Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren - del 2 -


Storepus - gir ikke opp

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 300 innlegg jenter! Må jo si at målet om at alle ble gravide innen 300 var litt overdrevent, men vi har i hvert fall 2 som klarte det og det er jo kjempe flott

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

He he! ja nå må vi ihvertfall håpe at vi klarer det innen de neste 300 da ;o) Det MÅ vi jo klare!!!

 

fikk akkurat telefon fra fastlegen min! hcg hadde steget fra 486 forrige uke til 6900 denne uken. det så veldig bra ut sa han, la nesten litt over normalkurven! wohoo!!!!! håper det er et godt tegn altså!

 

imorgen er det ul. jeg er jo SÅ nervøs!!! håper på gode nyheter da selvfølgelig! men innerst inne venter jeg nok at de skal si noe forferdelig. men da blir jeg nok bare veldig positivt overrasket hvis han faktisk har gode nyheter til meg ;o)

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært på UL jenter!

 

Og den lille spiren ligger MIDT i livmoren, og han synes han så at hjerter slår, selv om det er veldig veldig tidlig. Så dr.gyn sa det så veldig bra ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Er bare SÅ lettet akkurat nå. da er det bare å satse på at det går bra videre og at dte ikke skjer noe med spiren. skal tilbake om to uker igjen for å sjekke en gang til. er veldig deilig å få oppfølging. han sa at jeg egentlig bare trenger å komme en gang til, men jeg skal mase meg til en ekstra sjekk har jeg tenkt. ;o) bare for å føle meg litt trygger eliksom.

 

men nå føler jeg kanskje at jeg kan føle bittelitt glede iallefall! er ihvertfall ikke exu!

Lenke til kommentar

Tusen takk, jenter!

 

nå håper jeg bare at det fortsetter å gå bra, OG at dere snart også får en spire som sitter på helt riktig sted og som klorer seg fast!!!

Lenke til kommentar

Annonse

Hallo jenter. stille her nå.

hvordan går det med dere?

 

Jeg har det fortsatt bra. snart 7 uker. ingen tegn til at noen er galt fortsatt. det er jo ganske deilig. men klarer fortsatt ikke slappe helt av på at ting kommer til å gå bra da. er jo 5 uker igjen til jeg er 12 uker.. Men skal jo på ny ul om en uke, og hvis jeg får se hjerte slå og sånt, så kanskje jeg kommer til å bli bittelitt mer optimistisk......

 

Håper å høre fra dere snart, jenter ;o)

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har vært borte en uke på konferanse og har ikke hatt tid til å titte innom her på godt over en uke! Har jobbet som bare det, deilig egentlig. Unngår å stresse og tenke for mye :-)

 

Det er godt å høre at du er ved godt mot Lillemor, du skal se dette går rette veien. Når er neste UL? Og ikke minst, hvordan har du det og hvordan føles det?

 

I morgen er det 4 uker siden siste hystereskopi så nå håper jeg mensen snart kommer. Da er det full rulle fremover ;-o

Lenke til kommentar

Hei Dere!

Jeg har vært på ferie en uke...deilig..og er straks 14 uker langt kommet..så det føles bra..formen er og blitt bedre de siste ukene...

Så bra Lillemor at UL har vært fin..det er kun promille sjanser for at noe skulle gå galt nå....når man har sett bankende hjerte etter uke 6-7.

Nå er det bare å krysse fingrene for deg Storepus og Hurranei!

 

Det kan fort gå godt!

 

 

Lenke til kommentar

Hei hei jenter! så deilig med ferie og litt avkobling fra hverdagen da!! jeg har sittet her og kjedet meg og lurt på hvorfor ingen har skrevet. hihihi.

 

Storepus, tipper mensen snart kommer hvis du har vært hos vibeke. hun fikser syklusen din, det er jeg sikker på ;o) så nå får vi håpe at spiren setter seg fast på ordentlig måte neste gang! Du blir jo ihvertfall fort gravid - det er jo faktisk en veldig stor fordel da!!!

 

Babysugen, så heldig du er som er 14 uker! gleder meg til jeg kommer dit ;o) (*bankibordet*). Gikk det greit å være på ferie? Var du i utlandet? merker jeg er litt shaky ift å reise på ferier langt bort... Men har jo lyst til å gjøre noe i sommer da!

 

Her i gården har kvalmen og trøttheten kommet for fullt! Jeg kan sikkert sove 15 timer i døgnet, og jeg er SÅ kvalm. det går faktisk helt greit å komme seg opp om morgenen, og greit å være på jobben (bare jeg småspiser litt frukt eller kjeks inimellom), men når jeg kommer hjem blir jeg helt slått ut ;o)

 

Selv om det er litt slitsomt å være så kvalm og trøtt, tar jeg det jo som et veldig godt tegn! jeg var ikke i nærheten av å være så dårlig de to forrige gangene.

