*dum&deiLig*™ Skrevet 21. februar 2008 #101 Skrevet 21. februar 2008 Har du lest svarene til HI? Virker en smule usympatisk i en del av svarene sine, for hun gir intrykk av å ikke like niesen til samboeren.
Mom2Two Skrevet 21. februar 2008 #102 Skrevet 21. februar 2008 Jeg synes HI fremstår som ekstremt usympatisk, det er min mening. Det er måten hun snakker om denne jenten på. Tydelig at samboers familie ikke er mye verdt... Før eller senere kommer karmaen din og biter deg i rompa;) Selvsagt kjedelig at de tar slike ting for gitt, men du overdramtiserer sånn også da. Overskriften er "No sitte eg er helt i sjokk"... Høres ut som du nettop har fått vite at du har fått kreft eller noe.. Skjerp deg!!! Tror du er en sånn bridezilla som aldri kommer til å bli fornøyd med bryllupet ditt uansett...
Yo&La+spire Skrevet 21. februar 2008 #104 Skrevet 21. februar 2008 Eg forstår HI veldig godt eg..klart det er irriterende å bli fullstendig over¨kjørt på denne måten! Dette er ditt og samboeren din sitt bryllup, HI, og det er dere som bestemmer. Og om denne jenta blir litt skuffa, så får det heller vere....det blir alle barn en eller annen gang. Tenk om alle ungene i slekta plutselig skulle få vere brudepiker fordi de ville det da?! Unger må lære seg at de ikke alltid kan få viljen sin, og at ikke alltid alt handler om dem. Og om du ikke liker niesen din, så er vel det også greit....er vel ingen som liker alle unger vel? Bare du ikke lar det gå ut over henne på noen måte da....Synes svigemor og mor til jenta skal få ordne opp i dette eg, siden det tydeligvis er de som har lovt jenta å få vere brudepike.
SuperGlad Skrevet 21. februar 2008 #105 Skrevet 21. februar 2008 Hvis det er slik at niesen til samboeren din gleder seg til å være brudepike, så hadde jeg latt henne være det hvis jeg hadde vært deg. Man knuser ikke gleden til et barn pga at de voksne er idioter. Ja søstra til samboeren din er regelrett idiot hvis hun trur hun kan bestemme hva som skal skje i deres bryllup.
mayaya Skrevet 22. februar 2008 #106 Skrevet 22. februar 2008 Jeg ville ringt til mammaen og sagt at du gjerne ville spørre lille jenta om hun ville dele ut program i kirka... Og latt henne skjønne at du har regien. Syntes det var en genial ide, her oppe
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #107 Skrevet 22. februar 2008 Hmmmmm kanskje svigermor ikke er helt ærlig faktisk, men testet ut brudepike spm på msn? Din svigerinne er jo faktisk hennes datter.......
Hegemor og Marcusgullet Skrevet 22. februar 2008 #108 Skrevet 22. februar 2008 At det går ann..... Skjønner at du fikk sjokk da ja. Utrolig frekk den derre svigerinna di! Og til dere som absolutt skal slenge dritt til Gullo mi: Skjerp dere!! Greit at hun skriver inn her for å høre hva andre mener, men hvis dere ikke klarer å skrive meningen deres uten å si noe stygt, så kan dere melde dere ut av hele forumet. Sånne mennesker som dere trenger vi ikke!!
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #109 Skrevet 22. februar 2008 orker ikke mene så mye annet enn. det er DIN dag, og skjønner godt du vil ha en øiten gentleman som skal følge DIN datter opp gulvet! Hvis det kommer flere, vil det ikke bli like spesiellt pluss at hun kanskje stjeler all oppmerksomhet fra ditt barn! Det er faktisk LOV å være ego på sin egen bryllupsdag! Og P.s: INGEN barn idag dør av å ikke få vilja si, eller få et avslag! De er da ikke lagd av glass, ærlig talt!
