Gå til innhold

IKM uke 33, skravletråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmmmm.......

Da måtte jeg bare ta en el-test til..... Den er ikke like kraftig positiv som i går, men ganske vanskelig å se om teststreken og kontrollstreken er like eller ikke... Synes de ser ganske like ut, men det har vært lettere å se forskjell før... Ser liksom for meg at egget fortsatt ikke har sluppet.... :( Og jeg orker ikke tanken på en runde i høyet i dag, er for sliten... ;\

Krysser fingrene for at svømmerne holder stand, og så får jeg tenke at vi har bedre lykke neste gang isåfall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. har aldri prøvd de billig el testene før, så vet ikke hvordan de ser ut når El er over... men der kommer jo alltid opp en strek.. ihvertfall på mine... tok en i går og da var kontroll streken og teststreken like sterke... tok også en cb i går og den var pos... tok en cb i dag tidlig og den var pos... + en billigtest nå i ettermiddag og har også litt vansker med å se om strekene er like sterke eller ikke... de var nemlig sterkere i går...

har såå innmari vondt på høyre side nå i ettermiddag, regner med det kanskje er egget som holder på å løsne?! Frister lite med hekking i dag, men det må vel kanskje til om det ikke skal bli et 5 pp på oss!

svømmerne holder seg jo i live i 5-6 dager om forholdene er gode så det er jo absolutt en sjans :)

Egget lever jo et døgn også... så en innsats i morgen kan jo også gjøre susen :)

Skrevet

Vanligvis er teststreken svak, eller ikke synlig omtrent, og kontrollstreken sterk på mine staver fra billigetester.

På lørdag var de like sterke, søndag var teststreken sterkere enn kontrollstreken, og i dag ser det ut som om de er like sterke igjen.

Men samtidig står det jo at egget løsner 24-48 timer etter positiv test, så det kan jo indikere at det løsnet i går kveld eller i løpet av dagen i dag... Vi kan jo ha vært heldige også da :)

Hvor lang tid bruker svømmerne på å komme seg opp i egglederen egentlig??

Jeg hadde også sterke smerter i går, men de er borte i dag. Jeg håper det betyr at egget løsnet i går jeg da ;)

Blir gaaal av dette her merker jeg, selv om dette egentlig er første ordentlige pp. Var bare testpp forrige mnd ;)

Skrevet

ja man blir smårar av å prøve på det her! har prøvd siden vi mistet i april... men har egentlig tenkt at det skjer når det skjer... :) Men lei av å vente no... vil så gjerne ha en april baby :)

Mye som tyder på at egget løsnet i går ja... ta en ny test i morgen å se! Stor sjans for at det kan ha klaffet likevel :)

Skrevet

Har bare 1 el-test igjen nå, så venter med den til i morgen. Men tenkte jeg skulle begynne å ta wild yam for sikkerhets skyld, og da bør jeg vel vite når el er over....?

Får krysse fingrene og håpe at det klaffet, men man har jo ingen garanti likevel.. Merker at jeg må være litt pessimistisk, og heller bli positivt overrasket! :)

Scobydoo:

Har dere barn fra før?

Vi prøver på vår første vi da, ble ganske brått bestemt i juni egentlig. Jeg har ikke hatt så lyst på barn egentlig jeg, men siden jeg er førskolelærer, og vi fikk ei jente på 1 år på avdelingen i april, ble jeg ordentlig babysyk.

Når jeg nevnte dette for sambo ble han litt småredd, og han som hadde mast om barn i flere år da gitt! Ble plutselig så alvorlig... Så vi tok det litt rolig, jeg ventet på svar ang fast jobb helt til juni, og så begynte vi å prøve ordentlig nå denne el-perioden. (etter at sambo var litt bearbeidet... ;))

Var sporadisk i forrige mnd. Viste seg at jeg ikke hadde hatt el heller før 3.juli etter at jeg sluttet på pillen i april. Men tr har vært her som vanlig hele tiden.

Skrevet

ja... er visst en fordel å vite når El er over om man skal ta Wild Jam, men har også lest at noen tar det hele syklusen?!...

Har ikke barn fra før her nei... hadde ingen planer om å ha barn enda.. helt til jeg plutselig var gravid her i vinter... ! Den kvelden jeg fant det ut pratet vi mye om det... hva vi skulle gjøre osv osv... før vi visste ord av det hadde vi planlagt mye :) hehe... mistet i april, Ma.. så har prøvd igjen siden det! så håper det klaffer snart :)

Skrevet

Er det ikke utrolig hvordan ting kan endre seg på kort tid? :)

At ting ikke kan planlegges alltid liksom. Håper det går bedre neste gang da, og at dere ikke behøver å oppleve det samme igjen.

Men, man får tenke på det, at det er naturens måte å rydde opp i, og at embryoet ikke var friskt. Jeg ser for meg at det er lettere å takle det da.

Lykke til videre iallefall. Blir noen spennende dager fremover nå ja :)

Heldigvis har jeg mine 13 gullklumper på jobben som jeg kan kose meg med ;) (og nå får vi to 1-åringer til på avdelingen, så mindre babysyk blir jeg nok IKKE!)

Skrevet

hei.. finns det ikke ikm liste for uke 33? =)

Skrevet

Whoohoo....Da har jeg IKM den 6 aug.... Er merkelig...vonde STORE bryster...men slik blir de hver mens...Er også litt kvalm....Håper håper.... Når anbefaler dere å ta test?? den 7?? :) Ha en fin kveld...

Skrevet

Fins en IKM uke 33-liste ja. Mulig den har havnet en del sider bakover....

zoia: Hvis IKM er den 6, kan du teste den 6 ;) Lykke til!

Skrevet

Jeg kan nesten ikke vente..... Tusen takk for det....Håper svømmerne har nådd frem den her gangen:-D

Skrevet

HVORFOR I HE*** ER KROPPEN MIN HELT PÅ BÆRTUR????

Sorry utbruddet, men nå skjønner jeg ikke noenting... Hadde en merkelig mens-blødning, nesten ingenting og varte bare i to dager, for 3 uker siden. 5-6 dager etter første dagen med blødningen, fikk jeg pos. el-test. Ikke særlig el-slim, men hadde vondt i høyre side, som jeg pleier å ha under el. På dag 14 og 15 hadde jeg litt utflod med litt blod og negative el-test. (Trodde kanskje det var el siden man kan ha litt blod i utfloden v. el.). Har drevet og testet etter el hele tiden og har merket at testene er blitt sterkere og sterkere i det siste.

I dag var test-streken like sterk som kontroll-streken, men ikke like tjukk??? (Tror ikke den har vært det før heller, husker neimen ikke....) I går og i dag har jeg hatt skikkelig bekkenvondt. Har hørt at mange merker at de er gravide, nettopp ved at bekkenet slår seg vrangt. Så nå lurer jeg på hvorfor i H el-testen plutselig er positiv igjen, testet neg. gravi-test i går, så tror egentlig ikke at jeg er gravid... BLÆÆÆÆÆH, jeg blir sprø av dette. Ikke har jeg lyst til å sex i dag heller, siden jeg har så vondt i bekkendet... men tror ikke jeg tør å la være heller, i tilfelle det faktisk ER el som kommer nå... Skjønner ikke døyten... velkommen til galehuset...:-D

Klem

I

Skrevet

Har IKM 16 august å skikkelig spent her... Tida går så sakte når man venter på å få ta testen...Håper virkelig det blir klaff denne gangen:) Hadde vært veldig koselig med et lite april barn....

Lykke til da alle sammen...

Håper det blir mange positive tester her:)

Skrevet

Nei si det, jeg skjønner ikke hva det kan bety jeg heller.

Tror ikke det skal ha noe å si på tykkelsen på teststreken, men fargen. Om den er like sterk altså. Mine har heller ikke vært like tykke.

Veldig rar syklus du har fått nå ja... Håper den ordner seg snart ;)

Jeg skal snart opp og ta min siste el-test, for å se om el er over.

negativ el-test fredag- hekking :)

Like sterke streker lørdag- ingen hekking :(

Sterkere teststrek søndag- hekking ;)

Like sterke streker mandag- ingen hekking (jeg var for trøtt og sliten)

Håper at vi traff riktig da, det kan jo virke som om muligheten er der iallefall

!

Skrevet

i dag blei min el test negativ og :) så då er vel EL overstått denna pp'en! Magesmertene jeg hadde i går er heldigvis borte... hekket begge dagene med pos el test så håper det blir klaff denne mnd :)

Skrevet

6 dager siden den 1. positive el-testen. I dag var den negativ, noe jeg håpet på. Hadde positiv el-test i 3 dager. On noen få dager håper jeg på å merke noe...hihi;) Ca 8 dager til IKM!

Kommer tanta, så sparker jeg henne på hue og ræva ut!! Hehe

Skrevet

I dag var min el-test også negativ igjen, og takk og pris for det! Jeg hadde også positiv el-test i 3 dager. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal telle dagene til IKM fra nå; søndagen som mest sannsynlig var el siden jeg hadde vondt i magen og el-testen var sterkest, eller mandagen som var siste dag med positiv el-test. Noen som vet??

I såfall er enten IKM søndag 17, eller så må jeg vente til mandag 18, og er dermed i uke 34 :( Men blir inne på denne tråden likevel altså!

Spent på om den sitter altså..... :D Hekking fredag og søndag, el enten søndag eller mandag. *Håper*

Må vel vente en stund til før jeg kan merke noe tenker jeg...

:D

Skrevet

Du blir her!! Dermed basta..haha;)

Tror nok du har IKM søn 17. om du har 28 dagers sykluser..?

Jeg har hvertfall den 13. Kommer til å være sååå spent denne uka altså.

Skrevet

Vet ikke helt om jeg har 28 eller 31 dagers sykluser, siden det ble kluss forrige mnd, og det først var da el var tilbake etter pilleslutt. Mnd før der kom tr som vanlig, med 29 og 31 dagers mellomrom, så ligger nok rundt der.

Men hvis el var søndag, noe jeg tror siden det da var 24 timer siden første positive el-test, regner jeg bare 14 dager etter der igjen jeg :)

Er ikke SÅ viktig å vite nøyaktig dag, skal prøve å la være å teste tidligere, og kommer ikke tr søndag, tester jeg kanskje mandag. Får se hva som skjer med kroppen, og om jeg merker noen symptomer.

Blir spennende dette her! ;)

Skrevet

Krysser fingrene for alle sammen. Her i huset har vi fortsatt pos. el-test.... Skjønner ikke bæret, men kan vel ikke gjøre annet enn å hekke som f så lenge jeg ikke vet hva den pos. el-testen betyr...:-) Jeg vet, jeg vet, jeg burde kanskje tatt en gravi-test, men jeg tør bare ikke! :-/ Jo, kanskje jeg prøver igjen i morgen...:-) Kanskje, kanskje...

Hahahahahaha, jeg kom på en ting... Siden jeg har hatt pos. el-test to ganger denne perioden... Da føler jeg liksom at jeg har to sjanser! :-D Hvis gravi-testen, i morgen, 14 dager etter den første pos. el-testen, er negativ, så kan jeg jo satse alt på den pos. el-testen jeg har hatt nå nettopp! Vips, der fikk vi to sjanser! :-D Humoren på topp i dag også ja.... :-D

Klem

Skrevet

Hmmmm..... Så stille på denne tråden i dag da??

Men på den andre siden har jeg ikke noe nytt å melde jeg heller...

Dagene går som vanlig her, men tar kosttilskudd, folat og wy iallefall.

Blir spennende å se hvordan det går med oss alle :)

Skrevet

Har forresten kjent litt stikkinger i magen i dag, innimelllom. Har ikke tenkt noe over det før ei på en annen tråd nevnte festesmerter. Men det er jo bare 3 dager siden en evt befruktning, så jeg sakset fra kvinneguiden at det tar 7-10 dager før egget fester seg. Men så begynte jeg å lure, og her har jeg kopiert inn innlegget jeg postet i den andre tråden:

"Hmmm.... Nå lurer jeg litt selv også ja.... Måtte på do i sted, og da jeg tørket meg kjente jeg utflod, og kikket på det (sorry detaljer altså), og det var litt rødaktig! Bittelitt "slim" med litt rødt i.... Men det er da rart og.... Nei, må ikke tenke for mye på dette nå.... Er jo ikke IKM før søndag 17!!"

Skrevet

Hei igjen dere,

I dag var el-testen min svakere... Da regner jeg med at det var NÅ jeg hadde el, nesten en uke forsinket! ARGH, det vil si at det er to uker til IKM'en min, tror jeg... :) Skjønner fortsatt ikke dette med at jeg hadde slim med litt blod i for en uke siden... Men... det er MYE jeg ikke skjønner for tiden! :-D Er jo noe merkelig at jeg har hatt to positive el-tester iløpet av en periode....:-/ :-D

Jaja, vi får bare veeeeente... :-/

Blomsterpiken: Det var sånt slim jeg hadde noen dager i forrige uke ja.

Klem

Skrevet

A1973:

Ja, husket at du hadde hatt det, så ble litt usikker. Men jeg er sikker på at el var i helga, brukte jo el-tester (men det gjorde jo du og...).

Så begynte jeg å tenke på festeblødninger og hele pakka da vet du, men nå tar jeg det som det kommer i stedet. Får se hva uka bringer...

Men jeg har ikke flere el-tester igjen heller, og testen i går var negativ..

Skrevet

Hei snuppene!

Jeg kjenner ikke en dritt!! Det eneste jeg kan si er at puppene er mer følsom en ellers, men noen får ganger har de vært sånn en hel uke før mensen. Så jeg tror ikke noe akkurat nå. Vente, vente og vente. Jeg ble ikke lagd for å vente. Jeg er en utålmodig sjel som tar skade av venting. Ting skulle egentlig ha skjedd igår, spør du meg!

Grrrrrrrrrrrr. A1973: så flott at el-testen er negativ igjen... eller hverfall ikke like positiv som sist. Nå er du mer på rett vei igjen.. men føles kanskje ikke sånn?? Hehe.

Blomsterpiken: like greit p ikke ha noen tester liggende. Jeg vet hvertfall hvordan jeg er med de testene. Tester i hytt og gevær!;);) Hehe.

nei, nå mister jeg trua her, men husker jo sist. Da fikk jeg vonde pupper 3 dager før jeg testet..ergo: jeg bør smøres inn med et tykt lag tålmodighet. Er tross alt 7 dgr til IKM;) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...