Gå til innhold

2xgull, Katsi, Kumilla, Tullemor1, og alle andre :o)) egen tråd for oss med kort livrmohals...


Tullemor1 & Gullemitt :-)

Anbefalte innlegg

Summerheat, ikke vet jeg, det er legen som har sagt det, ser at det stemmer iforhold til Torro også som er 29+1 med termin 15 januar, dvs 9 dager etter meg. 4 januar er en søndag og de regner svangerskapet som 40 uker og 2 dager og da har jeg 9 uker og 3 dager igjen.

 

Har hatt noen skikkelig vonde kynnere idag, sikkert fordi jeg styrer for mye. Var ute i butikken min idag også, så mye og ordne før avslutningen. Prøver å delegere til de ansatte, skrive lister og gi beskjed om hva som må gjøres men det er så vanskelig å ikke gjøre noe når jeg første er der. Skal jo rydde både bakrom og butikk, organisere og kaste og synes de jobber så treigt;)

 

Var i møte i barnehagen idag også. Minsten vil plutselig ikke gå lenger, sier de store guttene er slemme med han. En kamp hver dag for å få han avgårde. I tillegg har han begynt å tisse på seg om natta, har vært tørr i over 6 mnd... Han er den minste gutten på avdelingen, eneste 3 åringen av guttene. Skikkelig vondt, men de skulle ta tak i det og jobbe med det. Hadde også forslag til noen gode løsninger som kunne prøves. Håper det hjelper!!!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

God formiddag dere.

 

Her har vi vært oppe siden kl seks i dag morges :) Minstemann er e morgenfugl.

Jeg har vært på foreldresamtale i barnehagen og det var bare skryt å få. Moro. Ble stolt i mammahjertet mitt da :)

Fireåringen kan jo skrive en del og telle til 100...gøy å få høre så mye positivt om skattene sine!

 

Jeg ligger på sofaen nå, vurderer å ta en liten tur på et bim-treff på en cafe her i byen i dag...hvis jeg ligger et par timer nå, for så å dra dit en times tid, hjem et par timer på sofaen igjen før jeg henter ungene. HVa tror dere?

 

I morgen er det planleggingsdag i bhg, da må de være hjemme med meg. Også skal vi på halloweenfest for dem på ettermiddagen, da skal mannen min være med og jeg være på sofaen der festen er, hos venninna mi.

 

Så lørdag har vi overnatting for begge guttene hos hver sin venn, vi skal spise middag med et vennepar, resten av dagen skal jeg ligge, samme på søndag blir det kun ligging som gjelder...også ny kontroll på mandag, grugleder meg.

 

Åssen er formen og humøret i dag da, jenter?

Håper alle får en fin dag. Godt å slippe åvære ute i dette været i alle fall.

 

God klem

Lenke til kommentar

Måtte bare si til dere andre at jeg fikk dårlig samvittighet når jeg driver og syter og furter over at babyen aldri kommer liksom når dere ligger deg og håper og håper på at babyene skal holde seg der inne....Ikke meningen..Sorry!

 

Men hvis dere kommer til dette stadiet, uke 36 + + (håper så klart alle kommer seg over 33-34 uker!!!) og ingenting skjer, ja da kan jeg love at man blir litt snurt ja...Jeg er så møkklei!!!

Lenke til kommentar

Ikke tenk på det da 2x gull.. jeg husker jeg sa at bare jeg ble gravid skulle jeg aldri klage over noen ting.. etter så mange år liksom så skulle jeg takle alt, men sånn har det ikke blitt dessverre.. hehe

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Har akkurat kommet hjem fra måling - ikke noe oppløftende resultat akkurat. Var 3,7 for 3 uker siden - i dag var den bare 1,95. Så nå har jeg fått beskjed om å legge meg ned på sofaen å ta det helt med ro. Deprimerende, men ikke særlig overraskende. Følte på meg at det ikke var som det skulle - hadde hatt for mye vondt.

Så nå får jeg bare følge legen sinstrukser og ta det med ro!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Annonse

Det var jo trist!!! Godt du fikk en ny kontroll nå, er jo altfor lenge å gå 6 uker når en første har fått dette problemet.... Legen min er på ferie så det blir 2,5 uke mellom målingene nå og synes det er lenge. Har hatt masse kynnere de siste dagene, igår var de så vonde og kom flere etter hverandre at jeg ble redd det var rier. Kjørte bil og hadde problemer med å kjøre.

 

Nå får du legge deg ned ja, være flink og knipe igjen!!! Du må følge legens instrukser nå ja. Det er utrolig kjedelig men enda verre å føde nå, det blir mange uker på sykehuset det.

 

Har lurt på om jeg skal reise ned på føden for en sjekk, legen min sa jeg skulle gjøre det hvis jeg var i tvil mens hun var borte. Men er redd for at det er blitt verre og jeg MÅ bare gjøre klar butikken for varetelling og overtakelse på mandag.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

Stemmer at jeg er 20 år, og har ei jente på 5 år ja:) Fikk henne 2 uker før jeg ble 15år.. Ble født 3 uker før termin hun da..

Fikk beskjed om at de ikke kom til å prøve å stoppe fødselen om den satte igang ja.. Mente at det var greit å føde når jeg har passert 29 uker, og fått lungemodningssprøyter.. Men anbefalte at jeg holdt meg i ro, for å ikke framprovosere fødsel så tidlig da..

Var på måling idag, 30mm :) Så da mente legen at jeg ikke trengte å komme på flere målinger.. Så fremt jeg ikke fikk blødning eller noe sånt.. Er det lurt?? Hva mener dere?

Er 29+1 idag..

Lenke til kommentar

Vel, min livmorhals har blitt målt til alle mulige bra og dårlige lengder og den variere hele tiden, det er helt vanlig hos alle gravide. I tillegg hadde jeg denne åpningen fra innsiden da, husker ikke om du og har det.

 

Problemet kommer jo når den varierer ned i et for tynt område og det kan den jo fort finne på å gjøre. Jeg ville iallefall fått minst en til måling etter dette, helst to, iallefall til du er over 33-34 uker. Så kan du heller senke skuldrene litt. Det er bare så stressende å gå rundt og gjette og tenke på det konstant, bedre å få vite akkurat hvordan det står til synes jeg.

 

Jeg har lyst å dra på føden og be dem sjekke utviklingen på åpningen og modningen min, men må vel vente til mandag så det har gått en uke siden sist i allefall...begynner jo å bli flaut å mase.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!!

 

Får ikke sove, har vært våken siden halv fire;( Har til og med vært nede på vaskerommet og satt på en maskin med klær... Kjedelig dette her!

 

88 nr2, Synes også du burde blitt målt flere ganger. Det er jo fort gjort å gjøre for mye når en ikke vet hvordan det ligger an.

 

2xgull, dette er jammen urettferdig! Her går vi og kniper igjen og har det sååå kjedelig og når det endelig er trygt for babyen å komme ut vil den ikke!!! Uhørt er det rett og slett;) Du får få dem til å sjekke igjen på mandag, ellers har jeg jo lest her inne om de som får igangsettingsakupunktur, du er jo moden med åpning og har jo vært det en stund... Jeg tenker hver dag nå at imorgen skal jeg kontakte føden for en sjekk, men så utsetter jeg det hver dag. Hadde masse kynnere igår kveld også, men de var ikke så vonde.

 

Håper jeg klarer å sove litt utover dagen idag, hvis ikke er det synd på mann og barn ikveld for da har jeg nok en "ikke eksisterende og selvantennelig lunte" som mannen min bruker å si når jeg er i dårlig humør;)

 

Ha en strålende dag jenter ;)

Lenke til kommentar

He he, lunte, hva er det? Ofte er min lunte brent opp før jeg går ut av sengen om morgenen. Jeg er bare sjeleglad hver gang helgen er over sånn at jeg igjen har dagen for meg selv og slipper å blir sinna og sur og frekk mot familien. Jeg sover jo totalt elendig og det tar virkelig på. Lurer på om jeg noensinne vil få sove en hel natt igjen.

 

Jeg kan på et vis tåle å våkne flere ganger om natten bare jeg får sove igjen, men de nettene jeg ikke får sove igjen etterpå er det et rent helvete dagen etter. Det var f.eks. en dag jeg skulle i minibanken, og hadde bestemt meg for en bank der jeg bare kunne svinge bilen inntil utenfor og gå rett bort 2 m til banken. Men så var banken ute av drift!!!! Det rablet totalt for meg. Tårene trillet. Jeg sank nesten ned i knestående på fortauet. Ble rasende og helt knust. Kunne ikke kjøre videre på ett kvarter.

Lenke til kommentar

God morgen dere :)

 

Så kjedelig å våkne midt på natta....ikke gøy. Søvn er alfa omega for t jeg skal fungere ihvertfall.

Mine gutter sov til sju i dag og det er første gang på lenge.

De har planleggingsdag i bhg så vi har bunkra opp med filmer her. Må jo prøve å ta det litt med ro.

 

Jeg har fått et nytt problem. Har jo i det siste følt at magesekken blir presset lenger og lenger opp. Ekkelt. Men i går kveld så var det akkurat som om jeg hadde en slags klump i brystet, inni spiserøret liksom og den er der enda. Har litt problemer med å svelge men gåt fint å spise og drikke...vet ikke om jeg skal høre med JM eller legen eller hva. Har ikke sure oppstøt men noe mageinnhold kan komme opp hvis jeg bøyer meg fremover...

Æsj, håper ike jeg skal ha det sånn så lenge til...ugh ugh.

 

 

Lenke til kommentar

haha, godt det ikke bare er meg som er ultrahormonell for tiden. Sliter også med at jeg ikke får sove igjen når jeg våkner, utrolig frustrerende. Håper det blir bedre etter mandag da jeg er ferdig i butikken. Ligger våken og tenker på alt som må gjøres og tenk hvis++++ Er litt spent på resultatet også, om det har vært svinn osv. Kontrakten min sier at jeg må dekke svinn og er det gamle varer så må jeg ta med meg dette og dette blir regnet som svinn... Så det er mye å tenke på nå, håper jeg sover bedre om en uke!!!

 

Kumilla, tror jeg har det samme som deg. Begynte for en uke siden og da trodde jeg det var omega3 tablettene som hadde satt seg fast. Bare at det ikke hjalp å spise og drikke og varte hele dagen. Da jeg stod opp neste dag og det fremdeles var det samme forstod jeg at det ikke hadde noe å gjøre med Omega3 tablettene. Har hatt det hele uken, men enkelte dager er verre enn andre. Har heller ikke sure oppstøt. Tror bare det er magesekken som har liten plass. Håper det ikke varer lenge nei. Kos deg hjemme med guttene dine da;)

 

Lenke til kommentar

Annonse

De har ikke sagt noe om åpning fra innsiden til meg, så vet ikke om jeg har det..

Skal til legen på tirsdag, så skal spørre henne om hun kan sette meg opp på ny måling om ett par uker.. For sikkerhets skyld.. Fikk jo beskjed om å fortsette å ligge mest mulig, ikke gå noe, så fremt det ikke er nødvendig, så rart at de ikke vil måle igjen..

 

Dere fødeklare damer, krysser fingrene for at ungen plopper ut snart;) Hehe.. Kjedelig å måtte gå å vente på fødsel, når dere har ligget å holdt igjen så lenge:p Gå opp og ned trapper, og ha masse sex, så blir det fødsel tenker jeg;) Hehe

 

Katsi og kumilla: Har også samme som dere.. Har hatt det noen dager nå. Har også halsbrann nesten konstant:( Ikke særlig morsomt..

 

God helg damer:)

Lenke til kommentar

Ble mye å svare på dette... :)

 

I forhold til hvor langt vi er kommet: På UL-skjemaet mitt står det ny uke på mandager...men jeg har allikevel termin 1 januar...kanskje de har beregnet feil, sånn at det egentlig er 31 desember? Jeg vet ihvertfall at ut ifra sykluslengden min og når jeg hadde el, så er terminen 31...sikkert noe der.. :)

 

Men dere vet at man ikke skal sitte oppe over lengre tid når man har kort livmorhals ja? Blir overrasket over hva dere faktisk gjør i løpet av en dag... :) Jeg fikk ikke lov å bevgege meg fra senga til sofaen nesten, og her er dere på besøk, kjører bil, tar klesvask!!! (Dette er ihvertfall FY FY!! Man skal ikke bære på ting eller bøye seg...det provoserer til kynnere)

 

Forrige uke måtte jeg ut en tur for å levere bilnøkkel til samboeren, og mamma kjørte meg...jeg fikk ikke lov å dra noen plass før jeg hadde tatt riedempende, og skulle rett hjem og legge meg ned en stund før jeg skulle til jordmortime etterpå...hadde ikke kynnere denne dagen, men etter jordmortimen var vi på matbutikk og kjøpte inn toalettsaker for pakking av fødebag, sånn i tilfelle og hjem igjen etterpå...når jeg da kommer hjem igjen så har jeg knallhard mage, har kjent nedpress i en times tid, og hadde kjempevondt mellom beina...har da ikke bekkenløsning...vondheten kommer av at fosteret presser ned mot beina som er mellom beina...

 

Dere bør nok delegere litt mer oppgaver, og helst få besøk av folk i stedet for å dra på besøk...selv om jeg ikke hadde forandring på lengden på livmorhalsen når jeg var inne nå, så får ikke jeg lov å skulle gå på butikken som er 600 meter unna...

 

Leste forresten om de forskjellige praksisene i forhold til når de ikke stopper fødselen...her er det sånn at hvis det er åpning og over 4 cm, så gjør de ingenting for å stoppe, for da er fødselen i gang...men hvis det er noen som helst slags mulighet for å stoppe fødselen, så gjør de det fram til uke 35...

 

Dette ble et langt innlegg følte jeg :D

Lenke til kommentar

Heisann;)

 

Du har helt rett i forhold til hva som er lov og ikke;) Synes det er mye vanskeligere dette svangerskapet og gjøre som jeg har fått beskjed om. Var jo myyyye verre og mer kritisk forrige gang. Legene trodde da at jeg ikke ville holde lenger enn uke 27 og det var i beste fall. Men lå jo i strengt sengeleie da og hadde bekken i senga i 2 uker. Fødte utrolig nok til termin selv om jeg hadde gått med åpning siden uke 32. Har fått noen skjenneprekener av min mor også. Hun mener også at mannen min må gjøre mer. Tror nok at han også tenker at siden det gikk bra forrige gang gjør det nok det denne gangen også.

 

Skal bli flinkere å delegere ja, merker jo at jeg har hatt mange flere vonde kynnere enn jeg har pleid å ha. Føler også at det sprenger på mellom beina, nesten så jeg skulle ønske at det gikk an å dytte ungen tilbake;)

 

Godt at det ikke var endring på livmorhalsen din!!!

Lenke til kommentar

Hei jenter.. jaja fredag. Har vært på besøk hos mor og far i kveld jeg, koset meg veeeeldig!!!

Nå er det ikke lenge igjen til måling, tirsdag .o) da har jeg holdt ut 14 dager fra sist jippi.. men vet ikke om jeg orker 14 dager før neste, jeg er altfor nervøs.

 

Ha en fin helg.. snupper!!! kleem

Lenke til kommentar

Hei dere..

 

Nå har mannen min og ungene tatt seg en tu ut for å leke. De koser seg i det fine vinterværet, deilig.

 

Summerheat, må bare si at grunnen til at jeg gjør littegrann er at jeg ikke har fått streng beskjed om sengeleie. Jeg har fått beskjed om å ligge hvis det er mulig, sitte i stedet for å stå og ikke bøye meg mye osv.

 

Har heldivis omtrent ikke kynnere nå og mindre nedpress. godt det. skla til ny kontroll nå på mandag halv tolv. det blir nervepirrende. Håper det er likt eller aller helst bedring. Så jeg kan fortsette i samme stilen, det kan jeg holder ut en stund til.

 

Jeg føler at sånn jeg lever nå er holdbart for hele familien, derfor prøver jeg det sånn nå frem til neste måling, så ser vi om det fungerer.

Var ute og luftet meg i 5 min i sta. blir helt gal i hodet av ikke å få luft altså...har skikkelig hodepine.

Men det skal sies, at jeg har tatt det veldig veldig med ro, omtrent ikke gjort noenting.

Og da håper jeg det gir resultater.

 

Sikkert veldig greit å ha en mamma som er jm. Har du barn fra før eller er det første? For jeg må også ha sagt, at det er jammen ikke lett å hvile så mange timer i døgnet med to gutter rundt meg. de er jo i bhg i hverdagene da.

 

Hva gjør dere i helga da.

Vi skal spise middag på restaurant med noen venner i kveld, det er min eneste utskeielse i helga. Blir ikke lenge men godt å få lufta seg litt.

Ungene skal faktisk sove hos hver sin venn i natt og de gleder seg veldig.

Så da kan vi sove og sløve litt i morgen :)

Og gjøre ingenting,,,det kan jeg jo om dagen, er rimelig lei av tv, bøker og nett ja.

Men hva skal man finne på da?

 

Ha en strålende helg jenter.

Lenke til kommentar

Jeg har en skikkelig drittdag. Kranglet som faen men idiotsamboeren min. Han rakker ned på meg og sier at jeg krever alt for rmye av ham og har gjort det fra dag 1 og at jeg alltid er drittsur osv osv og så sier han at jeg må lære meg å sysselsette meg selv og finne meg en forbanna hobby.

 

Vel...jeg er interessert i fransk og har gått på fransk kurs en kveld i uken i flere år, jeg elsker å trene og vil helst trene hver dag. Jeg elsker å gå på cafe og være sammnen med venner (med og uten barn). Alle disse tingene har det blitt en stopper for nå som jeg har vært gravid og ikke har verken fått lov eller klart å gjøre pga livmorhalsproblemene og bekkensmerter.

 

For meg blir det jo uendelig kjedelig å ligge hjemme i den helvetes stuen på den satans sofaen dag ut og dag inn. Ja jeg tar meg en og annen tur på cafe eller i butikken for å handle litt. Men jeg er stort sett hjemme og kjeder rævva av meg. Jeg klipper og limer inn bilder i album, jeg sorterer og vasker babyklær og masse dill dall for å forberede til babyen kommer.

 

Mannen har vært sykemeldt siden august for å være hjemme med meg og hjelpe til. Han jobber egentlig i nordsjøen 2 uker på og 4 uker av. På fritiden driver han firma, som i disse dager sliter og går skikkelig elendig pga bankkriser osv. Han er ute hver eneste dag og holder på med firmaet sitt, og kommer gjerne ikke hjem på ettermiddagene fordi han blir forsinket men noe med firmaet, han må reise ut igjen på kvelden og ordne mer med firmaet og sier han kommer snart hjem men det gjør han ikke, han kommer hjem etter kl 23 når jeg har lagt meg.

 

Jeg er den som trenger hjelp på ettermiddagen og i helgene med sønnen vår fordi han er en vilter 2 1/2 åring som jeg ikke makter å løpe etter i denne tilstanden. Men halv 5 på ettermiddagen da er mannen sliten etter all firmajobbingen så da må han legge seg nedpå litt. Hva FAEN i HELVETE???? Legge seg nedpå??? Den tiden er faens forbi min venn!!! Javel så lar jeg han legge seg litt da, han sier han skal ligge en liten halvtime, men det blir jo to timer og så er han totalt groggy resten av kvelden og sitter foran laptopen med håret i alle retninger og røyker under kjøkkenviften resten av kvelden. Jeg er den som må leke, lage mat, dra til venner for at sønnen vår skal få leke med noen, jeg må legge han, synge for han osv osv.

 

I dag skulle vi egentlig til Tønsberg og bare surre rundt, ta litt lunch og se på en sofa. det skar seg altså fullstendig. Det ble en helvetes krangel og nå er han og sønnen vår reist. Jeg gir faen, jeg orker ikke, jeg er så sliten at jeg bare ligger her og griner og kikker i taket. Jeg trenger bare en kjæreste som kunne holdt litt rundt meg og sagt at så så, snart er denne tiden over og babyen ute og alt blir bra eller noe i den duren. Jeg hadde til og med ordnet barnevakt (som alltid er det jeg som må ordne det også) noen timer i dag sånn at vi kunne fått blitt ferdige med det nye soverommet vi bygger. Men neeeeeida, det gidder han faen ikke. I stedenfor sier han at jeg er så jævlig avhengig av han og faen ikke klarer å gjøre noenting selv. Hva behager??? Hvem er det som har vært og bestilt og kjøpt inn tapet, alt utstyret til tapetsering, gardiner, gardinstenger, persienner, skaffet folk til å tapetsere, tredd alle de forbanna 40 mini hempene i gardinene??? Hvem er det som koordinerer barnevakt, vaskehjelp, handler, lager middag, rydder alt rotet, tømmer det helvetes askebegeret hans, sorter posten, fyller bensin, vasker bilen???

 

Jeg tåler ikke trynet på han. Han ser ut som er fisk. En torsk. Og han hoster hele tiden og han hører ingenting. Sier HÆÆÆÆ??? Han må jo være satans døv. hele tiden. Jeg tåler det faen ikke mer.

 

Men nå har de altså dratt og han truer måe å dra på hytta til en kompis og barna. Velbekomme, stikk til helvete sa jeg bare. Jeg driter i hvor faen de er bare jeg slipper å se fisketrynet. Hvis jeg plutselig føder nå så gidder jeg ikke si fra heller til han. Da kjører jeg selv mer rier og alt til sykehyset eller tar en taxi og føder i stillhet og ligger der og koser med babyen som dessverre har en pikk til far.

Lenke til kommentar

Oioi uff da hehe må trekke litt på smilebåndet også, for det er som meg noen ganger, jeg blir så skuffet, sint og lei meg på engang.. de skjønner jo ikke en dritt!!!!

 

Men uff er ikke lett nå vennen, hadde jeg kunnet reise ut skulle jeg kommet å besøkt deg, så skulle vi tatt en liten cafe tur .o) men den skal vi ta igjen siden, når vi kan trille sammen vettu.. er ikke lenge til!!!

 

Men jeg skjønner ikke helt, hvis mannen din er sykemeldt for å være hjemme og hjelpe deg bør han jo det! Er jo ikke samme som at da kan har gjøre alle andre ting, fordi han er hjemme, er jo en årsak liksom... hmmm.... skjønner at du blir sint, jeg har sett at du gjør mye, altfor mye i forhold til din diagnose og jeg har vært redd på dine vegne.. men nå har det jo gått greit men allikevel, og som jeg sier ofte til Kumilla også, sånn sett er jeg jo heldig nå som jeg ikke trenger å ta hensyn til små barn, jeg har jo bare meg selv.. jeg hadde vært greit avhengig av mor og div folk som måtte hjelpe meg hvis jeg nå hadde hatt barn fra før, så dere er helt unike, som får til dette.. Men samtidig skummelt, fordi dette ikke er noe å spøke med. og jeg tror ingen av oss tilgir oss selv hvis det går galt!!!

 

Jeg var også sånn når vi kranglet, at fytti jeg skulle nesten ønske jeg fødte forrige helg hehe for da var han drita full i oslo sammen med gutta boys liksom. men er jo glad det ikke skjedde da, er jo tidlig men tenker at det hadde vært på sin plass for straff!!! Men nei hva gjør vi med de mannfolka da??? de skjønner jo ikke sitt eget beste..

Får håpe han tar til fornuft og kommer hjem og ber om unnskyldning for oppførsel, og begynner å sette deg i fokus, og hjelper til hjemme, er jo derfor han er hjemme og sykemld. fy skamme mannen!!!!!!!!!

 

 

Sender over en stoooooor trøsteklem fra meg og jeg vet sååå godt hvordan du har det..

Lenke til kommentar

Først: tullemor...var ikke alene hjemme så lenge i sta, vi hadde på dataen men ungene så litt på film og jeg og mannen slappet litt av..så du hadde sendt melding på msn men den så jeg ikke før nå.

var det noe spes, eller bare skravlesjuk? :)

 

2xgull: Jeg er målløs. Makan!

Han hadde jo ikke trengt sykemelding. Hjelpe seg for en mann. Skjønner du er sint nå men han har sikkert mange gode sider også siden du tross alt er sammen med ham.

Sier som Tullemor jeg. At jeg gjerne skulle vært der for deg og tirr deg en klem nå.

Tror denne situasjonen gjør mye med oss, hormonelle tikkende bomber som vi er :)

Det kommer bedre tider.

Bor jo ikke så langt unna deg jeg heller så tenk på at det ikke er så lenge igjen til vi kan være mer sosiale...

Har ikke tid til å skrive mer nå. Litt kaos her nå med ungene men du får mange gode tanker av meg og gode klemmer.

 

 

Lenke til kommentar

Takk jenter...jeg er bare så utrolig sliten. Jeg sover elendig om nettene, våken hver time bare for å gå og skvette en t-skje. Drit irriterende. Takler lite av noe som helst, og spesielt ikke en idiot av en type som ikke viser forståelse og i tillegg er frekk og nedrakkende. Hva i helvete er det han tror han er???

 

Heldigvis er de ikke kommet hjem ennå, jeg skal til en venninne i kveld og lurer på å overnatte der. Har ikke lyst å være hjemme. Men hun er selv alene med to barn så det er ikke akkurat det optimale stedet å være det heller da. Kanskje jeg skal ta inn på hotell....

 

I tillegg spurte han meg i dag om han kunne få sove lenge i morgen tidlig!!!!!! Ikke faen. No way!!!! Han kan sove i ukedagene når sønnen vår er levert i barnehagen. Da har han jo plenty med tid å sove på. Men nei, da er firmaet viktigst. Skjønner han ikke at det jævla firmaet går hardt utover familien nå eller? Da får han heller stå opp tidlig, slenge sønnen i barnehagen og styrte hjem og legge seg og sove til f.eks kl 10 og deretter drive firma. Jeg trenger all hjelp jeg kan få i helger og på ettermiddagene. Sist helg fikk han sove lenge og jeg tok med meg sønnen på lekeplassen i timesvis og deretter gikk jeg hjem og la han i vognen og trillet tur. Samboerkuken fikk være alene i huset i grilldress og slappe av til laaaaangt på ettermiddagen. I helgen!!! Når det egentlig er familietid.

Lenke til kommentar

Kjenner meg så utrolig godt igjen der ja! Kranglet idag jeg også- ikke vi, nei han later som ingenting og snakker og snakker mens jeg bare svarer hm, åja, neivel... Sa idag at han tar så utrolig lite hensyn i denne situasjonen. Hadde han bare innrømmet noe og beklaget men neida, bortforklare og argumentere for så å late som alt er i skjønneste orden. Har ikke avbestilt den Oslo-turen enda og sa at jeg nok ville fått en mye mer avslappende helg der borte enn her. Sa ingenting da. Kanskje jeg skal få en kontroll på føden og hvis det ikke er blitt verre bare reise? Legen min vet jo ikke hvor dust mannen min kan være... Igår kveld ville han ha meg til å være med å rydde i kjelleren ( etter at jeg hadde sovet 3 timer den natten og 20 min i løpet av dagen) Eeeh, er jo ikke akkurat avslappende det da. I tillegg måtte jeg skifte på alle sengene selv for han satt med pcen....

 

Hehe, nei begynner jeg å snakke om dette stiger blodtrykket mitt i taket ;) Gleder meg til svangerskapet er over ja og at jeg ikke er noen hormonbombe lenger!!

 

God helg jenter, du får kose deg alene 2xgull, vi tenker på deg!!!

Lenke til kommentar

God søndagmorgen jenter.

 

Åssen har det gått med deg/dere, 2xgull? Tenkt mye på dere.

Sov du hjemme eller hos veninna di?

 

Jeg og mannen var jo ute og spiste med noen venner, kom halv ni og kl ti ble vi ringt etter, minstemann kastet opp stakkars.

Mannen vill gjerne bli litt lenger, jaja, tenkte jeg, han trenger kanskje å se litt folk han og...og jeg hadde jo ikke tenkt å sitte så lenge ute likevel. Så jeg og lillegutt dro hjem og la oss.

Våkna midt på natta en gang og fikk ikke sove igjn før han kom hjem...typisk meg, der lå jeg lys våken da...er litt fjern sånn, redd for blind vold og alt som er...men sovna da til slutt...(han kom hjem i god behold altså)Lillebror hadde show inni magen min, sparket i blære og ribbein og over alt :)

 

(var sammen med en idiot før min nåværende mann, eksen gjorde noe med meg i forhold til det å være ute på byen, han var utro og kom ofte hjem kl 6 om morgenen, svarte ikke på tlf...en gang i mellom henger det litt i kjenner jeg, selv om mannen min aldri har gitt meg grunn til å tenke sånn så hender der jeg våkner og venter da...)

 

Nå skal jeg snart hente storebror hos venninna hans, minstemann og jeg ser på morgenbarnetv og pappaen sover. Resten av dagen skal jeg ligge mest mulig og lade opp til ny måling i morgen...gruer meg. Akkurat nå føler jeg at den har blitt kortere, kjenner litt ømhet nedi der, men sikkert bare innbildning...

 

Spent på å høre åssen det har gått med deg da gull... masse lykke til. håper ikke det ble fødsel i natt.

 

Ha e fin søndag jenter, synd vi ikke kan være ute og gå tur i det nydelige høstværet.

Lenke til kommentar

God morgen jenter ;)

 

Usj, oppkast, det er det verste! Stakkars liten, ikke godt å være syk når en er på besøk.

 

Litt bedre humør idag jeg!! Vi var hos søsteren min igår og begge ungene sov over der. Så jeg har sovet godt (ingen unger som har kommet opp i sengen min i natt) og sov helt til 8.30. Prøver å få liv i mannen min nå, må snart hente ungene. Søsteren min er alene med 4 barn nå, kan jo bli litt slitsomt det ;)

 

Ha en fiiin dag jenter!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...