Gå til innhold

TRÅDEN


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Legen var ok da. Når jeg kom inn dit nå. Og jada seff skal vi få se dem, men ble bare så surrete. Ferdig med und. og har visst rester. Så mer piller og mer au og sikkert da masse blod. Måtte ikke bli redd isåfall. Dji hele meg har jo bare vært blod i det siste jo:(

 

Får be om å få en fortesak el noe til.

 

Hvis det ikke er varmtvann nede nå så står alle fritt til å dra på rottejakt. Seriøst da killer jeg naboen. Da skal jeg låse meg inn og si hvordan det er.

 

Nå kommer vel snart babyne mine inn igjen:) Gått lenge nå. Man rekker faktisk å svane dem. Føle seg litt stressa.Så skal far og jeg ha tid med dem, legge ned en blomst mellom dem og ta farvel. hvordan sier man hade til babyne sine. Når sier man "greit, ta dem med"? Kommer noen gang øyeblikket hvor det går greit at de bærer dem ut og vekk for alltid?! Vet det bare er et skall, men for meg er det likevel babyne mine. Og vite det er siste gangen man ser dem..ja...gruer meg masse.

 

Har mistet før, men det vra ikke i nærheten. Noe av den paniske sorgen-ja, men jeg har nå tatt imot begge barna mine og født den ene med smerter og ja...hatt de hos meg som "normalt" Var så fint at jm og bp liksom "gledet" seg som ved en vanlig fødsel. Skrøyt av hvor fin og tok på og så etter kjønn og la de pent siden av hverandre på ren hvit duk og skrev navn over og snakket med dem og meg og om dem og sammelignet og ja. Selv om det er den mest grusomme fødsel man kan oppleve var det liksom likevel en fin fødsel. Jeg visste jo utfallet før minsten kom. Og bror som lå å venta på siden..hehe. Sykt men likevel liksom så naturlig over det hele.

 

Dette var hardt jenter. Utrolig hva et menneske faktisk klarer av psykiske smerter.

 

Litt panikk for å dra hjem da. Redd for minnene. Gruer meg til å gå på do og sånn...vet det bare er ting, men likevel. Uff er liksom ikke noe å si eller gjøre, likevel føler man t man må si eller gjøre noe. Går fra panisk hylgråt til komatilstander og diverse i mellom på sekunder. Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så forferdelig å måtte gå igjenom noe slikt, Det er beintøft. Samtidig som resten av verden tror at man bare kan gå videre sånn helt uten videre.

Møkka lege om hun ikke i sin posisjon sjønner at dette er vanskelig

 

Du har vel krav på minnegravlund om du vil det.

 

Nei det er som du skriver, noe som kommer til å treffe deg i tryne gang på gang når du tillater deg å tenke.

UFf syns fryktelig synd på deg nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å lese molle, at du fikk en fin opplevelse tross alt.

Jeg ser det litt for meg (har vel noen inntrykk fra jordmødre i hode)

 

Skrev det innlegget over før ditt siste.

 

Den følelsen med når er man klar, kjenner jeg i gjen fra når jeg har måttet avlive dyrene mine.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme. Går på automat. Vært utenfor meg selv mens jeg har vært mor for William og ganske stolt. guh å flink jeg er til å snakke og å roe ned og få alt til å høres bedre ut. Stakkars gutten gråter og gråter. Han og far snakker om en del annet dill nå.

 

Levere dem fra seg var panisk, men flink der og. Da jm kom inn gjorde jeg kort prosess. La fingrene på min munn og så fingrene på hvert av dems sitt hode, brettet pent over dem, ga bylt til jm. Hun sto i 1 sekund og jeg bare ut-nå! Hun skjønte den og tok de raskt med seg ut. Så var det jo da hylskrik gurgle vrenge kropp hyle krampeholde M som jeg etterhvert fant ut lå båk meg. Fyttihelvete så grusomt smertehelvete for en mamma.

 

Satt med de lenge i senga og sang for dem. Ja Ama..hehe..tenk om englene fanns...nå har jeg to engler her hos meg. For det jeg hadde jo:)

 

Tenk å føle så sterk kjærlighet for barna sine, uten at man har holdt de i live.

 

Var aldri snakk om at jeg ikke skulle få ha minnestund, bare at hun ville jeg skulle ta det først og avslutte med undersøkelse og sånn. JEg ville gjerne avslutte med minnestund. Tror hun bare var veldig stressa og uforberedt på morgnen. D jeg var hos henne på ettermiddagenhadde hun en helt annen holdning. Tror hun trodde det var vanlig SA og hun bare skulle ta ul og skrive ut. Litt miss på beskjeder tenker jeg.

 

Neste nå er at jeg skal ta 3 stikkpiller (de hadde ikke igjen til kjeften!!) og så ta en del forte tenker jeg også ligge vente på massiv blødning og nye rier. Urk. Tilbake på mandag for sjekk. (at alt er ute)

 

Men med barna mine da...De blir tatt på helsjekk og vi godkjente at de sjekket alt mulig. Også at morkaka kunne bli brukt til studier. For all del om morkaka mi kan bidra til å hjelpe andre....

Så skl jeg inn til samtale om ca 6 uker (de pleier ikke gjøre det sa hun, men det virket som jeg trengte og ville det?) Svarte ja jeg da. Gå gjennom resultater og sånn.

Vi valgte da å gravlegge de på felles gravlund for englebarn. Synes i grunn det er en fin ting. Og viktig å ha et sted, merket W var veldig opptatt av å kunne gå et sted.

 

Her tennes og to lys i kveld for barna våre og gutta sine søsken som ikke kunne være med oss lenger. Lage en liten seremoni ut av det. Litt for W også. Printe ut et par bilder kanskje.

 

Vi føler i grunn for å bare hoppe på noe og ta med gutta og forlate landet en stund. Om bare for en uke. Trenger noe positivt nå og ny innput. Steder uten minner og tanker.

 

Jeg lukter fødsel! (M kommenterte det og) Man (selv nydusja) lukter litt sånn søtt. Litt blodaktig men søtt. Kjenner det selv. Hadde helt glemt lukten. Veldg trist å lukte slik uten sånn plastboks å dytte rundt. Stod en tom en i gangen. Ble stående å vugge litt på den. Patetisk...ja...

 

Takk for dere alle sammen. Dette hadde vært mye værre å komme gjennom uten dere. Bare kunne si og skrive det man trenger der man trenger og ikke tenke på hvem og hvor og bare det å vite at så mange der ute tenker på en og føler med en. Betyr mye. Flere ganger tårer har rent av kommentarer på fb, her og på sms.

 

Mulig jeg gjentar meg selv og kommer sikkert nye runder med tanker, men godt å få tømt ut et sted. Dere får bare overlese evt.

 

(ahustips: om man ikke har med egen pc, ta med eget tastatur!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet liksom ikke hva jeg skal svare eller skrive, føler jeg bare gjentar meg selv. Blir jo helt nummen og tom for ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg heller, men godt å se at du skriver på tråden. Tråden er til for øsing av alt mulig og jeg håper det hjelper litt å få skrevet om det.

Det er rart hvordan morskjærligheten trer i kraft meden gang..

 

Det blir tent to lys herhjemme i kveld også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt svigermor vasker opp, men nå kan de gå. Vil ikke svigerfar sitter i sofa mens jeg rer opp med tisselaken i den andre, setter stikkpiller og blir liggende med rier og kanskje styrtblødning.

 

Mamma hadde for min del gått greit, men vil ha fred jeg nå! Vil kunne få sørge i fred! Selv om jeg vet at de mener godt.

 

Er fortsatt i boble. Gruer meg voldsomt til i morgen. Man setter seg liksom i en overlevelsesboble mens det står på....og er litt utenfor seg selv. Så når alt roer seg og hverdagen er der...det blir nok tomhetsfølelse ja.

 

Og er leit å lese om andre som føder i dag og sånne ting altså. Føda jeg og! Bare at ble ingen gratulasjoner ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja som de andre sier, det er vanskelig å si noe.

 

jeg har tenkt så mye i dag. Tenkt en del på tråden Hvordan den er helt egen og spesiell og unik tråd. Den som kasler inn på liv og død, gleder og sorger.

 

Det er en flott tråd vi har selv om den også inneholder mange tunge stunder.

 

Det var sånn minnelund jeg tenkte på, fint det syns jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det så stress i dag at jeg ikke har fått lest tråd før nå. Og jeg har vel aldri felt så mange tårer mens jeg har lest tråd heller. Du beskriver det grusomme så fint, om du skjønner hva jeg mener. Vet ikke hva jeg skal skrive så jeg bare sender dette jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mol! Har gått og kverna rundt på alt man vil si til deg i hele dag, men jeg synes det er så vanskelig å få det ut. Det er umulig å sette seg inn i din situasjon. Du har født to vakre barn og i hjertet er de med deg resten av livet. Vit at du er i tankene mine i dag og at jeg sørger med dere. Jeg tror på engler og i dag har vi fått to nye som passer på oss. De er sammen med alle de kjære som har forlatt oss på tråden det siste året.

 

Du er fantastisk flink til å skrive ut hvordan du har opplevd det hele. Det er nok en viss terapi i det også så bare fortsett og skriv. Jeg synes det fødselen hørtes flott ut, jm og bp har nok opplevd dette før og de vet jo hvordan de må håndtere dette. Flott at dere får et sted dere kan gå til i etterkant. Snakk masse om dette dere i mellom for dette kommer til å være med dere resten av livet. Bra at W også føler han kan få sørge på sitt vis. Han er jo såpass stor at han kommer til å huske alle detaljer rundt det hele. Jeg tror nok dere gjør veldig lurt i å ta en ferie og komme dere litt bort. Regner med at arbeidsplasser og skole har forståelse for at dere trenger litt tid nå. Jeg synes du skal prøve å roe ned en periode. Få en sm og la ting få synke. Flott at du skal få oppfølging. Det er nok sikkert veldig lurt.

 

Jeg synes M skal si til svigers at dere setter pris på at de er der, men at dere trenger litt alenetid. Ikke vær "snillpike" nå! Hvordan DU har det er det viktigste akkurat nå.

 

Rop ut om du trenger en tur hit ut. Altså, jeg skjønner at jeg ikke er det nærmeste, men om du trenger noe annet, noen annen, så er jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvordan går det med deg?

Skulle gjerne bedt deg hit, men vi drer jo hjem snart så vi får ta det en annen gang.

 

Her er det forøvrig sol og deilig i dag. Jeg har på ny blitt solbrent.

 

Ja ja ut i olen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja hvordan går det med molle fam. Det brant lys i spania for deg i går også.

 

har du fått solstikk eller herk eller har du bare vært for lenge med meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en luftetur i LS. Gutta fikk kjøpt seg litt og Burger King og innom Ama-fam.

 

Ellers er livet jævlig og sånn er det. Drithardt hver gang man er på do. Som jeg må stadig vekk for renselsen slipper jeg ike unna. Kommer til å blø i noen uker. Hver gang man tørker seg kommer følelsen av at han kommer ut og i hånda mi. Følelsen av å holde han, se han, sjokket og grusomme sorgen.

 

Jeg gråter jo ikke hele tiden lenger, mye fordi man holder igjen hele dagen for at barna skal slippe se mor i bylt på gulv. Barn tåler å se sorg, barn kan skånes for mor i skrikende bylt.

 

Jeg trenger finne meg et strå. Sliten av å tråkke vann.

 

Hjernen begynner og å lure på om hele svangerskapet var en drøm, ikke bare siste dagene. Sært, men vet ikke muligens forsvarsmekanisme. På en måte lettere å takle at det ikke har vært noe, men samtidig vil jeg jo ha det jeg fikk med dem.

 

Dra til lege i morgen og be om å få noe dop. Greit å ha. Er jo helg og så får jo ikke time da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Mol! Du er i tankene mine hele tiden.

 

Flott ettersleng på nicket ditt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffamei. Vanskelig å skulle være mor når man har det så fælt..

Du får bare si ifra om du trenger barnevakt.Vi er her vi.

 

Nicket ditt er veldig passende og fint. Ser for meg hvordan de flyr rundt og smiler og ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du har kost deg med et glass mtg.

 

Så godt å se at du har vært ute en tur molle.

 

Den følelsen hver gang man er på do den vet jeg akkurat hvordan er molle, og det å sitte med barnet i hånden er helt for jævlig. selv når jeg gikk med E så gruet jeg meg til tider for å gå på do. Ville ikke se blod.

 

Håper du slutter å blø veldig snart. Blir litt bedre da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for de som ønsker altså. handler om psoriasis, men er en del fine bilder av eline da.

må gratulere idun med den første drink( et godt glass vin) etter fødsel.

jeg kan vel gå ut i fra at det ikke er like lenge siden siste røyk. eller har mirakelet slått til og idun klart å slutte.

må innrømme at jeg selv hadde et lite tilbakefall da jeg var på guttetur i amsterdam. og jeg skjemmes. når man tenker på det i etterkant. tenker man oooohhh så dumt hvorfor gjorde jeg det. men der og da var det fantastisk godt så jeg har egenterlig ikke noe dårlig samvittighet, har ikke lyst på nå overhode. fikk liksom nok, selv om det var snakk om maks 2 sigaretter per dag. er det galt??? jeg synes det er meget godt med en i ny og ne men det holder liksom, jeg synes det er ganske bra jeg( bare for å være litt stolt over meg selv) at jeg klarer det.det er mange som sliter med røyking.

 

noen som trenger røyk foresten skal gjennom taxfreeen kan kjøpe for noen , kom med ønsker.

 

måtte bare få litt ut håper jeg ikke plager vettet av for mange. men det er så godt å få det ut selv om jeg vet jeg kan prate med fru herk om alt er det godt å noen ganger prate med andre. dere vet sikkert hva jeg sikter til. setter pris på denne tråden jeg og vet dere selv omm jeg ikke er her hele tiden. men det er liksom et sted man kan betro seg uten å bli dømmt ned i støvvelen.

 

nei nå blev det mye om meg håper det ikke blev for mye feil har et fuckt upp tastatur her

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, Mr. Herk:) Smart å skrive på tråden om ikke Herk skal vite om det:)

Men jeg må si jeg synes du er flink når du klarer å røyke litt innimellom uten å falle tilbake på fastrøyking. Det er veldig lett å ta den helt ut når man først har falt for fristelsen til å ta en røyk.

Her er det over 8 mnd. siden jeg tok min siste røyk! Det er jeg stolt av! Tok litt tid før jeg klarte å slutte i svangerskapet...men bedre seint enn aldri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...