Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 De burde hatt en lapp i panna der det sto; tenk ikke på hva jeg kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for meg!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 pass deg så at du ikke blir psysisk syk nå du og.. lol
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Ingen fare! Har levd sammen med psykisk syke i så lang tid nå at har jeg ikke blitt "smitta" enda blir jeg det nok ikke heller! HI
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Mye mulig det bare er de jeg kjenner som er slik, men det er ganske mange, så jeg tror nok dessverre de er overrepresentert! HI
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Jada, jada, helt typisk argmentasjon fra de som lider... Vi andre skal ha forståelse for dere... Alltid! Det er det jeg er så dritta lei av! Det er faktisk flere enn dere i denne verden og man kan ikke forvente at alle skal forstå og hjelpe til hele tiden - i år ut og år inn! HI
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 Jeg er så dritt lei sånne mennesker som deg HI. Kan du ikke holde deg til det forumet hvor du hører hjemme, på KRANGLESIDEN!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #10 Skrevet 7. april 2009 Jeg trodde dette var en tråd for å si hva man er drittlei av? Så jeg informerte om at jeg er drittlei dumme mennesker. Hvor er det du finner noen form for argumentasjon?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #11 Skrevet 7. april 2009 Jeg beklager om dette ble kranglete for deg! For meg er det dessverre bare hverdagen min og jeg kan vel få lov til å syte her inne på anonym jeg som alle andre? Er det bedre å klage på mannen/feite folk etc kanskje? Mener du ja må det være bare forde de ikke rammer deg, men dette gjorde det! HI
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #12 Skrevet 7. april 2009 Tok det som at du mente jeg var dum jeg fordi jeg har mine meninger om psykisk syke jeg. En mening som er forbudt å ha, derfor ! HI
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #13 Skrevet 7. april 2009 Selv om jeg tror at dette er et innlegg utelukkende for å provosere i gang litt krangel, så skjønner jeg deg. Jeg har flere psykisk syke både i nær familie og på jobb, og det er helt gjennomgående at alle er uhyre selvsentrerte, makter ikke å se at livet ikke er en dans på roser for andre, eier omtrent ikke selvinnsikt og bagatelliserer alt andre måtte slite med. Selv om jeg vet at det er sykdommen som gjør dette, så jeg er i grunnen enig med deg. Jeg er drittlei jeg også!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #14 Skrevet 7. april 2009 Vet det låt provoserende og det var i grunnen ikke meningen, men jeg orker ikke brodere ut en hel masse om hvorfor. Har gjort det tidligere og absolutt ingen her inne har forstått hvorfor, jeg har kun fått beskjed om at jeg mangler empati. Godt det er flere her som kjenner dette på kroppen som pårørende/arbeidskollega etc! Skulle ønske samfunnet snart åpnet for den debatten også og ikke bare forventet at alle andre skulle forstå. Det har i hevrtfall ikke hjulpet noen av de jeg kjenner at alle forstår de til enhver tid.... HI
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #15 Skrevet 7. april 2009 De er sikkert drittlei av å være syke også!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #17 Skrevet 7. april 2009 Jeg jobber med psykisk syke, og blir også drittlei iblandt. Selvsagt er det tøft å være psykisk syk, men jammen er det tøft å være pårørende også. Enkelte har et sykdomsbilde som gjør dem fullstendig utålelige for andre.
