Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren - del 2 -


Storepus - gir ikke opp

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Da er hverdagen tilbake igjen og jakten på EL er i gang......er på dag 14 og den har ikke dukket opp enda......ARGH. Er litt nervøs for at noe mer skal være galt, men Vibeke mener at jeg kun er forsinket. Det er vist vanlig når en har vært igjennom helvete.......Jeg dør vist jeg nå plutselig ikke har eggløsning.............

 

Adine: Jeg ble gravid rimelig raskt etter min exu, men det endte i en ny exu og andre komplikasjoner så jeg er vel ikke den rette til å svare på hvor fårt det kan gå...... Jeg ville også ventet en runde med mens. Kroppen trenger det for å kommer seg til hektene igjen.....

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

takk jenter :)

Jeg klarer v irkelig ikke å vente på å få mensen igjen... så... skjer det nå, så skjer det..... blir det en ny ex.u, så får jeg jo oppfølging av legen med en gang... jeg fikk ingen restriksjoner om å vente av legen som opererte meg...

tror jeg bare må følge hjertet denne gangen jeg... men takk for råd, men klarer ikke følge de.

 

storepus: Hva slags helvete har du vært gjennom nå da?? Huff vi krysser fingrene for at eggløsningen kommer! Du er jo ikke mer enn på dag 14!! =0)

Lenke til kommentar

Vel overstått påske, ja. Har bare tatt det rolig hjemme med bryllupsplanlegging og et par skiturer.

 

Synd, Adine, du også måtte gjennom en exu. Legen min sa også at jeg bare kunne begynne å prøve med en gang etter exuen, men det ble ikke noe resultat av det uansett. Skal vel litt til at kroppen er klar til en ny graviditet med en gang etter, men det ordner vel kroppen opp i selv i forhold til om det går eller ikke. Lykke til i hvert fall.

 

Lillemor, bra at formen har blitt bedre, hjelper vel å få slappet litt av og ha ferie:)

 

Storepus, egggløsning kommer vel snart skal du se :) Men tilbake til mitt tidligere stilte spørsmål, er det sånn at man kan få mensen uten å ha eggløsning?

 

 

 

Lenke til kommentar

JA man kan få mensen uten å ha eggløsning! Vet ikke hvorfor det er sånn, men sånn er det bare...

 

jeg fikk kun utslag på el.test på ettermiddagen....

Lenke til kommentar

HurraNei, Jeg tror også man kan få mensen uten EL. men er usikker på hvrordan det fungerer... Får du ikke utslag på el-tester? Har du forsøkt digitale tester? Det gjorde ihvertfall susen for meg..

 

Storepus: EL kom noen dager for sent hos meg også den første "vanlige" syklusen etter exu. Og hvis du går til vibeke så ordner det seg sikkert skal du se!

 

Adine, du må nok bare kjenne på det selv, hvor fort du er klar til å prøve igjen.

 

Her er kvalmen tilbake. Ferie og avslapping gjorde virkelig underverker for kvalmen altså. Og så kom den plutselig tilbake så fort det var hverdag igjen. sukk. Men men. på en måte er det nesten litt "greit". det skal jo være et veldig godt tegn å være kvalm da... Så jeg får holde på den tanken mens jeg venter på at tiden skal gå frem til 12 uker. (3 uker igjen nå!)

 

 

Lenke til kommentar

Eggløsning er på plass, testet positivt i morges så nå er det bare å stå på ;-) Pleier aldri teste positivt senere enn dag 13, men den kom i hvert fall. Var hos Vibeke i går og vips, dagen etterpå så er den der. Det er som sambo sa her om dagen; "tør du virkelig dette nå da". Det verste/beste er jo at jeg gjør det, men jeg kommer til å trenge mye oppfølgning når det først skjer noe.

 

HurraNei: Som regel har man eggløsning, men det er ikke alle det slår ut på EL-test. Har en venninne som det aldri slo ut på, men hun ble gravid. Da er jo 2. hver dag en grei måte å ordne det på. Det kan skje at egget ikke løsner, men hormonene vil være de samme og kroppen vil allikevel gjøre seg klar og da er det jo logisk at mensen kommer uansett tenker jeg. Jeg tester med digitale og alltid om morgenen.

 

Lillemor: Jeg er så imponert over hvor rolig du er. Du takler nok alt skal du se så lenge spiren sitter :-) 9 uker alt......tiden går kjempe fort.

 

Adine: Ved min siste exu så viste det seg at jeg i tillegg hadde noe som kalles cervical graviditet (graviditet i livmorhalsen). Dette er kjempe skjeldent og potensielt farlig for mange ender opp med å måtte fjerne livmoren. I tillegg har jeg hatt 1 MA og 1 SA, så totalt har jeg vært gravid 4 ganger, siste gang med to som satte seg feil. Jeg har ikke akkurat så gode utsikter synes jeg..........men men må jo ikke gi opp....

 

Lenke til kommentar

Annonse

Storepus, går veldig opp og ned hvor rolig jeg er altså! Men tenker at når jeg har så mye symptomer som ejg har, så virker det jo som ting er som de skal. Dessuten var Hanche veldig positiv sist jeg var der, og jeg ble nok litt beroliget av ham også. Men hvis det skjer noe nå, kommer jeg til å bli vanvittig lei meg. Nå har det tross alt gått 9 uker, og nå begynner man liksom å venne seg til tanken, og man begynner å tro at det skal gå bra. Men - den sjansen må jeg jo bare ta!

 

Jeg, derimot, er utrolig imponert over deg, jeg! Imponerende hvordan du klarer å legge ting bak deg og bare se fremover og kjøre på og være positiv. Det er jo det eneste riktige selvfølgelig, men det er likevel imponerende! Stå på - så skal det nok gå bra!!!!

Lenke til kommentar

Hei.

Siste nytt er at det selvfølgelig ikke gikk denne gangen heller, mensen på plass, så må vel bare forsøke å se det positive i at jeg "slipper" å være gravid midt i bryllupsplanlegginga.. Problemet nå er at hvis jeg skulle bli gravid neste periode, vil jeg da antagelig finne det ut ca på bryllupsdagen eller dagen før, som jo kan være litt upraktisk i forhold til hemmeligholding så tidlig, og stor mistanke hvis jeg plutselig ikke drikker.. Men føler jeg bare må prøve, da jeg ikke føler jeg har råd til å la en periode gå til spille og det etter all sannsynlighet ikke vil skje noe uansett. Hva syns dere?

 

Prøvde en-gangs EL-tester fra apoteket en periode, men fikk da aldri positiv test mens jeg prøvde. Har ikke etter det prøvd EL test, da jeg ikke stoler helt på den... Bruker dere digital test fra billig tester? Er den lett å tolke? Lurer også litt på hvorfor man går på pergo, er det for å få flere egg som løsner, hjelp til å feste seg el?? Må vel etterhvert se an om jeg trenger noen hjelpemidler...

 

Håper alt er bra med prøving og graviditeter ;)

Lenke til kommentar

Kjipt å bli skuffet hver måned. MEN en gang må det skje :-)

 

Jeg tenker at du ikke må la babymakingen stå i veien for bryllupet ditt. Finner du ut at du er gravid rett før bryllupet så er jo det i utgangspunktet positivt. Klarer du å la være å prøve? Det synes jeg er det vanskeligste....å la være.

 

Jeg bruker Clearblue digitale eggløsningstester som jeg kjøper på billig tester. De fungerer mye bedre enn alle andre jeg har prøvd. Når den viser positivt så er det umulig å ikke forstå resultatet.

 

Pergo brukes ofte på de som sjeldent har eggløsning da der stimulerer produksjon av egg og selve eggløsningen (tror jeg). Det gis også til personer som etter en periode ikke har klart å bli gravide fordi det antas at det kan hjelpe. Jeg har selv fått Pergo og skal prøve i juni om jeg ikke har blitt gravid til den tid.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok heller ikke latt babymakingen stått i veien for bryllupet mitt. kan jo være romantisk å lage en liten en mens dere er på bryllupsreise da ,o) Samtidig - hvis du er gravid på bryllupet, så er det jo bare ekstra koselig da ;o) Og siden du da vil være så kort på vei, så vil du jo sannsynligvis ikke være kvalm osv ennå, og det vil heller ikke hva noen konsekvernser for at kjolen passer osv ;o) så det går jo sikkert kjempefint uansett ;o) Først og fremst håper jeg du klarer å nyte tiden før bryllupet og kose deg med forberedelsene, og selvfølgelig at du klarer å nyte selve bryllupet max! Det er en helt fantastisk dag!

 

Jeg har prøvdt "alt" av EL-tester, både slike man får på aporteket, billigtester/strimler fra billigstester, og til slutt Clearblue digital. Det eneste som funket på meg var de digitale. jeg fikk aldri ordentlige utslag på de andre. Men den digitale funket som bare det!

