Gå til innhold

TRÅDEN

Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

www.byttesentralen.no

Hvis noen har noe baby/barnetøy og leker/utstyr de vil ha solgt. Jeg skal finne frem en del greier i år tror jeg. Er egentlig ganske genialt! Man merker bare tingene man vil selge med pris og kundenr. leverer inn også selger noe andre det for deg (blir som et type loppemarked, bare at DU får pengene for dine ting. Ja -35% da...) Uansett, pengene kan du komme å hente noe dager senere:)

Og det som ikke blir solgt, kan du gi til veldedighet hvis du ønsker det, så da gjør man en god gjerning i tillegg;)

Er noen flere "regler" da, men står ganske bra beskrevet på siden for de som er interessert i å rydde litt i skuffer, boder og skap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg orker bla gjennom babyting jeg. Hadde en del jeg tenkte selge, men pakket det fint ned etter str i bokser. Tenkte at med to er det sikkert greit med alt skift man har. Kunne jo endt opp med to dritegulpunger så da tok jeg vare på alt. Får se etterhvert. Greit meste er bært opp på loftet. Sakl uansett selge stellebord og en vogn og en trille. Hadde tenkt selge sete og for skulle ha to maxicosi for de passer på easywalker tvillingvogna. Og siden jeg bare hadde et sete likevel. Ja tenkte nå det da. Nå får man sjå.

Regner med man ender opp med å prøve igjen og får man bare en kan det jo være greit å ha noe. Og er det to igjen, ja da får man ta det den tid.

Dere (kanskje Herk) får skrive klart ut hvor og når. Jeg et ikke om man kommer på noe eller ikke. Har foreløpig bare slike planer som går ut på å fullføre dagen man er på, evt noe for morgendagen. Husker stort sett hvilken dag det er og sånn.

Hatt besøk av Ama og pudding i dag. Godt å få fylt opp noen timer av dagen. Spes når man ikke orker gjøre noe eller dra noe sted selv.

Ja så dagen i går da. Jeg lever og sånn:)

Hadde time 9, men er jo sånn samlebåndprinsipp der. Kom inn kvart på 10 tror jeg. Og måtte jo være alene. Ble liggende til 12 før jeg skulle inn. Tårene trillet. Jeg skulle jo ikke være der!Og 3xsamtaler om jeg var allergisk og blabla. Er greit de er nøye da. Man følte seg veldig samlebånd altså. Skillevegger og gardin forran. To rekker. Så hørte de samme reglene på folk før og etter inngrep flere ganger. Lå å slumra litt. Altså ingen blader der og ingenting å se på og hører vifta dure og timene kan bli lange!

Tasse inn på salen selv, for måtte tisse. De spurte om jeg trengte seng men hallo, klarte jo fint bruke beina mine så jeg tassa nå inn selv med blå poser på fotesene. Opp i stol og legge seg til. Ikke kult å ligge sånn før man skal sove, men skjønner jo det er praktisk at man ligger klar. Tårene rant og rant ustoppelig, og de var veldig gode pleierne og kirurgen.

Våknet med følelsen av å bråvåkne! Første jeg jabba om var hvor ble det av maska! Jeg skulle jo komme lenger enn til 7! (hehe man fikk jo før maske og skulle telle bakover fra 10) Nå fikk man i armen og du dæven som det svei! Også bare sovnet jeg vel. :)

Etter det gråt jeg panisk. Rart. Hadde liksom ikke kontroll. Var vel fortsatt i ørska selv om man føler seg lys våken. Sank helt ned i kjelleren. Sist husker jeg at jeg følte meg så lettet og på en måte glad rett etter. Da hadde jeg jo og baby i magen og følte vel at nå kunne man komme seg videre eller noe. Hadde det jo grusomt da jeg kom hjem den gangen, men nå fikk jeg smell i det jeg våknet opp.

Fikk snakka med damen litt før. Forklarte litt og ba henne se etter og sånn. Hun sa at hun får jo ikke sett inni livmora, bare opp i livmorhalsen og utenfor. Alt så bra ut og hun hadde ikke funnet noe. Satt bra fast rester så jeg hadde nok endt med utskrap på mandag. Da nok rester på veggen etter morkaka. Men ellers så alt fint ut ift et nytt svangerskap. (Et nytt svangerskap vil vel bli et psykisk helvete men.) Hun på mandag nappa jo ut noe hun sendte til undersøkelse. Får se hva svar blir på det. For den satt vel i livmorhalsen om jeg ikke husker feil. Så har vel blitt noe irritert da tenker jeg eller noe sånt. Er jo for jævlig at to friske riktig utviklet barn skal dø for at kroppen min føkker det til da. Selv om det ikke er noe jeg var skyld i sånn.

Hadde sinnsykt masse vondt i går og dro vel ikke før 15:00. Hadde ny samtale med lege siden jeg hadde så smerter. Hun hadde litt mye å gjøre og var nok litt stresset. "vi har jo satt inn spiral og så det kan irritere litt" også fikk hun en tlf. Jeg bare neeei, og tenkte skal noen oppi der igjen?! Og sa mens hun snakket at venligst ta den ut igjen! Og hun andre så i papirene og nei da, jeg hadde ikke fått spiral..hehe. Legen ble så lei seg da, men bl ejo oppklart på noen sekunder. Men hadde jo vært typisk min flaks da!

M fikk komme inn på oppvåkning da. Kom vel inn rundt 13 eller noe. Samme rommet som han ikke fikk være før opr. for det var liksom trangt og sånn. Dji var jo samme etterpå. Er jo regler ift abort, at mann da ikke får bli med inn. Noe med at kvinnen skal få være alene og kunne ombestemme seg. Men jeg var jo ikke der derfor... Hun pleiern sa hun skulle sjekke om han kunne få være der føsrt men var visst ingen enerom. Men tiden gikk den så greit.

Var masse kvalm og vondt bakover liksom. Inni dåsa men mot tarmen kan man si. Seriøst vondt å fise. Snakk om å sive forsiktig ut. Rart man hadde vondt på bakreveggen, har vel skrapa borti eller noe. Uansett er mye bedre i dag, selv om gå og sånt er ting man ikke driver med. Ikke tatt smertestillende i dag. Er levlig og tror levern min er litt andpusten for tiden. I går var det jo sånn at nååå går den ut finn ny pille NÅ!

Bruker mammabukse i dag da:) Første gang. Hadde jo funnet frem alt, for meste passet ikke, men subba jo i joggings siste dagene før alt skjedde. Nettingtrusa er på plass og. For vondt å bøye seg til at jeg har orka å skifte. Altså har skifta bind da. Prøve å få tatt seg en dusj etterpå. Vente på M, for blir en del svimmel så vil ikke dusje alene.

Så dagen i går var en drittdag.

Skrevet

Det hørtes ikke noe bra ut. Skal det være så vondt etterpå da?

Jeg har vært på foreldresamtale i bhg i dag og kom ut igjen som verdens stolteste mor. Jeg har en snill og flink gutt:)

Så har vi vært og spist middag hos mamma. V er borte på kick off med jobben.

Forresten så venter jeg på pakke i posten og er litt nervøs for at den ikke skal komme fram før lørdag. Lørdag fyller nemlig V de store 30 og jeg harbestilt gave fra gutta:)

Skrevet

Selvfølgelig. Han er jo trådbarn. De er bedre enn alle andre barn. Bare spør på skravlesiden. Alle er nok enige. Og siden man er inne på det så er det også barn man foretrekker å dra i bursdag til.

Ikke vanlig å ha såå vondt, men har hatt mye krafs og røsk i dåsa og fødte jo faktisk for en uke siden. Ble jo ikke like ille som vanlig fødsel, men livmora måtte jo gjennom samme prosessen. Og med to knøtt ut. Og kanskje hun skrapa opp litt på bakveggen eller noe. Et bittelite rift e.l. kan sikkert være au selv om det ikke synes stort.

Er mye bedre i dag da. Skal til og med prøve meg på en dusj etterpå. Det skal bi stas. Etterpå vaffal.

Fikk brev fra sats. De har innvilget frys ut året. egentlig må man ha legeerklæring for å få det, men jeg sa at sist trengte jeg ikke det, for det syntes jo. Klemte inntil gensern min og hu bak disken gikk god for magen min..hehe..ikke fullgåtte 14 uker engang!! Jeg hadde blitt sende ut som en bolle! Forhåpentligvis uten rosiner.

Når bestilte du da? Og hva var leveringsfristen deres? Håpe den kommer da. Ellers blir han vel like glad på mandag, men man vil jo gjerne få gitt på dagen. Er det store planer? Og skal han ha stor fest sånn utenom?

Lurer på hva finne på i morgen. Vet jo ikke om jeg orker (eller gidder) dra noe sted, men føler jeg må fylle dagene med noe. Trengs å gjøres en del her da. Skulle folket til Herk i morgen?

Også et spm. Jeg har jo fått fri (ferie) de tre dagene i påsken. Om jeg er sykemeldt etter påsken blir det da gjort om til sm de dagene og? Bør jeg ringe lege i morgen og få sm 2 uker til f.eks? Trenger jo ikke kaste bort feriedager om man likevel er sm. Og det er sånn at om jeg leverer sm så blir dagene satt tilbake? Altså som ikke ferie? Men altså mener noe om at om man er sm før og etter at det og blir sånn. Kan jo høre med lege på mandag og evt. Vet ikke hvor lang sm de gir i slengen heller.

Også lurer jeg på hva gjøre med tirsdagen. Har jo time hos jm da. (blæ som jeg gledet meg til) Lurte jo på å gjøre den om til en samtaletime. Selv om man kunne klart seg selv trenger man jo ikke bære sorgen alene om man kan få hjelp eller noe sånt. Men vet ikke helt hva si heller da.... Også er det jo påsken da. Vi skal kjøre langt så kunne vært greit å dra tidligere kanskje. Ellers blir det da å dra etter timen på tirsdag. (time 9:30)

Skrevet

Uff, krafs og dritt... Håper du blir helt bra igjen snart!

Jeg bestilte for litt over 2 uker siden. Fra personligesmykker.com. Libido her innesin butikk. Har vært i dialog med henne og det skulle gå. Blesendt medekspresspost fra usa på mandag. Og hun skal sende medpost over natt når hun får det. Det er en sånn her, med navnenetil gutta på:)

http://www.personligesmykker.com/S_lvbar/p57939_194949.aspx

Kanskje jeg kan kommeen tur på besøk i morgen? Hvis du orker? Må få levert lua di før påske:) Har ikke hørt fra Herk, så regner ikke med det blir i morgen.

Bursdager til trådunger er flott:)

Jeg tror feriekan gjøres om til sm. Prat medlegen du. Også synes jegdu skalta den timen hos Nora og høre hva hun har å si. Kanskje hun kan henvise deg videre også?

Skrevet

Skal forresten ikkeha noe fest. Tror han skal feire litt med kompisene i trysil i påsken. Kompisgjengen skal på en hytte ikke langt fra vår.

Skrevet

feriedager under sykemelding blir gjort tilgode, altså du mister de ikke..

Jeg kan ikke treff imorgen, StoreT har bursdag og jeg skal bake kaker og rydde heim..

Nå har jeg vært 2 dager på skolen og er sykt sliten i hode og kropp etter påfyll i hjernen og drasse med baby..

Mange klemme til Molle, det hørtes ikke ut som en god opplevelse. (nettingtruser er sexy :) hehe)

Noen som har lyst til å være med på Sørum på søndag feks? Tiril har så lyst til å ri på hest og de har runderidning på søndager kl 12. Kanskje ta med pølser å grille om finevær?

Skrevet

Å! Jeg ville på Sørum. Men vi reiser til Trysil søndag morgen vi.

Nettingtruser er guds gave til kvinnen. Glemte å grafse med meg hjem fra sykehuset.

Hadde ikke orka skole sammen med baby.Har du han med på forelesninger? Går det bra?

Skrevet

Forresten så kommer hu fra Trondheim til meg i morgen:) Det hadde jeg glemt...

Skrevet

Sånn

Jeg har hatt så migrene at jeg ikke orket pc, men her er greia:

Jeg var usikker på om noen kunne i morgen, men jeg jo ledig. Har ikke forberedt noe men så syns jeg det sto at dere stort sett var opptatt i morgen?

Så om noen vil så gjør vi noe i morgen om ikke så utsetter vi det.

Er det noen som er hjemme de dagene i påsken mandag og tirsdag ?

T jobber og jeg er hjemme med 2 barn, noen andre som kunne tenke seg å finne på noe?

Jeg tar gjerne besøk av dem som vil

Sessa du må jo gjerne stikke en tur innom meg selv om ikke hele

hurven kan.

Huff da molle at det skulle være så vondt og sånn nå. Håper virkelig at det går fort over og at du sakte men sikkert også får det bedre sånn pykisk også.

som sagt migrene så jeg begrenser meg litt om noen føler seg glemt så har jeg bare litt dårlig husk nå..

Skrevet

Høres pyton ut Molsa. Men du kom nå inn ganske fort da. Jeg kom på sykehuset 08.30 og ble trillet ned på operasjonssalen etter klokken 23 en gang, så måtte vente leeeeenge.

Og selv da måtte jeg ligge i sengen alene utenfor døren til op.salen en times tid også. Og når det endelig var min tur så kikket ut sykepleieren som skulle ha ansvaret for meg der nede i journalen min og sa jeg haddet fått dårlig service! hehe:)

Men var enig da, og gud så lenge det var å faste!! Når jeg ble trillet opp igjen etterpå og fikk mat på rommet klokken 01.30 om natta så hadde jeg ikke smakt vått eller tørt på over et døgn!

Kanskje vi tar en tur på sørum på søndag hvis vi får tid. Vi skal i bursdag til mormoren til T.

Håper du får pakken du har bestilt da, mtg:)

Også har spaden fått barnehageplass:) Fikk førstevalget på barnehage og så mange dager i uken som jeg ønsket, så da blir det 3 dager i uken. Synes jeg er passe, litt må hun kose seg hjemme med mor også:)

Det var noe mer jeg skulle skrive.... husker ikke.

Kommer fra jobb i kveld og har jobbehelg, så blir ikke så mye sprell disse dagene. Har fri man-ons neste uke, men har ikke bil.

Lage meg litt te jeg, også er det vel senga snart.

Skrevet

Ja det der var helt ekstremt cat! Hadde de satt inn spiral hos meg tror jeg at jeg hadde følt meg berettiget dårlig service jeg og. Tenk om de hadde gjort det da! Og ikke sagt ifra. Ble nesten nervøs jeg ass...

Er som sagt mye bedre i dag. Sikkert slik jeg skulle vært i går. Dusjet nå. Tok med krakk inn. Helvete å sette seg ned, men bedre enn å stå å svime. Prob var jo å komme seg opp igjen da. Nå er det lenge siden jeg har bare nytet en dusj! Hadde kjapp dusj før utskrap. Og dusj med blod etter fødsel er ikke moro. Ikke dusj på sykehus etter fødsel heller. Eller skylle av seg blod før akutten på lørdag. Tenkte på det i stad. Gleder meg til å ta en dusj uten blod eller vondt.

Jeg blør merkverdig lite nå. Det er jo en bra ting:) Vil jeg tro. Er sånn...et bind kunne fint holdt en hel dag mengde. Er ikke det lite dagen etter a? Er normalt å blø i en opptil to uker. Altså glad til da.

Ja burde vel ta den praten med Nora. Bare så dumt det er på tirsdag. Hun er jo ikke der hver dag, så ikke så lett å få gjort om på timen heller.

Kan man ringe ned til lege for å forlenge sm? Eller må man ned på time? Hørt om begge deler.

Gratulerer med overlevd vakt cat;)

Ja tenkte på det MtG..at du får da vel besøk i morgen? Kanke komma hit da;) Hmm..når var det du dro igjen? Vi finner vel på noe. Er jo ikke lange avstanden heller. Så fole fine lua på fb:)

Herk, jeg tror ikke jeg er kjørbar i morgen. Ikke langtur (du blir langtur..hehe) vaffal. Er så jævlig vondt å reise seg og sette seg. Sikkert bedre i morgen, men tror jeg skal la sår få hele litt til.

Grattis med bhg!! Og er du først inne er det som regel ikke prob å endre % senere om ønskelig. Lurer på om vi får det jeg. Plass. På grunnlag av blant annet twins. Urk. Men jeg var jo faktisk gravid da jeg snakket med damen i bhg. Ikke mer enn 3-4 timer til men. Rart å tenke på. Da var de nok allerede døde. *grøss* Der man stolt viste frem magen sin. Jaja.

Klokken er over 24 så Grattis med dagen ST!!

Vet ikke om planer mandag. Vi drar senest tirsdag. Helg er usikkert. Ama og me snakket om sørum til helgen. Lyt sjå. 12 er jo sovetid her:)

Og dere...hvem skal kjøre hjem fra bryllup og hvem tenker bli over?

Skrevet

Noen har bæsja på stueteppet mitt... Nå er det kasta. Endelig en god unnskyldning:) Har hata det teppet lenge. Takk Gabriel!

Skrevet

Ja mye jeg glemte sist og sikkert glemmer nå men

Høres ut som du har det litt bedre i dag da molle, det er jo godt. Nei dusj med blod er ikke gøy, det er traumatisk syns jeg.

Grattis til sT

Ang jm molle: jeg ville tatt timen om det passet seg sånn, altså jeg nville tatt praten, men om du føler det blir stress med programmet ditt så blir det en prioriteringssak.

Jeg måtte le altså, ja det hadde vært noe til service det om de hadde putta inn spiral.

Jeg hadde tilta om jeg ikke hadde smakt vått eller tørt på langt over et døgn UGH

Skjønner at dette er langtur molle,

Noen som har lyst til å finne på noe på mandag, så kan jeg flytte på meg jeg også.

Tror jeg vil være hos noen da, et sted med vegger for jeg orker ikke flying og bæring med 2 stk

og kjøring og over vet jeg ikke ennå.

Kul lue

god vakthelg cat

Skrevet

Oj da... Glemte å gratulere ST!!! Grattis!!! Hvor gammel er mannebeinet blitt?

Skrevet

Grattis med dagen storeT!!

Hehe, kanskje du skal få sjekke ut den spiralen mols? Skal sjekke for deg neste gang jeg ser deg;)

Ja og tenk at jeg overlevde på jobb i går. Hadde jeg ikke trodd i løpet av kvelden i går. Klarte akkurat å hoppet unna i det han prøvde å kaste seg over meg fra sofaen. Hehe, litt action på jobb ja.

Ler av gabi som har bæsjet på teppet.

Pokker, var det jeg skulle sjekke. Ang bryllup. Har fri den helgen så det er greit, men må fikse barnevakt til både ungen og bikkja. Hehe, er ikke helt vant til å måtte tenke på hundepasser:) Iiiiiiiik, du må ha svar i dag du svana, ser jeg på invitten som henger på kjøleskapet.

Hva skal dere andre da?

Og hvordan går det med barnevakt svana? Er det i boks eller?

Tror vi må prøve å få til sørumgård vi også. Linea eeeeeelsker hester selv om hun er litt redd da. Men prater om hest dagen lang.

Har fått nytt bilde av min lille lotta da fra oppdretter, så skal sende det nyeste bildet til dere alle så får dere se min firbente baby:) Ikke du da mols, for du så bildet i går. Men hun er jo sååååå søt:)

Jeg tror man kan ringe og forlenge en sykmelding på telefon, mols. Det gjorde jeg i fjor. Vet ikke om du husker når jeg hadde omgangssyken i 4 måneder (hihi)? Åja, husker du det? Vel da, kunne jeg bare ringe og fornye og hente på legesenteret (sendte mamma da).

Skrevet

Det med sm på tlf er jo litt avhengig av legen din i grunn, ring og hør

Sørum gård, kl når var det snakk om?

sist jeg red var jeg 7 mndr gravid og var i bryllup, Det var en artig opplevelse, gleder meg til jeg får ridd igjen jeg.

Skrevet

Jeg får vel ringe litt. Har ikke lyst til å ringe noenting.

Kjøpe nytt teppe? Det er snart fult av gulp og ny bajs;) Men sikkert godt å få kasta nå ja. Mye grums nedi der vil jeg tro.

Skal man finne på i morgen tro?

Men finn ut hvem av dere som har tenkt bli over da. Ifm bryllup. Er noe reservert, men vi må vite hvor mange vi blir og evt deling og sånn.

Vi blir nok over. Har ikke tenkt på barnevakt, men regner med det ordner seg. W er jo ikke noe prob og en eller annen kan vel ha E. Skal dere med små ha med dere de minste isåfall?

Skrevet

Jeg skal ikke ha med noebarn. Har ikke svart heller jeg, svana, men vi kommer om det ordnerseg med barnepass. Prøver å få tak i mamma nå:) Og vi skal i såfall overnatte ett eller annet sted:) Hvor har folk tenkt å sove hen a?

Skrevet

Molle: Jeg har apotek solkrem til deg. Eller til E da. Merke ACO. Også Vichy deo til deg. Har fått litt stæsj igjen vettu. Men er grenser for hva jeg rekker bruke opp altså!

Skrevet

Vi har barnevakt til begge unga og blir derfor over natta:) Så kan jo være greit å det eine overnattingsalternative på sida til svana-det billigste:)

Puppa lekker-må skifte klær.

Skrevet

snakka med svana og hun har noe reservert serru. Tenkte det at det var ok om alle sov på samme sted jeg da. Altså ikke heeelt samme sted da. Så vi kan kanskje bli enige om noe? Spørs jo hvor mye plasser det er igjen rundt om og.

Skrevet

Hei dere.

Nå har jeg lest meg opp. Har vært mye styr på jobb, og så var jeg på scrabblefylla i går ettermiddag så det ble ikke noe pctid. Sjelden jeg er full kl sju, men det er jo gøy og da. La meg kl 10, hehe.

Det ser ut til at vi får ordnet enda bedre overnattingssted, dvs. på gården der vi skal være. Det er et gammel internat, ganske kjipe enkeltrom, med felles do på gangen og sånn. Men man kan i alle fall tusle fra festen når man ikke orker mer, hehe. Vi har reservert 12 rom, så det er først til mølla. Det koster en hundrelapp per rom. Man kan sikkert ta med en madrass sånn at det kan ligge to der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...