☠Diamanda Galas☠ Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 er vel på tide med en skravletråd igjen;-) ..så kanskje tiden går litt fortere fram til ikm... føler endelig at kroppen er helt på plass etter SA'en, og håper på å lykkes i denne pp...
☆chiquita☆ Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg henger meg på her. Etter beregning har jeg Ikm enten 22 eller 26 oktober. Skrev meg på den 26. jeg. Har fått klarsignal av legen at det bare er å "kjøre" på igjen etter MA en og vaksine. Behøvde ikke å vente 3 mnd, sa hun. Så da er det påàn igjen:) Lykke til!
mammapamma Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Hei hei hei :-) Regner med at jeg har IKM mandagen i uke 43...er litt usikker på hele greia. Hadde EL i går (tror) jeg....men har peist på en god stund nå Er i min 1 pp, har 2 barn fra før....så dette blir spennende!! Gleder meg til å teste...synd at dagene går så forbasket sent når man venter på IKM....husker sist gang jeg skulle bli gravid- satt jo på pc hele tiden :-) Leser om igjen og om igjen det en allerede vet :-) Hungrer etter informasjon....!
mammapamma Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Etter nærmere i øyesyn- har jeg vel IKM i uke 42?? Hæææ?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2008 du har nok ikm i uke 42, mammapamma;-) hei chic.så bra at du har fått klarsignal;-) håper vi kan gå sammen inn på 1.trimester, og følge hverandre hele veien til fødsel!!!
mami78 Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Vi får skravle litt så går tide...uff, vi har prøvd i over et år. Denne gangen skal jeg prøve EL-tester. Har ikke gjort det før.Har to barn fra før, men de begynner og bli store...hvorfor skal det være så vanskelig å få en til?
mami78 Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Ja, hvis du har hatt EL så har du IKM i uke 42...
Babylove og knøttet Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Eg er på dag 6 i syklusen nå, og merker at dagene sneeelger seg avgårde... Er ikke lett å være tålmodig. Men sambo og jeg har hvertfall tjuvstartet prøvingen;) Hehe. Er veldig spent på hvordan syklusen min er, og når jeg har eggløsning ikke minst. Har ikke tenkt å begynne med el-tester enda. Er jo bare i første pp, og får se hvordan det går noen måneder først. Det som kan bli problematisk er å vite når jeg kan teste. Før p-pillene var jeg også plaget av en ustabil syklus, og det er stor mulighet for at det fortsetter nå. Må jeg bare vente på symptomer da? Og hvordan kan jeg vite at de ikke er innbilte? haha. Alt man bekymrer seg over. Får bare ta det som det kommer. Tror at hvis det går veldig lang tid før jeg får mensen igjen, så kommer jeg til å ta en test hvis jeg får mistanke. Godt å få ut litt tanker her ihvertfall:) Ha en fin dag!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2008 jeg tester heller ikke, men har stabil 28 dagers syklus, med el-slim dag 12,-14, så jeg er temmelig sikker på at EL er dag 14.. har uansett lovt sambo at det blir sex annenhver dag fra mensen er over til den forhåpentligvis ikke kommer;-)
Babylove og knøttet Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Ja da er du heldig som kan si det såpass sikkert:) Men sex annenhver dag er jo ikke dumt det heller! Kan jo aldri være sikker nok... hehe Da vet vi jo hvertfall noen som blir fornøyde;) hvilken dato har du ikm denne syklusen da? Og hvor lenge har dere prøvd?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. oktober 2008 har ikm 24.okt..og er i 2. pp etter en SA 1.aug...da ble jeg gravid i en " sikker " periode på dag 7 i syklusen;-) med nr 1 ble jeg gravid i 2. pp etter p-pille slutt, så håper det er et lykketall for meg... men selv om jeg har blitt lett gravid før, er det jo ingen selvfølge...
Babylove og knøttet Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 så synd med SA da:( Men vi får krysse fingrene og håpe på at denne gang fester det seg en for 9 mnd frem i tid. På dag 7? oi, det var tidlig. Bra meg og sambo har tjuvstartet da. hehe. Kan jo aldri vite. Vi satser på å bli gravid snart! Vi må holde hverandre oppdatert på symptomer og diverse her utover mot ikm...
birma og tredjemann Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har IKM 23. oktober. Tror eggløsning blir torsdag neste uke. Dessverre så er mannen min vekkreist tirsdag til torsdag, så spørs om det blir klaff denne mnd. Har en mann som har veldig lyst på ett barn til ,men han er i mot testing og det å "stresse" med det (lett for han å si....) Han syns det skal skje når det skjer. Ikke så lett å roe seg med det når jeg vet omtrent nøyaktig hvilke dager det gjelder å ha sex. Tror ikke jeg hadde fått han med på en avtale om annenhver dag...det hadde blitt altfor planlagt for han. Selv om han nok ikke hadde hatt noe i mot det om vi hadde hatt det hver dag hvis det ikke var planlagt.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. oktober 2008 dag 7 er tidlig, men det var ikke planlagt, og eneste gangen det kunne ha skjedd var akkurat da, så alt er mulig;-) Birma: dere får ha sex før han reiser og med en gang han kommer inn døra( fordi du er så glad for å se ham, selvfølgelig, og ikke fordi det er EL;.)) men jeg skjønner hva du mener med å ikke stresse..med nr 1 sluttet jeg bare på pilla, og vi tenkte ikke noe over det før jeg plutselig var gravid;-)
Babylove og knøttet Skrevet 2. oktober 2008 #15 Skrevet 2. oktober 2008 Ja Birma, jeg skjønner godt hva du mener... Selv så tror jeg at samboeren min ville synes jeg prøver litt for hardt, derfor tør jeg heller ikke å si noe om hvor opptatt jeg er av det. Vi har liksom sagt "skjer det nå bllir vi kjempeglad, må vi vente litt gjør det heller ingeting" hehe... og eg gjør alt for å få det til raskest mulig! Men i skjult selvfølgelig. hehe... Men ikke lett å for eksempel ligge med beina oppetter veggen etter sex uten å gi noe mistanke. Så ofte sex (minst annenhver dag) og en god og sunn livsstil får holde foreløpig. Har ikke lyst at han skal tro jeg er klin gæern heller... hihi! No er jeg på dag 7 i syklusen. Har sluttet på pillen, så vet jo aldri når eggløsning dukker opp.. Hvis den i hele tatt dukker opp i nærmeste framtid. Kan jo være det tar litt tid. Går alle på folat tabletter her? Jeg har et variert kosthold med mye grønnsaker og korn. Men det blir vel for lite likevel?? Men føler at det blir litt tidlig å begynne på folat-tabletter siden jeg ikke vet hvilken syklus jeg har. Men likevel er jo sjansen der for at jeg kan bli gravid. Hva ville dere gjort?
meg & to små vampyrer Skrevet 2. oktober 2008 #16 Skrevet 2. oktober 2008 Hei hei Jeg er nå på dag 13. Me har hatt 31sykluser og da etter mine beregninger el på dag 17. Tester ikke med el-tester. Jeg tar folat ja. De anbefaler jo folat fra noen måneder før du blir gravid, siden det er den første tiden det er så veldig viktig. Er jo bare å ta det;)
Babylove og knøttet Skrevet 2. oktober 2008 #17 Skrevet 2. oktober 2008 Da har jo du snart el da! Så spennende! Pleier du også å kjenne symptomer på el? Ja, får gå på apoteket senere. Bor ikke i Norge, så er litt usikker på innkjøp av det her. Men folat er vel folat. Hjemme så finnes det vel sånn med kombinert omega3. Det kan jo sikkert også være lurt. Har du gått på folat lenge da? Tenk hvis det tar lang tid å bli gravid, det er vel ikke skadelig for kroppen over så lang tid eller? Takk for svar:)
meg & to små vampyrer Skrevet 2. oktober 2008 #18 Skrevet 2. oktober 2008 Er el om noen dager ja. Nei, eneste jeg merker er det berømte slimet. Folat er vannløselig vitamin, det betyr at tar du får mye så skylles det ut av kroppen gjennom urinen. Dermed kan man ikke ta for mye av det. Ikke noe farlig med andre ord. Jeg tar omega 3 allerede, så har kjøpt folat ved siden av:) Hvor bor du babylove?
Babylove og knøttet Skrevet 2. oktober 2008 #19 Skrevet 2. oktober 2008 Ja det slimet har jeg hørt om.. hehe.. skjer eggløsningen før eller etter man merker det? Eg bor i Tyskland for øyeblikket, men ikke på ubestemt tid. Kommer tilbake til Norge i midten av 2009 tenker eg.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. oktober 2008 #20 Skrevet 2. oktober 2008 Det kommer vel rett før el tror jeg. Mener å ha hørt at el er på siste dag med slim. Tyskland ja. Ok. Flytter tilbake neste år også? Hvorfor bor dere der? Jobb/studier?
Babylove og knøttet Skrevet 2. oktober 2008 #21 Skrevet 2. oktober 2008 Ja mannen kommer herfra, så er derfor vi bor her nå... han jobber og eg studerer. Men vi flytter til Norge om ca et halvt år. Da vil jeg studere videre hjemme (hvis ikke det har komt en spire da) Det er jo det vi helst håper på
Babylove og knøttet Skrevet 2. oktober 2008 #22 Skrevet 2. oktober 2008 Hvilken pp er du forresten i lille vampyr? Jeg er bare i første (som du sikkert har skjønt) Men føler meg allerede spent og ivrig... Hmm så lurer på hvordan dette kommer til å gå. hihi... har lest at man blir utålmodigere med tiden..
birma og tredjemann Skrevet 2. oktober 2008 #23 Skrevet 2. oktober 2008 Babylove: ja, komisk hvordan vi blir helt opphengt i det når vi først bestemmer oss. For min del så er det litt fordi jeg ikke vil ha altfor stor aldersforskjell på barna mine. Var gravid og hadde termin i mars. Det syns jeg hadde vært helt perfekt, men så går jo ikke alt som planlagt og dessverre endte det i en MA som ble oppdaget i uke 11. Jeg har tatt folat siden jeg begynte å prøve ved forrige graviditet. Det er jo vannløselig så ikke noen fare for å ta for mye :-) Tar også omega 3. Drikker mye kaffe...det burde jeg kanskje slutte med, men noen fordeler må man ha når man ikke er gravid og....
meg & to små vampyrer Skrevet 2. oktober 2008 #24 Skrevet 2. oktober 2008 jeg er i 3 pp tror jeg (en måneds pause forrige pga timing i fh til eksamen). hva studerer du?
Babylove og knøttet Skrevet 2. oktober 2008 #25 Skrevet 2. oktober 2008 Lille vampyr: Ja da er det jo tidlig enda, men krysser fingrene for at det klaffer for deg denne mnd. Jeg tar årsstudium i historie. Det er ikke innenfor den retningen jeg vil utdanne meg, men valget mitt var ikke så stort for årsstudium. Og siden jeg skal tilbake til Norge å begynne på bachelorgraden min, så var det ikke vits å binde seg for noe mer heller.. Du studerer da? Birma: Uff, det var leit! Unner ingen en sånn opplevelse..Får håpe du blir gravis snart igjen! Hadde dere pause etter MA'en eller fortsatte dere på igjen med en gang? Nå har jeg nettopp vært og kjøpt meg folat. Lurer litt på prisen i forhold til i Norge. Kan noen skrive hva det koster for et visst antall tabletter? Men begynner å lure litt på det jeg har kjøpt her. Det står at det er for gravide fra 4. mnd og inn i ammetiden. Men det eneste det inneholder er 400ug folat og 150ug jod. Det kan vel ikke være noe farlig å ta likevel? Tror kanskje de har en type for de som prøver å bli gravid og inntil 3. mnd, lurer på hva som kan være forskjellen? Men jeg kan vel bare ta de jeg har kjøpt eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå