Gå til innhold

TRÅDEN


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Jeg ble lurt!! V kom hjem i dag med ny bil;D Jippijippi!

 

Hørtes ut som en deiloig dag, Tiny:)

 

Jeg skal til mamma etterpå. Ut å kjøre nybil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg fått løfta snuta til litt mer loddrett holdning. Grusom dag på jobb. Så vondt at jeg spøy. Hjem, sofa, mørkt og 2,5 time senere har jeg vondt men klarer å sitte. Skal legge meg straks. Håper kiro hjelper, eller sm jeg meg fra alt som heter senvakter fra NÅ!

 

Værste er at piller ikke tar det. Kan være Treo tar det (pleier hjelpe bedre) men skal jo ikke tas av gravide. (uten fra lege og trukke jeg skal ta det opp med lege da medsa faktiks ikke lovlig selges her i Norge;) )

 

Har ikke migrene, men syk spenningshodepine. Kan utarte seg noe lik migrene til tider. Lysskyhet og vanlig piller ikke hjelper og en del dilldall. Har fra jeg var liten hatt noe som heter et eller annet. Dvs. at den muskulaturen jeg ikke bestemmer over er stram når den burde vært slapp. Man kan si ufrivillige spenninger. Hjelper en del med trening. Mye i grunn. Derfor hatt mye problemer med rygg, nakke og hode opp gjennom hele ungdomstiden og det jeg har levd av voksen.

 

Også er det litt dritt for sier man spenningshodepine blir man liksom ikke tatt like seriøst som om man kommer med en "bedre diagnose" (som hjernhinnebetennelse..hehe) men smertene kan være langt værre. VIker som folk bare..."jammen så slapp av da" "masser litt da" Duster.

 

Fikk jeg lempa mer gulp. Sorry, men et eller annet sted må man få det ut.

 

Blåser i og på vond hals.

 

Og dere med store babyr...(ama mtg) dere må sove på dagen!!! Når de er oppe på natten (eller mamman ikke klarer legge seg!) må dere jo sove på dagtid.

 

Hvor lang tid tar det før bedring når du kommer ned Herk?

 

Fiiine kjolen:) Synes Linea sin faktisk er finere jeg da:) Det flinkeste med deg sess er faktisk at du får gjort alt det der! Også trenger jeg fortsatt et trekk til sete en gang du ikke er overfylt med bestillinger. (om du vil)

 

Tiny, sier du til ST at kuuuule babycall er her? (sånn skal vi og ha ass) også synes jeg den var så dyr...så M bare..eh..ja..er noe kameragreier og...litt stæsj bare... ST er bare uhelbredelig! hihi

 

Nei legge seg. Bøfn alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo dikte opp at fancy navn på spenningshodepina di Molle: halfus brainus nakkis eller no?

 

Sove på dagtid ja-lettere sagt enn gjort. Melvin har 15 min. lurer han...

 

Vekt hmm-har 10 kg igjen fortsatt-står litt stille nå-men er ikke overvektig lenger da-sånn BMI regna overvekt-ligger rett under 25-hehe.

Men er likevel fornøyd med 15 kg ned-bedre nedover enn oppover:)

 

Og så mye fikk jeg notert før Melvin våkna igjen.

 

Ha en fin dag godtfolk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syk plutt!!! Liker ikke at han har 39,9 og kaster opp liksom...

 

Synes også den rosa er finest. Biltrekk har jeg jo ikke sydd før så jeg får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Melvin er da! Hva skjedde med lange late dager for baby bare sover og spiser førte tiden?

 

Du får gi han en dag eller to sessa, så får du få noen til å se på han. Stakkars lille....

 

Ang bilstoltrekk så har jeg jo det slitte liggende så da har man jo en mal. Hadde det vært en rett firkant skulle jeg og fått det til men det er strikk på den også må jo da stoffet snurpes sammen liksom. IIIIK!!!! Dessuten hater symaskiner meg. Jeg minnes noe som heter overtråd og undertråd og minnes og at tekstillæreren ga opp....

 

Om man vil strikke noe til sine små...er det noe i veien for at de kan få hver sin gryteklut?

 

Jeg har sovet i natt!!! :D :D Søvn betyr så mye altså, og det tror jeg mange her er med på for tiden;) Hadde jo feber i går da. Ikke rart jeg var helt på trynet. Tenkte ikke på det egang jeg. Hadde nok på natten jeg ikke sov og mest sans på jobb i går.

Kjenner virkelig i dag at knekkmann har stimulert meg jah! (duste pervotenkere) Nakke og skuldre er supervonde helt ut i ytterste hudlag og masse stiv. Men virker som hodet slipper litt. Er murr der, men ikke sånn at jeg må liste meg rundt.

 

Ellers må jeg bare finne på noe med jobb. Kan ikke holde på sånn lenger. Det får bare være samvittighet meg her og der. Jobba til jeg spøy på torsdag og var på jobb etter en time søvn og med feber på fredag. Jeg får bare kutte kveldsjobbing. Føler bare at..hallo jeg er i uke 14 bare.

 

Jaaa??? Kult med ny bil???

 

Jeg vil og ha det huset på Hovin:( Og eeegentlig skulle vi kunne få det til, bare at vi rekker det nok ikke. Gjøre i stad og selge her før det går altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove kan man gjøre når man blir gammel har jeg hørt...

Har heldigvis en som synes det er godt å sove og kan fort dra til med en 3 timers lur. Ellers går det i 1-2 timer, men noen ganger mindre. Natten kan han dra til med 4-5 timer i strekk, men da er det mat NÅÅÅ!!

 

Også raper han mens han spiser :) så søt da!

 

Nå sitter jeg og venter på at solen skal komme frem sånn at vi kan ta oss en tur på flomvollen. Har lovet Tiril å mate endene også skal vi kose oss med en lunsj ute etterpå.. Kosedag med andre ord :)

 

Nå har vi fått inn nytt vindu her oppe (ved siden av døra) og en ringeklokke :) Også er det enda en vegg som er ferdig lektet i kjellerstua, så det går nå fremover!

 

Naboen oppe skal selge, men det er vel for lite for de fleste her inne tenker jeg?! Det er jo ikke større enn hos oss nå.. Men vi får nok nye naboer iløpet av sommeren..

 

Skal vi ha "treff" til uka? Klar for kafetur eller bare tur ut av huset med bare lillemann jeg nå :)

(stemmer for sm for molle!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det stemmer hun for og:( Føler litt på dritiferiepenger! Du kommer deg ikke andre steder enn til Hvaltjern neste sommer likevel...Kan fullamme unga til de er 1 år-penger spart der og.

 

Så mye jobb og styr også selger dem? jaja like greit. Tror for lite for oss ja;) De har vel blitt noen de og. Dere skulle kjøpt ut og fått gigahus:D Bare ta lotto først si.

 

Regner med det blir pottit-treff etter påske en gang:) Litt leit å ikke få se det glisetrynet til Tiny i fylla mer da...(potetbakern er borte vett)

 

Også var det PV da....

 

Sove med E jeg kjenner jeg. Herregud altså, jeg har jo ikke gjort en dritt i dag! sm here I come:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper plutten din er bedre sessa.

 

Molle du får ta det med ro, ikk ok med feber og ikke ok med vondt her og der.

 

Tenkte på det med sykepenger som du snakket om for det første om du er gravid skal arbeidsgiver søke om å få dekket de 16 første dagene i fbm sykemelding fra nav.

 

Du får forøvrig feriepenger av de 48 første dagene, Året etter perm har du krav på ferie, men de kan ikke nekte deg å ikke ta ferie fordi du da får lite feriepenger i den perioden(12/15 uker av permen får du feriepenger for).

Forøvrig så blir det sannslynligvis 46/56 uker med perm på dere med 10 ukers pappaperm pluss tvillingtillegg.

 

Hus ja, hvordan går det der i gården , med nabofaen og div?

Ikke bare bare å selge med en psyko i kjellern da.

 

E sov i 3 timer, men jeg klarte ikke å sove, jeg leste spennende bok og klarte ikke å legge fra meg .NÅr jeg la fra meg ble jeg bare liggende å glo.

 

var litt vind ute så orket ikke legge meg ut i morges.

 

Natten ble forøvrig bra den mtg, h va med din?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moll du spurte om hvor lenge før bra eller no: jeg trenger bare et par timer i solen før jeg kan kjenne bedring..

Vet ikke når jeg blir veldig bra. håper veldig fort for først blir flekkene svake og så blir huden hvit på områdene der flekkene har vært disse trenger mye sol før de blir brune, da blir de brunere en den friske huden , så flekkete blir jeg lell:) Det er når de har blitt brune jeg kan regne med at de holder seg borte lenge.

ikke så stor sjans for at jeg blir så bra på to uker men ..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molle er litt SM:)

 

Sove på dagen gjør jeg mye av, men blir ikke akkurat kvalitetssøvn. Må legge meg på sengen meg M hengende i puppen, da kan jeg "sove"noen timer. I natt fikk jegsove fra 04.30 til 05.30. Jippi!!! La meg ikke før2 da, men likevel... Jeg slumra fram til 11da, med litt bleieskift og puppbytte innimellom.

 

Jeg kommer gjerne på besøk eller går en tur med noen i ls på mandag klokka 10 ca. Har legetime (6-ukers) klokka 9 og skal på SatsBaby klokka 12:)

 

Jeg vil ha hus, og nybilen er perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på legevakt med plutt. Allmenntilstand var crap, så likegreit. Fått antibiotika. Mulig det er uvi. Nå sover han på magen min som en bitteliten baby. Litt kos egentlig, men får ikke gjort noe da. Jaja. Skulle egentlig vært i bursdag til to av mine aller beste venner, men det utgår.

 

Kan jo hende jeg får til noe, Mol, er jo ikke noe flink egentlig, men kan jo hende det går lell. Hvilket sete er det? Kanskje jeg finner et som jeg kan tegne her ute...

 

Bra at hodet er bedre og søvn er definitivt gull!!! Og hurra for sola som hjelper deg, Herk!

 

Blir inne dag på meg i dag, mulig nt tar med sesse ut en tur. Det hadde vært digg, men i og med at vi sov ræva i natt alle sammen så spørs det litt hva han orker. Trøttfisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giraff:) (huff, men likevel..han sa det jo ment snillt. BArn er rare)

 

Jeg må bare spørre jeg altså. (som eneste (vitende)gravid er anonymknappen litt jalla) Altså utflod. Så tykk slaimy at det henger som tykk lang mark ned i do. Ser nesten litt slimproppaktig ut men ikke riktig så gele som den er liksom. Kan ikke huske jeg hadde så mye gøsj med E, så dere som var der for ikke lenge siden...slaima dere myye? Litt mer gulaktig enn blank liksom. (jammi for alle elsker vi detaljer, men been there done that før sant?) Også lei sånn mensmurr og stikk hele tiden. Kan det ikke bare skli slik som sist da?

 

Håpe antib. virker da. uvi? På lillen? De er litt søte og da, når de er små babyr igjen etter å ha bltt store babyr:) Sete er..øøøh....ja:) Jeg må faktisk se etter. Men de selger nok ikke helt likt nå lenger. Er sete etter W. Ikke kræsja og synes det duger bra nok som sete i bil to jeg altså. Men trekket begynner å flise seg helt i stykker. Ike noe stress altså, bare at jeg får det vaffal ikke til. Spes siden jeg heller ikke har symaskin.

 

Jeg kan alltids bo her og det ikke hadde sett så jævelig ut!!Det går jo ikke at mor er syk og skal holde seg i ro. Flyter jo i bleier og skittentøy og oppvask og poser overalt. Møkkete sokk på bordet og (greit nok det men er jo ikke et felt i huset som er ok)

 

Klarer deres barn å spise frokostblanding pent? Det gjør min og er derfor mye bedre enn barna deres! (ref tråd der ute) Nei men han klarer ikke det. Spiste naken og må nå dusje. Til og med rester under balla. HVordan klarer han det?! Også hjelpe til med tå funker ikke! Hvorfor må han dra de føttene sine opp på bordet?! Resultat=kjøkken ser virkelig ikke ut.

 

Hørt med banken hva dere kan få i lån basert på salg og sånn da MtG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokostblanding under balla! Tror jeg ler meg ihjel!!!

 

God bedring til plutten! Håper han blir fort frisk.

 

Ang slim.... Sånn slim som du beskriver hadde jeg dag 3 på sykehuset etter masse "rier", ihvertfall masse sammentrekninger og murr. Regner med at det var slimproppen. Det kom enorme mengder:) Kanskje det er slimproppen din også? Men den kan jo lage seg ny igjen. Men alvorlig talt... Kan ikke du reise til legen og få sjekka ut alt som er "galt"? Jeg blir jo nervøs av å sitte her å høre om både det ene og det andre. Når er det du har kontroll på sykehuset igjen da?

 

Altså, jeg kan sikkert få til å sy trekk til den bilstolen jeg, molle. Om jeg får demontere det trekket som er på:) Og sitte hos mamma og sy på hennes maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer...

 

Vi har ikke hørt med banken. Har ikke hatt seriøse planer om flytting.

 

Og dagen i dag har vært annerledes. Til det bedre. Det har gått en halv til en time mellom ammingene og jeg har bare ammet i 15 til 30 min per gang. Han harogså ligget en del for seg selv og sovet litt i sengen sin noen ganger, men maks en halvtime. Har til og med fått lurt i han smokken!!! Jeg har hatt smokkegutt flere ganger i dag. Han er ikke så fryktelig gladi den da, men den sitter da på plass i noen minutter når jeg harfått lurt den inn:) Øve øve mer, og øve med flaske etterpå. Glemte malten hos mamma på tordag da, og han liker ihvertfall ikke mme uten malt, men gidder ikke kjøpe ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå søt da:) Tror ikke det er så ille jobben egentlig. Og skla lite til for at det blir bedre. Ja du vet jo hvilken stol jeg mener du:) Vi tenkte jo på å kjøpe nytt, men det duger og er så mye som skal kjøpes fremover.

 

Lurt litt på om MtG tar bestilling på sånn sparkebukser jeg....Så hun tjener litt men ikke så grusomt mye;) Oppskriften har hun jo. Vi får se.

 

Men jeg vil ikke være sånn hysterisk:( Og ja...bare lei av at ikk ejeg bare kan være normal liksom. E tryna skikkelig i dusjen...mens mor satt på nett (dm)

 

Kontroll på ahus? Nei er vel ord.ul 4/5 det. Har time hos jm 7/4. Litt lenge til ahus, men mange vet jo ikke at det er to før ord.ul:) Nei men skal vaffal til lege på mandag og få om ikke full så vaffal delvis sm.

Første gangen var det type klædder (nede i do) type en 2 spiseskjeer. En halvtime etterpå var det vel en spiseskje til..men da hang den fra dåsa og nesten helt ned i vannet. Er det mye? Ellers er det som regel på papiret da.Men ligge helt i ro jeg. Blir nok bra. Skal ringe om det blir værre da:)

 

Og da kom bestefar. Sært med han ved siden av mens jeg skriver om slim-haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sliminga di hørtes veldig lik ut den jeg hadde altså. Bestefarer god å ha når man lurer på slim:)

 

Bra du reiser til legen. Man er ikke hysterisk om man reiser til legen når man ikkeer bra!

 

Åssen sparkebukse snakker du om a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn brun:)

 

Nei men du vet hystriske gravide..."jeg stakk meg på en synål-har bestilt ul nå. Kommer jeg til å dø?"

 

Er så pes med kveldsvakta, for man blir jo bare sendt til fastlegen igjen. Og egentlig får de jo ikke gjort noe da? Tar de en gyn.und. å sjekker? For det vil jeg helst ha en som er jm eller kan en del om det til å gjøre. Så de får vel ikke sagt mer enn hold deg i ro og gå til legen på mandag om ikke bedre. Og da trenger jeg liksom ikke dra ned dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på Molle:

 

Jeg fikk telefon for en halvtimes tid siden. Hun hadde begynt å blø en del og med litt klumper(?) men ikke klumper på størrelse medbabyer, så de er inni der fortsatt. Hun lurte på hva hun skulle gjøre så jeg sa hun skulle ringe føden og høre med dem.

 

Fikk melding for litt siden:

"Må inn på akutten og vente der. Hun sa det var lang ventetid. Og akutten på en lørdag kveld-hurra! Greit bestefar var hjemme da. Drar inn snart. Ikke noe gøy det heraltså. Nok nå. Haralt sittet på venteværelset der med blod og angst dette svangerskapet. Blæ!"

 

Får håpe det går bra med henne. At alt står bra til med de små og at det ikke er alt for lang ventetid på sykehuset.

Håperdet bare er morkaka som gnisser igjen. Blir nervøs jeg.

 

Krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med sm nå, Mol! Lurt! Ellers så synes jeg du godt kan ringe føden og forklare hvordan slim du har. Hadde mye utflod, men ikke spiseskjeer akkurat. Gikk med innlegg hele graviditeten.

 

Linus hadde masse smuler i bleia etter at han hadde spist kavring fullt påkledd! ...også har det endelig kommet en tann! Men tror ikke det er derfor han er syk altså. Har hørt at de gjerne får tenner når de har feber, altså ikke feber pga tenner. Noe med mykt tannkjøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se innlegget over, sessa.

 

Det er rart hvordan ting sniker seg nedi bleia. Husker G alltid hadde bleia full av sand og grus i sommer:)

 

Febersom gjørat tennene kommer? Har jeg ikke hørt før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere posta likt så ikke så rar det innlegget selv om du hadde informert

mtg

 

Uff det var da virkelig ikke noen bra nyheter, jeg liker ikke dette altså. nå får vi bare krysse fingrene for molle.

 

Jeg syns det er en ikke ting at gravide må sitte på legevakten sånn, Jeg la legevakta for har ved første grav. og heldigvis så forbarmet de seg over meg på føden. Slapp unna de fiskerævene på legevakta.

 

Skulle vel kunne slippe rett på føden vel det er der de tar ul og kan dette her

 

 

Ja tenker mye på deg molle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så innlegget etter at jeg hadde posta! Jeg krysser alt jeg har her!!!! Synes Mol burde fått ul med en gang. Stress og bekymringer gavner henne ikke liksom. Ventetid på akutten høres teit ut!

 

Jeg googla feber og luft i magen for Linus var så plaget med smerter ved promping i går og da leste jeg noe om det. Legen min nevnte en gang at tenner ofte kom frem i forbindelse med sykdom med feber... Er jo logisk dersom tannkjøttet faktisk blir mykere ved feber. Jeg er litt bekymra. Skal tilbake på lv i morgen og måle crp. Fikk i han medisin etter lv, kastet opp noen timer senere. Nå kastet han opp all medisinen så vi har latt han sovne og så får han få den litt senere. Om han ikke får i seg medisin må han kanskje legges inn og få den intravinøst. Han har jo ikke fått i seg så mye vått eller tørt heller da... Jeg er ikke vant med sånt jeg... Har bare vært på sykehus i forbindelse med fødsel. Har en nevø som har vært mye innlagt og da har det vært dramatisk så jeg har vel litt skrekk for sykehus på et vis. Ish!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ligget meddrypp og ventet på gynekologen. Hadde lavt blodtrykk og feber. Er nå trillet av gårde til Gyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...