Gå til innhold

Noen fra Klepp.


silly08

Anbefalte innlegg

Glemte å spør deg om det er normalt å få svar fra NAV om at de har mottatt søknaden min, om hvor mye jeg får osv? Eller må jeg vente til jeg føder og skal få min første utbetaling av permisjonpenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jeg ikke sikker på. Jeg har da enda ikke fått levert papirene må kjøre innom å lever de i morgen jeg har fylt dem ut og alt.

 

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det for jeg får lønnen fra bedriften ikke fra nav.

 

Hvordan går det med deg da? begynner du å bli lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Skal opp til nav med sykemeldingen om noen dager, får spørre da.Jeg skrev to innlegg hvis du ikke såg det. Skrev da at jeg har litt menssmerter, og kløe under den ene foten, men ikke noe annet enn det. er ikke lei nei. Men så har jeg ingen andre barn som jeg må fly etter.

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarte ikke få med meg at du hadde skrevet 2 innlegg. Jeg håper også på svar på prøven til fredag hadde vært greit å eventuelt kunne levere han i barnehagen på mandag igjen.

 

Så spennende og ta norsk da. Når er det du ser for deg å jobbe i skolen da? Skal du ta paps også da? Jeg kunne godt tenkt meg og ta noe økonomi, jeg ønsker å bli styrer når jeg får enda mer erfaring.

 

Jeg kjenner også at jeg har litt menssmerter har også mye kynnere, men det er også helt normalt. Føler også at det presser mye mer nedover og at det ¨har blitt mye press på symfysen den siste uken.

 

Jeg sykklet ned til Klepp st i går hadde ikke vært ute med ørjan så jeg tenkte han hadde godt av frisk luft, men du kan si det sånn at jeg betaler for det i dag, formen er kjempe dårlig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tar nå er egentlig paps, bare at det ikke heter paps lengre. Jeg ser for meg at jeg jobber som barneskolelærer om ca 10 år. Klarer ikke se for meg at jeg jobber som ped.leder i bhg resten av livet. Derfor stresser jeg med å ta "papsen" nå, slik at jeg har det alternativet å falle tilbake på. Pluss at lærere tjener bedre enn ped.ledere. Styrer hørtes heller ikke så dumt ut, er det bare økonomi en må ta da? Og hvor mange år da?

 

Hva er kynnere, og hvordan vet en om en har det?

 

Lurer på når hodet fester seg? Når festet det seg med Ørjan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er 1 år på kveldstid på BI, men er ikke sikker. Men det er jo ikke noe du må, jeg ønsker bare å ha mer peiling på økonomi enn det jeg har nå. Jeg satt som styrer fra desember til mars dette året og følte jeg manglet mye på økonomi delen da.

 

her har du en faglig forklaring av hva kynnere er:

Kynnere er sammentrekninger i livmoren og kalles gjerne også Braxton-Hicks sammentrekninger og falske rier. Kynnernes oppgave er å trene livmoren til den store jobben – fødselen.

 

 

Livmormuskelen kan ikke styres av viljen og man kan derfor ikke bestemme når den skal trekke seg sammen eller slutte å gjøre det.

 

Livmoren trekker seg rytmisk sammen under hele svangerskapet, men det er ikke alltid man legger merke til sammentrekningene. I begynnelsen av svangerskapet kjennes de gjerne som mensmurringer og er små, svake og uregelmessige. I andre trimester er livmoraktiviteten mye mindre slik at den gravide sjeldnere kjenner kynnere. Etter ca. uke 32 øker livmoraktiviteten igjen og kynnerne blir hyppigere og kjennes også tydeligere.

 

Jeg mener jeg var 35 uker eller noe sånn når hode festet seg sist. Har du noe legetime i nærmeste fremtid så kjenner de det med en gang.

