobber i to bhger, begge private. En på Nærbø og en her på Klepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjekt med mange spørsmål, det er da vi blir bedre kjent. Jeg gikk idrett på bryne ja. Gikk også på universitete i stavanger. Du da? Den barnehagen ligger på bogafjell ja. Jeg er ikke oppvokst i verdalen, men på Klepp. Vi bygget hus i sørhellet for 4 år siden. Hvordan er det å være førskolelærer i 2 ulike barnehager da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jjeg gikk på almenn på bryne, sikkert et kull under deg. Jeg synes det er kjempe kjekt å jobbe i to bhger, men kommer kun til å jobbe i en når eg jeg skal jobbe igjen etter permisjonen. Skal du ha 80 eller 100% permisjon? Vi tar 100. Vet du hvor mange uker det er? Er ikke heilt inne i disse reglene, hvertfall ikke nå når pappapermisjonen har blitt lengre..synes det er vanskelig å forstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi kommer også til å ta 100 % permisjon, men tar en mnd uten lønn slik at heg begynner å jobbe i august. 100% er 46 uker og 80 % er 56 uker. 10 av de uken tilhører far. Hvordan går det med deg da? Jobber du 100% enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du ut ferie før du skal begynne å jobbe igjen i august? Lurer på om jeg skal gjøre det samme. Har tenkt å si opp jobben min i permisjonen, slik at jeg begynner i ny jobb etter permisjonen. Permisjonen min går ut 3 juni, men hvis jeg tar en mnd uten lønn og en mnd med ferie, trenger jeg ikke begynne før august. Men vet ikke om vi har råd til å ta to mnd uten lønn. Hmm..

 

Formen min er kjempe bra! Har ferie nå da, men merker jeg begynner å bli tyngre i kroppen. Har jobbet 100 % til ferien min, og begynner i 100 % etter ferien regner jeg med. Får se hvordan det går. Du da? Er du blitt bedre? Ellers så skal vi på 3D på tirsdag, det blir kjekt!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta 4 uker ferie og 1 mnd uten lønn. Da starter jeg å jobbe ca 9 august. Så starter hun i barnehage 11 oktober. Når jeg bare har 4 uker ferie har jeg en uke jeg kan ta i løpet av høsten slik at ikke det blir en så lang høst.

 

Du må bare glede deg til å ta 3D det er kjempe kjekt, du får nesten se hvordan han vil se ut når han blir født. Hvor er det du skal og hvor mye må du betale?

 

Min form er ikke noe veldig god. Jeg er aktivit sykemeldt når jeg kommer tilbake i jobb, men vet ikke om det kommer til å gå. Når kveldene kommer er jeg så sliten i bekkenet at jeggår å legger meg i halv 10 tiden bare for å kunne ligge strekk ut for å se tv.

 

Tenker du å si opp alle jobbene eller bare den ene? Du jobbet som ped. leder nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal til Kari Utne på Bryne. Hun driver privat, koster 500 kr. Gleder oss skammye!! Har du tatt 3D av jenta eller barnet du har fra før? Var det en gutt?

 

Har du fått sikret deg bhgplass allerede siden du skriver at hun skal begynne 11 oktober, eller er det sånn ca tid du tenker på?

 

Off, høres fælt ut med bekkenet. Er glad jeg ikke sliter med det, om så lenge. Kjenner jeg gruer meg litt til å begynne på jobb igjen etter ferien, for jeg begynner å bli sliten i kroppen. Tror det kommer til å bli mange travle,slitne dager da.

 

Jeg vet ikke enda hva jeg skal, for jeg tenker litt på å ha gutten i samme barnehage som jeg kommer til å jobbe i etter permisjonen. Men får se hvordan det blir med barnehageplass, om vi får osv. Håper hvertfall det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barnehageplass ja. Jeg har plass der jeg jobbe. Ørjan går i samme barenhage som jeg jobber i og det har godt kjempe godt. Vi var på 3d sist gang, men jeg er ikke sikker på om vi gjør det denne gang.

 

Har dere tenkt noe mer på hvordan dere vil gjøre det med permisjonstiden? Har du levert papirene till nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal levere papirene til nav på mandag. Har du levert dem inn?

 

Vi tar 100 %. Jeg tar det jeg har krav på først, så tar faren det han har krav på etterpå. Da skal jeg egentlig begynne i jobbe igjen 3 juni. Har tenkt å søke ny stilling mens jeg er i permisjon, så det spørs når jeg skal begynne i den nye jobben. Det kan være at jeg får begynne i juni, (og kan ta ferie i juli), eller at jeg må vente til august som jeg føler mange stillinger gjør. Det beste hadde vært å begynne i jobb i august, men da må jeg gjøre sånn som dere. Ta 1 mnd med ulønnet permisjon (juni), og 1 mnd md ferie (juli). Får jo klart lengre permisjon og får være hjemme med faren da når han skal ha permisjon(hadde vært kjempe kjekt), men vet rett og slett ikke om vi har råd til det. Lurer på om vi skal prøve å spare litt penger nå, slik at når jeg får en ny jobb og ikke får lov til å begynne før august har vi litt reservepenger. Må jeg gi beskjed til nav at jeg eventuellt skal ha 1 mnd uten lønn og 1 mnd med ferie?

 

Vi må jo søke om bhgplass for gutten vårs. Tenkte jeg skulle gjøre det så fort som mulig når vi får alle papirene i orden! Håper vi får bhgplass, hvis ikke vet jeg ikke hva vi skal gjøre.

 

Ble langt innlegg dette..Håper du forstod noe av dette. Du merker nok godt at jeg er helt ny på permisjon og sånt, har jo null peiling og erfaring...du har hvertfall vært gjennom det en gang før, og har litt mer peiling=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke levert inn noen papirer enda. Jeg skal gjøre det med en gang ferien er over. Jeg er ikke helt sikker på om du må gi besjed til nav med en gang. Vi gjorde det sist gang, men det var bare på grunn av at vi viste hvordan vi skulle gjøre det. De er veldig snille og hjelpsomme på kontoret på Klepp så det er bare til å spør om hjelp.

 

Det er veldig lurt å søke om barnehageplass med en gang dere får personnummeret til barnet. Ellers hvis du får jobb i privat barnehage klarer de som regel å gi barenahgeplass til personalbarn. Jeg kan anbefale deg å søke jobb i espira gruppen. Det er et stor barnehage drift som er har mange barnehager under seg. Du får masse kursing og du får masse ansvar som ped. leder. Bare et tips:)

 

Bare kjekt at vi kan hjelpe hverander. Hadde vært kjekt hvis vi kunne ha godt tur sammen osv når de små kommer til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh,det var godt å høre at du heller ikke har levert inn papirene. Trodde kanskje eg var litt i seineste laget. Tenkte eg skulle ned til nav i dag, bare få det gjort!

 

Håper du ikke friker ut nå, men eg tok meg den friheten å fant navnet ditt og søkte deg opp på facebook. Blei litt nysgjerrig på hvem jeg chatter med=) Fant ut at me har 8 felles venner, inkludert svigerinnå mi og du har søskenbarnet til samboeren min som venn. Skal ikke legge ut noe navn her...Kikkte bare fort på profilen din. Såg at dere har hund. Det har vi også, og er veldig spent på hvordan det går. Er ei tispe, blandingshund av golden retriever og labrador, ca 1 og 1/2 år.

 

Har dere funnet navn til jenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg friker ikke ut av den grunn. Du får legge meg til på facebook. For oss gikk det kjempe bra. Hun tar det som den største selvfølge, men det har blitt mye mindre tid til henne nå etterat vi fikk Ørjan. Vi har funne navn ja. Hun skal hete Malin. Har dere funne noe navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh,så fint navn!! Vi tenker på å ha Evander. Både jeg og faren begynner på bokstaven E og har dermed litt lyst på et navn på E. Men det er ikke helt bestemt..kanskje skifter vi mening når vi ser gutten=)

 

Håper det går bra med hunden vår og! Hun elsker barn, men blir litt fort ivrig..men vi vil gjøre alt vi kan for at det skal gå bra!

 

Da legger jeg deg til på facebook,så kan du velge selv om du vil godta det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du lagt til hos meg også. Det pleier jo å gå bra med hundene. Evander er også et kjempe fint navn. Hvordan gikk det på 3D undersøkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempe kjekt på 3D. Fekk masse bra bilder, og noen små filmsnutter. På den ene filmen ligger han å gaper, så søtt. Har lagt ut noen av bildene ut på facebook.

 

Neste uke begynner jeg på jobb igjen. Gruer meg, for jeg kjenner jeg begynner å bli sliten i ryggen når jeg gjør husarbeid og går mye. Men vi får bare se hvordan det går. Jobber 100 %, og hvis det blir for mye, kan jeg jo bli delvis sykemeldt eller noe sånt...selv om jeg ikke har så lyst til det. Æsj, ferien har gått alt for fort!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også neste uke. Er veldig usikker på hvordan det går. Jeg sitter bare på kontoret nå så styrer egentlig veldig min egen arbeidsdag. Jeg er jo aktivtsykemeldt så hvis det ikke fungerer er det bare til å legge inn årene. Det blir ikke veldig mye bedre av å bare forsette og presse seg.

 

For meg fungerte det veldig bra med 50 % i starten når jeg kjente bekkenet streiket, så du kan jo prøve det. Jeg får gå inn på facebook og se filmen av ham. Kanskje jeg får lust til å ta 3D igjen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og klippt og limt inn alle ultralydbildene mine=) Kjøpte en blå nusselig album i går. Tenkte det var greit å få det gjort, for jeg regner med det blir nok bilder å lime inn når gutten kommer. Liker egentlig ikke å gjøre slik puttelarbeid, men syntes det var ganske koselig. Om så lenge..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også scrappet til Ørjan. Jeg har egentlig heller aldri likt det noe særlig, men det er faktisk ikke så gale. Er bare litt vanskelig å finne tid til alt som skal gjøres.

 

Har du gjort noe spennende i ferien da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...