Storepus - gir ikke opp Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #151 Del Skrevet 6. oktober 2009 Her er en aldri så liten oppdatering fra meg. Fikk en telefon fra Dr. Gyn her i forrige uke. Viste seg at sambo sin prøve viste økt antall hvite blodlegemer i sæden = uspesifikk betennelse. Han har nå fått en 15 dagers antibiotikakur og må ta ny prøve om 6-8 uker. Dr.Gyn sa at dette ikke var noe som helst dramatisk. Det som jeg synes er litt rart, er at han burde jo opplyst om resten av prøven.......det er jo det som er viktig. Dessuten er det jo rart å se uspesifikk betennelse uten å si noe mer liksom. Er det en betennelse i den delen av kroppen som lager sæd eller kan det liksom vær ørebetennelse. Ikke godt å vite! Vanskelig å vite hva 6-8 uker betyr også, er det 6-8 uker etter forrige prøve eller 6-8 uker etter medisinene. Kan de ikke bare si ting i klartekst!!! Mine prøver var helt normale.....måtte jo spørre siden han var på telefonen :-) Nå har vi time i slutten av august. Vet ikke om vi får noen henvisning til Ullevål før sambo har tatt ny prøve og den er "all clear". I så tilfellet snakker vi årsskifte og det er fryktelig lenge til. Jeg blir i tillegg arbeidsledig fra neste uke og det er litt tøft. Er liksom litt nervøs for å bli gravid for det vil bety døden rent økonomisk. Mange hensyn for tiden så er litt stresset! Håper dere har det bra der ute :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140769268
Lillemor + bittelillemor Skrevet 7. oktober 2009 #152 Del Skrevet 7. oktober 2009 Huff Storepus, det skal ikke være greit. kan tenke meg at sambo ikke synes det var superstas å få beskjd om betennelse heller... du kan jo kanskje prøve å ringe tilbake til gyn hvis du er usikker så du får mer informasjon, eller? håper også du finner deg ny jobb veldig snart!! såvidt jeg har forstått har vel arbeidsmarkedet tatt seg bittelitt opp igjen, så det ordner seg sikkert etter hvert! og husk at du bare må ha jobbet i 6 av de siste 10 månedene for å få svangerskapspermisjon. så hvis du skulle være så heldig å bli gravid i mellomtiden, så har du fortsatt tid til å finne deg en jobb. Det ordner seg!!!! Men er kanskje ikke så veldig greit å ha det ekstra stresselementet på toppen av alt det andre!! Alt bra med meg. fortsatt overraskende god form, selv om det nå er mindre enn seks uker igjen. Jeg har selvfølgelig alle vanlige plager, som at det er tungt å bære, tungt å puste, må på do hvert tiende minutt, sover litt dårlig, har ikke så mye energi, osv... Men utover det er det absolutt ikke noe galt med meg, o det er jo veldig deilig. Man hører jo SÅ mye rart! Babyen har snudd seg også, så hodet ligger ned, akkurat som det skal. Så da er planen selvfølgelig normal fødsel håper dere andre også har det bra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140773528
Lillemor + bittelillemor Skrevet 15. oktober 2009 #153 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ikke så mye aktivitet på tråden vår nå. Men håper dere har det bra alle sammen, jenter! Tenker mye på dere! Her er det fire uker igjen nå! Fire små uker, som akkurat nå føles som en eeeeeevighet... Men i ettertid virker det sikkert som tiden gikk veldig fort. hihi. Akkurat nå er det jo mye forberedelser da Vi har kjøpt inn en del ting, og resten må vi prøve å få tak i de siste ukene. Vi prøver vel egentlig å bare kjøpe inn minimalt, har hørt at det ikke er så mye man trenger i starten. så kan vi heller kjøpe mer etter hvert som behovene melder seg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140816519
Denisel Skrevet 15. oktober 2009 #154 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei dere damer! Slenger meg på her jeg! Gratulerer til dere som endelig har fått det tiL:) Selv er jeg netopp ferdig med methotrexat behandling etter exu. Noen som har vært borti dette? hvor lang tid tok det før spiren satt?? Er så utrolig redd for at det skal skje igjen! 24 Desember blir det babymaking for harde livet!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140816893
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 17. oktober 2009 #155 Del Skrevet 17. oktober 2009 Velkommen Linnali----- så leit at du mistet! Vi vet alle hvor vondt det er og jeg håper det går bedre med deg etterhvert..... er det cellegift du har tatt? Selv hadde jeg operasjon etter exu hvor jeg mistet både eggleder og eggstokk på høyre side, men jeg ble gravid på 2. pp etter exu....Det endte i MA, men men. Jeg skjønner at du er redd for at det skal skje igjen, men vanligvis er dette heldigvis noe som bare skjer en gang i livet..... Gratulerer med keiseren babysugen! Så en liten oppdatering fra meg da jenter: Jeg har ikke vært mye her inne i det siste og må bare beklage altså.... etterkontroll etter MA gikk bra da. Var der 14. september. Fikk go på prøvingen igjen, men nå er det helt på egenhånd. Ingen pergo her i gården nei. Jeg ville gjerne ha det, men gyn sa tvert nei. Siden jeg hsdde blitt gravid uten og i tillegg hadde gått veldig lenge på pergo før exu ville han nå gi oss 6 mnd på egen måte:) Vi snakket ikke noe om hva som skjer dersom jeg ikke blir gravid innen 6 mnd, men har ny time da i februar en gang sikkert så får vi ta det da. Så nå er det evig jakt etter EL og grav-tester og ny jakt på EL er akkurat over. Så vi har lagt inn mange aksjer og går nå og venter i spenning på IKM ca 28. el. 29 okt..... Ja det var sånn litt kort om meg da, men vi må da få noe mer liv på tråden her igjen jenter! Stor lørdagsklem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140830200
Hurra:) Skrevet 18. oktober 2009 #156 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei, hei. Nå kan det jo snart skje når som helst Lillemor Lykke til med prøving Maddemor. Høres jo lovende ut at legen ikke syns du trengte pergo, så får håpe det går på egenhånd nå Velkommen til tråden Linnali. Jeg måtte også fjerne ene egglederen. Brukte ca.4 mnd på å bli gravid etter exu med et par måneders pause grunnet brudekjole som måtte passe. Anbefaler å ha noe annet å tenke på for å bli gravid, f.eks. bryllupsplanlegging Håper alt er bra med deg også Storepus. Her går det ganske i ett for tida. Har kjøpt oss hus og driver nå og skal selge leiligheta vår. Kjenner jeg blir litt mer gretten av stressest rundt det, men nå er det for det meste å vente på visning på onsdag, og nyte fridager, da vi har tatt langhelg og besøker familie og gamle venner. Tror nok det skal bli nok å gjøre fram til lille Knertine kommer nå, ja. Bortsett fra at jeg trenger mye søvn og blir fortere sur, går graviditeten greit og gleder meg til hun skal komme ut Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140831975
Denisel Skrevet 19. oktober 2009 #157 Del Skrevet 19. oktober 2009 Takk jenter:) Ja jeg hadde cellgift behandling.. men satser på at det går greit neste gang. dere er jo så gode og da!!! lykke til til alle dere prøvere, og gratulerer til de som endelig har klart det:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140837259
Storepus - gir ikke opp Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #158 Del Skrevet 20. oktober 2009 Heisann Linnali. KJipt å høre at du også måtte oppleve en exu. Jeg har vel kanskje vært maks uheldig. Hadde methotrexat ved første exu. Det tok lang tid før det HcG sank, men etter litt hjelp med piller så kom syklusen tilbake. Desverre ble det ny exu på 1 pp. Denne gangen fjernet de venstre eggleder. Heldigvis skjedde det på samme side begge gangene. Etter en periode ble det også oppdaget en graviditet i livmorhalsen, en graviditet som skjedde samtidig med exuen (altså "tvillinger"). Dette er ekstremt skjeldent, nesten ingen tilfeller i Norge. Dette tok sin tid å ordne opp i kan jeg trygt si!!! Vi har ikke fått det til etter alt dette, og skal i gang med IVF. Legen mener at det kan tyde på at min høyre eggleder ikke fungerer optimalt. Jeg har utenom to exuer hatt 1MA og 1SA tidligere. Jeg må også bare si at jeg tror jeg er unntaket fremfor regelen så du skal se om at ikke så alt for lenge så sitter spiren på rett sted. Vi har jo nok av solskinnshistorier her inne :-) Lykke til videre! Hold deg gjerne her med oss så får du god støtte :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140841984
