Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren.


SUKK!!

Anbefalte innlegg

Hei jenter. så hyggelig med ny innslag på tråden vår ;o)

 

HurraJa, høres jo ganske dramatisk ut at du hadde mistet så mye blod. Men så bra at alt gikk bra likevel! De opererte meg, men fjernet ikke noenting, for de anså at "det" ville forsvinne av seg selv. Dette sjekker de ved å måle hcg regelmessig. Tok noen uker før det var helt ute av kroppen. Har fått tilbake mensen og alt, og vi er nå igang med 1 pp igjen .

 

Labetuzze - så utrolig koselig at du ville dele din historie. jeg ble ordentlig glad! Det er jo veldig veldig deilig å se at det kan finnes lys i enden av tunnelen og at andre klarer seg bra likevel. Du må ha masse lykke til med forestående fødsel! Vil gjerne høre hvordna det går med deg ;o)

 

Storepus - hvordan går det med deg idag?

 

Og du, Sukk, lenge siden vi har hørt fra deg nå! Håper alt er bra!

 

Jeg har masse masse murringer i magen. Enten så tror jeg virkelig at jeg er gravid, eller så får jeg mensen imorgen en uke for tidlig. Ikke vet jeg. men noe er det ihvertfall.... Skal til gyn imorgen, så det hadde jo forsåvidt vært helt klassisk å få mensen akkurat da.. Men vi får se. Er ikke sånn jublende glad - er jo livredd for at det skal være en ny exu! Samtidig var jo dine ord veldig oppmuntrende da, Labbetuzze!

 

Ja ja. ha en fin dag jenter. Nå er det 71 grader nord og litt jobbing samtidig.. ;o)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

skriver en gang til, jeg. har vært hos gyn nå (Hanche). Han var veldig grundig og undersøkte og pratet og forklarte og var riktig så engasjert (synes det er en del leger som virker som de kjeder livet av seg når jeg er på undersøkelse). Veldig OK undersøkelse synes jeg. Så veldig bra tips, Storepus! Han var veldig realistisk og understreket at jeg måtte passe nøye på når jeg ble gravid igjen (han bruke ordet når og ikke hvis...hehe), og komme på tidlig UL og sjekke hcg-stigning, fordi risikoen jo er tilstede for at det kan bli exu igjen.

 

Ellers sa han at alt så veldig fint ut, masse egg som lå og ventet, og veldig bra slimhinner. Han sa faktisk at slimhinnene kunne tyde på en befruktning (!!!!) Men det kunne han selvfølgeilg ikke si med sikkerhet. og det kan jo være en befruktning som eventuelt ikke fester seg også. Så det er absolutt ingen garanti. Men tror jo aldri han ville sagt det hvis han ikke mente det. Uansett hva som skjer - så ser det ihvertfall ut til at ting er bra "der nede" for en senere graviditet da. Puh. Føler meg veldig lettet nå, og føler at jeg vil få god oppfølging hvis jeg blir gravid igjen...

 

Jepp. det var dagens rapport fra Lillemor. ha en fin dag jenter. Håper det går bra med dere - og håper å høre fra dere snart.

 

 

Lenke til kommentar

Hei Lillemor, så utrolig bra at du er fornøyd med Hanche. Han er en ærlig mann som ikke sier ting han ikke mener. Det synes jeg er veldig betryggende. Til og med når jeg satt der meg ny exu så var han overbevist om at jeg kommer til å bli gravid og faktisk føde et barn :-)

 

Herregud, tenk om du er gravid!!!! Skjønner godt at du er livredd. MEN ikke test for tidlig da :-) Vær tålmodig.....hehehehe. Slimhinnene er nok ekstra gode pga Vibeke også. Når skal du til Vibeke igjen? Hun kan kjenne på pulsen om det tyder på en graviditet eller ikke........men hun er jo litt avventende med å si noe da. Jeg skal tilbake til henne i morgen. Ringte i dag og hun sa at det var lurt å starte med en gang så lenge jeg orket.

 

Har vært innom jobb i dag med sykemelding, det var tøffere enn forventet.Det er liksom vanskelig å ikke si B når en har sagt A. Jeg er sykemeldt pga en hasteoperasjon og fjerning av eggleder uten å si hvorfor.

 

Ellers har jeg en del smerter, nok til at pillene ikke virker. Har også litt feber i dag. Synes det er så rart at jeg skal gå med en verkende, blødende cyste uten oppfølgning. Får eventuelt se det litt an til i morgen og ringte gyn pol eller Hanche. Føler meg som den masa........

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Kjipt at du er dårlig form altså! håper virkelig det går fort over! Men er jo også veldig bra at Hanche oppmuntrer deg da!! Han hadde jo ikke gjort det hvis det var noe som var veldig galt liksom... Du må ikke føle deg masete!!! man må mase så mye man kan for å få god behandling har jeg skjønt. Man får ivhertfall ingenting hvis man ikke spør!

 

jeg skal til Vibeke imorgen ettermiddag ;o) kanskje vi treffes der uten å vite det. hihii.. tenk om vi kjenner hverandre hihihi. Kommer du forresten fra Oslo, eller bare bor du her?

 

Jeg må jo innrømme at jeg er litt spent da... men prøver selvfølgelig å tenke så lite som mulig på det... Og jeg kommer nok ikke til å gå i kjelleren hvis jeg tester negativt neste uke for å si det sånn. Er mer at jeg har en liten følelse.... Men igjen - det kan selvfølgelig bare være innbilning..

 

 

Lenke til kommentar

Hanche er en god mann. Jeg har ringt han mange ganger og han er alltid like hyggelig. Jeg skal til Vibeke i morgen tidlig, men en vakker dag møtes vi nok uten at vi vet det. Jeg må jo le litt for dette må jo nesten være litt som online dating :-) Jeg er ikke opprinnelig fra Oslo, er fra Stavanger. Du da?

 

En skal ikke spøke med magefølelsen :-) Dessuten tror jeg at vi er litt forbi innbilning. Vi har jo tross alt blitt rimelig realitetssjekket i det siste!

 

Jeg husker ikke helt lengre, hvordan var formen din etter exuen?

 

 

Lenke til kommentar

Hei, så fant jeg en tråd hvor jeg altså passer inn....

Ble gravid i august i år, og oppdaget i uke 7 at det var en ex. u, har sluppet unna operasjon og cellegift, men gått til hcg mplinger i over en mnd og hatt blødning i samme tidsom, nå vært blødningsfri i drøye 5 uker og altså ikke fått mens enda...er forferdelig lysten på å prøve igjen...og å gå så lenge uten mens skjønner jeg jo av alle innleggene deres at er vanlig, men en liten del av meg håper jo at jeg kanskje kan være gravid...har ikke gjort mitt yttterste for å unngå graviditet tross anbefalinger om å vente minst en syklus...

så nå går jeg her og lurer på om jeg bare skal gå og vente eller ta en test...

Av alle innleggene til dere som er samme båt så blir jeg både optimistisk på fremtiden og litt lei meg, noen ser jo ut til å få gjennomgå skikkelig...og at uflaksen hoper seg opp...

Jeg er veldig spent på tiden som kommer...og blir kjekt å følge med på dere om det blir noen fulltreffere snart..

 

Babysugen31

Lenke til kommentar

Annonse

Babysugen - er vel ikke noe i veien for å ta en test. Men hvis du fortsatt har hcg i kroppen kan den slå ut positivt uten å være det. hvis det viser seg at du ikke er gravid, så kan jeg (og flere her inne) anbefale akupunktur på det varmeste... ,o)

 

Storepus - ja dette minner fryktelig om online dating. hehe (har aldri prøvd det da, men...) Jeg er fra Oslo ja. men da møtes vi jo uansett ikke imorgen hos vibeke da.. ;o)

 

Husker ikke helt hvor lenge jeg var dårlig etter exuen, men jeg tror at jeg følte meg dårlig og hadde smerter sånn ca en uke. og så var jeg mer mentalt sliten etter det, så jeg var jo sykemeldt fra jobben i 10 dager tror jeg. Etter det har jeg jo faktisk følt meg helt fin. (ihvertfall fysisk. hehe)

 

Jeg krysser fingrene for at magefølelsen min stemmer;o) Tror jo ikke at jeg nå plutselit har blitt en ukuelig optimist. som du sier, vi har stadige realitetssjekker her i gården!!! Får bare vente og se.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Hadde normale hcg nivåer for 5 uker siden, så hvis jeg får positiv test igjen...er det noe nytt på gang..men er nok bare i hormonubalanse, føler meg helt normal...

Ang. form etter ex. u så har jeg vært ganske bra fysisk, men skikkelig langt nede psykisk, får jo følelsen av ata det er noe galt med meg...siden ting fester seg feil sted...

men det gjelder vel som du storepus å holde motet oppe og prøve igjen... Jeg er forøvrig svært overrasket over noen av deres ublide møter med helsevesenet...

 

Barnesugen

Lenke til kommentar

babysugen: Hvis de har sluttet å teste hcg fordi nivåene var nede i nærheten av 0, så kan du nok regne med at hvis du får en positiv graviditetstest, så er den positiv.. ;o) Spennende da!

 

Storepus - hvordan gikk det hos Vibeke idag? Sa hun noe interessant? Jeg er på vei dit om ikke lenge selv.

 

Jeg tror faktisk at den psykiske påkjenningen er den desidert verste ift en exu. Det fysiske går tross atl fort over. Men det er jo en utrolig tøff prosess å gå igjennom! Jeg har egentlig ikke kommet meg ordentlig "ovenpå" før nå, jeg. Samtidig skal det være sagt at det har vært en tøff periode generelt for meg, med masseoppsigelser på jobben og masse greier som skjer hele tiden. Så det har nok også bidratt til at ting har tatt enda lenger tid vil jeg tippe...

 

Håper uansett at vi alle sammen snart kan vende blikket fremover og se tilbake på dette som en tøff periode med som er tilbakelagt!!!!!!

Lenke til kommentar

Hvor lang tid gikk det for dere å få tilbake mensen etter at hcg var normal?

Jeg venter i spenning...nå 5 uker etter..

Hva er det dere får akupunktur for?

 

Håper og å se at noen av dere får positive tester snart, slik at man kan holde motet oppe....

 

 

Lenke til kommentar

Ved første exu fikk jeg aldri mensen igjen så jeg ble satt på noen piller. Det fungerte fint. Denne gang har de estimert at mensen vil komme 4-6 uker etter operasjonen, men vet jo aldri. Kroppen min er tydeligvis så klar for baby at den holder på det den kan av hormoner :-) HcG har en halveringstid på 1.5 dager så det skal i utgangspunktet gå ganske fort ut av kroppen. Får håpe mensen din er rett rundt hjørnet :-)

 

Både jeg og Lillemor går til akupunktur for å styrke syklus. Det settes settes nåler for å styrke og bygge opp til eggløsning, for å fremme eggløsning, styrke livmor for befruktning etc. Blir en gravid så settes nåler for å styrke slimhinnene for å minimere sjansene for abort. Jeg er super fornøyd. Begynte vel i februar i år og har blitt gravid 3 ganger selv om det ikke har gått så bra da. Var tilbake i dag, en uke etter operasjon og nå setter hun nåler for å få igangsette syklus igjen. Nå skal jeg få mensen om ca 4 uker og bare det er en deilig tanke.

 

Så er det bare å prøve igjen................... Dette er skikkelig risikosport!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Babysugen- det tok ca 5 uker før jeg fikk mensen etter operasjonen min. Men det tok jo en stund før all hcg var ute på meg da. så sånn sett var det kortere tid. Men - jeg begynte med akupunktur etter ca 3 uker, og da kom muligens mensen raskere tilbake enn hvis jeg ikke hadde tatt akupunktur.. Jeg fikk ihvertfall EL bare 2 dager etter at jeg var der første gang. Som storepus sier - uansett veldig deilig at noen "styrer" syklusen for deg!

 

Jeg har vært hos Vibeke i dag (akupunktøren). Hun sa hun kjente noe på pulsen min, var visst veldig bra ift slimhinner eller noe sånt. (vet ikke helt hva det betyr..) og idag fikk jeg plutselig mye større "utslag" på de nålene hun satt ift slimhinnene også enn jeg har hatt før.

 

Og hun sa faktisk at hun tror at det ikke kommer til å ta noe særlig lang tid med meg. hun kan kjenne det litt på pulsen osv. Det hadde hun jo aldri sagt hvis hun ikke hadde ment det.. ;o) Men - det må jeg bare ta til meg... Man må ta alt man får av gode nyheter. Føler nestne enda mer "murringer" i magen nå etter akupunktur. Men veldig mulig at det er PMS også! at det bare er mensen som er på vei!

 

 

Lenke til kommentar

Hei, hei alle sammen :)

En liten oppdatering fra min kant.

Har da vært inne på kontroll på gyn. i dag.

Tok innvendig Ul og alt så fint ut. Hun så masse egg som bare ligger klare til å "slippes" og det var veldig positivt.

Så nå sitter jeg her med en resept på pergotime og bare venter på at mensen skal komme sånn at jeg kan begynne på de.

Har da 4 kurer som skal prøves.

Hun var veldig positivt på at dette skulle klaffe :)

 

Så fra den dagen jeg tester positivt, skal jeg få veldig tett oppfølgning på sykhuset og det er jo veldig betryggende.

 

Eneste "negative" hun kunne si om pergotime var at sjansen var stor for at det kan komme tvillinger :)

Men det gjør absolutt ingenting :)

 

Tenker på dere og håper virkelig at det klaffer for oss alle snart :)

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Hei så koseilg å høre far deg, Sukk. Og så bra at det ser ut til at ting ordner seg endelig!

 

Gleder oss til å høre videre!

Lenke til kommentar

Spørr du meg Lillemor så er det noe på gang :o). Pulsen blir sterkere når en befruktning har skjedd, et eller annet med at det sendes mer blod til nyrene som slår ut på pulsen. Jeg hadde skikkelig mensmurringer og oppblåst mage en uke før mensen skulle ha kommet (ingen sammenlikning til utfall selvfølgelig). Det blir spennende dager nå da... Tror absolutt ikke Vibeke sier ting hun ikke mener, hun har jo såpass erfaring med dette. Til og med med meg er hun positiv og jeg vil nå påstå at jeg har hatt maks uflaks! Da jeg var hos Vibeke i går sa hun at det var veldig positivt at legene mente at jeg skulle bli gravid på normal måte og at de ikke automatisk hadde foreslått IVF. Det betyr at selv med litt reduserte muligheter så skal det gå. Nå er det bare å vente på mensen :o)

 

Sukk: Godt å høre fra deg igjen og veldig bra at ting ser bra ut.

 

Vi går nå en spennende tid i møte alle sammen.

 

Jeg har det mye bedre i dag. Fikk telefon fra Ullevål i morges der legen bekreftet at det var exu de fjernet fra venstre eggleder. Det har vært et usikkerhetsmoment i og med at det er så vanskelig å finne noe der inne. Derfor har det vært en fare for at de fjernet feil eggleder. Det hadde vært helt grusomt om de nå måtte tatt den høyre.

 

Det som faktisk forundrer meg med dette exu greiene er at det er så stor forskjell mellom operasjon, cellegift og ingenting. I og med at en exu kan være så farlig er det rart at de tenker at kroppen skal ordne opp selv............. Du opererte jo Lillemor, men de endte jo opp med å ikke gøre noe. Jeg blir ikke klok på disse greien jeg. Ja ja kroppen er en rar sak som en ikke skal forstå seg på.

Lenke til kommentar

Hei dere!

Jeg måtte forhøre meg med en gynekolog venninne idag ang. hvor lenge man kan måtte vente på mens etter ex. u og normalisert hcg, og fikk høre at det kan gå inntil 8 uker...så da har jeg jo 3 igjen..og test idag var negativ så bare å smøre seg med tålmodighet.....

 

Enig med deg storepus at det er rart hvor ulike utfall ex. u kan ha, behandlingsmessig..men slik er kroppen, ordner opp hvis den kan...

Krysser fngrene for deg lillemor, når skal du teste?

 

Det er merkelig hvor altoppslukende det kan være å ønske seg barn/bli gravid....

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Da er det 8 dager siden min exu operasjon. Fikk bare sykemelding t.o.m. i dag og lurer på om jeg virkelig er klar for å begynne på jobb igjen i morgen. Hadde blodprosent på 8,7 da jeg ble utskrevet for ei uke siden og kan ikke tenke meg at den har gått veldig mye opp, selv om formen er bra når jeg sitter i ro og ser på TV;) Blir fort sliten når jeg gjør noe. Hvor lenge var dere sykemeldt? Virker mer naturlig med gradvis opptrapping enn rett på 100% igjen syns nå jeg. På sykehuset sa de jeg kunne sjekke blodprosent hos legen etter 1 mnd, men tror kanskje jeg skal dra dit i morgen og få målt og få vurdert aktiv sykemelding eller noe sånt. Vanskelig å se for seg en hel arbeidsdag selv om formen er bra i korte perioder..

 

Mye spennende for dere andre som er kommet lenger i forhold til å kunne bli gravid igjen. Lykke til :) Kan tenke meg det blir lenge til min neste mensen.. ikke ferdig å blø etter operasjonen ennå. Når begynte dere med akupunktur etter operasjon/befruktninga var ute av kroppen?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Idag er det nøyaktig 1 år siden jeg ble operert, og alt kommer litt tilbake på en måte... Tenker masse på dere alle her inne:)

 

Først og fremst må jeg få si at jeg håper det går bra med deg! Det var en kort sykmelding du fikk.. Hadde du kikkhullsoperasjon? Hos meg måtte de utføre en laparatomi, altså de snittet opp bukveggen som på et keisersnitt. Fikk et 15 cm langt arr på magen.... Ble sykmeldt fra operasjonsdagen (27. november) og ut året. Tok veldig lang tid å komme seg, så føler jeg trengte den tiden. Tror de har kortere sykmelding ved kikkhullsoperasjon.. Men du mistet jo veldig mye blod? Du kan jo snakke med fastlegen din og høre om å få utvidet sykmelding, vil ikke tro at det er noe problem...

 

Når det gjelder å få tilbake mensen så behøver ikke det å ta så lang tid:) Jeg blødde noen dager etter operasjonen, og fikk mensen ca 4 uker etter operasjonsdagen. Så hos meg var blødningen etter operasjonen som en slags mens:) Vi venta en mens før vi prøvde igjen, og ble gravid på 3 forsøk, så det trenger ikke gå så lang tid før du har spire i magen:) Du må ta vare på deg selv nå, og ikke presse deg tilbake i jobb før du føler deg klar for det... Masse,masse lykke til!

 

hilsen en som krysser fingrene for alle dere her inne:)

Lenke til kommentar

HurraJa. Vi to ble operert på samme dag faktisk. Det er 8 dager siden min operasjon idag også. Jeg ble i første omgang sykemeldt ut forrige uke med i og med at jeg lå på sykehuset til fredag ettermiddag fikk jeg forlenget sykemelding ut denne uken. Han legen jeg snakket med sist sa at jeg hadde vært gjennom så mye at det skulle bare mangle. Jeg er jo nesten på hils med gyn legene på Ullevål :0). Jeg skal tilbake på mandag og er forsåvidt enig med deg at det hadde vært greit med en myk start. Om en ikke for det fysiske, men kanskje for det psykiske (i hvert fall for meg). De sa til meg at om jeg hadde behov for lengre sykemelding var det bare å ta kontakt med fastlegen.

 

Ble du anbefalt å ta jern? Det ville jeg gjort om jeg var deg. Jeg fikk beskjed av akupunktøren å ta jern 3 uker etter blødningen min. Hun sa det også var viktig å gå tur for det virker inn på kroppen og produksjon av blod. Så nå rusler jeg meg en tur hver dag selv om jeg blir fort sliten.

 

Jeg begynte med akupunktur igjen i går. De mener at desto fortere en starter igjen desto bedre og det er jeg forsåvidt enig i. Deilig å kunne la noen andre "ordne opp".

 

Håper vi alle holder kontakten her inne. Blir spennende å se hva som skjer i tiden fremover. Vi må tenke positivt :0)

Lenke til kommentar

Hadde kikkhullsoperasjon, ja, labetuzze. Så i forhold til type operasjon skulle nok sykemeldinga være lang nok, men hadde vel ved utskrivelse en blodprosent på 8,7 mens normalen skulle ligge på 11, så er vel i forhold til blodprosent hovedproblemet ligger. I tillegg til at jeg får lyst å gråte når jeg ser småbarn da;)

 

Har gjort som deg storepus og gått små turer og tar jerntabletter, Duroferon, 2 stk om dagen, men magen er ikke så glad for det, så lurer på om jeg kanskje må kutte ned til en om dagen. Tenkt at vi hadde operasjon på samme dag da. Får gå til legen i morgen tidlig å høre hva hun sier, men regner med det er jeg som må finne ut om jeg trenger å sykemeldes videre. Går heldigvis gradvis fremoer:)

 

Må være spesielt for deg Labbetuzze å ha termin nå 1 år etter exuen, men desto bedre at det har gått så bra:)

Lenke til kommentar

Syns du skal spørre legen om å få forlenga sykmeldinga jeg.. Er ikke noen vits i å presse seg selv tilbake i jobb før man er fysisk og psykisk klar for det. Og den psykiske biten er jo nesten den tøffeste.. Å gå i uvisshet om hvordan det vil gå neste gang man blir gravid. Men det er vel sjelden at det samme skjer en gang til. Snakka veldig mye med flere her inne etter operasjonen som hadde opplevd det samme som meg,og de ble gravide en etter en, og ingen av dem fikk en ny exu:) Så dette går nok veldig bra! Men husker det med å gråte når man ser små barn selv.. Hadde en av mine første arbeidsdager på apoteket etter sykmeldingen, og der er det VELDIG mange innom enten med kul på magen eller med barnevogn. Og en av kundene hadde lagt babyen på disken fremfor meg og spurte om jeg kunne passe jenta litt mens hun henta noe.. verdens skjønnest jente lå fremfor meg, og det eneste jeg hadde lyst til var å løpe på do og gråte... Men det kommer seg etterhvert:) Ta vare på deg selv:)

Lenke til kommentar

Uff, ja. Ikke lett å miste etter å ha prøvd ei stund å bli gravid og endelig tror man har blitt det.. Men godt å høre at en etter en har blitt gravid igjen av de som hadde exu for et år siden:) Er sant at type jobb også har en del og si for når man er klar til å komme tilbake. Jobber selv med barn og ungdom med psykiske vansker, der ofte foreldre og oppvekstvilkår er bakgrunn for vanskene deres. Føles ganske meningsløst at de som ikke klarer å gi barna omsorg får masse barn,mens jeg som virkelig ønsker barn ikke får noe.. Men har absolutt håp altså, men kan kanskje være lurt å vente med jobb til etter helga. Blir bare veldig mye arbeid som hoper seg opp mens jeg er borte (men prøver ikke å tenke på det).

Lenke til kommentar

Store mager og små babyer - ja det er jo nesten litt "tortur"... og jeg synes det sier noe om hvor tøfft dette er psykisk!

 

jeg fikk sykemelding i en uke etter operasjonen. men da den uken var gått følte jeg meg absolutt ikke klar for å dra på jobb. Hadde sånn telefonkonsultasjon med legen på Ullevål den samme dagen, og da ba jeg om noen dager ekstra med sykemelding. fikk da 3 dager til. og etter det synes jeg faktisk det var greit, og litt deilig å komme tilbake til hverdagen igjen. men man må jo komme seg "dit" før man begynner på jobb igjen!

 

Ift dette med mange ulike varianter av exu - så sa Hanche til meg (dr. gyn) at min exu kan regnes som en ekstrauterin abort - i og med at den forsvant ut av kroppen av seg selv. så det er en slags SA da, om man vil. bare at spiren i tillegg satt på feil sted...

 

Koselig å det har kommet flere til tråden vår altså! Håper vi kan holde kontakten for å se hvordan det går med alle sammen!

 

Jeg skal ha mensen i helgen... så hvis den ikke kommer da, så får jeg vel ta en test om noen dager kanskje...

 

Forresten Storepus - er det slik at syklusen blir 28 dager når man går til akupunktur? for før har jeg hatt litt sånn 29-31 dagers sykluser - og nå aner jeg jo ikke...

 

 

 

Lenke til kommentar

Spennende om mensen uteblir Lillemor;)

 

Har vært hos legen i dag og fikk sykemelding t.o.m. tirsdag, og deretter aktiv sykemelding ut neste uke. Føler meg etter legebesøket i god form, så får se om jeg kanskje tjuvstarter med litt jobb på tirsdag. Blodprosenten min hadde gått opp til 12,2, så er helt overrasket over hvor fort det gikk. Den gode formen holder vel fram til jeg faktisk gjør noe ;) Legen min sa forøvrig at vi ikke trengte vente for å prøve på nytt. Men blir nok litt venting uansett tror jeg, ikke fristende å oppleve det samme riktig ennå, men samtidig fristende med en liten bebis da:)

Lenke til kommentar

Hei dere.

 

Jeg har fulgt med denne tråden siden den startet, og har kommet til det punktet at nå MÅ jeg snakke med noen som har vært i samme situasjon som meg. Og her er det mange. Jeg hadde exu i juni, og ble behandlet med cellegift. Hadde også en SA i mars, så dette året har vært tøft på mange måter. Jeg og samboer har bestemt oss for å vente litt med å prøve igjen, så jeg går derfor på p-piller.

 

Jeg var kjempeglad da jeg fikk positiv test 12. mai, på første pp etter SA. Gleden ble enda større da min søster også fikk positiv test :) Dessverre gikk det galt med meg, og etter mange uker med UL og blodprøver kunne legene konstatere exu. Fikk cellegift og HCG gikk ned ganske fort. Min søster og jeg har et veldig tett forhold, og det var naturlig å prate med henne om dette. Etterhvert gikk det bedre psykisk med meg og ingen av oss har nevnt exu-temaet siden sommer. Men jeg har grått mange tårer for meg selv, og vært skikkelig nedfor til tider. Jeg merker at jeg på en måte blokkerer det faktum at hun er gravid. Den voksende magen er der, men jeg stenger det ute. Interessen for hennes graviditet er ikke der, på en måte. Misunnelig på henne, JA, kjempesjalu! Og hun skjønner sikkert det og det kan hende hun synes det er vanskelig å snakke med meg om graviditeten hennes. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg vil reagere når mitt nye tantebarn ankommer på nyåret. Dette barnet vil ALLTID minne meg på exu'en min i sommer, at jeg også skulle hatt en baby på samme alder. Og det er tøft. Jeg vet at livet går videre, at dette er naturens gang osv., men likevel... jeg sørger nok enda. Lurer bare på når det vil gå over...

 

SÅ godt å få ut tankene sine! Takk for at dere gidder å lese innlegget mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...