Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren - del 2 -


Storepus - gir ikke opp

Anbefalte innlegg

Maddemor, skjønner at du gruer deg til å være tilbake der du var da du fikk konstatert exu. Det var jo det samme for meg nå når jeg var på UL samme sted som exuen ble konstatert og jeg lå "halvdød" på ei båre i gangen og ventet sist. Det var ganske ekkelt å vente i starten nå, men veldig bra å få forbunde det med noe positivt etter kontrollen nå. Så i hvert fall en lettelse når man har fått vært der igjen. Går nok bra skal du se. Håper du ikke gruer deg alt for mye før.

 

Lillemor, her vokser puppene også. Planlegger spesialbutikk handling snart, men venter i det lengste for å se hvor stor de blir.. Lurer på om de skal bli stadig større gjennom svangerskapet eller om det meste av voksinga er nå og mot slutten. Ja, ja. Mye rart som skjer med kroppen i disse tider...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

ja.... det går virkelig ikke greit med meg med tanke på etterkontrollen min altså. 2 uker igjen i dag og i går skulle jeg prøve å spørre sambo hvordan han jobber den dagen og når han lurte på hvorfor så sprutet tårene.... Jeg GRUER meg så sinnsykt fordi jeg er så redd for at jeg skal begynne å strigråte ute i venterommet eller inne hos gyn.... Så sambo sa at så klart han skal bli med meg på kontrollen og være der for meg hele veien. Det hjelper jo kanskje.... Jeg er ikke redd for hva gyn evt finner/ikke finner på kontrollen, men det er mer det at jeg skal bli så utafor at jeg ikke husker halvparten av det jeg skal spørre om eller hva han svarer meg og at alt bare skal bli en eneste stor snørr/tåre-seanse...

Jeg er visst ikke så tøff som jeg trodde at jeg var gitt....

 

Men tror nok at når jeg bare får kontrollen overstått, så blir det lettere til høsten når jeg skal begynne å gå til kontroll jevnlig igjen:) Akkurat nå føles det som etterkontrollen blir en time hvor det går hull på verkebyllen.

 

Ja ja, ble mye syting og klaging fra meg her og håper at neste innlegg fra meg blir litt mer positivt.

 

Jaaaa; vi skal legge inn et bud på drømmehuset vårt om 1 time, så det er jo spennende og langt mer hyggelig enn alt det andre jeg har spydd ut av meg i innlegget her:)

Lenke til kommentar

Sukk!! - Jeg er overrasket over måten du blir behandlet på. Jeg trodde også at det var mors alder som avgjorde om en fikk hjelpe eller ikke. Jeg ville bedt om en second opinion og langt ifra godtatt dette!!

 

Maddemor - Jeg forstår så innmari godt hvordan du har det. Jeg har ingen positive assosiasjoner til venterommet på gynpol på Ullevål. Jeg har vært der så mye at viste hvem jeg var til slutt....... Kanskje du skal prøve å snu det til noe positivt og heller være glad for at du får en etterkontroll og at når du er ferdig med den så kan du se fremover og legge alt dette bak deg? Det er jo ikke alle som får etterkontroll...... Håper dere får drømmehuset. Sambo og jeg er på boligjakt og synes det er så slitsomt..........

 

Hurra og Lillemor - dere skal aldri være redd for å være for "rosenrøde" (selv med store pupper.....hehehe). Det er godt for oss som henger litt etter at det kan gå bra og at det skal være lys i tunnelen :-) Jeg ble veldig glad når du Hurra sa at du hadde hatt eggløsning fra den siden du ikke har eggleder. You made my day! Jeg fikk en del bivirkninger av Pergo. Jeg fikk veldig vondt i magen rundt eggløsning, skikkelige hetetokter og følte meg konstant ekstremt oppblåst. Det var så ille at jeg ikke klarte å gå med bukse......... Nå har jeg den berømmelige IKM neste uke så får vi se. Ingen symptomer på noenting som helst, men det betyr ingenting.........

 

 

Lenke til kommentar

Tusen takk for gode ord Storepus:) Jeg tror at når jeg først er ferdig med etterkontrollen så vil jeg senke skuldrene og tenke fremover istedet for å tenke bakover slik som nå. Det er fortsatt tungt å tenke på alt som skjedde og hele dramatikken som utspant seg og det er vel det jeg sliter mest med. Blir liksom en egen buble hele sykehusopplevelsen og jeg føler at etterkontrollen vil utløse de siste sorgreaksjonene slik at jeg kan se fremover. Føler veldig for en prat emd gyn nå og det skal bli godt å få det overstått. Men det er liksom det der med å vente på samme plass som sist og treffe de samme folkene igjen og jeg er så redd for å kjenne den samme frykten igjen... MEN jeg har jo min kjære sambo ved min side og han er flink som bare det å få meg til å tenke positivt og føle meg trygg. Det går sikkert mye bedre enn hva jeg tror:)

phuh, det hjelper å velte alt ut av seg her også ser du:)

 

Kjenner igjen symptomene på pergo ja. Hadde det ikke så ille denne runden med søskenforsøk, men på førstemann var det helt jæææævlig.... kvalm, hodepine, hetetokter og sinnsyke smerter ved EL og dritvonde pupper. Men det er verdt hver eneste plage:)

Ingen symptomer trenger ikke å bety at du ikke er gravid:) hadde ingen symptomer noen av de to gangene jeg har vært gravid. den ene gangen gikk det jo bra og den andre ble jo exu, men hcg var normal på begge:)

Blir noen spennende dager fremover:)

 

her har vi bare kost oss og vært kjærester og tenker ikke på å bli gravid igjen nå i det hele tatt. Det er liksom prosjektet vårt til høsten det. Skal ha IKM ca til helga/starten av neste uke en gang, men kjenner allerede nå at det begynner å murre litt, så vi får se:) Har ingen forhåpninge rom at det har klaffet i alle fall og blir ikke lei meg når mensen kommer denne gangen....

Lenke til kommentar

Hallois jenter. Håper dera alle har det bra!

 

Vi har vært på ultralyd i dag ;) Alt så veldig bra ut på alle måter. Og så er det en liten jente!! Det er jo bare såååååå utrolig koselig synes jeg ;) ;) Det var så stas å se den lille inni magen, hun sparket masse og vinket til oss og alt.

 

Så her i gården er det en veldig bra start på uken må jeg si ;)

Lenke til kommentar

Gratulerer med en liten jente da. Sinnsykt hvor fort tiden har gått...for du har nå vært på ordinær UL ikke sant? Har dere navn til den lille frøkenen?

 

Jeg har IKM i morgen og ordentlig PMS. Vondt i ryggen og magen så ser ikke for meg at noe har skjedd denne måneden heller :-(

Lenke til kommentar

Annonse

Ja, dette var ordinær UL, så nå er jeg jo straks halvveis!!!!!!! Helt vanvittig hvor fort det har gått faktisk!!!

 

Vi er ikke helt i havn med tanke på navn, men vi nærmer oss.. er jo litt lettere nå når vi vet hva det er da ;)

 

Hvor lenge er det siden siste operasjon nå, Storepus? Jeg brukte jo et halvt år fra exuen til jeg ble gravid igjen, så det tok jo litt tid for meg også... det føles som en laaaaang evighet. Men nå er faktisk den tiden nesten glemt, det er jo helt utrolig. trodde egentlig aldri jeg skulle komme over dette - men det gjorde jeg visst likevel... ;)

 

 

Lenke til kommentar

Åh, det er så sinnsykt deilig å lese hvor glad du er nå Lillemor:) Det hjelper MASSE for meg å høre hvordan du bare blomstrer for hver dag:)

Gratulerer med en liten jente på vei da! Så koselig!

 

Her hadde jeg IKM i går, men ingen tante ennå.... Kjøpte en digital CB i sted, men tør ikke teste..... Skal vel godt gjøres om jeg plutselig helt uten grunn skulle ha EL av meg selv, jeg som måtte ha dobbel pergo for å få EL.... Nå er de snart 2 mnd siden exuen (var da 6 uker på vei) og da er det vel ingen hcg igjen vel? tenkte om jeg plutselig tester falsk positiv. har hatt tantebesøk for 1 mnd siden og gurimalla for en helvetestante det var da. Hu var skikkelig sinna for å si det sånn....

Nå føles det som hu er på vei hele tiden. Hadde sporblødning da jeg var på do i 11-tiden, men nå i 13-tiden var det ikke mere blod da jeg tok ut tampongen. Helt blank var den....

Har hatt vonde pupper de 3 siste dagene og jaggu kommer det pittelitt melk ut av de også sånn helt plutselig i dusjen! Har jo ikke hatt melk i puppene uansett hvor mye jeg har klemt siden jul tror jeg. Var jo ferdig å amme for 1 år siden....

 

høh, denne kroppen driver og tuller fælt med meg om dagen....

Lenke til kommentar

IKM er i dag og ingenting har skjedd enda, men i følge Vibeke så kan mensen bli forsinket med opp til 3 dager når en har brukt Pergo. Føler på meg at den kommer egentlig. Det er jo kun 3pp etter operasjonene, men er så innmari lei og følte liksom at Pergo skulle være redningen.

 

 

Lenke til kommentar

Det ser vist ut til at jeg blir den eneste her i gjengen som ikke er gravid........shit så kjipt.

Lenke til kommentar

isj, Storepus! får håpe det klaffer snart altså!!! Det kommer det til å gjøre!!! jeg føler det på meg!

 

Maddemor - hvordan gikk det hos legen i dag? Hva sa han? Jeg fikk forresten ut all min hcg av kroppen i løpet av 10 dager eller noe sånt. men det er jo veldig veldig individuelt da. så det hjelper nok kanskje ikke så mye. men tenkte jeg skulle si det likevel :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

JEG ER GRAVIIIID:) Legen mente at side alt fosteranlegg i egglederen ble fjerne og at jeg hadde utskrapning i tillegg, var hun ikke i tvil om at alt hcg var ute av kroppen bare få dager etter operasjonen. Testen hadde visst slått ut i positiv med en gang på legekontoret, så de mente at jeg trengte ikke å måle hcg. Men jeg ga meg ikke, så jeg fikk ta blodprøve og måle det så har gyn svar til meg på mandag. Hun trodde heller ikke at det var sjangs for ny exu nå, siden den egglederen jeg har igjen var veldig åpen og fin osv. Så nå får jeg vel bare venne meg til tanken på at jeg er gravid igjen:) Er så uendelig glad akkurat nå! Tenk; vi som har gått på runde etter unde med pergo for å få EL og nå har jeg plutselig EL helt selv jeg...... Helt utrolig!!!!

 

Nå håper jeg at Storepus også får noen hyggelige nyheter snart for det fortjener du virkelig! Får dårlig samvittighet over å buse ut min voldsomme glede her, men dere er liksom så inn i historien min nå også da. Sender deg masse varme tanker og trøsteklemmer!

 

Stooor klem

Lenke til kommentar

Annonse

Oj, oj, her skjer det ting må jeg si.

Gratulere Maddemor med å ha blitt gravid lenge før høsten :) Veldig koselig å høre. Når man minst venter det skjer det..

 

Gratulere Lillemor med ei sprellende jente på vei :) Tenk halvveis allerede. Når er det du har termin?

 

Storepus. Har ikke mensen kommet enda, så er det jo enda håp. Krysser fingre. Du måtte jo dessuten gjennom diverse komplikasjoner, så er jo ikke så lenge siden du fikk begynt å prøve igjen. Tok meg 4-5 pp.

 

Lever ikke for øyeblikket på solsiden av graviditetslivet. Har blitt mer og mer kvalm, og er nå sykemeldt ut uka. Håper det gir seg snart. Skal på bryllupsreise om to uker, så håper inderlig det blir bedre til da. Tror ikke man får igjen noe når det er sykdom grunnet graviditet, så må vel stavre meg avgårde på ferie uansett hva..;) Men jeg har jo ventet og ventet på å bli gravid, så må vel bare være glad for at kroppen jobber og står på med bønnespira :) 8 uker i morgen :)

 

Venter i spenning på nytt fra storepus nå :)

Lenke til kommentar

Jo tusen takk:) Klarer ikke helt å skjønne det ennå jeg da.... Tør liksom ikke slippe gleden fullstendig løs før jeg har vært tilbake hos gyn på mandag. Men da får vi jo bare sett om fosteret er plassert inn i livmoren, det er jo for tidlig å se hjerteslag. Så jeg tror jeg skal mase meg til en ekstra UL for å se hjerte i alle fall og helst en ekstra kontroll i uke 12 også. Jeg har jo så mye tull med det underlivet mitt, at jeg regner med at det er ok for gyn også:

delt livmor, deformert livmorhals, pco for å nevne noe.....

Hadde kontroll hver 8.-10 dag fra uke 7-13 da jeg gikk gravid med prinsen vår, for å passe på at han utviklet seg normalt:) Og så var det UL i uke 17, 20, 25, 30, 35, 39. Var jo veldig kjekt å se han så ofte da og alt gikk jo bra sist, så da satser vi på at det går like strålende denne gangen også:)

Lenke til kommentar

Storepus, så kjipt! Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg. Hjelper kanskje ikke å høre at "det går sikkert bra til slutt" akkurat nå...?!?!? kanskje du skulle tatt en liten prøvepause i sommer, og prøvd å ikke tenke så mye på alt dette styret??

 

Maddemor, så utrolig gode nyheter fra deg! og det virker jo som ikke du heller akkurat har hatt oddsen på din side med masse problemer osv. håper du får like bra oppfølging denne gangen da. høres jo helt supert ut! jeg fikk bare to ganger egentlig, jeg. en ul i uke 6 og en i uke 8. og så maste jeg meg til en ekstra i uke 12 ;) og etter det følger jeg bare helt standard prosedyre. Men, jeg har

 

Hurra - tror du kan prøve deg med en legeattest, men tror da legen må skrive en annen grunn i tillegg til graviditeten... Kvalme er utrolig slitsomt altså! og hvis dere skal til et varmt sted, så kan vel kanskje det være litt slitsomt hvis du er kvalm...

 

Jeg har fått litt bekkenløsning, og synes det er litt kjedelig. Jeg prøver så hardt jeg kan å ignorere det, men nå merker jeg det mer og mer. det er også litt kjipt altså. håper virkelig ikke det blir verre enn det er nå. for det er slitsomt å gå rundt å ha vondt hele tiden... Men det klarer likevel ikke å ødelegge det gode humøret jeg har om dagen da ;) skal nok mer til enn det ;)

 

Lenke til kommentar

Ånei, jeg gir meg ikke så lett :-0 Jeg blir egentlig ikke ordentlig skuffet lengre heller. Ble bare litt sånn ekstra spenning pga Pergoen. Pergo i seg selv gjør meg jo ikke gravid, men psykisk så legger en veldig stor lit til at det skal gjøre underverker. Dessuten er det rett som dere sier, det er kun 3pp siden alt det kjipe så jeg har ingen grunn til å klage sånn sett. Vi kommer til å stå på som bare det frem til august og så får vi se hva Dr. Gyn sier.......... Men i og med at jeg ikke blir gravid og er huslus og arbeidsløs fra 1. september så blir alt liksom verre enn det det trenger å være.......

 

Selv om jeg er den som ikke er gravid i gjengen her så er jeg innmari glad på alles vegne. Dessuten så kan jeg drikke utepils og vin nok for dere alle sammen :-)

 

PS: På mandag drar jeg på ferie og det skal bli deilig.

Lenke til kommentar

Kjære Storepus! Du har all rett og lov til å være lei deg når den ene etter den andre her inne hyler ut at vi er gravide! Det har jeg full forståelse for og vi vet at selv om du er lei deg så er du jo så klart glad på våre vegne.

Jeg syntes liksom det var litt letter å være prøver med pergo jeg, for da var det liksom opp til pergoen og ikke bare meg på en måte. Vet det høres teit ut, men greit å ha noe å legge skylda på også... Jeg håper virkelig at du prøver å nye sommeren litt og bare være kjærester og drikke masse vin og utepils og prøve å pensle tankene over på noe annet.... Det gir i alle fall energi til å starte med ny giv igjen til høsten kanskje? Å være prøvere og ha opplevd det vi har og ikke få det til igjen kan spise en opp innenfra og jeg tror det er viktig å ta litt "ferie" fra hele greia av og til. Dette er jo en altoppslukende "hobby" hvis man kan kalle det det og jeg vet det er mye lettere sagt enn gjort. Men vi er her for deg uansett gravid eller ikke gravid Storepus:)

Du må ha en deilig og avslappende ferie i alle fall!

Stooooooor klem

Lenke til kommentar

Det va synd storepus at det ikke ble klaff på deg denne måneden. Men bare fire uker til neste sjanse ;) Bra du holder motet oppe. Kos deg masse med utepils og vin, hm, kald hvitvin og reker er jo ikke å forakte. Gjelder å utnytte de ikke-gravide fordeler før det er for sent. Hva skjer forresten i forhold til jobb og bolig? Det ordner seg vel regner jeg med? Er jo i hvert fall litt lettere å være på jobbsøking uten å være kvalm og redusert da. Håper det snart klaffer for deg og Storepus :) Og god ferie!

Lenke til kommentar

De fleste som har prøvd å lage barn i en lengre periode vet at å ta en "pause" ikke fungerer. En tenker ikke på noe annet uansett, dessuten har en jo ikke tid å kaste bort. For vår del blir det sannsynligvis IVF i august om vi ikke har klart det på egenhånd. Da prøver vi jo frem til det. Hvem vil ikke heller klare det for egen maskin enn å måtte bruke penger, energi og mye bekymring for om det klaffer på den måten. Nei.........jeg går for naturmetoden. Som sagt er det kun 3pp så absolutt ingen grunn til å klage. Alt ordner seg til slutt. Mitt nye motto er: Enten så går det bra, eller så går det over!

Lenke til kommentar

Du har nok rett i at det er vanskelig å slutte å tenke på disse tingene når man først er i gang! og forøvrig likte jeg ditt nye motto, Storepus ;)

 

Du får nyte iskald hvitvin og utepils så lenge du kan! Jeg skal på skalldyraften imorgen og drikke farris. Hurra for det liksom. Hi hi ;) ;) ;)

 

akkurat nå gleder jeg meg bre til helg! Håper dere alle får en super helg jenter!!!

 

 

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg offisielt tør å rote meg inn på 1. tri igjen og glede meg over svangerskapet! JEG ER GRAAAAAVIIIIIIIID!!!!!!!!! Er så gla så gla så glad! Målte hcg onsdag i forrige uke og var da 5+2 og da var hcg 133. I dag 6+0 er den altså 1028 og gyn var kjempefornøyd og ønsker meg all mulig lykke til:) Skal tilbake til han om 2 uker for ny UL, for det var ikke mulig å se noe i dag, men dette ser ikke ut som en ny exu så langt i alle fall:) hi hi hi hi! Jeg er sååååååå glaaaaaaaad:)

Jeg er helt svett av all nervøsiteten i dag jeg altså! YYYYIIIIIHAAAAAA!!!!!!!!!!!

Tusen takk til dere alle som har vært så snill å støtte meg hele veien og nå tør jeg vel å sende avgårde litt babystøv også:)

**************************************************************************************** ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** ***********************************************************

 

Stoooooor klem:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...