påtjukken Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 da lagte eg ett nytt innlegg siden det var ønska av ei og siden den andre var så lang...
Seeya Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg har ikke vært med på denne tråden før, men er i min 3pp - dag 14. Venter EL rundt disse tider. Forrige syklus var på 30 dager. Håper på full klaff denne mnd
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Haaaalloooooo, jeg er her! :-D I dag var el-testen svakere igjen, så da regner jeg med at jeg har hatt el...igjen??? HERRE JESUS (sorry hvos jeg krenket noen her...:-)), har dere hørt om noen som har hatt TO el'er i samme periode???? Skjønner ingenting jeg... Og så i tillegg det derre slimet med litt blod i i forrige uke??? Hver så god bli gaaaaaal! Så nå får jeg bare sitte her og vente... Jaja, reiser på ferie på fredag, så da får jeg vel noe annet å tenke på den neste uken! :-D PS. Jeg klarte ikke å la være og teste etter gravi. i morges, men den var jo negativ, selvfølgelig...:-) Klem
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Heeey!! A1973 så leit at den var negativ da.. ikke til å bli klok på denne kroppen! What to do??? Men det går vel an å ha to EL`er på samme mnd tror jeg.. Finnes det ikke sånn side hvor man kan stille spm til fagpersonal og få svar her inne?? Hadde ikke vært så dumt... Skal du langt på ferie? Jeg har ikke vært innom her på noen dager. Prøver å ikke tenke så mye på dette med prøving.. syns det drøyer så lenge nå Dette er jo første gangen vi prøver å få barn.. litt merkelig å ikke ha truffet i det hele tatt siden januar. Jammen er det komplisert å bli gravid.. utrolig at noen klarer å være så heldige/uheldige å bli gravid uten planlegge det.. litt urettferdig.. sukk Kan vel kalle dette 3pp siden vi ikke begynte å følge ordentlig med på sykluser og el før da.. Hvordan går det ellers med dere??? Klem
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Jeg har forresten fått veeeeeldig vondt i bekkenet de siste dagene. Begynte på søndag og har bare blitt verre og verre. Mulig det bare er pga. el, men jeg begynte å lure på om det kunne være graviditet, derfor jeg testet igjen i dag. Men, ikke noe så langt... Klem
påtjukken Skrevet 6. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2008 A1973: men du testet vel litt tidlig om du var gravid no, gjor du ikkje det? vet ikkje om det er mulig med to EL på en mnd, men står noe om det på pernille.info.... eg var ferdig med den mensen som ikkje skulle vært her i går, men i dag fikk eg kraftige menssmerter igjen.. skjønner ingenting av denne kroppen lenger.. skal ta en EL test no snart tenkte eg... håper det er den som kom så tidlig.. ikkje så stor sjangs for det sikkert, men kan jo hende siden eg fikk mensen når eg skulle hatt EL???
Gjest Tina-Mari Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Hei hei jenter! Ja da skal jeg til legen i morgen, og mamma kommer med flyet fra Norge. Håper legen har et eller annet han kan måle hjertelyden med... Har vært så syk i dag at eg tror noe er galt. Vel, jeg har hatt magesmerter og diare (sorry detaljene). Håper den lille der inne bruker nebb og klø å henger fast inni der enda:) Og at alt er bra da seff... Jeg er 9 uker i dag:) Blir morro å fortelle det til mamma i morgen!! Dere får bare hekke på jenter! Dette greier dere! Dette er gul mnd for alle! Føler det i høyre lår!
påtjukken Skrevet 6. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2008 Tina-Mari: ja kan tenke meg det blir kjekt å fortelle det til moren din:) tror ikkje du får høre hjertelyden så tidlig, men du kan jo mase om at han skal prøve å lete etter den da, men eg fikk ikkje høre hjertelyden til vanessa før eg var 15 uker på vei, og det var kun pga en blødning.. men masse lykke til, og mas på legen din om at han skal lete etter den:) begynner no å nerme seg 12 uker no:) her skal det hekkes iallefall:) (siden du føler det i høyre låret:) hehe)
påtjukken Skrevet 7. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2008 oi... opp igjen med deg... sånn da er tråden løftet tilbake til side 1:)
baby09...:) Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 Hei, bare innom å snik litt til dåkker:) Håpe dåkker alle finn el og enden på syklusen snart, sikkert kjedeli å gå sånn uten å skjønne ka som skjer. krysse fingran for dåkker:) Her e alt som skal være; ømme puppa, lett kvalme og stort sett bare trøtt:)
påtjukken Skrevet 7. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. august 2008 hei.. så kjekt å høre fra deg baby09:) og godt å høre at alt er som det skal.. ja er kjempe kjedlig å gå å ikkje skjønne bedre av kroppen sin...!!! men blir vel vår tur en gang vel...
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 Hei, hei, I dag har jeg snakket med en jordmor. Hun jobber ikke som jordmor lenger, men underviser på høgskolen på avd. for etterutdanning for jordmødre (om det er det det heter). Jeg fortalte henne om min rare syklus og hun sa at p-piller ikke henger igjen i kroppen, slik som p-sprøyten gjør, men at syklusen kan være litt merkelig etterpå. Hun sa også at det kan være at jeg har hatt to eggløsninger pga. at kroppen tuller litt etter p-pillene! Da jeg spurte henne om dette med hva man ska/ikke skal spise/drikke i prøveperioden sa hun at man skal leve som normalt. Og ikke minst, man kan fiiiiint ta seg et glass eller to eller tre om man har lyst på. Hun mente det var litt for mye hysteri ute og gikk. Veldig mange vet jo ikke at de er gravid før de tester positivt og har kanskje tatt seg en fest eller to eller tre, og de aller fleste føder velskapte, normale babyer. I morgen drar jeg på ferie. Jeg tar med meg noen el-tester og noen gravi-tester. Har lovet meg selv å teste i morgen og så ikke før på onsdag igjen, om mensen ikke er kommet til da. Åååååh, jeg gleder meg til ferie! Tina-Mari: Håper det gikk bra hos legen og at du koooooser deg med mamma'en din! Klem
påtjukken Skrevet 7. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. august 2008 ja helt enig i at en skal leve som normalt.. eg drikker om eg vi, og eg røyker, men er og klar for å slutte når eg blir gravid... og eg drikker så lite at det kan ikkje gjøre så mye skade.. vet jo aldri kor lenge en må prøve før me er gravid så treng ikkje stoppe livet for det... ha en fin ferie da:) kose deg... og lykke til med testingen:) ja Tina-Mari.... fortalt det til mora di no? kose deg
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 7. august 2008 #14 Skrevet 7. august 2008 Godt å høre at man faktisk kan ta seg en fest selv om man prøver.. jeg vil jo tro at de fleste hadde begynt å lure hvis jeg skulle være edru på hver fest..hehe.. da ville det ihvertfall blitt mistanker!! Jeg skal på en festival på lørdag og da er det jo selvfølgelig litt drikke i bildet. Men jeg får jo nesten litt dårlig samvittighet:( Håper at det ikke ødelegger for feste av et evt befruktet egg. De sier jo at man skal holde seg unna alkohol når man prøver, men for de fleste av oss så tar det jo laaaang tid, og det er jo ikke noe moro å ikke kunne leve som vanlig under disse prøveperiodene! Har EL rundt den 18. så det skal vel ikke ha noe å si om jeg slår hæla i taket denne helgen uansett??!! x fingrene for at det skjer noe snart.. Tina Mari... kose deg masse med mamma`n din og den store overraskelsen til henne:D så utrolig koselig.. Og oss andre:) xxxxxxxxxx fingrene masse for at noen av oss får det til nå.. Jeg er klar som et egg for å få førstemann.. hihi
påtjukken Skrevet 8. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. august 2008 heisann... hehe.. eg fikk min første positive EL i går kveld:) jippi.. så sendte mld gubben og sa det, så når han kom hjem fra jobb i 6 tida i dag tidlig så vekket han meg så fint så... så me traff iallefall positiv test:) hadde litt mensmurringer i går, var derfor eg tok EL-test då teststreken var sterkere enn kontroll streken:) må jo hoppe litt i høyet i dag og da så er det større sjangs... XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX krysser alt eg har for oss alle:)
påtjukken Skrevet 8. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2008 hei.. no har eg nett tatt el-testen i dag.. og den var enda mer positiv enn i går.. den var så kraftig så det går ann å bli:) er såååå glad for at eg endelig har funnet el min:) sjøl om eg syns det er litt merklig at den er no, men skit og.. er bare så HAPPY og håper virkelig det klaffer denne mnd... men har vanvittige menssmerter no så håper det er en "kraftig" el, og ett veldig villig egg så svømmerene hans trenger seg godt inni:) hihi... skal reise på familie fest (hans side) i dag så da tror eg ikkje eg får testet etter el, men vet jo eg har det no, så får bare teste på søndag å se om den er gått ned då... blir sikkert litt alkohol, men eg klarer meg veldig bra på kun ei cider eg så.. hehe... ha ei fin helg alle sammen:) og hekk i vei:)
påtjukken Skrevet 11. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 11. august 2008 oi.. tråden vår var helt nede på side 3:( ja kordan går det med dere da? noen symptomer?
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 11. august 2008 #18 Skrevet 11. august 2008 Titt tei, her er jeg! Er på ferie nå, men har laptop og trådløst nettverk på rommet. Jeg har IKM på onsdag, tror jeg. Er jo litt forvirret mht. når jeg virkelig hadde el, så mulig jeg ikke har IKM før i neste uke en gang! :-/ Testet i dag, klarte ikke å la være. Dumme meg... Selvfølgelig var den negativ. I utgangspunktet har jeg ikke så stor tro på denne pp siden det har vært så mye kluss med når jeg egentlig hadde el. Vil vel bare ha mensen, få det overstått og begynne på ny pp...:-/ Så bra at du har fått en skikkeli el da Susi! Får håpe dere treffer blink nå! :-D Klem
påtjukken Skrevet 11. august 2008 Forfatter #19 Skrevet 11. august 2008 eg vet jo me traff el, så no bare håper eg at det har skjedd noe inni der:) uff ja vanskelig å holde seg unna å teste:) eg har bestemt at eg ikkje skal ta noen gr-tester før ikm dato... men akkurat no er eg bare glad el er tilbake:) så ser me til ikm hva som har skjedd... hihi.. glede meg.. hehe
påtjukken Skrevet 11. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 11. august 2008 (ikkje det at eg tror eg blir gravid, men gleder meg og til å se om tr er på rett spor igjen:))
påtjukken Skrevet 11. august 2008 Forfatter #21 Skrevet 11. august 2008 el-testen var negativ igjen i dag... har ikkje fått testet siden fredag, men den var negativ no så rekner med at det var el eg hadde da den var positiv:) spennende.. håper eg er blitt gravid, eller om syklusen har komt seg.... håper jo selfølgelig at eg er gravid da, men blir og glad viss syklusen er komt seg:)
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 11. august 2008 #22 Skrevet 11. august 2008 Hei hei jenter... Huff.. på lørdag skjedde det noe forferdelig:( vi var på en festival og pappa`n til min samboer var uheldig og falt ned et steinrøys da han tråkket et skritt for langt ut av en kant.. det medførte 4 brudd i ryggen og et i nakken. Det ene bruddet i ryggen var så omfattende at han har mistet følelsen fra brystet og ned. Samboeren min og hans nærmeste familie er så fortvilet.. det skal sies at faren hans er en meget aktiv mann som absolutt ikke har noe i en rullestol å gjøre... det kommer til å ødelegge alt for han. Huff jeg er så lei meg:( Vet ikke hva jeg kan gjøre for dem.. Han ble operert i dag men vi vet ikke utfallet enda.. Håpet er at han skal begynne å føle noe i bena de kommende dagene, så vi krysser fingrene for det!!! Og ber til høyere makter.. Samboeren min satil meg i dag at han så gjerne ønsker at vi skal klare å bli gravide.. at det kanskje kan være en stor motivator for at faren hans skal klare å komme seg på bena igjen.. om det bare kunne skjedd.. Jeg vet at foreldrene hans gjerne ønsker å få barnebarn. Det kunne kanskje vært noe positivt i en stund som dette. Til helgen reiser jeg i bryllup til vestlandet, og min kjære blir værende igjen her hjemme naturligvis.. men EL er rundt den 18... vet ikke om vi klarer å treffe den denne helgen. Håper så inderlig. Jeg reiser fredag til søndag. Hva er best??? å ha sex før eller etter man får pos. EL test?? Beklager langt innlegg... men det var godt å få det ut litt.. Håper at svigerfar kommer seg på bena.. dette får en til å innse at livet på noen få sekunder kan bli snudd på hodet.... Ta vare på dem dere er glad i!!! Klem
baby09...:) Skrevet 12. august 2008 #23 Skrevet 12. august 2008 Så utroli trist å høre KrøZa82, håpe inderli at alt blir bra me svigerfaren din og at han snart får et barnebarn og glede seg over:) Tror ikke man kan tenke seg til kor fort tilværelsen kan endre seg før man har opplevd d sjøl. E sjøl veldi flink å si til gutten min at eg har ikke tid, har ikke tid. Men sia eg ofte e innlagt på sykhus tenke eg me en gang etterpå ka visst eg no blir syk igjen og d plutseli e for seint å leke me, eller hjelpe lille gutten min? Bor langt unna sykhuse så når eg ligg der ser eg han ikke i d hele tatt:( Sjølsagt kan man ikke slippe alt man har i hendern til en kvær tid, men mye av d man gjør kan man utsette noen minutt og gjøre etterpå Gjør ikke så mye om eg må reise fra noen skitne koppa liksom... E 8 fullgåtte uke i dag, og kjenne meg enda kjempegravid:) Så ont i di puppan no at dem tåle nesten ikke å få klær på, og i går lå eg lenge over do-skåla å brekte meg. Men forsatt ikke kasta opp:) Hadde bursdag i går, og fikk en kjempefin kjole hos søstra mi, sånn som me vaffelmønser over puppan og så heng den rett ned, plass til stor mage under der:) Har enda ikke fortalt at eg e gravid, e heldigvis moten som e sånn. Synes d e hærli me hemmeligheten våres, blir så mye mas når alle vet d. Da skal alle vite katti du spis og ka du spis og kor mye du spis. Om du har ont noen plass, sover nok, løfte lite og får nok frisk luft og morsjon:)
påtjukken Skrevet 12. august 2008 Forfatter #24 Skrevet 12. august 2008 KrøZa82: uff så utrolig trist dette var.. ja merkelig å tenke på kor lite som skal til for å snu livet på hodet:( håper virkelig at alt blir bra med han... og håper dåke blir gravid denne pp så dåke kan fortelle det til svigerfaren din... masse lykke til til han og dåke... ps: ville hatt sex før du reiser, og etterpå baby09... gratulerer med overstått bursdag da:) gleder meg til eg skal ha den hemmeligheten... men klarer sikkert ikkje ha den så lenge... hehe... alle skjønner det når eg slutter å røyke likevel... men sant det du skriver.. vet dei det skal dei vite.. osv...
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 12. august 2008 #25 Skrevet 12. august 2008 KraZa, huff, så trist! Håper han blir bra igjen fort. Det er sant som du sier, man får litt perspektiv på ting når slikt skjer. Jeg har opplevd to barnedødsfall, i nærmeste familie. Det er noe av det verste jeg har vært med på, men også noe som gjorde at jeg fikk et litt annet perspektiv på ting. Baby09: Grattis med gebursdagen i går! Her er alt veldig merkelig. Fra fredag til i går har jeg hatt ganske mye el-slim.... Tenkte at det ikke kunne være el, siden jeg skal ha mensen i morgen. For sikkerhetskyld tok jeg en el-test, og visst søren var den positiv! Veldig positiv. Og nei, jeg er ikke gravid, for gravi-testene viser negativ. Har også hatt en del el-smerter. Av de tre gangene jeg har testet pos. el denne pp, så er det denne gangen som minner mest om el. Pos. test, el-slim og el-vondt. De andre gangene jeg har testet har jeg ikke hatt noe særlig slim og ikke så veldig vondt. Hahahahaha, jeg er snart på galehuset. Og så vi som er på ferie og alt! Haha, måtte vekke mannen i natt....:-P Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå