Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren.


SUKK!!

Anbefalte innlegg

Ja, får håpe begge får gode nyheter imorgen. Vet ikke hvordan jeg skal takle det hvis hcg'en har gått oppover. Da vet jeg virkelig ikke hva jeg gjør. Så vi får virkelig håpe at det går fint for begge to!

 

I dag har jeg vært og gått en lang tur i det fine høstværet (alene), fikk renset hodet og det var veldig deilig. Etterpå tok jeg en kaffe med en god venninne. det var faktisk veldig koselig, og det gikk fint. Men føler meg fremdeles ikke klar for jobb. Håper det ikke er problem å få sykemelding på sykehuset da. (har aldri spurt om sykemelding på den måten før...)

 

Du har jo virkelig hatt en stri høst da. 19. august er jo LENGE siden, føles det ihvertfall som.... Får virkelig håpe det løser seg for deg veldig snart, og hvis ikke hormonnivået synker, så må de jo gjøre noe....

 

Vi snakkes imorgen da! LYKKE TIL!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei, igjen :) Da har jeg vært inne på ny kontroll. Hcg var nå nede på 400 :) så den var gått ned mye den siste uken. Men kroppen er sliten og smertene er like store, så jeg skal inn på ny kontroll igjen på torsdag.

Så er fortsatt sm, nå t.o.m 17.okt.

Hvordan gikk det med deg i dag, Lillemor30?

 

Lenke til kommentar

Hei SUKK! SÅ bra at hcg'en din har sunket så mye. Det må jo være gode nyheter!! Hva slags smerter har du egentlig? vondt i eggstokken liksom??

 

Jeg var på kontroll i dag tidlig, venter på telefon med svar fra legen. Da skal jeg også få svar ang biopsi på det jeg hadde i livmoren (vet vel ikke helt hva det betyr... men tror det betyr at de har undersøkt det som lå i livmoren, og så skal de ut fra det kunne si med større sikkerhet hva som har skjedd...)

 

Blir spennende å se hva svaret er. Fikk litt mer vondt i magen i går kveld, og ble litt kvalm. Vet ikke hva det kommer av. Lurer litt på om det var pga at jeg gikk en lang tur igår, kanskje jeg ikke skulle ha vært så fysisk aktiv så fort... Uansett. er fremdeles hjemme fra jobb, har tenkt å spørre om noen dagers ekstra sykemelding. Håper ikke legen er vanskelig på det... Føler meg jo virkelig ikke bra enda!

 

Er ellers litt nervøs for tiden som kommer. Håper jo ting skal ordne seg, men er nervøs for at egglederen nå er blitt tett, at jeg skal få ny exu pga det, og at jeg muligens har sånn endometriose (de hadde visst fjernet en bitteliten antydning til dette under operasjonen, men legen sa han ikke trodde det var noe å tenke på sidne jeg jo faktisk har blitt gravid to ganger. Men blir jo litt nervøs likevel da... kanksje jeg har mer sånn endo på den andre siden, og det vet jeg jo ikke om de sjekket, osv...) Kanksje det tar mange måneder for mens kommer tilbake... osv osv osv. Skummelt er det! og ubehagelig!

 

Uansett. har tenkt å stille en del spm til legen idag når de ringer. og så har jeg kanksje tenkt å ta me et par turer til privat gynekolog når dette er over....

 

Ja ja. så går no dagan.... skal skrive mer når jeg har pratet med legen!

Lenke til kommentar

Hei, ja må få høre når du har fått vite mere.

Ja, har kjempe vondt i begge eggtokkene. Men legen sa at kroppen er kjempesliten, fordi den jobber på spreng 24 t. i døgnet.

Skal som sagt inn igjen på torsdag og da får jeg vite mere om hva som kommer til å skje fremover.

 

Du får helt sikkert lengere sm. Legen sa til meg at det er kun jeg som kjenner når jeg er klar til å begynne å jobbe igjen. Og siden jeg jobber som ped.leder i barnehage, må jeg jo være 100% frisk før jeg går tilbake.

 

Men nå har sønnen min fri fra torsdag og til tirsdag den 14, så da skal vi bare kose oss og se fremover. Stakkar han blir jo litt redd når han ser mamma har det vondt og er lei seg.

 

Spurte om blødningen og det var normalt så lenge jeg har hcg i kroppen.

 

Håper du får svar på spørsmålene dine hos legen :)

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg fått telefon fra legen. og hcg er nede på 6!!! Så legen sa at jeg nå er "friskmeldt", kroppen har fikset alt selv. Det var jo UTROLIG deilig da!!! Skal ikke engang tilbake til mere prøver. Tror de anser alt under 10 som å være 0... Men fikk sykemelding frem til torsdag i første omgang, så får vi se da. Har også pratet med sjefen min, og han sa at det ikke er noenting i veien for at jeg begynner å jobbe litt igjen, så kan jeg heller bare ta litt korte dager hvis jeg føler for det. det var jo veldig OK gjort også da! Tror kanskje jeg er klar for å begynne å jobbe litt igjen snart, så lenge jeg har overskudd til det, kan det sikkert være greit å komme tilbake til hverdagen igjen... (men mulig jeg forandrer mening om det før torsdag heehe)

 

Legen sa også at nå bør alt i teorien være helt bra, jeg kan prøve på nytt så snart jeg får tilbake mensen, som bør komme i løpet av 3-6 uker. Ift de andre tingene sa hun at jeg ikke trengte å bekymre meg, det var ikke noe store greier. Men hun påpekte at jeg bør passe godt på hvis jeg blir gravid igjen, for det er jo en økt sjanse for at den kan sette seg utenfor livmoren igjen. Hun anbefalte da å ta litt ekstra sjkker hos legen, og ta tidlig UL osv. Men akkurat nå føler jeg vel at det er et godt stykke frem... ;)

 

Anyway - det var iallefall veldig gode nyheter fra meg idag da!! Nå får vi virkelig håpe at det går bra med deg veldig snart også. Men hcg'en din hadde jo sunket veldig bra nå da! Og da håper og tror jeg at det kommer til å gå like fort nedover med deg også. Jeg hadde 500 for en uke siden - og nå er den 0! og når hormonene blir mindre, så kan man vel kanskje anta at også smertene vil bli borte.... (håpe ihvertfall..) Uansett virker det jo som du får god oppfølging da!

 

Håper du holder meg oppdatert på hvordan det går med deg!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Åhhh, så glad jeg ble på dine vegne :)

Nå kan du endelig begynne å se fremover.

 

Masse lykke til videre :)

 

Må få høre fra deg om hvordan det går.

 

Å, kanskje vi møtes inne på 1.tri før vi vet ordet av det :)

Optimist som jeg er..hehe

Lenke til kommentar

Annonse

Å JA!! La oss ha det som mål! å starte skravletråd på 1. trimester! om ikke så veldig lenge.... ;o)

 

men du må fortsette å oppdatere denne tråden også da! så håper jeg på masse bra nyheter fra deg fremover!!! tenkte på det istad - det høres jo ut som de burde ta en lap på deg og sjekke innvendig da... for å finne ut hva det er!!

 

 

 

snakkes snart!

Lenke til kommentar

Hei Lillemor30

 

Gratulerer med negativ HcG, selv om jeg skulle ønsket å gratulert deg med det motsatte (graviditet). Ironisk ikke sant?

 

Jeg husker ikke helt hva medisnene jeg fikk heter, men det er samme medisin som brukes for de som skal utsette menstruasjonen. Jeg tror mye av grunnen til at jeg hadde så mye smerter etter hvert var at kroppen aldri kom i gang igjen. Jeg hadde mye småblødninger, men det kom ifra egglederne (forstå det den som kan).

 

Jeg synes egentlig at kroppen oppfører seg veldig anderledes etter exu. Jeg har er vel nå inne i 5 syklus etter exu, der en var satt i gang, så tre vanlige menstruasjoner og venter nå på eggløsning. Tidligere hadde jeg alltid vondt i magen ved eggløsning og vondt i magen noen dager før mensen. Jeg har veldig smertefulle sykluser og kan ofte kun ha 4 smertefrie dager i en hel syklus. Har også tidligere hatt en relativ stabil syklus på 26-28 dager med positiv eggløsningstest på dag 12. Nå er det litt mer bananas. Mye smerter før eggløsning og mer stikking i egglederen, til og med på høyre side. Første "normale" mens kom på dag 26, andre på dag 28 og siste nå på dag 22. Ifølge eggløsning skulle siste mens ha kommet på dag 24. Forrige var jeg egentlig uten mens, kun litt blodslim og tenker at jeg kanskje ikke har hatt eggløsning. Testet for graviditet men den var negativ.

 

Jeg har tenkt å ta kontakt med gynekologen min som er veldig flink for jeg orker ikke mer smerter og prøving..........men tror jeg skal gi det en syklus til...........

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei Sukk og Lillemor30

 

Jeg synes vi skal holde kontakten fremover i og med at vi har noenlunde tilsvarende erfaringer og alle tre prøver igjen på ny runde :-)

 

 

Lenke til kommentar

Hei Eshaw! Helt enig med deg - vi må følge med hverandre - koselig å ha kontakt med andre i samme situasjon! Dette er jo ikke akkurat noe man snakker om med andre enn evt mannen sin, og man kan jo ikke bare skravle i vei om det HELE dagen - da blir han jo lei.. ;)

 

Tror jeg skal være glad for at jeg ihvertfall har fått negativ HcG - det er jo et godt tegn i seg selv - nå kan jeg tenke fremover istedet for å stå på stedet hvil i det minste! Vi vil gjerne prøve igjen så fort som mulig, føler meg veldig klar for en liten spire.... Legen sa igår at det ikke var noe problem i det hele tatt, kunne i teorien sette igang med en gang, men at det sikkert var greit at menstruasjonen kom tilbake først.. ;)

 

Synes samtidig at det er fryktelig skummelt å tenke på at det kan gå galt igjen, har jo hatt en SA før også. Men - man kan jo faktisk ikke tenke sånn - man må bare hoppe i det og håpe på det beste. Så i dag har jeg altså bestemt meg for å være positiv - og så satser jeg på at det går bra for oss alle tre ved neste forsøk!!!

 

I teorien, hvis ting går bra, skal jeg få tilbake mensen etter 3-6 uker. Jeg har aldri hatt en slik syklus som man kan stille klokken etter, alltid vært litt sånn 28-29-30-31 dager. Så vi får se hvordan det går... Får ihvertfall håpe at det ikke tar 5 måneder da.. det høres veldig lenge ut, Eshaw. Sa de noe om hvorfor det tok så lang tid?

 

Sukk - hvordan går det med deg i dag? Har du fortsatt like vondt?

 

PS - Har du barn fra før, Eshaw?

 

Snakkes snart da, jenter!!

(Med samme mål om å komme inn i 1. trimester snart.. ;o)

 

 

Lenke til kommentar

Hei Lillemor30 og Eshaw :)

Ja, vi må holde kontakt med hverandre freomver. Det er godt å vite at vi er flere i samme situasjon.

 

Har hadd en ,for å si det mildt, en jævlig dag idag :(

Mye smerter og veldig sliten nå.

 

Men jeg trøster meg med at det er fordi kroppen har jobbet med dette i nesten 2 mnd og er nå heldigvis på slutten.

 

Spent på torsdag å se hva hcg'en er på da.

 

Men gleder meg til vi kan begynne å prøve igjen. Har jo fått beskjed om å vente til jul, men trur vi tjuvstarter litt så fort kroppen er stabil igjen...

 

 

 

Lenke til kommentar

Huff av meg, Sukk! Vi får virkelig håpe smertene gir seg snart!! FÅr håpe det reduserer seg i takt med HcG!

 

Har også lurt litt på dette med tyvstarting... Hva tror dere om det...? Kan det være farlig? risikabelt...? Jegtenker jo helt klart at man ikke blir gravid før kroppen er klar. Men lurer samtidig på om det er farlig å begynne å prøve med en gang..... (litt utålmodig, ja...)

Lenke til kommentar

Jeg tror at man blir gravid når kroppen er klar for det. Den ene legen sa til meg at kroppen fixer dette selv.

Den blir gravid når den er klar :)

 

Hvilket forum blir dere å holde til nå??

 

Bare sånn at jeg finner dere igjen...hehe...

Lenke til kommentar

Annonse

Tenkte å holde meg på denne tråden jeg... føler meg nok mest hjemme her. har ingen flere bim-venner enn dere. hihi

 

Natti natt!

Lenke til kommentar

Hei :-)

 

Jeg kjenner meg virkelig igjen i situasjonen din SUKK, jeg hadde det akkurat på samme måte, mye smerter og utlåmodig fordi det tok så lang tid før HcG var negativ. Tror jeg holdt på fra april til slutten av juli.

 

Jeg er helt enig i det at kroppen blir ikke gravid før den er klar. Det er jo ikke vits å vente vist du er klar psykisk tenker jeg.

 

Vi er på 3 pp, snart 4 (venter på eggløsning) etter exu og jeg er LEI. Har nå holdt på siden februar i fjor og hatt 1 ma 1 sa og 1 exu. Er rimelig redd for at exu skal skje igjen, for en kan jo aldri vite. Jeg vet uansett at jeg kommer til å få tett oppfølgning fra gynekologen min: 1 ul i uke 5 for å se hvor det har festet seg, en ul i uke 6-7 for å sjekke hjertet og så etter behov. Det er betryggende.

 

Jeg er helt ærlig litt redd for å bli gravid igjen fordi jeg er så redd for at det nok en gang skal gå galt. Har vært veldig flink til å tenke positivt og tenker at vi kun har vært uheldige, men innimellom at alle mine venner er blitt gravide og fått barn så føler jeg meg litt utenfor og da er det vanskelig å fortsette prøvingen og å tenke positivt.

 

Jeg synes det er supert å ha møtt dere her inne, noen som er i samme situasjon og så er vi jo på vei mot samme mål! Skal vi bare fortsette på denne tråden fremover?

Lenke til kommentar

Ting tar tid, sånn er det vel bare........har jo klart å bli gravid 3 ganger på 1 år og 6 mnd (mindre vist en trekker fra alle "uhellene") så ifølge gynekologen er jeg ekstremt fruktbar, bare at utfallet har vært ugunstig for å si det mildt. Jeg har ingen barn fra før og vil jo veldig gjerne ha mer enn 1 barn, men merker alderen begynner å stresse meg.

 

Jeg tror jeg kommer til å starte opp igjen med akupunktur. Ble gravid to ganger på to måneder mens jeg gikk der. Merket at det hjalp på stresset om ikke annet :-)

 

Hvordan klarer dere å holde motivasjonen oppe hver måned? (for å si det på den måten :-))

Lenke til kommentar

Kjenner meg utrolig godt igjen i det du forteller, Eshaw. Prøver å være positiv og tenke at jeg jo tross alt har greid å bli gravid veldig raskt de gangene vi har prøvd. Samtidig er jeg livredd for at det skal gå galt igjen. Etter første SA måtte jeg ta en ordentlig pust i bakken før jeg følte meg klar for å prøve igjen. Nå da det har gått galt enda en gang, er jeg jo på den ene siden enda mer redd enn første gang, men på den andre siden er jeg litt mer "desperat" etter å bli fort gravid igjen og håpe på at det skal gå bra. Litt paradoksalt og paranoid, er fullt klar over det...

 

Er 32, har også lyst på flere enn ett barn, og absolutt alle rundt meg driver og plopper ut barn i ett sett, utenom meg, og folk spør jo omtrent daglig om når vi skal ha barn.. (har bare fortalt om sa og exu til noen veldig veldig få... orker ikke dele dette med hele verden). Samtgidig må jeg si nå, at bare jeg klarer å få ett barn, så skal jeg være fornøyd altså!!

 

Har også hørt at akupunktur er bra! har du tips til noen bra i Oslo, Eshaw? Eneste jeg er skeptisk til, er at jeg har lest på nett at det e ren fryktlieg lang behandlingstid, og at man må gå type 3 ganger i uken i et halvt år før det i det hele tatt er håp om at noe skal funke... Men høres jo ut som du har andre erfaringer eller??

Lenke til kommentar

Motivasjon ja.. hehe... Prøver å tenke på at det ihvertfall blir en del kos da.. ;) men enkelte ganger føler jeg ikke at det er kos i det hele tatt, bare pes, noe man "må", ikke noe man gjør bare fordi man vil...

 

Men.. er i det minste et middel for å nå målet om ikke annet..

 

Dette ble kanskje litt tåpelig. hihi.

Lenke til kommentar

Ja, positive tanker må man jo bare ha :)

Men nå kjenner jeg at jeg blir gal av å ha sånne smerter hele tiden.

Hvoran var dine smerter, Eshaw?

 

Her kjennes det ut som kraftige menssmerter, som er i hele magen, bak i ryggen og i eggstokkene og ned i begge beina.

Håper de kan si mere i morgen, når jeg skal inn på ny kontroll.

 

Ja, her kjenner jeg at alderen henter meg inn fort. Skal vi ha ett barn til, må det komme i nær fremtid.

 

Det er mange som har sagt til oss at det er bare å hive seg rundt å prøve på nytt. Men jeg og sambo har sagt til alle at det blir ikke mere prøving, at vi er ferdige. Orker ikke å gå gjennom dette engang til.

Dette har vi sagt fordi at vi ikke vil ha det "presset" fra alle om når kommer neste :)

 

Dette skal være vår hemmelighet :)

 

Vi får være flinke til å støtte hverandre her, sånn at vi greier å holde motet oppe.

 

 

 

Lenke til kommentar

SUKK!! Jeg synes det er bra at dere holder det for dere selv, det er jo ingen som har noe med det å gjøre. Jeg merker selv at når folk spør "nå, er det noe nytt eller" så vet jeg hva de sikter til.......

 

Jeg deler smertene i to deler; Når exu ble oppdaget og den perioden jeg gikk for å få HcG ut av kroppen. Mine smerter i HcG perioden var som du beskriver. Kraftige menssmerter med en litt sånn brennende følelse i livmoren i tillegg til vondt i venstre eggstokk. Det satt godt i korsryggen og hadde stråling ut i venstre fot. I tillegg var magen veldig øm, det gjorde vondt å trykke på nederste del av magen og på venstre side. Grunnen (mener Ullevål) var at jeg hadde to cyster, en på hver eggstokk som nok trakk seg sammen og gjorde vondt. Hadde også mye småblødning som de mente kom fra samme sted. Fikk vondt i magen og så kom det litt blod, men aldri ordentlig mensen før den ble satt i gang.

 

Nå har jeg samme type smerte som har vart i 4 dager og det er såpass at jeg ikke får sove når jeg legger meg. I tillegg er jeg ekstremt oppblåst uten å ha luft i magen. Håper at eggløsning (som bør komme snart) skal lette litt på trykket.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner følelsen, desperasjon og tvil på samme tid.

Jeg er 34 (snart) og alle mine venner har fått baby eller er gravide. De fleste begynte å prøve etter at jeg ble gravid første gang, og nå raser alle forbi.......... Jeg heller nok litt i den banen og at bare jeg klarer å få 1 så skal jeg være fornøyd med det. Har begynt å tenke på IVF også for føler jeg bør forberede meg på det verste.

 

Jeg gikk på Majorstua på Klinikk Fjeld. Kom inn et par dager etter at jeg ringte og gikk 1 gang i uken. Klinikken jobber med Rikshospitalet for de som driver på med IVF og jeg synes det hjalp. Det er noe med å legge noe av byrden over på noen andre :-)

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal prøve akupunktur da! Tror kanskje jeg skal gjøre det! Men må vel kanskje vente til jeg får tilbake mensen.. Har også tenkt å ta en tur til en privat gynekolog for å ta en ordentlig sjekk. Kan jo heller ikke skade.

 

Vi får prøve å holde både motivasjonen og optimismen oppe her inne sammen!!!

Lenke til kommentar

Høres skikkelig guffent ut med alle disse smertene. Og litt urovekkende at legen ikke har anelse om hva det er... ?!? Håper de gir seg veldig snart! (og håper ikke jeg får det heller... har kanskje bittebittebittelitt vondt på venstre side, men det kan nok ikke sammenlignes med slik som dere har det..)

 

Synes det var en god ide, Sukk, å si at man skal vente en stund. Tror jeg skal prøve samme vri. Da forsvinner kanskje forventningene litt! Utrolig slitsomt å ha det presset på seg fra alle kanter!!!! Jeg føler virkelig ikke behov for å snakke om dette med alle mulige! Så ja, dette får bli vår lille hemmelighet ;o)

 

 

 

Lenke til kommentar

Forresten, Sukk, skal ikke du til legen imorgen? Ville bare ønske deg lykke til!!! Får håpe det går riktig vei!

 

Selv skal jeg begynne på jobb imorgen. Gleder meg faktisk litt, tror jeg blir litt tussete av å gå hjemme hele dagen, får jo altfor mye tid til å tenke og gruble over alt som har gått galt og alt som kan gå galt osv. Og det er jo faktisk viktig å prøve å være positiv, og ikke stresse, og ikke tenke altfor mye på disse babytingene!!!

 

Du må fortelle oss hvordan det går imorgen da, Sukk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Sukk: Lykke til hos legen!

 

Lillemor: Ha en fin dag på jobb, det hjelper å komme i gang igjen :-)

 

Ha en fin dag begge to!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...