Gå til innhold

ny tråd: 3 pp no:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyklar85: Eg va skikkeli kvalm i svangerskapsuke 3, og d e jo uka etter el. Dumme meg trudde d bare va pga sult da:) e ikke meininga å gi deg falske forhåpninge, men d e fullt muli altså. Skal krysse fingra og tær for deg.

Lykke til me hekkinga dåkker andre, litt snørr får vel den mannen holde ut:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo dere,

tenke, tenke, tenke... Huff, jeg er så lei av å tenke...:-)

Haha, Susi, jeg har el rett over helgen, så her er det bare å lade opp! :-D Skjønt, i dag har jeg hatt skikkelig vondt i magen, så lurer litt på om el kommer litt før denne pp. Hadde jo vært fint...:-D

I går bestilte jeg sydentur. 2 uker i desember. Er litt skrekkblandet fryd iom at jeg håper jeg er gravid til da, og er livredd for å bli like syk som da jeg var gravid sist. Da må vi nok avbestille... Jaja, jeg har reiseforsikring da! :-D Er jo ikke sikkert at jeg blir syk, og heller ikke sikkert at jeg er gravid til da... Er jo lov å håpe...:-D

Klem

Skrevet

Nei, jeg må holde meg i tømmene så jeg ikke får for store forhåpninger. JEg får holde ut en uke til ihvertfall, så kan jeg teste meg å få det ut av verden.

Moro med sydentur da A1973. Det blir sikkert deilig å komme seg litt vekk og nyte livet litt. Det er jo ikke verre enn at du må avbestille om du blir veldig dårlig. Kjekt med reiseforsikring!

Ha en fin kveld alle sammen

Skrevet

uff, no begynne min kjære mann og å bli syk:( denne pp låve dårlig:( men skal no gjøre alt eg kan for å få han te køys:) haha...

så kjekt med en sydentur da:) håper du ikkje blir like dårlig denne gangen da:) har du slutte å teste etter el no da A1973?

kanskje me får el samtidig me da... hehe.. håper me blir gravid og da... bare eg får meg.. hehe...

Skrevet

Jeg vil si at joda, jeg har sluttet å teste etter el, men jammensanten måtte jeg ta en test i går kveld (svake, svake menneske...). Føler liksom at noe er på gang, har hatt vondt i magen i dag også, men el-testen var negativ i går. Skal ikke teste i dag og har bestemt meg for å ikke teste mer. (Noen som tror på meg??? :-)) Jeg VET jo at jeg får el-slim mange dager før el, og at det er et veldig sikkert tegn på at el kommer, så egentlig ikke noe vits i å teste...:)

Ja, sydentur er alltid kjekt. Vi var en to uker i vår (to forksjellige steder, med tre ukers mellomrom), men da var det stygt vær begge gangene, så nå satser jeg alt på bra vær i desember... Er jo en av de mest usikre periodene, men det må da bli NOE bra vært på to uker! :-D

Nei, jeg vil IKKE bli dårlig, vil ikke, vil ikke, vil ikke...:) Det var virkelig helt forferdelig sist gang. Trodde nesten min siste time var kommet...:) Ta-da, jeg lever enda! :-D

Klem

Skrevet

I dag var jeg bare sinnsykt kvalm til morraen! Klarer ikke la være å begynne å lure... Så gikk det over på dagen, og så ble jeg litt kvalm igjen på ettermiddagen. Jeg vet jeg ikke må innbille meg noe og få falske forhåpninger, men jeg må innrømme at det er VELDIG vanskelig å ikke tro og håpe veldig på at det er noen tidlige symptoner. Kommer nok til å bli ganske så skuffet hvis (ehhmmm! NÅR) mensen kommer.

Jaja, lykke til med el begge to. Det nærmer seg jo veldig nå for dere. FÅr håpe du får mannen til sengs susi!

Fra lørdag av blir jeg gressenke i en uke. Gubben skal kjøre tur-retur nordkapp på en uke. Håper jeg har en god nyhet til han når han kommer hjem:) Skal på en måte bli litt deilig å være alene også. Selv om det blir veldig ensomt om kvelden når jeg skal sove. Er heller ikke så veldig glad i mørket, men det skal nok gå bra!

KLem

Skrevet

hei igjen:)

da var endelig besøket reist:)

men heldige meg då, min forlovede hadde jo då 40 i feber i går og eg treng spermen hans... hehe...

oi så spennende da babyklar:) håper håper du er gravid:)

vet det er lett å få falske forhåpninger, men skal krysse fingrene for at dei er ekta:) høres jo lovende ut da:) når kan du teste? hehe

helt enig, greit å vere aleine på dagen, men ikkje når eg skal sove.. hehe......

klem:)

Skrevet

Babyklar: Oj, det høres ut som om du er gravid! *spennende*! :-D Er enig med Susi: Greit å være alene på dagen, men ikke om natten.

Susi: Du får bare si til gubben at han må levere varene NÅ! :-D

ARGH., jeg er deppa for tiden.... Var så utrolig glad fordi vi skulle til syden, men pga. forskjellige ting måtte vi avbestille... GRRRRRRRRRRRRR.... Hadde virkelig sett frem til litt som og varme nå. Huff i går kveld var jeg skikkelig sippete. Absolutt ALT føltes galt, ikke ferie, ikke baby ingenting...:) Av en eller annen grunn har jeg ingen tro på denne pp. Orker liksom ikke å tro bare for å bli skuffet. Andre som har det slik?

I dag var jeg hos fastlegen min. Jeg er så utrolig glad for at han er så forståelsesfull og menneskelig! Det første han spurte meg om, da jeg kom, var om jeg hadde fått time på kk. Da jeg fortalte om sykluskrøllen min og timen hos gyn. sa han at han skjønte at jeg var bekymret. Haha, han spurte meg også flere ganger om jeg var sikker på at jeg ikke var gravid!!! (Siden jeg blødde så lite.) Jeg sa, som sant var, at jeg hadde tatt tusen tester og alle var negative. Da spurte han om jeg var lei meg for det og jeg svarte at jeg føler at jeg har veldig dårlig tid. Da sa han: "Min kone var 38 år da hun fikk første, du er 35 og har fått barn før. Oddsene er bedre for deg enn de var for henne! At du har fått barn før, viser ihvertfall at du *kan* og at livmoren din er i orden. Jeg tror ikke du skal bekymre deg, men jeg vil gi deg en henvisning til en offentlig gynekolog, slik at du slipper å betale 1000,- pr. time."

Jeg er ikke så veldig mye klokere, men synes det er greit at jeg har vært hos fastlegen. Han sa forresten at han syntes det var bra at jeg kom til ham og at vi fikk diskutert det, for han likte å vite hva som skjer med pasienetene sine! Jeg skal ALDRI skifte fastlege! :-D

Klem

Skrevet

hehe ja håper han leverer:)

eg har heller ingen tro på denne pp, men me skal no prøve helt til det er en liten spire der:)

godt du har en snill og forståelsesfull fastlege:)

ja litt vel mye å betale 1000 kr kvar gang du er hos gynekologen...

var synd det ikkje ble noe tur da..

er kjempe deppa om dagen eg og, men har mye med noe som skjedde meg for noen år til bake, og at eg ikkje er gravid osv... ikkje kjekt å vere deppet, men det går nok over, det gjør det nok for deg og A1973.. før du vet ord av det så kommer både ny sydentur og spire... hihi

trøsteklem:)

Skrevet

Joda, jeg vet at det går over, men det er så j*** slitsomt å gå rundt å være deppa. Skulle ønske jeg kunne knipse med fingrene og si at jeg ikke skal være deppa mer, men det går bare ikke. Føler meg bare utrolig lei og trist. Da legen min spurte om jeg syntes det var leit at testene ikke var positive holdt jeg nesten på å begynne og grine. Heldigvis klarte jeg å holde igjen! Synes virkelig veldig synd på meg selv...:) Patetisk ja, men klarer ikke å gjøre noe med det. Jaja, det går vel over... Får bare hekke i vei! :-D

Klem

Skrevet

Det var ikke bra å lese at dere er deprimerte!! DEt er ingen god følelse å gå rundt med! Godt at du ihvertfall har en veldig bra og forståelsesfull lege A1973!!!

Susi: Så kjipt å høre at mannen din er så syk! Kan jo nesten ikke tvinge han til sex heller når han sikkert er helt utslitt. Får håpe han får overskudd så du får svømmerne du trenger for at det skal klaffe!!

Jeg er litt usikker på når jeg kan teste egentlig. Forrige pp hadde jeg 28 dagers syklus, men som regel har jeg annenhver normal og annenhver lang. Men jeg hadde ihvertfall positive el tester på fredag og lørdag i forrige uke. Og mensen skal vel komme 14 dager etter el? Skal den ikke? Så da har jeg enten ikm tirsdag eller fredag. Tror jeg skal prøve å vente til fredag med å teste meg. Gubben skal være borte hele neste uke, og jeg har ikke lyst å si det på telefon. Men klarer nok ikke la være hvis jeg har testet positivt. Derfor skal jeg prøve å vente med å teste til fredag.

Men vi får se om det går! Er ihvertfall helt sinnsykt kvalm om dagen. Skjønner ikke at det er mulig!! Om jeg er gravid så håper jeg ikke jeg skal ha det sånn 9 mnd til endes! Går vel over etterhvert uansett, når jeg kommer i 2. trimester. Huff, nå snakker jeg som om jeg er gravid. Det må jeg ikke. KOmmer til å bli dødsskuffa!!! Det er jo uansett veldig usannsynlig at jeg kan kjenne noen symptomer allerede! Det ville jo nesten vært en sensasjon!

Ha en fin kveld begge to!!! Håper virkelig at det kommer noen store lyspunkt snart (les spire!) så dere slipper å være deprimerte. Det er jo kjempe kjedelig!! Føler med dere ihvertfall!!

Stor klem

Skrevet

hei hei:)

hihi.. eg fikk meg i natt:) (var faktisk han som begynte:)) da håper eg virkelig el er, eller kommer i løpet av helgen.. hehe.. skal ta en el-test snart:)

i dag har me vært på åpen dag på ccb basen på sotra:) det likte vanessa helt til en "stor" gutt hoppet på ho i hoppeslåttet, da ville ho gå.. så da kjørte me til til byn og kjøpte sko og litt dilldall.. hehe..

men da går eg å tester etter el:) hehe

Skrevet

uff, negativ, men da skal det bli mer hekking:) hehe

Skrevet

Hei igjen dere,

Babyklar: Ohoi, jeg tror du er gravid jeg! Haha, jeg må le, det er nesten like spennende når dere andre tester, som når jeg skal teste selv! :)

Susi: Du får bare stå på. Her i huset har vi full oppladning. HVIS syklusen min er normal, så skal jeg ha pos. el-test på man, tirs og ons, men ingenting er normalt for tiden... Så ja... Jeg tror jeg skal begynne å teste etter el igjen... VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL, og så jeg som lovet meg selv at jeg skulle slutte....

Klem

Skrevet

galloen:)

eg fant el i går før eg gikk å la meg:)

i går så begynte min kjære å bare snakke om kordan alt skulle bli med en ny baby i huset.. og så sa han at han vil vanessa skal få vite det først osv osv... (eg vil ikkje si det til vanessa tidlig, men har må jo få noe å si han og.. hehe)

han har liksomt bare sagt ja til baby før, men snakket lite om det så ble litt paff når han bare begynte sånn.. hehe...

og så sa han at "no vil eg prøve enda mer aktivt"

så da blir det enda mer sex... og før el la meg i går så sa eg at eg fikk positiv el test, og da sa han at da blir det mye på meg i noen dager ja.... hehe...

ble helt paff av dette eg... eg visste jo at han ville ha fler og at han ville eg skulle teste etter el, men likevel... hehe

A1973.. ting kommer nok til normalt snart:) eg syns det er veldig greit å teste etter el egentlig, men vet ikkje om eg kommer til å kjøpe fler enn eg har no... hehe.. merker det:)

babyklar: eg og tror du er gravid!! og er enig med A1973, er jo nesten like spent når dåke tester som når eg tester:) hehe

klemmer

Skrevet

Susi: Haha, jeg kjenner igjen det der med mannen ja. Da jeg sluttet på p-pillene var han litt lunken, så vi prøvde ikke så hardt den pp (hoppet av i svingen osv...). Neste pp var han borte og da prøvde vi litt før og etter, men til ingen nytte...:-)) Forrige pp var den laaaaaange syklusen min og da prøvde vi hardt. Denne pp har han faktisk vært veldig giret og vi har snakket en del om det å få ny baby. Jeg merker på han at han også begynner å bli utålmodig nå! MEN han er kanskje litt mer realistisk enn meg...:) Han skjønner at det kan ta litt lenger tid enn en måned eller to...:) Jeg og skjønner det, men jeg vil NÅÅÅÅÅÅ! :-D

Har ikke fått pos. el test her enda, men regner ikke med å få det før tirs. eller ons. Er litt bekymret for at jeg ikke har fått el-slim enda... Pleier å få det tre-fire dager før. Det paser meg veeeeeldig dårlig hvis egget slipper tors eller fre. Mannen reiser vekk tors. og kommer hjem lør. Joda, jeg vet, det burde holde med sex tors. morgen og lør. men er jo best å kjøre på hele tiden hvis pos. el-test...:)

Klem

Skrevet

Susi: Eg vil og at storebror skal få vite om babyen først, derfor har vi enda ikke fortalt d til noen.

Gubben reise på jobb i måra, eg e 12 fullgåtte på tirsdag, men vi vil jo si d i lag så blir nok enda å vente til pappa e hjemme igjen. Da vil eg være 13+3, så da e eg no i alle fall "sikker" på at alt e i orden der inne:) (har innsett at eg kommer ikke til å slappe helt av før babyen e ute:)) Håpe også eg har fått litt mage til da sa blir d litt lettere for han å forstå d.

Dåkker får bare stå på no kvær dag begge 2, så håpe eg d gir resultat:)

E forresten ikke så veldi lukrativt å være gravid om dagen, e blitt skikkeli kvalm igjen og har konstant forstoppelse. Så her må eg sette klyster en gang i uka for ikke å sprekke...

Skrevet

Jeg er enig med dere at det er like spennende når dere andre skulle teste. Måtte alltid forte meg inn hit når jeg visste at noen hadde ikm. MEN, i dag er jeg mye mindre kvalm enn jeg har vært de andre dagene. Er fortsatt litt kvalm, men ikke på langt nær så ille som det var. Det liker jeg ikke i det hele tatt. Det kan jo bety at kvalmen slett ikke var et graviditetstegn men noe annet tull?? Huff, jeg hadde nesten begynt å innbille meg at det var noe på gang inni meg. Er det fortsatt sjanse tror dere? Skal prøve å klare å vente til fredag med å teste, men tviler på jeg klarer å holde meg så lenge. El testene slår vel ut en del før graviditets testene, gjør de ikke?

Det med at mannen begynner å bli gira kan jeg også virkelig føye meg inn i rekka på. I starten var han litt usikker hele tida, men nå snakker han stadig om at han gleder seg til å bli pappa og sånn. Plutselig så kommer han med sånne kommentarer om ting som kanskje skjer når vi har blitt foreldre. Det er bare så utrolig koselig!!! Jeg blir helt rørt av å tenke på det jeg!!!

Baby09: Så koselig å høre fra deg igjen! Skjønner at det er vanskelig å stille seg inn på at alt skal gå bra, men det gjør det jo helt sikkert!! Er det ikke 95% eller mer sjanse for at det skal gå bra etter uke 12? Blir nok veldig moro å begynne å fortelle det til de rundt dere nå!! Kjipt å høre at du ikke er i så veldig fin form da. Får håpe det gir seg etterhvert, er jo ikke noe særlig om det skal vare sånn resten av tida.

I morra er det nye uke igjen. Merkelig at alle helgene går så forbaska fort!! Jeg skal ihvertfall bare slappe av og nyte resten av dagen. Det må dere også gjøre!!

KlemKlem

Skrevet

lite aktivitet her i dag...

Nå har jeg lest om så mange her inne som tester positivt før ikm. Humm... klarer nok ikke å vente helt til fredag nei!!!

Skrevet

hellu:)

merkelig det at mannfolka plutselig blir mer engasjerte, men så koselig å høre dei og snakke om det:)

han satt der jo når eg hadde tatt el-test, "er den ferdig no, lenge igjen, kor lang tid tar det egentlig..." osv....

før så har han ikkje brydd seg så masse om da.. sa eg kunne teste og sei te han når el var, men ikkje det samme liksomt.. hehe..

men av en eller annen merkelig grunn så har eg fortsatt ingen tro på denne pp!!! hadde vær en sååå fin bursdagsgave å blitt gravid denne mnd:)

neste mnd skal eg på vassendgutane konsert på stord:) håpe jo eg ikkje kan drikke da, men kan eg så håper eg det er siste på LENGE!!!!

glede meg uansett:)

går fint å hekke torsdagsmorgen og lørdag, så stå på:)

hekk når dåke kan jenter:) her skal det ta av med hekking fremover.. kanskje ikkje så veldig vits å hekke veldig mye på fremover siden eg har el no (self skal no, men etter det liksom... hehe)

eg er ikkje noe deppa lenger, men vet det kommer tilbake, men akuratt no er eg i godt humør hele dagen:)

klemmer:)

Skrevet

Så bra å høre at du er på godt humør Susi!! Det er toppen! Du må ikke miste troa allerede! Det er jo nå du skal være optimistisk, nå som du har el. Tro det beste!! Vi får håpe du ikke kan drikke på konserten:):)

Ville som du sa ha vært en flott bursdagsgave ja. Det har jeg ingen problem med å forestille meg. Om atte jeg skulle ha blitt gravid denne mnd passer det at jeg er 12 uker på vei til min brors bursdag. Tror det kunne vært den beste nyheten for han å få på dagen sin at han skulle blitt onkel...

Men, huff må ikke tenke sånn. Har egentlig begynt å miste troa helt nå. Kan ikke skjønne hvorfor, men nå er jeg plutselig ikke kvalm lenger!!! Å!!! Selv om det ikke var noe behagelig, så føltes det jo som et veldig godt tegn!

Jaja, ha en fortsatt fin kveld.

Skrevet

heisann:)

er egentlig optimist, men ikkje her tydligvis.. hehe.. men er jo det at eg vet det tok tid med vanessa så er vel det eg tenker på enda, men stor fornøyd med at eg finner el da:)

ja håper eg ikkje kan drikke på konserten:)

ja kunne ikkje fått bedre bursdagsgave:)

ja det hadde nok broren din likt:) håper du er gravid da.. kortid kan du teste da??? spent eg... hehe..

må gi beskjed når du har testet...:)

ha en fin kveld:)

Skrevet

Her er det el på gang ja! Super-positiv test i ettermiddag. Så nå sitter jeg bare og venter på at poden skal sovne og så er det rett i bingen. :-D

Forøvrig kan jeg ikke skjønne hvorfor man får så J*** vondt under el, blir kvalm og oppblåst, rett og slett lite attraktiv... Virker litt mot sin hensikt...:-D MEN må man, så må man...:-D Høres jeg optimistisk ut nå? Er optimistisk akkurat i dette øyeblikket, men vet at jeg kommer til å bli pessimistisk i morgen, eller i overimorgen... Haha, jo flere som skriver at de er blitt gravid, jo surere blir jeg. Statistikken blir liksom ikke på min side da...:-D PSYKE, PSYKE meg....:-D

Når skal dere andre teste da? Hrmf... jeg har da fortsatt 14 dager igjen, men kommer nok sikkert til å teste før, testoman som jeg er...:-D

Klem

Skrevet

hei

A1973: oi så kjekt at du har el da.. da kom den jo til og med når du ventet den:)

godt du er optimistisk (enda) hehe

merker det eg og når folk skriver dei er gravid.. gleder meg til det er min tur:)

eg tester nok 21 sept.. viss ikkje tr er komt da...:s mulig eg og tar en test før... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...