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #110 Skrevet 22. februar 2008 Alle eller ingen av nieser og nevøer. Små barn forstår ikke hvorfor de blir utelatt. Synes dette er litt ufint gjort av dere. Ville latt datter alene være brudepike.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 22. februar 2008 #111 Skrevet 22. februar 2008 Støtter HI fullt ut!!!!!!! Hadde aldri føyet meg pga en jente som tror hun skal være brudepike. Thats life... Sorry,men jeg klarer ikke syns synd på denne jenta. Voksne mennesker bestemmer over seg selv,og hvertfall i sitt eget bryllup! Lykke til Gullo mi!!!!!!!!
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #112 Skrevet 22. februar 2008 Støtter deg, HI. Frekke svigerinner og jentunger på 5 kan ikke alltid få viljen sin...
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #113 Skrevet 22. februar 2008 Må jo også si en ting da. Hvis jeg gifter meg en dag om noen år - counting at jeg tilsammen med steøsken har 11 søsken når lillebroren min blir født. De kommer til å få barn en dag de og. Skal jeg ha en horde på 30 som brudepiker og brudesvenner fordi jeg ikke skal utelate noen? Det er ikke barnas dag på lekeland - det er jo hennes bryllup. Hun får ta på prinsessekjolen sin og leve med at hun ikke ble brudepike den dagen.
Süsse Skrevet 22. februar 2008 #114 Skrevet 22. februar 2008 Støtter HI 100 %. Til dere andre - dere må være utrolig svake, ha lite egne meninger og bare dille med de som vil styre og bestemme hvordan dere skal gjøre ditt og datt i livet dere. Bæææ
6Ymamma Skrevet 22. februar 2008 #115 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er enig i at det ikke passer seg å bare forlange på en måte at hun jenta der skal være brudepike. Det er opp til dere hvem og hvor mange som skal være det. Synes ikke det skal være noe fasitsvar og feiler ved sånne valg, det er deres dag! Men nå vet sikkert denne jenta om den store dagen, så vær så snill å la henne få gå! Hun kommer til å bli skikkelig lei seg, er det det du vil da? Å om hun ikke oppfører seg så pent, spiller det noen rolle da? Synes det er bare litt av sjarmen jeg at unger er unger. Vet hvordan det er når det kommer "ubudne" gjester.. Mitt i barnedåpen kom det 5 voksne mennesker som ikke var bedt, måtte dra frem flere bord, stoler, duker etc og krysse fingrene for at det ble nok mat på alle, så jeg kjenner igjen den følelsen. Men det gikk fint med oss, alle ble mette og alt gikk bra
ragna Skrevet 22. februar 2008 #116 Skrevet 22. februar 2008 jeg støtter konklusjonen om man ikke kan ta med alle alltid. men jeg støtter ikke måten hun omtaler tantebarna sine.
Skravlemamman Skrevet 22. februar 2008 #117 Skrevet 22. februar 2008 Godt gjort å vite så mye om adferdmønsteret til niesen etter bare å ha truffet henne noen ganger. Velg henne gjerne bort som brudepike, men slutt å omtale henne på en negativ måte....da blir du ingen god tante.....lykke til på den store dagen:-)
gammel røy Skrevet 22. februar 2008 #118 Skrevet 22. februar 2008 Huff, Det er greit at du vil ha et "perfekt" bryllup akkurat slik som du vil ha det, men skjønner ikke hvorfor dette er en så stor sak. Hva gjør det om en liten pike på 5, som du riktignok ikke kjenner, er brudepike. Det er jo kjempefint med mange barn som kaster blomster etc. Med bare ett eller to- er de ofte veldig raske opp kirkegangen. Uansett om foreldrene har gjort en feil, og de "burde ta støyten" så hvorfor ikke bøye seg? Vil jo ikke si at hun må være med på bilder tatt av fotograf etc.- det kan dere jo avtale på forhånd. Men jeg ser for meg hvor lei meg jeg hadde vært- hadde selv en mor som satte meg i slike ekle situasjoner hele tiden.
Mamma Mirabell Skrevet 22. februar 2008 #119 Skrevet 22. februar 2008 Hvist jeg har forstått det riktig så skal du ha andre tantebarn som brudepiker/brudesvenn?? Da er det drit dårlig av dere å ikke la den lille jenta få være det oxo. Som mor til denne jenta hadde jeg blitt mega skuffa!!!!!!!!!!!!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 22. februar 2008 #120 Skrevet 22. februar 2008 Fatter ikke at det ikke er noe å bli skuffa over jeg.. (som mor riktignok)
Mamma Mirabell Skrevet 22. februar 2008 #121 Skrevet 22. februar 2008 vist ditt barn som eneste barn i "flokken" hadde blitt utelatt, hadde du ikek brydd deg om det?? Vel det får du meg ikke til å tro på..
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 22. februar 2008 #122 Skrevet 22. februar 2008 Noen ganger kler det mennesker å være rause mer enn prinsippfaste! Vanskelig å se for seg i forkant hvor lite noe sånt kanskje betyr når man først står der foran alteret. Hva vet jeg, men vil tro at det betyr minimalt når dagen først kommer. Perfekt er det vanskelig å få noe som helst. Ting som er viktige i dag kan virke som en bagatell i morgen. Sier meg verken enig eller uenig med HI, ønsker bare å sette det i perspektiv. Lykke til ihvertfall:o)
LegallyBlond Skrevet 22. februar 2008 #123 Skrevet 22. februar 2008 Nå er jo ikke denne jenten den eneste i flokken som ikke får være med da. Sånn som jeg har skjønt det så er det snakk om 4 nieser/nevøer, hvorav den ene nevøen skal følge datteren opp kirkegulvet. Så 3 av 4 er utelatt. Synes ikke det er stygt. Skjønner det godt. Hun vil ha en brudepike og en brudesvenn, brudepiken er selvsagt datteren. Hva er galt med det?? Selvsagt kjipt for jenten på 5 år, synes synd på henne jeg og, men det er jo morens hennes sitt ansvar spør du meg! Og selv om HI ikke omtaler tantebarna sine på verdens fineste måte her, så har hun da ikke sagt noe stygt heller. HUn har bare skrevet fakta. Hun kan være kjempesnill med dem når de treffest IRL likevel. Så utrolig typisk DIB dette her... Henger seg opp i alt mulig og alt er kriiiiiise om et barn muligens blir såret. Ja, jeg hadde blitt lei meg om det var gutten min som ikke fikk vøre brudesvenn om han var blitt lovet det, men så hadde jeg heller aldri lovet han noe sånt når ingen har spurt!!!
Pappas fultreffer :) Skrevet 22. februar 2008 #124 Skrevet 22. februar 2008 Gullo mi, gjør som du vil. Som jeg forstod her så hadde nevøen din et yngre søsken også men at det ikke skal være med. Jeg skjønner helt ærlig talt ikke hvorfor du skal bli utskjelt fordi du har valgt som du har valgt. Du vil ha de to og ingen andre, enkelt å greit. Det får de andre bare føye seg etter. Det er din og din manns dag, ingen andre sin. Det er faktiskt deres ønsker som er viktigst denne dagen. Lykke til
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 22. februar 2008 #125 Skrevet 22. februar 2008 Bryllup er brudeparets dag. Ingen skal komme å fortelle de hvordan de skal ha adgen sin. Svigermor overstyrte vår dag jævilg og det angrer jeg på. Skal jeg gifte meg igjen skal jeg had et sånn som jeg vil deto g ingen skal få komme å ødelegge noe der nei. Bryllupet er DIN dag! Og dere har hvem dere vil som brudepiker, forskjellsbehandling eller ei!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå