Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ouuuuuu! Lykke til Thessa!!! Nå er det ikke lenge til du kan holde søte lille i armene dine :-D

Hørtes ut som du hadde en deilig dag i går Raffen... Herlig å kunne skjemme bort seg selv litt noen ganger... Tror jeg skal gå til innkjøp av den samme kremen som Thessa, blir nærmest snøbling av å se på mine egne legger, ikke spesielt pent nei...

Jeg var innom Ullevål for oppfølging på Rhesus prøvene mine i går. De fant ikke noen antistoffer på prøven de tok i uke 32, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle gjøres igjen... Tror ikke hun som stakk i meg hadde gjort dette mange ganger før, hun måtte prøve flere ganger i begge armer og nå har jeg fine blodutredelser på begge sider. NICE.... Gikk også oppom ABC i optimismens navn for å høre om de kunne sjekke modning, men der fikk jeg blankt avslag *snufs* De sa at det ikke er noe vits siden disse kynnerne/maseriene jeg har ikke er regelmessige og da kan det gå 1 dag eller 45 dager uansett hvor moden jeg er (og det værste er jo at 45 dager er ikke umulig *dobbeltsnufs*) Yeye, vi krysser fingrene og håper lille Borghild-Herculine er like spent på å møte meg som jeg er på å møte henne og hun er flink pike å kommer dagen etter 37 fullgåtte uker, altså neste tirsdag...

Nei, nå skal jeg ut for å nyte det fantastiske været!!!! Må nesten skaffe meg en grill så terrassene kan brukes enda mer! ELSKER sommer :-D Tenk hvor fantastisk tidspunkt vi får barna våre på! Det er varmt i været og de kan ha bursdagselskap ute! Ikke er det midt i ferien heller... Herlig!!!

Åååå så spennede Therese masse lykke til:)

Hmmm Maren, ville de ikke sjekke deg, kanskje ikke jordmor vil det med meg heller til uken. Begynner å helle mot den tanken du hadde på treffet, han kommer nok en gang ute i juni, hulk!!!!!!!!! Raffen skjemme seg selv bort er akkurat det vi bør gjøre nå:)

I dag har jeg nytt smaken av "sommer" og sitter på cafe i flere timer med snaps, skjønt!! Lillegutt har fått både is og kake allerede og nå skal jeg opp til svigerbror og svigerinne, snuse på baby og spise jordbær og fløte, off han blir nok ikke en lettvekter han lille Oliver... Ha en fortsatt fin dag jenter:)

Forresten er det noen som har kjøpt "parasoll" til vognen, og er dette noe vi trenger??

Hei hei :)

Da var vi komt heim med minien vår :) Utrulig deilig og være ferdig...:) Har fresten bare positive ord og seie om ullevåll, både føden og pasienthotellet :) Det er absolutt og anbefale! Gled dokker!

Wowo: eg trudde og at han kom te å bli mai baby...hadde ingen tegn te fødsel eller noko på mandagskveld ...også kom plutselig riene når eg la meg.. (tok ei stund før eg skjønte at det var rier da)...så hadde nok hatt noken sammentrekninga tidligare på kvelden og... Mini var heilt gjennomsnittelig sjølv om eg hadde knekt i meg både det eine og det andre i svangerskapet :)

JOrdmora mi sjekka ikkje modning, så det er sikkert litt forskjellig ka dei gidd og gjere. Ho sa berre at det skjer når det skjer!..Var ei venninne av meg som hadde spurt ho, da ho gikk på overtid...så eg gadd aldri og spørre en gang!....

Men man kan jo være moden lenge uten at det skjer noko og då!

Therese: Eg og mini er med på treff hos deg :) No har jo eg gått glipp av 2 treff allereie!...

Parasoll til vogna har eg ikkje tenkt på en gang...treng vi det?

Hei

Velkommen hjem med mini da scoo, har dere funnet navn? Godt å høre at du er fornøyd med Ullevål, er jo betryggende for oss som kommer etter!! Vet ikke helt om jeg klarer å "glede" meg til selv fødselen, men gleder meg masser til han kommer ut!!!!!!!! Kan jeg spørre om slimproppen din gikk, mange som snakker om tegningsblødning, men er vel kanskje ikke alle som får det?

Jeg skla hente mannen min på flyplassen i dag, og nå skal han være hjemme til lille Oliver er ute, jippi.. Kjenner det skal blir godt å ha han i nærheten;)

Ha en fin dag i solen jenter

Annonse

Hei Tina!

Jeg tror ikke man melder seg inn, men bare er her og skriver her om man vil :) Men det finnes vel kanskje en gammel terminliste et sted langt ned hvor mange har "registrert" seg når de først begynte å bruke BIM.

Noen får rette på meg om jeg tar feil :P

Gratulerer så mye med arvingen Scoob! Gleder meg til å s enda en ny baby på onsdag :)

Hoi så mange bebiser det har blitt nå!!! Gratulerer til Thessa og Scooby med flotte små gutter :-D Gleder meg virkelig til å treffe dem!!!

Vi var ute og kjøpte oss grill i går! Må jo nesten ha det når man kan... hehehe... Gleder meg til å grille masse i sommer! Det er så hyggelig å kunne sitte ute til langt på kveld og kose seg med goooood grillmat, enda bedre venner og litt vin og sang...

Wowo, fikk du JM til å sjekke åpning/modning for deg? Jeg har prøvd å innstille meg på at jeg må gå gravid i en måned til, men det funker ikke... Klarer ikke lure hodet mitt til å gå med på den tanken, hodet mitt er klar for å kaste ut Herculine i morgen! Jeg er ganske overbevist om at slimproppen gikk her forleden, kom ihvertfall ut en masse slim jeg ikke har sett før (sorry detaljer), men det behøver visst ikke bety så fryktelig mye... Hun kommer når hun kommer!

Menne, disse stikningene jeg har nedover i bekkenet, er det hodet som gnisser? Passelig ufint! Gjør vondt som bare rakkeren sin...

Modern sa at både søsteren min og jeg ble merkbart roligere noen dager før fødselen, at det virket som om vi ladet opp til den kraftanstrengelsen det var å bli født... Funderer på om dette medfører riktighet? Erfaringer? Kan noen lukte at jeg er utålmodig etter å få bebis ut av magen?? Raffen, det er ikke langt unna at jeg kommer og shanghaier trampolinen din!

yaya, nå skal jeg avslutte denne lille romanen... Skal ha opphav og svigers til middag, så nå må jeg lære meg hvordan man helsteker en ytrefilet på grill (ambisiøst valg på en søndag!)

Kos dere!

Hei

Maren: Skal ikke til jordmor før på torsdag, så vet ikke. Du er ikke den eneste som er utålmodig, fant tråden om å få samb. til å sjekke her i går, var neste på tur til det før jeg leste at jordmor Siri ikke anbefalte det, pokker!!!!! Hvorfor må den der fornuften råde?? Vondt/stikking/illinger jeg har en del av det. Noen ganger er det kynner og som kommer det vonde, andre ganger er det så snart lillen rører på seg, slik jeg har skjønt det baner de seg vei nedover i bekkenet. Så vist dette betyr at det ikke er lenge igjen så bare kjør på sier jeg, men om jeg skal ha det slik til i værste fall 14 juni, kommer jeg nok til å bli helt umenneskelig!!! Så kjekt med grilling og god mat Maren.

Jeg har fått mannen min hjem, på fredag kveld;) I går var vi på litt shopping (Oliver har fått playstation3, kanskje dårlig gjort å skylde på han??) og så i 30 års dag på kvelden veldig hyggelig. I dag har jeg ligger pal på sofaen med hodepine, skulle tro jeg hadde drukket i går. Er blitt bedre nå og så har jeg en hærlig mannen som er i gang med middag, torsk fra nord Norge, gulrotstuing og poteter, nam!! Ha en fin søndag og så stemmer jeg for at det kommer babyer på løpende bånd nå. Lillemaiblomst, hvordan er det med deg??

Hei jenter!

Da har det kommet enda et lite mai-barn til verden! Sissel1404 (ny på sist treff) fikk en liten jente i dag. 48cm og 3392gram. 11 dager før termin. :)

Hvem får i morgen? Jeg fikk akkurat en pose med kanelsnacks, skal ikke kanel få fortgang på sakene? Jeg hiver i meg hele posen nå, og gir dere beskjed om hvorvidt det funket eller ikke. :D

Gleder meg til onsdag, det er foreløpig meldt fint vær.

Da sakser jeg litt fra BV.... hvor Alexandras sladrevenn kan fortelle at:

"Fredag kl 17.56 ble Alexandra mamma til ei lita prinsesse på 2360g og 42cm".

Regner med det er iorden at jeg sladrer litt :P

Jeg er ikke sikker på om hun ble satt i gang eller om det ble ks, men tror hun ble lagt inn litt tidligere i uka med svangerskapsforgiftning... Hun kan sikkert oppdatere oss med rigtige fakta etterhvert :)

Gratulerer til alle som har fått gullene sine! :D

Heihei!

Her kjem babyane på løpande band ja :) Koselig :)

Therese: eg spiste masse kanel veka før eg fekk han...:) Både på graut og kanelbolla :) Kan jo hende det fungera... Du må oppdatere oss om det skjer noko innen onsdag hehe..:)

Thessa og Alexandra blei mammaer på samme dag då.. :) Ikkje verst.. Ken som er neste mann ut i fh til termin da? Lillemaiblomst? Også du Therese?

Annonse

Jeg har ikke termin før 16. så det er nok noen flere som skal til pers før meg, om vi følger termindatoene. :)

Det eneste jeg oppnådde med de kanel-sjokolade-mandlene jeg spiste i går var en helt utrolig halsbrann! Jeg har aldri hatt det så ille, og jeg har selvfølgelig ikke halsbrann-tabletter liggende heller da. Ble fire gless melk i slengen istedet. Har hatt et par tak i ryggen nå på morgenen, men jeg tror nok ikke det er noe som skjer, er vel bare kroppen som er litt stiv og støl. (?)

Hei hei jenter,

Takk for all omtanke. Her går det på overtid - jeg hadde termin den 02, og er to dager over. Jeg tror dere alle klarer å sette dere inn i hvor demotiverende det kan være, men jeg holder faktisk humøret greit oppe. Sambo og jeg har liksom avfunnet oss med at lillebaby ligner på pappaen sin, som elsker å sove lenge, og som har en tendens til å komme litt for sent til avtaler. Vi har innstilt oss på at svangerskapet mitt skal vare til den 15.mai, da har fastlegen min lovet meg at jeg skal settes i gang.

Jeg trodde nesten han skulle komme i natt, for jeg hadde forferdelige kynnere i timesvis i går kveld. Men det ble kun en urolig natt for min del, jeg ligger og halvsover og kjenner etter, og det er ikke helt bra.

Det føles liltt surrealistisk å lese om alle babyene som kommer til verden uten at det skjer noe med meg - men jeg må bare stole på at alt er bra med babyen vår. Vi gleder oss så utrolig til å se han nå, men tidspunktet er og blir utenfor mine hender. Jeg prøvde å kjøpe bringebærkapsler for noen dager siden, men ble faktisk stoppet av ekspiditrisen på helskosten (!) Hun ba meg spare pengene mine, for det var ikke påvist at bringebær hadde noen som helst positiv effekt, og at det heller ikke var bevist at det var ufarlig for babyen. Hvordan får man seg til å kjøpe, når vedkommende nekter å selge? Jeg klarte det ikke i allefall.

Nå følger jeg raffens eksempel og tar en tur til frisøren. Det er godt ingen kjerringråd tilsier at det hjelper å "skinne" seg for å få fødselen i gang, ellers hadde jeg vært troende til å prøve, ha ha ha!

Vi ses på onsdag!

Hei jenter!

Tusen takk for alle gratulasjonene, og gratulerer så masse ti Scoo, Maags, Thessa, Alexandra Og Sissel1404. Her kommer babyene på løpende bånd. Så gøy, spennende å se hvem nestemann blir. Får heie litt ekstra på lillemaiblomst siden det egentlig var din tur for noen dager siden.

Vi har vært hjemme en uke med lillemor nå, koser oss så mye. Vi måtte bli på sykehuset i nesten en uke pga hun hadde gulsott og gikk en del ned i vekt. Hun kom jo faktisk nesten tre uker før termin. Etter vi kom hjem måtte vi også reise ned annenhver dag for blodprøver, slitsomt. Men nå er alt stabilt og vi kan bare nyte familie livet.

Kommer veldig gjerne en tur på onsdag. Therese, du må si ifra hvis jeg skal ta med noe.

Skal bli kjempe kos å se dere alle sammen !!

Klem og lykke til framover

Hei alle sammen :)

Nå er det så lenge siden jeg har skrevet noe her, dere husker meg kanskje ikke en gang....

Men aller først må jeg jo si GRATULERER til alle dere som nå endelig har fått ut bebisene deres!!!! Kjempekos å lese om alle som har fått :)

Jeg har termin 20.mai, så her har det skjedd svært lite. Skulle ønske han kom ut snart, begynner å bli rimelig lei. Jeg har da vært så heldig at jeg har fått en prolaps i ryggen som klemmer på en nerve som igjen gjør at jeg får utrolige smerter i venstre bein. Det er virkelig vondt til tider og jeg tenker med skrekk og gru på å føde med de smertene. Noen som har opplevd eller hørt om noen som har født med prolaps?

Fødselen til snuppa var over på fire timer og ikke var det så vondt heller, så satser på at lillebror er like snill :)

Vi snakkes, kos dere i vårsola :)

Heihei!

Ariel77: Hyggelig og høre fra deg igjen. Hvordan har du det nå? Såg fresten et innlegg på 3 trimester om en som hadde fått prolaps i ryggen og hun ble faktisk satt i gang før termin... Hun skulle føde på normal måte, men ble satt i gang i uke 37 eller noe... Fødsel på 4 timer høres ut som en drøm... jeg var så "heldig" at han brukte hele 24 timer på og komme ut....slitsomt!

Therese: Jeg hadde kun tak i ryggen, kjente nesten ingen rier i magen...:)

Lillemaiblomst: Om det ikke akkurat setter i gang fødselen så er det ihvertfall innmari digg og føle seg litt fresh etter fødselen... syns alle bilda som er tatt av meg etter fødselen e heilt grusomme...! Så i dag har eg vært hos frisøren og stripa håret :) Var litt rart og være vekke fra mini en heil time...!

Gratulerer til Alexa.og sissel!! Må si at jeg misunner dere, men skal nok ikke klage jeg som ennå har 26 dager igjen.. Du får min fulle støtte lillemaiblomst, skal heie på deg, nå er det din tur!! Ariele det var lenge siden! Så kipt med prolaps, tror du kan få en vurdering ifht. å føde med det og om det kan føre til en "tyngere" fødsel. Ville hørt med fastlege eller lege på fødeavd.

Therese hva skal vi ta med på onsdag?? Kunne du kanskje sagt litt, slik at vi ikke alle stiller med det samme. Minnes at du nevnte is og frukt, og slik vi er om dagene blir det vel x antall liter med is og ingen frukt!:)

Jeg har nå en dag igjen på jobb og det er i morgen så er det perm. JIPPI, er møkklei, gleder meg så til å slappe av hjeme og ta livet litt med ro:)

Heihei!

Jeg vet ikke hva man skal ta med jeg. Jeg kjøper det som trengs (et halvt eple og ti liter is?), så kan det jo være noen andre som "spanderer" neste gang vi treffes. :) Kanskje de som vil kan ta med noe drikke? Så slipper jeg å tenke på det. :) Juice, brus, farris.... det man ønsker. :)

Har forresten lagt merke til at sola ikke når hagen før rundt tre på ettermiddagen. Så kanskje man må tenke på at man bør ha på litt klær til å begynne med? Kan alltids sitte på terassen da. Der er det sol sol sol. :)

Om noen ikke finner frem er det bare å ringe, noen av dere har kanskje nummeret mitt allerede, hvis ikke finner dere det på facebookgruppa (vil ikke legge det ut her). Facebook gruppa vår heter forresten 'BIM Oslo - Mai jentene', om det er noen som lurer. :)

Hei søtnoser!

Ouff Lillemaiblomst, skjønner du begynner å bli frustrert nå! Lillegutt kommer plutselig :-) De gode nyhetene er jo at for hver dag som går så er det høyere odds for at han kommer i morgen...

Jeg tror ikke jeg kommer til å begynne på disse bringbær greiene... Eneste kjerringrådet jeg har tatt til meg for nå er sex... Stakars gubben, han påstår at han føler seg utnyttet :P Vi vet jo iallefall at ingen tar skade av det om det ikke skulle fungere...

Utkastelsesorderen er forøvrig sendt i dag, så det blir spennende a se om hun velger å flytte ut med en gang eller om hun venter en måned!

Gleder meg til treff på onsdag!

Blir hyggelig å møte noen av guttene også :-)

Hei!

Takk for hyggelig besøk i dag! :)

Det er satt opp nytt treff, tirsdag neste på Lyst på Tøyen. Info på BIM-treff sidene.

Raffen/Lisa har forresten fått en liten gutt. Han kom i går, og både mor og barn har det bra. :)

Hei jenter! :-) Takk for alle gratulasjoner!!

Modningspillene ble satt, også fikk jeg litt kynnere. Men de dabbet helt av så jeg sendte hjem mannen og la meg. Og DA gikk vannet. Og da skal jeg si dere det ble fart i sakene!!

Fra vannet da gikk til gutten min var ute tok det 2,5 time!

Helt utrolig!! Men, det ble litt voldsomt for meg. Så neste gang vil jeg gjerne ha en normal fødsel med normale rier.

Jeg hadde 6 rier pr 10 min som varte i 1 minutt. Helt fra vannet gikk. Så det ble litt brått. Men ellers gikk det jo kjempe kjempe bra!!! :-)

Smertene er så fort glemt likevel! Her er bare selve opplevelsen som sitter igjen! :-) Er UTROLIG stolt av egen prestasjon! Dere vil føle dere som verdens sterkeste!! :-)

Jeg fødte helt uten smertestillende. Kun lystgass. Jeg tror jeg ba om det et par ganger, men det rakk vi ikke nei. :-)

4 sting til sammen, og de merkes ikke!

Ikke gru dere ihvertfall! Det er helt utrolig herlig å føde barnet sitt!! :-)

Vi er så lykkelige nå! :-)

Men nå må jeg gå. mini vil ha pupp! :-)

åjj, det gikk fort... men så bra at alt gikk fint!! :)

Og sykt bra innsats og føde uten smertestillende urkvinne;)

Gleder meg til å treffe dere.

Gratulerer kjempe masse!!

Hvordan var treffet igår? Jeg må har vært helt i ammetåken, fordi jeg kom ikke på at det var treff før langt ut på dagen.. he he he..

Håper dere koste dere!! ;)

Blir med neste gang og da er det vel enda flerer babyer :)

Gratulerer med en flott fødsel da :)

Må si jeg misunner alle dere som har fått babyene deres, men er vel ikke så lenge igjen for min del heller nå, håper jeg.

Jeg fødte også uten smertestillende forrige gang og må innrømme at jeg følte meg ganske stolt etterpå :)

Merker at jeg er litt nervøs nå foran fødsel nummer to siden den første gikk så veldig bra. Tenker at det kan da vel ikke gå så bra to ganger....

Men håper alikevel på det da :)

Ha en fortryllende torsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...