Gå til innhold

No sitte eg her helt i sjokk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med deg jeg... Skjønner du og din kommende ektemann har tenkt gjennom dette på forhånd og blitt enige om hvordan DERE vil ha det, så gå for det. Skikkelig frekt av denne svigerinnen din, spesielt når dere har så lite kontakt som dere har. Og uansett har hun absloutt ingenting med å velge ut kjolen. ...mulig 5-åringen blir skuffet, men det for moren ta skylden for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker på meg som at du rett og slett ikke liker henne..Får vondt i hjertet mitt når jeg leser disse innleggene..Og selv om det er hennes foreldre eller noen andre som har sagt dette til henne så kan ikke jeg forstå at dere kan skuffe henne sånn..Tenk hvis det hadde vært ditt barn??

Skrevet

For å svare på spørsmålene dine:

1. Har jeg sagt at det er noe problem?

2. Har jeg sagt at hun er i veien for mine bryllupsplaner?

3. Det verste ho kan gjøre er ganske mye... Bare det at eg sier at ho må gå der og der, og ikke gjøre sånn eller sånn, for da begynne ho bare å grine.. Eg kan garantere det!!

Sku gjerne visst om M vet om dette og kem som isåfall har sagt det til henne... Det er foreldrene eller svigermor som har sagt det til henne, og da får de ta støyten også...

Skrevet

Hm, jeg er imponert over svigermor som bruker msn. det hadde vært noe...

Skrevet

Ja, hadde det vært mitt barn, hadde eg tatt støten... Da måtte eg forklart jenta mi at mamma hadde misforstått, og at hun ikke kunne være brudepike like vel... Men at hun skulle få gå med kjolen, og være med på selskapet...

Skrevet

Jeg må si at jeg også synes det er merkelig å ikke ta med alle nevøer og nieser på denne dagen. Og IHVERTFALL med tanke på at hun er den eneste som er såpass gammel.

Kjære vene, skal du virkelig "holde de små i ørene" så de ikke ødelegger turen opp midtgangen?? Synes det høres merkelig ut... Og ei på 5 år klarer fint å gå opp uten noe tull. Synes virkelig at du er sær, men det er jo min mening da.

Joa.... Det er jo brudeparets dag, men da vi giftet oss i sommer var det viktigere for oss at barna (datteren vår + niesene våre) hadde det fint og koste seg så lenge det varte. De dro jo hjem før selve middagen begynte.

Skrevet

Men vi reagerte på ka mora gjorde m barna også da... ikke bare hva barna gjorde... Ser at setningen ble litt feil...

Skrevet

Forstår at du er irritert, men hadde latt jenten være brudepike. Hun har jo ikke gjort noe gale og bør ikke føle seg straffet eller utelatt.

Skrevet

Haha Ole's mamma...dritbra kommentar!!

Skrevet

Etter det første innlegget ditt forsto jeg deg (nesten). Men etterhvert som jeg leser tråden fremstår du som mer og mer usympatisk.

Skrevet

Har eg sagt at det er kun denne jenta som er såpass gammel???

Min nevø er 7 år, og han har en søster på 1 år.

Denne niesa er 6 år når vi gifte oss, og har en bror på 4 år.

Nei, jeg skal ikke bokstavelig talt holde de i ørene, men det er kun S(nevøen min) jeg vil ha som brudesvenn... Han skal holde min datter (2 år) i hånden, og de skal gå opp foran meg og pappaen min... Jeg har valgt nevøen min også fordi jeg ville ha noen som datteren min kjenner, og som jeg vet kan passe godt på henne. Jenta på 5-6 år tror at jenta mi er baby, og vil hele tiden kose med henne... Dette skjedde spesielt i jula... Mens nevøen min leker og koser seg masse med datteren vår.. Han har også "passet" henne noen minutter når det er noe jeg har måttet gjøre... Og han har vært stolt når han har fått lov til det. Det hadde eg aldri gjort med denne jenta...

Skrevet

herregud, skjønner HI godt jeg. De bestemmer selv hvem de vil ha som brudepiker i sitt bryllup, og svihermora visste tydeligvis at hun IKKE skulle være, siden hun spurte..

At de har kjøpt kjole kan jo være betyr at de har kjøpt kjole til bryllupet, regner med folk flest, selv en dum svigerinne, skjønner at det er brudeparet som velger antrekk til brudepikene..

Skrevet

Hun vil kosesånn med jenten din???EH,det er normalt at barn gjør,syns du oppfører deg teit.Det virker ikke somdu liker denne jenten...Virer som du henge rdeg er opp i det,enn at foreldrene har gitt hun denne oppgaven,virker som du straffer hun pga at du ikke liker hun..Skjerp deg....Glad du ikke er tante til mine barn

Skrevet

Det er noe med måten du snakker om dette barnet - kontra din egen familie - som gjør at du ikke høres noe snill ut.

Forøvrig så kan jeg skjønne at du ble sur når noen tar over bryllupet. Det hadde ikke jeg heller likt.

Skrevet

Endelig noen som skjønne meg...De hadde kjøpt en hvit en kjole og hadde sagt til svigermor at det var en brudepikekjole... Men eg vet ikkje hvem som har sagt til henne at denne jenta skulle får være brudepike...

Skrevet

Eg syns ikkje det e normalt at man går og vil bære og ha en unge som kan gå selv, på fanget hele tiden, nei... Jeg vet mye om barn, og aldri opplevd en slik jente før, verken i arbeid eller privat... Jeg liker jenten, men det er de som har sagt dette til henne jeg reagerer på, ikke jenten... Men jeg er iallfall ærlig da, jeg kjenner absolutt IKKE dette barnet... Og før jeg kjenner henne, kan jeg ikke si om jeg liker henne eller ikke...

Skrevet

Det er ingen andre en deg og din tilkommende mann som skal bestemme hvem som skal være brudepike. Hvis moren til den jente var så frekt til å blande seg i deres dag må hun selv snakke med sin datter å fortelle at det blir ikke noe av.

Du kan for eks be hun å levere ut programmer til gjestene ved inngangen.

Veldig irriterende situasjon. Lykke til.

Skrevet

Ja, kan jo finne en annen "oppgave" til henne... D va lurt... Takk for et godt tips :o)

Skrevet

Tror jeg komme til å ha samme probleme i mitt bryllup...ser det for meg :-(

Skrevet

Har også tenkt på at jeg kan ha min datteren i ene hånden, og min nevø i den andre... Og kutte ut far min.. MEN kanskje dere synes synd på pappaen min også da? Han har tross alt gledet seg... Eller???

Skrevet

Giiiz...

Er det mulig?

Jeg skjønner godt at HI ikke ønsker å ha alle og enhver som brudepiker. Det burde da være hennes og mannen sitt valg. Men her er jo alle så skinnhellige at det er så utrolig dårlig gjort for barnet osv...

Synes det er sært å kjøpe en kjole, og forvente at et barn som ikke har blitt bedt om å være brudepike, skal være det.

Skjønner deg godt, og moren til barnet får ta støyten med barnet. Man kan ikke alltid la alle få være alt - selv ikke i et bryllup.

Skrevet

Fatter VIRKELIG ikke hvordan det er mulig å slenge så mye usaklig dritt mot Gullo mi som om hun er en ubarmhjertig, samvittighetsløs egoist?!?!?! Herregud da.. POENGET er at svigersøster og dels svigermor tar beslutninger over hodet på Gullo mi (og samboeren) for deres eget bryllup! Hadde det vært meg i den situasjonen hadde jeg kommet til å bli råforbanna!

Ikke pga jenta, men av det prinsippet at vår dag; våre planer.

Det hadde selvfølgelig vært noe helt annet om de voksne hadde avklart det med bruden og brudeparet FØR de lovte det bort til lille jenta. Nå gjaldt ikke spørsmålet her hvorvidt jenta skulle "utestenges" ETTER hendelsen, men en reaksjon på at beslutningen allerede var tatt. Dersom ingen hadde kjøpt brudepikekjole til henne eller tilbydd henne å være det, ville dere likevel synes det var dårlig gjort av Gullo mi å ikke ha tenkt på niesa til samboeren som et alternativ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...