Gå til innhold

No sitte eg her helt i sjokk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitte på msn og snakker med svigermor... Og så spør svigermor om xx (niesa t samboeren min på 5 år) skal være brudepike med brudesvenn.. Og eg svarer nei, for vi skal ha datteren vår og nevøen min... Og da svarer svigermor at søstra t Sambo hadde forstått det slik at ho skulle være det, og de hadde allerede kjøpt en kjole...

Går d an???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh...er de helt fjerne eller =P Hehe! Jaja, hvis niesa skal være gjest i bryllupet har hun jo i alle fall en fin kjole å ha på =)

Skrevet

Er det de eneste tante/onkelbarna deres?

Altså din nevø og hans niese?

I så fall syns jeg det er rart hvis hun er den eneste som blir utelatt.

Men hvis det er flere, er det veldig merkelig å gå ut i fra det.

Skrevet

Og BTW: Hvis hun skulle ha vært det, er det ikke de som gifter seg som bestemmer hva hun skulle hatt på? Eller?

Skrevet

Hæ?

Først og fremst; kjør deres egen greie! Ikke la noen ta styringen over denne dagen!

Og så igjen; HÆ???

Hva svarte du?

Skrevet

Er mer sjokket over at ikke alle barna er inkludert. Er vel ingen regel som sier at man bare kan ha en brudepike og en brudesvenn?

Skrevet

En sånn misforståelse må jo stamme fra noe. Man drar da ikke bare avgårde og kjøper brudepikekjole sånn helt uten grunn? Skjønner at du blir oppgiit, men synes litt synd på den 5 år gamle jenta som sikkert gleder seg veldig til å være brudepike for tante og onkel. Kan du ikke ha to brudepiker da?

Skrevet

Synst det er litt spesielt at dere har din nevø til brudesvenn, og ikke niesen til mannen din. Da tenker jeg det er bedre å bare ha din egen datter, og ingen andre. Alle eller ingen, liksom. Men det er jo selvfølgelig dere som bestemmer!

Skrevet

Vi har 4 nieser og nevøer, måtte vi da tatt alle? Nei.

Det er brudeparet som bestemmer. Uansett er det jo naturlig at DERE hadde skaffet de klærne da, de skal jo matche bruden.

Skrevet

Sikker på at ikke du eller mannen din har sakt noe som kan få dem til å tro at hun skulle være brudepike? Det er sjelden folk tar sånt ut av løse luften. Kan det ikke hende at mannen din har forsøkt å vri seg unna et vanskelig spørsmål på en uheldig måte eller noe i den dur?

Skrevet

Signerer de siste her...trist for den lille jenten som sikkert må føle seg utelatt.

Reagerte også veldig på at din nevø er brudesvenn og ikke din manns niese...men det er vel sikkert en grunn for det..sånn utenom at datteren deres skal være brudepike?

Bare litt sånn utenom, hadde jeg skulle gifte meg, hadde jeg regnet alle nevøer og nieser for våre, ikke min og hans. Men det er nå meg;-)

Skrevet

Signerer oktopus

Skrevet

Og hva er problemet med å ha 4 brudepiker og 4 brudesvenner? Hadde 12 stk i mitt bryllup, ser ikke helt problemet?

Skrevet

Hadde kanskje vært naturlig å ta en niese eller nevø fra begge sider, men forstår vel kanskje at dere bare skal ha to...Er hun ikke din niese også? Jeg er ikke inne i bryllups greier, men hadde sikkert tatt med enten bare mine barn eller alle småttisene. Er så redd at noen skal føle seg utenfor.

Skrevet

Grunnen til at hun ikke skal være brudepike er fordi jeg ikke kjenner henne.. Og når jeg skal gifte meg, vil jeg ha en brudepike/svenn som jeg kjenner og vet at jeg kan holde "i øra" om det er noe...

Ho har en bror som er 2 år yngre. Og nevøen min har en søster på 1 år.. Jeg og samboer har bare vært sammen i 2 1/2 år, så det er begrensa kor mye jeg kan ha blitt kjent m dette barnet.

Og om ho skulle være, så ville jeg ha vært med å bestemt hvilke klær brudepikene skal ha....

Skrevet

JEG skjønner deg jeg, Gullo mi!

Uansett, jeg kaller ikke nieser og nevøer for hans og mine da. Men de er våre. Og jeg og mannen min velger fritt i sånne sammenhenger.

Og ifht klærne - du har helt rett altså.

Men hva sa svigermor?

Gjest irismor
Skrevet

Det er opp til de som gifter seg å bestemme slike ting.

Men folk har en tendens til å ville ting som ikke er bestemt.

Gjør det dere vil og så får andre bli så grinete de bare vil. Det er deres dag ikke alle andres.

Vi avlyste hele bryllupet pga at svgermor tok helt styringen.

Så nå får ingen bortsett fra vår datter være med når vi gifter oss.

Vi stikker av og gifter oss i smug ;-)

Skrevet

Er ikke din oppgave å holde dem i øra, det er foreldrenes oppgave. Skjønner ikke dette med at du må kjenne barnet så godt, det er jo stas for barnet å være med. Barn skjønner ikke "kjenner deg ikke godt nok til at du kan være brudepike" argumentet...

Skrevet

Og datteren vår er kun 2 år, og kan ikke gå alene opp...

Skrevet

Tenker dere virkelig mest på BARNA i bryllupet????

Det gjorde IKKE jeg....

Skrevet

Trenger ikke brudesvenn bare for det, besteforeldre eller dere selv kan følge henne opp.

Skrevet

Jeg forstår det siste, men du blir jo tanta hennes på lik linje med din nevø. Hadde nok bare tatt barnet deres alene, eller hele gjengen. Hva sier mannen din da? Har ikke han lyst å ha sin niese med?

Forstår veldig godt din frustrasjon over at en blander seg. All sympati for den. Tror bare at mange tar det som en selvfølge at de små i familien blir med om en bruker noen andre enn egne barn, spesielt siden det er så få som du nevner..

Skrevet

Det er deres bryllup, så dere gjør som dere vil.

Skrevet

De skal gå foran meg opp i kirken... Foreldrene er ikke med der... Så når eg står og vente på at eg skal gå inn, vil eg vite at barna kan høre på meg om de tuller el.noe...

Ja, vi sier våre nevøer og nieser, men for å forklare det problemet delte eg det opp... Spesielt når barna ble født før eg og sambo ble sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...