Gå til innhold

IKM uke 30-jentene


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter:)

Jeg merker forandring i kroppen. Enten er det sykdom på vei, eller så er det en spire i magen(Med mitt hell er det vel sykdom..)

Fortsatt stikkinger i magen, samt at kroppen føles tung og seig. Trøtt og sliten hele dagen..

Har begynt å tenke på om det kan være symptomer til blindtarmbetennelse eller noe. Men er ikke slik skikkelig ille enda, så må vel se hvordan det utvikler seg i de nærmeste dagene før jeg gjør noe.

 

Jeg har ogsp begynt på folat nå forresten!

 

Noen som har begynt å kjenne symptomer?

 

Med meg er det stikking i magen, men det kan jo som sagt være andre ting. Noe så enkelt som stress også!

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

Spennende :)

Jeg har murringer og stikkinger strammer skikkelig der nede..også går det som et belte bak til korsryggen..

Kroppen kan jo ha programert dette fra sist svangerkskap og bruker dette for å lure meg.. hehe!

Kroppen er tung, jeg er slapp og trøtt.

Akkurat nå sitter jeg med blondering i hue, så venter på at den skal bli ferdig....

Ellers er meg og guttungen uten bil og vogn på 5.døgnet.. (gubben har jo arbeidsbil) Gruuuusomt, skulle ha bilen på verksted sist onsdag, en dag. så gadd ikke ta ut vogna for en dag, så viste det seg at de måtte spesialbestille en del fra tyskland.. får den ikke før onsdag kveld og da har vi vært uten bilen i over en uke :/

Kommer meg ikke langt uten bil og vogn med en unge på 1,5 år gitt!!

Skrevet

Svar på et par spørsmål:

 

Inntak av koffein (kaffe/cola) påvirker også sjansen for å bli gravid. Det anbefales at man begrenser inntaket av dette (1-2 kopper) fra den dagen man får mens. Det anbefales også at man kutter ut alkohol 100 % fra samme dag.

 

Trening må man bare drive med! Det virker på plussiden og øker sjansene. Når man håper/mistenker at man er gravid kan man også trene. Eneste man skal unngå er å trene svært hardt;)

Skrevet

hei alle sammen:) hopper inn her eg:) har ikm 26/7 så er en stund til:) har drukket slimløsende hoste saft denne måneden:) har så lyst på en liten spire nå, hadde ma i april da var eg i uke 15 så det var utrolig leit:(men en må jo bare prøve igjen:)

Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

Oj, det var leit, da var du et stykke på vei. Så bra dere er ved godt mot å klar for å prøve igjen:) Ønsker deg masse lykke til!! Tror du det har klaffet nå?

Jeg begynner å få vondt i puppene jeg faktisk, på sidene og når jeg tar på dem. veldig vondt... og jeg har generelt lite følsomme pupper...

 

:) Skulle ønske jeg kunne legge meg og at det var fredag imorra så jeg kan snik-teste..

 

Skrevet

håper det hihi:)vet ikke helt om vi traff helt på eggløsningen:)kunne ønske vi kunne ta en test med en gang likosm hihi. er så lenge å vente ,men reiser på ferie neste uke så da går nok tiden litt fortere:)

 

så spendende da:)håper det klaffer for deg da:) på første forsøk og alt:)

Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

Ja tiden etter el frem til IKM er uuuutholdelig lang og kjedelig.. :) Derfor er det godt vi har BIM og skravletråder..

Ja vi har brukt el-tester, så vet vi har truffet el. Spira satt på første forsøk sist, så må jo leve i trua inntil det motsatte er bevist ikke sant?

Den evige optimist :)

Skrevet

oi så gøy:) eg prøver å ikke tenke på hvis om eg er gravid men det er ikke lett hihi:) håper det blir min tur igjen nå og:)

kommer nok til å bli kjempe gla men sikkert utrolig redd og,men men går nok bra:)

 

brukte du el tester forrige gang og?

Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

Ja, brukte det sist selv om det var første prøveperiode da også. Greit å sjekke ettersom jeg hadde gått lenge på pilla :)

 

Ja håper det blir vår tur alle sammen av de flotte uke 30 jentene, så kan vi slå følge over i det eviglange første trimesteret også... :)

Skrevet

Tusen takk for svar hegeno!

 

Æsj..i dag kjenner jeg murringer i nedre del av magen..slik jeg har gjort tidligere pp'er.. Og da har tanta kommet som "bestilt" på ikm dagen.. :(

Skrevet

Takk for svar hegeno :) Har vært på trening i dag, og det gjør jo bare så godt. Skal begrense meg når det gjelder kaffe, men blir nok 2 kopper per dag ;)

 

Emma85: trist å høre du mistet, håper dere blir kjapt gravid igjen! Lykke til :)

 

Kjedelig du kjenner murringer pfeew, men det er jo fremdeles god sjanse for å være gravid. Pms-symptomer og gravidsymptomer kan være ganske så like. Selv har jeg ømme bryster og murring i korsryggen, og det kan jo være tegn på begge deler ;) Husker ikke hvordan pms-symptomer jeg har, har ikke hatt mensen siden jeg ble gravid sist gang (pga hormonspiral). Har ikke savnet det! Og håper ikke jeg må oppleve så mange nå :)

Skrevet

I dag har jeg ikke kjent noen murringer i det hele tatt.. Ikke så lenge til svaret kommer..om jeg er gravid eller ikke.. Tanta kommer mandag eller tirsdag..eller forhåpentligvis ikke.. ;) Vi får se..

