Hakkamella Skrevet 29. januar 2009 #126 Skrevet 29. januar 2009 God morgen, jenter. Hvordan har natten vært? Her har jeg vært våken titt og ofte. Har hatt masse kramper i hoften og ryggen, hatt uro i kroppen og i det hele tatt sovet dårlig. Smertene i ryggen og foran gir seg ikke, hjalp ikke med varm dusj i går heller. Så nå håper jeg hele tiden på vannavgang eller noe. Hva som helst! Er så sliten nå! Men i dag runder vi 40 uker, og da er det bare 2 dager igjen til termin. Er jo noe det, da!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 29. januar 2009 #127 Skrevet 29. januar 2009 hei på dere!!! så spennende hakkamella!! forstår du er sliten ja...jeg selv sliter m flatulensen veldig i dag og konstant hard mage..igår hadde jeg en roligere dag,og ble ikke sååå sliten,men i dag kjenner jeg kan bli en slitsom dag igjen.. men begynner å tru at jenta vår ikke vil ut før nærmere termin..til og med elias venter nå..=) fikk litt ting på plass i går og det var veldig godt. stellebordet er på plass m håndklær ol. elias syns det var sååå fint. skrekken min er at han skal bli så sjalu og føle at jeg bare ordner ting til babyen,men trur det går greit. han har da blitt litt bortskjemt han å...hihi elsker å kjøpe ting til klumpen vår!! er så vanskelig når han er så liten å ikke alltid forstår hvorfor og ikke alltid han forstår om vi forklarer det. så vi skjemmeren han nok litt bort. får dra å kjøre minsten til barnehagen så kommer jeg på nett etterpå.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 29. januar 2009 #128 Skrevet 29. januar 2009 hmmm ingen på nett? er dere i fødsel kanskje? jeg sitter her og har kynnere,ikke så vonde men vondt i ryggen. og ble pluttselig helt gåen og kjempe trett. har sovet litt men må nok legge hodet på puten en gang til!! er ikke så ofte jeg har hatt så sammentrekninger på dagtid nei, så blir spennende å se. nå er det meste klart så jeg bare kan slappe av og kose meg de dagene som kommer. å det skal bli godt. så hopper til seng så snakker jeg kanskje med dere etterpå=)
Hakkamella Skrevet 29. januar 2009 #129 Skrevet 29. januar 2009 Har prøvd å være superaktiv i dag. Men ennå ingen respons fra innsiden. Hun henger fast der inne ennå. Har kjøpt laktoberal i dag. Håper det skal få litt fart på ting. Iallefall få tømt tarmene noe. Tok maksimal startdose.. hehehe og håper det enten fører til baby eller iallefall noe tommere tarmer. Får se. Jeg får bare fortsette aktiviteten her i dag, kanskje litt klesvask vil føre til noe? Jeg håper på alt nå om dagen.
mammaen til 2+1 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #130 Skrevet 29. januar 2009 Hei hei jenter!! Ser dere går og venter enda..=) savner litt å vente sammen med dere.. Selv om det er utrolig fantastisk å ha den lille prinsen min her! I dag har vært en stor tung dag.. var kjempespent og klar for å dra hjem.. men gulsotprøven hadde skutt i været og nusket måtte rett inn i "solarium". Å legge fra meg den nakne lille kroppen i lyssengen med bind foran øynene er noe av det mest triste jeg har opplev på lenge. Savner han noe så intenst!!! Får holde han max 30 min hver 3dje time... og da skal han ammes nok til at barnepleier er fornøyd.. Og siden han er slapp pga av gulsoten så går hele 30 min i å forsøke å få han til å spise mest mulig uten å sovne... savner han hele tiden.. får ikke kost nok med han.. Håper jeg får han ut i morgen.. da skal jeg kose å kose... Selv er jeg også ganske tufs og hatt feber i dag.. regner med at det er pga av melk og sånt.. Har ikke vært på nett i dag.. hehe.. bare felt masse barseltårer og sånt.. =) Kommer snart sterkere tilbake og fortsetter ventingen med dere jenter! Vi gir oss ikke før alle er i mål!!! =) Vi snakkes helt sikkert i morgen,hvis jeg klarer å temme disse hormonene... =)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 30. januar 2009 #131 Skrevet 30. januar 2009 god morgen jenter!!! huff enlitenstjerne,det høres ikke no koselig ut. og de barseltårene kommer seg vel fort når gutten din er hos deg. han er jo bare helt nydelig!! nyt tiden for den går fort. tenk på det.vi har holdt kontakten i snart 2 uker nå...og jeg syns det har gått fort. ventetiden er blitt mindre strevsom m å snakke med dere tre på ddagene og kveldene. det er godt å ha noen å dele alt med, for de mennene våres kan jo forstå seg hjel uten å allikevel vite hvordan det egentlig er. ellers så våknet jeg i dag av kynnere og skikkelig mensen murringer,begynner å bli sliten nå. dem tar seg jo opp for hver dag men ikke raskt nok til at det blir no føden ennå..men nok til at jeg merker jeg blir helt utslitt!! har liksom hatt dagene mine fri for så masse vondter og dem har heller tatt seg opp på kveldene, men nå i dag og i hele går har dem stått i mage og rygg konstant. dem gjør jo ikke ordentlig vondt heller...bare murrer og det blir jo så sårt i lengden føler jeg.. er som å ha konstante mensenmurringer 24/7. m sammentrekninger. så dette skal bli en laaaang helg. håper dere har det litt bedre enn dette,jenter. eller verre er vel vi ønsker oss her. mange koser fra meg
Hakkamella Skrevet 30. januar 2009 #132 Skrevet 30. januar 2009 Hei jenter. Sender først masse omsorg og gode tanker til enlitenstjerne som må være borte fra bylten sin. Du får ham nok snart til deg igjen, kjære deg, han må bare bli bedre først. Og så sender jeg masse fremgangstanker og fødestøv til lchristin og mammaen til andreas. Er enig i at tiden er bedre å håndtere med dere 3 enn alene. Og det er noe psykisk med det at vi egger hverandre opp slik at vi omtrent går i fødsel bare pga snakket og all latteren! I dag skal jeg til jordmor. Har nesten en form for forventning til dagen i dag, for hver gang jeg har vært der i de siste månedene, så har det vært ny utvikling hos meg. Enten har slimproppen gått, eller jeg har hatt rier som forsvant, eller jeg fikk voldsomt nedpress og mensemurringer. Så når jeg nå har mistet slimproppen for 2 gang, og gått med mensemurringer og nedpress i over 1 uke, så kanskje dagens kontroll fører til noe mer? Hehehe.. optimismen lenge leve. Ellers må jeg le av snuppa. Hun er så stor fan av faren at jeg kan bli rent sjalu! De to er et søtt tospann på hver sin side av livmoren...
mamma`n til andreas Skrevet 30. januar 2009 #133 Skrevet 30. januar 2009 Hei og god morgen jenter! Tenker masse på enlitenstjerne! Bare noen timer i lys og næring så er nurket bra! Tårene kommer uansett vennen,det hjelper ikke akkurat at man ikke får trøste seg med bylten sin...... Ellers slo jeg full alarm i dag morres,har sendt avgårde tassen min til besteforeldre,sikker på at fødselen var godt i gang.....men vet ikke nå.Har roet seg,men ikke helt borte. Frustrerende og slitsomt,som dere alle vet! Det er helt utrolig godt å ha dere som støtte og venner i denne tiden,mannen i huset her tror jeg ville vært håpløs å vært i hus med hvis det ikke var for dere !!!!!! Han ser jeg smiler hver kveld når jeg snakker med dere! Lykke til hos jordmor i dag, Hakkemella! Sender ønsker om RIER til dere begge! Håper vi snakkes senere i dag! Klemmer Fra meg
lchristin-nydelig tulle Skrevet 30. januar 2009 #134 Skrevet 30. januar 2009 hei jenter! dette blir ett av flere av mine syte innlegg. for nå er jeg sååå sliten og har bare lyst til å hyyyyyyyyyyyyyyyyyle!!!! vondt men ikke vondt nok. og er sååå trett at jeg så vidt klarer å holde øynene oppe.. jeg føler jeg lekker,men nei.nada der heller.. er alt bare i hodet mitt tru? den berømte slimproppen må jo gå snart. og flere dager m så konstante smerter uten grunn da vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. de kynnerene begynner og bli vonde m ryggsmerter,men når jeg sitter å skal ta tiden...hva da? jo da merker jeg dem nesten ikke,så jeg gidder ikke ta tiden engang. nei, nå er jeg kommet dit hvor jeg ikke tåler mye før jeg griner. har bare lyst å gjemme meg under dyna og ikke eksistere på en stund.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 30. januar 2009 #135 Skrevet 30. januar 2009 ja ja... sitter her da kl over midnatt og sliter meg ut...åssen den stusslige kroppen min skal klare en fødsel har jeg ingen forståelse for. men men...det har jeg vel ingen kontroll over.. det har kroppenmin sagti laaang tid nå. blir det ikke bedre så er det inn igjen i morra.. har hatt rimelig vondt,ikke rie vondt,men kynnere som verker over alt. og har blitt vonde og slitsomme.. m 4 min. mellom...skulle sove litt men det var helt umulig,verking og kvalme som endte med løping til do skåla. så da var det bare å stå opp igjen. tatt en paracett som ikke hjalp stort og gikk en tur i dusjen. sammentrekningene er der...men det verker ikke så masse.. så tenkte jeg skulle hoppe i seng..så er det å krysse fingrene på at det går an å få seg litt søvn.. svigermor og svigerfar er klare.. men dem er sååå langt unna...over en time for dem å kjøre..men dem har gjort alt klart til å komme hit når vi ringer. så da sier jeg god natt og vet ikke lenger om jeg håper at fødselen skal finne sted den nærmeste tiden før jeg har fått opp energien min. men natta mine gode skravle venninner. natta!!!
Hakkamella Skrevet 31. januar 2009 #136 Skrevet 31. januar 2009 God morgen jenter! Stakkars lchristin! Håper faktisk du får komme inn på føden og bli satt igang i dag. Du har jo gått slik som dette så lenge at du snart bør registreres i Guinness rekordbok. En gang må de jo resultere i noe! Jeg.. har sovet forsåvidt tungt det meste av natten, men må ha hatt vondter for jeg har drømt om dogåing og dertil ekle greier. Motbydelig drøm med andre ord! Og nå sitter jeg her med sånn tilløp til mageknip, men ikke nok til at jeg føler noen trang eller sånt. Overkommelig mageknip liksom. Har vært uggen i kroppen siden jeg kom hjem i går, og er spent på dagen i dag. Men jeg holder ikke pusten i forventning. Tror jeg skal bare hvile og hvile. Og håper at dagen i dag, som er termindato faktisk resulterer i baby!!!!!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 31. januar 2009 #137 Skrevet 31. januar 2009 hei på dere jenter. JEG HAR SOVET!!!!!! å så deilig. dette blir nå 4.dagen m tette plager,og sitter fortsatt med steinhard mage og murring i ryggen. så det bærer nok til føden..skal ta en tlf i dag. og høre om hva dem kan gjøre.. og til min store skuffelse så er det vel ikke modna seg i det hele tatt.. og da stopper dem det vel tenker jeg. hakkamella,gratulerer m termin dagen i dag!!! håperdu får møte prinsessa snart. gleder meg på dine vegne!! så fårvi håpe på en fiin dag i dag. klem til dere alle tre!!!
mammaen til 2+1 Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #138 Skrevet 31. januar 2009 masse fødestøv til dere alle tre i dag!! Grattis med termindato hakkamella! er så spent på hvem av dere som er neste mann ut...
lchristin-nydelig tulle Skrevet 31. januar 2009 #139 Skrevet 31. januar 2009 føler meg så mye bedre i dag! har sammentrekninger som tar tak og jeg må stoppe opp og puste,merker at dem topper seg godt opp. å det er så deilig,for nå er det vel snart i gang og jeg føler at jeg ikke er sååå sliten som i går. dem kommer m jevne mellomrom og ca 10 min. mellom og det er faktisk nøyaktig sånn de andre startet opp på dagen. jippi for meg så får vi håpe det ikke som før stopper opp igjen for ente gang!! og masse lykke til til mamman til andreas!!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 1. februar 2009 #140 Skrevet 1. februar 2009 ja ja...svigerforeldrene dro og det har vært kynnere m 20-28 min mellom... typisk så ingen føde skjekk da gitt. har gjort det jeg kan for at ting ska skje nå,jeg og svigermor gikk til og m en laaang tur...men nei. så da får vi håpe at mannen har rett da... at hun kommer mandag kl. 10 på morgenen og at det begyner natten før kl 1.. gidder ikke håpe..hehe nygjerrig på åssen det går m dere jenter!!! natta
Hakkamella Skrevet 1. februar 2009 #141 Skrevet 1. februar 2009 Ja, skjønner så utrolig godt at du ikke gidder vente lenger. I dag har jeg første overtidsdag, og jeg kjenner at humøret er heller surt fordi det er atter en dag med venting. Venting og ting som skjer som jeg ikke vet om er signaler eller ei. Jordmor sier jeg må tro på at jeg kan føde.. men jeg lurer litt mer for hver dag. Virker som denne ungen bare kan vokse og leve inni meg.. ikke utenpå. Så får vi bare vente... som vanlig... prøve å ikke grine av desperasjon og oppgitthet... og satse på at vi er nestemann ut. Grattis til Mammaen til Andreas!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 1. februar 2009 #142 Skrevet 1. februar 2009 hei og god morgen først vil jeg m litt misunnelse si gratulerer til mamman til andreas!! så får jeg og hakkamella slite oss gjennom dagene som kommer...hehe håpe på baby snart vi å. ellers så stoppet jo som sagt alt i går. typisk det. håpet svinner lenger og lenger bort...hihi så nå har jeg igjen,atter en gang bestemt meg for å glemme å vente å heller gjøre det beste ut av dagene som kommer. finne på noe annet,og får jeg vondter så skal jeg ikke løøøpe til datan å ta tiden...da skal jeg heller prøve å finne på noe annet å tenke på. for hun har visst bestemt seg for å vente hun.
Hakkamella Skrevet 1. februar 2009 #143 Skrevet 1. februar 2009 Heretter boikotter jeg svangerskap som aldri tar slutt! Er det forstått? Ingen flere aksepter for eviglange svangerskap! Det tar bare humøret og motet fra meg. Neste gang får ungen værsågod se til å komme seg ut i god tid før tålmodigheten er fullstendig borte! Basta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå