Gå til innhold

No sitte eg her helt i sjokk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, så typisk DIB-folk... Henge seg opp i noe som ikke engang var poenget til HI.

Poenget til HI var jo ikke å lage en lang diskusjon på hvorvidt det er urettferdig for den eller den, om den eller den ikke får lov til, eller får lov til det eller det, osv.

Poenget var jo at svigerfamilien har misforstått eller bestemt seg for hvem som skulle være brudepike.

Det er dere som skal gifte dere! Snakk med svigersøstra di, HI, så klarer dere nok å bli enige. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var direkte frekt. Brudepiker/svenner skal da ikke stille ubedt! Jeg er slett ingen bridezilla (vi stakk av og giftet oss), og det tror jeg ikke du er heller. Men det er du og din forlovede som betemmer, ikke svigersøster og svigermor.

Jeg synes det var en god idé å gi jenta en annen oppgave i kirka. Spør henne jo før jo heller.

Forøvrig tror jeg sånne situasjoner til en viss grad kan unngås ved bedre kommunikasjon. Når dere snakkes så sjelden, skal dere ikke se bort fra at svigerfamilien andre må gjette seg fram.

Skrevet

Hva som er ditt egentlig problem kommer jo veldig godt frem ettersom man leser svarene dine. Du MISLIKER tydelig din svigerinne! og generellt din kommende svigerfamilie.

Dessuten var det jo veldig tilfeldig at du akkurat valgte brudesven fra din egen familie? Hvorfor kunne ikke du velge den andre gutten til brudesven? De hadde sikkert klart å gått opp midtgangen hånd i hånd, datteren din og han, til tross for at de er så små. Hvorfor kunne du ikke ha to brudepiker? det var ikke noe alternativ?

Det at du ikke har inkludert noe av din kommende svigerfamilie i bryllupet sier jo noe om hvordan du ser på dem.

Det at svigerinnen din tok det som en selvfølge at deres datter også skulle være brudepike, var rimelig frekt ja! men skoen trykker nettopp på at du misliker din kommende svigerfamilie.

Håper aldri at noen av mine barn treffer en jente/gutt som ønsker å ødlegge forholdet til sin familie.

Skrevet

Enig. Det er deres dag, ikke la noen ta over.

Skrevet

Man velger vel selv hvem man vil ha til brudesvenn/ brudepike !!

Når vi en gang skal gifte oss, skal det være mine barn som følger oss.

I svogers bryllup var faktisk andre barn helt utelatt, bare deres egne var der. Rart med et bryllup uten barn, men det var deres valg.

Gullo mi: Skjønner ikke at foreldrene kan dra av sted å kjøpe kjole til jenta jeg, uten å ha blitt "spurt" eller at dere har snakket om det. Men er det de som har fortalt henne det, så må det være de som roer ned tingene og....

Skrevet

Uff Skjønner deg godt jeg.Dette skjedde meg også .

Jeg husker jeg var helt fortvila og kviet meg for å si det de tydeligvis hadde hørt av noen andre at hun(kusina mi)ikke skulle være brudepike..

Hadde ikke snakket med den familien på et år!Så kunne ikke vært misforståelser..

Hater når folk skal overkjøre en med egne ønsker på din egen bryllupsdag!!

Som er veldig viktig at man får bestemme selv!!Det er en veldig spesiell dag i livet.

Å gå opp kirkegulvet med bismak fordi man lot andre velge dagen din for deg , er ikke sånn det skal være.

Si i fra du!

Og at de kjøper kjole uten å ha pratet med dere er jo bare høl i huet.

Skrevet

Såpass ja.. Hun kan vel ha kjolen i bryllupet da..Værre er det ikke. Frekt spør du meg..

Skrevet

jeg håper ungen din eller nevøen din slår seg helt vrang på den store dagen, hyler og skriker hele veien opp kirkegulvet! moahahahah!

Skrevet

(S)TinkerBelle: Værsåsnill å spar oss for sånne utbrudd a...... Man skal vel ikke håpe at noe går galt på bryllupsdagen til noen vel...... Ondskapsfull er du!

Skrevet

Herregud er det mulig. Hvem er det som bestemmer her? Jo det er bruden og brudgommen. Gjør det dere mener er riktig, noen vil helt tydelig føle seg tråkket på. Men alle kan ikke kan ikke få det som de vil. Håper dere finner løsning dere imellom. Og at dere får en uforglemmelig dag. Må bare si stå på Gullo Mi.

Oppgitt.

Skrevet

hehe...

Ja, det synes jeg HI er også! Det var forøvrig ikke noe utbrudd. Det var vel gjennomtenkt! Forøvirg så er det akkurat det, hun skal ha sin perfekte bryllupsdag på bekostning av andres følelser. Det er min mening.

Skrevet

Tja, jeg synes heller ikke det er noe særlig at nabojenta på 6 år skal bære min unge hele tiden, enda han heller vil være på gulvet og løpe rundt selv.. han er jo ikke interessert i å bli båret hele tiden, sånn er det vel med ungen til Gullo også.

Håper du får sagt fra til dem, det er deres dag og dere bestemmer, skjønner godt at du ikke vil ha en uoppdragen unge foran deg opp kirkegulvet.

Skrevet

Støtter HI 100%, stakkars deg som har slik ei forferdelig svigersøster.

Dessuten er det ingen regel som sier at man MÅ like alle barn....Vet om en drøss ufordragelige unger, gidder ikke anstrenge meg for å like de bare fordi de er unger. At man ikke gir uttrykk for det, er derimot en selvfølge for meg. Har inntrykk av at HI ikke åpenlyst viser at hun ikke har sansen for niesa si.

Det er deres bryllup, og dere som bestemmer, ferdig med det.... (Det er i hvert fall ikke dib-damene som bestemmer)

Skrevet

Men hvorfor kan hun ikke få lov da. siden din nevø skal?

Men litt rart å kjøpe kjole først. Kunne jo hende de skulle være like vel!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Øh...Gullo mi har vel svart på det allerede i denne tråden. Liten vits i å spørre om det samme.

Skrevet

ok da surpadde:)

Men om ikke du kjenner henne, så gjør vel pappan.

Typisk kjerringopplegg altså!

Skrevet

og dessuten sier hun i overskriften at hun er i sjokk.

Ja ja...!!!

Da har man ikke mye å bekymre seg over. Heldigvis!

Håper du får et fint bryllup Gullo. Og at når du ser den søte jenta i kjolen sin være lei seg fordi hun ikke fikk være brudepike en gang til. Håper jeg du er LYKKELIG!

Skrevet

Synes dere skal lese tråden helt objektivt innen dere begynner å skrive negativt om HI

Skrevet

Eg misliker ikkje akkurat niesa mi, men eg reagerer på ulike ting ho får lov til hjemme...og hvordan mora behandler henne. Ho e skilsmissebarn, og familien hennes snakker om at hun er kasteball og ikke liker seg hos faren(men tror jenta trives der selv, virker iallfall sånn på jenta). Jeg viser aldri denne jenta at jeg ikke "liker" henne, det er kun mellom meg og sambo dette blir diskutert.

Vi håper jo at det med brudepikekjole er en misforståelse, og at de kanskje har funnet en finkjole på salg, og tenkt at den kan brukes i bryllupet og så har svigermor trodd at det er en brudepikekjole...

Skrevet

Svigermor og niesa mi var hos oss 4 dager på besøk når datteren vår hadde bursdag... Og så var vi hos dem 4 dager i jula... Og bare på de korte stundene, ble eg godt kjent med jenta... Jeg omtaler henne ikke på en negativ måte når hun er i nærheten, det er kun når meg og sambo snakker sammen... Og sambo er enig med meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...