 

Jeg også har ømme bryster/brystvorter.. Men, det har jeg hatt hver gang mellom EL og ikm..

 

 

Skrevet

ble spådd i dag at eg ville bli gravid i oktober:( håper virkelig at e blir før det:( er jo ikke alltid sånt stemmer vel?? noen som er blitt spådd galt hihi..

 

 

Skrevet

Har ikke troa på det spågreiene jeg.. :)

Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

pefeew:

Du er ikke alene, idag har det ikke murra i det hele tatt hos meg...

er bare usansynlig trøtt, men det kan være pga dårlig vær og mangel på aktivitet.. :/ gjesper og gjesper.. puppene er ikke no ømme, bare bittelitt større.. så har ikke trua lengere jeg heller...

Tror ikke testen blir positiv denne pp. men da hopper vi bare rett inn i neste :)

 

 

Skrevet

Da følger vi hverandre inn i neste pp hvis vi ikke er heldige denne gangen.. :)

Skrevet

Heisann jenter!

Jeg har heller ikke kjent noen murring i dag... Så har nok innsett at det mest sannsynlig ikke blir noen spire denne mnd. Så håper de av oss som ikke lykkes denne mnd kan fortsette i ny IKM klubb neste mnd...

 

Jeg ble spådd gravid innen august var gått, hva det blir til får tiden vise. Gjorde det mest for morroskyld:)

 

Lykke til alle sammen!

 

Skrevet

Hmm..tror kanskje jeg har ordlagt meg feil her.. De to første pp'ene kjente jeg svake murringer hele tiden mellom EL og ikm..og tanta kom den..

 

Nå kjenner jeg ingen murringer, med unntak av litt i går kveld.. Så kanskje det kan være min tur denne gangen.. :-P Håper, men tør ikke håpe for mye..

 

Kjøpte en søt bamse i går, som babyen skal få! Det skal være hans/hennes første bamse! Bamsen er en søt og myk pandabjørn fra ikea, og jeg bare MÅTTE kjøpe den ;) (den er selvfølgelig barnesikker..ingen øyne eller andre dingser som kan tygges av..)

 

Var veldig glad i bamser selv som barn.. :)

Skrevet

Slik du mente ja:)

Da er det kanskje noe på gang da skal du se, tenk hvor stas med en liten spire til våren 09!

 

Om en uke vet vi om vi har lykkes denne pp...så spennende!

 

Jeg har bestemt meg for ikke å teste før IKM dagen. Kommer TR så er det ingen vits!

 

Når skal dere teste?

 

Masse lykke til alle sammen!

 

 

Skrevet

Regner med nysgjerrigheten min tar overhånd, så jeg tester nok i helgen.. ;)

Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

Jeg har ikm mandag eller tirsdag og har kjempelyst til å teste på lørdag eller søndag :) Teste sammen med gubben, så han kan fortelle meg hva testen sier. Sist gang tok jeg testen i bakrus og han lå å sov.. Trodde først det var alkoholen som hadde gjort testen positiv slik at det stod GRAVID der...

Så denne gangen er vi mer forberedt :)

Skrevet

Sist gang jeg var gravid testet jeg ikke før fire dager etter IKM, orket ikke å bli skuffet. Tipper det blir slik denne gangen også, venter en stund over IKM for å se om mensen kommer, men mulig jeg blir for nysgjerrig ;)

Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

Jeg har ikke testet enda hvertfall.. når testene ligger i skapet er det SÅ fristende. er uansett for tidlig så er jo bare penger i do.

 

Sovet rundt jeg fra ca 20-30-07.30 - var så trøøøøøøtt! :)

 

MEN: når jeg pusset tenna idag så blødde jeg voldsomt fra tannkjøttet, noe jeg sjelden gjør. Kan sikkert telle på en hånd hvor mange ganger jeg har blødd i munn i løpet av livet (av andre grunner enn å ha slått seg da)

 

Blødde ikke når jeg var gravid med tobias, hmm men har hørt om andre som gjøre det :)

Skrevet

uff... plutselig har jeg ikke lyst til å bli gravid allikevel. Føler jeg faktisk ikke orker psykisk å gå igjennom et svangerskap til ennå. Jeg håper nesten at det ikke har klaffa denne mnd. Stakkars lille nurket hvis det har festet seg, men da er det såklart bare å kjøre løpet ut..... men jeg er bare så sliten om dagen og føler at det er nok for meg med de jeg har og de forrige svangerskapene har vært tuuuunge. Nei, dette innlegget passer vel ikke i IKM-forventningene her. Men jeg har vært så gira, men så har vi hatt en real krangel her idag fordi jeg føler at mannen min ikke kan ha ferie uten å måtte ha jobbtelefonen på. Føler jobben styrer livet hans om dagen, og da må jeg virkelig tenke gjennom hva jeg orker å stå i med alene. Jeg sliter psykisk hvertfall 8 mnd etter fødselen, for ikke å snakke om bekkenløsning og stooooor mage fra 4 mnd. Nei nå er jeg deppa altså. Men det er faktisk 9 lange måneder for meg. Vi får se da, neste fredag om det er noe på gang. Kanskje jeg føler meg bedre innen det. Vil bare så gjerne være 110% for ungene mine. Måtte bare få det ut.........

Skrevet

Snart er det helg!! IKM nærmer seg med stormskritt, og jeg får sommerfugler i magen bare av å tenke på det!!

 

Sist pp når jeg testet var jeg så gira at jeg skalv.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...