Gå til innhold

2xgull, Katsi, Kumilla, Tullemor1, og alle andre :o)) egen tråd for oss med kort livrmohals...


Tullemor1 & Gullemitt :-)

Anbefalte innlegg

Hei Katsi...

Jeg blir nervøs av det du skriver jeg.. du bør jo ta kontakt da, tenk om det skjer noe.. tenker på evt lungemod.sprøye osv.. hvis det skulle bli aktuelt. Men du kjenner masse liv og det er jo kjempe bra. men uff jeg hadde ikke orket å vente, hadde blitt nervevrak jeg hehe

De sier at kynnere kan være veldig vondt.. og at man vet når det er rier, man er liksom ikke tvil at fødselen er på gang.. Men godt din kjære har skjønt det da.. min kom hjem fra fylletur i oslo i helgen og var super fyllesyk og gikk og la seg tidlig.. tosk!!!

 

Få høre hvordan det går med deg da.. er så spent hver eneste dag og leter etter innlegg fra deg... er jo livredd du har blitt sendt inn..

 

kleeem

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Heldigvis er ikke min mann på fylla i det minste, han orker ikke. Han har blitt invitert flere ganger og jeg har faktisk sagt at det er helt ok så lenge han sier fra i tide til at vi kan skaffe barnepike de timene han skal ligge fyllesyk og være vrak dagen etterpå. Jeg klarer jo ikke løpe etter en vill 2 1/2 åring alene.

 

Vi har forresten hatt et skikkelig oppgjør med den udugelige familien nå de siste dagene. Vi har virkelig tatt dem skikkelig for at de aldri stiller opp og hvis de endelig tilbyr seg å være barnevakt så er det liksom bare når det er krise eller med sammenbitte tenner. Aldri til vanlig liksom.

 

Den såkalte tanten begynte å grine og var helt fra seg fordi mannen min sa at du faen ikke fikk passe sønnen vår noen gang hvis hun ikke begynte å vise litt mer generell interesse. Det er alt for lite med en eneste natts overnatting i året hos tante og onkel som også er de eneste fadderne sønnen vår har. Han kjenner dem jo knaptnok.

 

Jada jeg skjønner at folk har sitt liv og sin hverdag og at det ikke alltid passer å være barnevakt, og det er ikke så veldig mye vi forlanger. Men er f.eks. 2 av årets 52 helger for mye?? Det synes iallefall ikke jeg. Hadde det vært min søster som hadde barn og bodde i nærheten av meg så hadde jeg gladelig passet hennes barn i en uke hvis de skulle til syden. Er det ikke litt ok at parforholdet til folk i familien også blir ivaretatt? Og ikke minst at de stakkars barna kan føle at de har famile??

 

Vi fikk virkelig sagt fra, så jeg håper de skjerper seg. Jeg snakket i allefall på en diplomatisk og rolig måte med tanten, ikke sånn full krangel med faen i helvete i annenhver setning sånn som mannen min snakker til henne.

 

 

Og en annen ting...hvorfor starter ikke fødselen min snart??? Hallooo vannet, skal det ikke gå snart??? NEEEEEI det skal det visst ikke. Riiiier kom til meeeeeg!!!

Lenke til kommentar

God morgen jenter;)

 

Har iallefall fått sovet noenlunde godt i natt så føler meg mye bedre idag. Mannen min tok minsten i barnehagen i tillegg så jeg skal slippe å gå ut. Deilig ;) Men hvis det blir skikkelig vondt igjen må jeg bare komme over den skrekken min og dra inn på føden for en ultralyd. Legen min er på ferie denne uken ;( Morkaken min ligger foran, lurer på om det er der det gjør vondt. Mannen min er livredd for morkakeløsning, lillesøsteren hans er multihandikappet som et resultat av dette. Har ikke språk, kan ikke gå uten hjelp, spise, kle på seg osv. Har tilsyn 24 timer i døgnet. Skjønner jo at han er bekymret når han har denne bagasjen så hvis det blir vondt igjen skal jeg ta hensyn. Uff nå når jeg skriver dette føler jeg meg skikkelig slem, skulle jo bare reist inn igår!!

 

Svigers her er et kapittel for seg selv. Svigermor er her en gang i året, søsteren til mannen min m familie er her en gang i året, svigerfar har ikke vært her på 2 år... Har heldigvis min familie som hjelper masse til!

 

Nå skal jeg ta for meg papirarbeidet til butikken min. Har en uke igjen før jeg skal ha varetelling og overlevere den til en ny driver og da må alt være ajour... Gleder meg til neste tirsdag da alt er over!!!

Lenke til kommentar

Er du fra Stavanger Katsi? Det er jeg også, men jeg lever i eksil i Skien he he. Men dialekten min får de alllllldriiii.

 

Hvor langt er du på vei? Jeg er 36 + 0 i dag. Kan du sende noen rier eller vannavgang denne veien?

Lenke til kommentar

Haha, skulle gjerne sendt både vannavgang og rier!!!

 

Jeg er 30+3 idag så ønsker ingen av delene for meg selv ;) Har selv bodd 7 år i Oslo, giftet meg med en østlending- men flyttet tilbake hit da eldstejenta var 1 1/2 år. En treroms leilighet fristet ikke så mye lenger og savnet familien min veldig mye. Har et veldig tett forhold til både mine foreldre og tvillingsøsteren min så det var godt å komme hjem igjen. Heldigvis trives mannen min veldig godt her og setter stor pris på familien min han også. Da jeg jobbet kvelder før pleide han å ta med seg ungene til foreldrene mine, litt koselig da;)

 

Dialekta må du holde på, høres jo idiotisk når stavangerfolk begynner å legge om !!;)

 

Krysser fingrene for at det skjer noe for deg snart, pyton å gå og vente sånn!!!

Lenke til kommentar

Så heldig du er som har familie som stiller opp og bryr seg. Her er det skralt med det, de fleste er egoister og står og hoverer og godter seg mår jeg ligger der med magen min og sønnen min lekende på gulvet. Di sier sånne ting som

 

"herregud, kan du skjønne at de orker dette? Og nå skal de ha en til !!! Åherreguiuuuud, ja her skal det bli leven og månelyst når nestemann kommer ha ha ha ha!!!!"

 

Tror ikke de mener det ondskapsfullt men tror jammen ikke de skjønner hvordan det egentlig høres ut for meg der jeg ligger med en gutt ute og en inne i magen liksom. Skal jeg bare kaste ungen på sjøen og stikke en kniv i magen da for å bli kvitt de strevsomme ungene? Kunne jo tro det var det de mente. Grrrrr!!

Lenke til kommentar

Annonse

Hei 2xgull..

Jeg skjønner deg såå godt. Er håpløst når folk ikke stiller opp. Er jo super glad mine svigers bor i oslo og er veldig lite her, for da hadde det klikket for meg. Og som jeg sikkert har nevnt så har de aldri passet barnebarna noen gang og overnatting, så jeg ser jo for meg at det er nok ikke noe de starter med når vi får vårt barn hehe.. men det er helt greit.. er så glad jeg har mor og far som er såååå snille og stiller opp 100%..

 

Får håpe du slipper og vente så mye lenger nå da hehe.. krysser fingre og alt for deg!!! kleeem

 

Katsi..

Er godt å komme hjem og være i nærheten av vettu folk hihi.. har bodd i oslo noen år jeg også som student, og det var kult, men ville aldri bodd der nå.. Får håpe det går bedre med deg og at ting stabiliserer seg og at du holder ut noen uker til..

 

Jenter... vi må bare holde ut, gevinsten er såååå stor!!!!!!!!!!!!!

Og det er ikke så lenge til vi alle sammen kan tenke tilbake mens vi sitter med nurkene våre i armene og bare nyte dette her.. og være stolt for vi holdt ut og ja det var verdt det :o))

 

Prøver å få tak i fysioterapi damen men hun svarer ikke, må få noe hjelp til bekken shit og en vond rygg.. har fått rekv. av legen min.

 

Ha en fin dag, og i dag skinner solen over oss :o)) kleeem

Lenke til kommentar

God formiddag, jenter..

Alt er bedre etter en god natt søvn. Svigers har reist og jeg har fått tatt en skikkelig prat med mannen min og alt er litt bedre nå.

Han blir med meg til Ebbe (gynekologen) på mandag om en uke, da har jeg time for neste måling :) gruer meg..hva hvis han vil legge meg inn? Det er skrekken.

 

Katsi: Ble skikkelig bekymret for deg nå jeg altså, syns du skulle ringt føden i går ja... Ikke vent for lenge hvis du får vondt igjen!

 

2 x gull...du kan få rier og vannavgang herfra og, hvis jeg kan få noen uker lenger ut i svangerskapet av deg...du er utrolig heldig som er kommet så langt.

 

Tullemor: Fysj, så kjipt at han var fyllesjuk når han først kom hjem. Høres ikke ut som om dere har det så greit nei.

 

Jeg har vært på apoteket og kjøpt meg magnesiumtabletter og vivag melkesyrekapsler (til underlivet), har hørt at begge deler er bra for å motvirke kynnere/rier.....og det vil vi IKKE ha enda.

 

Ellers skal jeg en liten tur over til naboen og ligge litt på hennes sofa og skravle og mamma og venninna hennes kommer hit i ettermiddag for å ta ungene litt så min kjære mann kan komme seg litt ut )

 

Prates seinere, gravide girls....

Lenke til kommentar

Jeg skal inn på føden kl 14 i dag og få sjekket tilstanden på åpningnen og modningen og sånn. Er bare så spent. Tenk om den har sneket seg til myyye mer enn 2 cm i all stillhet? Og så går jeg i styrtfødsel i veikanten....ha ha krisemaksimering!!! Gruer meg litt også, for sånne undersøkelser er bare så inni h.... vonde.

 

Joda solen skinner og snart kommer vaskehjelpen Jeg kan bare peke og si wash here and wash there yes? and don't forget to empty garbage ok? Comprende wash wash? Bucket here and soap there yes? you clean house me very happy.

 

He he , hun er fra Litauen og det er bare såååå luksus å ha. Verdt hver krone.

Lenke til kommentar

Heisann jenter ;)

 

Tok meg en pause fra papirene mine, dette er jo myyye koseligere!! Magnesium og melkesyre tabletter, det hørtes lurt ut! Vi skal holde ut leeeenge lenge. Håper ikke det gjelder for deg 2xgull da;) Har ikke bil idag, ellers hadde jeg kanskje tatt meg en tur inn på føden bare for sikkerhets skyld.

Tullemor, du får ta den gubben din et tak, vi er jo sammen om svangerskapet da!! Har snakket med min om det å hjelpe til i huset osv. Var flink igår iallefall:)

Det blir sååå spennende å høre fra deg 2xgull! Lykke til! Får spørre om de ikke kan være litt hardhendte så kanskje vannet går?;)

Lenke til kommentar

åh, 2 x gull, sååå spennende!!!

du må love å gi oss tilbakemelding...vi venter spent.

vi har også vaskehjelp...men bare hver 14 dag...prøver å spare litt penger. me like !!!

herlig med den nydelige duften når de har vært her.

 

et par timer på sofaen før jeg skal hente ungene.

Lenke til kommentar

Hei.. 2xgull.. dette er jo kjempe spennende, da får vi andre bare vente på oppdatering:o) masse lykke til..

 

Katsi: Når skal du på neste måling? jeg skal neste tirsdag, såå lenge til uff... jeg kjenner jeg har så mye murringer nederst au.. blir litt nervøs.

Hva målte den sist?

 

Kumilla: du skulle på måling mandag og jeg tirsdag, det blir super spennende.. får bare håpe vi alle sammen kan få være hjemme myyye lenger.. men kjenner en del murringer og liker det ikke.

Hvis du vil kan du jo sende meg msn adr din på personlig mld.. jeg ønsker ikke legge ut min her fordi hele navnet mitt står der hehe..

 

Hvis det er noen av dere andre også som ønsker å være med på msn så si i fra..

 

kleeem

Lenke til kommentar

Annonse

Da kan jeg også melde meg inn her kanskje...etter en liten samtale med kumilla :)

 

Her har jeg også den fine trakten på livmorhalsen, og livmorhals på 22 mm, ved hosting 18 mm...er inne til kontroll hver uke foreløpig, og har riedempende hjemme for å unngå kynnere...merker lite til kynnerne nå lengre, men har ekstremt mye nedpress, mye menssmerter, og i helgen har jeg hatt veldig mye stramninger i magen i tillegg...heldigvis ingen minking på livmorhalsen ved dagens kontroll, så håper det holder seg sånn..

 

Har lest litt om erfaringen med mennene, og her er det sånn at husarbeidet blir tatt etterhvert...men det kan også ta litt tid før det blir gjort...jeg slipper heldigvis å skulle lage middag...i mitt tilfelle er det største problemet at samboeren vil ha sex hele tiden, selv om det er strengt forbudt...sex er bare vondt for meg nå egentlig...på grunn av nedpresset har jeg innmari vondt mellom beina og over symfysebeinet, og det er ømt inne i skjeden i tillegg...

Jeg beveger meg ikke ut om dagene...ligger enten på sofaen, eller i lenestolen...må gjøre det for å unngå at ungen havner mellom beina mine, noe den gjør hver gang jeg sitter...heldigvis med hodet ned... :)

Lenke til kommentar

Hei Summerheat85 og velkommen til oss..

Den livmorhalsen din er kort ja uff.. samme som min. Men har legen sagt at du blir innlagt ved 2 cm eller? det sier min. Og jeg er redd for fra 2,2 til 2 er ikke vedig mye uff hehe..

Blir også målt hver uke, men denne runden var det 2 uker mellom og jeg er nervøs.. så mulig jeg ringer og blir målt i løpet av uken.. orker ikke være super redd.

 

Ja gubbene er et eget kapittel hehe..

Det med sex er strengt forbudt her fikk jeg beskjed om av min lege. Så vi får bare klare oss sånn er det. Han må jo skjønne deg da og ikke minst at du faktisk ikke får lov!!! fandens mannfolk.

 

Får håpe vi alle sammen er hjemme leeeenge til og at det går bra med alle sammen..

 

kleeem

Lenke til kommentar

Jeg ble målt til 2,4 for 3 uker siden, 2 uker til neste kontroll, da var det 2,2 og livmora ga etter for press...ved kontroll da jeg var 22 uker var den 4,4 cm, så har krympet en del...

Jeg skulle egentlig legges inn i forrige uke, fordi livmorhalsen var nede på 1,8 cm ved trykk, men da fikk jeg overtalt gynekologen til å la meg bli hjemme en uke til...heldigvis var alt i orden i dag... :) selv om livmorhalsen ikke har blitt lengre igjen...har vel litt med hvor stort trykk hodet gir...

 

Har heldigvis en mor som er jordmor, så hun er fin å spørre om ting... :)

 

Er fortsatt veldig skeptisk til nedpresset...med tanke på at jeg har menssmerter, og får vondt mellom beina av det...og at jeg nesten ikke har blitt kvitt det nå i det siste...i dag våknet jeg og skulle på do, og det var skikkelig vondt å skulle holde seg...når skal du inn på neste kontroll?

 

2 uker var lenge å vente for meg også første gangen...er glad for at det er en uke mellom nå...eller...blir 1,5 uke denne gangen...

Lenke til kommentar

Velkommen til oss Summerheat ;) Hvor langt er du på vei? Er det første barnet ditt?

 

Tullemor og Kumilla, skulle gjerne vært på msn, men denne pcen hadde virus og krasjet fullstendig for noen uker siden og mannen min har ikke innstallert det på nytt. Gir beskjed når den er oppe og går igjen.

 

Jeg skal til fastlegen min neste torsdag og ikke til spesialisten før tirsdag om 2 uker. Da er det 2,5 uke siden sist... Hun er på ferie og hadde smikkfullt i dagene etter hun kom hjem, men de skal ringe hvis det kommer en avbestilling før. Ellers skulle jeg bare kontakte føden. Siste måling viste 2,2mm. Har hatt masse vonde kynnere idag så er litt redd for at den har forandret seg. Hvis det fortsetter slik må jeg bare ta turen inn på føden, legen sa jo at jeg skulle ha ekstremt lav terskel for å kontakte dem.

 

Tullemor, du kan jo også ta en tur til føden og få målt den hvis du er usikker!

Lenke til kommentar

Velkommen hit Summerheat85 ;)

 

Hvor langt er du på vei da? Er dette første barnet ditt? Har også masse nedpress, skikkelig ubehagelig ja! Skulle ønske moren min også var jordmor! Hadde mast hull i hodet på henne ;)

Bor du i Skien/Larvik du også? Hehe, skulle nesten tro at dette var et østlandsfenomen, både Tullemor, Kumilla og 2xgull skal føde på samme sykehus ;)

 

Det med sex må jo bare mannen din forstå, det er jo strengt forbudt!!

Lenke til kommentar

Hei Summerheat85..

Jeg synes det er grusomt å vente 2uker, det er nå 1 uke igjen, men jeg tar mulig kontakt utover uken hvis jeg kjenner like mye menssmerter osv senere i uken også.

Så heldig du er som har mor som er jordmor da åhh misunnelig hehe..

Jeg skal på kontroll på tirsdag.

Vi holder hverandre oppdatert hele tiden, er så koselig.. kleeem

Lenke til kommentar

Tullemor og Kumilla, skulle gjerne vært på msn, men denne pcen hadde virus og krasjet fullstendig for noen uker siden og mannen min har ikke innstallert det på nytt. Gir beskjed når den er oppe og går igjen.

 

Jeg skal til fastlegen min neste torsdag og ikke til spesialisten før tirsdag om 2 uker. Da er det 2,5 uke siden sist... Hun er på ferie og hadde smikkfullt i dagene etter hun kom hjem, men de skal ringe hvis det kommer en avbestilling før. Ellers skulle jeg bare kontakte føden. Siste måling viste 2,2mm. Har hatt masse vonde kynnere idag så er litt redd for at den har forandret seg. Hvis det fortsetter slik må jeg bare ta turen inn på føden, legen sa jo at jeg skulle ha ekstremt lav terskel for å kontakte dem.

 

Tullemor, du kan jo også ta en tur til føden og få målt den hvis du er usikker!

Lenke til kommentar

Hei, her er jeg igjen...denne dagen har gått ganske fort i grunnen.

Var på besøk på naboens sofa og lå der en times tid i sta.

henta ungene, spiste middag (ferdige kjøttboller, makaroni og frosne gr.saker, ikke akkurat gourmet meb det får duge)

har kost oss i sofaen med disneyfilmer...

ungene er i sengene sine men sover ikke. så her ligger jeg, i vår seng oppe i rommet ved siden av rommene deres og surfer rundt...blir mye av det for tida.

mannen dro på butikken.ikke så mye bra på tv i dag da...dumt...

 

koselig at du fant veien inn hit...du fra snartmamma, nå husker jeg ikke navnet heller nå...hormoner...

syns det er utrolig godt å ha blitt kjent med dere her inne, trenger all støtten jeg kan få i denne tida kjenner jeg.

ingen andre kan klare å sette seg inn i åssen det er å ligge sånn heller...

 

min mann er grei han og skjønner at det ikke blir noe på han, jeg har fått streng beskjed så sånn er det...men går jo an å ordne på andre måter...hehe...

 

lenge å vente i to uker men jeg syns på en måte det er bra i og med at min store skrekk er å bli lagt inn.

jeg skal jo om en uke og da er mannen min med, det blir bra tror jeg...kommer til å være ganske nervøs ja.

 

katsi, du får si fra når du er på msn etterhvert da...da kan vi jo ha nettdate på daggtid her og snakke flere sammen...hihi...blitt skikkelig avhengig av internett nå jeg.

si fra hvis flere vil være på msn og.

 

jeg har vært litt bekymra for vannavgang idag, syns liksom det er litt tyntflytende det som kommer, men tror det bare er tynn utflod for det er ikke hele tida...og har hatt det en stund, og JM sa på onsdag at det var bra med fostervann...bekymrer meg for alt for tida. har jo gbs også..enda noe å bekymre seg for.

 

tullemor, nå er vi på msn..snakkes! :)

 

ha en fin kveld da dere..

Lenke til kommentar

Grrrr jeg furter. Det var INGEN forandring. 2 cm åpning, moden, hodet festet osv.

 

Jeg spurte jordmoren hva hun ville tro ut fra dette, og hun sa at jeg kom iallefall IKKE til å gå på overtid. Vel, nå tror jeg snart ikke på noenting. Jeg har jo vært forespeilet fødsel siden uke 27 så jeg er jo allerede på overtid...kanskje jeg skal ut og hoppe på trampolinen.

 

Ikke en ussel kynner har jeg engang. Snerr!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...