Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren.


SUKK!!

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

 

Nå har det vært veldig stille på tråden vår. Det blir vel kanskje litt sånn at en ikke klarer å holde samtalene gående over så veldig lang tid. Det daler litt og så plukker det seg opp igjen. Kanskje det egentlig er litt sunt? At vi ikke bruker all vår tid her inne, men bruker det på livet i stedet?

 

Jeg føler meg veldig positiv for tiden og det er en god følelse!

 

Jeg håper dere får en fin helg og at dere gir en lyd fra dere uansett hvordan det går :-)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei, hei jenter. Det er lenge siden jeg har vært på denne tråden.

Men her er en liten oppdatering fra min kant :)

 

12 des fikk jeg min første orntlige mens etter hele styret mitt. Begynte da på pergotime den 16.des

Så hele julen gikk med til babymaking :)

Skulle da ha hadd mensen igjen den 8.jan hvis jeg ikke fikk det til å klaffe på første runde.

Meen den er ikke kommet ennå og tester er negative. Så er litt fustrert sånn egentlig.... Men jeg fikk heller ikke positiv test med min sønn før 4-5 uker etter jeg skulle ha mensen...

 

Men leste om ei her inne som hadde det på samme måte og hun fikk vist ikke positiv test før dag 50....

 

Sååå lenge mensen ikke kommer er det jo ennå ett lite håp.

Men det kan jo være at det blir litt feil på syklus og div med pergo.

 

Det rare er at jeg har fått kraftig halsbrann, dilla på salt potetgull (som jeg egentlig ikke liker) og vondt i skambeinet (trur det heter det) Hehe det kjennes faktisk ut som en lett bekkenløsning. Hadde det samme med min sønn den aller første tiden, men det gikk over etter noen uker. Og jeg fryser nesten hele tiden.

 

Men vet jo ikke om det er bivirkninger av pergo eller om det bare er hode og kroppen som lurer meg veldig...

 

Såå får el bare være tålmodig og se hva som skjer...

 

Kommer sikker innom denne tråden litt oftere frem over.

 

God helg til dere alle jenter. Og husk at 2009 ER vårt år :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei hei jenter!

 

så koselig å høre fra deg igjen, Sukk. Det blir spennende å se - det er jo fullt mulig at du er gravid. jeg har også hørt om mange som har testet negativt mange ganger før den ble positiv! har du prøvd med digital test? de skal være de mest "følsomme"... Håper du holder oss oppdatert da, på hvordan det går med deg

 

Storepues - så bra at du er positiv! Du føler deg kanskje iltt bedre, eller? med mindre smerter og sånt? har du sluttet med blødningene nå?

 

Jeg har hatt litt mer ferie jeg... ;o) Rolig på jobb akkurat nå, så jeg tok meg en deilig laaang helg på fjellet med både langrenn og alpint. Det er jo Så deilig å komme seg litt bort, bort fra hverdagen og alt dette babymaset... Mye lettere å koble ut når man kommer seg ut av byen synes jeg. Nå er jeg tilbake og fit for fight. EL er litt sånn rundt hjørnet nå, så nå er det koseuke hjemme hos oss ;o) Håper det setter seg fast en liten spire denne måneden!!!

 

Lenke til kommentar

Hei:)

Fint å høre det er en positiv stemning her for tida og spennende hva som skjer fremover. Jeg har hatt to ukers ferie i Thailand etter juleferien, så føler virkelig jeg har fått koblet av og har nesten ikke tenkt på exuen, men gledet meg til å få egen familie en gang... Mye morsomt man kan gjøre på ferie når man ikke har barn og man ikke er sammen med alle småbarnsforeldrene, men hverdagen slår vel snart inn igjen.. Vel uansett har vi en liten pause i prøvinga da vi skal gifte oss i mai, og nå begynner det å blir for sent og avlyse hvis jeg blir gravid, samtidig som magen kan bli for stor for brudekjolen. Men begynner vel å prøve igjen neste måned. Er jo ikke stor sannsynlighet for at det skjer noe fort uansett. Hvor langt ut i svangerskapet er det egentlig man kan begynne å få mage?

 

Lykke til videre i 2009 jenter:)

Lenke til kommentar

To uker i Thailand høres helt nydelig ut. Jeg skulle gjerne hatt ferie, trenger litt romanse i forholdet med alt som skjer.

 

Angående når magen viser så er det veldig individuelt. Noen viser det ikke på før 4-5mnd andre får mage før uke 12. Ei venninne av meg fikk ganske synlig mage før uke 12. Men jeg tror den som har magen tror det synes bedre enn det det gjør, i hvert fall de første 12 ukene :-)

 

Lillemor: Jeg blør enda, fant ut at jeg har blødd siden jeg trodde jeg hadde en SA 7 november så det begynner å bli en stund for å si det mildt. Akkurat nå tror jeg at jeg har fått mensen (?!). Fikk veldig vondt i magen på lørdag og begynte å blø mer og mørkere. Men så sluttet jeg ut på ettermiddag/kveld, men begynte igjen neste dag. Og så samme igjen i dag. Tenker på om det kanskje er litt tett og at det ikke kommer ut, men har egentlig ingen peiling. Har i hvert fall rimelig vondt i magen, spesielt på den ene siden og minner veldig om mensen. Det er jo litt vanskelig å skille en 9 ukers blødning fra mensen også da må jeg si :-/ Akkurat nå synes jeg veldig syns på sambo, dette går jo ut over han og føler jeg har sviktet litt på "den fronten".

 

Kun 1 uke til jeg skal tilbake på Ullevål.

 

 

Lenke til kommentar

Åh ja, tur til Thailand høres helt utrolig deilig ut!!!!!!!! og så gøy med bryllupsplaner da, HurraNei! Det er veldig stas!!! Jeg giftet meg for nesten et år siden! og det var fantastisk! Nesten som jeg har glemt det oppe i all "elendigheten".

 

Storepus: det høres jo SÅ slitsomt ut å blø så lenge!!! håper for din del at du har mensen nå og at det gir seg etter det!!! Forstår jo at sambo føler seg litt "sviktet", men har vet jo hvorfor da... er litt vanskelig balansegang det der!

 

Nå har vi faktisk snart fyllt ut hele tråden her! 300 innlegg er visst max. Vi får sette oss et mål - f.eks at en av alle oss skal være gravide innen de 300 er nådd eller noe sånt ;o)

Lenke til kommentar

Annonse

Hei alle!

En stund siden jeg har vært innom...

Gladnyhet: postitiv gravitest hos meg igår!!

Ble sjokka og veldig glad. så clearblue digital eggløsningstest funket som det suste.

Nå er det bare å holde nervene i sjakk til Ul om 2-3 uker for å se at det er rett plass denne gang...jeg er ikke ordentlig glad før de 12 ukene er gått..vet jo nå at alt kan gå galt!

 

Lykke til på kontroll storepus!

Og Lillepus håper det blir sant at alle blir gravide innen 300 innlegg.

 

 

Lenke til kommentar

GRATULERER Babysugen, det er jo kjempe flott. Da kan vi gratulere deg som først ut med full klaff på innlegg nr. 256 :-)

 

Du må holde oss oppdatert i tiden fremover og så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg med nervene. Du får ta en dag om gangen :-)

 

 

Lenke til kommentar

Gratulerer Babysugen!!!!!! Så utrolig hyggelig nyhet!!!! Jeg synes det er utrolig bra å høre at det kan gå bra også ;o) Det gir meg et lite håp om at det skal funke for oss alle til slutt!!!! Fantastisk! Forstår jo veldig godt at du er litt shaky, det ville jeg også vært. Håper du fortsetter å fortelle oss hvordan det går med deg!!! jeg er på digital el-jakt akkurat i disse dager. så jeg får håpe det funker for flere av oss snart ;o)

 

Åh - nå ble jeg i godt humør, jenter! trengte en gladnyhet nå ;o)

 

 

Lenke til kommentar

JEG BLIR GAL :-( Fikk telefon fra Ullevål på fredag. En lege hadde fått MR-bildene i postkassen sin og der hadde de funnet graviditetsrester i livmoren og tenker derfor at det er blæremola. Jeg ble rimelig sjokket, men hun sa liksom at det var vanlig at de som analyserte MR-bildene tok feil fordi de var ikke best på livmor...... Ja for det virker betryggende. Så jeg måtte haste opp på Ullevål for ny HCG måling. Fakta er at om det nå viser seg å være blæremola så kan jeg ikke bli gravid før om minst 6 mnd..................

 

Hva er i veien med legene i dette landet???? Kan de for pokker meg ikke klare å stille diagnoser????

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er mulig jeg! leste akkurat om en annen her inne som hadde gått i tre måneder og ventet på utskrapning.... og så får man jo aldri noen entydige svar! Unbelievable!

 

Hva er forresten blæremola? høres litt skummelt ut! har du fortsatt ikek sluttet å blø? Når får du videre kontroll/oppfølging/svar osv?

 

Her er det rene mørketiden. sliter så utrolig med å holde motet oppe. har hatt bursdag i helgen - det hjalp IKKE! hadde ihvertfall trodd jeg skulle hatt barn eller i det aller minste vært gravid når jeg ble 33 altså! men den gang ei! Har jo mer eller mindre tenkt på graviditet hver dag i 2 år nå. det tærer på! og synes ikke det er så enkelt ift mannen min heller, det er tungt for forholdet på alle måter egentilg. Han er veldig snill og omtenksom og alt, men det føles likevel som vi er på forskjellige planeter. Oh well. Er sikkert bare bursdagen min som har gjort alt litt ekstra tungt, så går det vel over etter hvert. Har ihvertfall fått utslag på digital el-test - og det er jo en start ;o) Så får jeg bare holde ut de neste ukene for å se om noe skjer...

 

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, fatter ikke at leger lar folk gå så lenge. I hvert fall ikke når det er konstatert en abort. Om det ikke er farlig for kroppen og gå sånn så er det langt i fra bra for psyken!!! Jeg hadde aldri godtatt det. Den gang jeg hadde utskrapning etter konstatert MA ble jeg lagt inn med en gang.

 

Blæremola er er en tilstand hvor et svangerskap fra begynnelsen utvikles unormalt. Det dannes ikke foster, morkake, fostervann og fosterhinner, slik det normalt skal. I noen tilfeller danner det seg et foster, mens det er morkaken som ikke utvikler seg normalt. Blæremolaen oppstår ved at celler som danner en del av morkaken utvikler seg unormalt, og blant annet samler væske i små blærer. Blæremolaen danner et karakteristisk bilde som likner på en vindrueklase.

 

Ble litt langt, men kan ingenting om det. Jeg blør fortsatt ja, men ikke hele tiden som før. Jeg skal til Ullevål for kontroll i dag så er rimelig spent på om får svar og kan begynne å se fremover. Orker ikke mer av at jeg må gå og vente.............

 

Gratulerer med overstått, 33 er ingen alder :-) Jeg er enig med deg i at dette er tungt og det er ikke til å stikke under en stol at slike ting tærer på et forhold. Et inderlig ønske som ikke blir oppfylt tærer jo på en selv om ikke også på andre. Det blir jo som en mani. Det å prøve å bli gravid er jo i tillegg en livsoppslukende prosess som kanskje vi kvinner stresser mer over enn våre menn? Det er jo tross alt oss alt skal skje med.......Når min sambo sier "skulle ønskt det var mindre stress i livet mitt" så tar jeg det personlig med en gang!

 

Du får prøve å holde motet oppe og så får dere bare være der for hverandre! Og husk; alt ordner seg for snille piker :-0

 

Lenke til kommentar

Stoerpus - hvordan gikk det på Ullevål? Spent på å høre vha de sier denne gangen.. virker som egentlig som det er helt tilfedlig basert på hvilken lege man får og hva de selv finner ut av. Dessverre!! Men forhåpentligvis fikk du en bra lege ivhertfall!

 

takk for trøstende ord, storepus. føler meg bittelitt bedre i dag. Hadde en lang prat med en venninne i går også, som har forsøkt i flere år, inkl ivf og full pakke, men uten å få det til. Ikke akkurat oppløftende i og for seg, spesielt med tanke på at mannen hennes til slutt forlot henne, og hun er nå single, uten barn... Men det var egentlig uansett deilig å prate om det med noen. For de eneste jeg prater med dette om stort sett, er jo dere ;o) Og litt med mannen min, men det blir faktisk ikek helt det samme.

 

Så - vi får holde sammen!

Lenke til kommentar

Annonse

Det gikk vel egentlig ikke. Har heldigvis samme lege hele tiden nå, en overlege som følger meg opp. HcG er endelig ute av kroppen, liten glede men en glede til tross. Konklusjonen er at Dr. Overlege ikke vet hva det er, men vet at det er noe rart. Ikke så skråsikker lengre på at det er en muskelknute.. Jeg har ikke HcG (lengre), blør enda og har en sak på 3x3 som MR viste skulle være svangerskapsrester. Så nå blir det innleggelse og hysteroskopi for å foreta en biopsi. Før operasjonen skal Dr. Overlege ha et møte med radiologene og analysere MR bildene.

 

Så jeg er nå offisielt under utredning for noe som ingen vet hva er...........

Lenke til kommentar

Oj. så kjipt!!! Men uansett bra du fikk komme til undersøkelse idag. Og så er det vel nesten litt bra at du får det ordentlig utredet, synes du ikke det? Hysteroskopi er vel heller ikke et såkalt "invasive" inngrep, eller? Vet du når det blir eller? Får virkelig håpe at de finner ut av det VELDIG snart! og at de får behandlet og fikset på alt sånn at du kan komme deg videre!!!

 

Lykke til!!!

 

 

Lenke til kommentar

Det er veldig bra å bli skikkelig utredet, men jeg synes det er slitsomt å hele tiden ikke vite hva det er der inne og heller ikke utfallet. Hysteroskopi er vel noenlunde det samme som lapraskopi bare at de går inn via kjeden. I utgangspunktet er det inn og ut samme dag, men som han sa så kommer det litt an på mengde blødning og selvfølgelig funn. Skal inn fredag i neste uke. Synes det var litt lenge å vente egentlig.............

 

 

Lenke til kommentar

Forstår deg selvfølgelig UTROLIG godt! Synes faktisk du er utrolig sterk jeg, som holder ut alt dette - og så så lenge! Og usikkerheten er jo det aller verste! Men nå må du jo satse på at de virkelig finner ut av hva det er!!! Selv om det jo virker utroilg lenge til neste fredag da!!! Du får prøve å ha masse aktiviteter og holde deg litt busy - hvis du orker - da går jo tiden mye fortere.

 

jeg har forøvrig tydd til det velkjente fenomenet shoppingterapi for å føle meg litt bedre. og det hjelper jo like godt hver gang ;o) Mye bedre humør nå! ;o) har bestemt meg for å PRØVE å ikke tenke på dette babystyret hele tiden. det er jo nær sagt umulig. men ihvertfall prøve å aktivisere meg og gjøre andre ting sånn at man ikke sitter hjemme og tenker hele tiden... Da blir man jo helt obsessed...

Lenke til kommentar

Hei jenter.

lenge siden sist vi har skrevet nå.

 

Håper det går bra med dere!

Storepus, hvordan er formen?

 

Ikke noe særlig nytt å melde her. (kanksje derfor jeg ikke skriver. hehe). Har jo hatt positiv el-test denne måneden, og nå går jeg og venter på den berømte mensen (eller ikke... ). Skal komme en gang denne uken her. Prøver etter beste evne å ikke tenke så mye på dette. Har til og med vurdert om vi skal ta en liten prøvepause hvis det ikke klaffer denne måneden. Prøve å fokusere på litt andre ting en stund. kanskje det hjelper... Men - må jo komme meg gjennom denne måneden først da.. Så får vi se. veldig mulig jeg forandrer mening også ;o)

 

Ja ja. jeg ville bare si hei, jeg!

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er her inne og titter hver dag, men det skjer lite :-) Kanskje folk er redde for at vi skal nå 300 innlegg og få er blitt gravide......he he he

 

Jeg går rundt og er kjempe nervøs. Kun 2 dager igjen til hysteroskopi og føler dette virkelig er dommedag. Det som gjør meg ekstra nervøs er at jeg jeg kommer til å være alene når jeg møter legen etter inngrepet. Siden det er dagkirurgisk så får en ikke ha med seg følge.........

Lenke til kommentar

Forstår vedlig godt at du er nervøs, Storepus! Kan jo ikke være noe ålreit å gå sånn og vente!!!! Og så synes jeg jo det høres litt rart ut at man ikke får ha med seg noen? Men du kan vel få besøk til du våkner opp og sånt, eller? (for det er full narkose regner jeg med?)

 

jeg skal ihvertfall tenke på deg!!!! selv om det kanskje ikke hjelper så veldig mye da, men....

 

Har også vært inne og sjekket på sidne nesten hver dag. hehehe ;o) Man blir jo litt avhengig av dette bim-greiene. men jeg ser jo at det er noen som skriver sikkert 10 innlegg om dagen. det hadde jeg ikke orket. synes bare det er koselig å prate med dere jeg, for vi "kjenner" jo hverandre litt, tross alt! Man trenger ikke begynne forfra og forklare alt hver gang, liksom...

 

 

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Da har jeg vært inne på kontroll på gyn, for å se om alt er som det skal, siden jeg nå går på pergo. Er ak ferdig med 2. kur.

 

Men så heldig som jeg er så fikk jeg jo legen fra helvete. Han jeg fikk i det aller første innlegget jeg skrev her.

SÅ han greide å knuse alle mine drømmer om baby på ti!!! min.

 

Her fikk jeg ingen hjelp før jeg var gått ned 20-30 kg på rimelig tid. Ehhhh, skal jeg gå ned 30 kg så er jeg 30-45 kg....

 

For som han så "fint" sa det : FEITE mennesker som deg skulle aldri få barn....

 

Så ingen mere hjelp å få. Fikk ikke fortsette på de 2 siste pergo kurene og får iallefall ikke IFV.

 

Han skal ha meg inn på kontroll i slutten av mars for å se om jeg har begynt å gå ned i vekt, hvis ikke så trengte jeg ikke å komme tilbake dit mere.

 

Så det var det.

 

Håper virkelig dere få bedre behandlig enn det jeg har opplevd.

 

Jeg har ikke krefter igjen til å verken å prøve eller å kjempe mere.

 

Lykke til alle sammen.

 

 

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

SUKK! : stakkars deg, for en jævlig lege du har møtt på...man sier ikke sånn til folk med normal BMI....for en idiot.

 

Lillepus: lykke til med ikm denne uken, krysser alt jeg har for deg!

 

Storepus: masse lykke til på hysteroskopi, blir nok godt å få vite litt mer....

 

Jeg er fremdeles gravid, ikke mindre engstelig, skal på UL neste uke, er da uke 7...oppdaterer dere da ...

 

 

 

Lenke til kommentar

SUKK, så koselig å høre fra deg! Lenge siden sist nå! Men, gud for en idiot av en lege. Det er jo helt SYKT at det i det hele tatt er mulig av en lege å lire av seg noe sånt! Jeg er helt sjokkert, jeg!

 

Babysugen: så bra at ting har gått braså langt! spennende med UL!!! Du får oppdatere oss!

 

Storepus: Lykke lykke til på fredag!!

Lenke til kommentar

Babysugen: Jeg må bare si at Lillepus og Storepus er samme person :) Du må virkelig holde oss oppdatert på UL. Det blir så spennende!

 

SUKK: Jeg er virkelig sjokket over behandlingen du har fått. Jeg synes virkelig at du burde levert en klage. Slike leger bør ikke få jobbet med oss som har barneønske! Skal de nevne vekt, så bør det i det minste være en reell nedgang og ikke noe som er umulig! Er dette en privat gyn eller på sykehus! Sender deg en stor og god trøsteklem. Ikke gi opp, det er lys i tunnelen!

 

Lillemor: Du spurte om jeg fikk ha sambo der når jeg våkner og på dagkirurgisk er det ikke lov med besøk. Alle ligger på samme rom, men bare små gardiner mellom. Skikkelig samlebondssal.....

 

ER SÅ NERVØS!!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ei stund siden jeg har vært inne her nå.

 

Gratulerer Babysugen at du har blitt gravid da:) Gode nyheter å høre at det går an ;) Håper det går bra på ultralyden.

 

Når det gjelder deg Sukk høres jo legen ut som han burde fått sparken snarest mulig. Du burde egentlig melde han inn til fylkeslegen, han er jo helt uskikket til å behandle levende mennesker! Sjokkert over at det finnes sånne leger.

 

Storepus, du får jo virkelig innføring i kroppens funksjoner og mysterier. Kjipt at det skal ta så lang tid å finne ut av hva det er og få begynt og prøve igjen for deg.

 

Spennende om egget får besøk og finner veien inn i livmora denne måneden Lillemor;)

 

Jeg har for første gang på et år blitt glad for å få mensen, da jeg har hatt en liten pause i prøvinga for at ikke brudekjolen skulle bli for liten til bryllupet ;) Men etter mensen blir det vel og starte så smått med prøving igjen. Har vært mye styr med bryllupsplanlegging og sånt så har ikke hatt tid til så mye babygrublerier i det sist ;) Greit å ha noe annet å tenke på å ha litt pause i prøvinga (men ikke lenge),

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...