Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren - del 2 -

Storepus - gir ikke opp

Anbefalte innlegg

Gratulerer Maddemor! Satser på at alt går bra denne gangen! ;)

Hvordan går det med dere andre?

Jeg gleder meg vanvittig til ferie nå. Reiser fredag, og skal være borte i 3-4 uker. blir jo helt sinnsykt deilig!

Ellers ikke så veldig mye nytt fra denne kanten. men vil gjerne ønske dere alle god ferie hvis jeg ikke "prater" med dere før jeg drar ;)

Klem klem! sender masse babystøv jeg også, sammen med masse ønsker om at du skal bli gravid Storepus, og at det skal gå bra med alle oss andre også ;) ;)

Fortsetter under...

Bra du føler deg mer trygg og kan slippe jubelen løs nå Maddemor :)

Kvalmen har gitt seg litt nå, så med litt kortere arbeidsdager går det greit å komme seg på jobb denne uka. Og fredag har jeg som Lillemor, ferie i 4 uker :) :) Det blir veldig godt og satser på at formen holder seg såpass at vi får til å reise. Hadde egentlig tenkt å fortelle på jobb at jeg er gravid før ferien, men er jo bare i niende uke, så har bestemt meg for å vente til jeg er tilbake fra ferie. Blir spennende å høre hvor mange som har skjønt det, da. To vet om det, og regner med det er en del flere som har mistanke, da jeg først noen uker har gått og subbet rundt og vært dårlig og nå føler jeg gravide-gløden lyser lang vei ;) Hi, hi.

God ferie lillemor, nyt graviditeten Maddemor (og lillemor og babysugen også selfølgelig) og Storepus håper du har hatt en deilig avslappende ferie :)

Hei alle!

en stund siden jeg har gitt lyd..er på ferie i sydligere strøk og slapper av...bare dager igjen til tredje trimester..tiden flyr.

Gratulerer til deg Maddemor..mener jeg har gratulert deg Hurra! Det ordner seg visst til sist...og det vil det gjøre for deg og storepus på den ene eller andre måten.Bare vent og se!

Jeg har ikke vært helt i form siste måneden, først endel ryggplager med gangvansker og nå når det er bedre har jeg tegn på begynnende svangerskapsforgiftning og er tvungen til å senke tempo endel....og gjør jo alt for å få ruget en stund til....

håper sommeren gjør dere alle godt, at det spirer og gror godt inne i enhver livmor...

sommerklem fra meg

• 2 uker senere...

Hei alle sammen. Gjør regning med at dere alle er på ferie, men gir en liten oppdatering for det :-) Har hatt to deilige uker med ferie, godt å reise bort og få litt fri fra jobben.

Jeg er på pausemnd fra Pergo og har IKM denne uken. For tiden foregår det rare ting som jeg tror henger sammen med Pergoen. Forrige mnd fikk jeg egentlig ikke mensen, kun brun utflod og ikke noe friskt blod. Tok selvfølgelig en test som var negativ. Samtidig begynte jeg å hovne skikkelig opp i bena. Dette har nå vart i 3 uker og varierer veldig fra dag til dag. Så i går tok jeg turen til legen og har tatt sinnsykt mange blodprøver for å finne ut av hva det kan være. Det som er trolig er at det er en hormonforstyrrelse pga Pergoen og at kroppen derfor ikke er helt stabil. Er det ikke det ene, så er det det andre :-) Pergo kan forskyve syklus, men skal overhodet ikke forårsake at mensen uteblir. Håper selvfølgelig at hvis de finner noe på prøvene så er det lett å rette opp i. Blir litt slitsomt vist jeg skal ha andre "bekymringer" i tillegg.........

Tar i mot alt babystøvet som kan sendes min vei ;-)

Håper dere alle sammen har en flott sommer!

• 3 uker senere...

Hei hei jenter!

Håper dere har det bra alle sammen? og at dere alle har hatt (og fortsatt har) en kjempefin sommer!

Jeg har hatt det kjempedeilig, har bare slappet av og kost meg sammen med mannen min. Utrolig deilig med ferie må jeg si! vi har prøvdt å samle krefter så godt vi kan, for vi vet jo at det blir mindre søvn og avslapping fremover. dessuten er jeg jo litt ekstra slapp som gravid også, og jeg var veldig sliten da jeg gikk ut i ferie. Så en skikkelig rolig tid har vært akkurat det jeg har trengt tror jeg. Det eneste negative er at jeg sliter ganske mye med bekkenløsning, og det blir egentlig bare verre og verre. og det er liksom ikke noe særlig man kan gjøre med det heller. Får rett og slett bare belage meg på at ting går litt langsommere de neste månedene. kunne jo vært mye verre, og det er ikke sånn at jeg er sengeliggende hele dagen eller noe sånt altså. er jo oppgående så jeg skal sikkert ikke klage.

Ellers har den lille piken min det veldig fint tror jeg. Hun sparker masse hver dag, og det er bare så fantastisk koselig! og magen har vokst masse i sommer, så nå er det ihvertfall ingen som lurer på om jeg bare har lagt på meg litt, alle ser at jeg er gravid nå ;) Det er jo ikke så festlig å gå opp i vekt selvfølgelig, men jeg synes faktisk at det er veldig koselig med den magen allikevel altså. Ordengli stas!

Ja. det var en liten statusoppdatering fra meg. håper å høre fra dere snart igjen! Storepus, håper på noen gode nyheter fra deg snart...?!?! ;)

Hei :)

Da var sommerferien straks over for min del. Begynner på jobb i morgen. Ferien var ikke helt planlagt med kul på magen, så litt slitsomt med mye reising og program det meste av tiden, så føler meg ganske pumpa nå heller enn uthvilt og klar til ny innsats på jobb. Men har utfra formen før reisen gått bra, da jeg ikke har vært kvalm og stort sett vært i grei form, selv om det var godt å komme hjem nå. Føler meg kvalm igjen i dag, men satser på at det bare er for at jeg er sliten og jet-lagged. Er jo kommet inn i 2.trimester nå, så formen skal jo være på topp etter det jeg har lest ;) Har fått tydelig mer mage enn før, men for folk som ikke kjenner meg ser jeg nok bare litt tykk ut enda. Trenger desperat noen nye bukser.

Sender masse babystøv til Storepus :) Håper de har funnet ut av pergoklusset og at du er tilbake på prøving.

Kjedelig at du har bekkenløsning Lillemor, men bra at du i hvert fall er på beina da. Når er det du har termin igjen?

Håper dere alle har en finfin sommer :)

Annonse

Hei jenter og velkommen hjem fra ferie :)

Her er det ingenting å rapportere egentlig. Har hatt en enkel kur med pergo denne PP og har hatt EL. Tror dette ble 5 PP etter siste exu. Har avtale med gyn om at august er mnd vi eventuelt setter igang IVF aparatet, men jeg tenker vi prøver en PP til så kanskje det blir gyn i slutten av august. Er ved relativt godt mot enda, men har ikke så mye tro på at det klaffer. Det virker ikke som den høyre egglederen min er helt på nett sett i sammenheng hvor fort jeg ble gravid når jeg hadde begge. Da gikk det kun 3-4 PP. Det er rart hvor mange teorier en danner seg når det ikke går helt etter planen!

Vi har i hvertfall fått kjøpt oss leilighet så det er jo en mindre bekymring. Nå er det kun ny jobb og baby i magen som mangler ;) Som Vibeke sa, nå har du fått kjøpt deg et rede!

Takker for alt babystøvet som kommer min vei :)

Heisann jenter. Det er fryktelig stille her inne på stråden vår nå, men skjønner det forsåvidt. Det ser ut til at det kun er meg som henger igjen og ikke får det til...............Begynte å spotte i går og mensen kom i dag så det klaffet ikke denne runden heller. Skal ringe til Dr. Gyn i dag og se hva han sier. Jeg tenker jo at jeg ikke er like fruktbar uten min venstre eggleder. Har jo heller ikke hatt noen kontroll eller siste inngrep så hadde vært greit (om enn litt nifst) å få ting sjekket! Så får vi bare se hva som skjer..........

Prøver iherdig å tro på at det skal ordne seg og ikke miste håpet helt :-/

Heia:) Er her jeg også. men har mest lest i det siste. Måtte ha en pause fra det hele.....

Har du ikke hatt etterkontroll? Det var da rart.... Min gyn har fast rutine på etterkontroll 8 uker etter inngrep.

Synes du skal ringe din dr gyn å få det sjekket så slapper du mere av:) Det er nok i orden der nede skal du se:)

Jeg går også bare og venter på etterkontrollen 7. sept nå. Fikk positiv EL-test forrige mandag og i dag begynte jeg så smått å blø igjen og har en del menssmerter. Håper det er mensen som kommer skikeklig nå så kroppen er i gang igjen. Tenkte å ta en grav-test i morgen tidlig for å se om den er negativ nå. Greit å vite at alt hcg er ute av kroppen før vi prøver igjen.

Tenker masse på deg Storepus og er "glad" for at du er her, men skulle jo gjerne ønske at du kom deg på 1. tri nå.

Stor klem

Å, nei, Maddemor, har du mistet? Veldig trist og høre. Sist vi hørte fra deg var du jo så lykkelig over å ha blitt gravid, så kan ikke helt skjønne at det ikke gikk allikevel:( Hva skjedde egentlig? Skulle ønske du hadde sluppet å miste en gang til. Kjenner det murrer i min egen angst for at plutselig noe skal skje med lille knerten i magen. Får håpe det snart klaffer igjen for deg. Gikk jo fort å bli gravid etter exuen i hvert fall, så selv om det ikke gikk bra denne gangen får vi håpe det snart klaffer hele løpet ut.

Selv kan jeg ikke klage. Formen begynner å bedre seg og i dag var jeg på første "trening" siden jeg ble gravid, dvs. svømme 25 meter, slappe litt av, 25 meter til, slappe litt av osv.. Men godt å være litt i gang igjen, håper bare jeg klarer å følge opp med litt aktivitet fremover.

Spennende Lillemor at du faktisk skal ha svangerskapspermisjon i Asia og føde der. Høres jo litt skummelt ut og syns jeg, men det er vel bare fordommer og sikkert helt trygt.

Godt å høre det går bra med deg og babyen også Babysugen.

Sender masse babystøv til Storepus og Maddemor og krysser fingre og tær for at lykken skal snu.

Annonse

ja, var visst plutselig ganske lenge siden jeg hadde vært inne på barnimagen nå!! så synd at du mistet, maddemor! det var trist å høre! og Storepus, det er jo sikkert lurt å ta en time hos dr.gyn, selv om jeg forstår at det kanskje er litt skummelt også!! hvor langt er du på vei nå, Hurra? og Babysugen - lenge siden vi har hørt fra deg ;) Håper du har det bra!

Alt er bra med meg! I dag hadde lille klumpen hikke, og da jeg la mobilen oppå magen min så hoppet den opp og ned. helt fantastisk!!! ;) 2. tri er jo nå så godt som over, og det er helt utrolig hvor fort det har gått. Men regner jo med at 3. tri går litt saktere. er ihvertfall det alle sier ;) Må jo begynne å ta innover meg at det faktisk skal komme et nytt menneske til verden snart. Tror egentlig ikke at det har gått helt opp for meg ennå :)

Ha en fin helg jenter!

Takker for omtanken jenter:)

Det som skjedde var at jeg var lykkelig og gravid og på etterkontrollen etter exuen var jeg 5 uker på vei. Gyn kunne ikke se noe annet enn at slimhinnene tilsa at jeg var gravid og hcg var da 1028. Dette var en mandag. Avtalte ny UL 2 uker etter når jeg skulle være 7+0. men fredag samme uke når jeg var 5+4 fikk jeg en liten blødning og ringte til min gyn med en gang og fikk straks komme inn på UL. Han sa da at alt lå der det skulle og at jeg var 6+1 (altså litt lengre enn jeg trodde). Ble sykemeldt og da jeg var på den nye UL 2 uker etter etterkontrollen så mente gyn at jeg fortsatt var 6+0 og jeg nektet og sa at det var jo umulig at ingenting skulle vokse på 10 dager siden ul da jeg hadde blødninger. Måtte inn til en kollega av han for en second opinion og kollegaen var negativ og nevnte MA. Ny hcg viste da 18480 og det var jo en kjempefin stigning og passet med 7+0. Så ble det avtalt ny UL en uke senere, men at jeg mått komme fastene i tilfelle det var MA og jeg måtte ha utskrapning. Men siden hcg hadde steget så fint var gyn veldig positiv. I uken som fulgte økte kvalmen, ømme bryster og trettheten og jeg kjente at livmoren vokste. var derfor veldig positiv selv også. 2 dager før siste ul begynte jeg også å kjenne begynnende bekkenløsning (hadde det veldig tidlig med sønnen vår også). Ul-dagen kom og der var jeg fortsatt 6+0 og han kunne ikke se hjerte, Jeg sa at nå holder det, dette må vi finne ut av. Måtte inn til en kollega for second opinion igjen og han sa blighted ovum og missed abortion. Min gyn var enig og verden raste for meg der og da.... Da ble det bestilt operasjonsstue med en gang og 2 timer senere lå jeg atter en gang på operasjonsstuen for å fjerne graviditeten. 2 ganger på 3 måneder gitt....

Gyn sa etter operasjonen at diagnosen var riktig; fostersekken var tom (blighted ovum), morkake og alt annet var der og at kroppen min aldri ville greid å spontanabortere dette selv, så utskrapning var riktig behandling.

Selve operasjonen gikk veldig greit. det tok bare 30 min. Men jeg kollapset jo inne i det mellomrommet før operesjonsstua og gråt og gråt og gråt helt til gyn kom inn og sa at nå måtte jeg få sove litt...

Kom meg veldig fort etterpå også. Var ferdig kl 14.30 og kl 17 dro jeg hjem igjen.

Det ble jo på ingen måte så skrekkelig opplevelse som sist for da var det jo så dramatisk hele greia og denne gangen var jeg jo delvis forberedt på at dette kunne skje, men likevel....

Har hatt noen tøffe måneder nå og nå vil jeg bare at kroppen min skal slutte å svikte meg på denne måten slik at vi kan få vårt etterlengtede barn nr 2. Det er det jeg sliter mest med nå; at kroppen min ikke klarer dette...

en ting er i alle fall sikkert; jeg kommer til å være nervevrak neste gang jeg er gravid! For jeg er ikke redd for at jeg ikke skal bli gravid igjen; bare så innmari redd for at det nok en gang skal gå galt....

Nå ser jeg bare frem til etterkontrollen 7. september slik at jeg kan få noen svar av gyn og ikke minst at vi skal legge en plan for videre fremdift.

Enn så lenge prøver jeg bare å kose meg med min kjære sambo og nydelig sønn og prøver å tenke at vi er jo tross alt veldig heldige som har han:)

Huff, jeg kjenner jeg får litt panikk nå. Pratet nettopp med Dr. Gyn og han spurte selvfølgelig om når jeg hadde hatt kontroll etter siste inngrep. Jeg sa jo som sant var at jeg ikke har hatt noen kontroll......I tillegg spurte han om hvordan syklusene mine var nå, med tanke på mensen. Min største skrekk er at jeg leger skal si "hadde du bare kommet tidligere.....". Jeg har jo hatt normal EL siden inngrepet, men ikke normal mens. Blør ikke ordentlig lengre selv om jeg har en "normal" syklus, og har jo selvfølgelig tenkt at det var litt rart men alikevel ingenting jeg kan gjøre noe med. Tok for ikke så lenge siden masse hormonprøver hos legen og de var helt normale. Har selv tenkt at kanskje ikke kroppen klarer å bygge opp livmorslimhinnene ordentlig. Herregud, tenk om noe har skjedd etter hysteroskopiene......

I tillegg har jeg jo hatt to runder med pergo, kanskje jeg ikke burde tatt de. Fikk de av Dr. Gyn i oktober så burde kanskje hatt kontroll før jeg begynte.............shit jeg er nervøs nå.......

Har fått time i slutten av august.........

Prøv å ta det rolig nå storepus. Nå har du ringt han og nå får du komme inn til en sjekk og så får du heller ta det derifra. Jeg tror nok ikke at du har gjort noen skade med å vente, men at det kanskje er en liten justering på et eller annet som skal til for at syklusene blir normale og at du får normale blødninger.

Hvis jeg kan trøste deg så har jeg heller ikke hatt noraml mens etter mine inngrep. etter exuen i april fikk jeg igjen mensen etter 26 dager og herreli den var så kraftig at jeg holdt på å gå i bakken av smerter og mengder. Så ble jeg jo gravid neste pp, men etter MA 13. juli fikk jeg igjen mensen på fredag, 25 dager etter utskrapning og denne gangen er den så svak. Blør bare pittelitt, men har gode menssmerter til tross for det.

Jeg har vanligvis sykluser på 28-35 dager, men har altså nå kortere syklus og annerledes blødninger.

Prøv å ikke svartmale alt før kontrolltimen din nå og tenk som så at du gjør jo bare det du kan for å få det til. Det er vel vitterlig gyn også som har vært litt sløv og ikke satt deg opp på etterkontroll? Dette er da vanligvis ike noe man må passe på å bestille selv.

Håper det går greit med deg storepus og at du ikke går og klandrer deg selv for at det tok litt tid før du kommer deg på kontroll.

Stor klem til deg!

Du har helt rett Maddemor, ingen vits å ta sorgene på forskudd. Ble bare grepet av panikk der en stund :-) Jeg tenkte aldri på at jeg burde hatt en kontroll. Spurte på sykehuset, men legen sa det ikke var nødvendig for alt var fjernet. Det er jo sykehuset sitt ansvar, samtidig som jeg har smertefult erfart så må en ta tak i det selv vist det er noe som ikke stemmer. En kjenner jo sin egen kropp best. Som sagt så har jeg jo "normal" syklus selv om jeg blør lite.......

Det blir spennende å se hva som skjer etter besøket hos Dr. Gyn......

Takk for støtten :-)

BRA! Jeg skjønner jo den panikken som kommer snikende, for all del, men det er ikke vits i å gjette på hva som kan skje:)

Dette kommer nok til å gå kjempefint Storepus. De spørsmålene han stilte, høres for meg ut som bare standard spørsmål.

Men nå har du vært flink jente og tatt tak i din egen situasjon og så får du bare vente og ta det derifra:)

Blir spennede å høre hva han sier da.

Jeg er selv veldig spent på hva jeg finner ut av på min etterkontroll 7. sept, siden han sa at vi ikke får prøve på egenhånd og at vi nå skal legge en plan for videre fremdrift :S

Klem

Storepus. Hørtes ikke ut som legen så tilstanden din som veldig kritisk. Enig med Maddemor at det hørtes ut som standard spørsmål, og hvis han var bekymret for om tida gikk fra deg, så hadde du nok fått time tidligere enn slutten av måneden. Jeg hadde heller ikke etterkontroll etter exu, så tror ikke det er rutine eller en nødvendighet å ha det når egglederen er fjernet. Så jeg tror ikke det er farlig eller avgjørende.

Lykke til både Storepus og Maddemor på kontrollene.

16 uker med liten kul på magen :)

Hei hei jenter!

Storepus - hvordan går det med deg nå? har du fått ny time hos gyn? håper det, så du slipper å gå og vente - selv om det sikkert ikke er noe galt. jeg hadde også ganske rare sykluser i starten etter exu altså! og jeg hadde forøvrig heller aldri noen etterkontroll. jeg bestilte jo selv time hos dr hanche, bare for å sjekke. og han lurte jo egentlig litt på hva jeg gjorde der liksom.... ;) så tror ikke det er standard med etterkontroll med mindre det har vært komplikasjoner eller lignende. (Men jeg synes jo faktisk det burde være det likevel jeg da!)

Håper dere andre har det bra også ;) jeg har nå 13 uker igjen!!!! Nesten siste tri nå - det er helt utrolig hvor fort tiden går altså! Føler meg veldig grei form nå egentlig, selv om jeg jo merker at magen begynner å bli "tung" og litt i veien nå - og det blir nok bare verre. synes jeg har kjempestor mage nå, lurer virkelig på hvordan den kommer til å være på slutten.

ha en fin helg, jenter! håper å høre fra dere alle snart ;)

Hei alle sammen...

Har bare vært litt innom og lest hos dere...ikke vært dellaktig i andre forum heller, men lest mye om det som preger meg akkurat nå, siste del av svangerskap, fødsel nært forestående og seteleie.

Jeg er straks 35 uker gravid, har altså en relativt stor gutt beliggende i seteleie og skal forsøke akupunktur i første omgang for å få snudd han...hvis det ikke går blir det vendning på sykehuset i uke 36.

Forøvrig har jeg mensmurringer og kommer litt ymse nedentil slik at det ikke ser ut til at han har tenkt å bli inne til termin.

Maddemor og Storepus: dere må aldri gi opp håpet, har etterhvert hørt om så mange som sliter av ene og andre grunnen og alle ser jo ut til å bli gravide etter lang el. kort tid....det ordner seg.

Lillepus; 3. trimester er tungt...men deilig at det går mot slutten.Når var din termin igjen?Du er tøff som flytter langt avgårde i en slik fase, blir spennende.

Hurra: lykke til videre med deg og.....

Jeg gir lyd igjen når denne ungen er ute....gleder meg...er tung, trøtt og lei....men premien er jo fantastisk....

klem

Hei hei! Så koselig å høre fra deg babysugen. du har jo virkelig ikke lang tid igjen !håper du holder oss litt oppdatert for hvordan det går med babyen i magen din og fødselen og sånt!! Lykke til med vending i første omgang! Personlig har jeg veldig tro på akupunktur altså! du skal se det ordner seg :)

Jeg sitter nå på andre siden av jordkloden og skriver til dere :) Rart og spennede på samme tid. Men den lille babyen ser ut til å ha det helt fortreffelig. Hun sparker masse, nå kan man se det utenpå magen inimellom, det er jo veldig kos! Er akkurat i 3. tri nå, så deter jo mye spennende som skal skjer fremover altså!

Håper dere andre har det bra også! Storepus har du vært hos legen nå?

Har dere flyttet allerede? Det er nesten litt rart å tenke på at du er på andre siden av jordkloden, men alikevel her inne :-) Hvordan er førsteintrykket?

Vi har også nettopp flyttet, om enn ikke så langt som dere :-) Har brukt en uke på å komme noenlunde på plass og det føles bra. Hadde eggløsning under den verste flyttesjauen så spørs om vi har flaks denne mnd. Hadde ikke overskudd til særlig sengekos men litt fikk vi da til ;-)

Vi skal til legen på fredag, vet ikke helt hva jeg kan forvente meg men det er starten på noe i hvert fall!

Ha en fin søndag alle sammen!

Hei lenge siden det har vært liv her.

Hvordan gikk det hos legen Storepus? Virker som mange blir gravid når det er mye annet stress på gang, virker som det gjerne skjer midt i flyttekaos, bryllupsplanlegging (meg bl.a.) el.l. Grattis med ny bopæl til både Storepus og Lillemor. Blir spennende og høre hvordan det er å være høygravid på andre siden av jordkloden ;) Og Babysugen er job birkelig nært fullendelsen av ruginga (om ikke lille knøttet har kommet ut allerede nå).

Jeg er nå akkurat begynt på min 19.uke, og i morgen er det ordinær ul. Blir spennende. Irritert for at jeg ikke klarer å kjenne noe liv, eller vet ikke hva som evt er liv og ikke. Virker som de fleste har kjent det for lengst, men hvordan skal man kjenne en fiskehale-lignende bevegelse eller boble fra vanlige fornemmelser i magen? Har prøvd, og prøvd å kjenne, men blir ikke klok på det. Håper bare alt er bra på ul i morgen. Magen er ikke akkurat stor, så føler enda de som ikke kjenner meg kan være litt usikker på om jeg bare er tykk over magen eller faktisk gravid. Kan godt bli litt større nå så det ikke er noe tvil!

Prøver komme i gang med trening for å få litt mer energi og forebygge helseplager senere i svangerskapet, men det går dårlig. Har hatt fri langhelg nå, men føler ikke det har gitt noe mer energi. Vurderer fram og tilbake om jeg skal gi meg over til sofaen eller presse meg avgårde på en liten svømmetur nå. Lei av og være så slapp. Går greit på jobb, men stuper i sofaen når jeg kommer hjem. Dagens klagesang. Veldig unødvendig, men godt å få det ut. Håper bare alt er bra på ul i morgen så skal jeg være hoppende glad :)

Håper alt er bra med dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...