Gå til innhold

2xgull, Katsi, Kumilla, Tullemor1, og alle andre :o)) egen tråd for oss med kort livrmohals...


Tullemor1 & Gullemitt :-)

Anbefalte innlegg

jeg hadde pre-eklampsi (begynnende sv.sk.forg.)sist gang, med protein i urinen, høyt BT og hodepine. Ble satt igang fødsel i uke 38. Babyen var liten (2240 g og 44 cm) mest sannsynlig pga et infarkt i morkaka som evt kom fra sv.sk.forg. men er ikke helt sikkert. Bra de passer på deg, ta det mye med ro nå så går dette helt sikkert fint.

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Har jo allerede kontroller til lege/jordmor en gang i uka, etter at jeg var innlagt med rier, så får heldigvis bra oppfølging:)

Babyen er allerede mindre en gjennomsnittet, så blir vel noen ekstra UL på slutten her da.. Har ikke høyt blodtrykk enda, men protein i urinen, hodepine og kvalme.. Tok blodprøver også, så får vel svar på dem i slutten av uka..

Var bare dette som manglet nå!!:( Var kvalm og kastet opp til uke 20, bekkenløsning, kort livmorhals og rier i uke 27, og nå kanskje svangerskapsforgiftning..

Gubben får vel skrekken og ikke tar sjansen på å få flere unger etter dette sikkert:( Huff..

Nei, sutreinnlegg ble dette..:( Sorry damer, måtte bare få ut litt frustrasjon..

Lenke til kommentar

27+0 i dag, og endelig en uke lenger.

deilig.

 

i dag skal jeg ikke gjøre så mye, siden alt var fint på kontroll tenkte jeg å ta en bitteliten tur på barsel/babycafe...med baby inni magen, flere jeg kjenner der og kommer tilå gå der med babyen utenfor magen også...har gått der med de andre to guttene mine og det har vært utrolig koselig.

 

størstegutten min ble så lei seg da jeg dro fra bhg i dag, ikke noe moro. han vil hele tiden ha en kos til og en kos til...gir seg aldri så nå har vi avtalt at han skal få en kos, ferdig...og det var nok litt tøft for han...og for meg..ikke gøy å dra derfra når det er sånn, men de er utrolig flinke til å avlede så det gikk sikkert fort over.

 

har litt oppstøt igjen, i går var det skikkelig ille, kjennes nesten ut som om maten kryper oppover spiserøret. skikkelig ekkelt, har prøvd gaviscon flytende som jeg brekker meg av pga smaken...æsj.

 

åssen er det med dere i dag da? jeg merker at jeg er litt fjern om dagen, har ikke all verdens energi og ikke all verdens ting å snakke med folk om, men skulle bare mangle, jeg opplever jo omtrent ikke en dritt. :(

 

 

Lenke til kommentar

Her står det bra til;) Har dessverre gitt bort det meste av det jeg fikk med meg på mandag til min mor og søster allerede. Var hos min mor på middag igår og da hadde jeg laget hver sin "godtebærepose" til dem. De ble glade da;) Har endelig klart å sove ganske bra i natt så humøret mitt er ikke på bånn iallefall;)

Lenke til kommentar

Her er jeg stuptrøtt for tida...nedtelling til i morgen også...er veldig spent...

Sitter ikke så mye med dataen for tiden...leser bare fort gjennom og gjør noe annet...kanskje det er høst-trøttheten som har slått inn...selv om jeg har hatt store problemer med å sove på nettene...

 

Gleder meg til å kunne kjøpe inn babyutstyr nå...skal begynne med det så snart samboeren får lønn om 14 dager...da blir det julegaver som skal kjøpes i tillegg...så lønnen forsvinner nok fort... :( sliter litt med den lite økonomiske samboeren min...han skal kjøpe seg ny telefon til 3000 kroner, og da får jeg ta over telefonen som han kjøpte da jeg var 12!! uker på vei, som han fortsatt betaler ned på...det skal han altså kjøpe seg med kommende lønn....i tillegg så må vi kjøpe vogn til 6000, bilsete til 3000, vognpose til 1000-2000 kroner, han har studielån på 3000 som må betales denne måneden, husleie på 6000, pluss strøm...han skal kjøpe seg spill til 600, og han mener altså at vi får råd til alt dette i tillegg til julegaver...bare disse utgiftene blir 23000 kroner...noe som kommer til å tilsvare hele månedslønnen hans...da blir det opp til meg å skulle betale bensin, mat (og røyk til han), julegaver og andre nødvendige ting...med mine 12000...

Lenke til kommentar

Annonse

Å inn i graaaanskaugen!!! Hun må jo ha revnet fra navlen til korsryggen!!! Eller ble det KS? En venninne av meg som fikk akkurat det samme som dette revnet noe helt for jæ...måtte rett på operasjon, vet ikke om hun er blitt helt normal igjen der nede, tør ikke spør ;-)

 

Jeg skal på kontroll i morgen 15:15, er så spent på om det har skjedd noe i utviklingen. Har ingen tegn til fødsel, bare litt rar i magen, men rar i magen og i området generelt har jeg jo være i månedsvis så jeg har gitt opp å tro noe som helst.

Lenke til kommentar

5,5 kg er jo helt vanvittig!!! Hørtes nesten litt farlig ut. Kjenner ei som fikk en 5 kg unge. Hun revnet også sånn at det ikke var forsvarlig å føde vaginalt igjen. De kalte ungen konfirmanten på sykehuset;)

 

Lykke til imorgen 2xgull, håper du har 3-4 cm åpning nå da;) Spør om de ikke kan ta en real tøying da!

Lenke til kommentar

Vet faktisk ikke om hun revnet!! Men hun klarte seg visst uten smertestillende...på førstegangsunge! Da drar jeg avgårde til sykehuset for sjekk...håper jeg kommer tilbake igjen... :)

Lenke til kommentar

Bare gode nyheter her!! :D Livmorhals på 3,1 cm nå!! Så jeg får lov å begynne å leve litt mer normalt igjen, selv om jeg ikke skal ta helt av... :) Ny kontroll 20 november her, men de tror jeg kommer til å gå til termin sånn det er nå...ikke noe svikt fra innsiden heller... :)

 

Er skikkelig lettet nå!! :D Fikk også en ultralyd, der jeg fikk vite at jeg mest sannsynlig venter en gutt... :) og er 7% over snittvekt på ungen, men jordmora regnet med en unge på ca 3500...altså meget gjennomsnittlig! :)

Lenke til kommentar

Oioioi, det var jo kjempebra!!! Utrolig deilig å slippe å bekymre seg sånn! Jeg er jo snart 32 uker så ikke så krise lenger for meg heller, selv om jeg ikke har lyst å føde nå altså. Ungen her er 12% under snittet så den kan godt holde seg inne til termin ja;) Har bestemt meg for å trosse legens anbefaling så imorgen tar jeg fly til Oslo... Mannen min kjører meg til flyplassen og hjelper meg med koffert her og skal reise med søskenbarnet mitt så hun hjelper meg da vi kommer fram. Blir hentet på flyplassen og kommer til å slappe av mer der enn her; med 2 unger som krever sitt... Hehe, litt skummelt men har ingen tro på at jeg kommer til å føde der så lenge jeg tar det med ro;)

Lenke til kommentar

Annonse

Heisan,

 

Kontroll igjen i går. Fortsatt 2 cm åpning, hodet hadde stilt seg inn i skrå posisjon, klar til å skru seg ut. Litt mer moden livmorhals....that's it. Hun sa at nå kunne jeg like godt finne på å gå til termin. Blir et laaaangt svangerskap på denne måten men det er jo sånn det kan gå da...

 

Har forresten skiftet status fra sykemeldt til permisjon...så langt har jeg kommet!

 

Hvordan går det med deg Tullemor, er du lei deg? Klem!!!

Lenke til kommentar

IIIINNNNNGGEEEENNN tegn til fødsel her i gården nei. Alt er tyst som i graven, bortsett fra at babyen spreller som besatt da. Han er nok rasende fordi hodet er festet og han får ikke bevege seg som han vil. Er 38 uker i morgen, skal til vanlig legekontroll (fastlegen) 9:40 så da blir det blodtrykk, urin, vekt osv. Jammen ikke lett å produsere en representativ urinprøve lenger. Den skal jo liksom være morgenurin eller ha vært i blæren i min 4 timer. Liksom jeg klarer det da, jeg er jo oppe på do og skvetter hele natta. Ha ha.

 

Nå har lillegutt lagt seg litt i vogna, så da skal jeg stupe i seng og hvile mens jeg kan...

Og - jeg har begynt å strikke!!! Det er ikke likt meg, får jo sjokk selv. Lager stripete teppe til babyen. Bare enkel strikk frem og tilbake. He he.

 

Snakkes senere!

Lenke til kommentar

Heisann jenter;)

 

Så kjipt at det ikke skjer noe 2xgull!!!! Den skvettinga holder jeg også på med, sover skikkelig dårlig om natta nå.

Hvordan er formen din da Kumilla?

 

Jeg har vært på jentetur i helga!!! Utrolig avslappende og koselig;) Var med søsteren min og 3 kusiner og ble vartet opp hele helgen. Tok masse hensyn og visste ikke hva godt de kunne gjøre for meg. Får ikke sånn oppvartning her hjemme så det var skikkelig deilig!

 

Klem;)

Lenke til kommentar

hei hei:) trur jeg tilhører under her jeg også:)

fikk beskjed av jordmor i dag at jeg skulle ta vaginal UL for å skjekke om alt var bra osv... har hatt mye kynnere i det siste..

det viste seg at jeg hadde 19mm kort livmorhals!!!! skal tilbake på kontroll på mandagen og da blir det diskutert om jeg skal ta sånn modnings-sprøyte hvis ingenting har skjedd...

nå sitter jeg her i ro da og hadde planer for å vaske og dra på ikea osv i dag... meeeeeeeeeen kan se lang unna det:P satt typen på vasking..

han finn fram tørrmoppen og drar den rundt alle tingern som står på gulvet!!! mannfolkvasking kalles det!!!!!!! er i uke 31+3 nå... er utrolig nervøs... hva kan skje hvis ungen blir født før uke 34? noen som vet?

 

klem klem

Lenke til kommentar

Hei og velkommen i klubben Sirtiella..! Ikke den morsomste situasjonen å være i, men jeg håper det går bra nå som vi har kommet så langt. Jeg er 31+2 i dag - er glad for hver uke jeg klarer. Jeg har hatt mye kynnere fra tidlig i svangerskapet, og det ble opppdaget kort livmorhals i uke 24(2cm). Etter to uker på sofaen økte lengden til 3,7 cm. Skuffelsen var stor da den på siste kontroll var nede i 1,9 cm igjen. Var nok litt for uforsiktig etter den bra målinga, så det får jeg svi for nå. Ikke noe ønskesituasjon å måtte ligge på sofaen i ukesvis, men får prøve å huske at gevinsten er stor til slutt. Skal til ny kontroll på mandag - spennende. Håper bare jeg ikke blir innlagt!!!!

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Hei.. var og målte i dag til 2,4-2.5 så det går fremover.. jeg er flink til å ligge mye nå, og med beina litt høyt.. vil komme meg til uke 34 først, er nå snart 31 uker. Og skulle jeg være heldig å komme til 34 vil jeg komme meg på nyåret hvis mulig!!

Masse lykke til alle sammen, og TORRO, får virkelig håpe du slipper innleggelse.. klem

Lenke til kommentar

kommet så langt ja...men bare såvidt.

På torsdag var jeg, mannen og guttene våre på vei til svigers i Borås. Jeg hentet ungene i bhg, og mannen på jobb. Måtte vente litt på jobben hans og hadde siden dagen för kjent veldig nedpressfölelse og hyppig vannlatning. Ble verre mens vi var der og jeg begynte å få skikkelige vonde tak i magen med 2-3 minutter mellom i bilen på vei til båten i sandefjord. turte ikke å kjöre ombord på båten i den tilstanden så vi dro föden i tönsberg. Venta en god time på gynekologen der, og takene roet seg heldigvis etter hvert. Alt vel med mini i magen. Stor og fin mage og sunn pg stor baby sa han.

Han satte meg på antibiotika pga GBS og fikk også riedempende tabletter, Bricanyl. Skal ta dem i kurer på 4-5 dager og så pause og kur igjen i noen uker. Livmorhalsen var ca det samme, 2,6-2,6 og litt nebbing hadde kommet tilbake, äsj. Vi fikk med nöd og neppe lov å reise videre med streng beskjed om å ta det rolig her i sverige.

Hadde litt tak i magen igjen i bilen men det sluttet heldigvis etter en liten stund. Hadde en del tak i går kveld også men det går over av seg selv.

Så i morgen går turen hjemover igjen-forventer meg vel sammentrekninger i bilen igjen da. Men hjem må vi jo. Skulle vel streng tatt ikke reist, men ungene hadde jo gledet seg sånn til å komme til farmor og farfar så vi tok sjansen. det fins jo sykehus her også...

Så sånn er det med meg akkurat nå. Litt dramatisk til å väre det jeg först trodde var en urinveisinfeksjon...he he.

Men er ved godt mot og det går framover. Koselig å väre her i alle fall.

 

Velkommen inn hit til oss Sirtiella.

Tullemor, bra målinger dette da. det går veien for deg :)

Masse lykke til videre alle sammen.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg lever også farlig for tiden, he he, vi har hatt barnepass fra lørdag til søndag så vi var i Tønsberg på hotell og koste oss og slappet av. Kar nå en og annen kynner og litt nedpress men jeg har virkelig gitt opp. Babyen vil ikke ut uansett. Er 39 + 0 i morgen. Har fortsatt 2 cm åpning, hodet er festet, livmoren delvis moden osv, altså identisk med slik det har vært siden uke 35. Det er jo bare så gørr!!!!

 

Føde snart??? Hallooo?

Lenke til kommentar

hjelpe seg, gull, at det går an!!!

krysser fingrene for at du straks føder da...

vi har nå kommet oss hjem igjen fra sverige med baby inni magen, skal til gyn i morgen ti på to, får høre litt med ham om veien videre nå...

åssen er det med resten av gjengen her?

Lenke til kommentar

Så kjipt for dere begge to!! Kjedelig å gå sånn og vente og veldig kjipt for deg Kumilla nå som nebbingen var slutt og alt!

 

Jeg målte 2,0 sist og nebbingen var ganske stor, ikke så mye som var lukket av de 2 cm... Hun sa det så både heslig og skummelt ut, men jeg hadde da ikke født enda... Men nå er jeg 34 uker på fredag og føler på meg at jeg går til termin som deg 2xgull. Skal ikke til legen igjen før om 2 uker.

 

Lykke til Kumilla!!

Lenke til kommentar

Så bra Katsi.

Nå er du jo straks 34 uker og da er det ingen krise dersom noe skjer.men er jo fint hvis minien kan holde seg der inne noen uker til da.

skal til ny måling ti på to idag jeg men vet jo sånn ca åssen ståa er så inget nytt tror jeg.

Ha en fin dag :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...