Gå til innhold

2xgull, Katsi, Kumilla, Tullemor1, og alle andre :o)) egen tråd for oss med kort livrmohals...


Tullemor1 & Gullemitt :-)

Anbefalte innlegg

Laget en egen tråd jeg som du Kumilla snakket om, ble så mye etterhvert her nå hehe måtte jo svare på 5 forskjellig hele tiden.

 

Så kan vi ikke holde oss her og oppdatere hverandre her da?

 

God helg alle sammen :o))

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Det var lurt, de begynte jo å bli ganske lange de trådene også :)

 

Et spørsmål : Har du opplevd å få masse brunt slim etter ul? Fikk det idag ettermiddag. Vet ikke hva det er for noe, ble helt våt i trusa og da jeg skulle sjekke hva det var så jeg dette ekle greiene. Har ikke hatt det før...

 

Klem:)

Lenke til kommentar

det var lurt tullemor.

da blir jeg her framover.

 

katsi; har ikke hatt det før nei. det burde du egentlig sjekket opp...er det liv i magen og babyen har det bra?

vet at jeg hadde litt brun utflod i forbindelse med en MA for noen år siden men nå er jo vi kommet så langt i sv.skapet at det kan jo ikke ha noe med sånt å gjøre. er sikkert ikke noe farlig men ville kanskje tatt en tlf til føden og spurt....?

Lenke til kommentar

Masse liv ja. Vegrer meg for å ringe føden fordi jeg ikke orker å reise inn dit hvis de vil se på det... Men får gjøre det hvis det kommer noe mer. Håpet at en av dere ville si at det har jeg også opplevd og det var ingenting:)

Lenke til kommentar

Hei Katsi.. nei det har jeg ikke opplevd, kun når de har tatt celleprøve av meg. Jeg ville sjekket det, bare for å være sikker, du kjenner jo liv som du sier og sikkert ingenting galt, men bedre å være på den sikre siden..

 

Lykke til....

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg ville ringt føden og snakket med jordmor. Sannsynligvis kan de berolige deg med at det er helt normalt. Det er mye små blodkar og kjertler på livmorhalsen og disse kan lett sprekke og gi fra seg litt av det du har sett.

 

Tror det er verre om det er masse friskt blod som kommer, da er det virkelig fare på ferde.

Lenke til kommentar

åssen er det med mennene deres i den situasjone vi er i.

åssen takler de det at mye av hverdagsoppgavene faler på dem.

min er som regel veldig forståelsesfull men akkurat nå er jeg litt irritt på han. har besøk av svigers fra sverige og da vil de alltid snekre osv. og da er det ikke lett å passe på to troll på 4 og straks 3 år samtidig, nå ville de ut og leke og da må de jo ha voksne sammen med seg.

jeg har allerede "syndet" idag og brettet klær en stund med svigermor og slengt sammen en sjokoladekake(mix).

føler at mannen min syns det er pes å skulle se etter o og s og at han heller ville hat gjort ting her hjemme.

forresten, når dere spiser, sitter dere ved bordet da eller ligger.jeg sitter ved bordet jeg altså...har jo ikke sengeleie egentlig.

håper for guds skyld at det at jeg ligger så mye har positiveffekt på livmorhalsen og at jeg slipper innleggelse...gruer meg nesten til jeg skal måles om en drøy uke...

føler akkurat i dag at tiden snegler seg avgårde.

funderer på om jeg skal stikke og levere noen bøker på biblio. også trenger vi flere våtservietter.

har mye å glede meg over i hverdagen, og syns det er veldigtrist at jeg ikke kan stille opp mer for de to skjønne guttene mine....snufs.

litt redd for å bli deprimert av dette asosiale isolerte livet jeg.

etterpå tror jeg a jeg skal kle på meg litt og sette meg litt ut til guttene mine,må ha frisk luft.

