Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 12. august 2008 #26 Skrevet 12. august 2008 Hei... takk for gode ord! De kommer godt med.. Gratulerer med dagen som var baby09:) så spennende å ha den hemmeligheten.. det hadde vært så fint om jeg og min kjære kunne fått samme hammelighet. Rart at man plutselig skal bli SÅ klar for å få barn.. Jeg er bare så utålmodig og syns det er kjempe leit at vi ikke kan være sammen når det er forespeilet EL.. men men. Nå får vi ihvertfall konsentrere oss om å holde motet til svigerfar oppe:) Vi har troen på at han skal klare det. A1973... kjør på! Jeg blir heller aldri klok på dette med EL, men det er jo tydelig at du har det nå xxxxx fingrene for deg.. Skulle begynne å teste i dag.. tror det er dag 12 idag. Når begynner dere å teste? Klem
påtjukken Skrevet 12. august 2008 Forfatter #27 Skrevet 12. august 2008 eg fikk jo el på en merklig tid eg og.. så godt eg ikkje er den eneste som ikkje skjønner meg så mye på dette el greiene... men men.. KJØR PÅ A1973:) krysser og fingrene for deg.. og oss andre:) eg skulle teste fra ganske tidlig av, men kom jo rett på el etter tr så tester ikkje no.. kun i går for å se om den var negativ igjen.. ville bare begynt å teste i dag viss eg var deg:) KrøZa82: bra dåke prøver å holde motet til svigerfaren din oppe.. dåke hjelper han nok veldig:)
påtjukken Skrevet 12. august 2008 Forfatter #28 Skrevet 12. august 2008 må bare dele dette me dåke... er sååå stolt:) vanessa tisset på potten i dag:) for første gang:) ho var kjempe stolt sjøl og.. skulle ringe alle å si ho klarte det:) hehe..
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 13. august 2008 #29 Skrevet 13. august 2008 Hallo, Nei, nå er jeg så forvirret at jeg ikke skjønner noenting.... Testet super-positiv el-test i dag også. Test-streken kom opp før kontroll-streken. Har ikke testet etter gravi i dag. Nekter, for jeg skal jo liksom ha mensen nå!!! Det som firvirrer meg er at livmortappen liksom skal være høyt oppe og åpen ved el. Min har kommet lenger ned, de siste dagene, og den har vært lukket hele tiden. Grrrr... den skal jo være ÅPEN hvis jeg har el eller skal ha mensen! MEN den skal være lavt ved mensen... men jeg har jo pos. el-test dag etter dag??? Hvorfor i H**** er kroppen min helt på bærtur??? Har selvfølgelig lest alt jeg kan om dette med pos. el-test ved graviditet. Har lest om flere som har testet pos. med el-test mange dager før de testet pos. med gravi-test. Det gir meg et bittelite håp, men ikke mye... Tror det er så mye tull med syklusen min at jeg ikke tør å håper på noe som helst.... Det jeg er mest redd for er at jeg plutselig skal begynne å få laaaaange sykluser, jeg som aldri har hatt lenger syklus enn 26-28 dager! Nå er jeg sånn på tuppa at jeg ikke tør å teste etter gravi heller...:-D Sprø som bare det! :-D Klem
påtjukken Skrevet 13. august 2008 Forfatter #30 Skrevet 13. august 2008 som du skreiv sjøl så kan det jo slå ut på el-testen om du er gravid og da:) kanskje du skal ta en gr.-test i morgen? tror faktisk du er gravid eg.. men ikkje vet eg... men ta en gr.-test og hold oss oppdatert:) hehe.. spent på dine vegne:) eg sitter her å teller ned på dagene til mensen... er så spent... hehe håper sånn en liten spire er i magen min no... gleder meg sånn til å kjenne liv i magen min igjen:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 13. august 2008 #31 Skrevet 13. august 2008 ARGH, jeg er også spent, men jeg orker ikke å ta flere gravi-tester.Sykt, men sant... FØR ikm er det liksom så greit å ta de, men etter? Phu, nå går jeg jo bare og venter på mensen og hvert dobesøk er en prøvelse... Og selvfølgelig har jeg alle mulige, tenkelige, rare symptomer. :-D Joda, jeg lover å holde dere oppdatert. Hehe, jeg er glad jeg er på ferie, da går dagene litt fortere ihvertfall! Klem
påtjukken Skrevet 13. august 2008 Forfatter #32 Skrevet 13. august 2008 ja vet hvordan det er.. eg klarte ikkje ta gr.-test da eg var gravid sist.. så eg ble sendt til lege av sjefen min.. hehe.. da hadde eg jo ingen valg.. og da var eg allerede 7 uker på vei... hehe... eg håper sånn eg blir/er blitt gravid denne pp... eg har litt stikkinger i magen, men redd det bare er hodet mitt så tuller med meg.. hehe.. men enda ei stund til eg kan ta noe test.. hehe.. men tviler på at det er en spire der, tror det er hodet mitt.. hehehe.. men men.. håper likevel:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 14. august 2008 #33 Skrevet 14. august 2008 (Har kopiert denne fra en annen tråd.) Oj, oj, oj..... Har nesten ikke sovet i natt, har vært sååååå utrolig spent! Da klokken ringte (jeg har fri, men mannen min jobber) hadde jeg selvfølgelig akkurat sovnet, men spratt opp som en gærning. Begynte å romstere noe fælt i kofferten for å finne en stk. el-test og en stk. gravi-test. Gravi-testen er en test jeg kjøpte i UK, en digital fra Boots. Den har sånne sticks som du setter inni. Stoler ikke helt på den, vet ikke hvorfor, kanskje fordi den var så billig...:-D Anyway... Tisser på glasset... Ikke noe blod i doskålen.... tørker meg... ikke noe blod der heller. OK, da kan jeg teste... Begynner med Boots digital. Kjenner jeg skjelver litt på hendene. Setter sticken inni hylsen og dypper nedi glasset. Teller til fem... Opp igjen. Tar så el-testen, som blir positiv før testresultatet fra gravi-testen. Gravi-testen blir negativ. Står og lurer... (hehe, hadde dette handlet om grubling og luring tror jeg vi alle hadde fått pos. tester!). Fordi jeg ikke forstår at jeg skal ha pos. el-test 4 dager på rad, blir jeg litt forvirret, men føler meg med ett veldig lur. Har jo hørt at de digitale testene slår ut litt senere enn vanlige tester. Mer romstering i kofferten... Napper med meg en grønn pakke (billigetester sin gravi-test), smetter inn på do igjen og putter test-pinnen nedi glasset. Teller til fem... Kan tydelig se at urinen fordeler seg og kontrollstreken kommer klart og tydelig frem. "FA***," tenker jeg, hvorfor i H stemmer ikke teoriene mine??? :-D Etter ca. to min. med kraftig mysing mot pinnen kan jeg plutselig SE noe!!!! HVA? En H skuggestrek! Dette har jeg jo lest om, man skal ikke stole på skyggestreker. Står og myser og myser og venter på at streken plutselig skal poppe opp som et rosa trafikklys, men den gang ei....... Mannen blir dradd med inn på badet. Han skjønner ikke så mye og sier bare: "Den er hvit, men jeg har ikke briller!" Herre Gud mann, klart den er hvit da! :-D Henter brillene til ham. Utrolig nok så trenger han ikke å myse så veldig lenge før han ser skyggestreken han også!!! Etter litt diskusjon er vi skjønt enige om at det også er bittelite granne farge på streken, men det er mulig det bare er sterk vilje som gjør streken farget...:-/ Så nå sitter jeg her da, og vet ikke HVA jeg skal tro! Har jo lest om mange som har fått skyggestreker, men ikke vært gravid, så jeg tror INGENTING før jeg har testet på nytt i morgen tidlig, eller før jeg har fått tak i en CB-digital, noe de ikke har her i Hamburg, men jeg er i Norge igjen lørdag morgen.... Nå har jeg selvfølgelig mensenvondt, så nå er jeg sikker på at mensen kommer...:-/ Tør jo ikke håpe, vill ejo vært helt sykt, siden syklusen min har vært så rar. VRÆÆÆÆÆL og så jeg som trodde at testene skulle gi meg et svar!!! Teorien min er at IKM'en min uansett er forflyttet pga. senere el. Haha, jeg må bla tilbake i den forrige ikm-skraveltråden for å finne ut NÅR jeg hadde el sist. Dette ble en laaaaang melding gitt.... Og selvfølgelig blir det pinlig når mensen kommer. Ikke bare har jeg innbilt meg symptomer, men en falsk strek også... Typisk meg...:-/ FRUSTEklem
baby09...:) Skrevet 14. august 2008 #34 Skrevet 14. august 2008 Ha, ha, du e no utruli go å skrive i alle fall:) Kan trøste deg me at eg kjente mensen kom i mange uke etter positiv test, så d skal du ikke tenke så mye på. Krysse alt eg har for deg her eg sitt, håpe du får to tydelige streka i måra tili:)
påtjukken Skrevet 14. august 2008 Forfatter #35 Skrevet 14. august 2008 hehe ja du skriver bra... eg og kjente mensen skulle komme kortid som helst da eg var gravid, og dette varte til eg var rundt 3-4 mnd på vei... skjønner du blir frustrert av dette.. men tror nok du får en tydligere strek snart.. tror nok den blir positiv eg.. hehe.. lykke til med testingen i morgen:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 14. august 2008 #36 Skrevet 14. august 2008 Baby09: Åh, takk for det! Jeg elsker å skrive. Tror jeg skal bli forfatter i mitt neste liv! :-D Huff, jeg føler liksom at jeg har el. Har litt sånn el-vondt, nederst i magen. Noen ganger på ene siden, noen ganger på andre siden og noen ganger over det hele. Ble du klok av det? :-D Kan også minne litt om når jeg har UVI, men har ikke vondt når jeg tisser og føler meg helt fin ellers. Når jeg har UVI får jeg alltid høy feber og har kjempevondt. Så litt sånn... eh... vondt ja... Og så har jeg mye seig utflod, men det har jeg hatt i en uke nå og el-slim pleier jeg ikke å ha i mer enn 3 dager. El-testene er jo veldig tydelig positive, men tappen er lukket... Bekkenet er også veldig ille... Hmmm... Haha, nå begynner jeg å lure på om det kanskje ER UVI allikevel... Kan noen ta meg med til galehuset NUH? :-D Nei, jeg får bare smør meg med tålmodighet og teste på nytt i morgen tidlig.... Tør ikke å håpe, er så redd for å bli skuffet... ARGH... dette er noe herk... Klem
påtjukken Skrevet 14. august 2008 Forfatter #37 Skrevet 14. august 2008 hehe.. bor du i nærheten av sandviken? hehe.. nei no var eg stygg... uff denne prøvingen tar knekken på oss ja.. hehe.. men eg har faktisk roa meg veldig.. sjøl om eg er kjempe spent og dagene går seint osv... eg hater at eg tok denne p-sprøyta..!!!! men no er det faktisk 9 mnd siden eg tok p-sprøyta så må vel go seg snart vel?? så eg har bare som mål å bli gravid i år.. helst NO, men iallefall skal eg ha bebi i magen i løpet av året:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 14. august 2008 #39 Skrevet 14. august 2008 Hei, hei, Har hatt J vondt i magen i dag. Skjønner ingenting... Er en blanding mellom veldig el-vondt og luftsmerter. Har vært så ille at jeg har vært helt kvalm og synes det er litt skummelt, siden vi ikke er hjemme i Norge... Heldigvis drar vi til Norge i morgen, 12 timer i bil... Jippi...:-/ Så nei, nå har jeg ingen tro på denne pp... Tok en test i ettermiddag, siden jeg har hatt så vondt i magen. Det var riktignok bare en time siden jeg sist hadde vært på do, så mulig det var derfor testen var HEEEEELT Blenda hvit, ikke en skyggestrek en gang... Tror ikke jeg gidder å teste i morgen igjen... Må ha litt ro nå! :-D Neida, grunnen er vel heller at jeg bare har to billig-tester igjen...:-D Jeg fikk forresten super-positiv el-test i ettermiddag også. Fjerde dagen på rad, ingen mens og ingen pos. gravi-test. JÆ** irriterende. Og Susi: Ja, jeg bor ikke *så* langt fra Sandviken...:-D Forresten... jeg mener å huske at Tina-Mari hadde veldig vondt i magen i beg. av svangerskapet, stemmer ikke det??? Haha, jeg gir meg ikke *helt* nei! :-D Klem
påtjukken Skrevet 14. august 2008 Forfatter #40 Skrevet 14. august 2008 hehe du gjør ikkje det nei.. haha... tror fortsatt du kan få positiv gr.-test eg.. hehe.. jo mener ho og hadde vondt i magen.. eg hadde sinnsykt vondt i magen da eg var gravid.. trodde eg var syk eg.. hehe.. var nett så øm på utsiden og vondt inni.. (viss eg husker rett) husker iallefall at eg hadde såpass vondt at eg ble sykemeldt fra jobben og legen sa han trodde eg kom til å miste.. tror det var ganske mye menssmerter i den smerten og, for husker eg trodde eg skulle begynne å blø kortid som helst.. men husker ikkje helt sikkert kordan det var, men husker det var sinnsykt vondt.. vil faktisk heller ha sv.skaps kvalme enn den smerten.. den ga seg ikkje før i uke 15 og da blødde eg, men etter den blødningen ble hele sv.skapet PERFEKT:) så lykke til:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 14. august 2008 #41 Skrevet 14. august 2008 Åh, det var nesten litt godt å høre, at du også hadde så vondt. Da kan det jo kanskje være et positivt tegn da...:-D For meg tror jeg det er en blanding av enten mensen eller graviditet og luftsmerter. Har SINNSYKE mengder med luft i magen (mener det var det Tina-Mari også hadde?) og det rumler og tumler hele tiden. Kan jo være noe jeg har spist også da.. Og så har jeg fått fryktelig såre brystvorter, det kom i kveld. Hmmm... Alt dette kan tyde på to ting... Mensen eller graviditet... :-D Utrolig irriterende...:-D Klem
påtjukken Skrevet 15. august 2008 Forfatter #42 Skrevet 15. august 2008 hehehe, akkurat det sa eg og, at eg hadde sikkert spist noe... hehe.. syns det høres ut som du er gravid eg.. iallefall sånn som eg var... eg trodde jo eg kom til å merke det med kvame og sånn, men neida.. så eg trodde jo eg var syk, sjøl om eg hadde veldig vonde pupper og.. men eg var jo ikkje kvalm så derfor var eg ikkje gravid heller.. hehe, dumme meg.. men gjor ingenting, for dt som gjor eg ikkje fant det ut før i uke 7, og da var det jo ikkje så lenge til uke 12.. hehe.. eg er såå forbanna i dag... forloveden min ringte meg nesten kl 4 i natt (han var på jobb) og fortalte meg at no hadde han vært vitne til ett innbrydd, så spurte eg kor då, så da sa han i bilen vår:( arrrggg.. han hadde løpt når han så forloveden min, så min kjære bråbremsa traileren og sprang utav for å ta denne fyren, men da forsvant han inni mellom alt slags drit så fikk ikkje tak i han:( han fikk heldigvis ikkje noe med seg siden min kjære kom, men knuste ei rute og lagte stiper i lakken så gale nok det... no er bilen på verksted.. (måtte helt til midtun for å få fikset det i dag).. håper politiet finner han som gjor det.. fikk desverre ikkje sett fjeset hans, men dei har steinen han knuste ruta med... så lov å håpe!! hadde faktisk ett videokamera i bilen så sikkert det han skulle ha tak i, for ellers var det jo bare dukker og leker der.. hehe.. måtte bare få det ut.. er så forbannet for det!!
Gjest Tina-Mari Skrevet 15. august 2008 #43 Skrevet 15. august 2008 Hei hei jenter! Jeg koser meg med mamma og magen:) Stemmer, jeg hadde STORE magesmerter i starten...eller de 5-6 første ukene egentlig.. 10+2 i dag:) Legen var rimlig ekkel.. Men joa jeg er gravid. Eneste jeg må følge opp nøye er mitt blodtrykk, som var for høyt...det er første teng på svangerskaps forgiftning... Fikk ikke høre hjertelyden, fordi han hadde lite med utstyr... Men det blir legen hjemme i Norge 1. uka i Sept! Jeg flytter til Norge onsdag 3. September! Men mamma og sola kaller! Masse lykke til jenter!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 16. august 2008 #44 Skrevet 16. august 2008 Susi: Æsj så ekkelt med innbrudd! Bra han ikke fikk med seg noe da. Ellers så ahr jeg lært at man aldri skal ha noe synlig, liggende i bilen. Kan bli fristende for tyver...:-/ Tina-Mari: Huff, hva var det som var ekkelt med legen, var han bare generelt ekkel? Jeg tok en ny gravi og el-test i dag. Positiv el-test og fortsatt negativ gravi-test. Eller... Det kom en liten skyggestrek. denne streken ble ørlitegranne sterkere etter ca. 15 min. Er 3 dager over IKM, men lurer jo litt på om IKM'en min er flyttet til søndag eller mandag, iflg. el-testene. I dag kjøpte jeg to stk. CB-digital og to vanlige CB. Hahaha, det er jo lov å håpe....:-D Damen på apoteket må ha lurt på om jeg var sinnsyk, noe som igrunnen ikke er så langt fra sannheten...:-D Så da sitter jeg her da... Ja, ojojoj, jeg har SINNSYKE mengder med luft i magen! Skulle tro det var krig der inne, med all den rumlingen. Det kjedelige er at vi er på besøk, så kan jo ikke gå rundt å slippe luften ut, og da ender det med at jeg får mageknip istedetfor... Noen som har noen råd mot luft i magen??? (Eller hvordan få den UT uten at noen merker det....:-D) Klem
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 17. august 2008 #45 Skrevet 17. august 2008 Hallo? Er det noen igjen her??? Hahahahahaha, jeg må vel finne meg en annen uke... Her var el-testen negativ i dag... Dvs. at jeg sikkert hadde el i tirs, ons, tor, eller fre (jeg tror faktisk el-testen var neg. i går, siden den brukte så pass lang tid på å bli pos.) Så da har jeg jo ikke IKM før om 1-2 uker igjen!!! MEN jeg skjønner ikke en puck... Dette er den 3. el-stigningen på 4,5 uker! Tappen har dessuten vært lukket hele uken, skal denikke være åpen under el? ARGH, kroppen min er tydeligvis HELT på bærtur... Det er så J slitsomt å ikke vite! Vi hat hatt oss sånn ca. hele tiden denne pp, bortsett fra på ons, tors, og fre, når el antageligvis var.... Joda, jeg vet at sædcellene KAN leve i 3-5 dager, men sjansene er jo mindre nå... Han (regner med det er en "han" :-D) der forb. fyren som hiver ut eggene mine, han skulle hatt bank! Vedder på det er Skybert som driver gjøn med meg.... Han som lager alle de merkelige symptomene også... Jeg kjenner jeg er på vei til å klikke her jeg sitter. Syklusen min nå er jo på sånnn ca. 5-6 uker... Drittkropp...
påtjukken Skrevet 17. august 2008 Forfatter #46 Skrevet 17. august 2008 heisann,.. ja vet ting ikkje skal ligge synlig, hadde nok bare glemt å ta det utav bilen når me pakka utav bilen... men men... vært på festival i helgen eg:) det var kjempe kjekt.. på dagen var eg hjemme self:) min lille jente ble 2 år på lørdag så har hatt selskap i dag:) uff så kjedelig med syklusen din no da A1973... kjedelig når ting tuller seg ja... eg håper eg slipper å få tr på ei stund.. hehe, men tør ikkje håpe på noe da men... og viss eg må få tr så håper eg den er stabil:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 18. august 2008 #48 Skrevet 18. august 2008 Godt du passer på å dytte Susi! Her er alt som normalt (altså, ingen mens og ingen pos. gravitest)! Jaja, jeg har ihvertfall ikke innbilt meg større bryster! Jobbuniformen min var vulgært trang over brystene i dag. Den passet jo for en uke siden!!! Ellers har jeg fortsatt vondt i brystene, vondt i underlivet og mye, seig utflod (deeeeilig...:-/). Bekkenvondten er også kommet tilbake. Ja, og så har jeg fått mensenvondt. Tro kanskje rett og slett at jeg får mensen snart, og det hadde jo vært like greit, sånn at jeg kan begynne på ny pp. (Les: Være normal i 14 dager ihvertfall! :-)) Klem
påtjukken Skrevet 18. august 2008 Forfatter #49 Skrevet 18. august 2008 ja må jo holder tråden oppe for oss:) hmm.. merkelig dette her... kanskje du skulle tatt en tur til lege om du ikkje får mensen eller positiv test om ei uke.. kanskje dei kan ta blodprøve å teste på den måten?? ikkje vet eg... er jo merkelig at du har symptomer og så er det ingen spire, og iallefall når du vet puppene har vokst... krysser finger og tær for at du er gravid:) eg og begynner å få ømme pupper, stikkinger nederst i magen og menssmerter så er vel mensen som kommer då.... håper jo self det er en spire der, men tør ikkje håpe på noe..
baby09...:) Skrevet 19. august 2008 #50 Skrevet 19. august 2008 Hei. Skal håpe og krysse for dåkker begge 2 eg:) A1973: du har akkurat di samme symptoman som eg hadde, sånne irriteranes som kan være både spire og tr:) Skjønne godt om dåkker blir gal, men d e bare å holde ut. Før eller sia sitt den nok uansett skal dåkker se:) E 9 fullgåtte i dag, og her e formen fin. Ømme puppa enda og masse utflod, men d overleve man:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå