Gå til innhold

Noen fra Klepp.


silly08

Anbefalte innlegg

Sånn som du beskriver det nå hadde vi det også før vi fikk Ørjan. Men jeg skal love deg det at livet får en helt annen mening (det ble hvertfall sånn for oss)

 

Det er helt klart at det er mye lettere hvis du ammer, jeg gjorde det med Ørjan og det var kjempe greit. Hadde liksom alt han trengte med meg når vi var ute på noe. Du kommer veldig fort inn i rutinen og du må aldri være redd for å spør andre, men huske på at din unge ikke nødvendigvis er lik andre sine og det dermed gjerne ikke fungere så godt for dere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imorgen skal vi inn til sykehuset på journalskriving, gruer meg litt. Føler den dagen har alltid vært så lenge til, men nå er det pluteselig her!

 

Hvordan er formen din? Har det vært en travel helg med syk mann?

 

Var det kjekt på hundeutstilling? Stiller dere ut deres hund, eller var du bare å så?

 

Merker formen min er kjempe god nå. Kunne helt sikkert vært på jobb, men regner med at jeg hadde blitt fort dårlig i ryggen igjen. Dessuten begynner permisjonen min snart uansett.

 

Lurer på om det er disse berømte kynnerne/maseriene eller hva det heter, jeg har som smått begynnt å kjenne litt til. Merket hvertfall at jeg plutselig fikk slike "krampe"lignende trekkninger i magen. Var en rare følselse, kjente det vel av og til i 2 dager, men kjenner ingenting nå. Var ikke vondt, bare litt ubehagelig. Når er det vanlig å få disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også inn på journalskriving i morgen kl 13. Hvet egentlig ikke hva som skjer var ikke inne og gjorde det når jeg gikk med Ørjan.

 

Det har godt veldig greit, det var ikke så gale som han trodde en stund så har fått mye god hjelp. Formen min er ikke noe og rope hurra for. Jeg er utrolig sliten, sover på dagen og legger meg ca kl 21:00 da orker jeg ikke mer. Hun har lagt seg så langt ned nå også så jeg føler nesten hun detter ut når jeg går. Jeg er utrolig glad for at jeg ikke jobber.

 

Det høres ut som du beskriver kynnere/maserier, de skal du bare ønske velkommen. Det er bare livmoren som forbereder seg til fødsel. Jeg har kjempe mye av det, nesten sånn det er litt plagsomt. Du må kjenne på magen når du har de så kjenner du at den er knall hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på journalskriving? Vi var idag vi og. Vi ble sendt frem og tilbake på sykehuset, for de vi snakket med trodde det var en annen plass enn det det var. Så det endte meg at vi sprang frem og tilbake, for å finne det. Hun var veldig koselig hun som holdt på med dette, men var kanskje litt treg med dataen:) Og det var ikke helt sånn jeg hadde sett for meg at journalskriving skulle være. Men, men, nå er det hvertfall gjort. Vi spørte om få omvisning, og vi fikk det av en jordmor oppe på fødeloftet.

 

Vil du føde på fødeloftet (7 etg)eller i 1 etg? Hun jordmoren sa til meg at alle som var friske skulle i utg.pktet føde oppe på fødeloftet. Men der ga de ikke epidural, slik at hvis jeg ville ha det måtte jeg ned i 1 etg. Men hun sa at jeg kunne prøve å føde der oppe, og hvis jeg etterhvert fikk så vondt at jeg ville ha epiduralen, trillet de meg bare ned. Men hvis jeg var helst sikker på at jeg ville ha epiduralen fra begynnelsen av, måtte jeg legges inn på 1 etg. Hørtes ut som hun ville at alle skulle prøve fødeloftet først, så jeg får vel gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig greit. Jeg viste hvor jeg skulle, jeg leste det på nettet før jeg reiste inn. Hadde samme opplevelse som deg, koselig dame men ganske så dårlig med data.

 

Jeg skal være i 1 etasje pga den fødselen jeg hadde sist.

 

Begynner det å gå opp for deg at det nærmer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, føler det er så fjernt enda+jeg er i god form slik at jeg ikke er lei. Men gleder meg til å se gutten. To som jeg kjenner fikk på mandag, begge to fikk før terminen. Ble litt misunnte da, men han kommer når han kommer. Føler de fleste jeg kjenner som har fått til nå, har fått før terminen. Men det skjer nok ikke med meg.

