Gå til innhold

2xgull, Katsi, Kumilla, Tullemor1, og alle andre :o)) egen tråd for oss med kort livrmohals...


Tullemor1 & Gullemitt :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så utrolig irriterende. Det er så slitsomt å gå og vente slik, det husker jeg veldig godt selv!!!! Husker på slutten sist at jeg var så sint på de legene som hadde sagt jeg kom til å føde før uke 27, da jeg ble innlagt forrige gang i uke 23 var det snakk om dager. De håpte jeg skulle holde til 26 iallefall men hadde ingen tro på det. Svangerskapet blir dobbelt så langt når en går sånn...

Lenke til kommentar

Hadde jeg i det minste kunnet lokket typen til litt sex, men det vil han ikke før jeg er "normal" igjen. Har ingen mulighet for å få gang på sakene. Ja ja, babyen har jo bra av å være inne litt til, mindre utsatt for infeksjoner og sånn. Men jeg begynner jo å tenke på strekkmerker og revning i underlivet (ja bagateller ifht å risikere for tidlig fødsel)...hadde jo ikke noenting av det sist.

Lenke til kommentar

2 x gull...

 

Hold ut!!!! Tenk på at vi andre er super misunnelig at du har kommet så langt, og at du er trygg.. tenk tilbake på hvor redd du var..

Dette går fint, og den kommer når den kommer hehe er sikker på den bare plager deg litt nå hihi.. skjønner godt at du er lei, men er ikke lenge igjen nå!! kleeeem

Lenke til kommentar

i dag er jeg 31+2, så føler ikke at det er like kritisk hos meg som hos dere... :) første barnet mitt, men har mistet i uke 7 en gang før...

 

Er det bare jeg som har fått med meg riedempende hjem av denne gjengen her...? Jeg bruker jo fast dose på 1,5 tbl per dag for å unngå at magen strammer seg..hvis jeg ikke hadde hatt de tilgjengelig, så hadde jeg jo vært inne på føden for lenge siden..

 

Katsi: 2,2 mm? Da burde du jo strengt tatt ha vært inne på sykehuset allerede...og ihverfall ikke ha 2,5 uke mellom de to kontrollene!

 

Jeg kan godt være med på msn hos dere jeg :)

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg er nok noe for meg selv...bor i Molde jeg! :D

Og har blitt en del timer med samtale med moren min ja...enten hun er på jobb eller ikke... :) Jeg blir bekymret hvis hun blir bekymret, og da spiller det liten rolle hva de andre på sykehuset sier... :) men det skal sies at hun er streng!!! Svarte på resten av sp.målene litt lengre opp :)

Lenke til kommentar

Håper det skjer noe hos deg snart da, 2xgull :)

 

Dere som vil ha meg på msn må gjerne legge meg til... :)

 

Og i natt har jeg hatt en rolig natt i forhold til magen...men lite søvn på tross av dette...for nå har halsbrannen og sure oppstøt slått til for fullt, og det kommer bare på natta!!

 

Her våknet jeg faktisk til snø ute i dag...og fiskene våre hadde fått et par yngel...som riktignok var spist opp neste gang jeg kikket inn... :(

 

Da er vi altså 3 stykker som skal inn på kontroll neste uke? Jeg skal inn på torsdag...er mange tanker oppe i hodet mitt for tiden...for i og med at livmorhalsen ikke var blitt kortere nå...betyr det at jeg kan leve litt mer som normalt igjen? Har en skrekk for at dersom jeg begynner å skulle leve normalt igjen, så kommer jeg inn på neste kontroll med 10 mm livmorhals og åpning...

 

Liker ihvertfall ikke følelsen av at den lille beveger seg mellom beina mine, til tross for at jeg ligger...

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Var hos primærlegen min i går på vanlig kontroll. Hadde time til ny måling av livmorhalsen i uke 32 - da hadde det blitt 6 uker fra forrige måling, noe som føltes svært utryggt. Har jo kjent mye mensmurringer, press og stikkninger der i det siste. Han tok meg ihvertfall på alvor og fikk ordnet time til meg på sykehust i morgen. Det blir spennende!!!!

Er i uke 29 fra i dag og har lysst å ha han i magen noen uker til!!!!

Lenke til kommentar

Hei alle sammen;)

 

Jeg har vært på jobb i hele dag- fy,fy,fy. Holder på med det avsluttende papirarbeidet så alt er ajour til jeg skal levere butikken fra meg på mandag. Men når jeg første er der ser jeg jo tusen ting som må gjøres... Er ikke lett å komme fra! Må nok ut en tur imorgen også :(

 

2xgull, ikke sikkert du vil høre dette, men jeg fikk ikke før 2 dager før termin forrige gang. Ble da lagt inn i uke 23 m 10 mm livmorhals og de kalte det ikke nebbing lenger men herniering fordi utposningen var så stor. Hadde premature rier og lå med drypp i 2 uker og i løpet av de første ukene på sykehuset var den livmorhalsen nede på 4 mm.... Helt utrolig at det gikk så bra for hadde gutten min blitt født da hadde han kanskje ikke vært levedyktig eller kanskje fått store handikap...

 

Nei vi får knipe igjen vi andre iallefall;) Jeg vil heller gå over tiden enn å føde nå ihvertfall!!! Gleder meg til mandag kveld, da er jeg ferdig som daglig leder og kan være sykemeldt uten bekymringer og ansvar på jobben!!!

Lenke til kommentar

Sommerheat85 - lengden ved forrige måling var 3,7 cm. Første gangen var den 2 cm. får jo lov å være i mer aktivitet nå, så det kan være greit å se om livmorhalsen tåler det.

Lenke til kommentar

Jajamensan, helt tydelig at alt kan skje...De sa til meg på sykehuset da jeg lå der at de hadde hatt ei liggende siden uke 19 med neste ikke livmorhals og hun endte opp med å gå på overtid og måtte settes i gang...he he sånn kan det gå.

 

Jeg har en følelse at jeg har født innen de neste to ukene, i allefall innen første halvdel av november. Terminen er 26. nov, så da får vi jo se...

 

Tenker å få sjekket framgang på føden en gang i uka eller noe. Kanskje for å slå ihjel litt tid og få vite litt mer. Er jo så kjipt med gjetteleken...

 

Men vannet kan jo gå når som helst. Sist lå jeg bare i senga og sov og hadde ikke gjort noe spesielt. POFF!!! så gikk det plutselig.

Lenke til kommentar

Annonse

Hei jenter.. ja nå er vi en gjeng hehe.. uff

Men godt å ha hverandre da, så man ikke føler seg så alene. Er ikke så mange som skjønner at dette er utrolig tøft.

 

Snakker om halsbrann ja, fytti dette kommer på kvelden æsj.. hater det når jeg skal legge meg.

 

jeg får ikke lov å gjøre noe mer selv om lengden har blitt litt lenger evt på en uke.. legen vil ha meg i ro til termin eller så lenge som mulig!!

Min har jo gått fra 2.8 cm til 2.2 så her er det bare å slappe av, ligge til krampa tar meg og prøve å holde ut.. tenke at det nå er "kun" hehe 12 uker igjen.. har ligget nå snart 10 allerede.

 

Gevinsten er stooooor jenter.. kleeem

 

Og nå kommer snøen snart, på med vinterdekk og hvem vil ikke ligge under pleddet og måtte slippe og stå opp hihi.. se jentefilmer, lese bok bok, drikke deilig kakao.. nei dette skal vi klare!!!

Lenke til kommentar

Hei girls,

 

Kan dere skrive kort hvor mange uker dere er på vei og termin dato? Jeg orker ikke lete gjennom alt her og vil bare ha en liten status på oss.

 

Jeg: 36 + 1, termin 26. nov

Lenke til kommentar

Åh,så godt å se at det er flere sånn!!! Hehe..

Ble innlagt på sykehuset i forrige uke, var da 27+4, med premature rier, litt blod og kort livmorhals:s Fikk lungmodningssprøyter og riehemmende drypp i 2 døgn.. Var innlagt i 4 døgn.. Ble utskrevet med beskjed om å ta det med ro, ikke anstrenge meg i det heletatt. Og at fødsel kunne bli når som helst,så måtte være glad for hver dag som gikk.. Og at de ikke kom til å gjøre noe for å stoppe det når fødselen evt. satte igang..

Skal til måling på torsdag (29+1), spennende.. Og legen ville ha meg inn til kontroll hos henne eller jordmor 1 gang i uken fremover..

Fikk omvisning på nyfødt-intensiven da jeg var innlagt, for at vi skulle være litt forbredt på hvordan det sannsynligvis kommer til å bli.

Ellers er jeg allerede lei av å ligge på sofaen konstant!!! Hehe..

Er forresten 28+6 idag, termin 16 januar..

 

Trøsteklem til alle sofasliterne;)

Lenke til kommentar

Ja, det er godt å være flere i samme båt;)

Skummelt når svangerskapet blir sånn go en får masse andre bekymringer i tillegg til de det er meningen vi skal ha som gravide. Håper du holder lenge du også! Rart at de ikke vil gjøre noe for å stoppe fødselen hos deg hvis den kommer nå. Forrige svangerskap hadde jeg riehemmende drypp i 2 uker og de sa at fram til uke 34 ville de prøve å stanse den så lenge jeg reagerte så positivt på dryppet. Men de er jo forskjellig fra sykehus til sykehus, jeg bor i Stavanger og har hørt at på Ullevåll stanser de ikke etter uke 32.

 

Lykke til til deg også;)

Lenke til kommentar

hei dere...ja, nå er vi jammen meg en gjeng her inne...

 

jeg er, over midnatt idag, 26+0, termin 6 feb..er vel den som har kommet kortest her tror jeg...

 

hatt en travel dag, til meg ¨å være ligget på veninna mi sin sofa i hele dag og skravla, og så hos naboen og spist nachos og sett på tv...

 

trøtt og må sove, skriver mer i morgen :) natta

Lenke til kommentar

Hei. Du får bare holde ut.. har selv ligget nå i 10 uker og har 12 igjen til termin så jeg får bare krysse fingre og håpe jeg kan få ligge til allefall etter jul :o)

 

Så at du var 20 år og hadde allerede et barn på 5 år, dvs du fikk barn som 15 åring? det var nok slitsomt.. uff.. får håpe du babyen holder seg der inne til termin..

Hadde du premtur fødsel på første mann også??

Lenke til kommentar

Hmmm...jeg har termin 1 januar og er 31+2 i dag...hvordan er det mulig med termin 4 januar og å være 30+4? *forvirret*

 

Hva gjør dere i løpet av en dag? Ligger dere hele dagen, eller er det litt oppe og går også?

Lenke til kommentar

Hei, det er neimen ikke mange som skjønner at det er tøft å ligge så lenge i ro...de fleste syns det høres deilig ut, men jeg skulle mer enn gjerne byttet med dem :(

 

Summerheat, det vet ikke, kan det ha noe å gjøre med hvor mange dager man har mellom menstruasjonene normalt? og størrelsen på baby? jeg vet jammen ikke jeg.

 

er helt gåen i skuldrene, ligger på siden med pute mellom beina og skriver på laptopn, spenner meg sikkert litt...

 

jeg spiser frokost og ordner matpakk til ungene kjører og henter i bhg, ellers tar jeg det stort sett rolig,

 

litt med dem på kvelden da, må jo det. men mye man kan gjøre i liggende stilling og da.lese bok osv.

 

håper det er ok ligging, spent på kontroll på mandag...

 

Lenke til kommentar

Jeg står opp av sengen gjerne ved halv ti tiden.. sliter med å komme meg opp, vondt i rygg, bekken og det meste. Tar en dusj og kommer meg til sofan, der ligger jeg mer eller mindre hele dagen og frem til kveld.. har vært litt for mye urokråke i det siste her hjemme, jeg har vasket litt klær og styra litt så jeg må bli flinkere til å være helt i ro.Er ikke så lett. jeg var veldig flink i starten, men nå krangler rygg og bekken så jævlig at jeg uff alt er bare kaos..

 

Ligger mye på nett da, leser krim og ser på tv er ikke så mye annet å gjøre.

 

Vi får bare holde ut snupper :o)))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...