Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren - del 2 -


Storepus - gir ikke opp

Anbefalte innlegg

Denne gravide har det fint! Er mye mindre kvalm nå, og det er jo bare SÅÅ deilig! Er derimot veldig slapp og sliten om dagen, men det tror jeg er bare pga pollensesongen. Så jeg håper at når bjørken er ferdig sprunget ut, at jeg da skal være i super form igjen ;o)

 

I helgen har jeg tenkt å gå ut og kjøpe en liten babyting faktisk ;o) Lovte meg selv at jeg kunne gjøre det hvis jeg kom over 12 uker. det skal bli kos!!!! må kjøpe gave til en annen venninne som akkurat har fått barn også, så det passer jo fint ;o)

 

Så - som dere forstår er alt veldig bra her.

 

HurraNei: nå er det vel best å bare fokusere på bryllupet og kose deg max! Du må glede deg - jeg synes den dagen var HELT fantastisk!

 

sukk; synd at du ikke har det så veldig bra. men håper ting løser seg etter hvert!

 

Storepus: du har jo vært utrolig sterk gjennom hele denne perioden, så du skal se ting order seg til slutt for deg også. og det kan jo hende at litt forandring i livet ditt er positivt også? hvis du flytter vestover har du kanskje mer familie i nærheten osv?

 

uansett - dere får ha en fin helg så lenge!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei alle!

Denne gravide har det bare bra!Har nå vært på ordinær UL og har fått termindato 290909, det ser ut til å bli en gutt. Jeg begynner å bli tung, men kjenner mye spark i magen, så er fornøyd.

 

snakkes snart.Lykke til med bryllup og EL dere andre.

 

Klem

Lenke til kommentar

Gratulerer til dere gravide med at svangerskapet forløper seg uten problemer. Må være deilig å føle seg tryggere desto mer tid som går! Jeg missunner og unner dere det ;-) Stas med en gutt da Babysugen, har dere navn klare? Vil du Lillemor vite hva det blir?

 

Hos meg går det veldig opp og ned, alt fra deppa og trist til fornøyd. Høres veldig manisk ut, men dere vet hvordan det er :-)

 

Vibeke er nå veldig fornøyd med meg og tror at det kommer til å gå bra rimelig fort. Så nå har jeg gått fra å ha deprimert livmor til desperat livmor...............jeg må bare le :-0 Kvinner som har hatt flere aborter og som får sterke pms smerter rett etter mensen har en deprimert livmor fordi hun vil så gjerne ha et befruktet egg! Denne mnd hadde jeg EL på dag 10 så hun er virkelig klar og kroppen kaster ut eggene tidlig i syklus. Jeg personlig er dritt lei, men lover å ikke gi opp!

Lenke til kommentar

Så gøy med UL, babysugen!!! Og gøy med en liten gutt også da ;o) Var det forresten stor forskjell på den terminen du trodde det var og den du fikk nå på UL?

 

Storepus, kjenner igjen den "maniske" følelsen ;o) Men du skal se at vibeke får rett, hun er jo så flink!

 

Jeg vil absolutt vite hva det blir når jeg skal på UL! er jo såå nysgjerrig allerede nå jeg ;o) Igår var jeg i babybutikk for å kjøpe gave til venninnen min, og da kjøpte jeg en bitteliten body til min lille spire også. Men ALT erj o tilpasset enten gutter eller jenter nesten, ihvertfall på benetton. så det var ikke så mye jeg kunne kjøpe akkurat. Men sikkert greit også, at jeg ikek går helt berserk allerede nå liksom ;o)

 

Nå har jeg forresten begynt å fortelle folk på jobben, og det er litt deilig! tenkte egentlig å vente litt lenger, men nå har vi faktisk bestemt oss for å flytte til utlandet, og da måtte jeg nesten si fra!! Mannen min har fått jobb i Asia, så vi flytter dit rett over sommeren, og så skal jeg ha hele fødselspermisjonen der!!! Så nå er det plutselig veldig mange ting på en gang ;o)

 

 

Lenke til kommentar

My God Lillemor........Asia!!!! Det høres jo helt sykt ut. Bamsemums i magen og fødsel og permisjon i Asia. Skal si mye skjer på en gang. Flytter dere for godt eller for en periode? Min første reaksjon var at jeg kommer til å savne deg, men heldigvis har de internett i Asia også ;-)

Lenke til kommentar

I know!! det er ganske vilt egentlig ;o) planen er å være der for 2 år, og så kommer vi hjem igjen ;o) har ingen planer om å flytte dit permanent nei. bilr mer bare et lite eventyr i livet forhåpentligvis ;o)

 

Jeg skal love deg at jeg sikkert kommer til å være enda mer aktiv på BIM etter at jeg kommer dit, ihvertfall i begynnelsen, når jeg føler jeg meg totalt lost and confused ;o)

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Hei igjen jenter

 

vil bare ønske dere en god langhelg ;) håper dere alle skal ha fri og kose dere! Det skal jeg!

 

Håper dere alle har det bra!

 

Jeg har det veldig fint nå - magen har plutselig begynt å vokse litt mer, og det er veldig stas!! Blir litt mer "virkelig" liksom, når man begynner å se og kjenne det på magen! gøy gøy ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei jenter.

Ei stund siden sist da det går i heftig bryllupsplanlegging her, da det er hagefest i dag og bryllup i morgen. Litt stressa.

 

Har fått en veldig svak blå strek på testdelen av graviditetstesten i dag på sånn billigtest. Det står prøv igjen om 48 timer. Kanskjed gravid??:) :) Veldig usikker hva jeg skal gjøre i forhold til drikking i bryllupet. Da det ikke akkurat er noe å annonsere at jeg muligens kan være gravid, men det vites ikke.. Har man felles blodbane med fosteret i det man kan få positiv test?

 

Håper alt står bra til med dere!

Lenke til kommentar

Hei Adine_prøver_igjen: Jeg har fjernet en eggleder, men har begge eggstokkene. Fjernes en eggstokk så vil den gjennværende produsere egg og mensen vil være regelmessig (hver mnd). Når det nærmer seg eggløsning så er det den eggstokken der egget modnes først som slippes. Har en da kun en vil den ta over og virke for begge.

 

HurraNei: Gratulerer med vel overstått bryllup! Håper det var en fantastisk dag! Har du testet på nytt?????

 

Status hos meg er INGENTING. Fikk mensen i forrige uke selv om jeg allerede et par dager etter eggløsning var rimelig sikker på at den satt. Men kroppen min vil så gjerne at den går helt amokk. Har nå begynt på en dobbel kur med Pergo så får vi se..........

Lenke til kommentar

Jeg er gravid!!! Hurra!!! Og ikke nei, denne gangen (foreloepig i hvert fall). Fikk bekreftet det hos legen i dag. Absolutt beste bryllupsgave!! Har hatt et veldig fint bryllup i helga ogsaa. Saa for oeyeblikket smiler lykken. Haaper bare det gaar bra denne gangen. Foele ikke at noe er galt foreloepig i hvert fall. Er i femte uke naa, og skal paa ultralyd onsdag i neste uke for aa sjekke at det er paa rett plass. Begynte bare aa graate etter at jeg hadde vaert hos legen, ble saa glad:)

 

Haaper det klaffer for deg ogsaa Storepus i maaneden som kommer!

 

Lillemor hoeres spennende ut med permisjon i Asia da! Dere faar sikkert mye besoek av familie som vil se den lille da :)

 

Hurra, fra meg :)

Lenke til kommentar

Gratulerer så masse Hurra:-). Det er jo verdens beste gave! Blir spennende å dra på UL for å se om alt står bra til!

 

Da har vi 3 av 5 gravide..............

Lenke til kommentar

Næmmen så koselig da, Hurra :-) Gratulere så mye :)

 

Staus her: Har da akkurat avsluttet min 5. pergo kur og går nå egentlig bare å venter på mensen. Tru ikke det klaffet i det heeeletatt denne mnd :(

 

Den 4.juni skal jeg på kontroll på gyn, så da blir det vel lagt en liten slagplan for videre prøving (håper jeg da )

 

Da er det bare oss 2 igjen, Storepus... Vi får heie på hverandre :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Vi to er i litt samme situasjon SUKK. Jeg har nå begynt på min første Pergokur og skal forsøke to runder med en pausemnd. Om jeg ikke blir gravid innen august så setter gyn igang IVF prosessen. Jeg synes det er litt nifst, men jeg blir eldre og vi har tross alt holdt på i snart 2,5 år.

 

Jeg heier på oss begge. Snart er det vår tur!

Lenke til kommentar

Hurra: GRATULERER!!!!!!!!!!!!! Gratulerer med overstått bryllup, og gratulerer med positiv g-test! så utrolig fantastisk! Det er jo virkelig den perfekte gaven!!!!!!!! Hurra!!! Bilr spennende å høre hva legen sier da på første UL. Da jeg var på UL i uke 5-6 (husker ikke akkurat når det var), kunne dr.gyn se at den lille prikken (for det er bare en liten prikk) lå på riktig sted - og det var veldig betryggende ;) det gjør den sikkert hos deg også ;) Du får uansett holde oss oppdatert!!!

 

Sukk og Storepus - forstår godt dere er ganske lei nå! Dere er utrolig uthodlende må jeg si! men snart sitter den for dere også!!!!!!

 

Vi har vært på deilig langhelg-ferie - det var sååå deilig! bare avslapping og kos. og formen er jo såå mye bedre nå, så akkurat nå er liksom alt litt rosenrødt ;) Nå tør jeg endelig slippe gleden litt løs og faktisk tro at dette skal gå bra (bank i bordet - er jo mye som kan skje fortsatt...), og den tanken er jo bare utroilg koselig!

Lenke til kommentar

Ja, jeg får vel melde meg inn her jeg også da...

Har lest gjennom hele tråden og dere virker som utrolig koselige jenter:)

Gratulerer så mye til de gravide! Dere gir i alle fall håp til oss andre.

Kan jo presentere meg kort:

32 år, bor på sørlandet, sambo og vi har en gutt på 2 år som vi brukte 18 pp på å få til. Klaffet da med 2. runde dobbel pergo. Begynte på pergo i aug-08 for å lage en liten søster eller bror og fikk endelig klaffe etter 8 pp nå i påsken. Gleden var stooor og vi skulle få en liten julenisse 17.12.09. 21. april fikk jeg intense smerter og kom meg på sykehuset og de konstanterte exu og sprukken eggleder. Mistet eggelder og eggstokk på høyre side og gyn sier at venstre side er frisk. Har hatt et helvete psykisk, men begynner så smått å stable meg på beina igjen nå. Nå blir det prøvepause frem til høsten på oss. Gyn vil ha meg på pergo igjen, men vi må vente til ferien er over slik at han kan følge meg nøye opp. Det er faktisk helt greit.

Så får vi prøve i 6 mnd med pergo før evt IVF.

I mellomtiden er vi nå bare kjærester og det er faktisk litt godt å ikke stresse med baby akkurat nå. Det som skjer det skjer....

Eneste er at jeg gruer meg litt til den frykten jeg skal gå med neste gang jeg blir gravid.... Hva hvis det skjer igjen?

Nå har jeg ikke vært på etterkontroll på sykehuset ennå, men 22. juni skal jeg det og da håper jeg at jeg har fått litt mere svar...

 

Ja, det var jo litt om meg og så håper jeg at jeg kan få henge litt med dere jenter:)

 

Klem

 

Lenke til kommentar

Takk for gratulasjoner :) Veldig koselig aa tenke paa at noe er paa gang i magen. Har litt vondt, og er litt varm i magen, men ikke saann som sist. Saa satser paa det ikke blir en ny exu i hvert fall. Faar vente taalmodig til neste uke med aa faa sjekket det. Ingen kvalme saa langt.

 

Velkommen Maddemor til traaden. Trist du skulle havne her, men kan vaere fint aa holde sammen :) jeg har i hvert fall hatt mye troest i aa lette mine sorger paa traaden (og gleder). Det som er betryggende naar man blir gravid etter tidligere exu er at man faar ekstra oppfoelging, og tidlig sjekket at alt er paa plass der det skal. Saa da faar man i hvert fall gjort noe med det tidlig hvis man skulle vaere saa uheldig aa oppleve det igjen.

 

Har en god foelelse om at alle paa traaden kommer til aa bli gravid om ikke saa lenge :)

Lenke til kommentar

Hurra for Hurra ;) jeg hadde også ganske mye vondt i starten, med ganske masse "murringer" som kunne kjennes litt som menssmerter. tror det er helt vanlig. og jeg ble heller ikke kvalm før sånn uke 6-7. så i starten føltes det egentlig mest som jeg gikk rundt og hadde pms synes jeg å huske ;) Men jeg hadde ganske ømme pupper da. (og det blir bare verre.... nå hender det jeg våkner om natten av at jeg kommer borti puppene...)

 

Maddemor: Trist at du også skulle havne her! får håpe du fort blir gravid igjen ;)

 

Nå har jeg offisielt fått kul på magen. det er bare så utrolig stas!! nå ser jeg faktisk gravid ut, og det ser ikke bare ut som jeg har lagt på meg litt på magen liksom.

 

Håper alle dere andre har det bra også!

 

Ha en kjempefin pinseferie!

Lenke til kommentar

Gratulerer Hurra!!! Dette lover godt for dere som enda ikke er blitt gravide...det kommer til å ordne seg for oss alle.

Jeg er nå 24 uker gravid og svær som en liten flodhest, er lei av spørsmål om ikke det snart er dags...fatter ikke at jeg skal kunne bli mye større...har gått opp 11 kg...hvor skal det ende...begynner å få vann i kroppen, ringer og sko går ikke på meg...ryggen skranter og blodtrykket stiger...håper ferie nå snart gjør meg og mini godt slik at jeg kan ruge en stund til...

 

Lillemor: nå har du vel begynt å bruke mammabukser da??? Jo høyere de er jo bedre synes nå jeg.

 

Tvi tvi dere andre, tenker på dere og krysser fingre og tær.

Lenke til kommentar

Vi får satse og håpe at det ordner seg for oss alle. Denne måneden skal det ikke stå på innsatsen i hvert fall. Jeg har gått på dobbel Pergokur og vi har stått på som bare det :-) Jeg må si at jeg aldri har hatt så smertefull eggløsning som denne mnd med Pergo. Følte jeg verpet strutseegg....... Jeg er egentlig ikke så positivt innstilt det å bli gravid lengre selv om vi kun er på 3pp etter alt det kjipe. Jeg sitter med en følelse av at jeg hver mnd har eggløsning på venstre side og der finnes det ingen eggleder............lite vits å stappe kroppen full av hormoner når det ikke finnes en eggleder til å fange opp egget. Jeg ser egentlig for meg at det blir IVF. Jeg vet at jeg ikke skal ta sorgene på forskudd, men er så lei av å bli skuffet, lei av å bruke utallig med penger på akupunktur, vitaminer, eggløsningtester og håpe at noe skal skje. Skjer det så kan det jo gå galt igjen, har jo ikke akkurat hatt hell til nå........Æsj....

 

Jaja, det var min klaging for i dag........

 

Jeg er så glad for dere som har blitt gravide og det er godt å høre at det går bra med dere alle!!!

Lenke til kommentar

Hei, hei alle sammen.

 

Ja, da har vi vært inne på kontroll på gyn.

Å det gikk jo som det måtte gå det.. Ny lege og nye tim ble avgjort.

Vi får ikke mere hjelp!!!!!!

Å grunnen til dette er for at mannen min er for gammel (han er 50)

 

De har bekreftet at jeg har PCO, men allikevel får vi ikke den hjelpa vi har krav på når jeg har fått den diagnosen.

 

Så alt er bare dritt!!! ( unnskyld språket)

 

Alle drømmer er blitt borte, alt håp, ALT.

 

Vet jeg er heldig som har verdens skjønneste gutt på 8 år, og tro meg jeg eg så glad for det.

Men det å kunne gi han søsken, får kjenne det å være gravid, lukten av en liten baby får vi vist aldri oppleve igjen.

 

Det er så veldig urettferdig :(

 

Huff, det kom mye ut her :(

 

Er såå glad for deres vegne at dere klarte det :) Masse lykke til, til dere alle sammen.

 

Jeg tar sorgen og skuffelsen og de knuste drømmene med meg og trekker meg tilbake for en stund. Må bearbeide alle tankene.

 

Skal se til dere av og til. Å kanskje, bare kanskje at det finnes et lite håp at vi greier det på egenhand i fremtiden.

 

 

Lenke til kommentar

Hei jenter!

Sukk, så utrolig trist å høre at du får slike beskjeder fra helsevesenet! tror du ikke det er mulig å få en såkalt "second opinion" fra en annen lege? Evt dra til en annen kommune eller en privat lege hvis det kun er ett sykehus der du bor?? jeg synes jo det høres veldig rart ut at du ikke får den hjelpen du har krav på altså!!! og selvfølgelig veldig trist! Håper virkelig det ordner seg for dere!!!! Men som du sier - så er du jo veldig heldig som allerede har en flott sønn da!

 

Storepus, du skal se det funker med pergo ;) Du har jo vært utrolig fruktbar før, og det er jo utrolig viktig mtp å faktisk bli gravid. så med litt ekstra hjelp fra Pergo, så må man jo håpe at det går bra. og hvis det ikke er denne måneden, så har du jo sikkert EL fra den andre eggstokken neste måned..... merker du forresten noe bivirkninger eller lignende av Pergo? bortsett fra smertefull el da... ? Ellers har jeg jo sagt før også at jeg forstår utrolig godt at du er lei da, etter det kjøret du har vært med på!!!!

 

Hos meg går det fortsatt bare bra da. Dere får virkelig si fra hvis dere blri lei av å høre på all "solskinnspraten" fra meg ;) Men igår var jeg hos jordmor, og det var utrolig koselig! fikk høre hjertet slå, og samtidig hørte vi at lille knotten sparket! Ble helt myk inni meg da altså ;) og nå kjenner jeg jo livmoren min veldig godt også, så nå er alt plutselig så mye mer virkelig liksom, konkret og kjennbart på kroppen. Og ja, mammabukser er kjøpt inn, ihvertfall én. skal stikke til byen og prøve å få tak i en til i dag ;)

 

ha en fin helg, jenter! håper alle dere andre har det bra også!

 

Lenke til kommentar

Uff, trasige greier Sukk. Mener nå fremdeles du kan klage til fylkeslegen når du ikke får den hjelpa du har krav på. Eller kanskje blir dere plutselig gravid uten hjelp. Det er jo en del som blir gravid etter at de har gitt opp å få barn. Godt du har en sønn i hvert fall, men skjønner godt du ønsker deg flere. Håper det ordner seg til slutt :)

 

Litt i kontrast da så gikk det veldig bra på ul på onsdag. Var litt ekkelt å være tilbake der jeg sist måtte inn til hasteoperasjon, men måtte vente i over en time før det ble min tur, så da forsvant i hvert fall nervøsiteten etterhvert som jeg ble mer irritert av å vente...

 

Det lå et lite knøtt i livmora, hjertet slo og alt så veldig bra ut i følge legen :) I forhold til din bekyming Storepus så kom egget mitt fra eggstokken der jeg ikke har eggleder, men det er ikke noe problem for egglederen å nå til begge sider. Veldig glad og litt kvalm, og både mage og pupper vokser :)

 

Håper det går bra med dere andre. Bra med ferietid snart, ja.

 

God helg!

Lenke til kommentar

PS - babysyugen, alt er ikke bare "solskinn" hos meg heller da. har også fått ganske vondt i ryggen faktisk, og det er ganske slitsomt. tror det er en mild form for bekkenløsning, for det varierer liksom litt hvor jeg har vondt. men foreløpig hjelper det ihvertfall å gå tur da, så det prøver jeg å få gjort hver dag. har lagt på meg 5,5 kg hittil.. ;) (trodde egentlig det var mer, jeg - føles ihvertfall sånn!)- føler at flere av de kiloene har lagt seg på puppene, de blir jo bare større og større. håper det ikke fortsetter sånn! Jeg er oppe i str D eller DD nå!!!! Neste stopp er spesialforretninger! Har C til vanlig...

 

Dette glemte jeg å skrive i det forrige innleggen, siden jeg fortsatt er så glad etter jordmoren igår ;) ;) ;)

 

 

Lenke til kommentar

Uff, storepus; jeg skjønner frustrasjonen din, men dette skal du få til! Sånn er det bare!!:)

 

SUKK; dette høres da urimelig ut.... Det må da vel være kvinnens alder som avgjør om man får hjelp eller ikke.... Har dere vurdert å søke hjelp i det private?

 

Lillemor; så koselig med solskinnsprat atte:) Du gir jo oss andre håp!

 

Hurra; så flott al UL gikk bra!!! Deilig å vite at babyen ligger der den skal og at hjertet slår tenker jeg:)

Litt kvalme kan man jo leve med når det er pga dette:)

 

Her har jeg selv kommet meg langt i sorgprosessen syns jeg. Føler det er jeg som har kontroll over sorgen og ikke de som har kontroll over meg. men i går fik jeg et setback da. Satt og pratet med en venninne om alt som har skjedd og det gikk så fint. Vi har snakket mye sammen om dette, så det går veldig bra. Men så begynte jeg å prate om at jeg skal på etterkontroll om 2 uker og det gruer jeg meg skikkelig til!!!! Tårene sprutet.... Jeg skal heldigvis ikke inn på samme kontoret hvor verdfen raste sammen for meg da exuen ble oppdaget, men på nabokontoret. Men den ventesofaen hvor jeg måtte stå og vente ved, er rett utenfor det kontoret og jeg KLARER ikke tanken på å måtte sitte der i lang tid..... uff, nå renner tårene på nytt....

Jeg GRUER meg hvis jeg må sitte der og vente og jeg gruer meg til å se igjen gyn... har en en fantastisk lege som aldri lar meg gå derifra med ubesvarte spm eller usikker og han snakker om følelse og da kommer jeg vel til knekke sammen igjen da sikkert. Er bare redd for at han ikke vil la meg prøve pergo igjen i aug hvis jeg viser at jeg fortsatt sliter.... Men jeg HAR virkelig lyst til å komme i gang igjen over sommeren..... Uff, det er mange tanker som surrer rundt i hodet om dagen...... Men for det meste går det fint med meg da:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...