 

Æsj, jeg sovner så sent på nettene for jeg ligger bare å tenker. Tenker på om alt utstyret er i hus, hva jeg skal pakke i bagen, hvordan vi kan gjøre det når han skal sove i vognen ute o.l. Har ikke vondt, slik at det er ikke grunnen til at jeg ikke får sove. Er rett og slett pga når jeg ligger, så tenker jeg og fantaserer litt om hvordan det kommer til å bli og hvordan ting kan gjøres..Æsj, irriterende..klarer ikke slutte...

 

Vet du hvorfor noen hunder spiser gress? Hunden vårs gjør mye det når jeg går den faste runden vårs. Der er det noen høye strå som hun alltid skal spise. Er det noe hun ikke får i seg/noen vitaminer hun mangler, eller er det pga hun syns det er godt? Av og til kan hun spise så mye at hun blir dårlig, og spyr. Men neste dag kan hun fint spise gress igjen. Syns det er rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk følt meg mye bedre i dag, har til og med vært ute og klippet plenen. Sånn var det sist gang også på slutten da hode festet seg så får satse på at det er det som gjør det.

 

Jeg ligger også tenker på mye. Hvordan kommer det til å være å ha to stk, blir det kjempe travelt. Kommer hun til å være som Ørjan eller kommer hun til å grine mye. Nå som det nærmer seg gleder jeg meg kjempe masse, skulle bare ønsket at tiden hadde godt litt fortere.

 

Har du fått alt inn i hus da?

 

Jeg var en liten tur på kvadrat i dag, måtte klippe Ørjan håret hadde blitt så lang. Men da jeg gikk der å så inn i alle klesbutikkene må jeg si jeg gleder meg til handle litt nye klær til meg selv. Blir godt å slippe magen.

 

Grunnen til at hunden spiser så mye gress er for å regulere magen, det er ikke farlig og helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, merker at begge to er hjemmeværende siden vi svarer hverandre så fort:)

 

Merker en når hodet fester seg? Får en vondt da? Er dette en prosess så kan ta flere dager/timer? Har null peiling på det.

 

Tenk at du får to stk som du skal holde styr på. Går nok så greit så skal du se=) Jeg tror jeg har alt klart. Det eneste er at jeg kunne godt kjøpt litt flere truser (store truser til å ha de nattbindenen i).

 

Pakker du med tutt i bagen? Steriliserer du den først? Har ikke pakket mine ut enda, men må vel gjøre det hvis jeg skal ta en med i bagen.

 

Har dere festet babystolen i bilen? Vurdere å gjøre det snart, fordi vi er ikke helt sikre på hvordan vi gjør det. Men det kan vel ikke være så vanskelig..har bilstol med base..

 

Ja, da jeg var på potetfestivalen hadde de kjempemye tilbud på fine klær, men gadd ikke kjøpe noe. Ja, blir godt å slippe magen, men lurer litt på når jeg får min normale form tilbake (hvis jeg får den da). Regner jo ikke med at jeg slank med en gang, men hadde vært kjekt å fått nærmest min naturlig kropp tilbake før jul.

 

Når tenker dere på å ha barnedåp? Hvis dere tenker på det da. Det blir vel enten i desmber eller januar, og da vil jeg jo ha bunaden min. Håper bare jeg kommer oppi den da! Men vi snakket om å ha det i desember, få det unna gjort=)

 

Ble visst mange ting her i dette innlegget..hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye og finne på ellers på dagen.

 

Jeg har merket at det har vært veldig mye nedpress og at magen har sunket veldig, mye letter å puste nå en tidligere. Så merker jeg det på bekkenet at det har stabilisert seg. Kan liksom gjør litt meir uten å være helt ødelagt etter på.

 

Vi har ikke festet bilstolen enda nei, det gjør nok ola når jeg er på sykehuset. Jeg har maxi cosi med base så har vi isofix i bilen så det er veldig enkelt å feste hos oss.

 

Sist gang hadde jeg ikke med tutt på sykehuset og kommer ikke til å ha med det denne gang heller, ønsker å få på plass ammingen før hun får lov til å sutte på den. De bruker en helt annen teknikk og det er bra og dempe sugebehovet med puppen slik at produksjonen kommer godt i gang. det er mye amming i starten ser du:)

 

Vi kommer til å ta barnedåpen i januar tenker jeg. Jeg kom oppi bunaden sist å har jammen tenkt å gjøre det denne gang også.

 

Tror også det går kjempe bra og ha to stk. Blir godt å bli ferdig med det. Veldig greit når de kommer opp i Ørjan sin alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min har ikke sunket. Om morningene når jeg våkner, ligger han kjempehøyt! Vet ikke hvilken kropssdel av han som ligger så høyt(tror kanskje det er føttene eller rumpa siden de fire siste gangene jeg har vært hos jordmor/lege har han ligget med hode ned,hodet er ikke festet, men han har alltid ligget med hodet ned). Blir av og til litt skremt hvor høyt han kan ligge, føler han nesten kommer inn i puppene mine..hehe..

 

Hva er isofix?

 

Så da tar du ikke med deg tutt altså? Men den må vel steriliseres før bruk hjemme uansett?

 

Jeg skal pakke bagen idag tenkte jeg. Har skrevet ned en pakkeliste.

 

I vesken min har jeg:

Helsekortet

Mat/drikke (litt kjeks og brus/vann kanskje?Leste på nettet at det var lurt å ha med det, noe med sukker i)

Fotokamera+lader

Mobil+lader

Blader (får se om jeg gidder å ta med)

Penger (til automater kanskje..)

 

I bagen har jeg:

-Toalettsaker (shampo+balsam, såpe, tannkost+tannkrem, q-tips, sminke+sminkefjerner, hårkost+hårstrikker+hårklemmer) Eller har de shampo til låns?

 

-2 ammebher

-truser

-sokker

-varme sokker/tøfler?

-pose til skittentøy

-joggebukser/tights

-tsjorter

-gensere

-Hjemreiseklær til babyen: Langermet body, strømpebukse, sokker, hentsett (strikket bukse, jumper, lue og sokker).

 

Vet ikke helt hvor mange bukser, t-sjorter og gensere jeg trenger? Spørs kanskje litt hvor mange dager jeg sover der...

Trenger jeg pakke bind, ammeinnlegg, morgenkåpe, håndklær? Får vi ikke dette på sykehuset?

Regner med å få alt jeg trenger av utstyr til babyen på sykehuset og? Pakker bare hjemreiseklær til han.

 

Er det noe jeg har glemt som kan være greit å ha med?

Pakker og noen klær til Eirik hvis han skal sove der (noe vi går ut ifra). Men han får vel ikke sove der viss det skulle oppstå noen komplikasjoner og jeg må ligge på barselavdelingen?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det virker som du har fått med deg det du trenger. ta med deg et par bukser så har du hvis du må ligge lenger. Du trenger ikke å pakke bind osv det får du på sykehuset, samme med morgenkåpe, håndklær .....

 

Ville bare ha pakket litt til eirik, forhåpentligvis går alt bra så du får ligge på hotellet. Blir det komplikasjoner må du ligge på barsel og der er det ikke plass til Eirik.

 

Isofix er noen stålfester som ligger i sete, de fleste nyere biler har det. Du feste basen med noen klips da så du trenger ikke å bruke selen.

 

Jeg tar ikke med tutt, den må også kokes hjemme før bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta slik modningsakupunktur? Ei vennine av meg har termin i desember. Hun sa at alle gravide i Time kommune får gratis tilbud om modningsakupunkter fra uke 38 der. Jeg gidder ikke, men hadde det vært gratis i klepp så hadde jeg nok gjort det.

 

 

Tenk at du snart er tobarnsmor. Tipper at du synes det er rart å tenke på. Jeg synes at det er rart at jeg skal få en liten gutt nå snart om 4 uker, maks 6 uker=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle ta det, men det er i håp om at ting skal gå lettere denne gang. Jeg kjenner jeg får mer og mer angst for hele fødselen, mister mer og mer troen på at ting skal komme igang av seg selv og tror det ender opp sånn som sist. Tenkte jeg måtte snakke med legen på mandag da jeg har time hos henne.

 

det er helt merkelig å tenke på at jeg snart er tobarnsmor, men jeg gleder meg kjempe masse også. Har det godt opp for eirik at han snart blir far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, forstår godt at du tenker slik! Så inne på oktoberforumet at vannet hadde gått for ei, vet ikke når hun har termin, men kjente jeg ble litt misunnelig. Men vi må vel regne med å lese om flere etter hvert som tiden går.

 

Ja, Eirik er kjempeklar for å bli far. Han hadde lyst til å prøve å bli gravid før meg. Han syns jo 4 uker er leeeeenge til, mens jeg synes det ikke er lenge igjen i det hele tatt!!

 

Hun ene søsteren min var på besøk i dag. Jeg har lovet hun at hun skal få være med på fødselen. Hun er selv trebarnsmor, og hadde så lyst til å få oppleve en annens fødselen. Så jeg sa til henne at hun kunne være med på min hvis hun var så ivrig på å se på. Og det ville hun gjerne. Hun jobber nattevakter, så vi håper det ikke skjer de nattene hun skal jobbe. For ellers er hun klar som et egg:) Har avtalte med faren og barna at hvis jeg ringer om natten, så må hun gå..hehe..Så jeg håper for hennes del at det ikkje skjer når hun er på jobb. Heldigvis er det ikke så mange netter hun skal jobbe ved terminen min, så vi er jo maks uheldige hvis det skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også det, kjenner også at det godt kunne ha vært meg. I dag har jeg hat en slik kjempe dårlig dag. Utrolig sliten. Skal på foreldremøte i kveld så det blir spennende og se hvordan det går.

 

Spennende at du skal ha søsteren din med deg. Får håpe det klaffer slik at hun får det med seg. Det er bare Ola som skal være med meg, men tror ikke han gleder seg. Tror ikke han likte det noe særlig sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig pakket baggen. For et styr. Syns det var vanskelig å bestemme hva jeg skal ha med meg. Men nå er den hvertfall pakket. Eirik ville og at vi skulle ha med babyklær til hele oppholdet, så nå har jeg pakket det og.

 

Var idag hos nav for å levere inntekt- og skatteopplysningsskjemaet fra arbeidsgiverene mine. De er alltid sene med å fylle ut slike ting, egentlig skal de vel levere papirene selv, men de er så trege slik at jeg var å hentet de hos dem for jeg ville levere dem selv. Var den køen på nav, typisk det. Håper bare alt er i orden og at jeg får alt utbetalt på tiden.

 

Har du fått lappen fra Rimi hvor du kan hente den rimipakken? Jeg skal få den i løpet av denne uken står det på nettet, men har ikke fått den enda. Syns det er så kjekt med slike gratispakker=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke pakket enda. Hun kan ikke komme denne helga uansett for jeg er alene:) Har som sagt liten tro på at hun kommer på en stund.

 

Jeg tenker ikke noe på det med utbetaling osv siden jeg får det direkte fra arbeidsgiver og ikke nav,

 

Jeg har ikke gjort noe for å få sånn pakke.

 

Hvilken str pakker du til babyen?

 

Skal du gjøre noe kjekt i helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakket kun str 50. Vi tenkte hvis vi får beskjed når det nærmer seg terminen at vi får en stor gutt kan vi bytte ut klærne i en str større. Eller så kan Eirik reise hjem og ta med nye klær.

 

Vi vet ikke helt hvilken dag det blir, men vi skal hvertfall på kino å se jenta som lekte med ilden i løpet av helgen. Eirik skal til Haugesund å spille kamp imorgen, så da må jeg sitte med lekser. Så blir det nok rundt på besøk hos venner eller familien. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pakker nok også bare i str 50. Har fått beskjed om at hun ca blir sånn som Ørjan og han druknet i 56.

 

Jeg skal ikke noe særlig i helgen nei. Jeg er alene så da blir det lite å finne på. Har svigermor her ute så hun hjelper til med Ørjan så det blir koselig å være sammen med dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det legen som har sagt at hun blir ca sånn som Ørjan var? Hvordan kan de se det? Er det pga symfemålene? Har ikke hørt noe om hvor stor min er. Er spent på det! Da blir det kino ikveld, gleder meg! Syns forrige film, menn som hater kvinner var kanonbra=)

 

Så bra at du har en snill svigermor som stiller opp! Det er bra at du har noen som kan hjelpe deg og avlaste deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var når jeg var å tok 3d hun sa at hun ville være rundt ørjan sin lengde og vekt, men det er jo ingenting som er sikker.

 

Menn som hater kvinner var en kjempe bra film, oppfølgeren er sikker knall bra den også.

 

Ja jeg er kjempe heldig som har en så fantastisk svigermor. I dag har jeg fått luftet meg veldig, og det var kjempe godt å gjøre noe uten at Ørjan skulle være med på alt.

 

Nå vasker vi alle gardinen i huset, kjempe greit å få gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg kjenner skal bli godt når jeg ikke er gravid lengre er å slippe å være sjåfør. Er litt lei av å kjøre rundt og hente folk, men har ikke hjerte til å si nei.

 

Hvor stor var Ørjan?

 

Idag skal jeg spise på kinaresturant på sandnes, gleder meg. Er lenge siden jeg har spist kinamat nå.

 

Såg at det var en til inne på oktoberforumet som vannet hadde gått for. Blir mer og mer misunnte kjenner jeg. Ikke fordi jeg er lei, men fordi jeg har lyst til å se gutten=)

 

Forrige natt våknet jeg med kramper i leggen, måtte få eirik til å strekke ut foten min for det var så kraftig krampe. Har ikke hatt så vond krampe før. Så nå har jeg opplevt det og,haha..

 

Naboen min hadde termin mandag 14 september, og har fortsatt ikke fått. Hun har vært på tre kontroller siden mandag. Er det normalt å gå så mange ganger på kontroll på overtid? Hun var på mandag på terminen, på onsdag og på fredag. Men så har hun hatt litt komplikasjoner under sv.skapet. Hun er over 35 år, og har litt høyt blodtrykk o.l. Kan det være derfor? Syns det er kjedelig å gå til legekontroll jeg, men må jo gå. Skal til jordmor om 2 uker og til legen 3 dager før terminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det, jeg slipper det. De fleste hvet at det er tidlig morgen med Ørjan og at det ikke alltid er like lett å komme i fra. de fleste vennene vår har også barn og er ellers flinke å ta taxi når de skal hjem fra byen.

 

Ørjan er 2 år og 4 mnd.

 

Jeg våkner også av krampe, men det er helst det at jeg må opp å tisse hele tiden som plager meg. Den siste tiden har jeg også hat mye halsbrann.

 

Jeg var bare inne til en kontroll da jeg var på overtid, det var den 12 dagen og da ble jeg satt igang. Hva som er vanlig hvet jeg egentlig ikke. Jeg har time hos legen i morgen og om 2 uker igjen. Jeg tenkte jeg skulle snakke med henne om fødsel i morgen, kjenner jeg gruer meg veldig til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor var Ørjan da han ble født?

 

Søsteren min ringte meg og spørte om vi kunne sitte barnevakt hos dem på lørdag. Jeg sa ja, men så kom jeg på i ettertid at det er kanskje ikke så smart i tilfelle jeg plutselig skulle føde (tviler på det, men en vet jo aldri). Så jeg lurer på om jeg skal spør om de kan få noen andre til å sitte barnevakt. Er jo dumt hvis jeg plutselig skal føde, og ikke kan reise fra huset med en gang.

 

Hvordan gikk det hos legen? Fikk dere snakket om fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan var 3454 og 50 cm lang.

 

Det gikk veldig bra, alt stod bra til med den lille. Jeg ble tatt på alvor og blir henvist til sykehuset for å finne helt ut om hvor stor hun er og for å snakke med noe om der inne om fødselen så blir vi enige der inne om det blir planlagt keisersnitt eller vanlig fødsel.

 

Jeg er uansett lovet at jeg ikke skal gå lenger over en 6 dager. Men det blir greit å snakke med de der inne om ansten til selve fødselen.

 

Forstår godt hva du mener, det er slett ikke sikker at du føder denne helgen, men plutselig gjør du det. Men som regel har du god tid fra du kjenner det er noe på gang til du må inn på sykehuset, men det er jo aldri godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...