Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skummel Herk! Enda godt sterke Herkules var der ;)

Jepp, det var det jeg husket. Hmmm

Snakkes jeg ikke med fordi jeg er noen eller fordi jeg snakkes med så mye ellers?

Ja hvor mange dager har du igjen nå Tiny? Er da i mars. er januar nå. Ro ned:) Ja men faktisk..ro heller ned tempo og rug i fred og ro. Au og vondt er jo der forde, men kanskje litt mindre om du ikke suller med så mye annet?

I dag er det freddan:D Skal folket i helgen da? Hvaler fikk jeg med meg:) Par av dere skal vel amme og sove...og ei skal vel ruge...hmmm jaja skal jeg i helgen da tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du snakkes ikke med fordi du er noen, molle:)

Nå er smokken innført og puppene mine har fått hvile i snart en time. juhuuuu!

Vi skal ikke så mye i helgen. Du skal vel på fæst du?

Skrevet

Smokk er en fin ting! A har bitt seg gjennom sin siste tror jeg. Og da er det slutt. Så koselig med bebiser da, gleder meg til å se flere bilder! Og det gjelder begge de nye guttene.

I helgen skal jeg ikke noe spesielt. Det er egentlig digg. Litt aking kanskje. En tur ned til byen å se på servise. Ikke noe stress og ikke noe festing. Tror det blir bra.

Gleder meg til å høre mer om ama-fødselen, jeg visste ingenting før jeg kobla meg på pcen, jeg.

Huff, helt forferdelig med de greiene i Stavanger :(

Skrevet

hallo:)

Lillebror ligner på Elvis-hehe. Han har så mye hår! Han er 52 cm,3790 gr og 35 cm rundt hodet. Jordmoren sa at han er det vakreste barnet hun noen gang har tatt i mot;) Jeg sier henne ikke i mot jeg!

Det gikk fort denne gangen. det startet med murringer rundt kl 02 natt til torsdag-men de ga seg etter en time. Kl 09 begynte det på igjen-visste det var rier siden de kom i tak-men ikke vonde enda-så tenkte ikke mer på det. Leverte Leo i bhg. Ringte Sambo rundt halv elleve og sa at noe var på gang-men at det ikke var auau enda. Ringte også sv.mor og ba henne hente Leo i bhg. Kl 13.30 da var det au-og det var

ofte au! Ba sambo komme hjem,ringte føden og de sa at det nok var leeeeenge til jeg var klar for fødsel-siden riene ikke varte lenge. Jeg spurte pent om jeg kunne komme inn for en sjekk og evt. dra hjem igjen hvis det ikke var nok åpning. Den var grei. Kl 14.30 var vi på føden. 6 cm åpning! 10 min etter var det 7 cm og vannet gikk. Fikk lystgass- rakk ikke epidural. Kl 17:13 var han ute. En stjernekikker. Nå er jeg passe mørbanka+ at det ble noen sting igjen-så å gå er lite fristende. Men vi har det bra. Drar hjem i morgen

Skrevet

Tusen takk for rapport! Nesten det samme det der som da mine ble født, bare at det var på natta. Jeg kom på sykehuset halv tre, da mente de på telefonen at riene var for korte, men at en sjekk var greit. Men jeg hadde jo nok cm og de ble født sånn omtrent kvart på seks. At de ikke lærer at det ikke nødvendigvis er lengden på riene som teller?

Kult med liten elvis da. Finfint bilde på fb, Leo så jo så stolt ut.

Gratulerer så mye en gang til.

Skrevet

Gratulerer igjen ama!!!!

Får si ifra når man kan komme på besøk da, når du orker... Regner med at vi ikke rekker noe sykehusbesøk siden du allerede drar hjem imorgen :) Søte liten elvis på bilde!

Jeg har hele 35 dager igjen og er møkklei... Hvordan skal dette ende? Det jeg er mest lei er at kroppen min ikke funker annet enn om jeg sitter på ræva, og jeg vil ikke bare sitte her jeg... Hjelper det å grine hos jm??? Kan de sette igang da?? (ja, jeg er lei)

Tiril sover hos svigers inatt og StoreT har nattevakt, jeg er heeeelt alene hjemme :) Skal bruke kvelden til å slappe av, snope og soooove... Og sove lenge imorgen..

Imorgen skal jeg på shopping tenkte jeg.. Gubben har brukt masse penger på stæsj og kamera greier, så tenkte jeg kunne få med meg siste del av salget der ute (om jeg kommer meg så langt med dette bekkenet)

Skrevet

Ja det kan du si svana mange som ikke har lange nok rier. Mener jeg fikk beskjed om det første gangen, men jeg lå jo inne så det var jo ikke noe å krangle på

Jeg hadde korte rier og når de sjekket kl etter 2 timer med rier var det 3 cm, jm mente det ville ta tid 2 timer senere var det full åpning og jeg hadde bare rukket inn på fødestua.

Tusen takk for info ama, alltid gøy å lese.

Ble det mye sying da?

Man er litt sånn der etter fødsel syns det er det kjipest med det hele.

Egentlig er det så rart at vi skal ha så vondt og at vi blir så mørbanket når dette er så naturlig. Hvorfor liksom?

Nå etterlyste ikke svana bilder av min, men grunnen til at vi ikke har bilde her er at det har vært noe feil på min side siden oktober-

Tiny du får kose deg alene Sov litt i ny og ne. Litt i sofa og litt i sengen. det var i alle fall mitt problem at jeg ikke kunne ligge så lenge av gangen

Tiny har han kommet over noe tilbud på stæsj til kameraet eller For om han har det vil jeg vite nemlig:)

Skrevet

Noen har bursdag i morgen altså!!!!! hihi

I morgen kommer de av familien som kan og har tid innom (dvs mest sansynlig blir det bare mamma og pappa og svigers. Svigerinne og mann bor i utlandet og mine brødre er busy, busy, busy...). Søndag får vi en gjeng med venner til lunsj. Feirer sammen med en venninne. Blir koselig helg. Lager muffins nå og skal bake langpanne og boller i morgen. Er blitt riktig så flink til å bake. Alt som skulle til var altså en kenwood!

Så utrolig flotte gutter dere har fått, Ama og MtG! Og dette med smokken tar jo gjerne litt tid, MtG. Du må nok belage deg på å smokkedytte en stund... Men tenker det var deilig på pupsa å få en liten pause.

Er egentlig trøtt jeg, men når jeg skal ha gjester så blir jeg helt koko og holder gjerne på til langt på natt så alt skal bli bra... eller rettere sagt, jeg sitter og gjør alt mulig rart inntil klokka blir masse også begynner jeg å ordne. I dag har tiden forsvunnet mens jeg har sett på noen helt fantastiske hobbyblogger. Nå som jeg har klart å sy et plagg så blir jeg jo helt oppsatt på å lage flere ting. Hadde tenkt å sy en smekke til Linus i kveld, men det tror jeg bare jeg driter i. Ingen som vet at jeg hadde tenkt til det så ingen som savner det i morgen.

Skrevet

Står på fb hvem som har bursdag imorgen...

Aner ikke hvor tilbudene er jeg Herk, men det dukker stadig opp nytt utstyr til kameraet her hjemme.. Om det er noe spesielt dere er på utkikk etter kan han sikkert finne det til best mulig pris for dere. Han er nemlig en kløpper på å leite på nett...

Jeg haaaater å være stillesittende og ligge kan jeg bare gjøre på siden ellers kommer denne "nervegreia" i klem (vena cava?) og jeg blir en smule lett i hodet...

Skrevet

Gratulerer med dagen, sessa! *blåsemann*

Ha en flott dag!

Skrevet

Happi Børshdai Sessa!!! Kose deg!!

Shopping idag :) Er det ikke slik at shopping er terapi??

Skrevet

Grattis med dagen sessa:) Jeg hadde virkelig planer om å føde lillebror i dag-men det er veldig greit at jeg er ferdig:)

Hold ut Tiny:) Nå har jo MTG,Herk og Sessa motbevist teorien om 2.gangsfødende og termin så grundig at det er oss to igjen til å bevise at teorien stemmer. Du kommer nok til å føde om 24 dager-min spådom;)

Ja,jeg er enig i deg Herk at jeg fortjente en kortere fødsel denne gangen:) Men at den ble fullt så kort hadde jeg ikke turt å drømme om-men jeg er glad den ble litt lengre enn din-hehe. Det ble noen sting-det var lege som måtte sy siden den ene rifta er innvendig og nedover mot rompa-den hadde nesten laget hull....Så føler rompa er ganske sår denne gangen-kjøpe meg en badering kanskje? hehe.

Og en annen ting som var på tide: jeg har bare positivt å si om ahus og mitt opphold her:) Barselhotell,enerom,tv,internett,fred og ro. Ikke noe mas eller bråk. Superhyggelig jordmor som tok i mot lillebror,kjempefin barnepleier og hyggelige folk som jobber her på b.hotellet. Men det blir likevel godt å komme hjem igjen da jeg ikke sover godt uten sambo og jeg savner Leo! Og jeg gleder meg til å ta med lillebror hjem:)

Kos deg på shopping Tiny! Og jeg tar finfint imot besøk,bare ikke forvent at jeg står oppreist så mye-hehe;)

Skrevet

Bare sitt du ama :)

Mulig vi kommer en tur i ettermiddag, jeg og Tiril.. Kanskje mannen også, men han skal sove og på nattevakt igjen.. Lillebror må jo få gave vet du! Passer det eller skal jeg vente til imorgen?

Skrevet

I dag skulle jeg hatt 10 uker igjen til termin. Jeg bytter gjerne mot bekkenplager og andre slitsomheter.

Hva har dere fått i strømregning denne måneden? Jeg har fått en på 8000 (!!!!!!!) fra norges energi som leverer strøm til oss. Også fra hafslund som vi betaler nettleie til så har vi plutselig fått en regning på 6300 (!!!!!!) Skjønner ingenting jeg.

Og i hvertfall skjønner jeg ikke den fra Hafslund. Har pleid å betale rundt 600-700 kroner i nettleie til de i alle år (sjekket på nettbanken i sta og da kunne jeg se alle regningene jeg har betalt til de siden begynnelsen av 2006) og nå plutselig får jeg en regning i postkassa på 6300 kroner??

Akkurat som om jeg har råd til å betale strømregninger denne måneden på 14 300 kroner?? Høres ikke normalt ut det for en liten familie på 3 som bor på 70 kvadrat?

Skrevet

Og kjempegrattis med dagen som var, Sessa:)

Skrevet

Seriøst cat??? Så mye fra strømlevrandøren.... Og jeg synes vår var høy.. tror det kom på 1600+nettleie her jeg...

klemmer til deg cat.. Ikke lett dette her når man selv sitter med et utslitt bekken og klager, mens deres lille spire ikke fikk vokse.

Jeg har hilst på Elvis idag :) Skikkelig nusselig godklump det der!!! Tiril ikke så fasinert for hun hadde mer enn nok med å leke/krangle med leo as usual.. Du så forresten fryktelig sprek ut ama! Det glemte jeg å si!!

Skrevet

Først og fremst Gratulerer sessa!!!!!! tatrata

Jeg har virkekelig ikke hatt mye tid til pcn i helgen så er litt treig jeg. Var tom for strøm også

Sitter og spiser hjemmebakte rundstykker jeg.

Det blir dåp til helgen så får en travel uke.

Cat har dere lest av måleren? Om dere plutselig har gjort det og ikke gjort det før så kan mån plutselig få høyt forbruk og høy regning.

Så vidt jeg har hørt så er ikke strømmen spes høy nå og siden begge var høye så tyder det på høyt forbruk er lagt til grunn. Det står på fakturaen hva som er forbruket.

Du bør ev. ringe og spørre for det var veldig høyt.

Høres mer ut som et års forbruk.

Så bra du er fornøyd med sykehuset.

Skikkelig luksus med enerom og internett.

Her hos oss er det litt gammeldags, men har egentlig vært veldig fornøyd begge gangene.

Sist så fikk alle rom alene siden det var så få som fødte. Gikk da ut i fellesstua og skravla med de andre - Det var veldig hyggelig.

Nå høres det ut som lillejenta våkna, O skal i bhg og jeg handle

sneiks

Skrevet

Takk for gratulasjoner!!! Jeg har kosa meg med feiring hele helgen. Hadde familien her på lørdag og vennegjengen i går. Var knallhyggelig! Jeg elsker å være bursdagsprinsesse!!!!!!!!!!! JUHU!!! ;)

hehe

Den strømregninga var veldig høy, Cat! Men vi oppdaget at Norges energi var langt fra så rimelig som de skulle ha det til. Vi bytta leverandør nå nettopp. Håper at det skal hjelpe på regningene.

Det blir sikkert litt tøft om 10 uker, Cat, men lille spire var ikke klar for å bli stor. Det kommer sikkert en sterkere senere.

Håper alt står bra til med de småtte-små!

Skrevet

Helt riktig det sessa, lille spira var nok ikke klar for mye. Man tenker jo på det og særlig når det nærmer seg termin og jeg kjenner 4 stykker som skal ha baby rundt da.

Men er jo ikke sånn at om jeg ikke hadde mistet og lillespie hadde kloret seg fast så hadde alt vært fryd og gammen om 10 uker... Mulig jeg er veldig kynisk, men er jo en grunn til at man mister. Det er jo da noe feil med fosteret og med tanke på den jobben jeg har...

Når jeg ser noen av de menneskene jeg jobber med, så tenker jeg jo mitt jeg også. Hadde jeg fått påvist et så handikappet foster, så hadde jeg nok tatt abort.

Og en ma er jo kroppens måte og kvitte seg med det "syke" på. Men trist er det jo uansett, for det skulle jo ha vært et friskt foster som ble en frisk baby.

Ikke er jeg særlig fruktbar heller virker det som heller. Med tanke på hvor nymfo (som NOEN (!!!!???) her inne stadigvekk hevder jeg er) så burde jeg hatt 40 unger siden jeg ikke bruker eller har brukt prev på ørten år). Jeje, dagens hjertesukk fra meg.

Åjo, flere hjertesukk fra meg. Strømregningene må betales. Har visst betalt noen hundrelapper for lite i strøm et helt år og da baller det på seg!! Jeg har jo lest av strømmen en gang i blant, men ikke vært så flink som jeg burde.

Hafslund har jo da beregnet hvor mye strøm de tror vi har brukt samme periode året før. Eneste problemet var jo at da bodde det jo ingen her, for det er jo et nybygg!!!!!!

Vræææææææl!! Åhhh, jeg blir så matt. Skal ta på meg litt av skylden jeg også, men pokker heller, de får jammen meg ta den største skylden. Jeg har jo betalt alt som har kommet i posten jeg da og lest av en gang i blant.

Kunne de ikke ha kontaktet meg og sagt noe om at de anbefaler meg å gjøre sånn og sånn fordi de har erfart tidligere (for det sa de på telefonen) at det ofte oppsto sånne problemer når det kom til nybygg. Så da må vi betale 6300 i bare NETTLEIE!!! Og da har jo også Hafslund rapportert "feil" tall videre til norges energi da.

Men der fikk jeg regningen ned fra 8000,- til 5100,- så det hjalp jo litt. Men alikevel. Blir tøff måned når jeg skal ut med 11 400,- bare til strøm. Hjalp jo masse på økonomien at jeg var hos tannlegen denne måneden for 6000 kroner også.... Så hvis noen lurer på hvor jeg befinner meg de neste ukene så prøv krysset mellom skippergata!!

Takk for at du gadd å lese, trenger ikke kommentere altså. Var godt å bare få ut litt frustrasjon!!

Også har vaskemaskin-mannen vært her da. Denne gangen byttet han en annen del. Vannmåler eller noe sånt. Men denne reperatøren mente at 3-4 reperasjoner på vaskemaskinen på 5 år var helt vanlig og noe man bare måtte regne med i disse dager..... Okay...... Vet ikke helt om jeg er enig men. Han sa at nå var vaskemaskiner så billig at det hadde blitt en forbruksvare.

Jaja, jeg håper nå at min holder en liten stund til, for takket være strømregningene så kan ikke jeg kjøpe meg ny sånn helt med det første, men kanskje sånn om ti år eller noe?? Dritt ass! Heldigvis gikk det på garantien denne gangen, men det er siste gang.

Dritt dager og blææææ og fandens oldemor!! Håper en eller annen pøkk overfaller meg når jeg skal på butikken etterpå. Da skal jævelen få smake på litt aggresjon!! Tenk så digg å kunne få utløp for litt sinne på en voldtektsmann eller noe!! Hah!! *bretteropparmene*

Men har hatt en liten glede i dag også da:) Har jo som noen av dere sikkert vet en fosterbror med CP. Han ringte meg på torsdag og hadde så lyst til å dra på tina turner konsert i april og billetten ble lagt ut klokken 9 i dag tidlig.

Jeg har jo vært i et rimelig atalt humør i går og i dag, så kan ikke si jeg gledet meg å sitte i telefon-kø halve morgenen, når spaden skulle i parken, vaskemaskinmannen skulle komme og jeg skulle ta disse telefonene ang. strømmen.

Hadde bestemt meg for å rett og slett bare si at jeg prøvde å ringe noen ganger, men at jeg ikke kom igjennom og derfor ikke hadde tid til å sitte å ringe hele formiddagen siden det skjedde litt annet også. Men anyways, jeg holdt ut på telefonen, og kom jo til slutt igjennom og fikk 2 billetter til gutten.

Kan tro gleden var stor når jeg kunne ringe han på boligen i dag tidlig og si at storesøs (jeg er tross alt 6 mnd eldre) hadde fått tak i 2 tina turner billetter:)

Det var absolutt verdt det og jammen fikk jeg ikke være helten hans i dag:D Dagens høydepunkt!

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Skrevet

Så deilig da cat at noe var fint og positivt. Deilig å glede noen også!!

Vaskemaskinmannen er jeg ikke enig med.!!!

Dritt med strømmen, vi hadde en sånn en i fjor somemr vi.

Kult at du fikk pruta på strømmen da!

Det er så trist å tenke på de spirene som ikke kan leve opp, men jeg er så enig med deg i det du skriver. Det hjelper på en måte å tenke at det ikke var meningen at spiren skulle leve, men det hjelper på en annen måte ikke.

Sender deg en klem jeg

Skrevet

Sinna-Cat! ;)

Jeg er både enig og ikke med vaskemaskinmannen. Jeg er enig det faktum at fordi vi skal ha ting så sykt billig så går det også i stykker fortere. Tenk bare på mobil telefoner. Hadde den første telefonen min i ganske mange år og bytta den ut fordi jeg ville ha en nyere, nå må man gjerne bytte hvert år for de varer ikke lenger.... Forbruker samfunn eller? Jeg merker at jeg begynner å bli litt snerpete i forhold til det bruk og kast samfunnet, samtidig er jeg jo materialist så det holder, elsker jo ting og tang. Blæh! Så på en gammel episode av "Der ingen skulle tru..." (jeje, hadde sett reklamen og lurte på hvor crazy dama var) og ble helt trollbundet av dette mennesket som hadde vokst opp i New York og nå bodde på et småbruk uten strøm og vann. Alt de trengte laget de på gården...sært, men likevel kanskje noe å ha i bakhodet...

Nok om det. Er uenig i at man må påberegne så mange reparasjoner! Teite mannen!

Og kjempe teite strømmen. Blæh!! Utrolig irriterende at de må sende ut en sånn kjempe regning nå da. Dere kunne ikke fått den delt opp i det minste så dere ikke blakker dere helt?

Jeg har en kompis som ble forsøkt rana før jul. Han er en ganske liten fyr, men jommen endte det ikke med at han banka begge to. Knakk armen på den ene og nesa på den andre. Teperament er en fin ting!

Jeg tror det er litt viktig å tenke nettopp et, Cat, at spira ikke var levedyktig. Det er leit og trist og ikke noe koselig å tenke på at du kunne hatt en liten snart, men som du sier... hva slags liv ville den hatt da? Har en nevø som er prematur, men som fikk store skader i forbindelse med fødsel og ser jo hva han og familien må slite med...

Har en lat dag, jeg. Skal stikke opp på loftet nå og rydde litt eller sy litt... har ikke helt bestemt meg. Linus sover inne i gangen, for jeg synes -9 er for kaldt. Snørrete er han også.

Skrevet

Alle strømlevrandørerselkspogannet skulle vært rævpult hele gjengen!!! Synes det er noe kødd med alle jeg!! Sku fan meg ikke vært lov!!! Men vil det slå ut i mindre senere da el? Fordi det med riktige målinger senere blir mindre?

Uenig med deg Sess;) Faktisk bør det ikke være rep på maskin før etter 5 år. Dette i følge lovverket vil eg tru. For det er standarder for hvor lenge lenge ting er ment å vare. (des kjøper jeg ikke ny vaskemaskn fordi jeg vil ha en ny og kulere..hehe) Des. er 5 år kort tid. Før holdt jo gjerne vaskemaskiner i 20 år helt fint:) Den forrige vi hadde tror jeg ble borti 30 år uten en rep:D Mormors fole fine maskin:)

Tiny ser ut som en vaggende gås det er lettere å gå over enn rundt. Vaffal med store magen, masse uteklær, barnehagesekk og Tiril på arm (uten sko så må bæres...sånn trass har aaaldri vi) Nei da, men jo da...hehe..skjønner du vil bli ferdig nå altså Tiny!! Så sliiitsomt ut!!

Lillebror er bare helt skjønn! Også går det lettere å snu baby på magen når man har prøvd før...hehe.

Jeg gikk rett inn jeg (snakka med A nede) og så kom E og Leo med uteklær og jeg kledde av barn og sånn og snakka med det jeg trodde var Ama, også var det ei helt fremmed dame og ei jentunge. Eeeehhhh..ja hei og sånn:)

Også husker jeg ikke mere jeg.

Skrevet

Sinna-Cat er farlig Cat, men Cat er ikke sinna mer nå!

Ja, de skulle vært rævpult molle, og gjella etterpå! Jeg håper jo at vi får mer stabile strømregninger heretter. Har liksom ikke stusset så mye på det, for har jo betalt strøm jevnlig gjennom hele året. Men betaler man 200-300 kroner for lite hver måned (noe som ikke er så lett å oppdage hver måned) så blir det jo plutselig ganske så mye penger når man ganger det med 12.

Men men, spist er spist og hjelper ikke hvor mye jeg stikker fingeren i halsen, strømmen må betales. "Heldigvis" har vi gjordt om litt på boliglånet vårt i banken og fått hele lånet vårt under 80%. Så siden de papirene har vært under behandling så blir vi ikke trukket for boliglån denne måneden!! Så det var ni tusen "spart". Det vil si at takket være det, så har jeg penger til å betale alle strømregningene!!

Så det må nok være en gud i himmelen alikevel, for gusjelov sier jeg bare, ellers kunne det blitt tøffe måneder fremover. Hadde jo vært kjipern å måttte betale på strømmen helt frem til sommeren liksom!!

Men er sure penger okke som!!

Skrevet

Skulle jo skrive mer da, men pc klikka:( Må snart ha ny!

Så ptg og lille M på nettsidene til lokalavisen:) Kommer andre lillebror snart også?

Må nok si meg enig med molle når det kommer til vaskemaskin.

Og takk til svana og forloveden for invitasjon:)

Haha Sessa, kult at kompisen din banka crappen ut av ranerene! Der fikk de jammen som fortjent. Jeg er så sadist at jeg digger sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...