 

Hvor lang tid regner du med å bruke på papsen da? Normal er vel den over 2 år? Har det vært mye arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satser på å bruke 1 år. Skal ha en eksamen i januar og en i juni, håper jeg da. Alt avhenger av hvordan formen til meg og babyen er og hvor godt struktuert jeg er til å lese og jobbe med oppgavene. Men hvis det ikke går på 1 år, så er det ikke krise. Men ville helst ha sluppet å studert deltid mens jeg jobbet. Det gjor jeg i fjor/år og det var travelt!

 

Så da kjennes kynnere ut som mensmurringer?

 

Off, nei nå må jeg snart pakke sykehusbagen. På lørdag er jeg nemlig høygravid i følge disse sidene her=) Føler jeg vil heller være litt forberedt siden jeg ikke vet hva jeg går til. Men tror jeg pakker kun klær til babyen som han skal ha på seg hjem, hentesett, body og strømpebukse, lue... Vi får vel klær til babyene på pasienthotellet til oppholdet? Så slipper jeg å stresse meg det..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du gjør det, men det er veldig store klær og ikke veldig praktiske. Jeg tenkte også jeg måtte pakke den snart. Er alene i hele helgen så får gjerne annledning til å gjøre noe da, får se hvordan formen er etter å ha han helt alene hele dagene.

 

det hørtes jo kjempe spennende ut og ta det. Får se om jeg også kaster meg på noe sånn en gang. Nå trivs jeg sånn på jobb at det ikke er aktuelt å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig å våkne kl.05 om morningen (men det skjer veldig sjeldent da så kan egentlig ikke klage).

 

Skal til legen å hente sykemeldingen i dag tenkte jeg. Må få den utlevert til arb.giverene mine slik at de kan skrive under på den og jeg kan levere den selv til NAV. I november så var, opererte jeg kneet mitt (røk korsbåndet og minsken når jeg spilte fotball) og da ble jeg sykemeldt 5 mnd pga gikk på krykker og trente hos fysioterapeut. Da hadde jeg så mye problemer med NAV. De fikk ikke alle papirene som de trengte av arb.giveren min, slik at det tok lang tid før jeg fikk sykepengene. Så denne gangen skal jeg levere alt papir selv. Men hadde og masse tull med utbetalingen, måtte ringe og gå ned på kontoret nesten hver måned.

Heldigvis er det bare tre uker med sykepenger så nav skal betale for, for snart begynner permisjonen min. Men jeg håper permisjonspengene går automatisk og jeg får alt som jeg har krav på. Har du god erfaring med NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med nav, men alt hos meg går gjennom arbeidsgiver. Hadde litt problemer med dem da jeg satt som styrer. Alt går veldig seint, og de tilbake betaler alltid veldig sein når det gjelder sykmeldinger over arbeidsgiversperiode og svangerskapspermisjoner, men sånn har vel de fleste det.

 

Jeg er glad jeg slipper å ha så mye med dem privat.

 

hvordan er det med kneet nå da? jeg røyk det fremrekorsbåndet da jeg var 16, men har aldri operert det. Spiller du fotball til vanlig enda?

 

Hva som gjorde at du våknet så tidlig i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min begynner mye kl.05 på jobb,pleier å våkne når han står opp, men pleier og å sovne fort igjen. Idag fikk jeg bare ikke sove.

 

Fysioterapeuten min var litt skeptisk til hvordan det skulle gå når jeg ble gravid, men jeg trente hard og godt så nå er det bra igjen. Har ikke full styrke i det, men det henger hvertfall på=) Jeg spillte fotball til vanlig, men fysioterapeuten sa at det var stor sjans for meg å ødelegge kneet hvis jeg begynnte igjen, siden kneet ikke er 100 %. Så da valgte jeg heller å "beholde" kneet, orker ikke gå gjennom det helvete igjen. Dessuten ble jeg gravid ganske fort mens jeg hoppet rundt på vondt kne, slik at jeg ikke har hatt muligheten til å begynne igjen med fotballen. Men kommer nok aldri mer til å spille fotball til vanlig.

 

Gikk du i åpen bhg me Ørjan? Jeg så de hadde åpen bhg med turnhallen, tenkte kanskje det hadde vært kjekt å gått der når jeg går hjemme. Hvis du gikk der, hvor gammel var Ørjan da du begynnte?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare innom en gang og da var han ganske så liten. Følte egentlig ikke han fikk noe ut av det. Jeg følte også jeg hadde mye og gjøre på dagene så jeg ville ikke bruke tid på og sitt der. Jeg gikk mye på mor og barn trening som elixia har, men er ikke medlem nå. Får se om jeg melder meg inn igjen når svangerskapet er over.

 

Hvor du går med kneet da?

 

Jeg har spilt masse håndball etter jeg røyk det når jeg var 16, men er ikke sikker på om jeg starter igjen nå. Det er bare det at det er så greit å holde seg i form på den måten.

 

Hva jobber mannen din med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Samboeren min er lagersjef på Living, veldig kjekt å få mye rabatter der=)

Din da?

 

Hjelp, nå har jeg 39 dager igjen, så nå er jeg høygravid! Rart å tenke på, føler meg ikke høygravid!

 

Jeg må ut å kjøpe myggnett til vognen. Hvor selger de det? Lurer på om jeg skal til sørbø på bryne å se der, for der vet jeg at de selger vogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er superveiser (er ikke sikker på om det er stavet riktig) i et oljefirma som heter PTC.

 

Jeg har vel 45 dager igjen. Kjenner det skal bli godt å bli ferdig. Har egentlig hat en veldig dårlig uke, men du skal se det at formen skal være sånn fremover.

 

Hvordan syns du det har vært å gå gravid da?

 

de selger nok myggnett på sørbø. De har veldig mange søte på nette også med ulike motiver på.

 

Har du pakket bagen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har gått veldig bra å vær gravid. Er ikke lei heller, men har jo et par uker igjen. Utenom ryggen, har jeg ikke hatt noe plager,så jeg er vel heldig?

 

Fikk du strekkmerker med ørjan, hvis ja, når fikk du dem? Eller har du fått nå? Har ikke fått noen til nå, men har fått den stripen på magen som de fleste får?

 

Har ikke pakket bagen enda. Hva er vanlig å ha med? Jeg tar kun med hjemreise klær til babyen tenkte jeg. Det jeg har tenkt er: Langarmet body, strømpebukse, sokker, strikket hentesett (bukse, genser, lue og sokker/tøfler?). Må vel kanskje ha en dress eller fleecepose som han kan ha utenpå i bilstolen siden det er litt kaldt i oktober? Eller er det nok med et teppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk litt strekkmerker med Ørjan, men det var ikke før rundt termin så det meste kom da jeg gikk på overtid. Denne gangen har jeg ikke fått noe utenom at de som jeg fikk sist viser.

 

Jeg pakker nok med litt klær til babyen så jeg kan ha på henne på sykehuset, syns det var litt plagsomt med de klærne de hadde der inne, men det kommer helt an på om jeg er på barselavdelingen eller pasienthotellet, og det kommer jo an på fødselen.

 

I bagen hadde jeg pakket med nattbind (må opp i den størrelsen hvertfall om du ikke må ha noe enda mer, men det har de også av på sykehuset) godt og mykt toalettpapir, og noen lette myke klær. Ellers føler ikke jeg det er noe annet som er viktig utenom toalettsaker. Ta også noen myke behaglige truser. Så er det viktig å ikke ha som forventning at du er slank og fin rett etter at babyen er ute for som regel er det ikke sånn.

 

Tror nok det holder med et teppe når du skal ha han hjem fra sykehuset. jeg tenkte jeg skulle kjøpe en sånn bilstolpose som de har på olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,forventer ikke at jeg er slank og fin nei. Så blir vel joggebukse/tights jeg pakker med. Husker når søstrene mine hadde født, de så jo høygravide ut etterpå og..Men di hadde mye større mage enn meg, så håper jeg kommer litt bedre ut enn dem.

 

Samboeren min spørte meg i går om ikke vi burde pakke bagen snart, så da er det vel på tide=)

 

Må vi ha med shampo og såpe? Har kjøpt nattbind, blir rart å bruke første gangen. Men må nok kjøpe meg noen herlige truser, for jeg har kun tangaer, og de er nok ikke så gode til å ha nattbind i. Har du kjøpt ammebh? Tenkte jeg skulle ut å kjøpe en så jeg hvertfall har en med en gang, men har null peiling på str.

 

Husker ikke om jeg har spørt om dette før, men hvor tror du at du kommer til å ligge hen hvis alt har gått bra? Har hørt at alle som har hatt en bra fødsel o.l. blir sendt opp til pasienthotellet. Kun de som må være under observasjon kan være på barselavd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med shampo og såpe sist og tenker nok at jeg tar med det denne gang også. Jeg har de amme bhene jeg hadde sist, så jeg tenkte jeg startet med en av de. Jeg bruker normalt 80 A og gikk opp til 85 B i ammebh, men de som jobber der kan hjelpe deg. De selger noen greie på sparkjøp, de er ikke så dyre med tanke på at du ikke vet helt hvilken st du skal ha.

 

Jeg har et håp om at alt skal gå bra slik at jeg kan være på pasienthotellet, jeg fikk vært der 2 dager sist gang og det var deilig å slippe besøkstid og ikke minst det å ha Ola med. Men det var veldig greit på barsel også. De er så flinke pleierne. Det er de på pasisenthotellet også, men i steden for å dra i snora ringer du til dem.

 

Jeg tenkte jeg skulle ut en dag og handle ny vippestol og vognteppe. Blir greit å få de siste tingene på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Sørbø på bryne å kikket på ammebh, ante ikke at det kunne være så dyrt!! De fleste der låg på 500-600 kr pr stk! Så jekk gikk på sparkjøpt og kjøpte en til 99kr. Hehe,så det var et bra tips. Kjøpte der siden jeg ikke helt vet hvilken str jeg må ha. Prøvte den, og syns den var ganske god. Men så har jeg aldri prøvt ammebh før..Kjøpte og noen truser der. Hvor mange ammebher er det greit å ha?

 

Jeg skulle kjøpe myggnett, men de hadde bare hvite igjen, og det vil jeg ikke ha. Men de ringte meg i dag å sa at de hadde fått inn flere svarte, slik at jeg må ta turen bort i helgen.

 

Overnattet Ola me deg på pasienthotellet sist gang? Har lyst til at hvertfall Eirik skal sove med meg første natta..Hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok gjerne kjøpt 2 nå i starten. det blir gjerne en del søl når du ikke har treningen på det siden de er så billige uansett. Jeg også reagerte på det sist at de var utrolig dyre så jeg brukte for det meste de som de har på sparkjøp.

 

Det var jo bra at de hadde fått inn svarte nå da, ikke så veldig fint med hvit til mørk vogn.

 

Ola nå 2 netter på hotellet. Jeg hadde 3 netter på barsel og 2 på pasienthotellet. Du er gratis, men lurer på om det var en ca 600 kr vi betalte for han. jeg syns det var veldig greit å ha Ola med. Men jeg var veldig øm i magen og sleit litt med og komme meg opp og ned av senga med tanke på ammingen. Men jeg ble så lei av barsel så fikk overtalt dem til at jeg var god nok til å ligge på hotellet.

 

Der har de jo vanlig hotell stander med eget toalett, dusj og tv. Når det gjaldt maten var bare Ola nede og hentet den så spiste vi på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte egentlig å ha en ammebh før fødselen, og kanskje gå ut å handle fler noen dager etterpå, for da er det nok lettere å finne str når melken har komt. Men jeg innser nå at en løper kanskje ikke rett ut i butikken når en kommer hjem, så kanskje jeg bare burde kjøpe nå (siden de er så billige og).

 

er det vanlig å ligge både på barsel og så på hotellet? eller hadde du litt vanskelig fødsel? Tror du har skrevet om det før, men gidder ikke bla tilbake for å finne det,hehe:) Hvor lenge tror du at du kommer til å ligge denne gangen (hvis alt går fint)? regner med at ola skal være hjemme med ørjan, og at du ligger alene? Eller skal dere få barnevakt til ørjan slik at ola kan ligge med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde keisersnitt med han, så jeg måtte være litt på barsel og litt på hotellet. Denne gang håper jeg at alt går fint slik at jeg kan være på hotellet. Hvis alt står bra til ønsker jeg nok å reise hjem ganske tidlig, jeg tror også at jeg skal ligge der inne alene. Vi har egentlig ikke snakket så mye om det.

 

Jeg tror nok gjerne jeg ville hat to ammebher.

 

Har du samme menstermin og ultermin eller viker de fra hverandre.

 

Jeg har menstermin den 15 og ul termin den 20. Jeg er da helt sikker på at jeg kommer til å gå over så hvis plutselig fødselen starter får jeg nok ganske sjokk. Har liksom ingen tro på at ting skal komme igang av seg selv denne gang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensterminen men er 5 oktober, og ul er den 15. Regner med å gå overtid, siden det er vanlig i familien min. Men skal pakke bagen neste uke i tilfelle..hehe..

 

Åhh,gleder meg sånn. Er ikke lei av å gå gravid, men gleder meg til å se gutten. Hvordan han ser ut, og hvem han ligner på o.l. Har jo 3D bildene, men blir noe anner når han kommer ut.

 

Lurer på hvordan fødselen blir. Aner ikke hva jeg går til, har bare lest og hørt fra andre hvordan de opplevde det, men alt er jo individuellt. Tenker egentlig ikke så mye på fødselen for det føler så fjernt ut enda. Men er jo spent på hvordan det bli, om vannet mitt går, om jeg blir satt i gang o.l.

Men, men..vi får bare vente å se=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner helst med det jeg også.

 

Jeg er kjempe lei og utrolig sliten. Nå har magen sunket veldig også, så jeg føler nesten at hun snart detter ut. Har jeg ikke vagget før når jeg har godt gjør jeg det hvertfall nå.

 

Jeg er egentlig mest spent på om hun ligner på Ørjan og hvordan hun er, griner hun mye eller blir hun sånn som Ørjan er som så si aldri griner.

 

Jeg tenkte også jeg måtte pakke baggen snart, men kommer liksom ikke på at tiden nærmer seg, det er liksom så fjærnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ, ikveld var jeg på besøk hos ei vennine som har en 2 mnd gammel baby. Da gikk det skikkelig opp for meg at jeg skal bli mor. Ble litt skremt av tanken, samtidig som jeg galgleder meg! Men må innrømme at det såg veldig hektisk ut, babyen var syk og hun ammet ikke. Så jeg håper jeg får til ammingene pga det ser så mye lettere og kjekkere ut=)

 

Blir nok mange ting som forandrer seg når en får barn (både positivt og negativt). Merker nå har jeg ingen andre enn meg selv (utenom eirik og hunden da) å ta hensyn til, så kan sitte å se på tven så lenge jeg vil, spise når jeg vil, sove så lenge jeg vil, dysje hvor lenge jeg vil og bruke så lang tid jeg vil på badet. Blir nok andre boller når gutten kommer, må ta "kjappe" dysjer regner jeg med, og stelle meg selv etter han er blitt stelt? Hvis jeg ikke er då heldig at han sover når jeg kan stelle meg (og det spørs hvor mye jeg orker å stelle/sminke meg...hehe)

 

Nei då, jeg gleder meg, men gruer meg til gutten blir syk o.l. og ikke et helt hva det er og hvordan jeg skal håndtere det. Men man lærer så lenge man lever, og så fins det internett og mangen andre man kan spør=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...