Gå til innhold

en fødsel er naturlig!


Ungmamma21

Anbefalte innlegg

Er det mulig dere?

HI her mente da ikkeno vondt med dette innlegget? Voksne damer bør ta seg sammen..

Selv veit jeg ikke stort om angst, men min mening som dere alle vil haaate meg for er : Hvis man har så jævli angst for fødsel? Dropp å bli gravide!!!! Klarer dere å bære fram et barn i 9 mns så kan dere for faen få ungen ut å vel... hvis ikke så dropp hele dritten... å adopter en unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi oi, her rett over meg var det ihvertfall en ordentlig luring! Herregud, til fjols. You said it yourself ' selv vet jeg ikke stort om angst...' Nei, helt riktig, det gjør du ikke. Så hva f... gjør du på fødselsangstforumet???? Merkelig type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tydelig at det bare er ei jente på 21 år som skreiv dette innlegget... Blir irritert over hvor lite voksen folk kan være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlige damer her!!! Har dere angst så dropp det å føde, be om keisersnitt.. En oprasjon er vel bedre da? Enn litt vondt noen timer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for løsningen å alle mine probleme anonym 14:37

 

Da var alle bekymringer borte, kan jo bare be om keisersnitt. Så får jeg det innvilget lett som bare det. Trenger helt sikkert ikke å diskutere med legen en gang. Legen forstår nok. Så da kan jeg vel bare slutte å syte å planlegge neste barn da. Med keisersnitt på KK i Bergen som jeg hører til. Eller til nøden på Voss (som forøvrig ikke har lov til å overprøve KK når KK sier nei)

hmm. eller så får jeg planlegge nøye en biltur over fjellet for å få keisersnitt på riksen. For i uke 38 får jeg nok ikke fly..Og er jeg ekstra heldig så blir det en vakker og naturlig fødsel i lyngen midt i en fjellovergang uten mobildekning. Med den hellige ånd som jordmor og fødselshjelper.

 

Takk! Problemene er nå vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så slemme mange av dere er! *ler* osv...syns mange av dere burde begynne å oppføre dere. Hadde dere snakket sånn hvis det var face to face eller er bare alt lov fordi det er et forum?

 

Poenget til denne jenta var å prøve å oppmuntre enkelte og det viser seg at det klarte hun med noen, men selvfølgelig så var noen av uttalelsene litt dumme i forhold til dere som virkelig har ANGST og det går det ann å gi beskjed om på en ordentlig måte. Blir så flau avotil av sånne forum..virker som de ivrigste er de som slenger mest dritt og er de mest negative. Flott at det heter Fødselsangt..så kan alle dere som har angst psyke hverandre opp og så blir angsten sikkert mye bedre..herremann for en gjeng. Jeg opplevde en helt forferdelig fødsel og det var derfor jeg gikk inn her i utgangspunktet for å se om noen andre hadde opplevd noe lignende..men jeg syns det er bra at ei som tross alt har vært gjennom det og hadde en fin fødsel forteller om det..sikkert mange med fødselsangst som har hørt mange fæle historier og at det er for noen er nettopp derfor de har angst...da kan det være fint å høre at noen fødsler faktisk ikke er så ille.

 

Så selvom innelegget var litt..hva kan jeg si...litt "blondt" fra ei som kanskje ikke vet helt hva angst er, så syns jeg det er mye verre å rakke ned på henne slik noen her gjør...si ifra at du syns ikke noe om det eller det men det går ann å oppføre seg selvom man er i et forum.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette innlegget er jo slett ikke negativt ment noe jeg jo kan lese, men jeg må virkelig si at fødsler er forskjellig...

Jeg hadde en helt pyton fødsel med første jenta mi der jeg slet som tusan med å få åpning å husker denne fødselen godt den dag idag, med prinsesse nr 2 var det en helt annen opplevelse men DEN fødselen sitter som klistra fast i netthinna enda mere for den var vondere enn førstejenta....

Nå når jeg går med spireknupp nr 3 i magen min er jeg rett å slett fyllt av angst for hva jeg skal i møte!

Det som er verdt å huske Ungmamma21 er at vi som sitter med denne angsten føler oss ikke akkurat så høye i hatten, vi blir heller ikke møtt med så utrolig god forståelse fra alle kantene da det er på en måte en selvfølge at har en ikke hatt noen såkalte kompliserte fødsler tildigere så hvorfor skal du da ikke ha en naturlig fødsel neste gang å!!!

 

Så til deg som jo gleder deg til å føde vaginalt så er dette kjempeflott å jeg er glad på dine vegner, men glem ikke å se på det at det finnes grunner til hvorfor vi med fødselsangsten sliter med tanken på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til ungmamma

 

Jeg likte det du skrev, jeg må innrøme jeg sliter med fødselsangt, men trøster meg mye med de orda du brukte her.

At det er en fin opplevelse, fødsel må bringe med seg litt smerte..

ser en skriver her om flere HUNDRE TUSEN dør av fødsel, det er ikke akurat det jeg tenker på, vi har kansje par tre stk i NORGE som dør av en fødsel, i året som er litt vesentli siden vi bor i Norge.

Så skulle heg være uheldig å dø, en av de tre av flere tusen så er det vel en mening med det..

 

Natalie

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...