Gå til innhold

en fødsel er naturlig!


Ungmamma21

Anbefalte innlegg

kjære alle dere der ut som er redde for å føde;)

 

jeg er 21år, da jeg gikk med 1mann gruet jeg meg til fødselen, hadde hørt alt det negative en person kan få høre. men jeg råder dere alle til å lukke ørene deres. kvinne kroppen er skapt for å føde, vi har født barn naturlig i mange tusen år;) kroppen klarer dette uansett;)

en fødsel er det fineste og beste jeg har vært med på, ingen annen opplevelse kan sammenlignes med dette.

ja jeg hadde en lett fødsel, men visste jo ikke dette på forhånd, kanskje derfor jeg ikke gruer meg nå. men uansett jenter, lett eller vanskelig fødsel, ungen kommer ut og dere overlever smertene. har aldri hørt om noen som har dødd pga smertene alså.

dere klarer dette om dere vil! for meg har aldri keisersnitt vært noe tema, det blir for dumt uansett hvor vondt fødselen er. en fødsel skal være vond, er sånn det er å sette et barn til verden det;)

 

Lykke til alle sammen;)

Ha troen på at dere klarer dette for det veit jeg at dere gjør;)

vi skal klare det sammen alle her inne;)

 

Stor fødselsklem fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette innlegget lyser av komplett inkompetanse og er rett og slett så barnslig at jeg bare må le av det.

 

Flott for deg at du fikk en fin fødsel. Jeg skulle gitt mye for å ha opplevd det samme.

 

Ja, kvinnekroppen er skapt for å føde, men flere hundre tusen kvinner dør også pga det hvert år. Ikke i Norge, her stryker det i snitt med 3 kvinner i året, men på verdensbasis er det enormt mange.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnslig? trur det er du som er barnslig her alså!

dette innlegget var ment som en oppmuntring til de som er redde for å føde. vi klarer mer enn vi tror!

du burde se på statistikken, er ikke folk som dør pga fødsel her nei, det er snakk om helt andre ting"!! og på verdensbasis, må du tenke litt på alle de fattige landene som ikke har samme kompetanse som oss, vi har kommet litt lengre enn mange andre land alså! du kan ikke sammenligne norge med afrika eller irak, forskjellige religioner også....må du ta deg sammen alså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Du har havnet i feil forum hvis du vil oppmuntre folk som er "redde" for å føde.

De fleste som er her har fødselsangst. Det er i en helt annen dimensjon.

Og veldig mange av oss har en helt reell grunn til det også.

 

Og når du snakker om å ha kommet lenger enn andre land: joda, vi har kommet mye lenger enn mange andre land, men sammenlignet med de landene vi liker å sammenligne oss med (sverige, finland, danmark osv) så har vi for eksempel en mye høyere forekomst av totalruptur etc.

 

Etter min forrige fødsel, og den behandlingen vi (barnet og jeg) fikk lurte mine slektninger i tyskland, sverige og israel på om Norge var et u-land...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare de med fødselsangst som er her inne. jeg er 33 uker på vei og har begynt å grue meg litt, så for meg var dette innlegget helt supert! :) tusen takk:) en fødsel oppleves helt sikkert forskjellig. til noen går det "lett" mens andre strever og har tøffe fødsler. men synes det var kjempefint at noen skriver noen positive ord her inne:):)

 

hmmm... enn å rakke ned på ei som vil dele sine positive opplevelser... hehe...

 

hilsen ei som satser på å overleve fødselen.... hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men forumet heter "Fødselsangst".

Og for oss som har opplevd helt j*vlige fødsler, så blir det utrolig provoserende å lese slike uttalelser:

 

"for meg har aldri keisersnitt vært noe tema, det blir for dumt uansett hvor vondt fødselen er. en fødsel skal være vond, er sånn det er å sette et barn til verden det;)"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for kjempe koselig tilbakemld. jeg prøvde bare å være grei liksom. jeg veit jo at noen har helt forferdelige fødsler og andre har det enkelt. venninda mi sin fødsel var preget av masse vanskeligheter men 2 gangen gikk den kjempe fort og fint. kanskje jeg får en tøff fødsel denne gangen, men prøver å tenke positivt for man blir så glad når ungen endelig er ute;) og vi klarer det vi vil klare trur nå jeg da;)

 

veldig koselig av deg at du syns det var alright;) takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... LER jeg også!! Men det er slettes ikkenoe å le av! Makan til uvitenhet og snever tankegang kan man lete lenge etter!!!!!!!!! Dette er et forum for oss med FØDSELSANGST!!!! Og da snakker man ikke om det å være redd eller naturlig bekymret for å føde. Det er vel de fleste og for de vil nok din lille "solskinnshistorie" være passende lesning!

 

For de med skikkelig fødselsangst hjelper det SVÆRT SVÆRT lite hvor mange som har født før oss, hvor få som dør, hvor forbanna naturlig alt ting er bla bla bla. Og sånn til info: Det finnes mennesker der ute som har forferdelige opplevelser bak seg som har ANGST!!! Prøv å tenk LITT lengere enn nesa. Hva med de som har hatt grusomme fødseler? De som ble skadet eller ennå værre, de som fikk et barn som ble skadet under fødsel? Eller de som mistet barnet sitt under fødsel??? Tror du de har så FORBANNA lyst til å føde igjen?????????

 

Og for mitt tilfelle, jeg er livredd for å dø, at mitt barn skal dø, å bli skadet, smerter, blod, hyl og skrik. Og med en god grunn, jeg overlevde tsunamikatastrofen i Asia! Og etter en slik opplevelse er ikke smerter, blod, hyl osv så forbanna naturlig selv om det å føde er det mest naturlige i hele verden. Tenk litt på det, og prøv å forstå at en del av oss har ANGST og da er det utrolig proveserende å lese slike historier her inne på et forum for de som har angst. For har man skikkelig angst hjelper det IKKE med slike forsøk på oppmuntring! Heller tvert i mot!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg fra meg.

Jeg håper at du har kunnet snakke med JM og at dere finner en måte å komme igjennom dette uten smerter, blod, hyl osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja jeg fikk masse hjelp heldigvis og fikk en nydelig liten datter ved planlagt ks for litt over et år siden! :-) Uten alt det fæle jeg frykter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt naivt av HI å tro at slike solskinnshistorier hjelper, men dere angstdamer trenger jammen ikke bite hodet av henne for å være positiv. Greit nok at dere har angst og at det er noe adskillig mer enn vanlig nervøsitet før fødsel, men hjelper det virkelig å få bekreftet at alt er skrekkelig og at dere liksom har rett i å ha angst?? Fødsel er og blir jævlig liksom?

Innrømmer gjerne at jeg ikke skjønner noe av dette her, så jeg tror jeg lusker videre til en annen side etter å ha ønsket alle lykke til med fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive noe her. Synes det er flott å høre "solskinnshistoriene" også. For det er jo faktisk sånn at de aller fleste fødsler går greit. Vel og merke, smerter opplever alle.

I grunnen tror jeg ikke det er smertene i seg selv som skremmer folk, men tanken på å miste kontrollen. Når det står på som verst, så mister man litt kontrollen. Men da har jordmødrene der også, for oppmuntring og for å fortelle hvor langt vi er kommet og hva vi må gjøre.

I tillegg kan tanken på at noe skal gå galt med enten mor eller barn være lammende, siden en er i en situasjon en ikke kontrollerer selv.

 

Min første fødsel var IKKE en lett fødsel, og egentlig hadde det nok vært naturlig om jeg fikk fødselsangst. Jeg både ble klippet, revnet og måtte bruke tang til slutt, siden det ikke sto så bra til med barnet. Men alt gikk bra, takket være ekspertisen som leste situasjonen helt korrekt og gjorde de riktige tingene hele veien.

 

Beklager om jeg provoserer noen, men vi trenger solskinnshistoriene også for å "roe oss ned":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å da fikk vi jo ENDA et bevis på hvor naive enkelte er!!!! Men så flott da at vi kan få høre noen historier som "roer oss ned" Det hjelper nok! Takk skal du ha! Da er fødselsangsten min kurert! Halleluja!!!!!!! Gud hjelpe meg.... jeg har ikke ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da kan vi kanskje konkludere med at dette innlegget er supert for de det hjelper også kan de som synes det er latterlig skynte seg til en annen side?? synes det var et kjempefint forsøk på å oppmuntre andre HI:) jeg har ikke angst(så jeg hører vel ikke hjemme her), men er vel som andre veldig spent og gruer meg litt, så jeg tar med meg dette innlegget resten av svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig at et sånt lite innlegg som skulle prøve å glede noen ble til en stor uenighet. jaja, de får styre på. jeg sjønner godt at man ikke har lyst til å føde igjn om barnet døde under fødsel eller noe, men da bør man kanskje la være å bli gravid igjen også. en fødsel er en del av det å gå gravid. slutten på svangerskapet.

jaja lykke til alle sammen, gidder ikk dikutere noe så tåplig med dere alså. takk for fin støtte og tilbakemld anonym;) klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, der traff du ett jævlig lavmål ungmamma21. en ting er å bli litt frustrert over at man ikke blir forstått med innlegget sitt, at du bare mente godt på din litt keitete måte, men å si at man ikke bør få flere barn hvis man har opplevd en dødfødsel er jo HELT PÅ TRYNET!!!!!!

Viser egentlig at du er en svært umoden jente! tror du trenger litt mer livserfaring og vett før du begir deg ut på flere nettdebatter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer NormaJean på den der ja! Det å si at de som har opplevd en dødfødsel ikke burde få flere barn er jo rett og slett bare onskapsfullt å si. Jeg er mildt sagt sjokkert over hvordan enkelte tenker. At noen kan ha SÅ fullstendig mangel på empati er meg HELT ubegripelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo dere som er barnslige og umdone her. man må føde for å få barn, er det som er naturlig og hvis ikke så la være da! kan ikke si jeg gleder meg til å føde jeg heller men jeg har valgt å få barn og da må man da ta følgene også. t det går an å være så barnslige å ikke skjønne hva dere legger dere ut på ved å bli gravid.....skjønner ikke a dt er mulig. la meg få ha mine meninger så har dere deres.....

 

melder meg ut av denne tåplige diskusjonen nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må gjerne ha dine meniger, MEN det er vel ikke det smarteste å legge de ut på et forum for de med fødselsangst ell??!! Men som nicket ditt sier.....ung mamma!! Og det er vel ingen tvil om det! Tror de fleste skjønner det for å si det sånn! hehe... Du trenger nok litt mer livserfaring og et par trøkker i tryne for å i det hele tatt klare å vise LITT forståelse for de som har opplevd grusomme ting! Syns i grunn synd på deg som har SÅ mangel på kunne sette deg inn i andres situasjon! uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ungmamma21.

Legg dette innlegget på skravlesiden. Der er det nok av dem som bare trenger en solskinnshistorie for å redusere redselen for å føde... Du er litt på villspor her... Hilsen en som bare er på besøk. Har ikke fødselsangst, men forstår reaksjonene på innlegget ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "svart"...

Alle fødsler er forskjellige...har selv hatt to som ikke kan sammenlignes i det hele tatt...og de fleste går bra

Virker som om du er her inne bare for å svartmale...og folk er redde nok fra før om ikke slike som deg skal komme og gjøre det verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har hatt grusomme fødsler trenger også et forum hvor vi kan være ærlige. Jeg hadde aldri lagt ut informasjon om min fødsel under Fødselsdebatten eller noen av de andre debattene. Jeg ønsker ikke å skremme noen. Men mange av oss som er her under fødselsangst har en meget traumatisk opplevelse bak oss, og har behov for å "snakke" med likesinnede.

 

Dette er nok ikke et forum for de som er litt engstelige, men det kommer jo også frem av tittelen: fødselsangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...