Gå til innhold

Tråden 38:)


Amabolla

Anbefalte innlegg

Hei kab!

 

Huff, håper det går bra Cat - men bra du skal undersøkes fort iaf. Bryllupsdag eller ikke liksom. På fredag var det 1 år til bryllupet mitt skal stå, må vel begynne å planlegge snart.

 

Har glemt mobilen i helga og det er skikkelig pain. Også har vi hatt sånn munn-fot-hånd-syke eller hva det nå heter. Veldig mildt, så ingen fare. Jeg må slutte å nusse sånn på gutten mine, hehe.

 

Spania! *drømme*

 

Hei og hopp og natta.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Var no skikkelig DRIT cat!! ;) Ta ei sorgene på forskudd. Kan vise seg å være en greiåbehandle bakterie av en sort. Tror det går bra jeg. Har tippet mye rett før.

 

svanine det kunne vært værre. Kugalskap? Du min fagre mø;)

 

Tiny og StoreT kose seg massemasse på båten!

 

Spania ja.

 

MtG..er det no trøkk??

 

Hei til resten, ikke lest alt-men hei likevel:)

 

Ama. Klarte ikke formuler ut noe bra, men er veldig glad i deg.

 

Bøfn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Leo har kledd av seg alle klærne sine.

 

Sola skinne ute og jeg prøver å la dagene gå.

 

Skal vel ut en tur etterpå-besøke Oldemoren til vesla og så får vi besøk av Mol og E:) Det blir morro.

 

Alle må ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimenjøyemegogialledager!!!!! AMA!!! GRATTIS!!!! Her boller det på seg, skjønner jeg! ;) hihi

 

Lykke til med lagebarnpulings, Tiny! ;) Holde beina høyt, nå! ;)

 

Så bra at du blir undersøkt så fort, Cat! Ikke greit å gå rundt lenge i uvissheten. Men ikke så gøy undersøkelse uansett hvilken vei den går inn i kroppen. Har deg i tankene! ;)

 

Jeg er glad jeg ikke er i Spania, jeg! Synes det er varmt nok her akkurat nå. Har to tømmerstokker til bein (men plages ikke av det... litt mer å barbere bare! Takk gode gud for at vi har sete i dusjen, for ellers hadde jeg måttet gå med mamuttlegger!) og hendene ser ut som sånne plasthansker som man blåser opp og de er aue!!!!!!! Masse AUE!!!!!!! Blir sprø, men det går vel forhåpentligvis like fort over denne gangen som sist.

 

Nt måtte seff jobbe overtid i går, men vi fikk kosa oss med reker da Linea hadde sovna og feira med en liten runde i høye... Blir mindre og mindre romantisk å ha sex nå. Får liksom ikke kyssa så mye... Nt blir liksom liggende som en vippehuske på magen og det er begrenset hvor vågale stillinger bekkenet tillater!

 

Jeg skal snart begynne å amme igjen, jeg... etter så og si nøyaktig ett års pause. Det blir rart ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg her igjen, molle :-) Hvordan går det?

 

God bedring til twinsa!

 

Gratulerer ama! Men blir litt forvirret av fb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMA! kuli gratulerer Fortell litt mer da.....

 

Cat hvor er du, om du satte deg på flyet i går burde du vært her nå!

4. ja da er det bare en uke igjen omtrent huff kos dere i helgen og feire da

 

Hei tilbake til molle går det likar nå?

 

er ikke det kugalskap da svanine? Hva er det egentlig.... O digger at jeg nusser tottene.

 

amming ja jeg får vel faktisk et halvt års pause hm det var lenge egentlig.

Deilig at han er avvent nå egentlig for da kan jeg valse toppløs uten at noen plutselig kobler seg på.

 

 

Sessa, det var jo varmere sommeren 06 enn det er her nå, men du kreperte kanskje da? Jeg takler varme velidig bra igrunn.

 

Har ikke bestemt meg om jeg skal ha stort 30år lag i år eller om jeg skal slå det sammen med T og ta det på våren igjen

 

jeg hadde tenkt å be dere hele bunten, men siden jeg er gravid så tenker jeg at jeg det er mye stryr og så kommer jeg til å bare være sliten Klarer ikke å bestemme meg

 

I dag har vi vært på stranden og O koser seg sånn. kjempe gøy å helle sand over mamma og pappa.

 

Begynt å spise igjen også, men selv etter en uke uten prim så svarer han alltid når vi spør om han er sulten, og han er det :"PIM!"

 

Jo sessa når sluttet du å jobbe?

Han derre EW har kjøpt seg en til leilighet her forresten. han har jo solgt firmaet så han har jo noen penger å plassere kanskje.

 

Sessa har du funnet noen fine mammaklær? Jeg skulle gjerne hatt en hvit topp litt lang og trang, og noe annet stæsj, Vi har kanskje litt forskjellig garderobe mhp at jeg er i jobb.

 

Tunikaer er ikke helt greit på jobb, dvs om de er korte går det jo men da er ofte pasformen gal.

 

Får gå å lage middag. O har ikke tenkt til å sove hører jeg kommer vel til å slukne snart

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge skal dere være i spania? Skulle vært der i juli når vi har ferie, for da hadde vi kommet og besøkt dere:)

 

Kan gratulerer deg her også jeg ama:)

 

Burde hett sviker-tråden dette her, når til og med de som ikke skulle ha fler enda, jukser! Tiny blir vel på feita etter første jukk, og da er det ikke så veldig mange igjen på tråden som ikke har rosin i pølsa.

 

Munn og klovsyke ja.. Hva har jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No dritt! i alle fall cat.

 

Ja jeg har jo ikke ordentilg svangerskapskvalme en gang jeg så forstår du har det ille.

 

Spurte foresten inne på bim om det var noen som hadde to like svangeskap og som fikk en av hver, stort sett svares det ikke på det man spør om for 90% av svarene gikk på at man enten hadde to svært ulike svangerskap og fikk to av samme, eller at man hadde like svangerskap og fikk to av samme

 

Så sessa du har jo ikke mulighet til å svare på dt jeg spør om , men har dine svangerskap vært ulike?

 

ja det hadde vært hyggelig med besøk her, men vi hadde deler av tiden med mamma og pappa og så trengte jeg noen avslapningsdager og så føler man at man ikke bare kan be for noen dager til spania så vi lot det være.

Får ta det en annen gang

 

 

Sommer ja, vi oppholder oss stort sett i kragerø vi da. Så det blir det i år også,

 

Nei nå baller det på seg med boller i ovnen får en si...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Ble litt kort ja-hadde plutselig dårligere tid enn jeg trodde til å skrive:)

 

Simba: hva betyr FB? No har jeg lurt lenge-er ikke god på forkortelser jeg.

 

Jo jeg har bolle i ovnen-er 5 uker på vei og nei,det var ikke planlagt-men likevel ønsket:) Så da er jeg præggis igjen. Har termin 04.februar. Leeeeeeenge til ja.

 

Ellers så er det nok en gang tragiske ting som skjer hos oss- sambo sin far ligger på sykehus i Spania og det ser ikke bra ut. Hvis det ikke skjer ett mirakel så dør han fra oss. Det vi håper nå er at han holder seg stabil i en uke til så vi får han hjem. Sambo er i Spania nå med familien. Så det er merkelig å få ett budskap om nytt liv samtidig som du får budskapet om mulig tap av liv. Det er tungt.

 

Hei til alle gravide og ugravide og til Cat-håper de finner ut av greierne dine og måtte jo smile litt til munn og klov syka til Svana;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre om faren til A, ama. Livet tar brå vendinger noen ganger...

Klem til dere alle tre.

 

FB var forkortelse for facebook. Ble litt forvirra av det du skrev om mirakel, det første som slo meg var at du kanskje var i ferd med å miste, så jeg torde nesten ikke gratulere.

Men nå kommer et helhjertet GRATULERER!

Det er mange flotte mennesker som er født i februar (hint, hint)...

 

Kab&Jenny: Ble litt lattermild da jeg så at du skal gifte deg 1.august neste år, for det skal nemlig jeg også! Gratulerer!

 

Eneste bollen som finnes her i huset, er bakebollen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset satser vi på ball i stedet for bolle :) Klem til deg Ama, litt av et år dette.

 

Nå har visst harald fått kugalskap, hehe.

 

Må bare si at jeg synes det er rart at så mange er klar for en ny runde med gulping og melkespreng. Vi var på en liten pikknikk i ettermiddag, og det slo meg mens jeg satt og slappa av, at det er stas med store gutter. Gi dem en ball og så er alt gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tilbake fra puletur... Litt sår ja.. hihi...

 

Har hatt det kjempekoselig, stappet i oss masse god mat, masse god drikke og shoppet oss blakke.. Jada, sånn en tur skal være!

Var innom land i Kiel og dro gubben rundt på ørten babybutikker, for jeg ville ha ny vogn til snupp (og snell som kanskje kommer snart?) men det var faktisk ikke noen gode priser der, jeg får surfe nett og sende postrestante til Strømstad tenker jeg.

 

Kom hjem igjen med båten klokka 9 og henta Tiril og så dro ST på jobb. Jeg og Tiril har vært på torvet med mamma og pappa, spist middag og kosa oss i sola. Var hester der også :)

 

også når vi dro hjem møtte vi på ama og leo som ville leke med oss :) Koselig å se dere igjen ama!

Gratulerer så mye med spiren i magen og kondolerer med bessen! Livet er ikke alltid rettferdig... Har dere i tankene og skal hilse så masse til A fra StoreT. Bare å ringe om dere skulle trenge hjelp, men det vet du!

 

Ja, jeg skal snart prøve å bli på tjukka.. Venter mens nu på fredag. og ikm er 27 juni. El er ca 12-13 juni. Da er dere informert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med babyer i magen til alle de sm har det, og lykke til til alle dere som prøver:)

 

Så moro at vi skal gifte oss samme dagen da..hehe:) Hvor gifter dere dere da? Og hvor mye er planlagt?

 

Hva er piczoadressen igjen? Har mistet den.. vil gjerne inn og smugkikke, hvis jeg får lov da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

www.traaden.piczo.com

 

Velkommen hjem fra puletur Tiny!! Knuller nok på deg snell på første sprell du;)

 

Kugalskap rammer bare de KUle:)

 

Grattis med bryllup til deg også kab, og takk for litt info om tarmdritt. Gruer meg som en bikkje og skal begynne å hyle om dop allerede i det jeg parkerer i p-huset!! Jeg er gnien nok på rassen min som det er uten at jeg vil ha noen fremmedlemgmer som er koblet til en dataskjerm oppi planeten!!

 

VIL IKKE VIL IKKE VIL IKKKKKKKKKKKKKKEEEEE!!!!!

 

Hadde dere forresten med dere noen inn? T skal være med på sykehuset, men har liksom ikke helt tenkt videre på om jeg skal undersøkes alene eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke med noen inn.. Men det var 3 stk der da.. legen, sykepleier og sykepleiestudent, synes det er nok ja.. Det er ganske fort over. Ikke sånn dødsvondt bare merkelig og ja, det er litt vondt når de runder svingene liksom.. Men absolutt best med dop, har prøvd en gang uten og en gang med, er definitivt best med dop.

 

Tror faktisk kanskje gastroskopi er verre jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha både vielsen og festen på en gjestegård i hjembygda mi, ikke så langt fra Hamar. I tillegg til vigsler og lokale, har vi booket band og en som skal spille i vielsen. Vi skal ha humanistisk vielse, og må derfor legge opp hele løpet selv, så det surrer og går oppi hodet, både når det gjelder det og blomster og annet stæsj. En annen ting jeg har tenkt å ordne veldig snart, er fotograf.

 

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å ha med A inn, men sykepleieren ville at han skulle vente på gangen pga. dårlig plass. Hun sa at de evt. kunne hente ham hvis det ble behov for det, men jeg syntes det gikk greit uten å ha ham der egentlig. Hvis han skulle stått ved siden av meg, ville han vært i veien for legen og sykepleieren. Og hvis han hadde vært et annet sted i rommet, ville han sett skjermen hele tiden, og det er jo ikke å anbefale før man vet at det ikke er noe farlig å se der.

 

Det hjelper veldig med beroligende i armen, cat. Og smertestillende får du helt sikkert hvis du vil ha det. Det kommer til å gå bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn ned gjennom halsen det?? Ja guh, det må da være enda verre!!

 

Så det er ikke driiitvondt altså? Litt ekkelt og sånt takler jeg, men vondt i tarm liker jeg ikke. Men dop SKAL jeg ha! Åssen dop får man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte T om denne undersøkelsen også, han sa han hadde vist trange tarmer så det var vondt, i tillegg ble han nektet alt annet en glidemiddel:)

 

Simba når dere skal gifte dere så skal dere ha en fra humanetisk forbund som foretar vielsen? Da er det kanskje slik at dere skal komme med mye innspill om hva som skal sies?

 

Skal dere har "alter" ute og sånn?

 

Vi gikk sammen vi som skulle gifte oss den dagen og delte på kostnadene på å pynte kirken, hvite blomster var det og det ble gjort av en lokal blomsterhandler som jeg tror pyntet kirken ofte.

 

AMA så fryktelig triste nyheter midt oppi gleden. Hva har skjedd og hvor i Spania er han? Uff tenker masse på deg.

 

Hvordan går det med de kuGALE?

 

Fordelen med to vet du leke med hverandre. nei men det er deilig at de har blitt store og leker selv.

 

O hadde så lyst til å leke med de store barna i dag på strande, men turte ikke helt. Kanskje mest gøy å se på dem.

 

Vi skal på ul på mandag vi så jeg gruegleder meg til det... gleder meg mest, men T gruer seg mest.

 

Han syns magen ikke har vokst noe, men det er nok bare det at han ser meg hele tiden, i motsetning til hjemme hvor vi til tider nesten ikke ser hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva slags dop det var, men digg rus må jeg si;) Ble veldig lett til sinns og litt susete, helt avslappet,hadde egentlig bare lyst til å lukke øynene å sove meg gjennom det hele.. men du kan ikke kjøre resten av dagen så du må ha med deg noen, eller ta taxi. Er litt forskjellig psosedyrer på dette. Kommer an på hvilken undersøkelse du skal ha, tror jeg. Sigdemoideskopi tok jeg første gangen, da fikk jeg ikke dop, men ved full coloscopi fikk jeg det. LItt forskjellig prosedyre på tømming også, men det har jeg fortalt om tror jeg.. usj, kjipe greier, men jeg synes faktisk sykdommen i seg selv var verre enn den undersøkelsen altså., ikke noe å grue seg for mye til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skrive fort før jeg laller... JUHU!!! Det er liv i tråden igjen!!!

 

Herk: Mine svangerskap har vært ganske ulike, i hvertfall de første mnd. Nå synes jeg i grunnen at det minner veldig om første gang. Men tror svigerinna mi hadde ganske like svangerskap og hun fikk jente og så gutt (vet ikke hvordan første var, for det var før hun kom inn i familien... har en på 17 fra før og to barn med broder'n).

Jeg har i grunnen ikke noen forslag til hvor du skal handle det du trenger av klær, jeg har mye tunikaer eller normale plagg i store størrelser.

Ja, sommeren 2006 var varm, men det er tuuuuuungt å ha en liten på 2 år i tillegg til å være gravid når det er så varmt, og dessuten har en kropp som aldri før har vært i så dårlig form eller så tung! Jeg kapper snart av meg høyre hånda. Klarer ikke knyte neven når jeg våkner, men det blir bedre utover dagen. Men føler virkelig ikke at jeg har så god kontroll på den lenger og vurderer å bli venstrehendt!

Var det noe mer du lurte på som jeg har glemt å svare på?

Hehe, forundrer meg ikke det kjøpet til EW.

Handla karbis deig på ika maxi på tilbud i dag, men gadd ikke si fra til deg i og med at du ikke er her.

 

Ama, føler virkelig at du har hatt nok nå! Men det er vel noe i det at når Gud lukker en dør så åpner han en annen. Er ikke kristen, jeg, altså, men føler vel at det forklarer litt hva som skjer. Håper at det går fint med pappaen til A, da. Og lykke til med den gledelige overraskelsen!

 

Tiny! Pul på og lag barn!!!

 

Hei, Mol! Står til?

 

Cat. En venninne av meg har nettopp hatt sånn ned i halsen greie, og hun sa at hun ble overrasket over hvor mye slim som kom opp da røret kom ut igjen. Huff, missunner deg ikke altså. Men veldig bra at du får tatt en skikkelig undersøkelse. Kan ikke være noe særlig å gå sånn i uvisshet.

 

Svana. Hadde du ikke amma så lenge så hadde kanskje situasjonen vært anderledes. Husker ikke hvordan det var å amme, jeg! ;)

 

Hvordan står det til med mtg?

 

God natt, bøfn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amme er veldig hyggelig Sessa, du burde glede deg:)

 

vel jeg hadde ikke store ammeproblemer, men har grått mine tårer over ammingen jeg også. Det var deilig at jeg hadde så mye melk og at han la godt på seg, så jeg slapp sånne bekymringer.

 

Jeg syns den siste tiden med amming virkelig bare har vært koselig, og all den ørevondten og tannfrembruddplagene er jeg sikker på gikk lettere pga ammingen.

 

Er likevel glad for pausen da. Så et par med 3 tette i byn i dag. De strevde litt

 

Sessa jeg lurte på når du sluttet i jobben?

 

Nei greit at du venter med tilbudene til jeg er tilbake igjen. Skjønner du har vondt i kroppen ugh, hvor mange dager igjen?

 

Du er jo hjemme med henne også så du får jo slitt deg ut.

Man sliter seg definitivt ut på jobb også, men det er i alle fall ikke kun på en 2årings premisser,(selv om enkelte kunder kan være vel så krevende!)

 

ja skulle spørre etter mtg jeg også!

 

Er det leggetid alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg faktisk litt til å amme igjen. Høre på smatting og se at Linus slumrer på puppen! Håper det blir like problemfritt som sist. Linea gikk bare ned 20 g de første 4 dagene.

 

Fra min side:

"I dag er det torsdag 29. mai.

Du går nå i 35. svangerskapsuke og har 44 dager (6 uker) til termin lørdag 12. juli 2008.

 

Din svangerskapsuke: 35

Babyen veier nå i gjennomsnitt 1900 gram og er ca 42 centimeter lang. Nå er som regel livmoren på sitt aller høyeste og det er ganske vanskelig å puste dypt ned i lungene. Trøsten er at livmoren snart synker ned i bekkenet."

 

Jeg følger at magen har sunket en del allerede, sliter mer med at det presser på nedre del av magen og blæra enn på lungene liksom. Også har jeg jommen meg fått nok en hikke baby! Linea var helt ekstrem helt fra ganske tidlig i svangerskapet, og nå har jommen meg Linus begynt også. Det er koselig og litt irriterende! ;)

 

Tenker du på når jeg sluttet for godt i jobben? Gikk ut i ulønnet perm i okt. og sa opp etter nyttår, midten av januar kanskje...

 

Nå ligger Linea ved siden av meg på sofaen og ser på Små Einsteins og koser håret! Håper hun sovner litt.... Jeg har nemlig tenkt å sitte stille her en stund og slappe av. Svigers kommer etterhvert og mens sv.far fikser på bilen vi skal selge så skal svigermor avlaste meg. Kjekt med svigerforeldre altså.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigsleren har et fast vigselsrituale, som jeg ikke vet hva inneholder, og han holder en tale til brudeparet, basert på møter i forkant. Alt utenom det er det vi selv som bestemmer. Det er endel jobb å tenke ut alt, men for oss var kirkelig vielse ikke et alternativ i det hele tatt, og vi ville ha noe mer enn ti minutter på Tinghuset.

Vi skal ha vielsen utendørs, men kommer til å ha et telt uten vegger for å beskytte mot det som måtte komme av sterk sol, eller regn. Det blir midtgang, brudemarsj og sikkert et slags "alter" med lys og blomster på. Det er lov for dere kreative sjeler å komme med forslag, det vil jeg bli takknemlig for :-).

 

Et spørsmål til dere som allerede er gift, eller har vært i bryllup de siste årene: Kom det mange "ekstra" til vielsen? Altså folk som ikke var bryllupsgjester, men som ville overvære seremonien likevel.

Det er kanskje lettere å bare stikke innom en vielse i kirken, enn det er når vielse og fest er på samme sted? Hvis det kommer noen ekstra, så er jo det bare koselig, men da vil jeg helst at det skal være nok sitteplasser og programmer til alle. Hvordan i all verden skal man beregne slikt da?

 

Oops, må på det lille rommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare deg på det med drogene, cat. Jeg vet ikke hva de gir som smertestillende, for det greide jeg meg uten, men det er sikkert noe heavy greier som virker som f... Som beroligende fikk jeg dormicum, tror jeg det var. Det virket i hvert fall bra!

 

Hvordan går det, ama?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått feiret noe i helgen cat?

 

Vel hjemme i fedrelandet og like varmt gitt. Godt med litt helg før jobbuke selv om jeg har jobbet både lør og søn egentlig da.

 

 

nå skal jeg legge meg for jeg har så vondt i hode og i morgen er det fullt kjør.

 

 

Ul i morgen kveld så det er spennende.

Kommer sterkere tilbake senere her jeg, måtte bare si hei

 

Ama hvordan går det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...