Gå til innhold

ny tråd: 3 pp no:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

dytter igjen.. må jo holde den på side 1....

stille det var her da gitt....

Videoannonse
Annonse
Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei jenter!

Ja da går jeg over i 2 trimester i dag:) Det føles ganske så godt! Og dere vil ikke tro den magen jeg har fått... Det synes skikkelig godt!!

Den peker litt nedover, men jeg har fått litt håndtak på sidene også...

Resten av kroppen min blir bare slankere og slankere...rompa er sitter liksom bedre plassert, ansiktet er smalere, armene er fastere (!!!), og jeg spiser som aldrig før!

Nå skal det sies at det går mest i brød til frokost, så er det frukt i alle varianter frem til en lunsj - salat eller spagetti bolonese...

Så er det middag...der blir jeg sett så rart på... Toas med smør, potetmos og tomatsuppe bestillte jeg på restauranten forri dagen...kelneren så bare rart på meg...så så han magen min og begynnte å le!

Og på kina restauranten for 2 dager siden så ropte serverings dama: No snaps! No snaps! Og pekte på magen min... Hele restauranten snudde seg... Jeg hadde ikke tenkt til å drikke den snapsen! De serverer dem som "takk for at du kom", men jeg skulle ikke drikke den!

Ellers har jeg og mamma trent ende i bassenget. Bare øvelser vi selv finner på med armer og ben. Nå har vi harr 4 dager uten bassengtrening pga at mamma har mensen....hahahaha!!!!!!!!!!!!!!

Og hun har kommet seg sånn etter slaget! Hun brast i tårer når hun skjønte at hun kunne svømme, og når hun greide å stå på tå og på helen og balansere.

Ellers er jeg tidlig oppe hver dag og lager frokost, så må jeg nermest sparke valpen ut av sengen hans slik at vi kan gå tur:)

Ellers går dagene i leilighet leiting, se etter mulige visninger til jeg kommer hjem, pakking og kasting av klær som ikke passer.

Alle jeg møter spørr om det er tvilinger eller fler... Men jeg har så lyst på tvillinger at det er sikkert kun 1 med god plass der inne.

Hva er slagplanen deres fremover da jenter? Savner dere...

Det er veldig ensomt å ikke være en av prøverende...

Lite støttende folk her på forumet..

Miss you...

Skrevet

kjekt å høre fra deg, og godt å høre alt går bra:)

og gratulerer som er komt i 2 trim....:)

så tidlig du har fått mage da:) eg og vil... hihi...

kjekt å høre moren din har komt seg:) hehe morsomt det med kina restauranten.. sikkert litt flaut da men.. hehe...

her er det nok bare heking og testing etter el som gjelder.. hehe..

har så utrolig lyst å bli gravid NOOOOOOOOO!!!!!

Skrevet

Gratulerer masse med vel overstått en tredel av svangerskapet. Så bra å høre at du koser deg veldig og virker som om du er i fin form. Hvordan reagerte din mor når hun fikk vite at du var gravid?

Her i gården er det også bare hekking og testing! Har el i disse dager. Nå er gubben så lei av å ha sex. Ganske morsomt, jeg hadde ALDRI trodd det kom til å skje. Flere som har det sånn eller?

Ha en fin kveld:)

Skrevet

hehe... lei ja.. jo det har eg merka her, men er ikkje første gang.. han var det da eg var gravid og.. hadde en periode der eg helst ville ha meg minst 3 ganger til dagen... hehe.. fler som hadde det sånn da dåke var gravid? hehehe

Skrevet

Hei og hallo.

Ja, da har jeg vært hos legen. Typisk nok så fikk jeg mensen i natt...:) Men jeg troppet opp hos gynekologen uansett. Her er noe jeg skrev i en anne tråd, tenkte det kunne være interessant å lese for dere andre her!

Først snakket vi litt. Han mente jeg hadde gått litt for lenge på p-piller, han anbefalte ikke at noen gikk på p-piller så lenge! Da jeg fortalte om lh-stigningene mine sa han at det var utrolig rart, men at det faktisk kunne være tilfelle, pga. kluss etter p-pillene. Han mente kort og godt at klusset i det siste skyldes p-pillene. Da jeg fortalte at jeg hadde veldige el-smerter sa han at dette var et godt tegn og et tegn på at jeg HAR el! Etter å ha snakket litt, var det opp i stolen. Heldigvis var jeg litt roligere da. Han var jo kjempehyggelig!

Han sjekket først med hendene: eggstokkene og de var helt fine, det samme var livmortappen. Han sa jeg hadde bakovervendt livmor, hva nå enn det betyr... Han sa at det ikke hadde noe å si. Jeg hadde heller ingen svulster, greit å vite...:-D

Så var det innvendig ul: Også her fant han ut at ting stod bra til, bortsett fra en ting.... Han syntes jeg hadde en litt rund livmor (heretter kaldt tjukkaslivmor) og mente jeg kanskje hadde noen muskelknuter der. Han brukte lang tid og styrte på der inne, så og så... Og så sa han at han gjerne ville sjekke det på nytt igjen når jeg ikke har mensen. Dere lurer vel på hva tjukkaslivmor vil si i praksis? Jo, for det første at jeg har mye vondt under mensen og at jeg blør mye. Dette stemmer jo forsåvidt, bortsett akkurat de siste månedene. I tillegg KAN det gjøre at jeg kan få problemer med å bli gravid.... HELV**** heller! Akkurat det jeg trengte å høre.... Heldigvis sa han at han ikke var sikker OG at det ikke trenger å bli problemer for meg. Dette skal han sjekke neste gang jeg skal til ham....

Til slutt sa han: "Nå går du hjem, kaster alle testene og tar høsten til hjelp. Prøv å slappe av mest mulig og ikke gå og tenk på at du skal bli gravid. Det kommer når det kommer." Hahahaha, lett for HAN å si, han som hverken har Skybert eller tjukkaslivmor.... Fra spøk til alvår... Jeg har, seriøst, tenkt at jeg skal slappe mer av i neste pp. Jeg skal hverken ta el-tester eller tappetafse, gjør meg bare forvirret. Jeg får jo alltid el-slim før, så det får være tegnene heretter.

Jeg var forresten litt flau da jeg kom. Sa til ham at jeg følte jeg var litt hysterisk. Da sa han at han syntes det var en veldig god idee å få tatt en skikkelig sjekk etter så mange år med p-piller. Så jenter, jeg kan anbefale dere å gjøre det! (Ikke fordi det var så innmari behagelig, men det er jo greit å vite tingene der nede fungerer ev. at man har tjukkaslivmor...:-))

Har lest litt om tjukkaslivmor og er litt forvirret. Noen steder står det at 1 av 5 kvinner har det, altså at det er ganske så vanlig, men andre steder leser jeg at den kan gjøre det vanskeligere å bli gravid og også øke faren for spontanabort. Æsj, jeg blir helt tullete av å lese for mye... Jeg har en time hos fastlegen min neste fredag. I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å ta den, men så sa mannen min at det kanskje kunne være lurt å snakke litt med ham og dessuten kan jeg kanskje få en henvisning til en offentlig gyn. slik at det ikke blir så dyrt. Hos ham jeg gikk til i dag, kostet det nesten 1000,- ! Jeg vet at han er veldig flink, så det er mulig jeg tar neste time hos ham også... Får snakke litt med fastlegen om det! :)

Klem

Skrevet

Tina-Mari: Åååå, så kjekt å høre fra deg! Hihi, morsomt at du har fått mage allerede. Jeg fikk ikke mage før jeg var i uke 35-30 eller noe sånt! Var hos fysio i uke 33, stod bare i truse og bh, og han spurte NÅR jeg hadde født!!!!

Jaja, dere andre får kose dere med hekkingen, er noen uker til jeg kan begynne, med mindre el'en min er like på bærtur som forrige måned, da kan jeg jo begynne å snakke om mange uker...:-/ MEN denne mensen her blør jeg ihvertfall en del, og det tror jeg er et godt tegn...:) Æsj, tror dere ikke at mannen skal reise vekk igjen dagen etter jeg skal ha el? HVIS el'en er litt forsinket da, da klikker det for meg...:) Heldigvis skal han bare være vekke fra torsdag kveld til lørdag morgen, så det er vel håp da??? :)

Klem

Skrevet

oi, fikk du mensen A1973.... så bra da.. da kan du jo videre i 4 pp du og:) det er nok best å høre hva legen har å si om den livmora.. ikkje så lett å få rett info om du søker på nettet:)

håper for din del at det ikkje går UKER før el:) og håper mensen din er stabil no.. og håper det samme om min:)

nett ferdig med mensen eg da, men begynner å hekke med en gang siden el kom så tidlig sist, men begynner ikkje å teste etter el før på mandag, med mindre eg kjenner symptomer på el sånn som sist:p

Skrevet

Heisann:)

Her skjer d ting ser eg, va bra du fikk tatt den undersøkelsen da A1973, håpe du får orden på syklusen og blir fort gravid. Håpe jo d for alle dåkker selvfølgeli:)

Mage alt Tina-Mari,d va tili d. Her stikk den litt ut om kvelden bare, Men synes eg ser feit ut hele dagen da:) 164 høg og veie 48 kilo... trur nok bare d e innbildt ja:) har tatt av 2 kilo da, så e jo tegn på at eg har en snylter der inne.

Under 2 uke igjen av 1.tri no, kjenne eg begynne å stresse litt ned i forhold til abort sjøl om eg mista siste dagen av 12. uke sist. E jo ikke nåkka eg kan gjøre fra eller til uansett.

Ingen mann som e lei sex her nei, klare nesten ikke å ta i han eg:) Men håpe d går over snart da, stakkars mann.

Skrevet

går nok bra denne gangen baby09:)

ja stakkars mann, men tror det er gangske normalt i begynnelsen av svangerskapet:) hehe.. så dei må nok bare tåle det:)

håper dei to ukene går fort da så kommer du deg i 2 trim. og kan senke skuldrene enda mer:)

lykke til.. kjekt å høre fra deg:)

Skrevet

Huff, jeg orket ikke å bli tatt på under hele svangerskapet sist... Var sååååå sårlig hele tiden...

Jaja, jeg var jo så glad for at mensen var kommet tilbake til meg, men den forsvant igjen i morges... Dvs. at jeg har hatt ett døgn med mens. Hvordan i HULESTE er det mulig??? Nå er jeg bare så utrolig redd for at el'en min skal bli like sen som sist... jeg døøøøør hvis jeg plutselig har fått 6 ukers sykluser... Grrrr... drittkropp!

Hmmm... jeg misunner dere som er kommet så langt... Jaja, vedder på at det bare er meg igjen til slutt her. Må vel sitte her å snakke med meg selv da....:-/ :-D

I morgen drar jeg til Oslo. Skal på stor fest på lørdag. Sånn sett er det jo greit at jeg ikke er gravid...:-D

Klem

Skrevet

Det er bra at du kan se noe positiv i å ikke bli gravid A1973. Men skjønner selvfølgelig at det er veldig kjedelig når syklusen klabber seg sånn til, og du får konstantert tjukkaslivmor. Håper fastlegen din kan gi deg noen gode svar når du skal til han da. Kan være greit å ha noen å snakke med og få stilt alle spørsmåla sine!

Baby09, det er bra du ikke tenker så mye mer på abort lenger. VI får håpe det går bra, og det gjør det helt sikkert! Snart 2. tri, så gøy!!! Men kan ihvertfall si at du ikke har noen grunn til å føle deg feit med dine kilo ihvertfall!! Det er helt sikkert!

Susi, så bra mensen er over. Bare en ting å gjøre da!! Hekk i vei!

Jeg tror jeg må vente med hekkingen noen dager, så får virkelig håpe el er helt ferdig. Mannen er lei av sex, og veldig trøtt og sliten om dagen pga mye nattkjøring og veldig lite søvn. Så skjønner godt at han kan blir litt lei av sex da. Men han vil jo veldig gjerne at jeg skal bli gravid så han stiller opp med svømmerne! Jeg "trøstet" han med at om jeg ble gravid, så ble det sikkert leeenge til neste gang vi skulle ha sex. Hehe:) Er jo selvsagt mest fleip, han er jo ikke LEI av sex... Bare litt sliten stakkar...

Fredag i morra gitt. Det skal bli så sinnsykt deilig med helg nå. Gleder meg masse til å kunne sove lenge:)

Kos dere masse i helga alle sammen!!!

Skrevet

du blir den siste her A1973? tror faktisk det blir meg eg.. hehe... uff... du får no kose deg masse i helgen da:) kan jo bli siste på lenge, viss du skal drikke da:)

jo hekkes her, men har en mann som er i samme situasjon som din, (så blir ikkje kvar dag liksom, men skal bli det når el nermer seg.. hehe) babyklar... trøtt og sliten etter nattkjøring, og lange arbeidsdager... hva jobber mannen din med?

ja fredag i morgen.. da skal lille gullet i barnehagen, og eg skal sove lenge, og vaske klær og hus...

kose deg i helga du og viss eg ikkje "treffer" deg her inne:)

Skrevet

Det er bra du er så flink til å dytte innlegget oppover. Mannen min jobber som bussjåfør, og han har akkurat byttet litt innad så han har begynt å kjøre til oslo. Det betyr at han jobber i 13 timer i strekk, og står gjerne veldig tidlig opp. Så i to uker i strekk har han bare sovet 3- max 4 timer hver natt fordi han er så dårlig på å sove om dagen og kvelden. Men det er sikkert bare en innkjøringsfase nå får jeg håpe.

I går fikk jeg plutselig masse el slim, og testen var mer positiv enn den noen gang har vært. Jeg trodde jeg hadde el på søn-man og hadde dermed masse sex de dagene tom onsdag, men typisk ikke på torsdag og fredag. Det er så innmari irriterende altså! Vi burde jo hatt sex i går, men typisk nok begynte vi å krangle og så ble det ikke noe sex. Hadde sex i dag til morgenen da. Men det er så innmari typisk! Skjønner ikke hvordan det går ann. Jeg begynte nesten å gråte når jeg tenkte på at nå blir det kanskje ikke baby denne mnd heller! Jeg vet jeg ikke kan forvente at det skal klaffe så fort, men jeg VIL ha barn nå snart. Er så klar!

Tror du det er mulighet når vi hadde sex mandag, tirsdag, onsdag og lørdag morgen? Jeg testet ikke onsdag og torsdag for da trodde jeg el var over. Men som sagt positiv test på fredag. Skal teste igjen i kveld. Huff, håper ikke jeg har ødelagt sjansene for denne mnd!!!!

Huff, nå ble det mye om meg. Beklager! Var det deilig å kunne sove lenge i går og ordne i huset når vanessa var i barnehagen??

Ha en flott helg videre:)

Skrevet

min jobber som trailersjåfør og jobber og så lange dager/netter. annen hver uke med natt og dag..

jo tror det er stor sjangs for at det klaffet eg.. skjønner veldig godt at du vil bli gravid så fort så mulig.. er SÅ klar eg og..!!

lykke til, og håper du får en positiv graviditetstest snart:)

jo var kjempe deilig å sove lenge for en gangsskuld, og fikk gjort mye husarbeid:)

men i dag er visst vanessa blitt syk:( ho våkna i natt (noe ho veldig sjeldent gjør) ho klagde på vondt i halsen, så satt eg med der med ho og skulle trøste ho, og kjente ho var kjempe varm..

i dag hadde ho 39,5 i feber og nyse og hoster hele tiden.. stakkars liten:( ho klarte til og med å sovne sittende i en stol.. hehe..

verste eg vet er syke unger:( syns så synd på ho..:(

Skrevet

Hallo:)

Der e angsten for abort helt ute av hode mitt:) va inne til gu på fredag og sa til legen at gikk me noen abort-tanka i hode. Snille han henta dopplern og fant hjertelyd me en gang:) va bare 10+3, så d va jo kjempebra. Får finne nåkka anna å bekymre meg for i stede no da:)

høres bra ut me masse sex, eneste som kan gi baby d:) Men høres litt leit ut me syklusen din A1973, håpe den bare har en tilpassningsfase. Og at du hadde d kjekt i Oslo i helga:)

Skrevet

oi.. så bra angsten er borte da:) så kjekt du fikk høre hjertelyden.. det er en deilig lyd:) fant den tidlig da iallefall:) håper no du slipper flere bekymringer no da:) hehe...

ja masse sex er bra:) håper bare ikkje eg får el tidlig, for lille gullet mitt har visst smitta meg så er blitt syk eg og:(

så vanessa kan ikkje gå i bhgen i morgen.. men men.. og får besøk denne uken.. håper eg er i bedre form i morgen for da kommer besøket.. så håper på el kommer når eg venter den.. til helgen:) da er me aleina igjen:)

ja hadde du en fin tur?

Skrevet

Hei dere,

Susi: Kjekt at vi følger hverandre igjen da! Håper bare el'en min kommer når den skal. Regner med å starte oppladningen til el i helgen. Hvis den kommer når den skal, så har jeg el på onsdag, om en uke. Har ikke helt troen, men kan vel ikke gjøre så mye til eller fra. Skal til fastlegen på fredag og til gynekologen igjen på tirsdag (i neste uke). Kan han se om el nærmer seg???

Håper Vanessa er blitt bedre nå da!

Ååååh, så utrolig godt det må være å få høre hjertelyden! Jeg gleder meg...:-D

Det var en hektisk helg. Kjørte hele fredag ettermiddag/kveld. Slappet av på formiddagen på lørdag, traff noen venner og så var det fest om kvelden. Hihi, jeg har ALDRI vært på en sånn fest før!!! Tror det må være tidenes fest, for meg ihvertfall, som ikke er vant til fester med 70 mennesker, på Oslo's beste vestkant....:-D Søndagen sov vi lenge før vi satte oss i bilen og kjørte hjem igjen. :)

Klem

Skrevet

så bra du koste deg i helga da A1973!!

Jeg hadde postiv el test på lørdag også, så jeg håper det klaffer denne mnd. Hadde sex to ganger på lørdag ihvertfall. Nå gleder jeg meg bare masse til jeg kan teste meg. Håper så INDERLIG!!!

Så moro det må ha vært å høre hjertelyden! Jeg gleder meg også veldig mye til å kunne høre den.

Nå er jeg på jobb, så jeg må vel komme meg ut av internett og inn i et klasserom. Vet ikke om jeg har sagt det, men nå har jeg ihvertfall begynt å jobbe som lærer! Moro! Jeg prøver jo å tilpasse svangerskapet mest mulig til skoleårets gang, så nå håper jeg det klaffer snart!

Skrevet

hei:)

A1973: så bra du koste deg i helga da:)

vet ikkje om dei kan se at el kommer, men dei ser vel tappen og sier noe ut fra den så regner egentlig med dei kan se om det nermer seg.. vet dei kan se om mensen nermer seg iallefall...

her skal det hekkes som bare det i helgen!! min kjære skal i heimevernet i tre dager og er hjemme igjen på fredag, og da er besøket reist:) så da skal det hekkes som bare det i helgen.. håper bare eg er frisk til da.. vet det kan vere lettere å bli gravid om en er syk, men tror ikkje eg er så veldig "tiltrekkenes" med rennende nese og hoster i ett. hehe

håper det klaffet da babyklar:) krysser fingrer og tær for deg!! :)

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Ja da venter jeg TVILLINGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

WOOOOOOOW! Haha, derfor du fikk mage så tidlig ja! Gratuerer igjen, så utrolig gøy! Hvordan føles det???

Klem

Skrevet

Så UTROLIG morsomt!!! Gratulerer med TO babyer i magen. Så moro!!!!!

Håpte ikke du det, og hadde det på følelsen?? Hvordan kunne du føle det på deg egentlig? Har du gener til tvillinger i familien din?

Hvordan går det ellers med deg Tina Mari? Har du fått noe sted å bo i Norge? Flytter mannen din også hjem samtidig? Er formen ellers bra?

Ellers er jeg ganske uggen og småkvalm om dagen. Men det er vel bare psyken min som innbiller seg rare ting fordi jeg gjerne vil være gravid. Men det går vel ikke ann å kjenne noen kvalme symptomer enda uansett? Det er jo bare en uke siden el. Merkelig kropp altså!! Jeg prøver å ikke tenke alt for mye på det, men klarer ikke helt la være å tenke, tenke, tenke...

Skrevet

hei på dåke:)

oi så kjekt med tvillinger da Tina-Mari:) syns og eg kan huske du sa du ville ha tvillinger:) GRATULERER så masse meg 2 nurk i magen:)

håper du og er gravid da babyklar.. noen kjenner symptomer veldig tidlig, mens andre kan gå lenge å ikkje kjenne noe:) kroppen er merkelig ja.. hehe.. lykke til da:)

måtte bare snike meg inn mens besøket ikkje er rundt meg.. hehe...

håper el kommer til helgen:) spent.. håper eg finne den på testen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...