Gå til innhold

Beholde/ Abort???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjertelig takk mamadenuevo=)

Det var faktisk hans forslag og ta kontakt med amathea.. Så en samtale hos de hadde ikke vært så dumt.. Er så nervøs på hvordan utfallet blir.. Så forhåpentligvis får vi litt mer klarhet i ting på fredag hos legen, og evt ringe amathea i morgen om de har tid til å ta oss inn til en samtale eller noe.. Er jo også redd for at kanskje babyen er død, iogmed at jeg hadde en blødning en dag, men ingen smerter.. Idag har jeg hatt masse stikking i venstre eggleder så vet liksom ikke hva som skjer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har legetime kl 09.00 i morgen. Er så spent

Skrevet

Jeg ville helt klart beholdt barnet (har slitt med å bli gravid, så vanskelig for meg å si noe annet). Men han er jo ikke fullstendig i mot, og du har vært gjennom dette før, og angrer fortsatt. Dere har vært sammen lenge, og jeg tror lykken vil snu seg, når tankene får samlet seg. Noen trenger mer tid enn andre. Har en venninne som gikk gjennom et svangerskap og litt mer enn det, for at mannen ble fornøyd med tilværelsen, men nå venter de nr 2:)

Han visste også at du ikke brukte prevensjon (da må man jo forstå at det kan bli barn av det.

Håper du blir fornøyd med avgjørelsen:)

Skrevet

Tusen takk oktober 74.

Vil jo beholde.. Spurte han i går om det var noe i han som ville beholde, men da sa han nei.. Blir så lei meg når han ikke kan ta konsekvenser for det han har gjort.. Skal forklare situasjonen til legen, og håper han kan si noen ord som kjæresten skjønner og tenker seg om en gang til.. Vet jo at jeg ikke kan tvinges til abort, men blir liksom et ganske stort press alikevell..

Skulle gitt hele verden for at han kunne stått for det han hadde gjort!!! 3

Skrevet

Jeg veit nøyaktig hva du går igjennom nå.. Gått igjennom akkurat det samme som deg:/ Det er så hjertekjærende at andre går igjennom det samme! Jeg håper du velger og beholde barnet!! Ikke gjøre noe du ikke vil angre på senere.. jegvalgte han jeg var sammen med i steden for barnet mitt, og det skal jeg ALDRI gjøre igjen.. Jeg valgte feil:( Ikke gjøre den samme feilen!! Du kommer virkelig til å hate han hvis du velger han framfor barnet. Håper du får noe bra ut av legetimen i morgen..

Lykke til! Stor trøsteklem:) (håper den hjelper litt)

Skrevet

Hey=)

Jeg ville bare spørre hvordan det går med deg?=) Har akkurat gått over på 2 trimester selv så er vel dær jeg hører til nå.Jeg er AnjaMarie forresten,skrev til deg for et par dager siden..(jeg bare måtte slette profilen min av en eller annen merkelig grunn var den forsvunnet av seg selv) Jeg føler så fryktelig med deg skjønner du,fordi jeg føler jeg vet akkurat hvordan du har det nå...Jeg håper du bestemmer deg for å beholde jeg=)

*go klem fra meg*=)

Skrevet

I desember og sikkert også etter jul er d bim treff på solsiden som regel...Hvis du bestemmer deg for å fortsette å være gravid,du som også bor i trheim kan jo, hvis du har lyst avtale med meg kanskje hvis du har lyst til bli med=) Jeg har ikke vært på et slikt treff selv men d er helt sikkert koselig og man få pratet med masse gravide=)

Skrevet

Masse lykke til i dag;)

Hold oss oppdaterte da;)

Skrevet

Tusen takk juniBebis og alle dere andre:)

Hadde vært koselig å blitt med på et treff ja, men akkurat nå før jul går vel tiden med på å prøve å bli enig om en felles løsning.

Har idag vært hos legen, han foretok også gyn og kunne bekrefte at størrelsen på livmoren stemte med at jeg var 8 uker på vei:) Fikk også time til tidlig UL for å se om det var et hjerte der, så dit skal vi på onsdag:) Jeg gleder meg sånn!! Barnefar skal også være med da, og håper vi ser et bankende hjerte og konturer av et menneske, så kanskje han får andre tanker.. Legen sa også at uansett hva vil kom til og velge gikk det uansett "bra". Men jeg vet at jeg sliter psykisk etter en abort, men vet også at det blir tøft og ha et barn! Men jeg vet med 100% sikkerhet at det kommer også mye godt ut av det hvis jeg fullfører. Er så lettet for å få UL'en allerede.. Litt kjipt om vi krangler så mye om det hvis det aldri har vært liv, liksom.. Så får bare ta dagene til hjelp og prøve å innstille barnefar! Det er ikke lett, men jeg vet det er verd å prøve.. Takk for all god støtte og alle klemmene:) Sender tusenvis tilbake som en stooooor takk fra meg

Skrevet

hei Skal Bli Mamma!

er innom fra 2.tri og har lest endel på denne tråden, Ser at du selv har vært innom tanken på å kontakte Amathea. Det syntes jeg at du bør gjøre, De kan gi både deg og kjæresten din rådgivning og veiledning. Dere er ikke de eneste som er i slik en situasjon, og de som jobber hos Amathea er vant til å møte vansklige situasjoner i forbindelse med graviditet og spørsmål om abort. Kansje vil det være til hjelp for dere å snakke med noen nøytrale, og som kansje har mer erfaring og ikke minst mer tid en det fastlegen har.

lykke til!

Skrevet

Takk takk 1+1

Skal ta kontakt med de på mandag:) Har bestemt oss for å ikke tenke så mye på det i helgen. Tærer sånn på forholdet å krangle over det, så må vi ha hjelp, for blir ikke enige om resultatet selv, så vi får se:) Takk for støtten iallefall. Godt å vite at man ikke er alene:)

Skal bli godt å få tips fra noen utenforstående ja!! Håper å få klarhet i ting

Skrevet

Da er UL timen i morgen!

Gruer meg, men samtidig så skal det bli godt å se den lille.. På hjemmebasis er ingenting forandret. Han er fortsatt trangsynt på dette og jeg er 100% i mot abort.. Har ikke snakket så mye om det de siste dagene, noe som egentlig ikke bare er positivt.. Håper han forandrer mening i morgen og at han kan være der for meg å støtte meg uansett hvilket valg jeg tar

Skrevet

Masse lykke til i dag;)

Du må skrive med en gang om hvordan det har gått.

Håper virkelig dere finner den beste løsningen.

Håper han blir varm i hjertet når han får se den lille;)Er jo hans kjøtt og blod dette.

Skrevet

Takk for det ja, det skal jeg gjøre.. Er på jobb nå.. Skal jobbe til 12, så har jeg time på sykehuset kl 13.00.. Jeg er spent og nervøs på samme tid.. Synes tiden går forferdelig sakte,,,, Blir gal av dette.. Håper han smelter når han ser den lille og får andre tanker om hva vi skal gjøre:)

Skrevet

Å forta meg inn her for og se om du hadde svart.

Åssen har det gått med dere i dag????

Håper alt gikk veldig bra.

Spent på svaret ditt;)

Skrevet

veldig spent på hvordan UL gikk!=)

Skrevet

Gud...blir nervøs jeg nå...håper bare alt har gått bra med dere:S

Skrevet

dytte.....

Skrevet

Hei igjen=)

Gikk veldig fint på UL i dag ja:) Ble satt frem 3 dager, og fikk se den lille med et bankende hjerte, så det var en stor opplevelse:) Bf ville ikke se, og gikk ut av rommet mens skjermen ble snudd.. Så nå er det bare den vanskelige avgjørelsen igjen.. Han vil fortsatt ha abort, og ser på det som den eneste løsningen..

Skrevet

Så bra at d gikk bra i dag!=) Synd bf ikke ville se på bebien da..men d er vel typisk kanksje..:( Håper du fortsatt bestememr deg for å beholde jeg=)

Skrevet

dæven så feig han e=( eg synes seriøst synd på deg!!!!

ka gjør du no?

masse gode klemma t deg fra nord=)

Skrevet

Fy fader for en feiging:(

Du kan bare ikke finne på og ta abort.

Du sier jo selv at du sliter med aborten fra sist gang,og nå har du faktisk sett babyen........

Tenk deg hvordan følelse du sitter igjen med om du tar abort.

Skal du ta hennsyn til han for det er det han vil???Hva med dine øsnker,og ikke minst det lille vidunderet i magen????Nei,vet du hva stol på hjertet ditt og behold.Du kommer uansett til og klare deg veldig bra,med eller uten han;)

Skrevet

nå er det lenge siden jeg har vært her inne og ser at her har det skjedd mye!!

Du kan virkelig ikke ta abort slik du føler det!! du skal faktisk leve med deg selv etterpå også og det tror jeg kommer til å bli kjempe hardt for deg!!

du trenger ikke bf i livet ditt, men sånn jeg ser det i.henhold til følelsene dine så trenger du dette barnet!!!!

lykke til, tenker på deg....

Skrevet

Tusen takk alle sammen=)

Det varmer så når jeg ser dere tar dere tid til å svare meg her inne:)

Da vi kom hjem i går startet kranglingen igjen. Jeg har bedd han tatt kontakt med amathea i dag, for det er HAN som sliter med at jeg er gravid, derfor han han sørge for å oppsøke slike ting,.. Jeg er klar som et egg.. Var så søtt å se den lille på skjermen i går! Gikk et støkk i meg når jeg så "babyen" og tenkte på at bf ville fjerne det.. Han har gjort seg selv til hovedperson oppi det hele og mener jeg ikke bryr meg om hans følelser. Da var det en som fikk passet sitt påskrevet, for ikke FAEN om jeg hadde grått hver kveld, og vært konstant bekymret om jeg ikke hadde brydd meg om hva han mener. Da hadde jeg sakt fra dag èn at abort ikke er et alternativ og han bare måtte holde kjeft!!! Men det har jeg IKKE gjort...

Skjønner rett og slett ikke hva han tenker med.. Har sakt til han at om det blir abort så kan ikke jeg være sammen med han i ettertid, for det blir for tøft for meg, men da mener han at jeg bare prøver og true han.. Jeg har også spurt om han ikke kan prøve og sette seg inn i situasjonen om å beholde, men får da til svar at det ikke er noe vits, for at det mest sansynlig blir abort... FAENS mannfolk!!!!!

Jeg har tatt så mye hensyn til hans følelser at jeg glemmer mine egne, og ikke minst babyens!!! Spurte han også om jeg skulle ringe sykehuset for å få tak i de tablettene til en medisinsk abort, om det ville gjøre han glad eller at han skulle få "kontrollen over sitt eget liv tilbake" (som han selv sier) men da ble jeg beskylt for å fremstille han som en hestk*k!!! Så hva vil han da egentlig???

Har prøvd og satt meg ned med han, holdt han i hånden og forklart med roli stemme hvorfor det er så viktig for meg at vi beholder, men han hisser seg opp tvert og begynner å rope og heve stemmen!!!

Blir gal av å ha det slikt!!! Håper virkelig han ringer amathea i dag så vi kommer fram til en løsning, for slik som det er nå, går det ikke an å leve i...

Han er verdens beste kjæreste og vi har det helt fantastisk når det ikke er snakk om babyen, men etter den positive testen har han blitt en kald person som bare tenker på seg selv... Sier at jeg godt kan ta vare på det barnet alene, og jeg skal ikke kreve NOE av han om han velger og dra, men da blir han fy forbanna og mener jeg er en av de som "ikke trenger en mann" som ser på menn som en ting.. Og at barnet skal vokse opp med en som ikke er dens biologiske far klarer han ikke å tenke på. Sier at jeg kommer til å snakke dritt om han til ungen, og nekter de to å møtes.. Spør om han bare ikke kan stole på meg at vi skal klare dette sammen, men later som han ikke hører meg og fortsetter med at han ikke er klar og alt det der... Men skylden ligger jo hos meg mener han! I ogmed at jeg ikke brukte prevensjon så ble jo også sexlysten sterkere, og da var jo han helt i himmelen, og derfor har jeg "lurt" han til å bli gravid!!! Mener også at prevensjon er MITT ansvar!!!!!!!! Finnes da prevensjon for menn også, men det bryr han seg ikke om!

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. Ble litt langt dette, men godt å bare skrive ned tankene og få ting litt på avstand.. Han har fått meg til å føle meg som en IDIOT som vil beholde og for at jeg tror at jeg skal klare det..

Skrevet

Jeg har fulgt med på hele tråden en stund, men ikke skrevet til deg før. Han oppleves sikkert som en fantastisk kjæreste ellers, men hvor fantastisk er det egentlig i lengden om det viser seg at han blir en egoistisk drittsekk hver gang livet viser seg litt vanskeligere enn han hadde tenkt seg? Som du sier selv, om du tar abort vil du ikke kunne klare å fortsatt være sammen med ham - og da lurer jeg på, hvorfor skal du da ta abort? Da blir du alene med følelsene etter abort nr.2, og det kan bli tøft. Jeg tror du har mye mer ut av å beholde barnet, og kan ikke han vise at han er voksen nok til å være der sammen med deg så klarer du deg helt fint alene! Det er jo det som er alternativet uansett. Han trenger definitivt å snakke med noen utenforstående om dette, og som du sier så begynner det jo etterhvert å haste. At han kan høre deg si at du ikke takler en abort til, og så prestere å kalle DEG egoist er helt vanvittig... I denne sammenhengen, når du har en kjæreste som ikke kan tenke og oppføre seg som en voksen, er du faktisk helt avhengig av å ta hensyn til ditt eget liv først og fremst!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...