 

På torsdag skal jeg på ny UL. det blir jo SÅ spennende. hvis det går bra denne gangen, skal jeg nok kanskje begynne å føle meg bittelitt tryggere på at ting skal ordne seg ;o)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har også vært borte på kurs forrige uke, og hatt en avslappende kjærlighetsweekend på hotell etter det. Tror det begynner å nærme seg eggløsningstid nå, men syklusen er ikke helt forutsigbar, så er vel bare å stå på ;) Har forsåvidt ikke noen stor tro på denne måneden, men man vet jo aldri..

 

Høres ut som det kommer til å gå veldig bra denne gangen for dere Lillemor og Babysugen :) Og snart er vel storepus igang med prøving igjen og :)

Lenke til kommentar

Gratulerer med mensen Storepus! (En rar ting å si merker jeg ;o)

 

Jeg har vært på UL idag!!! OG: jeg SÅ hjertet banke, jenter! Det var STORT altså! nå er jeg bare SÅ utrolig glad. Nesten ubeskrivelig. Hanche sa at jeg egentlig ikke trenger å komme på flere kontroller, at dette kommer til å gå helt fint. Men jeg maste meg til en ekstra kontroll i 12. uke da ;o) bare for å være på den sikre siden liksom.

 

Så nå har jeg tenkt å slippe gleden løs. Nå tror jeg faktisk at det komemr til å gå bra, og at jeg skal bli mor rundt 20. november i år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Et stort gledesrop fra meg!!!

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Ja det er jo ikke så ofte en gratulerer mensen liksom....he he he.

 

Gratulerer så utrolig mye og en kjempe klem fra meg til deg. Det er utrolig stort å se et lite bankende hjerte...........jeg har ikke selv opplevd det, men skal en vakker dag!

 

Et lite novemberbarn er bra, er novemberbarn selv :-) Tenkt for en flott jul dere får, en splitter ny liten familie. Jeg blir nesten litt rørt jeg......

 

Når tør du fortelle det til folk da?

Lenke til kommentar

takk takk, Storepus. Jeg synse det er utrolig stort og rørende selv jeg! Etter SÅ lang tid og så negative opplevelser blir jo gleden desto større!! Nå føler jeg at jeg faktisk kan begynne å relatere til det. og da blir det jo ganske overveldende da!!!! Som du sier, sannsynligvis har vi et lite barn når det blir jul igjen. det er jo helt rart å tenke på!

 

Du skal se du snart får se et bankende hjerte du også!!!! Nå er det din tur, Storepus!!!!!!!!

 

Uansett... føler meg jo da litt sikrere nå, så jeg tenkte at jeg så smått skulle begynne å lette på sløret og fortelle den store nyheten ;o) Til nå har jeg kun sagt det til foreldrene mine (og svigers), den ene søsteren min, og én venninne. Men nå tenkte jeg at jeg kan fortelle det til folk når jeg møter dem. Gidder jo ikke akkurat skrive dt på facebook heller liksom ;o) Er jo hyggelig å fortelle folk det personlig synes jeg. Og litt deilig også, for til nå har jeg faktisk unngått en del sosiale situasjoner pga at jeg IKKE har ønsket å fortelle noe, og pga at ALLE hadde skjønt det hvis jeg plutselig ikke skulle drikke på en fest f.eks. Da er det bedre å finne på en unnskyldning og ikke dra ;o)

 

Hurra!

 

 

Lenke til kommentar

Du går en fantastisk spennende tid i møte. Lov og hold deg her hos oss :-)

 

Jeg og sambo reiser til Spania i morgen tidlig for en uke. Det skal bli deilig. Skal pakke med meg mange EL-tester. Spennende å se om EL kommer som vanlig eller om den er tidlig eller sen. Rart å tenke på at vi er igang igjen etter så mye som har skjedd.....

 

Ønsker dere alle en riktig god påske.

 

 

Lenke til kommentar

Skal absolutt holde meg her hos dere ;o) ;o)

 

Ha en kjempefin ferie, Storepus. Høres fantastisk ut med en Spania-tur. og lykke lykke til med EL ;o)

 

God påske til dere andre også ;o)

 

Jeg skal til fjells og sitte i solveggen og spise appelsin og kvikk lunsj og lese bok ;o) blir deilig det!

Lenke til kommentar

Hei, hei jenter.

Ja, nå er det lenge siden jeg har vært her inne.

Har fortsatt ikke noen spire, men det går ganske bra sånn egentlig.

Hadde min første dobbel-kur med pergotime og hadde da eggløsning, men med en mann som jobber turnus med nattevakter, så ble det ikke treff da. Men ska begynne på ny dobbel-kur på onsdag og da får mannen en sykemelding, så da håper vi den sitter :)

 

Ellers så giftet vi oss på fredag den 03.04.09

Hadde en fantastisk dag. Et lite og flott bryllup.

 

Så vil jeg bare få ønske dere alle sammen en riktig God Påske og gratulerer så mye til dere som har spiren på plass.

 

Vi andre kommer etter :)

Lenke til kommentar

Hei alle dere!

 

Lillepus: nå må du bare nyte svangerskapet framover...dette går veien!!

 

Storepus: lykke til med spaniatur og øving og prøving, he,he :D

 

SUKK: Gratulerer med giftermål!

 

HurraNei: Lykke til med prøving du og...det ordner seg til slutt for snille jenter!

 

Jeg nærmer meg 15 uker og ultralydscreening...håper at spiren ser frisk og normal ut, ellers kan det være det samme om gutt eller jente...blir glad uansett

 

God påske da jenter!

 

Jeg har jobbepåske :(

.

 

 

Lenke til kommentar

Sukk: Gratulerer med giftemålet! Så koselig!!!! og veldig hyggelig å hrøe fra deg igjen også. håper det klaffer på neste pergo-kur ;o)

 

Babysugen; så bra at alt går bra med deg og den lille! Er du i OK form også? Blir spennende md UL! Lykke til med jobbpåsken!

 

Imorgen reiser vi til fjells. det skal bli kjempedeilig. Gleder meg til å komme litt ut av byen. håper på bra vær selv om værmeldingen ikke er den ebste. uansett blir det bare deilig med ordentlig påskeferie ;o)

 

Kos dere masse i ferien jenter! snakkes snart!

Lenke til kommentar

Hei folkens.

Gode tider her på tråden for tida :)

 

Gratulere Sukker med giftemålet! Jeg tar gjerne imot bryllupstips!

Så bra at alt var vel Lillemor med lille jr :) Og det samme til deg Babysugen :) Og at du Storepus er i gang med syklus igjen.

 

Ikke noe nytt herfra. Lange menssykluser, så enda over ei uke til

jeg vet om noe kan ha skjedd denne gangen. Klarer aldri komme i gang med EL testing heller, så vet ikke om vi har truffet på dagen, men har prøvd annenhverdag trikset ;) Kan man forresten få mensen uten å ha hatt EL i mellom?

 

Jeg skal ha bypåske sammen med de høygravide (så bare digre mager i byen på lørdag).

 

Gratulerer, lykke til og god påske til dere:)

 

Lenke til kommentar

melder meg inn her jeg... har akkurat kommet hjem fra kikkhulloperasjon på sykehuset... var svangerskap utenfor livmoren...

er det neon av dere som har blitt gravide igjen etter exu?

Lenke til kommentar

Hei hei jenter!

 

hvordan har påsken vært? Håper dere har hatt det fint alle sammen! Jeg har hatt det utrolig deilig på fjellet. slappet av og gått turer og kost meg. Formen har faktisk blitt littegrann bedre også, kvalmen er der fortsatt men den er ikke like konstant og sterk som den har vært. Og da orker man jo litt mer, og dte er deilig.

 

Bare Adine, velkommen til oss.Vi vet alle hvor kjip opplevelse det er å ha en exu. håper formen din er litt bedre igjen nå?

 

Av oss her på tråden er det to som er gravide igjen akkurat nå. Så forhåpentligvis ordner det seg fint for deg også!!

 

 

Lenke til kommentar

tusen takk for svar :) Hvor fort ble dere grabvide etter xu??

 

Formen begynner å bli bedre, men miste masse blod under operasjonen, så spiser jerntabletter til den store gullmedaljen!

 

Heldigvis har jeg fått mye støtte av venner/familie/samboer :) Er det mulig å bli gravid igjen før man blør den første gangen??? har på følelsen at jeg blir gravid fort igjen... tror kanskje jeg trenger den følelsen også... hehe...

Lenke til kommentar

For meg tok det vel fire-fem måneder før jeg ble gravid igjen. Men det er jo veldig individuelt selvfølgelig. Jeg tror uansett man blir gravid når kroppen er klar igjen. jeg fikk beskjed av legen om å vente minst en syklus før man begynner å prøve igjen. Tror man kan ha godt av det, ikek minst at man blir litt sterkere psykisk, en exu er jo en stor belastning!

 

Bra du får mye støtte. det trenger man i en sånn tid!

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...