Gå til innhold

Hakkemella og Ichristin!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg tar med meg magen og ungen og hele pakken og tar en busstur til byen. Ut og se på mennesker som er utenfor tvboksen. Kanskje bussturen starter noe? Håpe håpe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gu nå er jeg så skuffet at jeg bare griner! Gikk til byen, var innom apoteket og endelig fikk tak i en liten flaske lakserolje. Tenkte å bruke den i ettermiddag. Reiser hjem igjen, alt vel. Så kommer jeg til inngangsdøra. så falt posen i gulvet, og glassflasken med de dyrebare dråpene faller i gulvet og knuser. Helt hjem og så går den i tusen knas! At det går an å bli så vanvittig skuffet!

Skrevet

Ånei ånei... stakkars vennen.. føler virkelig med deg.. endelig hadde du fått tak i de edle dråpene... uffda... ble nesten litt lei meg på dine vegne her... du kom til å tenke på at vannet mitt gikk 12 timer etter jeg tok olja.. =) kansje det var det som gjor utslaget?? Fikk jo murringene etter jeg tok den. Hvis ikke din kjære har kommet hjem fra jobb kan han kansje kjøpe med en flaske til deg på vei hjem.??

Skrevet

Jeg har forresten hele huset fult av folk... mamma er her og vasker å styrer... hehe.. hun er så søt atte.. spent bestemor.. alle går på tå rundt meg nå.. hahahaha.. Har ingen rier.. men fytti så vondt i halen!! Skikkelig skikkelig tresmak i ræva for å si det på den måten. Føler jeg har sittet på en vond vond stol i 100 år!! Men det er nok småen som siger nedover.. for jeg sliter litt med å gå på vanlig måte kjenner jeg.. noe med anatomien stemmer ikke lengre!

Skrevet

Faktisk så ble jeg så skuffet over den knuste flaska at jeg har grått sammenhengende i 2 timer (flau). Ennå er jeg på gråten. Og ikke har jeg forbannet noe så mye på mange år som jeg har gjort den flasken. Alle mine forsøk på å få ting igang, bli ferdig her, slår tilbake, Til og med flasken... helt hjem, så knuser den rett utenfor inngangsdøren. Kjøkkengulvet og gangen ute er full av lakserolje, men jeg? Ikke en dråpe! Nå kan alt bare være. Gidder ikke mer. Gir opp. Denne ungen vil ikke ut til moren sin. Tror hele verden og universet konspirerer mot meg! Bare for at det skal være ubehag litt lenger.

Men kanskje denne voldsomme reaksjonen vil ha sin virkning? Jeg har mer press nedover nå og verk nederst i ryggen enn noen gang. Kjente noe mens jeg var ute, men jeg stoler ikke på noenting lenger. Det har vært for mange falske alarmer nå. Er visst hormonell nok for oss alle sammen i dag. Tar igjen for alt det jeg ikke har reagert på gjennom hele svangerskapet. (flau over min egen oppførsel)

Skrevet

åååååååå nå er jeg bare dødsens sliten. kynnerne har holdt på siden det melkestyret,og den eneste gangen dem har slippt taket er når jeg sover...merker dem ikke..og det vil jo si to døgn..og dem forandrer seg..hmm så ringte føden i stad. lurte på om jeg skal ta utgangspunkt i tiden eller kraften på smertene. og da sa dem tiden,og at dem ønsket at jeg skulle komme dit for en undersøkelse. så da blir det spennende å se om det er noe som helst virkning på dem dumme kynnerene eller om dem bare er dumme..=( siden jeg har flere fra før så syns dem det var lurt siden jeg bor såpass langt vekk og at det er bedre å gjøre det nå enn at ambulansen skulle møte oss m ungen halveis ute. er jo forsåvidtsant det da.

lurer så på åssen det går med dere jenter. vet ærlig talt ikke hva jeg skulle gjort i denne tiden uten dere!!!!

sender dere mld om jeg ikke får tak i data...

og june:lykke til!!!!!! skal tenke masse på deg

Skrevet

HEI Har vært på farten i hele dag!!!! Var hos gyn,sjekket mulig åpning mm. Ikke veldig pos:hodet ikke festet,en finger stor åpning,ikke myk men ikke hard.Håpet på litt mer fremgang etter så masse smerter! Men men,babyen har det veldig bra,den lå og øvet seg på å puste sa legen og det var et veldig sunnhets tegn. Er nå veldig nyskjerrig på dere jenter !!!! Noe nytt? Dere er supre,tatt meg i mot og virkelig gjort dagene mine morsomme. Lykke til i kveld og natt!! Send meld.....Blir giret av fremgangen deres!

Lykke til i morgen tidlig enlitenstjerne,vær flink jente!!!

Håper å høre fra deg mellom en ri...

Klemmer fra meg

Skrevet

Om 7 timer er jeg i gang jenter.. ser ikke ut til at det blir rier på meg sånn helt uten videre.. men dem er hjertelig velkommen om dem dukker opp..!

Er sliten og lei nå... tar på å gå med vannlekasje i to døgn... skal være glad når denne natta nermer seg slutten. Fikk sovet et par timer i sted.. men er ikke så lett å finne roen med alt som skjer i kroppen. Er bekymrett for lillegutt... så mye vann som er kommet ut er jeg sikker på at han snart tørker opp inni der.. Håper han har det fint... er så rolig at jeg nesten blir redd.. men han lader vel opp til fødselen han og..

Har vert et surrealistisk døgn på meg.. og uten internett så blir man jo litt lost... men men.. har nå gått bra..

Grugleder meg til i morgen.. mest til veneflonen og dryppet egentlig.. =)

Men men får tåle det og.. =) Snakkes kansje i morgen jenter om det drøyer så kommer jeg med oppdatering fra føden.. =) Ha en flott natt og dag! Håper dere føder hele gjengen!! Natta

Skrevet

Hei jenter! Høres ut som dere er i full gang omtrent alle sammen. Her har jeg vært så sinnsykt emosjonell siden dette med den knuste flaska at jeg tilslutt hadde hovne røde øyne og ikke orket være våken. Drakk mer melkeblærk i går. Har fått mye vondt i korsryggen, mensemurringer, press foran og diare etter det. Kjennes hele tiden ut som jeg lekker noe, men ikke nok til at jeg trenger sjekke heller. Finnre det litt hardt å sitte oppreist. Skal snart legge meg igjen og prøve å sove til kl 6. Håper noe skjer her og snart. Mister fullstendig motet med så mye murringer og verk i snart 1 uke, men fremdeles hverken vannavgang eller rier.

Lykke til på føden, Enlitenstjerne. Gleder meg til rapport fra deg. Vi sees på morgenkvisten- iallefall de av oss som fremdeles går her og venter.

Skrevet

nå er det ikke lenge før du enlitenstjerne blir satt i gang om du ikke er så heldig å starte av deg selv. ønsker deg masse lykke til!!!

ellers så har jeg ikke sovet noe særlig, og savner enormt masse å kunne holde babyen min. fikk det skikkelig i går etter at vi var på føden. dem var helt utrolige der. har jo hatt angst etter fødsel nr to,men den første jm vi hadde, snakket m meg om det og hun var helt utrolig lett og snakke med og jeg følte meg ikke redd da vi dro derfra i det hele tatt,og den andre jm var også helt utrolig så er glad jeg valgte å reise inn. og kjenner nå et skikkelig behagelig savn etter babyen. jeg føler meg roligere også, selv om jeg gjerne kunne sparka mannen ut på stua så jeg for en gangs skyld kunne fått meg litt søvn =)

jeg hadde jo ikke store åpningen, men for litt over to uker siden hadde jeg en hard,lang og ikke moden,bakovervendt livmortapp. i går så hadde jeg litt bakovervendt m en cm åpning og lite igjen av tappen så ser på det som at noe har hendt. de andre fødslene mine har jeg hatt bare to cm åpning når den virkelig har startet,så det er vel starten på noe..og som jordmor sa til meg,at enten så er dette starten på noe som skjer nå, eller det kan ta to til tre uker.. høres så lenge ut, men to uker er jo bare 14 dager..og det går jo egentlig fort.. hmmm

tenk det jenter..vi er mødre snart. noen for første gang og noen for ørtiende gang..som meg=) men like spent uansett. dette er ikke nr 4 ,det er nr 1 på sin måte uansett,for jeg har fire enere. ingen er jo like og det er så spennende å lære dem små å kjenne.vi får en spennende tid,med masse glede,men også tårer fordi vi er slitne og føler at vi ikke er verdens beste mammaer. noe vi da er fordi vi er så redde for å ikke strekke til for våre edelstener. dem er så uskyldige små barn som blir store herlige individer som vi elsker høyest av alt,og som vi skjenner på noen ganger fordi vi er så redde for at dem skal sette seg selv i fare, men også bli trist når dem er umulige og vi kan føle at verden ikke ser hvor endeløse betydningsfulle barn vi har! det kommer vi til å kjenne på kroppen mer enn en gang.

så vi har en spennende reise i møte,og når vi tenker sånn på det...hva er vel 14dager å vente da? det er jo altfor kort. jeg har jo ikke ordnet alt ennå.. men jeg gleder meg bare så uendelig masse til å møte min lille edelsten!!! tenk å elske noen man ikke kjenner så uendelig mye?! å for en gave!!

Skrevet

Ble litt rørt av innleget ditt jeg lchristin.. så søt du er og for en fin ting å lese rett før fødsel..!! =)

Glad jeg stakk innom her.. selv om jeg ikke klarer å se at det blir baby enda.. men det kommer vel sammen med vondtene det.. håper jeg!

Sprø følelse å vite at om en time så er vi i gang! Håper deres fødsler starter MYE kjappere... blir helt tullerusk av sånn som jeg har holdt på!

Ha en flott dag da jenter! Kommer med opdatering om mulig når ting skjer.. =)

Skrevet

har enda ikk fått sovet.. er kjempe sliten nå, og trenger søøøøøøøvn.

så nå er det bare å få mannen ut av soverommet før jeg sprekker!!!!!!

skal til legen kvart over ett i dag og ønsker bare å avlyse så jeg kan få litt søvn!!!! buhuuu

Skrevet

Har snakket med jm nå. Trengte peptalk fra henne. Hun sa at det er helt normalt at noen går lenge med masse vondter, og i de tilfellene håper man at selve fødselsarbeidet går fortere fordi mesteparten av arbeidet er gjort på forhånd. Jeg sa jeg er redd jeg ikke kan få rier, for det skjer jo aldri noe, og med tanke på at enlitenstjerne må settes i gang så tenkte jeg at det kanskje var slik for noen... at man måtte fremkalle rier... hun sa at ALLE får rier, men i noen tilfeller må de settes i gang pga infeksjonsfare. Så nå er det bare til å ta smertestillende for lindring, ligge og sove mest mulig, gjøre minst mulig og bare la tiden gå. Så satser vi på at timen jeg har fredag kl 10 går ut pga fødsel. Hvis ikke så gjør de ingenting før 12 dager på overtid SKREKK OG GRU! Nå har jeg tatt en smertestillende, og går tilbake til mitt lune leie på sofaen. Skal sove hvis jeg kan.

Skrevet

Herlig innlegg lchristin! Du har så rett,vi glemmer jo disse vondtene etter fødselen,derfor har ikke jeg skrevet dagbok!!!

Vi er laget for å glemme dette som er vondt og håpløst.

Det blir spennende å høre om enlitenstjerne,håpe det bygger seg sakte opp og ikke exploderer i rier.

Jeg er i bedre mot i dag selv,disse nurkene våre kommer når de er klar....prøver jeg å tenke ihvertfall!!!

Er på logget i dag,skal bare på H&M i kjøpe en ny tights,er bare fillene igjen av den gamle.

Skulle ikke kjøpe ny nei,skulle jo føde i dag!!!

Klemmer fra meg

Send varme kraft tanker til enlitenstjerne !!!!!!

Skrevet

Hei, der var du og, Mamman til andreas. Grattis med ny tights,da...

Ja, humøret er litt bedre her og. Prøver å skyve fra meg alle disse tunge tankene som kom i går. Og som JM sa, ALLE får ut ungen sin på en eller annen måte. Nå er jeg bare i litt forbanna humør fordi jeg hører mas om 11 februar fra min søster hele tiden... som om hun bestemmer! Er så jeg bare i pur faenskap har lyst å føde 10 februar... eller 12... så hun ikke får rett. Hun sier hun kommer til å le høyt hvis babyen fødes den 11. GRRRRRR. Og i en mnd nå minst har hun gått og mast om at jeg kommer til å gå minst 14 dager over tiden. Straks før jeg ikke lenger er ansvarlig for mine handlinger.

Skrevet

hei jenter!!!! så herlig å høre at alt gikk bar med vår kjempe søte enlitenstjerne!!!

og hakkamella.at alt går bedre med deg var kjempe godt å høre!!

jeg har vært til legen nå. jeg har ikke urinveisinfeksjon. som dem trudde på føden i går,dem sa enten er det modning eller bare en urinveisinfeksjon som irriterer. men det var det ikke gitt.

så det var en god nyhet. alt er supert på alle prøver!!!! så ad er det bare å leke husmor og rydde på plass ting og tang=) for det er mye igjen her!!!

Skrevet

He,he tusen takk!

Klarte å vrikke foten i trappen ned på ame avd,knelet sånn elegant som bare vi høygravide kan. Herregud så komisk,men ble ganske redd der og da.....

Flere som maser om overtid,noen mener jeg føder på bursdagen til andreas 16 feb.... Veldig morsomt.

Du får ut den lille før det vettu! Ellers kniper du igjen.

Skrevet

Jepp, får ut før det. Satser på det.

Ser du prøver å 'stjele' mitt varemerke; knele elegant der det ikke passer seg... jeg har fått rykte på meg inad i familien som 'hun som kneler foran fremmede graver' etter at jeg gang på gang har sklidd på kirkegårdene når vi har vært der og lagt ned kranser på lillejulaften tidligere år. Siste gang var det så bekmørkt, og akkurat der vi måtte gå var det så sørpete og fullt av gjørme at hvem som helst kunne sklidd i spagat, men det måtte bli meg... Tok en elegant knebøy ned på alle 4, sakte og rolig... og endte opp med å late som jeg studerte skriften på steinen.. hehehehe. Ble ekstra klesvask den julen! Og gjennomvåt! Søkk gjennomvåt inn til beinet!

Skrevet

Da var vi her igjen. Ny dag truer. 3 av 4 igjen. Spennende å se hvem som er nestemann ut. Håper det blir meg... men det gjør vi alle. Gleder meg til å få høre mer om fødselen til enlitenstjerne.

Skrevet

ja det gjør jeg å.

i går kveld var jeg sikker på at nå er det no som skjer.. ble kvalm,svimmel og det tok tak i nage og rygg...men nei da,våkner av no pain..men vondt i skambeinet av alle plasser å ha vondt. har kynnere jeg ikke merker ordentlig,men murringene er der. åååå blir gal.

jaja.. sånn er livet det... stor trøst.

Skrevet

åssen går det med dere jenter? har akkurat ordnet m stellebordet nå på badet.. så nå er jo snart alt klart!!!!

Skrevet

Hei og hå!

Siden terminen min er i dag har jeg vel gått med tanken at det ikke skjer i dag.Nå er jeg alikevel litt usikker,kommer slim og litt rosa. Kynnerne er ganske kraftige og babyen er veldig urolig. Det startet for 30 min siden så jeg venter egentlig på at de skal roe seg.....Siden det har vært så mange ganger jeg har trodd det skal ta seg opp og ende med fødsel...

Passer litt dårlig i dag siden vi kranglet i går kveld......har ikke lyst å ringe nå. Tenk om det er falsk alarm igjen !!!! Blir litt rar av dette her jeg!

Hvordan går det med dere?

Er det like ille lchristin?

Sitter hormonene like utenpå Hakkemella?

Har dere hørt noe fra enlitenstjerne?

Klemmer fra meg

Skrevet

hei på deg.

uff så dumt da,men dere er ikke alene om å krangle...men kjipt når det blir sånn. og det føles så mye verre når vi går sånn som dette.

men sett bort fra dette,så er det jo artig at ting begynner å skje rundt deg da. hihi... her var det stille til morran..har gitt opp håpet jeg nå.. føler meg ¨sååå fødeklar..men har fått for meg at denne tulla ikke kommer før hennes mor har gjort seg helt ferdig i huset..så i dag har jeg fått rydda litt og skal fortsette med det utover kvelden. vaske klær og fikse den idiotiske ikea sofaen vår,som er lys og må vaskes ørti gangr i mnd. har akkurat satt den til vask så er den ferdig. stellebordet fiksa og satt på plass..og ønsker meg noen planter...=)

ellers så tar det jo tak her...fastere og fastere,men virker ikke som det er nok.jeg føler at slimproppen skal gå...men den gang ei.. har hatt litt utflod som kommer bare engang i blandt så jeg tenkte kanskje det er

slimproppen som driver å løsner.. vondt som bare det i skambenet,men ellers så er det som vanlig..kjedelig å vente.

Skrevet

Hormonene er sånn noenlunde under kontroll her. Verker masse, men ingen rier eller kynnere. Skjønner ingenting, for det føles jo omtrent som om babyen er på vei ut. Har også fått økt utflod, men ingenting rosa eller rødt. Har 'lekket' i dag, men tror det nok bare er urin ennå. For det er ikke nok til å være fostervann lekkasje. Så her er det bare de vanlige vondtene som gjør bevegelse like vanskelig som å være i ro.

Men jeg har fått litt ny giv i dag. Blitt en liten smule effektiv igjen. Fått gjort litt, og holder på med planlegging av fremtiden. Snakket masse med min mann, og vi har fått ordnet opp i ting som var bekymringer i går. Deilig. Nå står middagen for tur. Sees!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...