Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren - del 2 -


Storepus - gir ikke opp

Anbefalte innlegg

Hei i gjen jenter :) hvordan går det med dere?

jeg jubler laft og forsiktig for tiden.... Jeg er gravid :D

7+1 i dag, har vært på ul når jeg var 6+3 og den er inni livmora og hjerte banker :) har en meget god følelse denne gangen :)

 

Håper alt går bra med dere.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

 

Vil ønske dere alle en riktig god påske og samtidig fortelle at vi venter en liten en :-) Er 12 +1 i dag!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

leeenge siden jeg har vært her inne nå og hva er det jeg leser???????????????? GRATULERER SÅ MYE TIL DERE BEGGE TOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så utrolig kjekt at det endelig klaffet igjen:))))))))

Må få hære hvordan det går med dere nå da!! ??

Vil gjerne følge dere helt til mål vettu:)

Her er livet forøvrig bare herlig:) Er utrolig lykkelig over våre 2 barn og har bestemt oss for å ikke prøve på flere barn her i gården. 2 friske barn er mer enn vi kunnet håpe på og nyyyter tilværelsen:)))

Stoooor klem

Lenke til kommentar

WOW!!!!!!!! Begge to, GRATULERER! Så utrolig fantastiske nyehter!!!!!

 

Storepus, hvordan går det med deg? Hvordan er formen? Ble du frisk av den sykdommen du hadde? Fortell litt da vel... Har du vært på ul? Hvordan føler du deg? Du må jo være overlykkelig etter så lang tid.....? my godness, jeg ble helt overveldet nå jeg! Har ike vært inne på denne tråden på evigheter, så det var jo bare de beste nyhetene som var mulig å lese!!!!!!!!!!!!!!

 

Selv har jeg det bare fint. Tulla er over halvannet år nå, er ikke en baby lenger men en liten pike med utrolig sterke meninger. Hun er kjempesøt, babler mases og løper rundt og er høyt og lavt dagen lang. har lyst til å lage et søsken til henne, men tanken på ny runde med prøving er utrolig tung, så vi har ikke begynt med noe prøving ennå. kanskje etter sommeren... vet ikke, må som sagt manne meg opp litt. Håper det går bedre denne gangen liksom.. Uansett er det ikke like mye stress nå da, har ihvertfall fått en nydelig datter liksom...

 

Håper alle dere andre også har det bra!!!!!

 

Storepus, gleder meg til å høre mer fra deg!!

Lenke til kommentar

Annonse

Tusen takk maddemor og lillemor. Så fint å høre at alt går så bra med dere begge :) storepus jo her går d kjæmpe bra er 17 uker i morgen, har vært på flere uler så her er alt supert, har så smått bynt å kjenne bevegelsene å d er korslig, skal på ordinær ul 10 juni nå å gleder oss masse :) enn med deg da storepus hvordan går det der m alt?

Lenke til kommentar

En ting til jeg lurte på storepus..... Er du 4 dager lengere enn meg? Eller har jeg telt heilt feil, tenker bare på datoen på ditt innlegg der du forteller at du var 12+1 jeg har jo fåreløbi termin 8 november.... Måtte bare spørre :P

Lenke til kommentar

Hei alle sammen. I dag har vi vært på ordinær ul og var spent og nervøs og litt engstelig. Selv om jeg har hatt mange ul i løpet av svangerskapet så er jeg enda nervøs for at noe skal gå galt. Desto nærmere det er kontroll desto mer stresset blir jeg..... Jeg blir nøye fulgt opp. I starten pga for å se at det lå i livmoren og følge opp at hjerteaktiviteten fungerte. Utover det så har jeg fått kontroller (+ gått privat i angstfulle øyeblikk) for å roe meg ned mer enn noe annet. Får også ekstra oppfølging pga sykdommen jeg fikk i fjor. Går fortsatt på medisiner. Fra og med neste måned blir det ul hver 3 uke for å sjekke fostervekst.

 

Så nå over til det koselige.....vi venter en liten jente :-) Det har ikke helt gått opp for meg enda og vi er vel begge litt sånn.....tenk hvis det blir en gutt alikevel... He he he he! Menstermin har vært 3. november og ultralydtermin ble 4. november så det går jo for det samme! Så det stemmer det lillepernille at vi er så godt som like langt :-)

 

Håper det går bra med alle dere andre der ute!

 

Hilsen Storepus som ALDRI ga opp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gratulere storepus :) så arti m en jente da :) jeg var på ul i dag og fikk vite at vi skal ha en liten gutt :) og termin er 9 november. Så dette blir spennende ja:) dere må ha masse lykke til

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann,

 

Det er lite aktivitet her hos oss, men men :-) Håper alle har det bra etter det som skjedde i Oslo for en uke siden.

 

Lillepernille: du har faktisk termin på bursdagen min :-) Hvor skal du føde?

 

Jeg går jo på vekstmåling hver 3. uke og frøkena veier nå 1070gr (jeg er 26 +1) og hun er helt innenfor normalen. Livmorhalsen viser ingen tegn på å svikte og er lang og fin ;-) Hun har tydeligvis en favorittstilling for hun ligger i samme stilling hver gang; hodet ned, ryggen mot min høyre side og gode spark på min venstre side. Hun er veldig aktiv og det er jeg glad for!

 

Fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei hei, her går alt bra, er 100% sykmeldt pga bekkenløsning å noe legen kalt symfyseløsning, men ellers er alt supert

 

Har en liten krabat som er vældi vældi aktiv i magen og jeg nyter vert sekund av d ;) gleder meg masse og er veldi spent for i morgen skal vi på 3d ul er da 28 + 1 :D

 

Storepus: så arti da hehe det er vel stor fare for at han kan komme på bursdagen din da ja ;) vi har tydlivis noe m 9 tall i familien her, førstemann er født 9 juni å datra vår 19 mai, og onkelbarne til gubben 9 april osv... så d blir spennende. Jeg skal føde på st.olavs, jeg bor og er fra trondheim :D

 

så helt til slutt så håper jeg at alle har d bra etter terroren i juli.

 

Masse hilsner fra meg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei jenter! leeeeenge siden sist nå! Tenkte bare å gi et lite pip, og hør ehvordan det står til med dere gravide? Det er vel ikke lenge til termin nå? Hvordan er formen? håper det går superbra!!!!

 

Vi er igang med prøving på nummer 2 nå, men det er visst ikke enkelt denne gangen heller virker det som. Har nettopp fått påvist PCOS, en hormonforstyrrelse som gjør at det er vanskeligere å bli gravid... Men håper/regner med at jeg får medisiner ganske kjapt så vi kan fortsette med prøvingen, og at det sitter en liten spire om ikke så altfor lenge :) og så har jeg tenkt å se om jeg finner en bra akupunktør her, det funket jo så utrolig bra forrige gang. Savner vibeke nå :)

 

Håper å høre fra dere snart jenter, og masse lykke til med forestående begivenheter!!!

Lenke til kommentar

Annonse

Hei Lillemor + bittelillemor :-)

 

Med meg går det bra, uke 37 nå til uken! Har hatt et fint svangerskap uten fysiske plager. Ble lagt inn på Rikshospitalet i uke 33 pga fare for for tidlig fødsel. Jordmor fant utflating av livmorhalsen og en cm åpning. Sparkepiken fikk lungemodningssprøyter og jeg sengehvile i 5 dager. I uke 34 ble vi sendt hjem igjen. Da ville de ikke stoppet en fødsel, så nå går vi her hjemme og venter. Hverken Riksen eller jordmor tror at jeg kommer til å gå til termin, så vi går her og venter. Synes slutten av svangerskapet er litt tungt, er litt engstelig for at noe skal gå galt nå på slutten. MEN trøster meg med at sparkepiken gir konstant beskjed om at hun har det bra :-)

 

Ja tenkt.....baby nr 2! Kjedelig med PCOS, men heldigvis kan de gjøre mye for å gjøre det enklere for dere å bli gravide. Dere har jo klart det før ;-) Masse lykke til i hvert fall! Jeg tenkte meg tilbake til Vibeke for modningsakupunktur (hvis jeg får lov), det er 1,5 år siden jeg var hos henne sist!

 

Ha en fin høst :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei alle lesere av denne tråden. Jeg oppdaget den først i går kveld, og det tok meg vel over en time å lese igjennom alt. Veldig oppløftende å se at alle som startet tråden for to år siden nå har fått barn eller er gravide. Spesielt hyggelig var det å se på slutten at Storepus snart er klar for fødsel. Fantastisk etter alt du har vært gjennom. Masse lykke til med fødsel, om det ikke alt har skjedd.

 

Selv opplevde jeg en ex-u i juni, fjernet en eggleder, og venter spent på å teste igjen i morgen tidlig. Typisk å lese gjennom mange forum rundt ikm tider. Har opplevd tre SA i tillegg det siste året, så er fylt av frykt, men også håp. Det skal nok bli min tur igjen en gang. Har nemlig ei lita jente på tre år. :)

 

Lykke til til alle som har opplevd en ex.u! Det finnes mange eksempler på at det kan gå bra tilslutt!

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei :)

Lenge siden sist. Skjønner jeg har gått glipp av litt av hvert. To fødsler er vel kanskje nylig overstått. Gratulere så masse, masse til dere begge :) Veldig koselig å høre.

 

Jeg har blitt gravid med nummer to, forhåpentligvis på rett plass, men har ikke fått tidlig ul enda, så litt spent, men håper alt er bra. Er 6+4 i dag. Syns det var lettere å ikke stresse med å bli gravid når jeg hadde ei fra før, så har prøvd å tenke minst mulig på prøvinga, og da tok det ikke sånn alt for lang tid i hvert fall.

 

Lykke til Lillemor med prøvinga og håper du får rask behandling for PCO. Og lykke til Malise med prøvinga, som du ser går det bra til slutt :D

 

Klem

Lenke til kommentar

Hei jenter :) da har jeg fått en herlig liten gutt ;) Han kom i rekordfart den 7 november 2011. en nydli super snill liten guttebass som har fått navnet Eirik. han va 3385 g og 51 cm lang.

Å han e sååå heldi som har så super flinke storesøsken som e sååå stolt over lillebror, å mamman får masse hjelp av gullan min med både bleie skift å mating siden amminga ikke gikk så bra så vart d flaske barn å d e jo veldi gøy for storebror å storesøster at dæm kan få gi flaske.

kos d går med deg da storepus?

 

masse klemmer fra meg til dere andre inn her og masse lykke til Hurra:)

Lenke til kommentar

Hei. Gratulerer med en liten gutt :-)

 

Vår lille sparkepike kom til verden 6 desember, 3285 gr og 50 cm lang og masse mørkt hår! Hadde en fin fødsel selv om halebenet knakk når de måtte hjelpe henne ut med vacum. Vi koser oss masse, men sliter med ammetåke :-) Har aldri før vært distré, men sliter i disse dager......

 

Håper alt står bra til med alle sammen!!! Og masse lykke til, til deg Hurra:)

Lenke til kommentar

Gratulerer så masse til både Storepus og lillepernille med to små! Det er så utrolig fantastisk at vi alle har fått det til til slutt!!! Tulla vår er over 2 nå, og kan sykle på tohjulssykel (med støttehjul ha, hehe), en stor stor pike er hun blitt, og vi koser oss masse.

 

Lykke til med amming og spedbarnstid, prøv å nyte, det går så utrolig fort!!!

 

Og, hurra, lykke til med graviditeten. Går sikkert fint :)

 

Vi har lagt prøvingen bittelitt på vent, da vi skal flytte igjen til neste år, og vi vet ikke hvor ennå. Men er veeeeeeldig klar for ny baby nå, :)

 

God jul til dere også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...