 

Lenke til kommentar

Det var fint med en egen tråd - da slenger jeg meg på her. Har ikke vært så aktiv "skriver" på disse sidene før, men har i perioder vært inne å lest endel.

Er 28+4 uke i mitt andre svangerskap og fikk påvist livmorhals på 2 cm når jeg var 24 uker. Etter å ha tatt det helt rolig i 2 uker, hadde den økt til 3,7 cm. Jeg ble hoppende glad og tenkte ikke særlig over at de ikke ville måle meg før i uke 32 (etter 6 uker)da jeg var der. Nå har jeg derimot blitt veldig bekymra - får kynnere, mensmurringer og stikkninger av de minste anstrengelse. Skulle få lov å være mer aktiv, men det er ikke mye jeg klarer.

 

Tror dere at jeg jeg bare bør stole på at det går bra? Min store panikk er at primærlegen min vil ha meg i jobb igjen når jeg skal til ham på mandag!!!

Hva hadde dere gjort??

Lenke til kommentar

Hos oss går det opp og ned.. men han er flink til å vaske, støvsuge osv.. men føler ofte i helgene når jeg har kjedet vett av meg hele uken så har jeg så lyst å være sammen med han, men det går ikke mer enn en time så sier han at han får brakkesyke av å være inne, takk for den sier jeg da som har ligget på sofan/senga nå i 9 uker og har 12 igjen..

Men får bare bite tennene sammen!!!

Jeg har vært på biblioteket i dag og lånt meg en ny bok, blir mye lesning så nå er det sofan resten av helgen. Jeg sitter i stolen å spiser og rett tilbake på sofan. Er like spent og har det helt jævlig inni meg før hver måling ukentlig.. Nå fra sist måling til neste går det 14 dager og det er første gang, gruer meg.. men da er jeg 29 uker når jeg kommer neste gang så jeg får se det positivt sånn..

 

god helg snupper :o))

Lenke til kommentar

Hei TORRO..

Jeg hadde bedt om ny måling. Og jeg ville hatt det hver 14 dag for din del.. jeg har hver uke men siden den har blitt så lang går det sikkert med hver 14 dag. Men å vente til uke 32 hadde jeg aldri klart. Bedre å være på den sikre siden.. Og jobbe, nei jeg ville vært sykemeldt resten av sv.skapet nå..

 

Lykke til ,-)

Lenke til kommentar

Min livmorhals har vært målt til litt av hvert...2.8, 3.1, 4.1, 2.0, 3.8 det har variert fra gang til gang hele tiden og det har faktisk ikke hatt særlig sammenheng med at jeg har vært flink å ligge flatt eller om jeg har slept rundt på IKEA (fy!). Det har vært sånn at jeg har følt at nå blir det sikkert dårlig måling og så har det vist seg at det er bedre enn noensinne. Det er virkelig merkelig. Og jeg har hatt denne åpningen fra innsiden, altså indre mormunn som åpnes, det kalles nebbing eller v-form på norsk, eller cervix funneling på engelsk. Den har også kommet og gått.

 

Men nå er jeg altså kommet til uke 35 og har ikke mer livmorhals, har 2 cm åpning og modnet livmor. Men ligger ikke og føder. Jeg vandrer rundt som før. Helt uhørt!!! Jeg er drittlei!!!!

Lenke til kommentar

Hei alle sammen:)

 

Nå er vi jo blitt en hel gjeng her inne ;)

Det greiene som kom igår har stoppet nå heldigvis. Er litt redd for at det kan være slimproppen fordi det var så tykt, ikke vanlig utflod liksom (sorry detaljer!) Så aldri noe til den de 2 andre svangerskapene mine så vet liksom ikke hvordan den skal se ut... Men har jo hørt at det kan dannes ny så sikkert ingen fare.

 

Mannen min er et kapittel for seg selv! Han er ikke noe flink til å hjelpe til her hjemme. Ikke alltid han er med og rydder middagsbordet engang hvis jeg ikke ber han... I går kveld ble jeg skikkelig sinna. Da vi skulle legge oss spurte jeg om han kunne sette minsten på do (har tisset på seg noen netter nå og orker ikke vaske mer dyner og sengtøy). Da svarte han nei, jeg orker ikke!!! Gikk bare og la seg! Den som måtte bære en 16kg tung gutt på do var meg.... Har jo fått forbud mot å løfte men hva skal jeg gjøre da, det er jo jeg som må vaske klærne!

 

Jeg er ikke helt sengeliggende. Var det forrige svangerskap, da måtte jeg ligge og spise. Men da fikk jeg blodfortynnende sprøyter for å unngå blodpropp, er jo ikke sunt å ligge så mye. Nå ligger jeg mest mulig, men lager mat, bretter klær, rulser litt rundt osv.

 

Har også som 2 x gull og kumilla denne nebbingen eller åpningen av indre mormunn.

 

Her var det mye klaging fra meg ja ;) Får prøve å holde humøret oppe, blir jo enda verre hvis en skal gå rundt å deppe her i tillegg ;)

God helg!!!

Lenke til kommentar

Annonse

min slimpropp første gang jeg fødte var litt avlang, of lyse gul og gjennomsiktig litt geleaktig, syns ikke det brune greiene hørtes ut som propp men kan vel være forskjellig fra gang til gang...?

kos at vi er så mange, vi får piffe hverandre litt opp her.

 

syns ikke du skal tilbake i jobb (husker ikke nicket) i dete hele tatt jeg-og burde jo måles før uke 32 da.

 

hvor mye syns dere jeg burde være oppe? litt myk, 2,5 cm og litt nebb.

har innimellom lyst til å feks sitte ved matbordet og pusle med ungene men...? ebbe (gyn min) er ikke så klar på hvor mye aktivitet jeg kan ha, men sikkert lurt å ligge mest mulig fram til neste måling.

så er jeg jo som sagt livredd for å bli innlagt.

sist gang hadde jeg nærmest sammenbrudd pga lite søvn, redsel og hjemlengsel...

 

2 x gull... ja, det er jammen meg helt uhørt at du ikke har fldt ena, er jo bra da, så klart, men likevel...kan jo fristes til å tenke at all liggingen er til ingen nytte, selv om det sikkert ikke stemmer...merkelig at målingene ikke har noen sammenheng med hvor mye aktivitet du har hatt da.

 

går litt bedre med mannen nå, fikk prata litt i sta.

 

ha en fin lørdagskveld jenter!

Lenke til kommentar

Er så godt å ha hverandre oppi dette her synes jeg.. ingen andre som forstår det at dette er et helvete.. hver uke være så redd og redd for å bli lagt inn, redd for å føde nå, at ting går galt osv osv.. uff..

Kjeder meg såå, gubben er på fyllefest med kompiser i oslo, hater å være alene. men må vel bare venne meg til det.. men er så lei av å være her, ligget her i 9 uker nå, og mulig 12 uker til :-(((((

 

Nei æsj nå hater jeg alt.. sorry, bare litt deppa. Har liksom gledet meg så til å bli gravid i over 11 år og dette sv.skapet har bare vært shit... men gevinsten er stooooooor.. må bare komme meg igjennom dette og holde ut..

 

Nå sliter jeg såå med vondt i ryggen og menssmerter på en måte, eller kynnere vetta faan jeg hva det er. er skikkelig øm nederst.. auau..

Lenke til kommentar

tullemor, jeg har også hatt en del vonde kynnere nederst i magen i kveld, vet ikke om det gir seg nå eller hva...

hvis fødselen skulle starte, er det riksen før uke 28 og skien fra 28?

bare sånn i tilfelle liksom...blir jo redd da.

jeg er ikke noe glad i å være alene jeg heller hvis det er noen trøst...

prøv å kos deg så godt du kan da.

har vært litt deppa idag jeg og, er jo ikke noe til liv å ligge sånn som dete her, fy f..n!!!

Lenke til kommentar

Skien etter uke 28, Riksen før det ja. Men de sa til meg at det kunne være mulig i enkelte tilfeller å være i Skien i uke 27, det er nok avhengig av vurdering, tilstand osv. Ofte er jentebabyer bedre rustet til å klare seg enn gutter, jentene er tidligere utviklet inni magen. Jeg har gutt i magen og ble forberedet på at det ville bli Riksen om noe hendte. Men nå blir det jo Skien siden jeg fortsatt ruger.

 

Dere med nebb, hva sier legene til dere om det? Har de utdypet og forklart dere hva det betyr, hvorfor det skjer osv?

 

Huuulk jeg er så utålmodig, har bare lyst å ta en heklenål og punktere vannet. He he, jeg skal ikke det da.

Lenke til kommentar

Ebbe sa jeg skulle velge tønsberg før uke 28 og skien etter 28.. så blir man vel mulig sendt fra disse stedene til riksen hvis det skulle være nødvendig..

 

Jeg blir så sur også, gubben har ikke ringt eller sendt en eneste mld, dro kl 10 idag og kommer hjem sent i morgen. Jeg mener det er han som får sende mld, siden jeg sitter hjemme, har ikke lyst å drive å sende mld og ringe når han er ute med gutta.. dette har vi også snakket om hver eneste gang han er på fylla at det er han som får ringe men jaggu er det korttidsminne i den jævla lille hjernen hans...

 

sånn måtte bare få ut litt faanskap!! hehe

Lenke til kommentar

2x gull..

Legen min sier at nebbing ikke er bra, jeg skulle jo spørre sist om jeg hadde det, når vi snakket sammen. Da sa han at det hadde jeg ikke og det var bra.. mer vet jeg ikke om det.

Jeg synes du er rå heldig som har kommet så langt, misunnelig!!!!!!!!!!!

Jeg vil også være 35 uker uhu.... du er jo over krisen og snart fordi prematur :o))

 

Hold ut snuppa, snart har du gulle ditt i armene.. imens er jeg her sammen med deg :o)

Lenke til kommentar

god morgen jenter!

 

hadde en del vonde kynnere i går men de er heldigvis vekk nå.

skal til mamma på lunsj idag, blir koselig, deilig når det skjer litt :)

 

får vel høre med ebbe jeg og, om hvor jeg evt tar kontakt hvis noe skjer...hvorfor tønsberg før 28? fordi de er flinkere der, eller nærmere riksen?

 

vet at gutter er mindre modne premature enn jenter, synd for meg som får gutt nr 3 ...

 

tullemor; forstår deg utrolig godt. dårlig gjort av ham. kjipt å ligge hjemme og vente på å høre fra ham.

 

kjedelig å stille klokka og...akkurat som om ikke tida går sakte nok fra før.

 

tullemor - syns du og er litt heldig jeg da, du er jo ihvertfall 28....og bare det er jo i grunnen stort, hvis noe skulle skje. det er mitt første mål.

 

dette med nebbing vet jeg egentlig ikke så mye om. bare at det ikke er bra...fins det noe fagstoff om det på nettet tro?

 

forresten, lurer på hvor i landet her resten av oss hører til...en av dere i skiensområdet, stemmer det?

jeg bor i larvik...(tenkte forresten på deg i går, tullemor, leverte noen bøker på biblio, og siden du sa du bodde i nærheten der, tenkte jeg at der et eller annet sted ligger du)

 

nå skal jeg lese litt i den siste stieg larsson boka, og drikke kaffen min før den blir kald, og så stå opp...."stå opp" TIL SOFAEN...

 

ha en fin dag, så godt det går...og kniiiip igjen!

Lenke til kommentar

Hei Kumilla..

Ja fikk nå mld av gubben i går at han hadde det sååå kult, ja tenkte jeg.. det har du nok og her ligger jeg med risikosv.skap og føler vel at du kun tenker på deg selv. (som vanlig)

Og mld kl 04.30 i natt at nå var det natta og mld i dag tidlig at han lurte på hvordan det gikk med oss. men jeg gadd ikke svare, han kan da for faan ringe oss. Sånn er han alltid og jeg er så leeeeeeeeeeeeeeei..

Vi har jo en del problemer fra før og det er jo rett før jeg pakker sakene hans og ta jeg blir alene og han vet det så merkelig at han tør oppføre seg sånn, men er man egoist så er man det.

Men nok om den idioten!!!

 

Ebbe sa jeg skulle velge tønsberg før uke 28 fordi de var flinkere der hadde mer utstyr men alt etter 28 sa han skien, så sånn er det.

Jeg var på biblioteket i går ja, måtte låne meg en ny Unni Lindell bok, nå har jeg snart lest alle sammen, begynte å stig L bøkene jeg også men det fenget meg ikke fra side en og da ga jeg opp, selv om jeg vet jeg må lese til ca side 100 og da er jeg solgt men den var så tung og ligge og lese, for stor bok. Hadde jeg sittet men å ligge ble for mye for meg hehe..

 

Jeg bor på langestrand, syns jo det er sentralt hehe kort vei til Ebbe hver uke :o)

 

Nå skal jeg spise vitaminene mine og drikke litt juice og kose meg..

Så skal jeg ligge og se 4 episoder av sykehuset på tv 3 hehe ser jo aldri på det ellers men i dag blir det sånn..

 

Kos dere og nyt søndagen .o)

 

Lenke til kommentar

Heisann snuppa. (tullemor)

 

Da bor vi ikke så langt unna hverandre, vi bor på ra, eller veldrebakken,det nye boligfeltet der...flyttet inn i sommer...da blir det trilleturer etterhvert vet du.

 

kjipt med mannen din, skjønner deg asså...dritt å ha det sånn.

Spør du meg så burde han f..n meg holdt seg hjemme med deg, etter så lang tid uten barn..selv om han har fra før av da.

 

Håper det blir koselig når han kommer hjem igjen.

 

Kjenner jeg er superhormonell her, skal lite til før jeg begynner å grine.

Ista så ville ungene ut og leke her, og mannen min og svigerfar holdt på å jobbe litt på huset her, og svigermor (som forøvrig er en merkelig skrue) sa at hun kunne gå ut med dem, men så ombestemte hu seg plutselig og skulle ikke likevel. Mente tydeligvis at da kunne jeg gjøre det. Hun skjønte ikke hvorfor jeg ikke kunne gå og stå ute, og tror sikkert jeg bare er lat som ligger på sofaen (makan til uopplysning,,, de fleste vet vel åssen ting er)

mannen min har forkklart dem på tlf før de kom hit åssen ståa er.

Men selv han som vanligvis er veldig forståelsesfull kommenterte det i sta og de begynte å prate om at det ikke kunne være sånn her i mange måneder til, ja, åssen i helvete skal det gå her hjemme hvis jeg blir lagt inn sier jeg bare- jeg ligger jo mest mulig så jeg skal SLIPPE innleggelse og være litt til nytte ihvertfall!

Til daglig så leverer jeg og henter i bhg og lager middag. Det syns jeg er mer enn nok i min tilstand.

Men er litt vanskelig for ebbe ga meg ikke noen oppskrift på hvor mye jeg får lov å gjøre, bare heller ligge enn sitte, og heller sitte enn stå, ikke løfte, sitte på huk. hvile mest mulig.

Det ble jo da til at jeg gikk ut med ungene satt på en stol bakoverlent og så på de sykla. Gikk litt ned på lekeplassen her etterpå og satt der, så kom svigermor ut etter en stund.

Ikke det, tror vel ikke at en liten tur ut i frisk luft kan skade men når de er her kan de vel for pokker meg avlaste litt.

Og den som lagde middag her idag, joda det var meg. De har diska opp med mat de andre dagene altså.

Jaja, nok syting, men jeg blir veldig nærtagende-begynte jo å gråte av det lille greiene der.

Tror mannen min skal bli med til ebbe neste gang jeg, så kanskje han skjønner litt mer....men det er jo i alles interesse at ungen ikke kommer ut for tidlig. da blir jeg jo vekk leeenge.

 

det gjelder sikkert meg og det med før og etter uke 28, får høre for sikkerhets skyld neste gang da.

 

åssen vitaminer tar du, jeg tar multi og folat og tranperler...klarer ikke sånne store kapsler.

 

alle stieg larsson bøkene har vært treige til å begynne med men er glad jeg holdt ut for nå er det spennende. gleder meg til å lese mer i kveld...mannen min leide hulken på dvd...akkurat som jeg gidder å se den-haha. (sånne ting gjør at jeg nesten kan bli på gråten, for en hormonell bombe jeg er!)

 

Vil du ha meg på msn så kan vi godt det?

dere andre her inne også :)

Lenke til kommentar

Jeg bor i Stavanger, har vært gift i 10 år og har en jente på 7 og en gutt som blir 4 i januar. Er enegget tvilling så har alltid ønsket meg tvillinger selv, men det kommer ikke til å skje, i magen min er det en ny jente og kommer ikke til å få flere barn etter dette;)

 

Ellers sliter jeg med de magesmertene mine igjen. Kom tilbake i natt etter å ha vært borte i et par uker. Var sånn at jeg begynte å lure på det kunne være rier, magen var knallhard og det var kraftige smerter, ikke kynnere. Prøvde å reise meg for å gå på do, men det kunne jeg bare glemme. Hadde så vondt at jeg ikke klarte å stå oppreist. Det er blitt litt bedre utover dagen idag, men klarer ikke rette ut ryggen skikkelig og klarer ikke at noen tar på magen min. Mannen min vil helst reise inn på føden, men siden jeg kjenner godt med liv og det er blitt bedre orker jeg ikke. Kjenner at jeg har fått litt sykehusangst etter de 6 ukene jeg var innlagt forrige svangerskap.

 

Men noe godt har det kommet ut av disse smertene da;) Mannen min har vært kjempeflink idag og tatt ungene hele dagen ;)

 

Har fått låne de 3 Stieg Larsson bøkene av broren min så nå tror jeg jammen jeg skal begynne å lese de jeg også;)

 

Lenke til kommentar

Og jeg kjenner meg så godt igjen hehe nå er ikke vi plaget av å ha svigers her og godt er det.. de er helt ubrukelig.. Men jeg føler også at jeg gjør for mye til å skulle være sengeliggende, spes når vi har ungene annen hver helg. Som du sier, er en grunn til at vi er forsiktige, lite aktuelt å bli lagt inn nå, vi må jo bare knipe igjen og være flinke, vil ikke ha noe fødsel ennå.

Ebbe sa det samme til meg, men han vet hvor mye jeg har slitt og hvor mye jeg har vært igjennom så han vil ikke jeg skal gjøre noe dumt. Og er nok streng mot meg men veldig glad for det. Gråte ja, hehe jeg gråter for ingenting.

 

Mannen er kommet hjem, men super fyllesyk så han gikk rett og la seg gitt.. ja ja nok om det!!!!!!!!! :-( arg arg arg.

 

Jeg tar omega 3 og mulitivitamin. Spiser mye appelsin så jeg får c og paprika osv.. er veldig flink til å spise, fisk, grønnsaker og frukt.

 

Når skal du til Ebbe neste gang? jeg skal tirsdag 4 tror jeg det var..

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...