Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren.


SUKK!!

Anbefalte innlegg

Hei SUKK!

 

Gratulerer med mensen ;-) Godt å høre at det går rette veien.

 

Jeg ble litt trist på dine vegne når jeg leste at dere skulle gi opp om 6 mnd. Ble derfor glad når jeg nå leste at det har snudd og at dere får hjelp.

 

Vi er nå i samme båt :-) Jeg fikk Pergotime som jeg skal begynne på denne mnd når jeg har fått mensen. Har fått til to kurer men må vel ha en pausemåned i mellom for å hvilke eggstokkene :-) Tror jeg må ha en ny lapraskopi før IVF men satser på at Pergo er tingen!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Så bra at begge to får hjelp! Skal virkelig få karret meg til gyn så fort som mulig, helst neste uke! Virker ikke som jeg har hatt EL heller, så det kan se ut som det er leeenge til mensen kommer... Og det er jo ikke noe artig, har jo nå mannet meg opp til å prøve igjen så fort som mulig!!!

 

Har dere begge to fått beskjed (mer eller mindre direkte) om at dere må starte prosess med IVF??? Høres så dramatisk ut liksom.. Samtidig er det jo greit å komme igang da, men..

 

Ha en fin weekend, jenter!

Lenke til kommentar

Hei, hei :)

 

Ja, eg fikk iallefall beskjed om at vi fikk IVF. Men jeg satser også at pergo gjør susen :)

Men vi skal nå sette igang så snart mensen er over, sååå kanskje vi er heldige at det klaffer.

 

Men nå har jeg vært innom så mange leger og alle sier forskjellige, så får håpe at de virkelig mener alvor nå.

 

Eshaw, har du gått på pergo før?

 

Å nå må du bestille deg time, Lillemor :)

Lenke til kommentar

Hei,

jeg ble operert for ExU for over en uke siden, men har ikke fått noen beskjed om å komme inn å kontrollere hcg nivået. Skal man det?

 

Jeg vet de fjernet eggleder og fosteret, egglederen sprakk og jeg hadde masse blod i buken. Sannsynligvis derfor jeg nå er svimmel, slapp og har hodepine, tenkte jeg skulle dra til legen i morgen for å sjekke opp litt.

Lenke til kommentar

Hei Kahlan. Så kjedelig at du også har opplevd dette! Ikke noe morsom opplevelse! og det høres jo ganske dramatisk ut at egglederen sprakk!

 

Jeg fjernet ingenting da jeg ble operert for exu, det var tidlig i svangerskapet, og egglederen hadde ikke sprukket. Men for å sjekke at alt kommer ut av seg selv, måler de hcg-nivået. Så hvis du allerede har fjernet fosteret, så kan jeg tenke meg at det ikke er noen grunn til å sjekke hcg. Men du må jo sørge for å bli fulgt ordentlig opp da! Få sjekket at de har fått ut alt osv, slik at du kan komme deg videre!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar

Takk for det, Lillemor. Jo, det var ganske dramatisk, jeg merket jeg fikk litt vondt sent på kvelden og det tok seg fryktelig raskt opp til å være så vondt at jeg ikke klarte å gå. Fra jeg var helt fin til jeg lå på operasjonsbordet om natten tok det ca 2 timer. Man våkner fra narkosen og skjønner ikke engang hvor man er.

 

Nå åpner legekontoret snart så da skal jeg få meg en time.

 

Lykke til, håper spiren sitter ordentlig snart!

Lenke til kommentar

Annonse

Hei dere!

 

Sukk, har du vært hos legen i dag eller? Håper det gikk bra med deg!

 

Jeg skal til akupunktur denne uken! blir spennende. og så skal jeg besitlle legetime til neste uke. da har jeg litt mer tid enn denne...

 

Ellers var jeg i bryllup i helgen, og det synes jeg rett og slett var ganske deprimerende. Var babyer og store mager OVER ALT! og masse prat om amming og fødsler og melkespreng og diverse. Og selvfølgelig masse spørsmål om ikke "vi skulle sette igang snart". Merket at jeg ble utrolig irritert over alle de spørsmålene!!! Men det er vel bare fordi de treffer et veldig sårt punkt... ;o)

 

Ja ja. måtte bare dele min lille frustrasjon med dere!

 

Håper dere har hatt en fin helg!!

Lenke til kommentar

Hei jenter!

 

Jeg har ikke fått beskjed om at det blir IVF. Gynekologen vil at vi skal forsøke pergo først. Det er kun jeg som tenker i de baner at IVF blir det neste. MEN jeg blir 34 om ikke så lenge og det nærmer seg en grense for hvor lenge vi kan fortsette. Jeg har aldri prøvd pergo før, men tenker det er verdt et forsøk for å se om det virker. Er mest nervøs for prøvesvarene, om det faktisk har skjedd noe der nede etter exu som gjør at jeg ikke virker helt som jeg skal........ Går nå å venter på mensen og skal da ta ny blodprøve. Har også tenkt å gi beskjed til akupunktøren at hun må sette nåler for å hjelpe livmoren til å oppføre seg normalt :-) Jeg tenker at så lenge gyn har gitt meg Pergo så tror han at jeg kommer til å bli gravid og at det at slimhinnene mine var litt tynne ikke er noe å bekymre seg for. Han er veldig flink til å si at han ikke er bekymret så det er jo bra!

 

I helgen har jeg og sambo vært i Jotunheimen på Stølsferie uten vann og strøm. Utrolig deilig å ikke tenke på noenting, kun stillhet og kos!

 

Håper dere har hatt en fin helg!

 

Lillemor - jeg vet hvordan du har det med at alle har mager eller baby. Jeg synes det er så slitsomt selv, men vi må bare prøve å bruke energi på oss selv i stedet for på alle andre så er det snart oss som går rundt med store mager :-) Skriv og fortelle hva du synes om akupunkturen!

 

 

Lenke til kommentar

Ja, nå forstod jeg bedre hva du mente, Eshaw. Blir jo veldig spennende å høre hva legen sier!! og akkurat idag tenker jeg at det sikkert ordner seg for oss på en eller annen måte!!!

 

Så utrolig deilig med en liten ferie!! Høres helt perfekt ut å bare komme seg litt bort fra hverdagen og alle tanker! Vi skal snart på ferie vi også - det skal bli superdeilig!!!

 

En annen ting jeg prøver å tenke på (på gode dager...), er at vi (mannen min og jeg) skal prøve å gjøre koselige ting sammen, som garantert vil bli vanskeligere den dagen vi blir 3 - som å gå på kino, gå ut og spise, drikke god vin, dra på turer, osv. Så det er planen vår for den nærmeste fremtiden!

 

Jeg tror forresten ikke at jeg har hatt EL etter exu'en. Vet du om du hadde det den første måneden etterpå, Eshaw? Mulig man bare hopper over en gang.. Uansett, så kommer jeg forhåpentligvis til å komme i rute igjen når jeg begynner hos akupunktur håper jeg!

 

Sukk, har du vært hos legen igjen? Håper det gikk bra!!!

 

Nå er det straks Grey's anatomy - må jo nyte de små gledene i hverdagen ;o)

 

Hilsen meg som prøver å være veldig positiv.. ;o)

Lenke til kommentar

God morgen Lillemor

 

Jeg synes det høres ut som en sunn og positiv tankegang du har (på gode dager :-)) Jeg er helt enig i at det er viktig å nyte den tiden man har sammen før en blir 3. Det nytter jo ikke å bare fokusere på det negative når en tross alt har hverandre. Vi er flinke til å ta et glass rødvin til maten en ukedag bare fordi vi kan. Vi bruker nå nok tid til å tenke alt mulig rart så hvorfor ikke heller prøve å se positivt på livet og fremtiden!

 

I og med at jeg ikke fikk mensen på naturlig vis etter exu-en så gjør jeg nesten regning med at jeg ikke hadde EL. Da jeg ble satt i gang med Primolutt (tror det var det de het) så fikk jeg eggløsning som normalt etterpå. Dvs at jeg testet positivt på eggløsingstest, men om det skjedde noe vet jeg jo ikke.

 

Jeg skal til akupunktur i dag og er spent på hva hun sier om mine tynne slimhinner........hehehe. Forhåpentlig er det kun denne syklusen som er rar og at dette ikke er normalen. Har i hvert fall ikke fått en slik beskjed før. Merker på meg at mensen er rett rundt hjørnet, er skikkelig murren selv om den egentlig ikke skal komme før til helgen.

 

Fortelle meg gjerne hvordan syklusene deres blir nå etterhvert Lillemor og Sukk!

 

Sammen er vi sterke :-)

 

 

Lenke til kommentar

Hei hei :)

 

Sånn da var siste kontroll unnagjordt :)

Alt så bra ut innvendig og hcg var på 15 :)

 

Men jeg har den siste uken hadd kraftig blødning og kjempe smerter. det er jo da mensen som er kommet for fult tilbake. Så nå fikk jeg 2 typer tabletter som jeg skal gå på. Det er Cyklokapron som skal stoppe blødningene og så er det Provera. Det skal visst rense opp i kroppen eller noe sånt.skal iallefall gå på de i 14 dager, så 14 dage opphold og så nye 14 dager.

Så i uke 49 skal jeg inn på ny kontroll og da skal jeg begynne på pergo. Ingen vits å vente mere sa legen. Og blir jeg ikke gravid da, så blir det IVF :)

 

Men på UL så hun at jeg hadde masse egg, så hun trudde pergo skulle gjøre susen. Må jo bare ha hjelp til at de slipper hver mnd :)

 

Så egentlig bare gode nyheter i dag. Men nå er jeg dødsliten. Og er glad det endelig er over. Trur det har vært de 2 lengste mnd i mitt liv :)

 

Men nå er det kun positive tanker fremover

 

Lykke til med akupunktur til dere begge 2.

 

Å som legen min sa i dag: Jeg er meget fruktbar, hadde bare jeg hadd eggløsning hver mnd..hehe...

 

 

Lenke til kommentar

Så bra å få gode nyheter fra deg, Sukk! Det er jo kjempefint! og det virker jo virkelig som du får førsteklasses oppfølging!

 

Skal til akunpunktur imorgen. det blir spennende. Nå er de siste par dagene med 24-timer-i-døgnet-jobbing, har virkelig vært på jobben minst 12 timer per dag siden jeg kom tilbake fra sykemeldingen, inkludert helgen, men nå er vi akkurat ferdige med en stor og kjip prosess på jobben, og da blir det litt roligere heldigvis. Så derfor: på fredag skal jeg bestille legetime! Må jo bare ta tak i ting med en gang! Og så håper jeg at akupunktøren kan sette igang syklusen ihvertfall. Nå vil jeg tenke fremover og komme meg videre!! har virkelig vært den verste måneden på mange mange år! Både kjipt på privaten og nesten like ille på jobb!

 

Men jenter - fra imorgen - bare positive tanker.. ;o)

 

 

Lenke til kommentar

Kjempe flotte nyheter Sukk, det er viktig med god oppfølgning.

 

Fortell hva du syns om akupunktur lillemor.

 

Jeg føler meg litt "ustabil" for tiden. Jeg tenker positivt egentlig. Akupunktøren sa i går at det er lite sannsynlig at det er noe i veien med hormonene mine. Dessuten så kan hun bygge opp slimhinnene med nåler. Det sammen med Pergo bør sette en liten spire. Alle er dermed skikkelig positive til de neste prøveperiodene, gynekologen, akupuktøren og litt meg selv, men ikke helt.

 

Satt i går og holdt min 6 dager gamle nivø og får så innmari vondt i hjertet. Er selvfølgelig glad på alle som får barn sine vegne, men så utrolig trist på mine egne. Alle venner og familie sier at det ordner seg, snart er det din tur, vi heier på dere............ MEN TENK OM DET IKKE SKJER!!!!

 

Jeg prøver å tenke positivt, men føler meg så utrolig trist.

 

Lenke til kommentar

Annonse

Ja, har de samme tankene selv. Vet det er utrolig teit,men jeg blir såå sint og lei meg når jeg hører om kjente som venter barn, men som egentlig ikke vil ha de og ser folk som egentlig ikke skulle ha hadd barn i det hele tatt...

 

Men det er vel bare helt normale tanker man har etter de vi alle har vært gjennom :)

Vi får være flink til å bare få de ut her inne..hehe.. godt å få ut litt damp!!!!

 

På mandag begynner jeg på jobb igjen, men bare 50%

Må si jeg gruer meg litt da det er 3 stykker som er gravide og har fått stoore mager. Men det er vel bare den første dagen som er værst, vil jeg tro :)

 

Jeg vil tro at før vi vet ordet av det er vil alle 3 inne på 1.tri :) :) :)

Lenke til kommentar

Eshaw, forstår AKKURAT hvordan du tenker - og hvis det er noen trøst så har jeg det på akkurat samme måten! Tenk HVIS.... og ja, tenk HVIS... Eller nei, forresten. Tror ikke jeg vil gå dypere ned i den tanken akkurat nå. Heller satse på at det faktisk går bra.

 

Og SUKK, så bra at du skal tilbake i jobb! Du skal se det blir deilig å komme igang med hverdagen igjen. Det synes ihvertfall jeg! Og trøsten må jo være at det faktisk er store mager OVERALT - ikke bare på jobben. Var innom en kafe like ved der jeg bor her om dagen, og barnevognene måtte jo lukeparkere for å få plass.....

(Neida, jeg er ikke bitter... hehe)

 

Igår var jeg på akupunktur. Var kjempefornøyd!!! Akunpunktøren sa at det var veldig mange gode nyheter for meg! Hun sa at jeg er i god alder (wohoo!!) men at det er helt riktig å prøve nå og ikke vente for lenge (hun sa at det ikke skjer noen endringer før man blir 35, da kommer en liten nedgang i hormonnivået, og så en litt mer markert nedgang når man blir 38). Er snart 33... og har selvfølgelig vært litt stresset over det..

 

Hun sa også det at det er veldig positivt at jeg faktisk har greid å bli gravid to ganger, for da vil det som oftest ordne seg. Og så sa hun at dt var veldig bra at jeg slapp å fjerne egglederen (ingen av dere måtte det, heller??). Hun sa forrestne også at det er veldig normalt at kroppen oppfører seg ganske annerledes etter en exu..

 

I første omgang skal hun sette igang eggløsning og få igang syklusen igjen, og så skal hun "klargjøre" kroppen min for å bli gravid fort igjen.. ;o) Og hun sa at det faktisk ER lettere å bli gravid kort tid etter en abort pga alle rare hormoner man har i kroppen. Så akkurat nå må jeg si at jeg er ganske positiv.

 

Og vet dere hva jenter! I dag har jeg EL!!!!! Vet jo ikke om det er akunpunkturen eller om det er "psykisk" at jeg "slappet av i kroppen" etter akupunktur eller om syklusen hadde satt igang av seg selv. Men det spille rjo ingen rolle. For da har systemet ihvertfall blitt satt igang igjen. SÅÅ Deilig altså! Så da håper jeg jo at det kommer en mens i løpet av et par uker, og at jeg deretter kan sette igang med prøving igjen. (har virkelig ikke orket tanken på å "prøve" eller "trene" helt siden exu, jeg...)

 

Håper dere får en fin helg jenter. Jeg har troen!!!

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei jenter!

Tnekte bare jeg skulle si hei, jeg! håper dere har hatt en fin helg!

 

Håper det går bra med dere også. snakkes snart!

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei :-)

 

Så bra Lillemor at du føler deg fornøyd med akupuntur. Det er alltid litt kjedelig anbefale noe og den andre personen ikke er enig! Jeg er også super fornøyd, det blir liksom høydepunktet mitt for uken. Det er ingen som kjenner syklusen min så bra som meg selv og akupunktøren min

:-)

 

Jeg har hatt en fin helg, var faktisk ute på byen og det er ikke så ofte!

 

Ellers er jeg stresset, har ikke fått mensen og har rimelig ømme bryster, men klarer ikke forholde meg til det. Har gått og ventet på mensen og vært sikker på at den kom til å komme i og med at jeg hadde tynne slimhinner...........Har vært innstilt på blodprøver og Pergo for å øke sjansene. Det er jo da lite sannsynlig at det går bra nå da egentlig vist jeg ikke har nok næring til et lite frø. Da jeg hadde SA for noen mnd siden så gikk det kun en uke over og så blødde jeg så jeg orker ikke ta noen test enda. Det kan hende at mensen er forsinket vist jeg ikke var helt der jeg skulle være i forhold til syklus. Skal se hva akupunktøren sier i dag, hun kan kjenne på pulsen om en er gravid.......

 

HJELP!

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva akupunktøren sier da! Kjedelig å gå sånn rundt og stresse altså. er jo ikke sånn det burde være... Jeg skal tilbake på torsdag. Det blir bra!

 

Jeg går også og venter på mensen nå, føler faktisk at den kan komme når som helst. Men jeg vet jo at den kommer - ingen andre muligheter for meg nå.. Og jeg vil gjerne at den kommer også, for da føler jeg at jeg liksom er "i gang" igjen...

 

Nå har jeg bestilt henvisning fra fastlege, som jeg så må sende videre til gyn, og SÅ kan jeg bestille time.. litt tungvint, men må jo bare gjøre det.

 

Sukk, hvordan er det å være tilbake på jobb?

 

Ha en fin dag i det fine været, jenter!

 

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg vært hos akupunktur. Hun sa at jeg hadde høy puls og økt nyrefunksjon noe som betyr at det produseres og sendes mye blod til livmoren. I og med at det er så tidlig enda var det vanskelig å si om pulsen var pgså graviditet eller fordi at jeg rett og slett er sent ute. Og jeg er ALDRI sent ute. Dette er jammen meg første gang jeg har vært klar for å få mensen og så kommer den ikke..............

 

Ble anbefalt og se det an til tirsdag og ta en test før timen. Er den da negativ så må hun sette i gang syklusen min igjen. Er veldig rart dette her, men foreløpig forholder jeg meg til at jeg er sen.

 

Det er slitsomt at det skal være så vanskelig å komme seg til spesialist. Først til legen for så å sende henvisning for at de sa skal vurdere om det haster eller ikke. Jeg ville bestilt time til gyn og ikke ventet på at de tar kontakt :-)

 

Håpet er fremdeles lysegrønt.................

Lenke til kommentar

Oj. Ble nesten litt spent på dine vegne jeg, nå. Måtte inn og sjekke en ekstra gang liksom.. Men du skal liksom vente en hel uke til? Synes det høres ut som en liten evighet å gå uten å vite.. Men samtidig er det kanskje like greit da!!! Enklere å forholde seg til!

 

Jeg har fått fastlegen til å sende meg henvisning. Prøvde å bestille gyn.time, men de sa at jeg bare måtte vente til jeg fikk henvisningen, og så sende den inn, og så tar DE kontakt med meg (don't call us, we'll call you...). Får se om dette tar en evighet. i så fall tar jeg en tur til en privat gyn, så får jeg heller betale. gidder ikke vente en hel måned på time, heller..

 

Ja ja. Nå er det snart Grey's ;o)

 

Du får ha det fint, Eshaw, og ikke glem og oppdatere oss da;o)

 

Ps - samboeren min har begynt å lure fælt på hva jeg driver med å¨nettet hele tiden. Har sagt jeg har fått nye nettvenner jeg.. hihi

Lenke til kommentar

Lysegrønt håp fremdeles

 

Dette er litt for spennende for min del. Jeg skal vente en uke, eller til mandag tenker jeg. Orker ikke å forholde det meg til det og så er det lite vits å teste tidlig. Det er to grunner til uteblitt mens har jeg lest: at jeg er gravid, eller at jeg ikke har hatt eggløsning. Jeg testet + på eggløsningstest på dag 13, men det kan hende at egget ikke ble sluppet og derfor forsinket noe som kan forsinke syklusen. Det er vist stort sett alltid 14 dager mellom eggløsning og mensen. MEN i og med at jeg har så sykt ømme pupper så heller jeg mest til alternativ 1. Siste SA skjedde på dag 35 så derfor sier jeg til meg selv at mensen er forsinket og så får jeg ta det på mandag. Det er godt mulig at jeg ikke klarer å vente. Vet liksom ikke hva som skjer vist den er negativ og jeg ikke får mensen. Hva er galt da? Jeg spurte Vibeke (akupunktøren) om det var noe poeng i å ringe gyn, men det var det ikke. Jeg synes det er bra at hun ikke gir falske forhåpninger i hvert fall. Det skal sies at jeg er dritnervøs og småskjelven hver gang jeg går på do. Prøver å forberede meg på blødning, men kommer selvfølgelig til å bli skuffet vist den kommer.

 

En annen tanke er jo at vist jeg nå er gravid, hva er sannsynligheten for at det har festet seg på rett plass...........Orker ikke en til exu liksom. De 3 gangene jeg har vært gravid har vært veldig forskjellige, første gang fikk jeg mensen og ante ingenting før i uke 8 (MA) , andre gang begynte jeg å blø på dag 35 (SA), tredje gang fikk jeg en rar mensen og så på legevakten etter en uke (exu). Denne gangen fikk jeg ingen mens, kun ett tørk med en liten flekk på dag 27 (sorry for detaljer).

 

Vi får nå se. Det er utrolig godt å få det ut her inne i hvert fall. Jeg har fortalt sambo om dere og jeg er utrolig glad for å ha noen å prate med, som du sier nye nettvenner :-)

 

Ringte du til Hancke? Der tar det ikke lang tid før du får time. Blir spennende å se hva som kommer ut av det for din del :-)

 

Vi prates. Kos deg i snøværet...........

Lenke til kommentar

Forstår akkurat hvordan du har det! Men sikkert greit å prøve å ovetale hjernen da, i den grad det er mulig.. ;o)

 

jeg hadde forresten en syklus i sommer som varte 45 dager. normalt sett har jeg alltid vært ganske så presis, på ca 30 dager. Da var jeg jo totalt forvirret, tok flere prøver som var negative, osv. Mensen kom jo til slutt da, og spurte faktisk legen om det, han sa at det er sånn som kan skje, at syklusen bare surrer en gang inimellom. Så ikke vet jeg, kroppen er rar noen ganger..

 

Begge mine graviditeter har vært like faktisk. Ikke noe mens i det hele tatt, men begynte med noen bittesmå blødninger(første uke 6-7 andre uke 7-8), og etter noen dager begynte det å blø mye mer, og da gikkd et jo åpenbart galt. KOmmer til å blir hysterisk hvis/når jeg blir gravid igjen... Selv om jeg vet at jeg selvfølgelig må prøve å ikke blir det da..

 

Orker faktisk ikke å snakke med noen andre enn dere jeg. Og mannen min da. Det er ikke det at det trenger å være så hemmelig, jeg bare orker rett og slett ikke. Så da er det jo veldig deilig å få ut alle tanker her ;o)

 

har ringt Hanche ja, det var han som sa jeg måtte sende inn henvisning. Men forhåpentligvis får jeg time fort når han mottar den. Satser på det jeg..

 

Ha en fin kveld! Jeg skal på sykehuset og besøke en venninne som fødte igår........................................ vi skulle liksom prøve å time oss. men det gikk jo ikke så bra...

 

Lenke til kommentar

Hei på dere jenter :)

Så flott å hør at akupunkturen virker positivt på dere da :)

Ååååhhhh, jeg krysser fingrene for deg Eshaw, at det er spiren som sitter :)

 

Her går det vel ikke så veldig bra. Har da begynt på jobb igjen og det var veldig godt :)

 

Meen har da fått en infeksjon..igjen...

Så nå er det ny antibiotika og hele pakka.

 

Blør fortsatt, så de tabelettene som skulle stoppe de, har ikke virket nå særlig.

 

Så nå har jeg da hadd "mensen" i 3!!! uker.. altså blødd sammenhengende siden 15. aug.

 

De har vel innrømmet så smått at de gjorde en feil ved å la meg gå så lenge før alt var borte. Så nå er jeg veldig ømfintlig og kan få lett infeksjoner....

 

Så nå må vi la være nå som helst for for sengekose på 6 uker...

 

Huff, jeg som var sååå glad og positiv til alt sammen, er nå ganske såå langt nede :(

 

Men det skal vel være verre før det blir bedre, har jeg hørt....

 

Sånn det var nok klaging på meg :)

 

Vi snakkes.

 

 

Lenke til kommentar

Isj, det var ikke noe hyggelig å høre Sukk. Er jo bare såå kjedelig å gå sånn i lang tid!! håper ihvertfall at antibiotikaen får tatt det da!!

 

Jeg har vært på ny akunpunktur idag. da fokuserte hun veldig på dette med slimhinnene mine, sånn at de skal være "bra" (vet ikke helt hva det innnebærer må jeg innrømme) til neste syklus, for om ca en uke får jeg mensen. ganske deilig å "vite" hva som skal skje må jeg si!

 

har forresten hatt litt vondt "der nede" (i eggstokkene eller egglederne eller noe sånt) siden siste akupunktur. Spurte om det, og hun sa at det var veldig gode nyheter, jeg SKAL kjenne til de nå, det betyr bare at de "jobber" som de skal, og ikke minst at jeg da tydeligvis er veldig mottakelig for behandlingen. så det tar jeg også som et godt tegn!

 

og så fikk jeg faktisk tilsendt henvisning fra fastlegen min. Det tok bare en dag!! og han skrev masse på henvisningen, så forhåpentligvis får jeg time kjapt der også. Hadde jo vært greit å få neste uke da, før jeg får mensen...

 

Så her var det visst mange gode ting på en gang... Ikke dårlig bare det.

 

Var jo ganske deppa i går, det var kjempekoselig å treffe den lille nyfødte til venninnen min, og jeg ønsker henne selvfølgelig alt godt i verden, men ble bare SÅ lei meg da vi dro derfra altså! Da kom alle tanker opp igjen liksom. Men er over det nå, er visst ganske flink til å dytte tankene tilbake i underbevisstheten hihi.

Lenke til kommentar

Kan man se på ultralyd om man har EXU?? Hadde nemlig en MA som endte med utskrapning for en uke siden, kom da til ca uke 8-9. Helt siden jeg fant ut jeg var gravid i uke 5 har jeg hatt sinnsykt vondt i høyre siden og bak i ryggen. Da fosteret var dødt tok de en ultralyd på høyre eggstokk og fant ingenting der. Men etter utskrapningen har jeg nå smertene ennå og de blir ´bare verre for hver dag. Fikk satt inn spiral så noen mente det er derfor jeg har vondt men mener selv det ikke er derfor. De siste dagene har jeg lurt på om det kan sitte noe i egglederen nemlig men vet ikke hvem jeg skal ringe, legen eller sykehuset. Går på jobb men har så vondt om natta at jeg bare griner. Litt bedre på dagtid. Føler meg sinnsykt oppblåst men ingen gravidítetssymptomer lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...