Lillemor + bittelillemor Skrevet 20. oktober 2009 #159 Del Skrevet 20. oktober 2009 Storepus, hvordan går det med deg da? lenge siden vi har hørt noe fra deg nå... skal se dere får spirer som sitter begge to snart!!!!!!! Linnali, jeg brukte vel 5-6 måneder på å bli gravid etter exu tror jeg. men fikk ikke cellegift da, bare lapraskopi, og de fjernet ikke eggleder eller eggstokk, tok bare en liten utskrapning. Hadde hatt en SA før det også. Og nå er jeg fødeklar om bare noen få dager :) straks 37 uker nå altså. bare tre uker igjen til termin. det er ganske utrolig! (ikke meningen å strø salt i såret altså - hensikten er at dere skal se at det kan gå bra også... Ha en fin dag jenter. Planen min for i dag er å ligge mest mulig på sofaen (har fått beskjed om å ta det mest mulig med ro nå... ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140842250
Storepus - gir ikke opp Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #160 Del Skrevet 20. oktober 2009 Joda, det går vel greit selv om det er litt kjipe dager. Fikk mensen igjen i går, ingen stor overraskelse men utrolig kjedelig alikevel. Blir 35 om få uker og tenker mye på det i forhold til barn og sånt. Hadde trodd at livet skulle sett helt anderledes ut ved 35 enn det det gjør. Nå skal vi til Dr.Gyn neste uke så får vi ta det fra der. Slapp av så mye du kan Lillemor, om kort tid blir det andre boller :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140843838
Lillemor + bittelillemor Skrevet 24. oktober 2009 #161 Del Skrevet 24. oktober 2009 Huff storepus, forstår deg utrolig godt! Ikke noe morsomt å bli enda et år eldre liksom... MEN - livet er ikke over når du blri 35 altså! du har fortsatt mange år på deg til å bli mamma! Jeg vet om masse folk jeg, som ikke fikk barn før de var 35! I norge er det jo veldig mye informasjon om at man bør få barn tidlig og sånt. men tenk på USA, der er det jo SÅ mange som får barn først når de nærmer seg 40. Vibeke sa også at det ikek er noen krise å bli 35 altså. fruktbarheten går bittelitt ned, men det er ikke før man blir 38 at det er "merkbart". Og du har jo blitt gravid flere ganger. så dette skal nok gå bra til slutt storepus! Uansett, disse bursdagene er noe herk.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140863969
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. oktober 2009 #162 Del Skrevet 27. oktober 2009 Lillemor; nå er det jammen ikke lenge igjen! Håper du har det bra og at formen er fin! Storepus; har savnet å snakke med deg! Så kjedelig at mensen kom igjen! Nå er det sannelig din tur altså! Og så må jeg jo komme med en oppdatering fra meg da; dette er på ingen måte for å strø salt i sår osv, men jeg er gravid igjen. Er fryktelig nervøs nå! Testet positivt på billigstrimmel og billigstav i går, litt sterkere positiv i dag og måtte derfor ta en CB+ også og den var veldig positiv. SÅ da er vel termin rundt 9.-12. juli 2010. Dagen før jeg hadde utskrapning i år..... Litt blandede følelser da jeg oppdaga det.... Så da er det vel 2 mnd med neglebiting som står for døren for min del. SKal ringe gyn på mandag og avtale tidlig UL og så får jeg prøve å ta 1 dag om gangen derifra. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140877298
Storepus - gir ikke opp Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #163 Del Skrevet 27. oktober 2009 Gratulerer så mye Maddemor, det er jo helt sinnsykt bra! Jeg har tenkt masse på deg med alt det som skjedde sist! Det som er supert er jo at du nå har blitt gravid uten noe hjelp!!!! Skal krysse alt som krysses kan for deg :-) OG jeg forstår godt at du har blandede følelser.....trenger du gode ord og noen å prate med så er jeg her :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140878205
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. oktober 2009 #164 Del Skrevet 27. oktober 2009 Tusen takk i like måte må jeg vel si da storepus:) Det går vel ikke en dag uten at jeg tenker på jentene her inne på tråden, men har holdt meg litt borte i det siste i håp om å være litt positiv og komme meg videre. Og det har til dels funket, men jeg må innrømme at den siste uken har det vært mange tårer over exu og ma og jeg kunne ikke helt skjønne hvorfor. Men har slått meg til ro med at det for det meste av tiden går bra med meg, men at exu/ma-spøkelset av og til kommer frem for å si BØ. Og sånn vil det sikkert alltid være.... Vi har jo ingen barn å miste..... Og så da; kommer denne bomben med at vi er gravide igjen:) Kan nok være litt ekstra hormoner som har gjort at jeg har vært ekstra følsom i det siste.... Altså; jeg ER veldig glad nå, men tør liksom ikke helt å slippe meg helt løs. er nå inne på bli gravid-sidene jeg. Nekter å gå over til 1. tri igjen, for det var så innmari vondt å melde seg ut 2 ganger på kort tid i vår/sommer. Jeg orker bare ikke å gni inn skuffelsen enda en gang hvis dette ikke går bra. Jeg vet jo at jeg må prøve å være positiv osv, men optimismen kommer sikkert ettersom lengre på vei jeg er. Nå håper jeg så inderlig at det blir din tur snart! Har du kommet i gang med IVF ennå eller skal dere vente litt? Stoooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140878787
Lillemor + bittelillemor Skrevet 27. oktober 2009 #165 Del Skrevet 27. oktober 2009 Gratulerer Maddemor! Så utrolig hyggelig å lese at du er gravid igjen! Forstår kjempegodt at du er nervøs! Det var jeg også! Men du må nesten prøve å tenke på at de fleste gangene går det jo faktisk greit.... Du skal se det ordner seg denne gangen! Jeg dro til fastlegen min veldig kjapt etter jeg ble gravid for å måle hcg-nivået, det øker jo masse med en gang man blri gravid. Selv om det i og for seg ikke sier noe om selve fosteret, så kan det ihvertfall fortelle deg om det ligger på riktig sted! og så var jeg på ul i uke 6 tror jeg. så tidlig som overhodet mulig... Uansett - LYKKE til! Du må holde oss oppdatert!!! Selv er jeg nå fødeklar, jenter! 2,5 uker igjen!!!! Jeg er ganske utålmodig nå - går jo bare og venter - og gleder meg så utrolig til å bli kjent med min lille prinsesse!!!!! Formen er fortsatt ganske bra, bortsett fra at jeg sover dårlig og det er veldig tungt å puste dypt. Men det er jo virkeilg bare bagateller! Eneste som teller nå er at lillepus kommer ut og at alt er bra! Skal nok holde dere oppdatert Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140879128
Hurra:) Skrevet 1. november 2009 #166 Del Skrevet 1. november 2009 Hei. Gratulere Maddemor med å ha blitt gravid igjen Håper inderlig det går bra denne gangen. Alle gode ting er tre, så dette må jo bare gå rette veien Håper bare den første tida går fort, så du slipper bekymre deg så mye. Når du har hatt ul i uke 6 og sett at hjertet slår er det liten sjanse for at det ikke skal gå bra. Så lykke til Prøver meg litt på barnebutikker for tida og ser på vogn, seng og alt mulig annet man trenger eller kanskje ikke egentlig trenger. Virkerlig et virvarr av ulike modeller og sånt, så spennende om jeg finner fram i jungelen til slutt. Begynner å glede meg veldig til den lille kommer til verden, men enda 3 mnd igjen, og forsåvidt bra det i forhold til at vi ennå ikke har fått solgt leiligheta vår og om noen uker skal begynne å flytte inn i nytt hus. Men godt å vite at de antagelig kan redde henne hvis hun blir født nå, men vet jo aldri hva som kan skje inni magen uten at man vet det. Men prøver å ikke tenke så mye på det. Må jo bare gå bra nå. Lillemor derimot har ikke mye tid igjen å vente så jeg venter bare på gode nyheter derfra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140905623
Storepus - gir ikke opp Skrevet 2. november 2009 Forfatter #167 Del Skrevet 2. november 2009 Hei jenter. Her er en liten oppdatering fra meg. Kjipt å være den i "gjengen" som klager, men dere får bare bære over med meg. Sambo og jeg var hos Dr. Gyn i forrige uke. Alle mine prøver var normale, mens sambo måtte ta en ny prøve pga for mye hvite blodlegemer i sæden noe som tyder på en infeksjon (antakeligvis i prostata). Ellers var alt bra med hans prøve også. Ny prøve skal tas i neste uke. Dr. Gyn sendte så et brev/søknad til Ullevål. Han håpet at vi ble kalt inn til en forsamtale før jul. Statistikken for IVf er 1:3 blir gravide mens 1:4 drar hjem med baby. Jeg synes ikke det var så fryktelig bra statistikk for det vil si at 3:4 drar hjem uten baby...... Men som sambo sier så må vi fokusere på de som faktisk drar hjem med baby. Nå får vi hjelp og så får vi ta det fra der. Det hele virker så sprøtt, hadde liksom ikke trodd at jeg skulle havne i kategorien "ufrivillig barnløs"......kjenner at det skremmer å kjenne på tanken at kanskje vi ikke vil kunne få barn. Denne uken er det nøyaktig 1 år siden sist jeg var gravid og skulle ut å feire bursdagen når jeg begynte å styrtblø. Alt føles litt surrealistisk, hadde liksom trodd at jeg kom til å bli gravid rimelig greit da vi begynte å prøve igjen i april etter alt som skjedde sist....... Det var min klaging for denne uken :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140913609
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 3. november 2009 #168 Del Skrevet 3. november 2009 Mistet på torsdag igjen, 4+2... Blir så sliten av å miste hver eneste gang og nå kjenner jeg at jeg trenger noen svar på hvorfor dette skjer hele tiden! Men siden den ene gangen var exu må jeg sikkert ha en ma/sa til før jeg får utredning..... Venter på tlf fra gyn for å høre om det er mulighet for å få utredning nå da jeg mistenker sterkt at det er den delte livmoren min som er roten til alt ondt...... Fastlegen mente at jeg burde få utredning nå siden det har vært 3 kjappe i år og jeg klarer ikke tanken på å miste enda en gang uten å vite hvorfor...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140915928
Storepus - gir ikke opp Skrevet 3. november 2009 Forfatter #169 Del Skrevet 3. november 2009 Å nei, Maddemor..........så utrolig trist. Du har gått gjennom rimelig mye på kort tid nå!!! Håper de gir deg utredning hvis det er det du føler er best. Sender deg en god god klem og håper du tar kontakt skulle det være noe :-) Jeg er her for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140916350
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 3. november 2009 #170 Del Skrevet 3. november 2009 Tusen takk:) Gyn ringte nå og ville ha oss inn til kromosomtest, men da jeg sa at vi har jo en velskapt gutt så ble ikke det aktuelt likevel. Men vi skal likevel inn 23.11. for en nærmere samtale om veien videre og evt diskutere om det kan være denne skilleveggen som er årsaken. Gleder meg til å forhåpentligvis få noen svar! Vet ikke om det blir full utredning, men en slags utredning blir det i alle fall og jeg kjenner at det er akkurat det jeg trenger nå. Jeg trenger å vite at jeg har undersøkt alle muligheter for om det er noe jeg gjør galt eller om det er noen enkle medisiner som skal til osv... Varm klem til deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140916426
Hurra:) Skrevet 3. november 2009 #171 Del Skrevet 3. november 2009 Veldig trist å høre Maddemor at det ikke gikk bra denne gangen heller Føler med deg. Håper dere får utredning, og kanskje blir dere gravid igjen helt av dere selv mens utrednngen pågår. Krysser fingrene for det Storepus, høres ut som IVF nærmer seg med stormskritt nå. Og går det ikke på første forsøk, så får dere vel flere forsøk? Har trua på at det kommer til å bli en søt liten jr på deg om ikke så lenge Eller kanskje flere? Er vel større sjanse for tvillinger eller flerlinger med IVF. Lillemor har vel ikke begynt å føde enda?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140919690
Lillemor + bittelillemor Skrevet 4. november 2009 #172 Del Skrevet 4. november 2009 Huff Maddemor, det var trist å høre at du har mistet igjen! Får virkelig håpe du får en god oppfølging og utredning etter dette, jeg synes det er helt håpløst at man må gjennom tre ma/sa for å bli utredet! det er jo helt grusomt å gå slik å ikke vite. Forresten har jeg en venninne som også har delt livmor, hun har fått veldig god hjelp og har nå to sunne og friske barn! Så det kan absolutt gå bra selv om man har delt livmor!!! Storepus, det er vel tross alt bra å komme i gang med prosessen eller? Du skal se det går fint!!! Du har jo klart å bli gravid flere ganger, og såvidt jeg har forstått, er det noe av det viktigste ved ivf... da er vel sjansen større for at det blir vellykket eller noe...? Hurra, hvordan er formen din da? hvor langt er du kommet? Ingen fødsel her ennå. håper det skjer snart.... Bare litt over en uke til termin, og jeg er UTÅLMODIG nå! skal holde dere oppdatert! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140921230
Storepus - gir ikke opp Skrevet 4. november 2009 Forfatter #173 Del Skrevet 4. november 2009 Det jeg er aller mest spent på nå, er hvor lang tid det tar før vi kommer inn. Før den tid er det lite å gjøre enn å fortsette å prøve. Har bestemt meg for å slutte med EL testing og heller leve litt i nuet :-) I Norge setter de kun inn 1 egg ved IVF. Grunnen til dette tror jeg er fordi det nå er bedre muligheter for befruktning enn før. Det er kun for de over 35 at det vurderes å sette inn 2 egg. Nå blir jeg 35 på mandag, så det kan jo hende at jeg havner i 2 eggs kategorien. Tenk at det kun er 1 uke igjen Lillemor!!! Hold oss oppdatert og masse lykke til.....nå er det ikke lenge til du får møte prinsessa di :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140921586
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 4. november 2009 #174 Del Skrevet 4. november 2009 Hurra; så kjekt å gå rundt å se på barneutstyr da! Husker det var veldig veldig stas selv også Vi kommer nok til å fortsette å prøve til tross for evt utredning vi altså, for vi har ingen tid å miste føler jeg. Så ja, det kan godt hende jeg blir gravid før vi får svar på hvorfor det har gått galt. Men jeg kommer ikke til å slappe av før jeg er godt ut i 2. tri jeg altså. Jeg har jo tydeligvis lett for å bli gravid, men vanskelig for å holde på barnet. Lillemor; Tenk det da! Bare 1 uke igjen!!!! Håper du får en flott fødsel og gleder meg til å høre fødselshistorien din! Hvor i verden er det du bor igjen? Storepus; Synes det høres fornuftig ut å leve i nuet:) Du er jo allerede under sykehusets vinger mtp IVF så uansett vet du at det skjer noe snart:) Håper det ikke blir alt for lang ventetid da. Blir jo spennende å høre om det blir 1 eller 2 egg på deg da:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140921702
Storepus - gir ikke opp Skrevet 11. november 2009 Forfatter #175 Del Skrevet 11. november 2009 Hei jenter. I dag var det to uker siden vi besøkte Dr. Gyn og allerede i dag lå det brev fra Ullevål med inkalling til time 10 desember :-) Jeg hadde aldri trodd at det skulle gå så raskt. Nå kan det jo se ut til at vi kan være i gang med hormonbehandling allerede før jul!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139831756-svangerskap-utenfor-livmoren-del-2/page/7/#findComment-140964559
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå