Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren.


SUKK!!

Anbefalte innlegg

Ha en fin dag på jobben, i dag, Lillemor :)

 

Har nå vært å tatt blodprøve og skal inn igjen kl. 11.30 :)

 

Skal skrive mere da :)

 

Ha en fin fin dag begge 2 :)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei jenter!

 

Sukk, hvordan gikk det hos legen idag??? Spennende å høre! Håper hcg'en har gått ned!!!!!

 

Har hatt første dag på jobb. Gikk ganske greit. Synes faktisk det var veldig deilig å slippe å sitte hjemme hele dagen og gruble!!! Men ble ganske fort sliten da! og fikk faktisk litt vondt i magen utover dagen også! Det har jeg ikke hatt på flere dager, så jeg håper ikke det er noe som kommer til å vare. Litt sånn menssmerter liksom. Ikke så veldig vondt, bare litt... er det slik dere har det også???

 

Nå skal jeg slappe av på sofaen resten av kvelden! Spent å høre hvordan det går med dere (tror nestne jeg begynner å bli litt avhengig av dette BIM-greiene.... ;o)

 

 

Lenke til kommentar

Sånn, da var hcg'en nede på 200 :)

Skal inn igjen på onsdag og da trudde legen at alt skulle være borte. Da blir det skikkelig undersøkelse for å se om alt er greit.

Hun håpet smertene ble borte når hcg er ute av kroppen.

 

Så nå er det bare å håpe at det blir bra til onsdag og at kroppen blir frisk igjen.

dette tar skikkelig på kjenner jeg :(

 

Hvordan var det på jobb idag, Lillemor?

Lenke til kommentar

He he. vi skrev visst nesten samtidig vi! Så bra at det går bedre nå da, Sukk! Sikker på at ting kommer til å gå bedre veldig snart, når hormonene forsvinner!!! (selv om jeg vet at det er veldig vanskelig å foresitlle seg når man sitter midt oppe i noe slikt!!!)

 

Eshaw, hvordan går det med deg? har du fremdeles vondt? Lurte forresten på en ting. tror du jeg kan begynne på akunpunkt med en gang? Uten at menstruasjon har kommet tilbake etter exu? Jeg er liksom veldig interessert i å komme i "balanse" igjen så raskt som mulig. Nesten uavhengig av om jeg blir gravid eller ikke, vil jeg ihvertfall føle meg "normal"...

 

Lenke til kommentar

Hei begge to.

 

Så flott at HcG er på vei nedover. Det er en sinnsykt tålmodighetsprøve du skal gjennom, men husk at du MÅ tenke positivt :-) Alt ordner seg for snille piker! Kroppen har jo gått gjennom en voldsom påkjenning med hormoner som løper løpsk så det er jo ikke sånn sett rart at en har vondt i magen. De sa til meg også at kroppen reagerer når den skal nullstille seg etter noe slikt. Håper at smertene forsvinner når HcG er negativ.

 

Lillemor: Jeg er vel inne i en dårlig periode, sliter litt med optimismen og er lei av å prøve. Var faktisk litt skuffet over positiv el-test i dag.........Har fremdeles vondt i magen, konstant mensmurring med stikking både på høyre og venstre side. Jeg er nå egentligt vant med å ha mye smerter, men kjenner at det er slitsomt. Frister ikke akkurat til sengekos med magevondt............men som sagt så må en jo bare fortsette, ellers blir det ingen barn :-)

 

Jeg ville begynt med akupunktur med en gang. Når jeg hadde min SA sa Vibeke (på klinikken) at hun ikke ville at jeg skulle ta noen medisiner vist jeg ble tilbudt det. Hun kunne sette nåler for å få kroppen til å ordne opp i tillegg til å ta pulsen for å kjenne på kroppens signaler. Det er godt mulig hun kan påvirke syklusen din for å sette deg i gang. Det hun gjør er å forberede kroppen både ved å styrke eggløsning, bygge opp slimhinnene i tilfellet graviditet, lindre stress/smerter. Med andre ord vil hun følge syklusen din. Merket at mensen også endret seg ved at blodet ble lysere noe som betyr at det er friskt og fylt av oksygen. Tidligere hadde jeg mye brunt blod (sorry for detaljer). Grunnen til at jeg begynte var egentlig ikke bekymring for å ikke få det til, men for å prøve å la være å stresse og for å lindre smerter. Jeg synes absolutt det hjalp og tenker at jeg skal begynne igjen.

 

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Eshaw, forstår utrolig godt at du er lei! Det er jo så utrolig slitsomt, for det første å gå rundt å ha smerter, og for det andre at alt er så utrolig vanskelig å kontrollere, vi kan ikke gjøre noe fra eller til for å styre dette føles det som... Men, har du altså hatt vondt i magen helt siden exu? hva sier legen om det? er det normalt? Er det bare rundt EL, eller hele tiden? Æsj altså. Håper virkelig det ordner seg snart!! For alle tre!! Har egentlig lys til å bare droppe alt og vente en god stund til, men føler jo samtidig at jeg virkelig ikke har "tid" til det.. utrolig slitsomt!! Skal ihvertfall vente til neste TR (som det så fint heter her inne har jeg nå forstått..;o)

 

Men har faktisk tenkt å booke time hos akunpunktør neste uke. Det er jo faktisk bra uansett, veldig greit å få ting på stell og litt mer regelmessig og sånt (har egentlig vært ganske uregelmessig siden forrige SA, med mye spotting i forkant, osv..). Så selv om det sikkert koster litt penger, har jeg tenkt å gjøre det!

 

Først skal jeg nyte en fredag kveld med gullrekka og litt rødvin (EN fordel ved å ikke være gravid.. ;). Mannen min er ute og reiser, men jeg er utrolig klar for en rolig kveld alene!

 

ha en fin helg jenter!

 

Lenke til kommentar

Annonse

Hei, jenter :)

Hvordan står det til med dere da?

 

Her er det en rolig helg i vente Min mamma kom i dag og skal være her sammen med oss en stund og det var kjempe godt :)

 

Ellers så blir det en travel helg med forberedning til bursdag på mandag, for da blir sønnen min hele 8 år :) Og har en nevø som blir 4 år på søndag, men det er faktisk godt å MÅ begynne å virke litt igjen..hehe.

 

Men de j.... smertene gir seg ikke.. Nei, huff skulle jo tenke positivt...

 

Her er og mannen bortreist og kommer ikke hjem før søndag:)

 

Ha en fin helg jenter :)

Lenke til kommentar

PS Eshaw - var ikk emeningen å være så negativ isted... Har nok en litt tung dag jeg også! Men - er jo bra at du har EL da. du får utnytte disse dagene så godt du klarer, og tenke at kanskje du kan flytte inn på 1. tri om et par uker!!!!! Jeg heier på deg.. ;o)

 

Sukk, du får ha en koselig helg med familie og bursdagsfeiring!!!

Lenke til kommentar

Hei begge to :-)

 

Jeg oppfattet ikke at du var negativ :-) Jeg er selv inne i en særdeles kjip periode og sliter med å tenke positivt. Var i dag tilbake til akupunktur og håper at det skal hjelpe både på den ene og andre måten. Hun (akupunktøren) fortalte at hun kan sette nåler for å hjelpe egglederne til å åpne seg ved eggløsning slik at det blir mindre sjangs for at det setter seg fast. I tillegg satte hun nåler for å lindre smertene mine. I helgen skulle vi jo ha seriøs babymaking :-) men det var totalt uaktuelt på fredag da testen var positiv. Jeg lå hjemme på sofaen og gråt av smerter og var redd for at det hadde gått galt igjen. Smertene var ganske like som de var når forrige exu ble oppdaget bare på motsatt side. Heldigvis gikk det litt over på lørdag slik at det ble litt kos :-) Har nå også bestilt time hos gynekolog. Orker ikke mer. Gjør ikke regning med at de finner noe, men vil nå i hvert fall vite for sikkert. På Ullevål sa de sist at vist smertene fortsatte så ville de vurdere ny lapraskopi. Kanskje greit å vite om egglederne er åpne og fungerer!

 

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar

Hei dere!

SÅ kjipt, Eshaw, at du har så mye smerter! Hvor lenger er det siden exu'en din igjen? Høres virkelig helt forferdelig ut!!! Sikkert lurt å begynne hos akupunktør! jeg har tenkt til å ringe imorgen. og så har jeg tenkt til å gå til fastlegen min, og be om (kreve...) en rekvisisjon til en privat gynekolog. Selv om jeg ikke har så veldig vondt, vil jeg faktisk ha en ordentlig kontroll for å sjekke at ting er i orden. Jeg synes faktisk det er kjipt at man blir "kastet ut" av systemet på Ullevål så kjapt jeg. Selv om HcG er nede og alt sånt, så er det jo en grunn til at dette har skjedd, tenker jeg... så det er min plan for denne uken.

 

Jeg er forøvrig i fin form da (nesten litt kjipt å si det også hihi). har hatt en skikkelig festehelg med to av mine single venninner. Skikkelig deilig faktisk - tror jeg trengte det.. En liten stund hvor jeg ikke trengte å tenke på graviditet, barn, voksenliv, ansvar, osvosvosv. ;o) Er ganske sliten i dag da. Men det var verdt det! Forøvrig er det også veldig deilig å være tilbake på jobb!! Veldig deilig å kunne fokusere på jobben og hverdagen og ikke ha så mye tid til å sitte og gruble over ting. Men det går jo selvfølgelig ikke så lenge man har så mye smerter da....

 

Hvordan går det med deg, Sukk? Har du vært tilbake hos legen idag?

Lenke til kommentar

Kjære deg!

Du må ha rett til å få ha en lege som tar deg på alvor, dette er jo saker som er viktig at får lov til å reagere på ! Ønsker deg masse lykke de neste dagene, ta vare på deg selv!!

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, det burde vært en obligatorisk UL-time etter en viss tid. Var faktisk innom på Ullevål i dag etter akupunkturen, men fikk beskjed om at det var for lenge siden jeg hadde vært der at jeg enten måtte få henvisning fra legen eller gå til min egen gynekolog. Ringte til gynekologen og der måtte jeg vist også ha henvisning, men hun satte meg opp og kalte det en oppfølgningstime. Har nå time allererede på onsdag. Har nesten vurdert en privat lapraskopi vist det ikke skjer noe. Poenget er ikke at jeg vil begynne med IVF eller noe, jeg vil bare at de skal ta smertene mine på alvor. Kan ikke holde på å prøve forever heller! Så får nå se hva som skjer på onsdag.

 

Skikkelig party med single venninner hørtes helt fortreffelig ut. Vi var på middagsbesøk hos noen venner, der den ene har en liten gutt på 12 uker, en har termin med nr 2 i desember og tredje i januar og så meg da......Det er mye en skal tåle i den tiden man prøver........

 

Det glemte jeg: exuen ble oppdaget i mars/april, men fikk ikke mensen før i midten av juli. Var kun i uke 5 eller deromkring, men det har nå laget nok trøbbel selvom.

 

Det er godt å ha dere her inne :-)

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Hei på dere jenter :)

Her går det faktisk veldig bra :)

Har endelig slutte å blø og har nesten ikke smerter :) Føles veldig bra, faktisk .)

 

Skal inn på etter kontroll på torsdag. Da skal hcg være ute av kroppen :)

 

Idag har vi hatt en liten feiring av 8-åringen min. den store feiringen blir på lørdag :)

 

Et spørsmål , kanskje litt flaut og domt, men må bare : Er det sånn at man må vente med sex 14 dager etter selve utskrapningen eller er det 14 dager fra man slutter å blø?

 

Hiihi, er visst skikkeligklar til å begynne å prøve igjen :)

 

Lenke til kommentar

Hurra for deg SUKK og selvfølgelig 8-åringen din :-) Det er jo helt supert at formen er bra og at HcG er så godt som ute av kroppen. Ingenting bedre!

 

Jeg er litt usikker angående sex etter utskrapning. Husker ikke helt hva jeg fikk beskjed om etter MA i fjor, men tror det var ca 14 dager. Tror vi ventet en syklus men det var fordi jeg var så innmari lei meg. Jeg tenker at er du klar så er du klar og så lenge det ikke gjør fysisk vondt så er vel sex ingen hindring :-)

 

Det er jo mange som mener at en raskt blir gravid etter en abort fordi kroppen er "klar" så da er det vel bare å prøve :-)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Sukk - så bra at ting går bedre!!!!! Veldig gledelig å høre!

 

Legen sa til meg at man skulle unngå sengekos så lenge jeg hadde blødninger (og man skulle forøvrig heller ikke bade..), men etter det var det ingenting i veien for det. Han sa også at det ikke var noe i veien for å prøve igjen så fort jeg fikk tilbake menstruasjonen. Men, som Eshaw også sier, sikkert ikke noe i veien for å prøve litt før det heller... Jeg for min egen del har foreløpig ikke helt klart å komme i det moduset (pluss at mannen min har vært bortreist), men forhåpentligvis blir jeg det snart.. .;o)

 

Eshaw - håper akupunkturen virker! hvor mye koster det forresten?

Lenke til kommentar

Første gang koster det ganske mye, men husker ikke helt (ca 700 kanskje, men veldig usikker). Da er det en samtale der dere går gjennom historien din og vurdere hva hun skal gjøre for deg. Kan tenke meg at hun legger opp litt samme løp som med meg. Ellers er det 380,- per gang (en gang i uken). Pleier å være alt fra 25-45 min avhengig av hvor jeg er i syklus. Jeg sliter litt med beløpet, men jeg tenker at jeg ble gravid to ganger etter hverandre, februar og mars selv om resultatet ikke ble bra da. Skal nå gi det et nytt forsøk, og så slutter jeg heller vist jeg ikke er fornøyd. Jeg får heller bare kjøpe mindre klær og annet som jeg tror jeg kjøper for å trøste meg selv......................Det er mange som går der når de er blitt gravide (1.trimester) for å bygge opp slimhinnene i livmoren og øke blodsirkulasjonen for å forhindre abort.

Lenke til kommentar

Hei, hei.

Håper virkelig det lykkes for dere med akupunktur :)

 

Her skal vi prøve på "vanlig" måte en stund først. Er vi ikke blitt gravide innen ca 6 mnd, så blir det ikke mere.

Må bare være ærlig å si at vi har faktisk ikke tiden på oss lengere.

 

Det er nemlig sånn her at jeg blir 32 i år og mannen min blir 50.

Vet det er stor aldersforskjell, men sånn er det nå bare...hehe.

 

Så det er likssom nå eller aldri, så klaffer det ikke i nær fremtid, så blir det ikke mere. Må jo tenke litt fremover også.

Så derfor var det extra trist når vi mistet 2 nå.

 

 

Sååå derfor er vi veldig klare til å prøve igjen så fort som mulig :)

Lenke til kommentar

vi er vel alle ganske klare for å prøve igjen og få til noe så snart som mulig.. ;o) Vi får heie på hverandre og håpe på det beste!!!

 

Jeg har bestilt time til akupunktur idag. Skal dit neste torsdag. Blir spennende! Hun sa det kostet 750 første gang (tror jeg) og så 380 etter det... Jeg tenker at det i det minste ihvertfall ikke kan gjøre noen skade. Og det er jo supert hvis man kan få syklus igang igjen osvosv.. Så akkurat nå er jeg ganske positivt innstilt akkurat til det.. ;o)

 

Imellomtiden blir det nok bare jobbing for min del. Er egentlig helt greit å bare fordype seg i jobben og ikke tenke på all emulige andre ting. Er så utrolig mye som skjer på jobben om dagen og så vanvittig mye å gjøre, egentlig en helt forferdelig prosess fordi det går skikkelig dårlig med selskapet jeg jobber i. Men får ihvertfall tankene mine over på noe annet.

 

Men nå skal jeg prøve å få meg litt søvn.. ;o) Må bare komme meg hjem fra kontoret først.. ;o)

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært hos gynekologen min (som jeg er veldig fornøyd med)og vet ikke helt hva jeg skal tenke. Han fant ingenting "farlig" på UL annet enn at jeg ikke var helt i rute, dvs at slimhinnene mine var for tynne i forhold til hvor jeg er i syklus så da blir det nok ikke treff denne runden heller. Han mente i tillegg at Ullevål burde absolutt utført en lapraskopi fordi vi ikke vet tilstanden til den utsatte egglederen og heller ikke den høyre og ikke minst fordi jeg har så mye smerter. Nå har jeg tatt blodprøver for å sjekke om eventuell betendelse (lite sannsynlig) og om hormonnivået mitt er der det skal være i forhold til syklus. Må ta ny prøve 1-3 dag av mensen. Målet er å finne om noe har endret seg i forhold til eggløsning etter exu. Skal også ta eggløsningshormoner i neste runde for å se om det hjelper på å bli gravid mer enn smertene. Det "negative" er at det kan føre til tvillinger, men putt sann :-) Blir jeg ikke gravid av det så blir det nok ny lapraskopi.

 

Det som sitter igjen hos meg nå er at vist det er noe galt så er det med meg. Siden jeg har blitt gravid 3 ganger med samme mann er det garantert ikke hans feil. Så nå får jeg tett oppfølgning for å gjøre meg gravid innen kortest mulig tid :-)

 

Hilsen prøveråtenkepositivt :- /

Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Eshaw, det er jo uansett bra å blir sjekket ordentlig ut da. Og hvis gynekologen din mot formodning skulle finne noe "spesielt", så kan han/hun jo henvise deg videre eventuelt. Men må jo håpe at du slipper det da!! Uansett. Jeg skal også gå til gynekolog! Hadde egentlig tenkt jeg skulle vente til neste måned (tiltak + har lite tid...). Men kanskje jeg bare skulle få bestilt en time et eller annet sted, virker jo som han kan se ganske mye da!! Det skulle jeg likt å få vite selv også! Det dumme er at jeg virkelig ikke har noe "forhold" til noen gynekolog, har vært på vovlat noen ganger. men det er jo ganske dyrt da.. .Fikk du henvisning fra fastlege? Elller bestilte du time direkte? (koster jo bare egenandel hvis det er via henvisning) Kanksje jeg kunne gått til samme som din? hvis du er fornøyd? Beklager at jeg spør så mye - men synes det er litt ubehagelig å snakke om disse tingene med andre folk akkurat nå...

 

 

og du, forrestne, hadde jo ikke vært dumt med tvillinger da.. To fluer i en smekk liksom.. hihi.

 

Jeg tror vi (alle tre) må holde fast ved den tanken at vi faktisk KAN bli gravide! så må vi bare håpe på at den lille spiren klarer å sette seg fast på riktig sted - om veldig kort tid.. ;o)

 

Jeg lurer litt på om jeg kanskje får EL snart. Merker liksom litt symptomer. Men aner jo ikke hvordan syklusen er akkurat nå da. Prøver å "tempe", men foreløpig ingen utslag.. håper jo virkelig jeg får igang syklusen igjen. har ikke lyst til å vente 5 måneder på det akkurat..

 

Første par ukene er fokuset uansett på jobb. så blir det babymaking etter det forhåpentligvis.. ;o)

Lenke til kommentar

Hei :-)

 

Det er en veldig god ide å sjekke seg skikkelig, det hjelper jo litt psykisk også. Jeg er veldig fornøyd med min gynekolog. Han hører på meg, tar meg alvorlig og er villig til å følge meg opp. Han heter Fredrik Hanche og hører til på Spesialist Senteret Pilestredet Park. Tror han er spesialist på fødselshjelp og kvinnesykdommer. Han har heldigvis heller ikke lang ventetid, jeg ringte mandag og fikk time onsdag. Du må ha henvisning fra fastlege.

 

Jeg har aldri forsøkt temping, bruker kun CB digitale eggløsningstester. er fornøyd med de og de kan heller ikke misstolkes :-)

 

Jeg leste et motto her på en side: Håpet er lysegrønt helt til det er rødt i trusa (eller noe i den duren). Det er forsåvidt helt sant for oss :-)

Lenke til kommentar

Ha ha ha! Bra motto! ;o)

 

Da skal jeg virkelig ta en tur til fastlegen og få henvisning og ta meg en tur til gyn. tror jeg skal prøve han jeg. har jo ikke noen bedre forslag så..

 

Hva betydde egentlig det med at du hadde for dårlige slimhinner? At et eventuelt befruktet egg isåfall ikke vil feste seg? Er det syklusbasert? eller "permanent"? Jeg har jo også mistet nå 2 ganger. Håper jo at det ikke er noe galt.....

 

Slitsomt altså. Synes alt er litt slitsomt idag. Men det går jo opp og ned...

 

Sukk, hvordan går deg med deg?

Lenke til kommentar

Hei, jenter :)

 

Da har jeg vært på ny kontroll. Hcg er nede på 55. å skal inn igjen om en uke og da skal det være bort.

 

Fikk snakket skikkelig med gynekologen idag, da mange tanker svever i hodet.

For det første skulle jeg få tett oppfølgning ved neste graviditet.

Så skulle vi få hjelp til å bli gravid.

Så nå er planen som følge : Må ha 3 mens, har vi ikke blitt gravid i løpet av den tiden, skal jeg inn på ny kontroll og da skal jeg begynne med pergotime. Skal prøve dette i 4 mnd. Blir jeg ikke gravid da, så blir det prøverør. Det hadde jeg krav på, så hun.

Både legen og jeg satser på å skal bli gravid i løpet av 2009.

 

Som hun sa, så har vi ikke mere tid. Jeg kan ikke gå å vente i 3 år på neste eggløsning og det kan jo ta 5 år. Og da kan det være at eggene mine ikke er brukelig mere.

 

Å skulle jeg ikke få mensen tilbake iløpet av 3 mnd, så skulle de "sette" den igang.

 

Men nå er jeg jo så "heldig" At jeg fikk den igår :) Selvom jeg ennå har hcg i kroppen.

 

Så er glad for at jeg endelig er i systemet og at ting faktisk vil skje fremover:)

 

Håper det står bra til med dere :)

 

Nå må vi bare være flinke til å heie og støtte hverandre i tiden som kommer :)

 

Lenke til kommentar

Ikke sant! Vi får forholde oss til det fremover.

 

Du kan jo prøve han jeg foreslå og se hva du synes, folk er jo forskjellige på slike ting! Jeg gikk til en før som skal være "the best of the best" men vi gikk bare ikke sammen i det hele tatt.

 

Jeg sitter egentlig å lurer litt på det samme med disse tynne slimhinnene. Slik som jeg har forstått det så finnes det to typoer hormoner som styrer eggløsning, hypofysehormonene og eggløsningshormonene. Etter eggløsning skal slimhinnene bli tykkere for å ta imot et befruktet egg og gi næring. Dette styres av eggløsningshormonene. Jeg har lest litt om IVF og der sier de at slimhinnene må være en viss tykkelse for å kunne holde på egget. Så jeg vil jo annta at det ikke er nok næring vist slimhinnene er for tynne. Da vil jeg også tro at mensen er mindre fordi det er mindre som skal ut. Jeg merker jeg har mange spørsmål, men tror jeg skal ta en ting om gangen og det er å få på svar på hormonprøvene. I og med at jeg ikke var i rute i forhold til syklus så kan det jo være hormonene eller bare en syklus utenom det vanlige eller et resultat av exu.

 

Det som er positivt i alt dette her er at legen sa at det er ytterst få som de ikke kan hjelpe, de klarer å få de fleste gravide.

 

I dag er en ny dag Lillemor, håper den blir bra :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...