Gå til innhold

No sitte eg her helt i sjokk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

en 1 åring vil jo ikke reagere. Men blir hun det eneste barnet som ikke får være brudesvenn i familien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Giiiiid, så teit jeg er som tenkte at de kunne synes at det var stas å være brudepiker!! Hva har det å si for min bryllupsdag eller ikke om de har brudepikekjoler på seg eller ikke? Ikke jeg som passet på dem uansett...

Skrevet

Herrejesus da, jenter? dere tenker på ungene opp og i mente? Det er da for pokker ikke ungene som skal gifte seg? Og besteforeldrene skal følge ungen opp? Jeg hadde IKKE syntes det var ok å ha mamma eller svigermor dinglende etter meg, ihvertfall ikke når jeg kunne hatt en liten gutt til oppgaven.

Skrevet

Jeg må bare si at det er faktisk mange som bare tar ting som en selvfølge.. det er ikke helt det samme, men når gutten min skulle døpes spurte vi broren til sambo om han vill være fadder (spurte 5 andre også) men da tok de det som en selvfølge at den nye dama hans som han hadde vært sammen med i ca 2 uker, og som vi aldri hadde hørt om en gang skulle være fadder også... dette fikk jeg vite av svigers ved en tilfeldighet.. ingen som hadde tenkt til å fortelle meg om det... folk er rare og kan få for seg mye rart!!

jeg syns du bare skal forklare til søsteren til mannen din at det ikke var planen og at dere bare skal ha to... og prøvd å oppklare det hele..

det er dere som bestemmer og jeg syns det er frekt at de bare tar sånne ting som en selvfølge!!

Skrevet

Unnskyld meg, men tror du at så små barn hører på deg når de ser noe spennende i midtgangen på kirken?!? Dessuten kunne det vært greit å hatt niesen "hans" der, som er litt større som kan hjelpe til med å holde orden i rekkene!

Skrevet

Vært sammen i to år,også mener du at det er begrenset hvor mye tid du har kunnet blitt kjent med jenta??? Hallo?? 2 år er laang tid!

Skjønner det der med klær og sånn,men syns nå det er stygt og holde jenta utenfor jeg da!

Vi måtte avlyse bryllup i siste liten pga graviditet men hadde tenkt og ha søstern og datteren til fettern til sambo..(som jeg ikke kjenner noe særlig) For og ikke holde noen utenfor, samt og ha med noen fra hans side også!

Naboen giftet seg i sommer,har en datter på to år og hun gikk opp alene hun!

Skrevet

Jeg vil nå bare si stakkars denne lille jenta!!

Sett seg ut kjole,og gleder seg nok masse til dette!

Er selvfølgelig litt rart at det bare er konkludert med at det blir sånn uten at dere har bedt om det,men når"skaden" er skjedd,da synes ikke jeg at man skal "frata" lille jenta den store gleden!!

Jeg var selv brudepike når jeg var 5-6 år,og det var jo kjempestas!

Men da var det alle,eller ingen,så vi var en del unger som traska rindt der..

Fin opplevelse synes hele slekta!

Men lykke til med å knuse et lite hjerte!

(bare for å sette det på spissen... tihi)

Skrevet

Det tok lang tid før min nevø begynte å kalle sambo for onkel... Men ja, eg er tanta hennes.. Sambo har ikke lyst å ha med niesa si nei..

Vi har ikke snakket med søstra t sambo om bryllupet, og har ikke hatt noen kontakt med ho på snart 2mnd.. Så kor de har fått dette fra, er det ingen som vet.

Skrevet

Eg har ikke sagt hvor gammel nevøen min er... Han er 7 år :o) Så han hører på meg, og finner ikke på noe tull når jeg har sagt det!

Skrevet

Snakk for deg selv, mayaya! J

eg hadde synes at det var kjempekoselig om min datter ble fulgt opp av mine eller hans foreldre. To-åringen(den yngste) i brudefølget i vårt bryllup ble fulgt opp av barnevakten sin, synes det var helt ok jeg. Skjønner ikke problemet. Ja, det var MIN dag, og den hadde aldri vært like koselig dersom ikke ALLE mine nieser og nevøer var i brudefølget!! Må legge til at jeg på den tiden var barnløs og hadde ingen nieser/nevøer på min siden, bare på hans. Jeg er likefullt STOLT tante til disse fantastiske barna:-)

Skrevet

eg er helt på din side her gullo mi..

skjønner hva du mener..

jeg har 2 nevøer, som kom lenge etter vi gifta oss, så til brudepike hadde vi lillesøstra min, og nevøen til min kjære som er like gammel, og om min søster kjente.

hadde 8 andre nevøer å velge mellom, deriblandt min kjære sin gudsønn, men valgte han som kjente lillesøster best. og som vi likte.

vi har en drøss med ufordragelige unger i familien her, men hadde ikke latt dem være brudesvenn eller brudepiker om de så ble kastet etter oss....

og det bare av prinsipp,..

Skrevet

Nå forstår jeg enda bedre hvorfor jeg reiste vekk for å gifte meg :)

Jeg hadde blitt så stresset av at alt skal være så perfekt. Dagen kan jo lett bli misslykket om man har så store forventninger. Skal ikke så mye til for at en liten ting ikke stemmer.

Dersom du er redd for at barna ikke skal oppføre seg, er det kanske lettest å kutte ut brudepiker/svenner.

Dette er bare min synsing da..Har jo egentlig ikke peiling på slike bryllupsting.

Å en annen ting jeg tenker på: Bryllupet er jo i utgangspunktet for de voksne, men det hindrer oss vell ikke fra å tenke hva som er best for barna også?

Skrevet

Spiller ingen rolle hvor gammel nevøen din er, tror du ikke en 5 år gammel jente hadde gjort som hun fikk beskjed om hvis hun fikk være brudepike?

Skrevet

Vel, hva om jeg så sier at vi droppet alle på MIN side til oppgaver i bryllupet? Synes du fortsatt at jeg ser saken fra bare min side? Nei, vi ville ha det sånn som VI ville den dagen. Ferdig med det.

Skrevet

Hmmmm....kjenner mannen din nevøen din godt da??Bare lurer...Hvis du ikke vil ha niesen hans synes jeg det hadde passet seg best med kun deres eget barn...Forstår det at det er deres dag men her virker det som det kun er DIN dag og ikke mannen din sin...

Skrevet

Da trenger man vel ikke ta med ungene da, hvis det blir så ille?

Bryllupsdagen er til for bruden og brudgommen. Ikke slekta.

Skrevet

Jeg er helt sjokka over utsagnene her...!

"hadde 8 andre nevøer å velge mellom, deriblandt min kjære sin gudsønn, men valgte han som kjente lillesøster best. og som vi likte.

vi har en drøss med ufordragelige unger i familien her, men hadde ikke latt dem være brudesvenn eller brudepiker om de så ble kastet etter oss....

og det bare av prinsipp,.."

Herregud lenej, er det virkelig mulig? Holde barn unna fordi dere ikke liker dem og av prinsipp?!?

Skrevet

Hvor har jeg skrevet at du ser saken fra bare din side? Om dere droppet alle fra din familie, synes jeg faktisk at det var mins like ille, om ikke værre...

Skrevet

Vi bor på hver vår kant av landet, og så er ikke søstra t sambo så veldig interessert i oss... Ho klager for alt og ingenting. Siden vi ble sammen har eg sett søstra ca 4 ganger, og det syns eg er for lite om barna skulle være brudepike/svenn.. Og sambo vil heller ikkje ha de barna som brudepike/svenn av samme grunn...

Niesa t sambo har vært brudepike før, og det husket hun. Og nevøen min har foreldre som ikkje vil gifte seg, så derfor valgte jeg han... Og jeg spurte sambo før jeg spurte han...

Skrevet

Ta dere en skikkelig prat med foreldrene hennes, så avverger de sikkert katastrofen. Men du må jo sikkert regne med noen såre følelser siden der velger "bort" en side av familien:) Ikke lett dette Gullo mi...

Skrevet

ok da er jeg enig med deg igjen hihihihi:) Uansett argumentasjonen i hele denne tråden synes jeg din future svigerinne er ganske frekk.

Skrevet

Skjerp dere damer! Dere har da ikke noe med hvem og hvorfor dette parret vil ha disse barna til brudepike og brudesvenn! Det er deres dag og det er dem og ingen andre som skal bestemme noe som helst.

Utrolig frekt av moren til denne jentungen og anta at datteren skal være brudepike når man ikke har spurt. Og skulle hun ha vært det var det da bruden som skulle ha valgt kjole til henne.

Frekke kvinnfolk som legger seg opp i andre sin bissniss.

Skrevet

Han tørr vel ikke si noe annet he he...neida....

Greit nok det da, men jeg hadde ikke gjort det for jeg hadde skjønt at den lille jenta kom til å bli sååå skuffa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...