 

Imorgen skal jeg til på første ordinære svangerskapskontroll. Ganske stas egentlig, det blir jo så mye mer reelt plutselig ;o) bare et par uker igjen til den magiske 12-ukers grensen nå! det er egentlig helt utrolig at det har gått så fort, samtidig som det føles som en evighet. men nå håper jeg bare at den lille spiren klarer å klamre seg fast et par uker til ;o)

Lenke til kommentar

Takk for oppmuntrende ord Lillemor og Storepus :) Klarer nok ikke å vente med å prøve, nei, men lar det ikke ødelegge bryllupsplanlegginga heller. Hjelper egentlig å ha bryllupet å konsentrere seg om, for å avlede litt av oppmerksomheta bort fra å prøve å bli gravid. Tror det blir verre når bryllupet er over. Skal til legen om ei uke, så tenkte samtidig å høre litt hva hun sier i forhold til om jeg skal prøve pergo el.l. etterhvert hvis det enda går lang tid uten at noe skjer.

 

Hvordan har det gått med deg på svangerskapskontroll Lillemor?

Lenke til kommentar

Hei hei,

 

svangerskapskontrollen gikk bra. Det var egentlig ikke så veldig "big deal", følte mest at det var å fylle ut et skjema og ta noen prøver. var hos fastlegen da, så det kan godt hende at det er annerledes hvis man går til jordmor, da blir det sikkert mer prating osv. Og fastlegen har jeg jo vært hos flere ganger allerede, så vi har jo fått pratet gjennom litt ting underveis også.

 

nå er jeg 10 og en halv uke, så det er faktisk bare 1,5 uke igjen til den magiske 12-ukers grensen. Det er jo nesten litt skummelt! Jeg skal til UL igjen nesten torsdag, og det er jeg utrolig spent på! det blir nesten litt sånn "briste eller bære" føler jeg. Føler at hvis alt er bra da, ja da kommer jeg til å tro at ting faktisk kommer til å gå bra. Jeg prøver å være forberedt på at ting kan ha gått galt også, men vet med meg selv at jeg kommer til å bli helt knust hvis det er det likevel. så, vi får krysse fingrene for at det går bra!

 

Håper alle dere andre også har det fint :o)

 

ha en fin dag i solen, jenter!

 

Lenke til kommentar

Hei på dere!

Bra at det går så fint med deg Lillemor! Klart det går bra!

 

Jeg er i uke 17 nå, og har begynt å få spørsmål om jeg har lenge igjen...dvs er plutselig blitt så svær..og livmor til navle nivå som jo er litt mye til 17 uker...men, men det ser bra ut på ultralyd iallefall (har jo sett endel ganger siden jeg har lett tilgang på jobb)

Er forøvrig i god form, kan ikke klage, litt skal man jo kjenne.Går i full jobb med lange vakter, så det skal bli godt når sommeren kommer og jeg slipper det....

 

Håper du fikk klaff under sist EL Storepus...

Dere andre; hold motet oppe, det ordner seg til sist!

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Så spennende og gøy å få stor mage, Babysugen ;o) jeg har begynt å få litt mage men det har nok ikke så mye med spiren å gjøre ennå.. ;o) er mest at jeg føler meg oppblåst, særlig på kvelden. men men. Uansett gleder jeg meg til at magen begynner å synes på ordentlig da, og ikke at man bare ser ut som man har lagt på seg liksom ;o)

 

hos meg har kvalmen kommet tilbake. har virkelig ikke lyst på NOE mat, bortsett fra is ;o) Det er helt utroilg hvor mye rart det er med kroppen når man er gravid. men håper kvalmen forsvinner snart. er jo 12 uker om en uke nå!!! På torsdag skal jeg til ny UL hos dr. Hanche. Er sååå spent!

 

Hvordan går det med dere andre, jenter???

Lenke til kommentar

Jeg har PMS fra helvete og er i skikkelig dårlig humør. Er varm som bare det og skikkelig vondt i magen. Kommer ikke mensen nå så eksploderer jeg :-( Er helt greit at det ikke gikk første runden, da vet jeg i hvert fall at kroppen er inne i normal syklus. Jeg stoler fult og helt på min ene eggleder :-)

 

Det blir spennende tider for dere to Babysugen og Lillemor. Torsdag blir en stor milepæl tenker jeg...... Skal tenke masse på deg!

Lenke til kommentar

Takk, Storepus! Det gikk veldig bra på UL idag!!! Vi så veldig tydelig en ting som lignet på en bamsemums som svømte rundt i magen med et hjerte som slo som bare det. Veldig rart faktisk, samtidig som det nå på en måte plutselig ble mye mer virkelig at jeg faktisk har en spire som vokser inne i magen.

 

Det var nå siste besøk hos Hancke, han sa at alt hadde vært normalt i dette svangerskapet, og at dette kom til å gå så bra så. En vanvittig stor lettelse altså! Nå skal jeg faktisk begynne å tro på dette selv!!!!!! Og - jeg ble satt nesten en uke frem, så jeg er 12 uker på lørdag allerede - dvs ferdig med det fryktede 1. tri. Hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Så håper jeg alle dere andre følger etter veldig snart.

 

I det minste kan vi jo nå se at det KAN gå bra selv om det har gått galt et par ganger før! Håper det er en trøst ;o)

 

Egentlig føler jeg for å skåle i champagne akkurat nå. men det går jo ikke ;o) Får kjøpe eplemost eller noe sånt ;o)

Lenke til kommentar

Hei :)

Så bra at alt er fint Lillemor og gratulerer med 12 uker i dag :) Nå kan du i hvert fall bare slappe av :)

 

Spennende med stor mage Babysugen :) Storepus, er det mensen som kommer eller er det andre ting på gang?

 

Jeg nyter livet som ikke-gravid, med utepils i vårsola og forrige helg var det utdrikningslag, så greit å ikke være trøtt og kvalm da ;) Noe bra er det i hvert fall med ikke å være gravid, selv om det selvfølgelig ikke hadde vært å forakte å være gravid heller da ;) Tre uker til bryllup nå, så har jo litt annet å tenke på for tida så lenge det varer.

 

Var hos legen forrige uke og hun sa jeg kunne få time hos spesialist hvis det enda ikke hadde skjedd noe i august. Jeg trodde kanskje man kunne prøve pergo hos fastlegen først, men var dere også gjennom spesialistundersøkelser før dere fikk prøve pergo?

 

God helg videre:)

 

 

Lenke til kommentar

Gratulerer med vel overstått 1. trimester Lillemor Det er kjempe stas!

 

Hos meg var det mensen som var i anmarsj. Helt greit egentlig. Nå har jeg hatt en hel runde og vet at kroppen er "normal" igjen. Jeg fikk pergo av Dr. gyn. Skal prøve det i juni og så blir det IVF etter sommeren om det ikke har skjedd noe. Vi har holdt på nå i 2 år og 3 mnd og begynner å bli litt lei egentlig..........

Lenke til kommentar

Huff, jeg er skikkelig nedfor om dagen. Må bare få klaget litt....... Føler jeg har så utrolig lite kontroll over livet akkurat nå. Har fått betennelse i høyre skulder som er skikkelig ille pga all jobbing tidligere i år. Er deprimert pga det fordi jeg måtte ta en pillekur rundt eggløsning og pillene kunne gjøre det vanskelig å bli gravid....... Er også i en jobbsituasjon der kontrakten min går ut i slutten av august og da passer det jå dårlig å gå rundt med betennelse i skulder. Driver og søker jobb og har vært på flere intervjuer. Vi tenker oss kanskje vestover så har søkt der også. Var på intervju på drømmejobben, men har ikke fått svar enda. Får jeg den så flytter vi "hjemover". Tenker at det er litt skremmende å bytte jobb pga situasjonen jeg er i. Tenker jo at jeg kanskje kan bli gravid rimelig fort og da er det litt ugunstig å måtte starte ny jobb med spire i magen. Prøver å tenke at jeg må ta en ting om gangen og så skjer det som skjer, men det er vanskelig. Nå har vi i tillegg fått vite at vi må ut av leiligheten i slutten av juli pga at seksjoneringen ikke er godkjent (vi leier heldigvis). Jeg merker jeg blir ordentlig stresset for nå skjer det så mye. Slik det ser ut nå så er vi uten leilighet fra 1 august og jeg uten jobb fra 1 september. Jeg vet ikke en gang i hvilken by vi skal ende opp i. I tillegg er dette med graviditet, ser så mange lykkelige med mage om dagen. Føler vi har prøvd så innmari lenge nå og merker at det sliter på motivasjonen hos både meg og sambo.

 

Æsj...........humøret skal jo være på topp når solen skinner og våren her her, men den gang ei :-( Ikke er jeg bikiniklar heller.............

 

Sorry jenter, skikkelig sutring men måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar

Huff, Storepus, fikk veldig vondt av å lese innlegget ditt, samtidig som jeg forstår deg utrolig godt! Det blir en veldig ond sirkel hvor alt handler om å bli gravid, og så setter man resten av livet litt på "pause", og så plutselig så forstår man at det ikke går... Har hatt veldig lignende følelser selv!

 

Kan godt tenke meg at betennelsen i skulderen har kommet litt av at du faktisk har det kjipt, det er jo litt sånn at når ting først er kjipe, så skjer "alt" på en gang. (selv om det sikkert er mange årsaker da..).

 

Mtp jobb synes jeg bare du skal kjøre på! Tenk på deg selv, og ta drømmejobben hvis du får den, og hvis du er så heldig å bli gravid, så er det bare et pluss for deg. Arbeidsgivere i hele Norge er vant til at kvinner blir gravide og får barn - sånn er det bare. Så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for!

 

Jeg tror det ordner seg for deg, jeg! som sagt, jeg hadde noen måneder i vinter jeg også hvor alt var helt "svart" og alt hang i løse tråder. Og så plutselig løser ting seg likevel ;o)

 

Tenker på deg!!!

Lenke til kommentar

Takk for gode ord Lillemor. Det er ikke enkelt når alt faller litt sammen på en måte. Får jeg jobben i Stavanger er alt supert, men får jeg den ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skal vi ta sjansen på å flytte fra Oslo uten jobb......... Merker at jeg blir ordentlig stresset av å ikke vite, og det kan jo ikke være bra for babylagingen........eller eggrugingen :-)

Lenke til kommentar

Høres kjipt ut Storepus, med alt som liksom skjer på en gang :( Eneste positive er jo at det ikke blir ensidig tanker om å bli gravid, så muligens litt mindre press på det kan få det til plutselig å funke?? Kanskje ikke den beste trøsten, men jeg syns i hvert fall det er godt å ha annet å tenke på, men selvfølgelig bedre med positive ting da. Håper du får jobben du ønsker deg, og hvis ikke at det dukker opp noe annet bra.

 

Umulig å planlegge noe når man bare går og venter og ikke vet når man er heldig. Selv bør jeg bli gravid innen de neste månedene i forhold til at jeg må skifte jobb på nyåret neste år grunnet videreutdanning, og virker lite motiverende å skulle begynne i jobb bare et par måneder før man skal ha permisjon. Samtidig gjør jo jenter det hele tida, og det er jo ikke noe man skal diskrimineres for i arbeidslivet. På min arbeidsplass er alle veldig positiv og gleder seg med mine to nære kollegaer som begge får stadig større mager, og tydeligvis aldri har hatt det minste problem med å bli gravid. Hrmf. Er selvfølgelig hyggelig, men samtidig litt slitsomt med de magene som er overalt..

 

Jeg er helt sikker på at det kommer til å ordne seg for deg Storepus! Mye spennende også med skifte av jobb og bosted og forhåpentlig stor mage, men kjedelig mens ting ennå flyter. Ikke overanstreng deg med alt da og prøv å få slappet av i skuldra di, er vel eneste måten den blir bra på igjen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei, hei jenter.

 

Ja, her er det fortsatt ingen spire :( Så imorgen begynner jeg på min 5. og siste pergokur.

 

Har det egentlig helt jævlig akkurat nå. Huff, det tar skikkelig på å bli skuffet mnd etter mnd.

 

Å det er i disse tider vi skulle få tvillingene jeg mistet.

 

Men jeg tror det er først nå kroppen er kommet i normal modus igjen.

Det er første gang jeg har fått en normal syklus på 30 dager, og blødningen er helt normal. De andre syklusene har vært på 40 dager og veldig sterke blødninger.

Sååå kanskje dette er mnd for meg??? *håpehåpe*

 

Håper dere alle sammen har det bra og jeg er skikkelig glad for dere som har fått en spire :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

HurraNei: Stress med å bli gravid er det vel kanskje uansett, desverre....... Jeg har vært veldig flink til å ikke la det påvirke fremtidige ferieplaner og slikt, men nå både jobb og bolig forsvinner i tillegg til at jeg ikke vet hva fremtiden bringer så blir jeg litt satt ut. Men alt ordner seg for snille piker :-) Hvordan går det med bryllupsforberedelsene?

 

 

SUKK: Jeg vet hvordan du har det, selv om det er en mager trøst! Det gjør vondt å tenke på hva som skulle ha vært. Hva skjer nå siden det er siste gang med Pergo? Blir det IVF da? Godt at syklusene er på plass!!! Jeg krysser alt som krysses kan for deg. Sist mnd hadde jeg EL på dag 15, nå på dag 10 så jeg er også litt på bærtur.......men så lenge jeg har EL så er det håp!

 

Og sist, men ikke minst: Hvordan går det med våre gravide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...