malingus Skrevet 8. april 2009 #19 Skrevet 8. april 2009 Ja, psykisk sykdom er nok veldig slitsomt for de rundt personen. Akkurat som det nok er slitsomt å være pårørende til en som har kreft! Det er lov å få ut frustrasjonen sin, men husk at det er lett å såre folk ved å si slike ting som du gjør! Vi er mange som sliter psykisk, og mange av oss er smertelig klar over at vi blir veldig selvsentrerte i dårlige perioder. Har man mye smerter er det vanskelig å fokusere på andre. Selv om en prøver! Jeg har mistet venner fordi jeg i perioder har hatt vanskelig for å opprettholde kontakt og vært dårlig til å stille opp for dem. De har ikke orket mer. Skjønner dem, jeg. Men heldigvis har jeg i dag flere nære, gode venner som vet hva jeg sliter med og stiller opp for meg! Langvarig og alvorlig sykdom er alltid slitsomt for de som er rundt!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #20 Skrevet 9. april 2009 Det kan dessverre ikke sammenlignes! En kreftsykdom er sjeldent en sykdom man har livet ut. Enten dør man, eller så overlever man. Videre er man da som oftest nettopp veldig redd for å miste vedkommende pga kreften. Kreftpasienter jeg har vært i kontakt med har heller ikke vært i nærheten så opptatt av seg selv som andre jeg kjenner med "bare" depresjon. Kanskje en ting å tenke på for de som er psykisk syke.....? HI
malingus Skrevet 9. april 2009 #21 Skrevet 9. april 2009 Du har tydeligvis aldri slitt psykisk HI! Du vet faktisk ikke hva du snakker om. Klart man kan sammenligne kreft og annen sykdom. Psykisk sykdom er ikke noe andreledes enn annen sykdom! Det at man er selvsentrert henger sammen med at et menneske bare har så og så mye energi. Når man sliter psykisk går veldig mye av energien med til dette. Mørket oppsluker en og en makter ikke se det positive. Det er en del av sykdommen. Dessuten generaliserer du så grovt at det er latterlig! Finnes en masse folk med psykiske lidelser som ikke klager og syter, og så finnes det en hel haug kreftpasienter og andre som klager så det holder. Er du forresten klar over at mange med fysisk sykdom lett blir deprimerte? O nei, det er ikke sånn at man enten dør momentant eller blir kvitt kreften. Min svigefar hadde kreft i 20 år. Han var forresten lagt inn på psykiatrisk avd en god stund som følge av kreften! Og det du skriver om at man er redd for å miste en med kreft. Er du klar over hvor mange med psykisk sykdom som begår selvmord? Tror du ikke folk rundt de er redd for å miste dem? Går rundt med angst for at de skal ta livet sitt en dag? Alle sykdommer er forskjellige, og har forskjellige ting som er vanskelig for pårørende og hjelpepersonell å takle! Psykisk sykdom er ikke vere enn annen sykdom! Og det er nettopp pga sånne som deg at folk ikke tør stå fram med lidelsene sine! Jeg har aldri lagt skjul på problemene mine, for jeg ser ingen grunn til det! Så, vær så snill, ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #22 Skrevet 9. april 2009 AMEN til HI!!!!!! Noen burde ta bladet fra munnen å snakke om dette offentlig!!! Mennesker som er psykisk syke tror verden går i akse rundt navlen deres. Alle som ikke forstår dem ihjel er uempatiske eller usympatiske. Av og til gjelder det å ha litt perspektiv. Stort sett gidder de jo ikke jobbe heller. Tror faktisk de fleste hadde blitt bedre om de hadde giddet å gjøre noe, jeg. Lediggang er rota til mye vondt. Akkurat som de blir bedre av å sitte hjemme og se på Days og Our Lives liksom. De kunne gått med posten, vasket grafitti, ryddet i parkene osv. Det er faktisk mange oppgaver som må gjøres i et samfunn. Ta i et tak!! Kanskje dere glemmer navlen deres for en liten stund i hvert fall? Ta tak i egen situasjon, hjelper ikke sitte på rompa og tro at verden skal forstå dere. Og PS: Andre kan også ha det vanskelig selv om dere har det. Det skjer ting i andres liv også. Ha litt perspektiv for faen. HI takk for at du tok opp dette, faen meg på tide at noen tok ansvaret!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #23 Skrevet 9. april 2009 Har faktisk veldig god peil på det å være pårørende jeg malingus! Problemet er at det er helt håpløst å diskutere det med de som er psykisk syke, for de ser kun seg selv og sin egen situasjon. Veldig vanskelig å prate fornuft med noen som ikke er "helt med i topplokket" kan du si.... Og slik det er i dag, er det da faktisk ikke mange som ikke tørr stå frem som psykisk syk!?!? Det står jo side opp og ned om det i blader/aviser. Den ene kjendisen etter den andre står frem og nå er jo dette vanlig å vite om både naboer/kolleger og andre jeg ikke ante det om før. Nei, det trengs en debatt om hvordan dere er og hvordan dere sliter på omgivelsene deres også! Hvordan vi skal ta hensyn til dere har vi fått mer enn god nok greie på! Og hvis ikke feks jeg kan ta debatten, hvem kan det da? En som er psykisk syk eller ustabil? (Og jeg mener fremdeles ikke man kan sammenligne det å være psykisk syk og det å ha feks kreft) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå